Teraz jest Wt 29.11.2022, 15:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 199 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: So 28.07.2007, 18:01 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 28.12.2002, 11:06
Posty: 2357
Lokalizacja:
Zabrze
reksio napisał(a):
adam86 napisał(a):
Centrum przesiadkowe... Szkoda tylko, że pętli tramwajowej już nie ma...

Rzeczywiscie, szkoda, ze nie ma. Póki co z dworca jest tyle samo kroków na tramwaj co na autobus. Nie wiem gdzie oni tam chcą zrobić to centrum przesiadkowe, wydłużą chodnik pod mostem i tyla :-P

Przecież chodnik jest. Wysterylizują tylko podmoście i będzie gotowe :P
Mogą zrobić ruchome schody albo ruchomy deptak na trasie PKP - Goethego :P
reksio napisał(a):
lantash napisał(a):
Jakby się komuś chciało to dało by się przecież odbudować pętle..

Nikomu się jednak nie chce i pewnie nie zechce :-/

A szczególnie przy obecnych władzach KZK :-(

_________________
Please do not feed the Trolls / Prosimy nie karmić Trolli


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 28.07.2007, 20:05 

Dołączył(a): So 30.06.2007, 19:59
Posty: 505
Lokalizacja:
Gliwice/Katowice
JacekSo napisał(a):
wikibus.org andrzej napisał(a):
Ale Batory-Tczew?? To chyba fantazja. Jest wiele ważniejszych odcinków.

Taa, fantazją jest jechać 11 godzin z K-c do Gdyni przez Łódź, a nie 8 (przez Zd. W. Karsznice), jak to było 15 lat temu.
I tu ciekawostka. Sprawdziłem czas jazdy jedynego pociągu przez Zd. Wolę do Gdyni z Katowic.(K-ce-Łeba p. T. Góry, Częstochowę, Zd. Wolę, Tczew,Gdynię) I jedzie o prawie 2 godz. szybciej! Sprawę zaciemnia podróż do Częstochowy przez Bytom. I pewnie w dzień też jeździłby szybciej niż obecnie. Wyjaśnić to można tylko brakiem innych połączeń z Katowic do Łodzi. Wtedy podróż do Gdyni p. Zd. Wolę byłaby nawet konkurencyjna wobec CMK, które choć najdalsze pozostaje najszybsze.

_________________
Zostań AUTOREM encyklopedii komunikacyjnej www.wikibus.org !!
Poczytaj ciekawostki o komunikacji!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 28.07.2007, 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13857
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
wikibus.org andrzej napisał(a):
I tu ciekawostka. Sprawdziłem czas jazdy jedynego pociągu przez Zd. Wolę do Gdyni z Katowic.(K-ce-Łeba p. T. Góry, Częstochowę, Zd. Wolę, Tczew,Gdynię) I jedzie o prawie 2 godz. szybciej! Sprawę zaciemnia podróż do Częstochowy przez Bytom. I pewnie w dzień też jeździłby szybciej niż obecnie.

A co ma do rzeczy czy pociąg jedzie w dzień czy w noc?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 28.07.2007, 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25
Posty: 764
reksio napisał(a):
Cytuj:
Pomysł na dworzec w Zabrzu

Wiadomo już, że przebudowa dworca kolejowego w Zabrzu stanowić będzie element związany z rozwojem linii kolejowej E30 relacji Opole – Katowice – Kraków. (...)

Wokół tych inwestycji powstałyby atrakcyjne dla przedsiębiorców powierzchnie komercyjne. Zapowiadany remont dworca polegać ma na wybudowaniu dwóch peronów, urządzeń informacyjnych dla podróżnych oraz przebudowie wyjść.

Projekt E30 zakłada, że pociągi pasażerskie między Opolem a Krakowem rozwijać będą prędkość 160 km/h. Na odcinku od Opola do Zabrza jeździć mają nawet z prędkością 200 km/h.

Wydział Kontaktów Społecznych

http://www.um.zabrze.pl/index.php?op...2747&Itemid=53

Pomysł super! Tylko ciekawe jak to będzie z realizacją. Ciekawe, czy sam budynek dworca będzie po liftingu też?
A 2gi peron przydałby się. Co do modernizacji linii kolejowej z Krakowa do Opola, to dobra inwestycja m.in. dla Zabrza. Widziałem zmodernizowany odcinek z Opola do Wrocławia-imponująco wygląda. Nawet małe stacje zyskały nową infrastrukturę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 29.07.2007, 0:09 

Dołączył(a): So 30.06.2007, 19:59
Posty: 505
Lokalizacja:
Gliwice/Katowice
adam86 napisał(a):
A co ma do rzeczy czy pociąg jedzie w dzień czy w noc?
W nocy zazwyczaj są długie postoje na stacjach, szczególnie w pociągach, które jeżdżą tylko latem. I w ogóle chyba jest mniejsza motywacja szybkości. Po prostu: i tak jedzie od wieczora do rana.

Rzeczony pociąg np. stoi 15 minut w Częstochowie.

_________________
Zostań AUTOREM encyklopedii komunikacyjnej www.wikibus.org !!
Poczytaj ciekawostki o komunikacji!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 29.07.2007, 0:12 

Dołączył(a): So 30.06.2007, 19:59
Posty: 505
Lokalizacja:
Gliwice/Katowice
Zastanawia mnie jedno: Po co w Zabrzu więcej peronów? Czy jakieś pociągi mają tam kończyć bieg?

_________________
Zostań AUTOREM encyklopedii komunikacyjnej www.wikibus.org !!
Poczytaj ciekawostki o komunikacji!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 29.07.2007, 15:25 

Dołączył(a): Pn 31.01.2005, 20:25
Posty: 1131
Lokalizacja:
Dąbrowa Górnicza
A ja, jak jechałem ze 3 razy pospiechem do Gdyni, czy Koszalina przez Bytom, Częstochowę i Zduńską Wolę, to krew mnie zalewała, jak jechaliśmy na odcinku Czewa - Zd. Wola Karsznice! Max prędkość to 40 km/h! I tak chyba z 2 godziny! O odcinku do Bytomia i T.G. nawet nie wspominam! :>
Najlepsza jest trasa przez Zagłębie, Częstochowę i Łódź ;-)

_________________
Spotkajmy się w pociągu! :) -> PKP Intercity 34509
Spotkajmy się w autobusie/tramwaju! :) -> KZK GOP 1781


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 29.07.2007, 17:43 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10652
wikibus.org andrzej napisał(a):
adam86 napisał(a):
A co ma do rzeczy czy pociąg jedzie w dzień czy w noc?
W nocy zazwyczaj są długie postoje na stacjach, szczególnie w pociągach, które jeżdżą tylko latem. I w ogóle chyba jest mniejsza motywacja szybkości. Po prostu: i tak jedzie od wieczora do rana.


To dotyczy tylko pociągów hotelowych (wagony sypialne i/lub kuszetki), bo chodzi o to, żeby pasażer się zdążył wyspać. Natomiast zwykła rzeźnia (z miejscami do siedzenia tylko) może śmiało jechać szybciej i nie stać wszędzie po kilkanaście i więcej minut.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 29.07.2007, 18:49 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
Dave napisał(a):
Najlepsza jest trasa przez Zagłębie, Częstochowę i Łódź ;-)


raczej przez Gorolowice i potem na CMK ;)

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 29.07.2007, 19:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13857
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Dave napisał(a):
A ja, jak jechałem ze 3 razy pospiechem do Gdyni, czy Koszalina przez Bytom, Częstochowę i Zduńską Wolę, to krew mnie zalewała, jak jechaliśmy na odcinku Czewa - Zd. Wola Karsznice! Max prędkość to 40 km/h! I tak chyba z 2 godziny! O odcinku do Bytomia i T.G. nawet nie wspominam! :>
Najlepsza jest trasa przez Zagłębie, Częstochowę i Łódź ;-)

A przez całą Łódź też jest ze 40kmh.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 29.07.2007, 20:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25
Posty: 764
wikibus.org andrzej napisał(a):
Zastanawia mnie jedno: Po co w Zabrzu więcej peronów? Czy jakieś pociągi mają tam kończyć bieg?

Żadne pociągi w Zabrzu nie kończą biegu, ale zdarzają sie "obsuwy"
w kursowaniu pociągów (jak to w pkp). 2gi peron zawsze mógłby pełnić funkcję "postojowego" dla spóźnionego pociągu. Poza tym jak PKP S.A. chce stawiać 2gi peron, to niech stawia:) Ten 1 peron tak bidnie wygląda;-P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 29.07.2007, 23:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 8.06.2003, 5:21
Posty: 143
Lokalizacja:
Zabrze
wikibus.org andrzej napisał(a):
Zastanawia mnie jedno: Po co w Zabrzu więcej peronów? Czy jakieś pociągi mają tam kończyć bieg?


Ponoć jeden ma być dla ruchu ekspresowego, drugi - lokalnego. Gdzieś tak czytałem...

_________________
Kiepsko Zarządzana Komunikacja w GOP


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 30.07.2007, 19:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25
Posty: 764
GD napisał(a):
wikibus.org andrzej napisał(a):
Zastanawia mnie jedno: Po co w Zabrzu więcej peronów? Czy jakieś pociągi mają tam kończyć bieg?


Ponoć jeden ma być dla ruchu ekspresowego, drugi - lokalnego. Gdzieś tak czytałem...

Mosz recht!:)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 30.07.2007, 20:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
Cytuj:
Obrazek

Centrum przesiadkowe zamiast dworca PKP

Zabrzański dworzec znalazł się na liście kluczowych inwestycji PKP w związku z modernizacją tras kolejowych przed piłkarskim Euro 2012. Razem z miastem koleje chcą stworzyć w tym miejscu centrum przesiadkowe.

Zabrzańscy włodarze od dawna zachodzili w głowę, jak uporać się z problemem dworca kolejowego. Zaniedbany budynek trudno nazwać wizytówką Zabrza, a zapuszczone perony i brudne poczekalnie nie zachęcają do odwiedzin. Od kilku miesięcy miasto prowadziło rozmowy z kolejami na temat wydzierżawienia budynku stacji. Już wtedy urzędnicy rozważali budowę po drugiej stronie torów centrum przesiadkowego połączonego z dworcem naziemnym pasażem.

Pomysłowi nieoczekiwanie w sukurs przyszło Euro 2012. - Do mistrzostw na modernizację samych dworców planujemy przeznaczyć 1,5 mld euro. Wśród nich jest również zabrzańska stacja - mówi Marek Sieczkowski z biura marketingu PKP SA.

Pieniądze mają pochodzić z budżetu przewoźnika, funduszy unijnych i od prywatnych inwestorów. W naszym regionie na remont mogą liczyć stacje w Katowicach, Gliwicach i Zabrzu. - To już sprawa przesądzona. Zakres inwestycji będzie zależał od środków, które uda nam się pozyskać - informuje Sieczkowski.

Wszystkie trzy dworce są częścią linii kolejowej Opole - Katowice - Kraków. Plany PKP zakładają, że pociągi na tej trasie do 2012 roku mają osiągać maksymalną prędkość 200 km na godz. Oprócz modernizacji trakcji nowy wygląd mają również zyskać stacje kolejowe. W Zabrzu wyremontowany zostanie budynek dworca i dobudowany dodatkowy peron. Koleje chcą również wspólnie z miastem wybudować centrum przesiadkowe.

- To dla nas miła niespodzianka, że Zabrze zostało włączone do kluczowych inwestycji na trasie Opole - Kraków. W przyszłym tygodniu podpisujemy w tej sprawie list intencyjny i bierzemy się razem z kolejami za przygotowanie wstępnej koncepcji, która powinna być gotowa za dwa miesiące - mówi Adam Kurbiel, zastępca prezydenta Zabrza.

Centrum miałoby powstać w rejonie ul. Śląskiej. Oprócz międzynarodowego dworca autobusowego, postoju taksówek i przystanku tramwajowego przedłużonej linii nr 3, ma mieścić również powierzchnie handlowo-usługowe. Według wstępnych szacunków inwestycja będzie kosztowała 60-80 mln zł. Miasto chce wydać kilkanaście milionów. - To bardzo atrakcyjna lokalizacja, dlatego nie powinno być kłopotów ze znalezieniem prywatnych inwestorów. Od PKP usłyszeliśmy, że albo robimy to szybko, albo wcale. Mamy czas do 2012 roku - zapowiada Kurbiel.

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice


Co to znaczy "przedłużonej linii 3"?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 31.07.2007, 8:31 

Dołączył(a): Nd 19.02.2006, 13:14
Posty: 1595
Oho kolejna inwestycja która znając życie im się nie uda :P. Chciałbym już żeby kolejne centrum handlowe takie jako Forum zajęło miejsce w tym Zabrzu bo po 2 takie ogromne budynki w centrum miasta( drugie ma być tam gdzie była kiedyś Huta w Gl=ce). Myślą że ludzie mają pieniądze i będą tylko do sklepów chodzić ;/


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 31.07.2007, 9:56 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4297
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Przemo napisał(a):
Oho kolejna inwestycja która znając życie im się nie uda :P. Chciałbym już żeby kolejne centrum handlowe takie jako Forum zajęło miejsce w tym Zabrzu bo po 2 takie ogromne budynki w centrum miasta( drugie ma być tam gdzie była kiedyś Huta w Gl=ce). Myślą że ludzie mają pieniądze i będą tylko do sklepów chodzić ;/

O czym Ty w ogóle piszesz? Nie rozumiem tego bełkotu...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 31.07.2007, 18:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
Cytuj:
Obrazek

Plany kolejowych inwestycji w woj. śląskim przed Euro

Przed piłkarskimi mistrzostwami Europy Euro 2012 spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) chce przebudować katowicki dworzec, zwiększyć szybkość kolejowych przewozów regionalnych oraz uruchomić szybkie połączenie z portem lotniczym Katowice w Pyrzowicach.

Zmodernizowane mają też zostać główne linie o znaczeniu międzynarodowym.

Jak poinformował rzecznik marszałka woj. śląskiego Krzysztof Krzemiński, tego dnia przedstawiciele zarządu województwa i władz Katowic wysłuchali prezentacji planów inwestycyjnych PLK, które przedstawił im dyrektor oddziału regionalnego tej spółki w Katowicach, Bronisław Stankiewicz.

Członek zarządu woj. śląskiego, Jarosław Kołodziejczyk w rozmowie z PAP ocenił, że skala planowanych przez PLK robót, nawet gdyby się udało zrealizować je w połowie, jest największym wydarzeniem na śląskich kolejach od ponad wieku.

Kolej nie ma jednak doświadczenia w budowie nowych linii od 30 lat, stąd nasz apel, by zacząć od rzeczy stosunkowo najłatwiejszych, czyli modernizacji istniejących tras - wskazał.

Chodzi tu o poprawę prędkości roboczych, a właściwie przywrócenie tych, które obowiązywały kilkadziesiąt lat temu. Jeśli PLK to zrobią, a my kupimy nowy tabor, może uda się przywrócić kolei przynajmniej część podróżnych, którzy od niej odeszli - podkreślił Kołodziejczyk.

Według planów PLK, program modernizacji do 2012 r. tras kolejowych o znaczeniu międzynarodowym i krajowym obejmie w regionie linię z Wrocławia przez Gliwice i Katowice do Krakowa, połączenia Katowic z Zebrzydowicami oraz Zwardoniem, a także tzw. magistralę węglową z Gdyni do Tarnowskich Gór, z połączeniem do Pszczyny.

Roboty mają umożliwić prowadzenie na zmodernizowanych trasach pociągów towarowych z prędkością do 120 kilometrów na godzinę, a osobowych - do 160 kilometrów na godzinę. Wyremontowane lub przebudowane mają też zostać najważniejsze dworce na trasie z Wrocławia do Krakowa - w Gliwicach, Zabrzu oraz Katowicach.

Ten ostatni, prócz gruntownej przebudowy, ma zostać bezpośrednio skomunikowany z oddalonym o ok. 40 kilometrów Międzynarodowym Portem Lotniczym Katowice w Pyrzowicach. Przyjęto już, że trasa połączenia pobiegnie z wykorzystaniem istniejących torów od Katowic przez Chorzów Batory do Chorzowa Starego.

Od Chorzowa Starego w kierunku Pyrzowic miałby powstać nowy odcinek torów o długości ok. 20 km, z którym - w rejonie Piekar Śląskich - połączone zostaną istniejące linie z Gliwic i Bytomia. O wyborze tej trasy, jak podkreślił Stankiewicz, zdecydował najkrótszy czas dojazdu do lotniska, który ma wynosić około pół godziny.

PLK i samorząd woj. śląskiego podpisały list intencyjny w sprawie współpracy przy przygotowaniu połączenia kolejowego Pyrzowic z Katowicami pod koniec czerwca. Stworzenie połączenia kolejowego z tym jednym z najszybciej rozwijających się regionalnych lotnisk w Europie zapowiedział kilka miesięcy temu minister transportu, Jerzy Polaczek.

Ta inwestycja jest o tyle trudna, że brakuje specustawy, która pozwoliłaby na szybkie pozyskiwanie gruntów. Nie wiadomo też na razie, ile miałaby kosztować. Niech kolej zrobi plany, oszacuje koszty, będziemy myśleć, jak to zrobić - tak, aby wtedy, gdy lotnisko w Pyrzowicach osiągnie graniczną dla możliwości funkcjonowania bez połączenia kolejowego przepustowość 7 mln pasażerów rocznie, takie połączenie już było - ocenił Kołodziejczyk.

Finansowanie budowy linii z Katowic do Pyrzowic zostało ujęte w tzw. indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych dla programu operacyjnego "Infrastruktura iáŚrodowisko", wdrażanego przez resort transportu - środki mają pochodzić z funduszy unijnych oraz budżetu PLK. Zakłada się, że budowa powinna potrwać od 2010 do 2011 roku.

Według dalszych planów PLK, w przyszłości lotnisko miałoby także zyskać połączenie ze zmodernizowaną i przedłużoną Centralną Magistralą Kolejową - wiodącą z Warszawy na Śląsk. Do kończącej się dziś w Zawierciu trasy w latach 2012-2015 miałby zostać dobudowany ok. 100-kilometrowy odcinek od Góry Włodowskiej koło Zawiercia przez Pyrzowice i Katowice do Zebrzydowic przy czeskiej granicy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 31.07.2007, 19:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25
Posty: 764
Mnie sie to wszystko podoba! Plany piękne!
Tak jak Forumowicze sądzili we wcześniejszych postach-zrealizowane będzie połączenie z Katowic na lotnisko przez Chorzów Batory i Piekary Śl.:)
Tylko, czy to wszystko zostanie zrealizowane?
Ponadto jak PLK nie budowała dawno linii kolejowej, to może inna firma ją zbuduje?

ps. Ja się od kolei nie odwróciłem-lubię nią podróżować, choć opóźnienia na trasach w obrębie GOP-u są... wiadomo jakie:-P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 3.08.2007, 8:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 16.06.2007, 20:05
Posty: 335
Lokalizacja:
Katowice
Cytuj:
Obrazek
Kiedy szybka kolej?

Za osiem lat podróż z Katowic do stolicy potrwa godzinę i dwadzieścia minut.

Z Warszawy do Katowic podróż pociągiem zajmie nam godzinę i 20 minut, a pociąg będzie jeździł z prędkością nawet 300 kilometrów na godzinę. Ale dopiero po roku 2015 i nie po tych torach, które istnieją - do Katowic dojedziemy... tunelem, który kolej ma zamiar wybudować. Nowy odcinek, równoległy do trasy Warszawa-Zawiercie-Sosnowiec-Katowice będzie miał ok. 100 km długości. Na powierzchni przebiegać będzie z kolei linia kolejowa z aglomeracji śląskiej na lotnisko w Pyrzowicach. Wczoraj swoje plany inwestycyjne zdradzili przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe.

Z linii do Pyrzowic można będzie korzystać już podczas Euro 2012, choć wcześniej PLK planowały rozpocząć inwestycję po tym roku. Linia powstanie, chociaż trzeba będzie w dużej mierze wybudować ją od zera, a budowlańcom na przeszkodzie mogą stanąć szkody górnicze i problemy z wykupem działek. Z Katowic trasa będzie wiodła najpierw przez Chorzów do Bytomia. Potem się rozdzieli - pobiegnie na zachód (z wykorzystaniem istniejących torów) w stronę Gliwic, i na północ, na lotnisko, przez Piekary Śląskie, Dobieszowice i Sączów, wzdłuż nitki planowanej autostrady A1. W Piekarach trzeba będzie zbudować nowy przystanek. - Pociągi mogłyby tędy jeździć nawet z prędkością stusześćdziesięciu kilometrów na godzinę, więc będzie to naprawdę szybkie połączenie - przyznaje Zbigniew Młokosiewicz, kierownik kontraktu.

Remonty i modernizacje czekają także linie Opole-Katowice-Kraków i Zawiercie-Katowice-Zebrzydowice. Kolej nie sfinansuje sama tych prac. - Bez funduszy unijnych nie damy rady - przyznaje Bronisław Stankiewicz, naczelny dyrektor śląskiego oddziału PKP PLK. - Musimy wnioskować o środki unijne.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 3.08.2007, 9:39 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2947
Jeśli mówią o Piekarach to mają na myśli dworzec PKP Brzeziny Śląskie czy tez PkP Szarlej ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 199 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności