Teraz jest Cz 18.04.2024, 10:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 291 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: So 22.10.2022, 23:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4403
Lokalizacja:
Ligota
Ludw_K napisał(a):
Z jednej strony to ma sens i bardzo logicznie uzasadniłeś ten pomysł. Z drugiej mam pewne obawy, że dla niektórych mniej inteligentnych pasażerów mogłoby to być nie do końca dobrze rozumiane.

Ja wiem, że większość pasażerów jest niewyedukowana komunikacyjnie. Ale są też niewidomi.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Nd 23.10.2022, 8:03 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Ludw_K napisał(a):
Nie do końca rozumiem, co masz na myśli, bo chyba autobus lub tramwaj, którego nie ma w ruchu nie pojawia się na mapie, chociaż i to by mnie nie zdziwiło -:).
Przykład sprzed kilku tygodni z linii 27. Pojawia się informacja o odwołaniu kółka na tej linii, po czym okazało się, że autobus jechał (z kilkuminutowym opóźnieniem). Na mapie było go widać, tymczasem na tablicy dalej informacja o odwołaniu kursu. W następnym dniu sytuacja identyczna.
Cytuj:
Na wyświetlaczach widuję czasem informacje o kursie odwołanym, wczoraj np. o autobusie linii 51. Przy tym 'zazdrościłem' pasażerom którzy chcieli dojechać z AWF, Mikołowskiej lub Kopernika na os. Paderewskiego, czy chociażby w okolice pl. Sejmu Śl, bo dzięki temu mogli sobie iść pieszo kilka kilometrów co dobrze służy zdrowiu i kieszeni, a w tym przypadku był to sposób najszybszego dotarcia do celu, pomijając taksówkę. Z os. Paderewskiego do Ligoty to już szybciej z przesiadką, ale do Brynowa nie koniecznie.

Żenada z A21 trwa w najlepsze i się nie kończy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Nd 23.10.2022, 23:40 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
viator napisał(a):
Na mapie było go widać, tymczasem na tablicy dalej informacja o odwołaniu kursu.

Teraz rozumiem. Nie rozumiem tylko, ale chyba wszyscy z nas, dlaczego osoby odpowiedzialne za działanie tego systemu informacji nie potrafią nad tym panować. No chyba, że są to osoby odpowiedzialne inaczej -:) Taka sytuacja może narobić niepotrzebnych kłopotów, konkretnie straty czasu, nie wspominają o nerwach pasażerowi, który całkiem niepotrzebnie wybierze inne połączenie.
Cytuj:
Żenada z A21 trwa w najlepsze

Też początkowo nie zrozumiałem, ale domyśliłem się, że pewnie chodzi Ci o linię 51 (autobusową oczywiście), bo o tym pisałem i że sytuacja jaką ja raz spostrzegłem powtarza się częściej. Jeśli tak, to oczywiście można nazwać to "żenadą". Moim zdaniem sprawny system dyspozytorski powinien działać tak, by w przypadku wypadnięcia jakiegoś autobusu na linii kursującej co 30min lub jeszcze rzadziej, jeśli nie ma do dyspozycji rezerwy, a być powinna - natychmiast przekierować najbliższy danego miejsca autobus z jakiejś linii kursującej co ok. 10min. Tylko czy system oparty o obsługę określonych linii przez różnych konkretnych przewoźników w ogóle to umożliwia. Jeśli nie i nie da się tego problemu rozwiązać, to moim zdaniem dużo lepiej dla pasażerów byłoby, gdyby całą sieć obsługiwał jeden przewoźnik. W sytuacji, gdy to nierealne, to może należałoby po prostu zorganizować rezerwę w taki sposób, by w drodze przetargu wyłonić jakiegoś przewoźnika, który każdego dnia wystawiałby określoną liczbę rozmieszczonych w kilku lub kilkunastu punktach sieci autobusów będących przez 24 godz/dobę (oczywiście w ilościach proporcjonalnych do natężenia ruchu) w pogotowiu. Wiem, że to podniesie koszty, ale czy na pewno nie byłoby warto jeśli podniosłoby w znaczący sposób jakość usług komunikacyjnych w regionie. Innym rozwiązaniem byłoby wymaganie posiadania rezerwy przez każdego przewoźnika, ale wówczas koszty byłyby zapewne znacznie większe. Wiem, że jakieś tam rozwiązania w tym temacie istnieją, ale są one bardzo mało sprawne i praktycznie nieskuteczne.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Pn 24.10.2022, 7:41 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Ludw_K napisał(a):
Też początkowo nie zrozumiałem, ale domyśliłem się, że pewnie chodzi Ci o linię 51 (autobusową oczywiście), bo o tym pisałem i że sytuacja jaką ja raz spostrzegłem powtarza się częściej. Jeśli tak, to oczywiście można nazwać to "żenadą".

Chodzi przecież o przewoźnika (firmę A21), która obsługuje m.in. 51 i ma procentowo w stosunku do liczby zadań najwięcej odwołanych kursów. O wypadaniu kursów na 51 pisała chyba już w sierpniu katowicka GW. 2 miesiące minęły, konkretnych rozwiązań ZTM dalej nie podjął.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Pn 24.10.2022, 16:24 

Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44
Posty: 902
Ludw_K napisał(a):
W sytuacji, gdy to nierealne, to może należałoby po prostu zorganizować rezerwę w taki sposób, by w drodze przetargu wyłonić jakiegoś przewoźnika, który każdego dnia wystawiałby określoną liczbę rozmieszczonych w kilku lub kilkunastu punktach sieci autobusów będących przez 24 godz/dobę (oczywiście w ilościach proporcjonalnych do natężenia ruchu) w pogotowiu. Wiem, że to podniesie koszty, ale czy na pewno nie byłoby warto jeśli podniosłoby w znaczący sposób jakość usług komunikacyjnych w regionie. Innym rozwiązaniem byłoby wymaganie posiadania rezerwy przez każdego przewoźnika, ale wówczas koszty byłyby zapewne znacznie większe. Wiem, że jakieś tam rozwiązania w tym temacie istnieją, ale są one bardzo mało sprawne i praktycznie nieskuteczne.

Skąd wziąć kierowców na rezerwę, skoro brakuje ich do realizacji bieżących zadań? Wszystkich przewoźników męczy w mniejszym, lub większym stopniu ten problem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Pn 24.10.2022, 19:43 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
viator napisał(a):
Chodzi przecież o przewoźnika (firmę A21), która obsługuje m.in. 51

No to bardzo przepraszam, za to palnięcie jak łysy czupryną o kant kuli. Pozwolę sobie na usprawiedliwienie. Od dziesiątek lat interesuje się komunikacją, w szczególności układami sieci, rozkładami jazdy, taborem, taryfami i obserwuję to zawsze z punktu widzenia pasażera, uważając też za priorytet interes pasażer, inaczej mówiąc jakość usług. Ostatnią rzeczą do której przywiązuje wagę jest to czy daną linię obsługuje firma "A4", "Kogucik śląski" czy być może "Kowalski i spółka", bądź "Janowski i wnuki". Oczywiście nie jest to całkiem bez znaczenia jeśli ma wpływ na jakość usług, ale przecież odpowiedzialność względem pasażerów ponosi wyłącznie ZTM, bo to ich bilety kupujemy, innymi słowy jako pasażerowie zawieramy umowę wyłącznie z ZTM a nie z A21, Kłosokiem, Pawelcem itd. Owi przewoźnicy odpowiadają tylko wobec ZTM i on ich powinien skutecznie rozliczać za wszelkie niedociągnięcia, z drugiej strony zapewniając najwyższą jakość usług pasażerom.
nemo333 napisał(a):
Skąd wziąć kierowców na rezerwę, skoro brakuje ich do realizacji bieżących zadań? Wszystkich przewoźników męczy w mniejszym, lub większym stopniu ten problem.

Można przekwalifikować kontrolerów, tylko, że też to zbyt mała liczba. Żartowałem, a na serio to myślę iż znaleźliby się, gdyby warunki płacy i pracy były dużo korzystniejsze. Na pytanie skąd wziąć pieniądze odpowiem pytaniem w którym zawieram pewną mało popularną we współczesnych realiach społeczno-ekonomicznych tezę. Czy na pewno system z pośrednikami jest tańszy niż, gdyby sieć obsługiwała jedna spółka, będącą międzygminnym przedsiębiorstwem? Jaka bowiem część dochodu i dotacji przeznaczona jest na płace kierowców i mechaników, a jaka trafia do kieszeni właścicieli firm przewozowych? Gdyby ta druga część też trafiała do kieszeni kierowców i mechaników to może mogliby zarabiać dużo więcej. Wiem, potrzebna jest jeszcze kadra zarządzająca, ale chyba na nią potrzeba byłoby mniej pieniędzy niż dla prywatnych właścicieli. Jeszcze to przedstawię inaczej - w aktualnych warunkach po prostu każdy chce być i jeśli tylko może to zostaje właścicielem firmy przewozowej a nie kierowcą i może właśnie dlatego tych drugich brakuje.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Wt 25.10.2022, 0:06 

Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44
Posty: 902
Chyba nie jesteś świadom, ile pieniędzy jest przepalanych bez sensu w administracji PKMów. To, co właściciel firmy przewozowej bierze do kieszeni, to i tak są grosze, w porównaniu do tego, co możnaby odzyskać, gdyby pozbyć się zbędnej biurokracji i zlikwidować pewne działy, a część zadań zlecać firmom zewnętrznym, zamiast robić wszystko u siebie, na miejscu, w PKMie.
Prywatni przewoźnicy potrafią jakoś przeżyć bez rozbudowanej administracji, a jak się ostatnio okazuje, są zwyczajnie lepsi od PKMów, chociażby dlatego, że nie mają uprzedzeń przy zatrudnieniu obcokrajowców i kierowców jakoś znajdują. Nawet z krajów które uważamy za koniec świata. Co by nie mówić o prywaciarzach, ostatnio okazuje się, że to jest tanie, to się sprawdza, i co najważniejsze, to realizuje kursy (sprawdzić, czy nie A21).

A drugą kwestią, poza kasą, jest odpowiednie zarządzanie tym, co się ma. A jak ktoś rozpisuje 2 plany na nocnym M19 i kierowca ma 55 minut przerwy w Sosnowcu po każdym kółku, przy godzinnym takcie linii, no to cóż... Coś chyba poszło nie tak. On sobie śpi na kierownicy, a ja idę w nocy pieszo na Pogoń, bo nie mam czym podjechać, a zanim będzie miał odjazd, to ja już wejdę do domu.
A to pewnie nie jest jedyny kwiatek na sieci.

Ale może kończmy tę dyskusję tu, bo z SDIP już mamy mało wspólnego;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Wt 25.10.2022, 16:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13990
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
nemo333 napisał(a):
Chyba nie jesteś świadom, ile pieniędzy jest przepalanych bez sensu w administracji PKMów. To, co właściciel firmy przewozowej bierze do kieszeni, to i tak są grosze, w porównaniu do tego, co możnaby odzyskać, gdyby pozbyć się zbędnej biurokracji i zlikwidować pewne działy, a część zadań zlecać firmom zewnętrznym, zamiast robić wszystko u siebie, na miejscu, w PKMie.

Tylko przecież trend jest odwrotny.
Cytuj:
A drugą kwestią, poza kasą, jest odpowiednie zarządzanie tym, co się ma. A jak ktoś rozpisuje 2 plany na nocnym M19 i kierowca ma 55 minut przerwy w Sosnowcu po każdym kółku, przy godzinnym takcie linii, no to cóż... Coś chyba poszło nie tak. On sobie śpi na kierownicy, a ja idę w nocy pieszo na Pogoń, bo nie mam czym podjechać, a zanim będzie miał odjazd, to ja już wejdę do domu.
A to pewnie nie jest jedyny kwiatek na sieci.

Ale tak jest od lat. Nikogo w ZTM nie obchodzi, a to powinna być pierwsza rzecz, którą należy zmienić, gdy brakuje kierowców.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Cz 27.10.2022, 3:08 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
nemo333 napisał(a):
To, co właściciel firmy przewozowej bierze do kieszeni, to i tak są grosze, w porównaniu do tego, co możnaby odzyskać, gdyby pozbyć się zbędnej biurokracji i zlikwidować pewne działy, a część zadań zlecać firmom zewnętrznym, zamiast robić wszystko u siebie, na miejscu, w PKMie.

Szczegółów nie znam, więc trudno mi polemizować. Jeśli jest jakaś zbędna biurokracja, to po prostu należy ją zlikwidować i tyle. Natomiast jestem bardzo sceptyczny w temacie zlecania gdziekolwiek czegokolwiek firmom zewnętrznym. Praktycznie oznacza to przecież korzystanie z usług poprzez pośredników, a ów pośrednik musi coś zarobić.
Cytuj:
Prywatni przewoźnicy potrafią jakoś przeżyć bez rozbudowanej administracji, a jak się ostatnio okazuje, są zwyczajnie lepsi od PKMów, chociażby dlatego, że nie mają uprzedzeń przy zatrudnieniu obcokrajowców i kierowców jakoś znajdują.

Tak, a czy płacą tym obcokrajowcom tyle samo co PKM-y Polakom, czy może trochę lub "trochę" mniej? I głównie dlatego ich oferta jest tańsza. Czy rzeczywiście są lepsi, zapewniają wyższą jakość usług, większą gwarancję niewypadania autobusów, lepszą ich jakość dającą większy komfort podróży oraz większe bezpieczeństwo ze względu na nie wysyłanie na trasy autobusów w złym stanie technicznym, a w razie uszkodzenia autobusu dysponują dostateczną rezerwą gotową do wyjazdu? Moje obserwacje na to nie wskazują.
Cytuj:

A jak ktoś rozpisuje 2 plany na nocnym M19 i kierowca ma 55 minut przerwy w Sosnowcu po każdym kółku,

Przecież rozkładu jazdy nie układa przewoźnik, tylko organizator tj. ZTM.
Cytuj:
Ale może kończmy tę dyskusję tu, bo z SDIP już mamy mało wspólnego;)

Bardzo słusznie, zwłaszcza, że dyskusja rozwinęła się w innym temacie, a ja dalej nie wiem w oparciu o co podawane są informacje na przystankowych tablicach, konkretnie dlaczego czasami pisze, że autobus przyjedzie za 2min kiedy on już 2min temu z przystanku odjechał. Gdyby było to na podstawie jego lokalizacji to taka sytuacja raczej nie mogłaby mieć miejsca.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Pn 14.11.2022, 21:17 

Dołączył(a): Śr 7.09.2005, 19:34
Posty: 162
Lokalizacja:
Sosnowiec
Wracając do SDIP. Taka sytuacja... na tablicy przystankowej widnieje info o odjeździe pojazdu za x minut, jednak jak wyświetla się mapę z trasą linii (zgodną z kierunkiem jazdy) tego wozu na niej nie ma (a z rozkładu wnioskuję, że powinien być na trasie). Z czego to może wynikać? Chodzi o linię M15.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Pn 14.11.2022, 21:33 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
monter napisał(a):
Wracając do SDIP. Taka sytuacja... na tablicy przystankowej widnieje info o odjeździe pojazdu za x minut, jednak jak wyświetla się mapę z trasą linii (zgodną z kierunkiem jazdy) tego wozu na niej nie ma (a z rozkładu wnioskuję, że powinien być na trasie). Z czego to może wynikać? Chodzi o linię M15.

Pewnie z tego, że nowe wozy i coś tam nie działa. Na M28 ostatnio też tak było jak zaczęły jeździć Solarisy, które sprowadził Lazar.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Wt 15.11.2022, 0:51 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
viator napisał(a):
coś tam nie działa.

No i już wszystko jasne -:)
Ja raczej powiedziałbym, że czasami coś tam nawet działa (dot. to większości problemów z komunikacją publiczną w GOP i nie tylko zresztą).
Uczciwie przyznam - nie jestem "mistrzem" w używaniu smartfonu w celu korzystania z Internetu, ale jak wcześniej czytałem nie ja jeden i takowym być nikt z nas być nie musi. Niemniej ostatnimi czasy postanowiłem trochę poobserwować ową interaktywną mapę naszej sieci komunikacyjnej i w tym celu zainstalowałem sobie M2GOinfo, nie wiem nawet czy jest coś innego służące temu celowi. Na ogół zawsze szybciej doczekam się autobusu niż uda mi się uruchomić tę aplikację i znaleźć go na mapie. Zauważyłem, że i tu nie zawsze pokrywa to się z rzeczywistością. Np. 31.10 oczekując obok cmentarza na Nowopogońskiej w Czeladzi znalazłem na mapie jadący od Będzina 61. Było to dla mnie ważne, bo kilkanaście minut później miała z innego przystanku jechać 11 gdzie bym się udał, gdyby tego 61 nie było. Obserwowałem sobie na mapie tego 61 i widziałem, że jeszcze ma bardzo daleko, ale powoli się zbliża. Na szczęście nie należę do tych którym nos przykleja się do smartfonu i spostrzegłem, że ten autobus właśnie podjechał na przystanek chociaż na mapie też był na przystanku, ale poprzednim. Nadal chciałbym wiedzieć dlaczego "coś tam nie działa", a w przypadku tramwajów działa bardzo dokładnie. Nie wiem czy na mapie z sieci, ale na tej w tramwaju. Kilka dni temu w nocy obserwowałem sobie mapę SDIP w domu na komputerze i też zobaczyłem dwie ciekawostki. Tramwaj linii 16 miał z Brynowa odjechać za 2min, tylko, że informacja ta wyświetlana była przez ponad pół godziny, czas się zatrzymał -:) Jeszcze większą ciekawostką było jednak to, że na linii AP jechał tramwaj (jak ktoś nie wierzy to posiadam zrzut ekranu). Ale już wiem dlaczego tak się dzieje - po prostu "coś tam nie działa". Obawiam się, że ten system dynamicznej informacji spotka taki sam los, jaki spotkał skąd inąd mądry, mogący podnieść bezpieczeństwo system oświetlania ledami drogi na torowisku na czerwono przed nadjeżdżającym tramwajem, poza tym czasem na zielono. Tylko, że też coś nie działało i często ledy świeciły na czerwono z tyłu za tramwajem, a czy zawsze przed nie byłbym pewny, więc chyba dobrze, że z tego zrezygnowano. Wszak tramwaje mają dzwonki, a na przystankach papierowe rozkłady wiszą, po co nam więc ta nowoczesna elektronika jeśli nie ma ludzi którzy umieliby nad nią panować.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Wt 15.11.2022, 1:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 18.08.2011, 22:08
Posty: 846
monter napisał(a):
Wracając do SDIP. Taka sytuacja... na tablicy przystankowej widnieje info o odjeździe pojazdu za x minut, jednak jak wyświetla się mapę z trasą linii (zgodną z kierunkiem jazdy) tego wozu na niej nie ma (a z rozkładu wnioskuję, że powinien być na trasie). Z czego to może wynikać? Chodzi o linię M15.

Nadal to funkcjonuje jak było za czasów KZK GOP. Na stronie internetowej z mapą sdipową wyświetlają się nadal tylko te pojazdy, które zostały dotychczas już wprowadzone do SDIP-u, więc jak nowych pojazdów nikt ręcznie w ZTM-ie nie dopisze, to ich nigdy nie będzie widać. Ostatnio zatrudnili nowych ambitnych pracowników, bo widać, że dodali już prawie wszystkie brakujące pojazdy np. gliwicki przegubowy solaris #94 dopiero po 2 latach funkcjonowania portalu pasażera został niedawno dodany ok. miesiąc temu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Wt 15.11.2022, 1:33 

Dołączył(a): So 23.07.2022, 12:05
Posty: 88
Ludw_K napisał(a):
M2GOinfo,


M2GOInfo jakie jest, takie jest. Faktem jest jednak to, że w dzisiejszych dniach bez M2GOInfo lepiej nie planować podróży komunikacją autobusową.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Wt 15.11.2022, 2:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 18.08.2011, 22:08
Posty: 846
Ludw_K napisał(a):
Tramwaj linii 16 miał z Brynowa odjechać za 2min, tylko, że informacja ta wyświetlana była przez ponad pół godziny, czas się zatrzymał -:)

Być może tramwaj stał w miejscu, więc ciągle miał tyle samo czasu na dojechanie do przystanku.

viator napisał(a):
monter napisał(a):
Wracając do SDIP. Taka sytuacja... na tablicy przystankowej widnieje info o odjeździe pojazdu za x minut, jednak jak wyświetla się mapę z trasą linii (zgodną z kierunkiem jazdy) tego wozu na niej nie ma (a z rozkładu wnioskuję, że powinien być na trasie). Z czego to może wynikać? Chodzi o linię M15.

Pewnie z tego, że nowe wozy i coś tam nie działa. Na M28 ostatnio też tak było jak zaczęły jeździć Solarisy, które sprowadził Lazar.

Właśnie akurat to działa, lecz można to jedynie sprawdzić w aplikacji M2GO, jeśli chce się zobaczyć pojazd na mapie. Wynika to z tego, że na mapie w aplikacji wyświetlają się wszystkie pojazdy, a na mapie SDIP tylko te, które ktoś tam wprowadził.
Ludw_K napisał(a):
Zauważyłem, że i tu nie zawsze pokrywa to się z rzeczywistością. Np. 31.10 oczekując obok cmentarza na Nowopogońskiej w Czeladzi znalazłem na mapie jadący od Będzina 61. Było to dla mnie ważne, bo kilkanaście minut później miała z innego przystanku jechać 11 gdzie bym się udał, gdyby tego 61 nie było. Obserwowałem sobie na mapie tego 61 i widziałem, że jeszcze ma bardzo daleko, ale powoli się zbliża. Na szczęście nie należę do tych którym nos przykleja się do smartfonu i spostrzegłem, że ten autobus właśnie podjechał na przystanek chociaż na mapie też był na przystanku, ale poprzednim.

Pamiętam, jak kiedyś sprawdziłem, że autobus wg mapy SDIP ma niedaleko do przystanku. Radość przerodziła się w rozczarowanie po tym jak się w ogóle na nim nie pojawił, więc wynika z tego, że akurat dane się za wolno aktualizowały.

Ludw_K napisał(a):
Nadal chciałbym wiedzieć dlaczego "coś tam nie działa"

Dane o położeniu pojazdów na obszarze ZTM są aktualizowane co 6-30 sekund i najczęściej podawane z kilkunastosekundowym opóźnieniem.

dawid060682 napisał(a):
M2GOInfo jakie jest, takie jest. Faktem jest jednak to, że w dzisiejszych dniach bez M2GOInfo lepiej nie planować podróży komunikacją autobusową.

Ja się wspomagam w planowaniu podróży innymi aplikacjami.
Ludw_K napisał(a):
Na ogół zawsze szybciej doczekam się autobusu niż uda mi się uruchomić tę aplikację i znaleźć go na mapie.

Dokładnie tak. Po tym jak uruchomiono sporo nowych linii, to już nie to co kiedyś, gdy autobus kursował gdzieś raz na dwie godziny.
Czasem aplikacja nie chce z nami współpracować. O tym świadczy dosyć niska ocena użytkowników aplikacji i ilość pobrań. Wobec tego będzie nowa aplikacja, która zastąpi starą. Uruchomienie wersji produkcyjnej zaplanowano na ... pierwszą połowę listopada.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Wt 15.11.2022, 9:14 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Dla mnie największy problem jest taki, że nie zawsze pojazd się w ogóle wyświetla (ani w SDIP, ani w M2GO). I teraz zastanawiaj się czy jedzie, czy nie. Inna sprawa to informacja o odwołanych kursach. Ta informacja powinna być dostępna z poziomu SDIP. Posty na FB ukryte wśród innych postów to jakiś żart. W dodatku nie zawsze go aktualizują na czas.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Wt 15.11.2022, 18:04 

Dołączył(a): Śr 7.09.2005, 19:34
Posty: 162
Lokalizacja:
Sosnowiec
Co ciekawe informacja o odwołanych kursach w API SDIP jest zawarta, ale ktoś nie dopisał algorytmu pozwalającego na wyświetlanie tych danych. Ja na podstawie ich API zrobiłem dla własnych potrzeb swoją wersję (zawiera tablice przystankowe + zestawienie wozów na danej linii z linkiem do aktualnego położenia na mapie) i te dane mi się wyświetlają (są zbieżne z tym co na tablicach SDIP na przystankach). Swoją drogą Karolczak obiecywał swego czasu, że API na którym działa SDIP miało być upublicznione, a do tej pory tak się nie stało, więc musiałem odwalić rzeźbę ryzykując blokadę IP.
I jeszcze jedna rzecz, która mnie w SDIP wkurza - posługiwanie się numerami ID przewoźnika bez legendy z nazwami...
A pytanie poza konkursem: czym się różni SDIP od SDIP2?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Wt 15.11.2022, 19:32 

Dołączył(a): So 25.12.2021, 12:17
Posty: 109
monter napisał(a):
A pytanie poza konkursem: czym się różni SDIP od SDIP2?

sdip.metropoliaztm.pl to pozostałość po starym SDIP, który funkcjonował, natomiast sdip2.metropoliaztm.pl to URL do nowej wtedy wersji SDIP jednocześnie działającej ze starą. Widocznie zapomnieli o tym kompletnie i od wykasowania starego SDIP oba URL kierują na to samo źródło (po spingowaniu jest ten sam adres IP)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Cz 17.11.2022, 13:43 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Musicus napisał(a):
Być może tramwaj stał w miejscu, więc ciągle miał tyle samo czasu na dojechanie do przystanku.

Dzięki za wyjaśnienie, jest całkiem logiczne, ale... "Co konia obchodzi, że się wóz przewrócił", a pasażera czekającego na przystanku, że tramwaj jeszcze nie ruszył z miejsca. Dobry system informatyczny (konkretniej jego oprogramowanie) powinien uwzględniać tak oczywistą sytuację i do momentu odjazdu pojazdu z poprzedniego przystanku podawać czas oczekiwania w oparciu o rozkład jazdy, uwzględniając też to, czy planowany na dany kurs pojazd w ogóle znajduje się w ruchu i w którym jest miejscu. Czy to za trudne zadanie dla programistów tworzących ten system? Jeśli tak, to niech powtórzą materiał ze szkoły średniej z zakresu logiki.
Cytuj:
Dane o położeniu pojazdów na obszarze ZTM są aktualizowane co 6-30 sekund i najczęściej podawane z kilkunastosekundowym opóźnieniem.

Częściej i szybciej nie da się? Używane są do tego komputery typu Atari, czy sygnał GPS z pojazdu zanim dotrze do systemu, kilkudziesięciokrotnie obiega kulę ziemską?
Ciekawe, że na mapie wyświetlanej w tramwaju, jego położenie pokazane jest bardzo dokładnie w czasie rzeczywistym. Do czasu zainstalowania sobie M2GOinfo naiwnie myślałem, że na smartfonie będę miał tę samą mapę. Dlaczego tak nie jest?
Zdaję sobie sprawę, że niektórzy uznają mnie za strasznego malkontenta, a ja po prostu tylko uważam, że jeśli coś się robi, to należy robić to porządnie i do końca. Rozumiem, że wszystko wymaga czasu i prób, ale jeśli mamy do czynienia z testem systemu to wszędzie powinna być o tym jednoznaczna informacja, że to tylko test, a nie de facto działający system. Z drugiej strony jak długo ma to być tylko test, takie rozwiązania to już żadna nowość, w wielu miastach działają od kilku jeśli nie kilkunastu lat.
Jeśli zaś chodzi o zapowiedzi przystanków, to ich historia sięga początków historii komunikacji publicznej, z tą różnicą, że przez długie lata funkcje komputerów i urządzeń nagłaśniających pełnili konduktorzy i przykre, ale prawdziwe - działało to wówczas dużo bardziej sprawnie. Gdy konduktorów zastąpiono kasownikami jedyną informację gdzie się znajdujemy można było otrzymać tylko od innych pasażerów. W Polsce, bo w wielu innych krajach robili to poprzez nagłośnienie kierujący pojazdami.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Cz 17.11.2022, 20:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13990
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Tylko, że system zapowiadania przystanków przez, powiedzmy urządzenia elektroniczne, w PKT wprowadzono ok 30 lat temu. Bez tych wszystkich SKUPów, gpsu i cholera wie czego. I przez dobrych kilka lat działał całkiem sprawnie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 291 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności