Teraz jest Pt 29.03.2024, 3:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 199 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 3.08.2007, 11:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
lgor napisał(a):
Jeśli mówią o Piekarach to mają na myśli dworzec PKP Brzeziny Śląskie czy tez PkP Szarlej ?


Żaden z nich. Ma powstac nowa linia kolejowa, to i powstanie nowy dworzec. Może blizej centrum Piekar.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 3.08.2007, 16:44 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
Ja już chyba wiem gdzie miałby powstać ten dworzec. W treście pisze że wzdłuż A1 mają być połozone tory więc najbardziej prawdopobnie dworzec mógłby być umiejscowiony w okolicach Kauflanda ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 4.08.2007, 19:49 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
wikibus.org andrzej napisał(a):
W nocy zazwyczaj są długie postoje na stacjach, szczególnie w pociągach, które jeżdżą tylko latem. I w ogóle chyba jest mniejsza motywacja szybkości. Po prostu: i tak jedzie od wieczora do rana.


Nie ma czegoś takiego jak "motywacja szybkości". Szlakowa jest ściśle określona i jest taka sama dla pociągów nocnych i dziennych. Różnice czasu przejazdu mogą wynikać z wytrasowania pociągu na większe brutto oraz z rezerw. I poza sytuacjami koniecznymi nie stosuje się dłuższych postojów. OIDW piszesz o pociągu do Gdyni - tutaj sytuacja jest nieco inna, gdyż pociąg został na nowo wytrasowany w trakcie obowiązywania rozkładu.

Natomiast faktycznie - zgodzę się, że w pociągach nocnych istotna jest godzina wyjazdu i przyjazdu. O ile faktycznie nic się nie zmieni w nowym rozkładzie pociągów (na razie jest projekt), ani w rozkładach KZK, to będą piękne zdekomunikowania w Katowicach wieczorem z całorocznym pociągiem ze Słupska (sezonowo z Ustki) - planowany przyjazd ok. 23:10 (obecnie 22:45).

Przepraszam za EOT.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 6.08.2007, 20:01 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
reksio napisał(a):
lgor napisał(a):
Jeśli mówią o Piekarach to mają na myśli dworzec PKP Brzeziny Śląskie czy tez PkP Szarlej ?


Żaden z nich. Ma powstac nowa linia kolejowa, to i powstanie nowy dworzec. Może blizej centrum Piekar.


No na pewno powstanie blizej dworca Szarlej. Na Brzezinach to nie wiem komu by robic ta stacje a poza tym niezle by kolka musial robic.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 27.09.2007, 10:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
Cytuj:
Obrazek

Tu na razie jest ściernisko

Dabrowa Górnicza jest coraz bliżej porozumienia z PKP w sprawie przejęcia budynku dworca i pobliskich terenów w ścisłym centrum miasta. Lokalne władze chcą tam stworzyć nowoczesny kwartał.

Przy odnowionym dworcu ma powstać centrum przesiadkowe, a więc duży parking, na którym dąbrowianie zostawialiby samochody i przesiadali się do pociągów. W planach jest też budowa bezkolizyjnej drogi łączącej obie części miasta, podzielone dotąd torami. Może to być podziemny tunel albo wiadukt.
By to wszystko stało się realne, zmieniany jest już gminny plan zagospodarowania przestrzennego terenów w rejonie linii kolejowej Katowice-Warszawa (obszar od ul. Kościuszki i Sobieskiego do granicy z Będzinem). Dzięki temu na ponad 150 hektarach przebudowany zostanie cały układ drogowy i odnowiony straszący od kilkunastu lat budynek dworca.

W pobliżu mają też powstać hotel i drugi hipermarket (o powierzchni powyżej 2 tys. metrów kwadratowych). Na jego budowę ma już zgodę spółka deweloperska Mayland Real Estate, która właśnie stawia Centrum Handlowe Pogoria na terenach po byłej Hucie Bankowej.

– Ostatnie, wrześniowe spotkania przedstawicieli PKP z władzami gminy dowodzą, że podjęcie współpracy jest blisko. Polityka kolejowych władz zmierza do przekazywania gminom małych dworców w zamian za umorzenie długów. Dla PKP to sposób na restrukturyzację i oddłużenie, a dla miast na wykorzystanie atrakcyjnie położonych terenów – podkreśla Lucyna Stępniewska z UM.
PKP planują też z funduszy europejskich zmodernizować linię kolejową dla pociągów pospiesznych i ekspresowych Intercity, które mogłyby wtedy osiągnąć prędkość 160 km na godzinę. Władze PKP chcą też przebudować torowisko dla szybkiej kolejki miejskiej między Dąbrową Górniczą a Katowicami.
Jak przyznaje Tomasz Liszaj, rzecznik prasowy PKP SA Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami w Katowicach, rozmowy z władzami miasta są zaawansowane.

Jest wielu inwestorów, którzy szukają atrakcyjnych gruntów. My możemy im je dać, dzięki czemu powstaną np. nowoczesne centra przesiadkowe. Zyski z takich i innych inwestycji będą czerpały i PKP, i miasta, ale potrzebne jest porozumienie o współpracy. Wkrótce taki dokument powinniśmy w Dąbrowie Górniczej podpisać.

Tomasz Liszaj dodaje, że podobne plany ma obecnie Zabrze, gdzie w najbliższym czasie opracowany zostanie projekt architektoniczno-urbanistyczny zagospodarowania kolejowych terenów w centrum miasta.

– Liczymy, że nasze centrum przesiadkowe zwiększy ruch i da szansę na rozwój nowych miejsc pracy. W jednym miejscu powstaną nie tylko parkingi (może nawet wielopoziomowe), ale także będzie to punkt przesiadek dla pasażerów autobusów, tramwajów i taksówek. Dzięki współpracy z PKP i modernizacji linii Opole-Kraków w związku z Euro 2012 całkowicie przebudowany zostanie dworzec kolejowy, powstanie drugi peron, a w części usługowej będą mogły inwestować prywatne podmioty – mówi Adam Kurbiel, wiceprezydent Zabrza.

Plany władz Dąbrowy Górniczej są jeszcze większe. Chcą przejąć od PKP pozostałe dworce w mieście (w Ząbkowicach, Gołonogu i Strzemieszycach) oraz inne tereny kolejowe, m.in. plac przy ul. Dworcowej.
Kolej jest też właścicielem terenu na ulicy Żeglarskiej na Pogorii, co do której miasto też ma ambitne plany (zostałaby poszerzona, a ruch do ośrodków wypoczynkowych odbywałby się nareszcie w dwóch kierunkach). Władze chcą też przejąć grunty po byłej linii kolejowej do Huty Katowice (w rejonie ulic Sadowej i Swobodnej). Tam ma się rozwinąć budownictwo mieszkaniowe.

Piotr Sobierajski - Dziennik Zachodni


Gdyby wszystkie planowane remonty doszły do skutku, to prawie wszystkie dworce w regionie będą wyremontowane (Gliwice, Zabrze, Chorzów, Chorzów Batory, Katowice, Bedzin, Dabrowa Górnicza). W Sosnowcu już jest, w Tarnowskich Górach prace remontowe za niedługo się skończą. Brakuje tylko Bytomia i Tychów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 27.09.2007, 16:17 

Dołączył(a): Wt 28.08.2007, 19:14
Posty: 1073
Lokalizacja:
Zabrze
Jeślipowstałby ten 2 peron w Zabrzu to po co?
Naprawdę bardzo bym chciał żeby powstał bo nareszcie coś się zmieni no ale...

...Oby


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 27.09.2007, 16:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
rafalurbino18 napisał(a):
Jeślipowstałby ten 2 peron w Zabrzu to po co?
Naprawdę bardzo bym chciał żeby powstał bo nareszcie coś się zmieni no ale...

...Oby


Zaraz - to chciałbyś, a równocześnie zadajesz pytanie "po co"? ROTFLik.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 27.09.2007, 19:20 

Dołączył(a): Wt 28.08.2007, 19:14
Posty: 1073
Lokalizacja:
Zabrze
Chodzi mi o to że nareszcie się coś zmieni czyli przebudują dworzec w Zabrzu i wybudują 2 peron więc jakaś zmiana nastąpi (jeśli to wyjdzie).
Ale nie wiem po co.Narazie 1 peron w zupełności wystarczył.

PS:Lubię jak coś się zmienia- budowa czegoś,nowe linie itp.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 27.09.2007, 19:34 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Na takiej linii jak KRR na każdej większej stacji powinny być przynajmniej te dwa perony. Chociażby dlatego, żeby w sytuacjach awaryjnych łatwo było manewrować taborem lub chociażby dlatego, żeby oddzielić kierunki ruchu względnie ruch lokalny od dalekobieżnego. Ponieważ SKM z prawdziwego zdarzenia (czyli z wyodrębnionym torowiskiem) się pewnie za szybko nie doczekamy, to przynajmniej na stacjach powinna być możliwość manewrów, tak banalnych jak np. przepuszczenie ekspresu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 28.09.2007, 17:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 1.05.2006, 19:25
Posty: 95
butthead napisał(a):
powinna być możliwość manewrów, tak banalnych jak np. przepuszczenie ekspresu.


W Zabrzu przeprowadzenie takiego manewru jest jak najbardziej mozliwe. Przy odrobinie pecha moze spowodowac, ze cos sobie poczeka chwile pod semaforem wjazdowym.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 28.09.2007, 17:28 

Dołączył(a): Wt 28.08.2007, 19:14
Posty: 1073
Lokalizacja:
Zabrze
2 peron powstałby z drugiej strony obecnego toru do Katowic więc wejście na ten peron musiałoby być z mostu (ul.3 Maja) albo dobudowywany byłby drugi wiadukt ale od strony mostu nad ul.Wolności.

PS:Jeśli coś pokręciłem z..mostami,wiaduktami to napiszcie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 28.09.2007, 18:33 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Paweł Niemczuk napisał(a):
W Zabrzu przeprowadzenie takiego manewru jest jak najbardziej mozliwe.
W obydwu kierunkach jazdy?

rafalurbino18 napisał(a):
2 peron powstałby z drugiej strony obecnego toru do Katowic więc wejście na ten peron musiałoby być z mostu (ul.3 Maja) albo dobudowywany byłby drugi wiadukt
O takiej konstrukcji jak przejście podziemne słyszałeś kiedyś?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 28.09.2007, 21:03 

Dołączył(a): Cz 4.09.2003, 11:41
Posty: 722
Lokalizacja:
Ruda Śląska 1
butthead napisał(a):
Paweł Niemczuk napisał(a):
W Zabrzu przeprowadzenie takiego manewru jest jak najbardziej mozliwe.
W obydwu kierunkach jazdy?

Właśnie - czy czasem nie jest tak, że jak w Zabrzu zostanie skierowany na lewy tor to dopiero w Chebziu może wrócić? Co do drugiego peronu - jeżeli ma nastąpić wzrost przewozów, to oczywiście tak. W sumie - po ostatniej wizycie w Bytomiu, gdzie cały ruch pasażerski organicza się do toru 5 na peronie 1, (towarowy chyba na torze 3), reszta to rdza i dwa perony grubo pokryte marasem - mam mieszane uczucia. Po uruchomieniu połączenia Bytom - Gliwice może będzie potrzebny drugi tor.Oczywiście Zabrze a Bytom to dwie różne trasy...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 29.09.2007, 12:11 

Dołączył(a): Wt 28.08.2007, 19:14
Posty: 1073
Lokalizacja:
Zabrze
butthead napisał(a):
O takiej konstrukcji jak przejście podziemne słyszałeś kiedyś?


Słyszałem. Patrząc na przejście podziemne w Zabrzu z peronu do budynku można płakać.Zostało tylko jedno i zejście schodami jest z jednej strony bo z drugiej zakneblowane. A drugie przejście nie wiem czy było czy służyło do jakiegoś innego celu albo nie wypaliło.Na przejście nadziemne jest miejsce ale osobiście wolałym ładne podziemne oraz o przebudowę obecnego albo remontu,bo wygląda tragicznie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 30.09.2007, 8:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 17.04.2006, 10:32
Posty: 56
Lokalizacja:
Czeladź
Misza napisał(a):
Właśnie - czy czasem nie jest tak, że jak w Zabrzu zostanie skierowany na lewy tor to dopiero w Chebziu może wrócić?

Układ torowy pozwala na wyprzedzenie w obu kierunkach jazdy. Pytanie tylko, czy po którymś z przejść nie jest zabroniona jazda.

Misza napisał(a):
W sumie - po ostatniej wizycie w Bytomiu, gdzie cały ruch pasażerski organicza się do toru 5 na peronie 1, (towarowy chyba na torze 3), reszta to rdza i dwa perony grubo pokryte marasem - mam mieszane uczucia. Po uruchomieniu połączenia Bytom - Gliwice może będzie potrzebny drugi tor.Oczywiście Zabrze a Bytom to dwie różne trasy...

Cały ruch pasażerski po torze nr 5? Chyba w jakiejś sytuacji awaryjnej. Dla ruchu pasażerskiego po linii 131 przeznaczone i wykorzystywane są tory nr 5 i 7 przy peronie I, do tego pociągi pospieszne korzystają z torów nr 1 i 2 przy peronie III. Dla pociągów z Gliwic jest planowane wykorzystanie torów nr 4 i 6 przy peronie IV.

_________________
Pozdrawiam, Mariusz Herchold


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 30.09.2007, 9:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Helmie napisał(a):
Układ torowy pozwala na wyprzedzenie w obu kierunkach jazdy. Pytanie tylko, czy po którymś z przejść nie jest zabroniona jazda.

Układ torowy może pozwalać, tylko nie wiadomo czy kiedykolwiek ktos coś takiego tam robił.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 30.09.2007, 9:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
adam86 napisał(a):
Helmie napisał(a):
Układ torowy pozwala na wyprzedzenie w obu kierunkach jazdy. Pytanie tylko, czy po którymś z przejść nie jest zabroniona jazda.

Układ torowy może pozwalać, tylko nie wiadomo czy kiedykolwiek ktos coś takiego tam robił.
To, że nikt nie robił nie oznacza, że się nie da. Największe bariery tkwią w ludzkich umysłach...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 30.09.2007, 10:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
YoMaHa napisał(a):
adam86 napisał(a):
Układ torowy może pozwalać, tylko nie wiadomo czy kiedykolwiek ktos coś takiego tam robił.
To, że nikt nie robił nie oznacza, że się nie da. Największe bariery tkwią w ludzkich umysłach...

Szczególnie w tej firmie;)


Ostatnio edytowano Nd 30.09.2007, 10:26 przez adam86, łącznie edytowano 3 razy

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 30.09.2007, 10:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
adam86 napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
adam86 napisał(a):
Układ torowy może pozwalać, tylko nie wiadomo czy kiedykolwiek ktos coś takiego tam robił.
To, że nikt nie robił nie oznacza, że się nie da. Największe bariery tkwią w ludzkich umysłach...

Szczególnie w tej firmie;)
I pomyśleć, że w Meklemburgii jechałem ICkiem przerzuconym na niewłaściwy tylko po to, by mógł nas wyprzedzić ICE. A mój ICek nawet się nie zatrzymał!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 30.09.2007, 13:05 

Dołączył(a): Wt 28.08.2007, 19:14
Posty: 1073
Lokalizacja:
Zabrze
Jak ja jechałem 2 lata temu pociągiem osobowym z Katowic do Zabrza (pociąg relacji Zawiercie-Gliwice) to gdy EN57 stanął w Chorzowie Batorym(spóźniony 10min) i czekał na przepuszczenie pośpiecha z (?) Przemyśla to po 10 minutach pociąg pośpieszny dalej nie jechał.Za 10 minut nareszcie ruszyliśmy a pośpiecha...nie było.Dopiero w Rudzie Śląskiej Chebziu nas minął (i tak staliśmy w R.Ś. Chebziu 5min) i dojechałem do Zabrza opóźniony ok.40minut. Nie wiem czemu staliśmy w Chorzowie Batorym te 20 minut,bo pośpiech i tak był spóźniony i nie zdążyłby nas dogonić w Zabrzu,a gdyby osobówka dojechała do Gliwic 10 minut spóźniona to pośpiech byłby gdzieś dopiero w Chorzowie.

PS:Przypuszczam że pociąg osobowy z Częstochowy do Gliwic (ten co jechał z Katowic 30 minut po odjeździe mojego pociągu) przepuszczał pośpiecha w Chorzowie Batorym.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 199 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności