Teraz jest Cz 28.03.2024, 19:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 291 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Pn 6.06.2011, 10:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
No a co ma byc. Czysta paranoja.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Pn 6.06.2011, 11:37 

Dołączył(a): Śr 19.03.2008, 12:58
Posty: 981
Lokalizacja:
Bydgoszcz/Tarnowskie Góry
Cytuj:
Będzie to wyglądało dokładnie tak:

9 Ochojec 14:15
653 Mikołów Dworzec 3 min
912 Ligota Akademiki 14:22

Przyjęte przez KZK GOP rozwiązanie jest rozwiązaniem sprawdzonym i funkcjonującym na terenie innych miast, które uruchomiły już System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej nie obejmujących wszystkich pojazdów.

_________________
Zgłoszenia błędów w komunikacji miejskiej - Warsztat napraw KZK GOP | Zobacz blog adas.jogger.pl


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Pn 6.06.2011, 16:39 

Dołączył(a): Nd 25.02.2007, 20:52
Posty: 872
Lokalizacja:
Gliwice
Czegoś nie rozumiem.
Planowany jest ŚKUP. Do obsługi ŚKUP każdy pojazd ma mieć nadajnik z GPS-em. Nadajnik z GPS-em wystarczy, by poznać pozycję pojazdu.
Dlaczego to jest oddzielny system na wybrane linie?
Gdzie tkwi błąd w moim rozumowaniu?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Pn 6.06.2011, 17:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Bo może jedno z drugim nie jest kompatybilne;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Pn 6.06.2011, 17:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Panowie, tak to na pewno nie będzie wyświetlane jak w przykładzie 9/653/912. Zbyt zbliżone do poprawnych nazwy przystanków podaliście. :(

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Pn 6.06.2011, 20:40 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Oby nie było po wrocławsku ;)
Kod:
  9 Ochojec          14:15
653 ów Dworzec       3 min
912      Ligota Akad 14:22


Projekty karty i tablic finansowane są z dwóch różnych programów operacyjnych i podejrzewam, że dofinansowanie na ten lub inny projekt było w danej chwili "łatwiejsze" do pozyskania w takiej konfiguracji. Pewnie dałoby się w poddziałaniu transportowym napisać projekt tak, aby robić i bilet elektroniczny i tablice razem - tyle że niestety od samego początku karta ma być "czymś więcej", czymś tak niesamowitym i rewolucyjnym, że w efekcie mogłoby się skończyć przerżnięciem kasy na rzecz bardziej zgodnych z warunkami konkursu projektów zakupów taboru dla Świerklańca czy innych Katowic (choć pewności nie mam - może Bartek skomentuje, jeśli tu zagląda).

Niewątpliwie w kwestii infrastruktury działania się pokrywają i niestety tak się realizuje chyba wszystkie projekty z szeroko pojętego ITS-u w Polsce - nie ma się co w sumie dziwić, skoro standardów wymiany danych brak (a producentom interoperacyjność nie jest jak wiadomo na rękę). Oczywiście przede wszystkim od zamawiającego zależy, czy będzie się dało wykorzystać np. nadajniki ze ŚKUP-u do transmitowania danych dla potrzeb tablic. W artykule promującym projekt jest stwierdzenie, że "zapewniona będzie możliwość rozbudowy systemu o kolejne ciągi oraz jego integracja z nowymi systemami, np. Śląską Kartą Usług Publicznych.". Jak to będzie z otwarciem danych na zewnątrz w praktyce - zobaczymy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Pn 6.06.2011, 22:10 
- Moderator -

Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53
Posty: 1677
Lokalizacja:
Siemianowice Śląskie
Dzisiaj w Echo Miasta napisano, że ciągi wybrane pod SDIP to Tauzen-Paderewa, Gliwice-Zabrze, Sosnowiec-Dąbrowa i Będzin-Dąbrowa. Istotnie najbardziej pilne to kierunki...

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Wt 7.06.2011, 12:00 

Dołączył(a): Cz 4.02.2010, 10:29
Posty: 180
Crom napisał(a):
Dzisiaj w Echo Miasta napisano, że ciągi wybrane pod SDIP to Tauzen-Paderewa, Gliwice-Zabrze, Sosnowiec-Dąbrowa i Będzin-Dąbrowa. Istotnie najbardziej pilne to kierunki...


Jeżeli to był ironic mode, to jakie są te najbardziej pilne kierunki?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Wt 7.06.2011, 12:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Przede wszystkim tramwajowe.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Wt 7.06.2011, 12:45 

Dołączył(a): Cz 4.02.2010, 10:29
Posty: 180
A dlaczego akurat tramwajowe? Jest jakieś logiczne uzasadnienie to ma? No i jak już tramwajowe, to jakie?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Wt 7.06.2011, 13:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Takie ma to uzasadnienie, że trakcja elektryczna jest podatna na zakłócenia w ruchu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Wt 7.06.2011, 13:14 

Dołączył(a): Cz 4.02.2010, 10:29
Posty: 180
Faktycznie, jest to rozsądna argumentacja. To jakie trasy byś zaproponował?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Wt 7.06.2011, 13:20 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Pod Media Markt w Bytomiu powinno byc obowiazkowo. Tam to nigdy nie wiadomo co robic jak jakis przestoj jest.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Wt 7.06.2011, 13:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Przede wszystkim Stroszek-Bytom-Chorzów-Katowice Brynów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Wt 7.06.2011, 13:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
Przede wszystkim Stroszek-Bytom-Chorzów-Katowice Brynów.


No i obowiązkowo T11- przeciez tam nie ma mowy o kursowaniu wg rozkładu. Tak przynajmniej byłoby wiadomo, czy warto w ogóle czekać.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Wt 7.06.2011, 13:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
No, na Lipinach to najlepiej postawić:P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Wt 7.06.2011, 15:19 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
adam86 napisał(a):
Takie ma to uzasadnienie, że trakcja elektryczna jest podatna na zakłócenia w ruchu.


A autobusowa nie?
"W autobusach" zakłócenia są mniejszego kalibru, ale chyba częstsze :>


P.S. chociaż przy rozkładzie ułożonym na 10km/h to chyba każde opóźnienie da się nadrobić ;-)

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Wt 7.06.2011, 15:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Sadorg napisał(a):
A autobusowa nie?
"W autobusach" zakłócenia są mniejszego kalibru, ale chyba częstsze :>

To chyba w Warszawie:>


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Wt 7.06.2011, 21:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
adam86 napisał(a):
Sadorg napisał(a):
A autobusowa nie?
"W autobusach" zakłócenia są mniejszego kalibru, ale chyba częstsze :>

To chyba w Warszawie:>

W zeszłym tygodniu stadko stosiedemdziesiątekjedynek nieco mnie rozbawiło. U nas nie do pomyślenia spotkanie trzech autobusów jednej linii w tym samym kierunku ;-) No ale częstotliwości też inne.
"DIP"y zauważyłem tylko na ciągach tramwajowych. Czy na autobusowych też są?

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Wt 7.06.2011, 21:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
butthead napisał(a):
Projekty karty i tablic finansowane są z dwóch różnych programów operacyjnych i podejrzewam, że dofinansowanie na ten lub inny projekt było w danej chwili "łatwiejsze" do pozyskania w takiej konfiguracji.


Podejrzewam, że coś w ten deseń, przynajmniej jeśli chodzi o ŚKUP...

butthead napisał(a):
Pewnie dałoby się w poddziałaniu transportowym napisać projekt tak, aby robić i bilet elektroniczny i tablice razem

Wydaje mi się, że nie dałoby się - patrząc na budżet ŚKUPu "od razu" nie mógł on być finansowany z poddziałania transportowego w RPO, nawet gdyby go pomniejszyć o te wszystkie pozatransportowe funkcje.

butthead napisał(a):
- tyle że niestety od samego początku karta ma być "czymś więcej", czymś tak niesamowitym i rewolucyjnym, że w efekcie mogłoby się skończyć przerżnięciem kasy na rzecz bardziej zgodnych z warunkami konkursu projektów zakupów taboru dla Świerklańca czy innych Katowic

W bardzo dużym uproszczeniu tak. Generalnie istotą ŚKUPu było to, żeby od początku miał zagwarantowane dofinansowanie - przyjemniej się pracuje, gdy kasa jest zaklepana i nie trzeba się napinać. A że można ją było w miarę spokojnie zaklepać w działaniu społeczeństwa informacyjnego, toteż karta jest magicznym talizmanem odczyniającym wszelkie gusła, zamiast być po prostu dobrym biletem elektronicznym. Inna sprawa, że gdyby karta była "transportowa" to od razu by musiała być finansowana z programu centralnego, bo jej budżet przekraczał linię demarkacyjną (takie g...., które ma na celu zapobieganie możliwości składania projektów do różnych programów, żeby nie było, że nie dostanę w Regionalnym to składam do krajowej sektorówki) i z mety formalnie odpadał. Inna sprawa, ze zdziwieniem czytam, że te tabliczki mają dostać w POIŚ 85 % wsparcia, a OIDP w 8.3 max intensywność pomocy była na poziomie 74 %. To też Romario i świta podnosili jako argument, że chcą mieć więcej a nie mniej w sojuza.

butthead napisał(a):
(choć pewności nie mam - może Bartek skomentuje, jeśli tu zagląda).


Zagląda, tylko czasu nie ma komentować, a często nawet czytać. Inne prioritety. No i też w chwili obecnej nie zajmuję się tym zawodowo, co niestety odbija się w postaci braków w aktualnej wiedzy :-/


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 291 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności