Teraz jest Wt 19.03.2024, 3:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 281 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Zrównoważony transport w miastach (ogólna dyskusja)
Napisane: Pn 28.10.2013, 22:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Cytuj:
Tego tramwaju nie ma gdzie budować!


Mam tylko nadzieję, że hiperinwestycja stulecia w dziedzinie transportu publicznego w Katowicach, czyli "centrum przesiadkowe Brynów" nie zamknie możliwości przedłużenia tej bany na wieki wieków.

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zrównoważony transport w miastach (ogólna dyskusja)
Napisane: Pn 2.12.2013, 18:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 781
Lokalizacja:
Katowice
https://docs.google.com/file/d/0B6urUOj ... edit?pli=1 Ciekawa propozycja dworca autobusowego przy ulicy Sądowej.

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zrównoważony transport w miastach (ogólna dyskusja)
Napisane: Pn 2.12.2013, 19:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Nie wiem dlaczego architekci upierają się, by wydłużać pasażerom z Załęża i Batorego czas przejazdu do centrum Katowic? Gliwicka to kolejna arcyważna przestrzeń publiczna, której nie można upstrzyć baną? Skoro już sobie tak akademicko rozważamy, to co stoi na przeszkodzie, by utrzymać dotychczasowe glajzy na Gliwickiej, a jednocześnie projektować nitkę przez Sądową? Byłaby ciekawa alternatywa dla quasipętli pl. Wolności.

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zrównoważony transport w miastach (ogólna dyskusja)
Napisane: Pn 2.12.2013, 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 781
Lokalizacja:
Katowice
Też się nad tym zastanawiam, jednakże mam nadzieję, że miasto przy planowaniu torowiska na Grundmanna lub dworca autobusowego a w kolejnym kroku zdobycia dofinansowania w UE, przewidzi tramwaje w tamtym rejonie. Dzięki temu mogłaby zostać reaktywowana linia T23 na trasie Zawodzie Pętla-Dworzec PKP-Plac Wolności-Dworzec Autobusowy-SCC-Stadion Śląski. Fajny jest też pomysł przystanku SKRu przy ulicy Sądowej. :)

EDIT 10 XII 2013

Na forum konsultacji społecznych pojawiła się informacja, że po wybudowaniu centrum przesiadkowego na Brynowie część linii zostanie skróconych a cześć zostanie "obdarowana" dodatkowymi kursami. http://www.katowice.eu/forum_spoleczne/ ... rynow-ptla

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zrównoważony transport w miastach (ogólna dyskusja)
Napisane: Nd 4.05.2014, 22:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 15.03.2008, 20:57
Posty: 83
Lokalizacja:
Gliwice
Witam. Studiuję zrównoważone zarządzanie miejskie i piszę pracę magisterską z zakresu zrównoważonej mobilności, a konkretnie o rowerze jako środku transportu w Gliwicach. Dlatego też zapraszam mieszkańców Gliwic do wypełnienia ANKIETY :) Z góry dziękuję.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zrównoważony transport w miastach (ogólna dyskusja)
Napisane: Pn 5.05.2014, 10:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13981
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Zrównoważone zarządzanie miejskie? O matko, czego teraz nie wymyślą.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zrównoważony transport w miastach (ogólna dyskusja)
Napisane: Pn 5.05.2014, 10:26 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
adam86 napisał(a):
Zrównoważone zarządzanie miejskie? O matko, czego teraz nie wymyślą.


Wystarczy zerknąć na afiliację: "Malmö University, Sustainable Urban Management"
A to, czy będzie to zarządzanie miejskie, miastem, czy przestrzenią miast, to kwestia tłumaczenia na język polski.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zrównoważony transport w miastach (ogólna dyskusja)
Napisane: Pt 14.11.2014, 16:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01
Posty: 1902
Lokalizacja:
Bielsko-B
Z dziennikarskiego notatnika... http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/ ... ,t,sa.html

_________________
Przewodnik beskidzki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zrównoważony transport w miastach (ogólna dyskusja)
Napisane: Pt 14.11.2014, 17:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Cytuj:
Znajduje się na niej doprowadzenie linii tramwajowej z centrum Bytomia do Miechowic, przedłużenie trasy "piętnastki" w Sosnowcu aż do Zagórza, połączenie w Katowicach tramwajem ulicy Gliwickiej i Chorzowskiej

Szok, słyszeliście kiedyś o tych inwestycjach?!

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zrównoważony transport w miastach (ogólna dyskusja)
Napisane: So 15.11.2014, 6:14 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Cytuj:
, budowa dwóch linii (wraz z całą infrastrukturą) w Jaworznie, a także tramwaju miejskiego (względnie kolejki - jak określają to sami zainteresowani), który połączyłby Pyskowice z Gliwicami.

W takim razie taka Wieszowa przez lata miała tramwaj wiejski, pewnie nawet nie wiedząc o tym. Zresztą Niemce też go po swojemu nazywali kolejką.
Czego to ludzie przed wyborami nie wymyślą.
Dlaczego Jaworzno snuje wizje sieci autonomicznej, koniecznie bez połączenia z Niwką? Boją się niebezpieczeństwa przepływu łącznikiem poziomu KZK, czy też zwyczajnie nie ma takiej potrzeby, by proponować coś wykraczające poza granice miasta?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zrównoważony transport w miastach (ogólna dyskusja)
Napisane: So 15.11.2014, 9:21 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Nie ma ani co komentować tych wyborczych bajek. Kolejka po Gliwicach to już jeździ odkąd zlikwidowali banę. A w Jaworznie to nie wiem kogo chcą wozić tym tramwajem. Z chojnym i głupim wujkiem KaZiKiem to oni się prędko nie zaprzyjaźnią niestety, bo jeśli Kaziu płaci po 7-8 zł za kilometr, a Jaworzno nawet nie 4 to dla miasta to żaden interes.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zrównoważony transport w miastach (ogólna dyskusja)
Napisane: So 15.11.2014, 11:24 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
P Śl napisał(a):
A w Jaworznie to nie wiem kogo chcą wozić tym tramwajem.


Pasażerów. Jak wczytasz się w projekty (są ujęte w planie transportowym) i znasz miasto, to zrozumiesz o co chodzi w tej zabawie. Ten pomysł na początku też wydawał mi się głupi, ale - jeśli uda im się pozyskać dofinansowanie - budowa tego ma sens. Bo korzystniej jest zbudować tramwaj przez osiedla za środki unijne, niż za kilka lat wymieniać cały tabor za własne. A przebieg tych dwóch linii jest dobrze przemyślany - tramwaj znacznie lepiej obsłuży największe osiedla, niż dzisiejsze linie autobusowe. Wot, pewna ułomność układu drogowego. Dlatego ja uważam, że warto zaryzykować. Co z tego wyjdzie? Zobaczymy. Może skończyć się tylko na pomyśle, bo projekt nie uzyska dofinansowania, a może będziemy mieli 16 sieć tramwajową w kraju.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zrównoważony transport w miastach (ogólna dyskusja)
Napisane: So 15.11.2014, 12:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Cytuj:
Dlaczego Jaworzno snuje wizje sieci autonomicznej, koniecznie bez połączenia z Niwką? Boją się niebezpieczeństwa przepływu łącznikiem poziomu KZK, czy też zwyczajnie nie ma takiej potrzeby, by proponować coś wykraczające poza granice miasta?
Nie zalinkuję źródła, bo czytałem to gdzieś z ~pół roku temu, ale jakiś jegomość związany z UM w Jaworznie zapewniał o zachowaniu rezerwy terenu pod połączenie z Niwką.

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zrównoważony transport w miastach (ogólna dyskusja)
Napisane: Pn 2.04.2018, 21:46 

Dołączył(a): Pt 22.05.2015, 8:47
Posty: 254
Wyniki studium transportowego:
http://studiumtransportowe.pl/results


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zrównoważony transport w miastach (ogólna dyskusja)
Napisane: Nd 8.12.2019, 14:02 

Dołączył(a): So 7.12.2019, 23:00
Posty: 19
Od dłuższego czasu planuje reorganizację sieci km w Katowicach. Najważniejsze, to uporządkować numerację. Podzielić linię na grupy.
Linie po centrum - C. Np. C910
Linie obwodowe - O138
Linie co łączą dzielnice z centrum - D297
Linie pospieszne E - E812
Linie nocne - N30
Ułatwi to znacząco komunikację i rozpoznanie linii dla pasażera.
Wiadomo, wymaga to czasu i wkładu wielu sił, ale wydaje mi się warte wprowadzenia.
Do tego wzorem miast zachodnich wprowadziłbym linie obwodowe, które jeżdżą po pierścieniu miasta. Są takie, więc można je zreformować żeby łatwiej się dało z nich korzystać. Idąc w przeciwną stronę wskazówek zegara.
138 Os. Tysiąclecia - Piotrowice Petlą
695 Piotrowice Pętla - Murcki Szyb
212 Murcki Szyb - Janów Bolina
109 Janów Bolina - Os. Tysiąclecie Pętla
Linie byłby skomunikowane, przesiadki na pętlach door to door.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zrównoważony transport w miastach (ogólna dyskusja)
Napisane: Nd 8.12.2019, 15:57 

Dołączył(a): So 17.09.2016, 20:31
Posty: 484
Lokalizacja:
Chrząszczyrzewoszyce
Jacek Kubiewicz napisał(a):
Od dłuższego czasu planuje reorganizację sieci km w Katowicach. Najważniejsze, to uporządkować numerację. Podzielić linię na grupy.
Linie po centrum - C. Np. C910
Linie obwodowe - O138
Linie co łączą dzielnice z centrum - D297
Linie pospieszne E - E812
Linie nocne - N30
Ułatwi to znacząco komunikację i rozpoznanie linii dla pasażera.
Wiadomo, wymaga to czasu i wkładu wielu sił, ale wydaje mi się warte wprowadzenia.
Do tego wzorem miast zachodnich wprowadziłbym linie obwodowe, które jeżdżą po pierścieniu miasta. Są takie, więc można je zreformować żeby łatwiej się dało z nich korzystać. Idąc w przeciwną stronę wskazówek zegara.
138 Os. Tysiąclecia - Piotrowice Petlą
695 Piotrowice Pętla - Murcki Szyb
212 Murcki Szyb - Janów Bolina
109 Janów Bolina - Os. Tysiąclecie Pętla
Linie byłby skomunikowane, przesiadki na pętlach door to door.
Yhym, ułatwi. Jaką trasą miałyby jeździć 138 i gniotek 695?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zrównoważony transport w miastach (ogólna dyskusja)
Napisane: Nd 8.12.2019, 16:36 

Dołączył(a): So 7.12.2019, 23:00
Posty: 19
138 po swojej obecnej trasie, zamiast końcówki na Ochojcu przerzucić na Piotrowice Pętla. 695 będzie jechało po obecnej trasie 689. Za to można puścić 689 do Mikołowa bądź wydłużyć jakąś linię z Mikołowa do Podlesia. Np 655


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zrównoważony transport w miastach (ogólna dyskusja)
Napisane: Nd 8.12.2019, 23:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13981
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Jacek Kubiewicz napisał(a):
138 po swojej obecnej trasie, zamiast końcówki na Ochojcu przerzucić na Piotrowice Pętla.

Jakiś sensowny i racjonalny argument?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zrównoważony transport w miastach (ogólna dyskusja)
Napisane: Pt 13.12.2019, 21:07 

Dołączył(a): Wt 4.09.2012, 10:07
Posty: 21
Jacek Kubiewicz napisał(a):
138 po swojej obecnej trasie, zamiast końcówki na Ochojcu przerzucić na Piotrowice Pętla. 695 będzie jechało po obecnej trasie 689. Za to można puścić 689 do Mikołowa bądź wydłużyć jakąś linię z Mikołowa do Podlesia. Np 655


Nie tak dawno temu 138 jeździło na Piotrowickie Kąty.Z innych zmian można przetrasować 41 w zamian za likwidację obecnego ogryzka w postaci 653.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zrównoważony transport w miastach (ogólna dyskusja)
Napisane: So 14.12.2019, 15:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1433
Lokalizacja:
Sosnowiec
Toć już kiedyś była koncepcja połączenia 41 i 653, ale ostatecznie nie przeszła w KZK GOP.

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 281 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności