Teraz jest Wt 23.01.2018, 18:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Centrum Katowic - aktualnie realizowane inwestycje
Napisane: Pn 24.09.2012, 23:47 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2007
Lokalizacja:
Katowice
Zdecydowałem się na założenie tego tematu, aby nie kontynuować dyskusji rozpoczętej w wątku dot. zmian w rozkładach jazdy w "Centralnej dyspozytorni".
Obserwuje to co się dzieje z wielkim niepokojem, niemal przerażeniem mimo, że bezpośrednio dla mnie jest to praktycznie bez znaczenia, ale życie mojego miasta i jego mieszkańców nigdy nie było i nie będzie mi obojętne. Na wstępie pozwolę sobie sięgnąć w przeszłość. W swoim życiu przeżyłem już jedną gruntowną przebudową centrum Katowic, w tym układu komunikacyjnego i nie jeden wielki remont. Nigdy jednak nie doświadczyłem takiego zamieszania i takich utrudnień dla pasażerów z jakimi mamy obecnie do czynienia. Zastanawiam się dlaczego kilkadziesiąt lat temu przy dużo gorszych możliwościach technologicznych i chyba także ekonomicznych dało się całkowicie przebudować układ torowy na ul. Armii Czerwonej (obecnie Kofrantego), Dzierżyńskiego (ob. Chorzowskiej) i wybudować rondo niemal bez przerwy utrzymując normalnie funkcjonującą komunikację tramwajową tak w kier. Wełnowca jak i Dębu.
Odnoszę wrażenie, że obecnie wszystko prowadzone jest w sposób niezwykle chaotyczny, bez wcześniejszego szczegółowego przygotowania harmonogramu robót i ścisłego trzymania sie tego harmonogramu. Uważam, że przekazanie pasażerom informacji iż w czasie tych prac będą musieli wychodzić z domu ok. 20min wcześniej to jakaś kpina, przecież nie jeden z nich wychodząc z domu 20min. wcześniej zdąży do pracy lub szkoły dojść pieszo. Byłoby to zrozumiałe, gdyby taka sytuacja miała trwać dwa tygodnie, nawet miesiąc ale nie 4 miesiące, a uwzględniając przykładowo termin oddania do użytku dworca można spodziewać się, że może to potrwać i pół roku. Remont 3-go Maja planowany jest na rok, wiele lat temu podobne prace na ul Kościuszki (odcinek niemal dwukrotnie dłuższy) przeprowadzono chyba w krótszym czasie.
Kolejna sprawa to brak naprawdę dokładnej, rzetelnej informacji w jaki sposób można obecnie najszybciej dojechać pomiędzy wszystkimi ważniejszymi miejscami, korzystając nie tylko z linii zastępczych (T i 910) ale także z innych alternatywnych połaczeń np : z os. Tysiąclecia, WPKiW, SCC do pl. Miarki korzystając z autobusu 674, a z Brynowa czy Nowego Miasta na Koszutkę korzystając z 296. Czy aby nie byłoby dobrze na tych liniach na czas tego chaosu zwiększyć częstotliwość ? Znalazłoby się jeszcze więcej przykładów dogodniejszych połaczeń niż z przesiadką na Szkolnej, Rondzie i Dąbrówki.
Brakuje również jakiejkolwiek informacji zarówno na ulotakch jak i na przystankach jak wygląda sprawa opłat za te wymuszone wieloprzesiadkowe przejazdy. Czy jadąc obecnie z Powstańców na Słoneczną trzeba kasować trzy bilety bądź jeden godzinny, czy też nadal wystarczy na tę "przyjemność" bilet za 3zł ? Już przy poprzednim etapie przebudowy jedynie w internecie znalazłem informację, że można na podstawie jednego biletu jechać z Brynowa do WPKiW jak i dalej do Chorzowa i Bytomia (oczywiście z uwzględnieniem stref), ale miałem już wątpliwości czy w takim układzie mając jeden bilet mógłbym także na odcinku Katowice - Chorzów skorzystać z 11-ki. Na ten temat nie było i nadal nie ma żadnych informacji na przystankach. Czy to jest perfidne działanie celowe, aby każdy mający wątpliwości płacił za przejazd więcej niż to jest wymagane ?
Zgadzam się całkowicie z opinią, że połaczenie Brynów - Zawodzie ma sens i jest potrzebne, tylko pisząc o tym gdziekolwiek należy zawsze przypominać, że połączenie Zawodzie - Słoneczna (WPKiW) jest dokładnie tak samo potrzebne. W szczególności będzie to miało wielkie znaczenie jeśli kiedyś więcej autobusów zostanie wycofane z centrum i bedą kończyć bieg na Zawodziu w Brynowie i na Słonecznej. To że ja -jak i nie wątpie, większość pasażerów - jestem zdecydowanie przeciwny takiemu rozwiązaniu to juz inna sprawa i do tego nie chcę tu wracać, a jedynie zwrócić uwagę, że jeśli juz tak musi być to przynajmniej wszystkie te punkty przesiadkowe bezewzględnie powinny mieć pomiędzy sobą bezpośrednie połączenia. Nadal nie wiem czy docelowo przystanek na Warszawskiej powróci pod Teatr Śl, czy też pozostanie przy Szkolnej (gdzieś czytałem, że tak ma pozostać). Jeśli nawet byłby bliżej Rynku to i tak przesiadka w relacji Zawodzie - Rondo będzie "mało komfortowa", a jeśli pozostałby przy Szkolnej to juz będzie koszmar. Czy naprawdę sprawa skrętu Zawodzie - Rondo jest już na zawsze całkowicie przegrana ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Centrum Katowic - aktualnie realizowane inwestycje
Napisane: Wt 25.09.2012, 7:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Tak jak pisałem gdzieś indziej ta przebudowa jest jakaś nieudolna.

Przystanki rozstrzelono w centrum normalnie jak na wsi- przystanek na Rynku jest u wylotu Szkolnej- tak jakby zapomniano o tym, że część osób przesiadała się na Rynku nie do innych tramwajów tylko do autobusów na Mickiewicza i Stawowej.

Moim zdaniem- brakuje dodatkowego przystanku w rejonie Zenita, poza tym dość idiotycznie są rozmieszczone przystanki wzdłuż Korfantego- przystanek Rondo od stanowiska na Korfantego dla linii przelotowych jest oddalony może o 150 m- nie mogło to być jedno stanowisko? Kolejna rzecz- brakuje jakiejkolwiek linii z Koszutki w rejon ulicy Drzymały. Dzięki temu osoby jadące z Koszutki do Bogucic zamiast 2 przesiadek miałyby tylko jedną.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Centrum Katowic - aktualnie realizowane inwestycje
Napisane: Wt 25.09.2012, 7:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2800
Daro85 napisał(a):
brakuje jakiejkolwiek linii z Koszutki w rejon ulicy Drzymały. Dzięki temu osoby jadące z Koszutki do Bogucic zamiast 2 przesiadek miałyby tylko jedną.

600 ;)

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Centrum Katowic - aktualnie realizowane inwestycje
Napisane: Wt 25.09.2012, 8:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
motley napisał(a):
Daro85 napisał(a):
brakuje jakiejkolwiek linii z Koszutki w rejon ulicy Drzymały. Dzięki temu osoby jadące z Koszutki do Bogucic zamiast 2 przesiadek miałyby tylko jedną.

600 ;)


Tyle, że ta 600 to powinna stawać albo na Rondzie (ale na tym zatramwajowym), albo jechać przez Sokolską (przynajmniej do Pl. Wolności). Inna sprawa, że ładnie trzeba szukać połączenia...

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Centrum Katowic - aktualnie realizowane inwestycje
Napisane: Wt 25.09.2012, 9:17 

Dołączył(a): Wt 24.11.2009, 21:21
Posty: 4
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ludw_K napisał(a):
Zgadzam się całkowicie z opinią, że połaczenie Brynów - Zawodzie ma sens i jest potrzebne, tylko pisząc o tym gdziekolwiek należy zawsze przypominać, że połączenie Zawodzie - Słoneczna (WPKiW) jest dokładnie tak samo potrzebne.

Witam. Również obserwuję tę inwestycję w naszej stolicy. Z jednej strony cieszą te nowiutkie, równiutkie, wyciszone tory, obłożone porządną kostką granitową zamiast byle jakiej betonowej. Ale z drugiej żal ściska. Nadal nie wiem, dlaczego ktoś się tak uwziął na ten skręt Zawodzie-Rondo! Komu on przeszkadzał? Przecież z Brynowa tramwaje skręcają do Zawodzia niemal pod kątem prostym, na bardzo ostrym łuku, prawie że ocierając się o ten dom handlowy, więc nie można było podobnego zrobić z drugiej strony? Przecież teatr się od tego nie zawali!

Dezinformacja oczywiście też jest. Ja wczoraj tylko tamtędy przechodziłem i tylko przez te parę minut widziałem te zagubione babinki, próbujące znaleźć cokolwiek, co by jechało w kierunku Brynowa. Rzecz w tym, że nie wszyscy korzystają z Internetu.

Już raz projektanci spaprali robotę przy przebudowie Ronda. Zamiast zrobić tam jedno wielkie centrum przesiadkowe dla autobusów i tramwajów, z buspasami i przystankami, to odwalili coś, z czym ludzie się męczą do dziś. Miejsca na przystanki autobusowe, a nawet na dwutorową linię tramwajową tam jest w cholerę. A teraz na autobus w kier. Zagłębia trzeba lecieć aż pod Gwiazdy lub na Skargi. Podobnie w kierunku na Bytom i Rudę - na Mickiewicza. Przez brak buspasów autobusy stoją w korkach razem z samochodami. W szczycie można więc spokojnie się przejść pod te Gwiazdy, mijając po drodze zapchaną drogę, na której stoi też nasz autobus. Zanim on zdąży dowlec się na przystanek, my już tam dawno dojdziemy. Absurd. Teraz kroi się drugi absurd poprzez parę metrów łuku koło teatru. Ale gdyby radni jeździli do pracy tramwajami, inaczej by to wszystko wyglądało. Pozdrawiam.

_________________
:-)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Centrum Katowic - aktualnie realizowane inwestycje
Napisane: Wt 25.09.2012, 9:27 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
Za to są dwa bus pasy na rondzie - Chorzowska-Korfantego i Roździeńskiego-Korfantego, wyłożone kostką. Ten Roździeńskiego-Korfantego nie ejst wogóle wykorzystywany, bo przecież tam żadna linia nie jeździ, a z tego co widzę Chorzowska-Korfantego nie zawsze, często autobusy jeżdżą tak jak puszki przez rondo -chyba kierowcy chcą zaoszczędzić zawieszenie nie jeżdżąc po tych kostkach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Centrum Katowic - aktualnie realizowane inwestycje
Napisane: Wt 25.09.2012, 9:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Vegeta napisał(a):
Już raz projektanci spaprali robotę przy przebudowie Ronda. Zamiast zrobić tam jedno wielkie centrum przesiadkowe dla autobusów i tramwajów, z buspasami i przystankami, to odwalili coś, z czym ludzie się męczą do dziś.


Obecnie mamy na Rondzie już totalną paranoję, bo mamy dwa różne stanowiska dla autobusów jadących w tym samym kierunku (przystanek Rondo przed Rondem i po jego południowej stronie). Dalej o 100 m oddalone stanowisko na Korfantego (dla tras przelotowych przez Korfantego) i po 300 m kolejne stanowisko na Korfantego (główne). To jest jakaś kakofonia, trzeba się domyślać się co gdzie staje, dwa przystanki obok siebie (w 100 metrowej odległości) mają 2 inne nazwy, za to wcześniej oddalone o jakieś 200 mają tą samą...

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Centrum Katowic - aktualnie realizowane inwestycje
Napisane: Wt 25.09.2012, 11:36 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
Rondo jako centrum przesiadkowe nigdy nie było planowane i ngdy nim nie było. Wszak to był przystanek pośredni i nadal taki jest. Plac Szewczyka był w jakimś stopniu (poza odjazdami do Sosnowca i Tychów) no i dalej takim będzie. Nie ma centrum przesiadkowego z parkingiem P&R na Zawodziu, Brynowie, Słonecznej to i rondo jest jakie jest... pod wzgledem KM "jest z przypadku" i przystanki autobusowe wokól niego są z przypadku. Tramwajowy służył tam do przesiadek z Wełnowca do Dębu, Parku, Chorzowa i dalej tak będzie (no chyba że 33 wróci)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Centrum Katowic - aktualnie realizowane inwestycje
Napisane: Wt 25.09.2012, 12:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13296
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Nie ma się co dziwić, skoro trasę skoro w tym mieście o trasie zatramwaju jak i o wyglądzie hasioków decyduje tylko jedna osoba.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Centrum Katowic - aktualnie realizowane inwestycje
Napisane: Wt 25.09.2012, 13:11 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2007
Lokalizacja:
Katowice
Daro85 napisał(a):
Przystanki rozstrzelono w centrum normalnie jak na wsi- przystanek na Rynku jest u wylotu Szkolnej- tak jakby zapomniano o tym, że część osób przesiadała się na Rynku nie do innych tramwajów tylko do autobusów na Mickiewicza i Stawowej.

Moim zdaniem- brakuje dodatkowego przystanku w rejonie Zenita,

Najbardziej optymalnym i logicznym rozwiązaniem na wszelkich skrzyżowaniach z rozjazdami jest takie rozmieszczenie przystanków aby każdy pojazd zatrdzymywał się po przejechaniu skrzyżowania. W tym przypadku tramwaje w kierunku ronda powinny zatrzymywać się tak jak obecnie (pod Vistulą), w kier. Zawodzia na Warszawskiej pod Zenitem, w kier. pl. Wolności na początku 3-go Maja (przy Skarbku) a w kier. Brynowa pod Zenitem na Rynku. Tylko w takim układzie pasażer jadący w określonym kierunku mógłby skorzystać z każdego jadącego w danym kierunku tramwaju (bez biegania pomiędzy przystankami), a jednocześnie każdy tramwaj w rejonie Rynku zatrzymywałby się tylko jeden raz.
andzrejh69 napisał(a):
Rondo jako centrum przesiadkowe nigdy nie było planowane i ngdy nim nie było. Wszak to był przystanek pośredni i nadal taki jest.

Planowane to może i nie (co jest kolejnym dowodem, że u nas mało co jest planowane pod kątem potrzeb publiczności), ale faktycznie takim było jest i będzie. Przecież nie ma innego miejsca do przesiadek pomiędzy auobusami kierunku zagłebiowskiego a tramwajami tak w kierunku południowej części Katowic jak i os. Tysiąclecia i WPKiW, w mniejszym stopniu Załęża i Wełnowca. Można oczywiście przesiadać się w rejonie Rynku tylko, że tam odległości były jeszcze większe, a przy tym samo przechodzenie utrudnione przez znacznie większy ruch. Napisałem "były", bo po przeniesieniu przystanków autobusowych za Olimpijską jest to powszechny w GOP system przesiadkowy "drzwi-marszobieg-drzwi" -:) - przesadziłem to nie jest śmieszne.
Cytuj:
Plac Szewczyka był w jakimś stopniu (poza odjazdami do Sosnowca i Tychów) no i dalej takim będzie.

Znaczenie tego miejsca jako punktu przesiadkowego jeszcze spadnie, bo na tych 10 podziemnych i prawdopodobnie wyłącznie przelotowych przystankach będzie mniej autobusów niż było ich wówczas kiedy przystanków było niemal dwukrotnie więcej.
A też i Sosnowiec (a właściwie większość Zagłebia) oraz Tychy to bardzo duża część pasażerów przejeżdżających tranzytowo przez centrum Katowic.
Vegeta napisał(a):
Z jednej strony cieszą te nowiutkie, równiutkie, wyciszone tory, obłożone porządną kostką granitową zamiast byle jakiej betonowej.

Dobrze, że zwróciłeś uwagę na to, ze coś pozytywnego w tym wszystkim też jest, coś co może nas cieszyć. Szkoda jednak, że tego jest tak mało, że większość smuci, przeraża i denerwuje.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Centrum Katowic - aktualnie realizowane inwestycje
Napisane: Wt 25.09.2012, 13:25 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
Ludwiku, a dlaczego po ul. Stawowej w Katowicach tak wciąż masa ludzi biegła? A głownie dlatego żeby dostać z przystanków na ul. Skargi i Mickiewicza do przystanków tarmwajowych na 3-ga maja i autobusowych na pl. Szewczyka. Żeby to wszystko miało ręce i nogi to trzeba zbudować prawdziwe centra przesiadkowe na Zawodziu, Brynowie, Słonecznej i w ok. SCC a inaczej to i tak będzie bieganina po Katowicach, ale chyba samorządowcom Katowic o to chodzi, żeby po Katowicach biegali (jak wpominasz marszobieg) ludzie, sparwiając wrażenie dużego, metropolitarnego miasta.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Centrum Katowic - aktualnie realizowane inwestycje
Napisane: Wt 25.09.2012, 14:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Ludw_K napisał(a):
Najbardziej optymalnym i logicznym rozwiązaniem na wszelkich skrzyżowaniach z rozjazdami jest takie rozmieszczenie przystanków aby każdy pojazd zatrdzymywał się po przejechaniu skrzyżowania. W tym przypadku tramwaje w kierunku ronda powinny zatrzymywać się tak jak obecnie (pod Vistulą), w kier. Zawodzia na Warszawskiej pod Zenitem, w kier. pl. Wolności na początku 3-go Maja (przy Skarbku) a w kier. Brynowa pod Zenitem na Rynku.


No pięknie, tyle, że obecnie tramwaj (żaden) nie zatrzymuje się w żadnym z ww. miejsc i przez rok pewnie nie będzie tam stawał. I to jest paranoja, bo obecnie przystanek Rynek jest przy skrzyżowaniu Szkolnej z Warszawską a kolejny masz przy Rialcie.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Centrum Katowic - aktualnie realizowane inwestycje
Napisane: Wt 25.09.2012, 17:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13296
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Nie no, jednotor przecież niedlugo zlikwidują a i przystanek przy teatrze wybudują.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Centrum Katowic - aktualnie realizowane inwestycje
Napisane: Wt 25.09.2012, 18:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
Nie no, jednotor przecież niedlugo zlikwidują a i przystanek przy teatrze wybudują.


Co nie zmienia faktu, że chaos jest niezły i potęgują go dość kretyńskie jak się okazuje obecnie nazwy przystanków.
Przykład- wsiadam w 910 na Szkolnej i mam zamiar dojechać do Hotelu Katowice. Oczywiście autobus zatrzymuje się na Korfantego, tyle, że z rozkładu się nie dowiemy za bardzo na którym stanowisku spośród trzech on się zatrzyma. Zdaniem wyszukiwarki KZK GOP 600 obsługuje przystanek "Rondo" w obie strony, jednak nie ma informacji, że w obie strony staje w zupełnie różnym miejscu, a dodatkowo to, że system wyszuka, ze np. przystanek Rondo jest obsługiwany przez T i np. 600 jadące do Mickiewicza nie oznacza, że na stanowisku przy Kopule wsiądziemy w te oba autobusy, albo, że możemy tam dokonać przesiadki. Następna sprawa- T obsługuje Rynek i Rondo- gdzie ma się na niego przesiąść osoba jadąca np. z Siemianowic (linią 5,27,860) do Załęża.
Kolejna sprawa- linia 30 jakimś cudem nie trafiła ani do grupy linii obsługujących Rondo, ani do grupy szczęśliwców obsługujących główne stanowisko na Alejach Korfantego. 30 stanie nam w stronę Michałkowic dokładnie pośrodku między jednym przystankiem a drugim. Na jednym krótkim odcinku ulicy mamy więc aż 6 stanowisk przystankowych obsługiwanych dość losowo.
Jaki jest tego sens?

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Centrum Katowic - aktualnie realizowane inwestycje
Napisane: Wt 25.09.2012, 19:01 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10557
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
Daro85 napisał(a):
Jaki jest tego sens?


Kompletnie żaden, ale to tylko KZK GOP i miasto Katowice. Do listy absurdów tego węzła należy dodać jeszcze fakt, że przystanek tramwajowy dla odmiany nazywa się Katowice Spodek, żeby jeszcze bardziej skomplikować sprawę. A paręset metrów dalej od paru lat jest inny absurd, czyli przystanek tramwajowy Katowice Sokolska otoczony z dwóch stron przystankiem autobusowym o jakże przyjaznej nazwie Katowice Chorzowska.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Centrum Katowic - aktualnie realizowane inwestycje
Napisane: Wt 25.09.2012, 19:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
memphis napisał(a):
Daro85 napisał(a):
Jaki jest tego sens?


Kompletnie żaden, ale to tylko KZK GOP i miasto Katowice. Do listy absurdów tego węzła należy dodać jeszcze fakt, że przystanek tramwajowy dla odmiany nazywa się Katowice Spodek, żeby jeszcze bardziej skomplikować sprawę. A paręset metrów dalej od paru lat jest inny absurd, czyli przystanek tramwajowy Katowice Sokolska otoczony z dwóch stron przystankiem autobusowym o jakże przyjaznej nazwie Katowice Chorzowska.


No piękną sprawą jest też znajdujący się 50 m od przystanku Szkolna przystanek tramwajowy "Katowice Rynek". Zgodnie z tym nazewnictwem przystanek na 3 Maja przy Dworcu powinien się nazywać "Katowice Rynek (Dw. PKP)".
Ja pamiętam, że jak remontowali Warszawską to wielu miało nadzieję, że podobnie chaotyczne i niezorganizowane remonty w Katowicach się nie powtórzą. Niestety w inwestycjach w Katowicach organizacyjnie panuje totalny chaos, niemal każdy remont powiela błędy poprzednika, dodatkowo następuje dalszy regres i pogłębianie bałaganu.
A nawiasem mówiąc nadal nie wiadomo jak ma ostatecznie wyglądać to co jest przebudowywane...

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Centrum Katowic - aktualnie realizowane inwestycje
Napisane: Wt 25.09.2012, 19:39 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
memphis napisał(a):
Do listy absurdów tego węzła należy dodać jeszcze fakt, że przystanek tramwajowy dla odmiany nazywa się Katowice Spodek, żeby jeszcze bardziej skomplikować sprawę.
W dodatku nie jest nawet spięty przejściem pieszym z przystankiem Katowice Rondo.

Daro85 napisał(a):
Zgodnie z tym nazewnictwem przystanek na 3 Maja przy Dworcu powinien się nazywać "Katowice Rynek (Dw. PKP)".
Nie no, ten po zakończeniu przebudowy powinien się zgodnie z nową modą nazywać Katowice Galeria Katowicka Dworzec ;) Nazewnictwo przystanków dworcowych będzie swoją drogą polem do popisu, aż strach się bać...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Centrum Katowic - aktualnie realizowane inwestycje
Napisane: Wt 25.09.2012, 19:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2800
butthead napisał(a):
memphis napisał(a):
Do listy absurdów tego węzła należy dodać jeszcze fakt, że przystanek tramwajowy dla odmiany nazywa się Katowice Spodek, żeby jeszcze bardziej skomplikować sprawę.
W dodatku nie jest nawet spięty przejściem pieszym z przystankiem Katowice Rondo.

Daro85 napisał(a):
Zgodnie z tym nazewnictwem przystanek na 3 Maja przy Dworcu powinien się nazywać "Katowice Rynek (Dw. PKP)".
Nie no, ten po zakończeniu przebudowy powinien się zgodnie z nową modą nazywać Katowice Galeria Katowicka Dworzec ;) Nazewnictwo przystanków dworcowych będzie swoją drogą polem do popisu, aż strach się bać...

Katowice Podziemia Dworca Dworzec I, Katowice Podziemia Dworca Dworzec II itd. dla autobusów, Katowice Galeria Katowicka Dworzec tramwajowy ;)

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Centrum Katowic - aktualnie realizowane inwestycje
Napisane: Wt 25.09.2012, 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3895
Lokalizacja:
Katowice
butthead napisał(a):
Nie no, ten po zakończeniu przebudowy powinien się zgodnie z nową modą nazywać Katowice Galeria Katowicka Dworzec ;) Nazewnictwo przystanków dworcowych będzie swoją drogą polem do popisu, aż strach się bać...

Katowice Galeria Katowicka Neinver Dworzec. Opcjonalnie z dodatkiem "Kolei Śląskich", dla zmazania spuścizny pekapu ;-)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Centrum Katowic - aktualnie realizowane inwestycje
Napisane: Cz 27.09.2012, 0:09 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2007
Lokalizacja:
Katowice
memphis napisał(a):
Można z tych różnych komunikatów wyczytać między wierszami, że ten zatramwaj T to właściwie ma połączyć 7/20 z Gliwickiej z 6/11/19 na Sokolskiej/Rondzie. Szkoda tylko, że w tej relacji nikt nie jeździ, a w tych w których jeździ cała masa ludzi (Gliwicka-Warszawska i Brynów-Koszutka) połączenia nie ma w ogóle.

Cytat pochodzi z innego działu, ale zdecydowałem się na odpowiedź w tym wątku, by dokładniej trzymać się tematu
Według założeń "twórców" to właśnie linia T ma służyć także podróżującym z Załęża w kierunku Zawodzia : T7/20 - przesiadka na Sobieskiego - autobusem T do Rynku - spacer/bieg do Szkolnej - T16, w kier odwrotnym : T16 - spacer/bieg do Rynku - autob. do Sobieskiego (ew Dąbrówki + spacer/bieg) - przesiadka na T7/20.
T służyć ma także dla jadących z Koszutki w kier Brynowa na odc. Rondo - Rynek, a w kier. odwrotnym (Szkolna - Rondo) 910. A że czasem można szybciej przejść pieszo to już inna sprawa, przecież ostrzegano "wychodzić z domu 20min wcześniej". Z drugiej strony przy takim rozkopaniu całego centrum chyba nic lepszego stworzyć się nie dało.
Nie wiem czy to tylko głupota, czy arogancja (a może jedno i drugie) bowiem rozsądek nakazywał powstrzymanie się z rozkopaniem 3-go Maja do czasu otwarcia przejazdu pod Galerią. Oczywiście także utrzymywany musiałby być ruch tramwajowy na Korfantego, co w niczym nie przeszkadzałoby w budowie tzw. mostu tramwajowego nad Rawą jak i rozjadu pod Zenitem. Dokładniej nie będę teraz wnikał w szczegóły, ale gdyby harmonogram tych robót wyglądał inaczej to utrudnienia dla pasażerów byłyby znacznie mniejsze. Inna sprawa - podziemny dworzec autobusowy miał być gotowy w czerwcu, tak więc w tym opóźnieniu tkwić może duża część przyczyny obecnego zamieszania. Tylko moim zadniem termin ten w ogóle nie był realny, a gdyby go dotrzymano to bałbym się tam wchodzić.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności