Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP Napisane: Pn 6.06.2011, 10:46 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
No a co ma byc. Czysta paranoja.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP Napisane: Pn 6.06.2011, 11:37 |
|
Dołączył(a): Śr 19.03.2008, 12:58 Posty: 981 Lokalizacja: Bydgoszcz/Tarnowskie Góry
|
Cytuj: Będzie to wyglądało dokładnie tak:
9 Ochojec 14:15 653 Mikołów Dworzec 3 min 912 Ligota Akademiki 14:22
Przyjęte przez KZK GOP rozwiązanie jest rozwiązaniem sprawdzonym i funkcjonującym na terenie innych miast, które uruchomiły już System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej nie obejmujących wszystkich pojazdów.
_________________ Zgłoszenia błędów w komunikacji miejskiej - Warsztat napraw KZK GOP | Zobacz blog adas.jogger.pl
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP Napisane: Pn 6.06.2011, 16:39 |
|
Dołączył(a): Nd 25.02.2007, 20:52 Posty: 872 Lokalizacja: Gliwice
|
Czegoś nie rozumiem. Planowany jest ŚKUP. Do obsługi ŚKUP każdy pojazd ma mieć nadajnik z GPS-em. Nadajnik z GPS-em wystarczy, by poznać pozycję pojazdu. Dlaczego to jest oddzielny system na wybrane linie? Gdzie tkwi błąd w moim rozumowaniu?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP Napisane: Pn 6.06.2011, 17:05 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Bo może jedno z drugim nie jest kompatybilne;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP Napisane: Pn 6.06.2011, 17:17 |
|
inżinier |
|
Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58 Posty: 2091 Lokalizacja: Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
|
Panowie, tak to na pewno nie będzie wyświetlane jak w przykładzie 9/653/912. Zbyt zbliżone do poprawnych nazwy przystanków podaliście. :(
_________________ "Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP Napisane: Pn 6.06.2011, 20:40 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Oby nie było po wrocławsku ;) Kod: 9 Ochojec 14:15 653 ów Dworzec 3 min 912 Ligota Akad 14:22 Projekty karty i tablic finansowane są z dwóch różnych programów operacyjnych i podejrzewam, że dofinansowanie na ten lub inny projekt było w danej chwili "łatwiejsze" do pozyskania w takiej konfiguracji. Pewnie dałoby się w poddziałaniu transportowym napisać projekt tak, aby robić i bilet elektroniczny i tablice razem - tyle że niestety od samego początku karta ma być "czymś więcej", czymś tak niesamowitym i rewolucyjnym, że w efekcie mogłoby się skończyć przerżnięciem kasy na rzecz bardziej zgodnych z warunkami konkursu projektów zakupów taboru dla Świerklańca czy innych Katowic (choć pewności nie mam - może Bartek skomentuje, jeśli tu zagląda). Niewątpliwie w kwestii infrastruktury działania się pokrywają i niestety tak się realizuje chyba wszystkie projekty z szeroko pojętego ITS-u w Polsce - nie ma się co w sumie dziwić, skoro standardów wymiany danych brak (a producentom interoperacyjność nie jest jak wiadomo na rękę). Oczywiście przede wszystkim od zamawiającego zależy, czy będzie się dało wykorzystać np. nadajniki ze ŚKUP-u do transmitowania danych dla potrzeb tablic. W artykule promującym projekt jest stwierdzenie, że "zapewniona będzie możliwość rozbudowy systemu o kolejne ciągi oraz jego integracja z nowymi systemami, np. Śląską Kartą Usług Publicznych.". Jak to będzie z otwarciem danych na zewnątrz w praktyce - zobaczymy.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP Napisane: Pn 6.06.2011, 22:10 |
|
Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53 Posty: 1677 Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
|
Dzisiaj w Echo Miasta napisano, że ciągi wybrane pod SDIP to Tauzen-Paderewa, Gliwice-Zabrze, Sosnowiec-Dąbrowa i Będzin-Dąbrowa. Istotnie najbardziej pilne to kierunki...
_________________
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP Napisane: Wt 7.06.2011, 12:00 |
|
Dołączył(a): Cz 4.02.2010, 10:29 Posty: 180
|
Crom napisał(a): Dzisiaj w Echo Miasta napisano, że ciągi wybrane pod SDIP to Tauzen-Paderewa, Gliwice-Zabrze, Sosnowiec-Dąbrowa i Będzin-Dąbrowa. Istotnie najbardziej pilne to kierunki... Jeżeli to był ironic mode, to jakie są te najbardziej pilne kierunki?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP Napisane: Wt 7.06.2011, 12:31 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Przede wszystkim tramwajowe.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP Napisane: Wt 7.06.2011, 12:45 |
|
Dołączył(a): Cz 4.02.2010, 10:29 Posty: 180
|
A dlaczego akurat tramwajowe? Jest jakieś logiczne uzasadnienie to ma? No i jak już tramwajowe, to jakie?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP Napisane: Wt 7.06.2011, 13:00 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Takie ma to uzasadnienie, że trakcja elektryczna jest podatna na zakłócenia w ruchu.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP Napisane: Wt 7.06.2011, 13:14 |
|
Dołączył(a): Cz 4.02.2010, 10:29 Posty: 180
|
Faktycznie, jest to rozsądna argumentacja. To jakie trasy byś zaproponował?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP Napisane: Wt 7.06.2011, 13:20 |
|
Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07 Posty: 5585 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
Pod Media Markt w Bytomiu powinno byc obowiazkowo. Tam to nigdy nie wiadomo co robic jak jakis przestoj jest.
_________________ "Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP Napisane: Wt 7.06.2011, 13:20 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Przede wszystkim Stroszek-Bytom-Chorzów-Katowice Brynów.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP Napisane: Wt 7.06.2011, 13:24 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
adam86 napisał(a): Przede wszystkim Stroszek-Bytom-Chorzów-Katowice Brynów. No i obowiązkowo T11- przeciez tam nie ma mowy o kursowaniu wg rozkładu. Tak przynajmniej byłoby wiadomo, czy warto w ogóle czekać.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP Napisane: Wt 7.06.2011, 13:38 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
No, na Lipinach to najlepiej postawić:P
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP Napisane: Wt 7.06.2011, 15:19 |
|
Sadorg |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31 Posty: 2534 Lokalizacja: SK/WF
|
adam86 napisał(a): Takie ma to uzasadnienie, że trakcja elektryczna jest podatna na zakłócenia w ruchu. A autobusowa nie? "W autobusach" zakłócenia są mniejszego kalibru, ale chyba częstsze :> P.S. chociaż przy rozkładzie ułożonym na 10km/h to chyba każde opóźnienie da się nadrobić ;-)
_________________ "kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP Napisane: Wt 7.06.2011, 15:41 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Sadorg napisał(a): A autobusowa nie? "W autobusach" zakłócenia są mniejszego kalibru, ale chyba częstsze :> To chyba w Warszawie:>
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP Napisane: Wt 7.06.2011, 21:05 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4403 Lokalizacja: Ligota
|
adam86 napisał(a): Sadorg napisał(a): A autobusowa nie? "W autobusach" zakłócenia są mniejszego kalibru, ale chyba częstsze :> To chyba w Warszawie:> W zeszłym tygodniu stadko stosiedemdziesiątekjedynek nieco mnie rozbawiło. U nas nie do pomyślenia spotkanie trzech autobusów jednej linii w tym samym kierunku ;-) No ale częstotliwości też inne. "DIP"y zauważyłem tylko na ciągach tramwajowych. Czy na autobusowych też są?
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP Napisane: Wt 7.06.2011, 21:30 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
butthead napisał(a): Projekty karty i tablic finansowane są z dwóch różnych programów operacyjnych i podejrzewam, że dofinansowanie na ten lub inny projekt było w danej chwili "łatwiejsze" do pozyskania w takiej konfiguracji. Podejrzewam, że coś w ten deseń, przynajmniej jeśli chodzi o ŚKUP... butthead napisał(a): Pewnie dałoby się w poddziałaniu transportowym napisać projekt tak, aby robić i bilet elektroniczny i tablice razem Wydaje mi się, że nie dałoby się - patrząc na budżet ŚKUPu "od razu" nie mógł on być finansowany z poddziałania transportowego w RPO, nawet gdyby go pomniejszyć o te wszystkie pozatransportowe funkcje. butthead napisał(a): - tyle że niestety od samego początku karta ma być "czymś więcej", czymś tak niesamowitym i rewolucyjnym, że w efekcie mogłoby się skończyć przerżnięciem kasy na rzecz bardziej zgodnych z warunkami konkursu projektów zakupów taboru dla Świerklańca czy innych Katowic W bardzo dużym uproszczeniu tak. Generalnie istotą ŚKUPu było to, żeby od początku miał zagwarantowane dofinansowanie - przyjemniej się pracuje, gdy kasa jest zaklepana i nie trzeba się napinać. A że można ją było w miarę spokojnie zaklepać w działaniu społeczeństwa informacyjnego, toteż karta jest magicznym talizmanem odczyniającym wszelkie gusła, zamiast być po prostu dobrym biletem elektronicznym. Inna sprawa, że gdyby karta była "transportowa" to od razu by musiała być finansowana z programu centralnego, bo jej budżet przekraczał linię demarkacyjną (takie g...., które ma na celu zapobieganie możliwości składania projektów do różnych programów, żeby nie było, że nie dostanę w Regionalnym to składam do krajowej sektorówki) i z mety formalnie odpadał. Inna sprawa, ze zdziwieniem czytam, że te tabliczki mają dostać w POIŚ 85 % wsparcia, a OIDP w 8.3 max intensywność pomocy była na poziomie 74 %. To też Romario i świta podnosili jako argument, że chcą mieć więcej a nie mniej w sojuza. butthead napisał(a): (choć pewności nie mam - może Bartek skomentuje, jeśli tu zagląda). Zagląda, tylko czasu nie ma komentować, a często nawet czytać. Inne prioritety. No i też w chwili obecnej nie zajmuję się tym zawodowo, co niestety odbija się w postaci braków w aktualnej wiedzy :-/
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|