Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Chorzów Rynek - przystanek autobusowo-tramwajowy
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=38&t=2624
Strona 1 z 2

Autor:  inżinier [ Śr 16.03.2011, 17:03 ]
Tytuł:  Chorzów Rynek - przystanek autobusowo-tramwajowy

Dziś w prasie zaprezentowano luźną koncepcję chorzowskiego Rynku po likwidacji estakady. Wprawdzie realnie oceniając nadal jest to science-fiction, miasto zbiera się do remontu tego asfaltowego molo, warto jednak obejrzeć jakie kolejne ulepszenia proponuje Jakże Zasłużony Dla Rozwoju Chorzowskiej Komunikacji pewien "dohtór inżinier", który pewnie nie wiem, że te tabuny tramwajów jadące od Cwajki pod Ratusz o 4 rano średnio są zastępowalne przez "jakieś 2 autobusy':

http://chorzow.naszemiasto.pl/artykul/8 ... ,id,t.html

Autor:  adam86 [ Śr 16.03.2011, 17:11 ]
Tytuł:  Re: Chorzowska estakada

Koncepcja tego ronda jest wysoce idiotyczna, ale tak to jest, jesli ktos nie rozumie do czego w ogóle słuzy komunikacja miejska.

Autor:  memphis [ Śr 16.03.2011, 17:26 ]
Tytuł:  Re: Chorzowska estakada

Na szczęście władze miasta mają negatywne zdanie w sprawie tego typu pomysłów. My wkrótce (jak narysujemy ;-) też przedstawimy swoją koncepcję, zakładającą mówiąc w skrócie, że należy wspierać transport publiczny, a nie puszkarzy.

Autor:  inżinier [ Śr 16.03.2011, 18:07 ]
Tytuł:  Re: Chorzowska estakada

Cytuj:
Na szczęście władze miasta mają negatywne zdanie w sprawie tego typu pomysłów.


Ano, w tym jedyna nadzieja. Dziwne, że pan dohtór inżinier w poprzednich kadencjach nie był taki aktywny. :-) Przystanek tramwajowy 6/11/19 jest w naprawdę tragicznym miejscu - daleko od wszystkiego...

Autor:  butthead [ Śr 16.03.2011, 19:37 ]
Tytuł:  Re: Chorzowska estakada

Cytat z bloga pana Otte w zasadzie wystarcza za wszelkie wytłumaczenia odnośnie znaczenia transportu zbiorowego w forsowanej koncepcji:
Cytuj:
Bardzo dużym walorem rozwiązania jest wydzielenie linii tramwajowych na tory nie przeszkadzające ruchowi samochodów.

Autor:  Daro85 [ Śr 16.03.2011, 22:21 ]
Tytuł:  Re: Chorzowska estakada

adam86 napisał(a):
Koncepcja tego ronda jest wysoce idiotyczna, ale tak to jest, jesli ktos nie rozumie do czego w ogóle słuzy komunikacja miejska.


Ona jest nawet nie tylko jest szkodliwa dla KMu ale głównie dla wszelkiego rozumianego ruchu drogowego. Walory rekreacyjne takiego obszaru jaki jest planowany będą żadne, a dodatkowo nic a nic nie usprawni się nic- samochody będą stać w korkach, na kierunkach, gdzie teraz przejeżdża się 10 metrów, będzie trzeba pokonać 200-300. Ciekawy pomysł, nie ma co ;). A już z architektonicznego punktu widzenia wprost rewelacyjne jest ustawienie jakiegoś budynku po środku Ronda (ale nie jakiejś Kopuły Chorzów, tylko kamienicy, która znajdzie się tam przez przypadek)

Autor:  aso [ Cz 17.03.2011, 0:15 ]
Tytuł:  Re: Chorzowska estakada

butthead napisał(a):
Cytat z bloga pana Otte w zasadzie wystarcza za wszelkie wytłumaczenia odnośnie znaczenia transportu zbiorowego w forsowanej koncepcji:
Cytuj:
Bardzo dużym walorem rozwiązania jest wydzielenie linii tramwajowych na tory nie przeszkadzające ruchowi samochodów.


Rondo w Katowicach pomimo większej ilości pasów miało zbyt niską przepustowość i trzeba było wykopać tunel. Chorzów dla odmiany chce zlikwidować estakadę i sprowadzić cały ruch samochodowy do jednego poziomu... Dawanie architektom układów drogowych do projektowania można porównać do zabawy granatem bez zawleczki, czyli z góry wiadomo, że nie skończy się to niczym pozytywnym.

Autor:  adas [ Cz 17.03.2011, 13:15 ]
Tytuł:  Re: Chorzowska estakada

http://www.forum.chorzow.slask.pl/viewt ... a2a1#70326 - tutaj relacja ze spotkania (autor jest chorzowskim radnym).

Autor:  butthead [ Pn 20.08.2012, 10:33 ]
Tytuł:  Re: Chorzów Rynek - przystanek autobusowo-tramwajowy

Chorzowski MZUiM ogłosił przetarg na wykonanie usług projektowych dla zadania pn: "Budowa Centrum Przesiadkowego Autobusowo - Tramwajowego w rejonie ul. Katowickiej i Rynek w Chorzowie".
http://bip.mzuim.chorzow.pl/dokument_430.html

Realizowany będzie wariant numer 4, czyli taki w którym tramwaj i autobus na głównym ciągu będą mieć własne wspólne perony wydzielone poza jezdnię, a pętla pod ratuszem zredukuje się do dwóch torów postojowych, z czego jeden na łuku. Zlikwidowana zostanie możliwość zawracania od strony Bytomia.

Autor:  motley [ Pn 20.08.2012, 10:44 ]
Tytuł:  Re: Chorzów Rynek - przystanek autobusowo-tramwajowy

butthead napisał(a):
Zlikwidowana zostanie możliwość zawracania od strony Bytomia.

Zabawne jest to, że tak w Katowicach, jak w Chorzowie likwiduje się tory nieużywane liniowo, bo po co komu pętle awaryjne :)

Autor:  Daro85 [ Pn 20.08.2012, 11:29 ]
Tytuł:  Re: Chorzów Rynek - przystanek autobusowo-tramwajowy

butthead napisał(a):
Realizowany będzie wariant numer 4, czyli taki w którym tramwaj i autobus na głównym ciągu będą mieć własne wspólne perony wydzielone poza jezdnię, a pętla pod ratuszem zredukuje się do dwóch torów postojowych, z czego jeden na łuku. Zlikwidowana zostanie możliwość zawracania od strony Bytomia.


Od bidy tą możliwość można podtrzymać budując dodatkową zwrotnicę do skrętu w lewo z Wolności w Chrobrego. Dalsza droga, ale da się ;).

Autor:  motley [ Pn 20.08.2012, 11:32 ]
Tytuł:  Re: Chorzów Rynek - przystanek autobusowo-tramwajowy

Dodam, że na logikę zawracanie od Bytomia byłoby jedynym logicznym wyjściem przy wyłączeniu fragmentów przy AKSie czy WPKiW. Ale to już zbyt dalekowzroczne, lepiej trzymać ten zastały układ ;)

Autor:  Bodzio [ Pn 20.08.2012, 12:12 ]
Tytuł:  Re: Chorzów Rynek - przystanek autobusowo-tramwajowy

Daro85 napisał(a):
butthead napisał(a):
Realizowany będzie wariant numer 4, czyli taki w którym tramwaj i autobus na głównym ciągu będą mieć własne wspólne perony wydzielone poza jezdnię, a pętla pod ratuszem zredukuje się do dwóch torów postojowych, z czego jeden na łuku. Zlikwidowana zostanie możliwość zawracania od strony Bytomia.


Od bidy tą możliwość można podtrzymać budując dodatkową zwrotnicę do skrętu w lewo z Wolności w Chrobrego. Dalsza droga, ale da się ;).
Zawracać od Bytomia/Chebzia dasie na trójkącie Metalowców. Tylko co mają zrobić pasażerowie wysadzeni na tym przystanku ?

Autor:  butthead [ Pn 20.08.2012, 12:27 ]
Tytuł:  Re: Chorzów Rynek - przystanek autobusowo-tramwajowy

Bodzio napisał(a):
Zawracać od Bytomia/Chebzia dasie na trójkącie Metalowców.
Niewątpliwie dobrze, że w ogóle da się tam jakieś manewry wykonać, w ogólności jest to jednak średnie miejsce do zawracania, nie mówiąc już o odbywaniu postoju. Sam projekt przebudowy układu komunikacyjnego na rynku nie powala na kolana, biorąc jednak pod uwagę lokalne standardy - mogło być z pewnością dużo gorzej. Wspólny przystanek A+T z prawdziwego zdarzenia to i tak będzie coś niesamowitego jak na GOP.

Autor:  adam86 [ Pn 20.08.2012, 13:20 ]
Tytuł:  Re: Chorzów Rynek - przystanek autobusowo-tramwajowy

Daro85 napisał(a):
butthead napisał(a):
Realizowany będzie wariant numer 4, czyli taki w którym tramwaj i autobus na głównym ciągu będą mieć własne wspólne perony wydzielone poza jezdnię, a pętla pod ratuszem zredukuje się do dwóch torów postojowych, z czego jeden na łuku. Zlikwidowana zostanie możliwość zawracania od strony Bytomia.


Od bidy tą możliwość można podtrzymać budując dodatkową zwrotnicę do skrętu w lewo z Wolności w Chrobrego. Dalsza droga, ale da się ;).

Nie da się. Znaczy da się, ale projektowanie krzyżownicy pod kątem prostym na łuku nie jest dobrym pomysłem. Z resztą już o tym było.

Autor:  adam86 [ Pn 20.08.2012, 13:21 ]
Tytuł:  Re: Chorzów Rynek - przystanek autobusowo-tramwajowy

butthead napisał(a):
Bodzio napisał(a):
Zawracać od Bytomia/Chebzia dasie na trójkącie Metalowców.
Niewątpliwie dobrze, że w ogóle da się tam jakieś manewry wykonać, w ogólności jest to jednak średnie miejsce do zawracania, nie mówiąc już o odbywaniu postoju. Sam projekt przebudowy układu komunikacyjnego na rynku nie powala na kolana, biorąc jednak pod uwagę lokalne standardy - mogło być z pewnością dużo gorzej. Wspólny przystanek A+T z prawdziwego zdarzenia to i tak będzie coś niesamowitego jak na GOP.

To tylko projekt, jak znam życie, to na projekcie się zakończy.

Autor:  stachu [ Śr 17.10.2012, 17:52 ]
Tytuł:  Re: Chorzów Rynek - przystanek autobusowo-tramwajowy

Estakada na półmetku, czyli zmiany w komunikacji miejskiej
Zmiany, zmiany, zmiany :P

Autor:  butthead [ So 14.12.2013, 0:19 ]
Tytuł:  Re: Chorzów Rynek - przystanek autobusowo-tramwajowy

http://www.mzuim.chorzow.eu/index.php?o ... &Itemid=23

Projekt ciekawy, choć od razu widać że elastyczność sieci zostanie przy okazji po raz kolejny ograniczona.

Autor:  Daro85 [ So 14.12.2013, 11:50 ]
Tytuł:  Re: Chorzów Rynek - przystanek autobusowo-tramwajowy

butthead napisał(a):
http://www.mzuim.chorzow.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=458:projekt-centrum-przesiadkowego-gotowy&catid=11:inwestycje-i-remonty&Itemid=23

Projekt ciekawy, choć od razu widać że elastyczność sieci zostanie przy okazji po raz kolejny ograniczona.


Hihi, a jakby ktoś zechciał skierować jakąś linię z Batorego do Stadionu to jak rozumiem wg projektantów ta linia Rynku nie obsłuży? ;)

Autor:  aso [ So 14.12.2013, 13:24 ]
Tytuł:  Re: Chorzów Rynek - przystanek autobusowo-tramwajowy

Daro85 napisał(a):
butthead napisał(a):
http://www.mzuim.chorzow.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=458:projekt-centrum-przesiadkowego-gotowy&catid=11:inwestycje-i-remonty&Itemid=23

Projekt ciekawy, choć od razu widać że elastyczność sieci zostanie przy okazji po raz kolejny ograniczona.


Hihi, a jakby ktoś zechciał skierować jakąś linię z Batorego do Stadionu to jak rozumiem wg projektantów ta linia Rynku nie obsłuży? ;)


No, dokładnie. A wystarczyłoby przy takim projekcie pomyśleć o stanowisku przed wiaduktem (od strony Batorego) i wszyscy byliby zadowoleni. A gdyby odwrócić kierunek pętli przy Ratuszu, to wprowadzenie takiego stanowiska oraz analogicznego dla kursów do Metalowców będzie jeszcze łatwiejsze.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/