Teraz jest Wt 29.11.2022, 14:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 199 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 26.07.2007, 21:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13857
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
reksio napisał(a):
No własnie ma zostać zmodernizowany szlak Zabrze-Kraków. Podróż z Katowic do Krakowa ma trwać 30 minut... ponoć.

Taa. Srata tata. Od Gliwic do Wrocka też jest 160kmh od jakiegoś czasu, tylko co z tego, skoro wszystkie pociągi mają handlową 100. Choć dobre i tyle by było, zamiast tłuc się kiblem 2 godziny.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 26.07.2007, 21:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13857
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
wikibus.org andrzej napisał(a):
Pomysł CMK przez Pyrzowice ma sens w kontekście połączenia z Krakowem, gdyby wyremontować tam tory. Warszawa-Pyrzowice-Katowice-(Balice?)-Kraków brzmi nawet logicznie. O ile będzie szybciej niż obecne połączenie W-wa - Kraków odbijające na wschód od CMK.

A można wiedzieć po jakiego czorta? Za dużo pieniędzy mamy? Na prawdę wystarczy wykorzystać obecnie istniejące trasy. Zamiast wymyślać takie bajeczki to moze lepiej by było, gdyby kolej wzięła się za szlak do Wisły np.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 26.07.2007, 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
adam86 napisał(a):
Choć dobre i tyle by było, zamiast tłuc się kiblem 2 godziny.


2 godziny kiblem do Krakowa? Od kiedy?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 26.07.2007, 22:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13857
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
reksio napisał(a):
2 godziny kiblem do Krakowa? Od kiedy?

No 1h 40min to prawie 2h;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 27.07.2007, 13:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
Cytuj:
Obrazek

Pociąg do normalności

Jest szansa, że do 2012 roku dworce kolejowe w mieście przestaną straszyć swoim wyglądem. Pierwsze kroki w stronę ich renowacji wykonano w zeszły czwartek. Prezydent miasta Marek Kopel spotkał się w ten dzień z przedstawicielami Polskich Kolei Państwowych S. A., które zarządzają budynkami dworców oraz z przedstawicielem PKP Polskie Linie Kolejowe odpowiedzialnym za utrzymanie linii kolejowych. - Przedstawiliśmy naszą koncepcję zagospodarowania dworców Chorzów Batory i Chorzów Miasto oraz terenu leżącego po drugiej stronie układu torowego w Chorzowie Miasto - mówi Tomasz Liszaj, rzecznik prasowy PKP S.A.

Rozmowy były wstępne, jednak już wiadomo, że budynek dworca w Chorzowie Batorym zostanie całkowicie "odświeżony". PKP S. A. remont przeprowadzi z własnych środków. - Wyremontowane zostaną także wiaty, perony i przejście podziemne. Wszystko w ramach budowy nowej linii kolejowej Opole-Zabrze-Kraków, która powinna powstać do 2012 roku. Pieniądze na ten cel da Unia. Kwoty na dzień dzisiejszy nie mogę określić, bo wszystko jest zależne od zakresu robót - dodaje Liszaj.

Jadwiga Pieczyńska, mieszkanka Chorzowa chwali pomysł PKP S.A. dotyczący renowacji dworca w Batorym. - Nie jestem stałym pasażerem pociągów, ale zdarza mi się nimi jeździć. Ostatnio wysiadałam na dworcu w Chorzowie Batorym i się wystraszyłam. To ruina, która wymaga natychmiastowego remontu. Dobrze, że w końcu ktoś o tym pomyślał - mówi Pieczyńska.

Całkiem inaczej maluje się sytuacja dworca Chorzów Miasto. Budynek także wymaga remontu i też zostanie przeprowadzony. Jednak koncepcja jego zagospodarowania wychodzi poza funkcje kolei. - Mamy atrakcyjny teren w samym centrum miasta więc trzeba to wykorzystać. Chcielibyśmy tam stworzyć kompleks handlowo-usługowo-kulturalny. Oczywiście sam dworzec nadal będzie pełnił swoją funkcję, ale tylko w części. Reszta zostanie przeznaczona na działalność komercyjną - tłumaczy Liszaj.

PKP S. A. planuje w Centrum przedsięwzięcie znacznie większe niż to w Batorym. Skąd jednak weźmie na to pieniądze? Chce je pozyskać od ewentualnych inwestorów. Jeśli jednak do 2012 roku takich nie będzie, to budynek dworca zostanie odnowiony ze środków własnych. - Już najwyższy czas, żeby się zająć tym miejscem. Powinno być reprezentacyjne. Dzisiaj ludzie boją się tędy chodzi - mówi Andrzej Jelonek, starszy kasjer w Chorzowie Centrum.

Prezydent miasta Marek Kopel przychylnie odniósł się do planów PKP. Miasto zobowiązało się pomóc, także przy koncepcji zagospodarowania terenu w Centrum. Jednak Kopel zaznacza: - W budżecie miasta nie widzę środków, które można by przeznaczyć na remonty dworców. Uważam, że tym problemem powinien zająć się nasz rząd, bo to on jest właścicielem PKP - mówi prezydent miasta.



Linia kolejowa Opole-Zabrze-Kraków nie będzie jedyną nowością w Batorym. PKP chce też zmienić trasę Chorzów Batory-Tczew i przebudować ją tak, aby łączyła się z nowym połączeniem z Pyrzowicami, które ma powstać w najbliższych czterech latach. Trasa Chorzów Batory-Tczew ma opracowane dwa warianty zmian. Jeden z nich przewiduje puszczenie tej trasy po śladzie linii pogórniczej. Drugi wariant owiany jest na dzień dzisiejszy tajemnicą, ale na pewno będzie wiązał się ze znaczną przebudową. Modernizacja linii kolejowych może pochłonąć nawet 20 mld. zł.

Po takich planach można też śmiało stwierdzić, że planowana w zeszłym roku przez miasto budowa w miejscu dworca Chorzów Centrum szaletów miejskich nie dojdzie do skutku. Podobny los czeka też nowoczesny dworzec, który miał powstać na granicy Chorzowa ze Świętochłowicami. Temat ucichł zupełnie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 27.07.2007, 13:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13857
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Dworzec w Batorym jakis czas temu był remontowany, tylko, ze nikt o niego dba. Nawet juz jakieś żule się tam zagnieździły.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 27.07.2007, 14:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
Będzie juz chyba ponad 10 lat jak go remontowali i to chyba tylko z zewnątrz, wnętrz chyba nie robili, chyba że przy kasie, ale peronów z pewnoscią nie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 27.07.2007, 14:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13857
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
reksio napisał(a):
Będzie juz chyba ponad 10 lat jak go remontowali i to chyba tylko z zewnątrz, wnętrz chyba nie robili, chyba że przy kasie, ale peronów z pewnoscią nie.

Wnętrze też robili, tam gdzie są dzisiaj kasy był jakiś bar czy coś.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 27.07.2007, 15:34 

Dołączył(a): So 30.06.2007, 19:59
Posty: 505
Lokalizacja:
Gliwice/Katowice
Opole - Zabrze - Kraków... Chyba logiczniej brzmi w środku Katowice.
Ale Batory-Tczew?? To chyba fantazja. Jest wiele ważniejszych odcinków.

_________________
Zostań AUTOREM encyklopedii komunikacyjnej www.wikibus.org !!
Poczytaj ciekawostki o komunikacji!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 27.07.2007, 16:34 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4297
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
wikibus.org andrzej napisał(a):
Ale Batory-Tczew?? To chyba fantazja. Jest wiele ważniejszych odcinków.

Taa, fantazją jest jechać 11 godzin z K-c do Gdyni przez Łódź, a nie 8 (przez Zd. W. Karsznice), jak to było 15 lat temu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 27.07.2007, 16:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13857
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
JacekSo napisał(a):
Taa, fantazją jest jechać 11 godzin z K-c do Gdyni przez Łódź, a nie 8 (przez Zd. W. Karsznice), jak to było 15 lat temu.

Teraz to jednak najsensowniej przez CMK i Warszawę;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 27.07.2007, 16:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13857
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
wikibus.org andrzej napisał(a):
Opole - Zabrze - Kraków... Chyba logiczniej brzmi w środku Katowice.
Ale Batory-Tczew?? To chyba fantazja. Jest wiele ważniejszych odcinków.

To wynika po prostu z numeracji linii kolejowych. To jest praktycznie główna magistrala kolejowa północ-południe, zwana potocznie węglówką. A z tym Zabrzem to chodzi mniej więcej o to, że od Zachodu zmodernizowany tor bezstykowy kończy się między Zabrzem a Gliwicami.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 27.07.2007, 16:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1428
Lokalizacja:
Sosnowiec
JacekSo napisał(a):
wikibus.org andrzej napisał(a):
Ale Batory-Tczew?? To chyba fantazja. Jest wiele ważniejszych odcinków.

Taa, fantazją jest jechać 11 godzin z K-c do Gdyni przez Łódź, a nie 8 (przez Zd. W. Karsznice), jak to było 15 lat temu.


Opolaninem wychodzi niecałe 8h. (Z Sosnowca dokładnie 7h 32min.)

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 27.07.2007, 18:43 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
Strzyż napisał(a):
JacekSo napisał(a):
wikibus.org andrzej napisał(a):
Ale Batory-Tczew?? To chyba fantazja. Jest wiele ważniejszych odcinków.

Taa, fantazją jest jechać 11 godzin z K-c do Gdyni przez Łódź, a nie 8 (przez Zd. W. Karsznice), jak to było 15 lat temu.


Opolaninem wychodzi niecałe 8h. (Z Sosnowca dokładnie 7h 32min.)


opolanin nie jedzie przez 'Uć', tylko tak jak napisał adam86

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 27.07.2007, 20:37 

Dołączył(a): So 30.06.2007, 19:59
Posty: 505
Lokalizacja:
Gliwice/Katowice
Ale Gdynia - Katowice p. Tczew to dubel linii przez Warszawę. A Warszawa na trasie ważniiejsza...
Cytuj:
To wynika po prostu z numeracji linii kolejowych. To jest praktycznie główna magistrala kolejowa północ-południe, zwana potocznie węglówką. A z tym Zabrzem to chodzi mniej więcej o to, że od Zachodu zmodernizowany tor bezstykowy kończy się między Zabrzem a Gliwicami.
Wydawało mi się, że przed Gliwicami - mój błąd.

_________________
Zostań AUTOREM encyklopedii komunikacyjnej www.wikibus.org !!
Poczytaj ciekawostki o komunikacji!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 27.07.2007, 20:41 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4297
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
adam86 napisał(a):
Teraz to jednak najsensowniej przez CMK i Warszawę;)

Właśnie - ";)" Taka przyjemność kosztuje prawie 2 razy więcej. A co zrobić żeby być w Trójmieście na rano? Pozostaje koszmarnie długa jazda... Dobrze, że przynajmniej w sezonie można dojechać na rano w miarę szybko. Ale musieli jeszcze Częstochowę dorzucić w tym roku...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 28.07.2007, 13:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
Cytuj:
Pomysł na dworzec w Zabrzu

Wiadomo już, że przebudowa dworca kolejowego w Zabrzu stanowić będzie element związany z rozwojem linii kolejowej E30 relacji Opole – Katowice – Kraków. Zostanie sfinansowana z budżetu przewoźnika oraz funduszy Unii Europejskiej. Informację taką przekazano 20 lipca podczas kolejnej serii rozmów władz miasta z kierownictwem Polskich Linii Kolejowych oraz PKP SA dotyczących przyszłości dworca.

Z ich wypowiedzi wynikało ponadto, że projekt ma charakter priorytetowy, czyli zostanie zrealizowany w najszybszym możliwym terminie.

- Całkowitej zmianie uległa koncepcja modernizacji obiektu. Miasto musi skorzystać z tej szansy i powiązać przebudowę z rozpoczęciem prac nad stworzeniem Centrum Przesiadkowego – podkreśla Adam Kurbiel, zastępca prezydenta miasta.

Wokół tych inwestycji powstałyby atrakcyjne dla przedsiębiorców powierzchnie komercyjne. Zapowiadany remont dworca polegać ma na wybudowaniu dwóch peronów, urządzeń informacyjnych dla podróżnych oraz przebudowie wyjść.

Projekt E30 zakłada, że pociągi pasażerskie między Opolem a Krakowem rozwijać będą prędkość 160 km/h. Na odcinku od Opola do Zabrza jeździć mają nawet z prędkością 200 km/h.

Wydział Kontaktów Społecznych

http://www.um.zabrze.pl/index.php?op...2747&Itemid=53


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 28.07.2007, 14:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13857
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Centrum przesiadkowe... Szkoda tylko, że pętli tramwajowej już nie ma...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 28.07.2007, 14:58 

Dołączył(a): Pn 16.07.2007, 17:12
Posty: 26
Jakby się komuś chciało to dało by się przecież odbudować pętle..


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 28.07.2007, 15:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
adam86 napisał(a):
Centrum przesiadkowe... Szkoda tylko, że pętli tramwajowej już nie ma...

Rzeczywiscie, szkoda, ze nie ma. Póki co z dworca jest tyle samo kroków na tramwaj co na autobus. Nie wiem gdzie oni tam chcą zrobić to centrum przesiadkowe, wydłużą chodnik pod mostem i tyla :-P

Ogólnie słychać u nas coraz wiecej dobrych wiadomości o remontach dworców, oby na zapowiedziach się nie skończyło. W Będzinie lada dzień ruszają z remontem tamtejszego dworca wiec moze coś wiecej niebawem ruszy...

lantash napisał(a):
Jakby się komuś chciało to dało by się przecież odbudować pętle..

Nikomu się jednak nie chce i pewnie nie zechce :-/


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 199 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności