Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Chorzów Rynek - przystanek autobusowo-tramwajowy Napisane: Śr 16.03.2011, 17:03 |
|
inżinier |
|
Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58 Posty: 2091 Lokalizacja: Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
|
Dziś w prasie zaprezentowano luźną koncepcję chorzowskiego Rynku po likwidacji estakady. Wprawdzie realnie oceniając nadal jest to science-fiction, miasto zbiera się do remontu tego asfaltowego molo, warto jednak obejrzeć jakie kolejne ulepszenia proponuje Jakże Zasłużony Dla Rozwoju Chorzowskiej Komunikacji pewien "dohtór inżinier", który pewnie nie wiem, że te tabuny tramwajów jadące od Cwajki pod Ratusz o 4 rano średnio są zastępowalne przez "jakieś 2 autobusy': http://chorzow.naszemiasto.pl/artykul/8 ... ,id,t.html
_________________ "Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Chorzowska estakada Napisane: Śr 16.03.2011, 17:11 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 14008 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Koncepcja tego ronda jest wysoce idiotyczna, ale tak to jest, jesli ktos nie rozumie do czego w ogóle słuzy komunikacja miejska.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Chorzowska estakada Napisane: Śr 16.03.2011, 17:26 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10698
|
Na szczęście władze miasta mają negatywne zdanie w sprawie tego typu pomysłów. My wkrótce (jak narysujemy ;-) też przedstawimy swoją koncepcję, zakładającą mówiąc w skrócie, że należy wspierać transport publiczny, a nie puszkarzy.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Chorzowska estakada Napisane: Śr 16.03.2011, 18:07 |
|
inżinier |
|
Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58 Posty: 2091 Lokalizacja: Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
|
Cytuj: Na szczęście władze miasta mają negatywne zdanie w sprawie tego typu pomysłów. Ano, w tym jedyna nadzieja. Dziwne, że pan dohtór inżinier w poprzednich kadencjach nie był taki aktywny. :-) Przystanek tramwajowy 6/11/19 jest w naprawdę tragicznym miejscu - daleko od wszystkiego...
_________________ "Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Chorzowska estakada Napisane: Śr 16.03.2011, 19:37 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Cytat z bloga pana Otte w zasadzie wystarcza za wszelkie wytłumaczenia odnośnie znaczenia transportu zbiorowego w forsowanej koncepcji: Cytuj: Bardzo dużym walorem rozwiązania jest wydzielenie linii tramwajowych na tory nie przeszkadzające ruchowi samochodów.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Chorzowska estakada Napisane: Śr 16.03.2011, 22:21 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
adam86 napisał(a): Koncepcja tego ronda jest wysoce idiotyczna, ale tak to jest, jesli ktos nie rozumie do czego w ogóle słuzy komunikacja miejska. Ona jest nawet nie tylko jest szkodliwa dla KMu ale głównie dla wszelkiego rozumianego ruchu drogowego. Walory rekreacyjne takiego obszaru jaki jest planowany będą żadne, a dodatkowo nic a nic nie usprawni się nic- samochody będą stać w korkach, na kierunkach, gdzie teraz przejeżdża się 10 metrów, będzie trzeba pokonać 200-300. Ciekawy pomysł, nie ma co ;). A już z architektonicznego punktu widzenia wprost rewelacyjne jest ustawienie jakiegoś budynku po środku Ronda (ale nie jakiejś Kopuły Chorzów, tylko kamienicy, która znajdzie się tam przez przypadek)
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Chorzowska estakada Napisane: Cz 17.03.2011, 0:15 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
butthead napisał(a): Cytat z bloga pana Otte w zasadzie wystarcza za wszelkie wytłumaczenia odnośnie znaczenia transportu zbiorowego w forsowanej koncepcji: Cytuj: Bardzo dużym walorem rozwiązania jest wydzielenie linii tramwajowych na tory nie przeszkadzające ruchowi samochodów. Rondo w Katowicach pomimo większej ilości pasów miało zbyt niską przepustowość i trzeba było wykopać tunel. Chorzów dla odmiany chce zlikwidować estakadę i sprowadzić cały ruch samochodowy do jednego poziomu... Dawanie architektom układów drogowych do projektowania można porównać do zabawy granatem bez zawleczki, czyli z góry wiadomo, że nie skończy się to niczym pozytywnym.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Chorzowska estakada Napisane: Cz 17.03.2011, 13:15 |
|
Dołączył(a): Śr 19.03.2008, 12:58 Posty: 981 Lokalizacja: Bydgoszcz/Tarnowskie Góry
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Chorzów Rynek - przystanek autobusowo-tramwajowy Napisane: Pn 20.08.2012, 10:33 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Chorzowski MZUiM ogłosił przetarg na wykonanie usług projektowych dla zadania pn: "Budowa Centrum Przesiadkowego Autobusowo - Tramwajowego w rejonie ul. Katowickiej i Rynek w Chorzowie". http://bip.mzuim.chorzow.pl/dokument_430.htmlRealizowany będzie wariant numer 4, czyli taki w którym tramwaj i autobus na głównym ciągu będą mieć własne wspólne perony wydzielone poza jezdnię, a pętla pod ratuszem zredukuje się do dwóch torów postojowych, z czego jeden na łuku. Zlikwidowana zostanie możliwość zawracania od strony Bytomia.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Chorzów Rynek - przystanek autobusowo-tramwajowy Napisane: Pn 20.08.2012, 10:44 |
|
motley |
|
Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47 Posty: 2929
|
butthead napisał(a): Zlikwidowana zostanie możliwość zawracania od strony Bytomia. Zabawne jest to, że tak w Katowicach, jak w Chorzowie likwiduje się tory nieużywane liniowo, bo po co komu pętle awaryjne :)
_________________ Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie. - inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum - użytkownik Forum Tramwajów Śląskich
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Chorzów Rynek - przystanek autobusowo-tramwajowy Napisane: Pn 20.08.2012, 11:29 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
butthead napisał(a): Realizowany będzie wariant numer 4, czyli taki w którym tramwaj i autobus na głównym ciągu będą mieć własne wspólne perony wydzielone poza jezdnię, a pętla pod ratuszem zredukuje się do dwóch torów postojowych, z czego jeden na łuku. Zlikwidowana zostanie możliwość zawracania od strony Bytomia. Od bidy tą możliwość można podtrzymać budując dodatkową zwrotnicę do skrętu w lewo z Wolności w Chrobrego. Dalsza droga, ale da się ;).
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Chorzów Rynek - przystanek autobusowo-tramwajowy Napisane: Pn 20.08.2012, 11:32 |
|
motley |
|
Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47 Posty: 2929
|
Dodam, że na logikę zawracanie od Bytomia byłoby jedynym logicznym wyjściem przy wyłączeniu fragmentów przy AKSie czy WPKiW. Ale to już zbyt dalekowzroczne, lepiej trzymać ten zastały układ ;)
_________________ Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie. - inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum - użytkownik Forum Tramwajów Śląskich
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Chorzów Rynek - przystanek autobusowo-tramwajowy Napisane: Pn 20.08.2012, 12:12 |
|
Dołączył(a): Cz 5.06.2008, 21:10 Posty: 913 Lokalizacja: Zabrze Helenka
|
Daro85 napisał(a): butthead napisał(a): Realizowany będzie wariant numer 4, czyli taki w którym tramwaj i autobus na głównym ciągu będą mieć własne wspólne perony wydzielone poza jezdnię, a pętla pod ratuszem zredukuje się do dwóch torów postojowych, z czego jeden na łuku. Zlikwidowana zostanie możliwość zawracania od strony Bytomia. Od bidy tą możliwość można podtrzymać budując dodatkową zwrotnicę do skrętu w lewo z Wolności w Chrobrego. Dalsza droga, ale da się ;). Zawracać od Bytomia/Chebzia dasie na trójkącie Metalowców. Tylko co mają zrobić pasażerowie wysadzeni na tym przystanku ?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Chorzów Rynek - przystanek autobusowo-tramwajowy Napisane: Pn 20.08.2012, 12:27 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Bodzio napisał(a): Zawracać od Bytomia/Chebzia dasie na trójkącie Metalowców. Niewątpliwie dobrze, że w ogóle da się tam jakieś manewry wykonać, w ogólności jest to jednak średnie miejsce do zawracania, nie mówiąc już o odbywaniu postoju. Sam projekt przebudowy układu komunikacyjnego na rynku nie powala na kolana, biorąc jednak pod uwagę lokalne standardy - mogło być z pewnością dużo gorzej. Wspólny przystanek A+T z prawdziwego zdarzenia to i tak będzie coś niesamowitego jak na GOP.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Chorzów Rynek - przystanek autobusowo-tramwajowy Napisane: Pn 20.08.2012, 13:20 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 14008 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Daro85 napisał(a): butthead napisał(a): Realizowany będzie wariant numer 4, czyli taki w którym tramwaj i autobus na głównym ciągu będą mieć własne wspólne perony wydzielone poza jezdnię, a pętla pod ratuszem zredukuje się do dwóch torów postojowych, z czego jeden na łuku. Zlikwidowana zostanie możliwość zawracania od strony Bytomia. Od bidy tą możliwość można podtrzymać budując dodatkową zwrotnicę do skrętu w lewo z Wolności w Chrobrego. Dalsza droga, ale da się ;). Nie da się. Znaczy da się, ale projektowanie krzyżownicy pod kątem prostym na łuku nie jest dobrym pomysłem. Z resztą już o tym było.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Chorzów Rynek - przystanek autobusowo-tramwajowy Napisane: Pn 20.08.2012, 13:21 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 14008 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
butthead napisał(a): Bodzio napisał(a): Zawracać od Bytomia/Chebzia dasie na trójkącie Metalowców. Niewątpliwie dobrze, że w ogóle da się tam jakieś manewry wykonać, w ogólności jest to jednak średnie miejsce do zawracania, nie mówiąc już o odbywaniu postoju. Sam projekt przebudowy układu komunikacyjnego na rynku nie powala na kolana, biorąc jednak pod uwagę lokalne standardy - mogło być z pewnością dużo gorzej. Wspólny przystanek A+T z prawdziwego zdarzenia to i tak będzie coś niesamowitego jak na GOP. To tylko projekt, jak znam życie, to na projekcie się zakończy.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Chorzów Rynek - przystanek autobusowo-tramwajowy Napisane: Śr 17.10.2012, 17:52 |
|
Dołączył(a): So 14.11.2009, 12:21 Posty: 1085 Lokalizacja: Gliwice
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Chorzów Rynek - przystanek autobusowo-tramwajowy Napisane: So 14.12.2013, 0:19 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Chorzów Rynek - przystanek autobusowo-tramwajowy Napisane: So 14.12.2013, 11:50 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
butthead napisał(a): http://www.mzuim.chorzow.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=458:projekt-centrum-przesiadkowego-gotowy&catid=11:inwestycje-i-remonty&Itemid=23
Projekt ciekawy, choć od razu widać że elastyczność sieci zostanie przy okazji po raz kolejny ograniczona. Hihi, a jakby ktoś zechciał skierować jakąś linię z Batorego do Stadionu to jak rozumiem wg projektantów ta linia Rynku nie obsłuży? ;)
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Chorzów Rynek - przystanek autobusowo-tramwajowy Napisane: So 14.12.2013, 13:24 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Daro85 napisał(a): butthead napisał(a): http://www.mzuim.chorzow.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=458:projekt-centrum-przesiadkowego-gotowy&catid=11:inwestycje-i-remonty&Itemid=23
Projekt ciekawy, choć od razu widać że elastyczność sieci zostanie przy okazji po raz kolejny ograniczona. Hihi, a jakby ktoś zechciał skierować jakąś linię z Batorego do Stadionu to jak rozumiem wg projektantów ta linia Rynku nie obsłuży? ;) No, dokładnie. A wystarczyłoby przy takim projekcie pomyśleć o stanowisku przed wiaduktem (od strony Batorego) i wszyscy byliby zadowoleni. A gdyby odwrócić kierunek pętli przy Ratuszu, to wprowadzenie takiego stanowiska oraz analogicznego dla kursów do Metalowców będzie jeszcze łatwiejsze.
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|