Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Tarnowskie Góry - modernizacja dworca
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=38&t=1822
Strona 2 z 5

Autor:  Ludw_K [ Nd 14.03.2010, 23:52 ]
Tytuł: 

motley napisał(a):
Mówiąc "skrócenie stadka autobusów" mam na myśli wszystko co łączy bezpośrednio Bytom ze Stroszkiem i jedzie dalej. Niech dojeżdżają tylko do Stroszka.

I dzięki temu dojeżdżający w relajach (os. Jana, Bobrowniki) - Bytom dołączą do grona "uszczęśliwionych" pasażerów relacji Dziećkowice - Katowice czy (Grabowa, Niegowonice) - Będzin.
Owszem, ja też byłbym za likwidacją autobusu 19, ale wyłącznie pod warunkiem zastąpienia go szybkim tramwajem łączącym bezpośrednio Bytom (i to najlepiej dworzec PKP) z Tarnowskimi Górami.

Autor:  memphis [ Pn 15.03.2010, 8:01 ]
Tytuł: 

Ludw_K napisał(a):
I dzięki temu dojeżdżający w relajach (os. Jana, Bobrowniki) - Bytom


Z Osady Jana to mają 820. A reszta? Po prostu nieprzebrane tłumy dla których trzeba utrzymywać jeżdżący co 10 minut autobus.

Cytuj:
dołączą do grona "uszczęśliwionych" pasażerów relacji Dziećkowice - Katowice czy (Grabowa, Niegowonice) - Będzin.


Tych też są tak nieprzebrane tłumy.

Cytuj:
łączącym bezpośrednio Bytom (i to najlepiej dworzec PKP)


A po co dworzec skoro tam nic nie ma?

Autor:  Daro85 [ Pn 15.03.2010, 8:37 ]
Tytuł: 

memphis napisał(a):
Z Osady Jana to mają 820. A reszta? Po prostu nieprzebrane tłumy dla których trzeba utrzymywać jeżdżący co 10 minut autobus.


Co 10 min naprawdę nie ma potrzeby. Co 10 min ten autobus jest potrzebny na odcinku Stroszek-TG, szczególnie przed 8 rano.

Cytuj:
Cytuj:
łączącym bezpośrednio Bytom (i to najlepiej dworzec PKP)


A po co dworzec skoro tam nic nie ma?


Ale w Bytomiu naprawdę nie trzeba wszystkiego kierować na dworzec- akurat w wypadku tramwajów jest w Bytomiu na tyle spoko, że mozna spokojnie w ich oparciu obsłużyć połączenia do większości miejsc w mieście i okolicy.

Autor:  Egon [ Pn 15.03.2010, 18:04 ]
Tytuł: 

memphis napisał(a):
Ludw_K napisał(a):
dołączą do grona "uszczęśliwionych" pasażerów relacji [...] czy (Grabowa, Niegowonice) - Będzin.


Tych też są tak nieprzebrane tłumy.

Akurat skrócenie tej linii nie ma najmniejszego sensu, jeśli w ślad za tym nie poszło zwiększenie ilości kursów. Nie przyniosło to jakichś znaczących oszczędności (ileż można zyskać na tych marnych 6 kursach?) i istotnie pogorszyło dojazd do obsługiwanych przez 809 okolic - może i małej grupce, ale jednak pogorszyło. Dlaczego w takim razie nie skrócono również 803 i 806?

Coś mi się wydaje, że jedynym celem tej zmiany było (przepraszam za wyrażenie) "udupienie" pana Sebzdy.

Autor:  memphis [ Pn 15.03.2010, 18:31 ]
Tytuł: 

Egon napisał(a):
Coś mi się wydaje, że jedynym celem tej zmiany było (przepraszam za wyrażenie) "udupienie" pana Sebzdy.


Trochę inaczej - coś trzeba było uwalić, ale 803/6 nie można, więc oberwało tylko 809.

Autor:  lgor [ Pn 15.03.2010, 20:08 ]
Tytuł: 

Fajnie że przebudują ten dworzec autobusowy.
Odnosząc się do koncepcji skrócenia linii to wpierw odpowiednia taryfa a potem skracać. bo w sumie bez odpowiedniej taryfy wymuszanie przesiadki tylko odwróci pasażerów od komunikacji.

Autor:  adas [ Pn 15.03.2010, 20:52 ]
Tytuł: 

A może by tak kiedyś w przyszłości w okolicy wiaduktu kolejowego nad Strzelców Bytomskich pojawiłby się przystanek kolejowy... Wtedy to miejsce by mogło robić za koniec linii 19 z TG oraz kilku innych) oraz miejsce przesiadkowe na tramwaj/pociąg. Takie marzenia ;)

Autor:  Ludw_K [ Wt 16.03.2010, 0:44 ]
Tytuł: 

memphis napisał(a):
Z Osady Jana to mają 820.

820 nie obsługuje jednak wszystkich przystanków wzdłuż tej trasy, a ponadto motley pisał o wszystkich liniach, więc mam wrażenie, że także i 820.
Cytuj:
A po co dworzec skoro tam nic nie ma?

Jak to nic, a pociągi z tego dworca żadne nie jeżdżą ? Dogodny (a więc także bezpośredni i nie wymagający dodatkowego 300m spacerku) dojazd do dworca potrzebny jest po to, aby każdy kto udaje sie w bliżsżą lub dalszą podróż pociągiem nie musiał koniecznie do dworca dojeżdżać taksówką lub być przez kogoś innego dowożony samochodem. Praktycznie należy dążyć do takiego układu sieci, który z każdego miejsca zapewni dojazd do najbliższego dworca kolejowego (także dalekobieżnych autobusów), a nie do punktu oddalonego od tego dworca o 200 -500m jak to ma miejce w wielu przypadkach w GOP. Tu jeszcze raz pozwolę sobie (chociaż wiem, że robię to do znudzenia) jako przykład podać sieć VRR, gdzie właśnie przy dworcach DB zlokalizowane są główne punkty przesiadkowe.
Spod bytomskiego dworca odjeżdżają także autobusy w wielu kierunkach, do niektórych z nich przesiadają sie także osoby jadące z kierunku Stroszek - Tarnowski Góry i sądzę, że nie są zainteresowane spacerkiem z Moniuszki.
Cytuj:
Tych też są tak nieprzebrane tłumy.

I zapewne po skróceniu linii jeszcze się powiększyły -:)
adas napisał(a):
A może by tak kiedyś w przyszłości w okolicy wiaduktu kolejowego nad Strzelców Bytomskich pojawiłby się przystanek kolejowy... Wtedy to miejsce by mogło robić za koniec linii 19 z TG oraz kilku innych) oraz miejsce przesiadkowe na tramwaj/pociąg.

To już jak najbardziej miałoby sens - tylko jeszcze dwa "drobiazgi" :
1 - zintegrowany system taryfowy (wspólny bilet)
2 - odpowiednia częstotliwość kursowania pociągów, a także ich dużo większa prędkość

Autor:  memphis [ Wt 16.03.2010, 7:56 ]
Tytuł: 

Krótko - z bytomskiego dworca odjeżdża garstka pociągów i niestety nic nie wskazuje na to, żeby miało się to w najbliższych latach zmienić. I oprócz A19 można tam dojechać 820. A po drugie - w Bytomiu nie trzeba jeździć się przesiadać na dworzec, bo można tramwajem dojechać w większość miejsc. Pasażer jadący ze Stroszka nie będzie się przesiadał na dworcu w kierunku Miechowic, czy innych Piekar Śląskich, bo to absurdalne. A do Szombierek, czy Chorzowa dojedzie bez problemu tramwajem.

Autor:  Daro85 [ Wt 16.03.2010, 8:29 ]
Tytuł: 

Ludw_K napisał(a):
820 nie obsługuje jednak wszystkich przystanków wzdłuż tej trasy, a ponadto motley pisał o wszystkich liniach, więc mam wrażenie, że także i 820.


Przystanki, które jako jedyne z tych, które obsługuje 820 są warte uwagi to Sucha Góra i Bobrowniki- w pozostałe miejsca bez problemu dojedziesz albo bardzo czesto kursującym tramwajem, albo to są przystanki w polu. Zresztą ja bym był daleki od całkowitej likwidacji 19, ale raczej należałoby tam ograniczyć kursowanie.

Cytuj:
Spod bytomskiego dworca odjeżdżają także autobusy w wielu kierunkach, do niektórych z nich przesiadają sie także osoby jadące z kierunku Stroszek - Tarnowski Góry i sądzę, że nie są zainteresowane spacerkiem z Moniuszki.


Szczególnie na Rudę, lub Miechowice ;). Np. z dworca do Rudy masz autobus co 30 min, z przerwami po 1 h. Z Sikorskiego tramwaj do KWK Pokój, czy do Rudy I chodzi co 20 min przez prawie cały dzień. Na Miechowice z Witoru i Starego Stroszka masz 167, a zawsze lepiej się przesiąść koło Urzędu. Na Szombierki to w zasadzie nie ma o czym gadać.

Cytuj:
To już jak najbardziej miałoby sens - tylko jeszcze dwa "drobiazgi" :
1 - zintegrowany system taryfowy (wspólny bilet)
2 - odpowiednia częstotliwość kursowania pociągów, a także ich dużo większa prędkość


Wcale nie musiałaby być dużo większa.

EDIT: a poniżej tekst o tym co miasto jest w stanie zrobić, by zapewnić mieszkańcom sprawne, szybkie i tanie połączenie przesiadkowe, mimo, że istnieje połączenie bezpośrednie:
transinfo.pl napisał(a):
Władze Legionowa uruchamiają bezpłatne autobusy, które będą dowozić mieszkańców do kursującej od dzisiaj z tego miasta kolejowej linii S-9 w stronę Dworca Gdańskiego w Warszawie.Na razie autobusy jeżdżą co 30-60 min z ronda Piłsudskiego przez ul. Krakowską, Sobieskiego i Piłsudskiego do głównej stacji PKP w Legionowie. Urząd tego miasta chce przekonać stołeczny Zarząd Transportu Miejskiego, aby zmienił trasy kursujących tu podmiejskich siedemsetek - one też miałyby dojeżdżać do stacji kolejowych.

Autor:  102N@ [ Wt 16.03.2010, 19:50 ]
Tytuł: 

adas napisał(a):
A może by tak kiedyś w przyszłości w okolicy wiaduktu kolejowego nad Strzelców Bytomskich pojawiłby się przystanek kolejowy... Wtedy to miejsce by mogło robić za koniec linii 19 z TG oraz kilku innych) oraz miejsce przesiadkowe na tramwaj/pociąg. Takie marzenia ;)

Tam powinien być przystanek osobowy zwłaszcza że do bloków jest rzut beretem. Ale po co... lepiej utrzymywać "Bytom północny" pośród lasu, albo "Bytom Karb" na które to stacje żywa dusza nie zagląda.
W ogóle to na trasie Tarnowskie Góry > Katowice powinny śmigać szynobusy co 20 minut, ale wcześniej wyremontować trasę i zbudować w korzystnych lokalizacjach stacje.

Autor:  Daro85 [ Wt 16.03.2010, 22:07 ]
Tytuł: 

102N@ napisał(a):
Ale po co... lepiej utrzymywać "Bytom północny" pośród lasu,


Ta stacja może zostać- przynajmniej Awaryjne ma jakiśkolwiek dojazd do centrum w miarę sprawnie bez łażenia po 2 km na tramwaj.

Cytuj:
W ogóle to na trasie Tarnowskie Góry > Katowice powinny śmigać szynobusy co 20 minut, ale wcześniej wyremontować trasę i zbudować w korzystnych lokalizacjach stacje.


Ale one są w nie najgorszych lokalizacjach, biorąc rzecz globalnie- w zasadzie do zbudowania byłby jakiś przystanek na Witorze, może jeszcze jakiś na Rozbarku i jakieś drobne korekty na stacjach CHorzów Miasto i Chorzów Stary.

Autor:  adam86 [ Wt 16.03.2010, 22:24 ]
Tytuł: 

Daro85 napisał(a):
Ta stacja może zostać- przynajmniej Awaryjne ma jakiśkolwiek dojazd do centrum w miarę sprawnie bez łażenia po 2 km na tramwaj.

Jednak dalece bardziej by sie przydał przystanek w okolicy wiaduktu nad Strzelców Bytomskich.
Cytuj:
Ale one są w nie najgorszych lokalizacjach, biorąc rzecz globalnie- w zasadzie do zbudowania byłby jakiś przystanek na Witorze, może jeszcze jakiś na Rozbarku i jakieś drobne korekty na stacjach CHorzów Miasto i Chorzów Stary.

Jakie drobne korekty? Stacja Chorzów Stary, która z resztą w Chorzowie Starym nie leży, nikomu do niczego potrzebna nie jest, bo tam obok niej nic już nie ma.

Autor:  Daro85 [ Wt 16.03.2010, 22:29 ]
Tytuł: 

adam86 napisał(a):
Cytuj:
Ta stacja może zostać- przynajmniej Awaryjne ma jakiśkolwiek dojazd do centrum w miarę sprawnie bez łażenia po 2 km na tramwaj.

Jednak dalece bardziej by sie przydał przystanek w okolicy wiaduktu nad Strzelców Bytomskich.


No spoko- tyle, że akurat Bytom Płn. to nie jest stacja lokalizowana przypadkowo i nie do końca chodziło o Kopalnię.

Cytuj:
Jakie drobne korekty? Stacja Chorzów Stary, która z resztą w Chorzowie Starym nie leży, nikomu do niczego potrzebna nie jest, bo tam obok niej nic już nie ma.


Przystanek jest- wystarczy.

Autor:  adas [ Śr 2.03.2011, 13:52 ]
Tytuł:  Re: Tarnowskie Góry - modernizacja dworca

http://db.tt/iUSXs56 - średnia jakość, ale można podejrzeć jak będzie wyglądała organizacji ruchu w okolicy dworca w TG.
Bo jest dofinansowanie (a dokładniej będzie):
http://www.dziennikzachodni.pl/wideo/37 ... l?cookie=1
http://www.silesia24.com.pl/blog/czech/ ... /1089.html
http://www.tg.net.pl/blog/post/glogowsk ... autobusowy

(trochę tak politycznie wyszło... no ale...)

Autor:  berek26 [ Pt 4.03.2011, 10:59 ]
Tytuł:  Re: Tarnowskie Góry - modernizacja dworca

Szybka bana z TG do Bytomia i problem rozwiązany.

Autor:  adas [ Śr 1.06.2011, 7:32 ]
Tytuł:  Re: Tarnowskie Góry - modernizacja dworca

MZKP szuka pomysłu na sensowne kończenie linii na terenie TG w trakcie przebudowy dworca. W grę wchodzą np. okolice ul. Mickiewicza oraz plac w okolicy Hrabiny Wrońskiej. Ma ktoś jakiś inny pomysł?

Przy okazji - przetarg lub prace mają się rozpocząć gdzieś we wrześniu (po remoncie ronda tarnogórskiego przy wiadukcie).
Dodatkowo - w projekcie mają 5-6 stanowisk z czego tylko dwa są wystarczająco długie na przegubowca. Nie ma też pomysłu na rozmieszczenie linii na stanowiskach (a jedno-dwa idzie na dalekobieżne). Bo głupio na jednym dać 820 i 5 a na drugim 129.

Idąc od wjazdu na dworzec w stronę Hrabiny Wrońskiej:
długie (dalekobieżne), krótkie (też dalekobieżne w większości wypadków), krótkie, krótkie, długie, długie. (ja w sumie te długie stanowiska bym przeniósł bliżej (czyli ... długie, długie, krótkie, krótkie).

Autor:  Daro85 [ Śr 1.06.2011, 7:45 ]
Tytuł:  Re: Tarnowskie Góry - modernizacja dworca

adas napisał(a):
MZKP szuka pomysłu na sensowne kończenie linii na terenie TG w trakcie przebudowy dworca. W grę wchodzą np. okolice ul. Mickiewicza oraz plac w okolicy Hrabiny Wrońskiej. Ma ktoś jakiś inny pomysł?


No tam nie ma wyboru- w grę mogłaby jeszcze wejść ulica Sobieskiego- dla linii od Strzybnicy.

Autor:  adas [ Śr 1.06.2011, 8:01 ]
Tytuł:  Re: Tarnowskie Góry - modernizacja dworca

Daro85 napisał(a):
adas napisał(a):
MZKP szuka pomysłu na sensowne kończenie linii na terenie TG w trakcie przebudowy dworca. W grę wchodzą np. okolice ul. Mickiewicza oraz plac w okolicy Hrabiny Wrońskiej. Ma ktoś jakiś inny pomysł?


No tam nie ma wyboru- w grę mogłaby jeszcze wejść ulica Sobieskiego- dla linii od Strzybnicy.

Sobieskiego by było sensowne właśnie dla linii ze Strzybnicy - tylko słyszałem, że przegubowce by miały problem na skrzyżowaniu Opolska/Sobieskiego (chociaż mi się wydaje, że nie byłoby problemu...). A w takim wypadku to tam postoje i zbieranie pasażerów? czy przejazd Sienkiewicza i zgarnianie pasażerów tam i nawrót na Powstańców? http://goo.gl/maps/wxKS (ulica pokoju przez kilka mięsiecy będzie zamknięta a dokładniej skrzyżowanie Pokoju/Styczyńskiego. Spróbuję dziś narysować w jakiej kolejności co mają zamykać (chyba, że starczy takie wytłumaczenie najpierw ul. Pokoju wraz ze skrzyżowaniem ze Styczyńskiego i 9 Maja oraz dwoma zachodnimi peronami dworca obecnego).

Autor:  dimekk [ Nd 5.06.2011, 23:10 ]
Tytuł:  Re: Tarnowskie Góry - modernizacja dworca

adas napisał(a):
MZKP szuka pomysłu na sensowne kończenie linii na terenie TG w trakcie przebudowy dworca. W grę wchodzą np. okolice ul. Mickiewicza oraz plac w okolicy Hrabiny Wrońskiej. Ma ktoś jakiś inny pomysł?
To skoro Pokoju ma być zamknięta a dworzec częściowo czynny, to może coś takiego http://goo.gl/43NHz (dla kierunku Bytom, Świerklaniec)? Wjazd normalnie, jak teraz, wyjazd z dworca zamiast w lewo, w kierunku lokomotyw - w prawo i dalej Częstochowską. Linie od strony Lasowic mogłyby obsługiwać pasażerów właśnie gdzieś w okolicach Wrońskiej - vis a vis Technikum Kolejowego, a więc bez większych zmian; od Strzybnicy - podobnie jak bytomskie, jednakże powrót bezpośrednio z Sienkiewicza na Powstańców Śląskich i dalej bez zmian. Dzięki temu udałoby się uniknąć chaosu i biegania po mieście za poszczególnymi liniami bo dworzec jako taki dalej byłby mniej więcej w tym samym miejscu a i przetrasowania byłyby niewielkie.
PS. Nikt mi nie wmówi, że nie da się złożyć jakimkolwiek autobusem na skrzyżowaniu Opolska-Sobieskiego lub (wskazana przeze mnie) Boh. Monte Cassino-Sienkiewicza-Powst. Śl. jeśli na codzień autobusy składają się na przykład na Styczyńskiego-Pokoju (i wielu innych dziwnych, ciasnych miejscach). A nawet gdyby tak było - wystarczy odpowiednia organizacja ruchu - jeden kierunek na Boh. Monte Cassino; zakaz skrętu w lewo z Sobieskiego w Opolską (Królika) w kierunku Onyxu. Niewielkie zabiegi a od razu robi się szerzej :)

Strona 2 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/