Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Autobusy Glaspo
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=38&t=2982
Strona 2 z 2

Autor:  lgor [ Pn 20.10.2014, 14:50 ]
Tytuł:  Re: Autobusy Glaspo

Wy bardziej piszecie o kosmetyce autobusu a nie o rzeczach, które unieruchamiają autobus. Nie wiem czy poza czystością i brakiem zagrożeń wnętrze przestrzeni pasażerskiej kontrolowane jest pod innych kątem. np. hałasu z podsufitki czy nawet wspomnianych tu patentów przewoźnika. Z drugiej strony to chyba wystarczy też popatrzeć po jakich drogach te niektóre autobusy muszą jeździć aby zrozumieć dlaczego coś w końcu zaczyna mocno trzeszczeć.
Kiedyś na forum była gadka że przewoźnicy na krótkie umowy nie będą inwestować w nic lepszego niż MAZ bo auto im się nawet nie zamortyzuje. Obecnie przy 8 letnich umowach gadka jest o tym że przewoźnicy nie wybierają tych droższych autobusów bo te są zaś bardziej awaryjne i skomplikowane w naprawach.

Autor:  aso [ Pn 20.10.2014, 15:08 ]
Tytuł:  Re: Autobusy Glaspo

lgor napisał(a):
Wy bardziej piszecie o kosmetyce autobusu a nie o rzeczach, które unieruchamiają autobus. Nie wiem czy poza czystością i brakiem zagrożeń wnętrze przestrzeni pasażerskiej kontrolowane jest pod innych kątem. np. hałasu z podsufitki czy nawet wspomnianych tu patentów przewoźnika. Z drugiej strony to chyba wystarczy też popatrzeć po jakich drogach te niektóre autobusy muszą jeździć aby zrozumieć dlaczego coś w końcu zaczyna mocno trzeszczeć.


Daj MAZ-a Słowakom i zobaczymy jak szybko spłonie :-)

A tak na poważnie... W okresie 5-letniej trwałości programu unijnego PKM Sosnowiec nie miał większych z zapewnieniem 100% obsady właściwym taborem na liniach obsługiwanych przez 15-metrowe Solarisy. Przypominam, że program nie zakładał taboru rezerwowego i "na sztywno" przypisywał tabor 15-metrowy do określonych linii. Wozy "z rezerwy" można było spotkać jedynie incydentalnie.

Natomiast w dyskusji nie będę do końca reprezentatywny, bo korzystam w większości przypadków z komunalnego przewoźnika, który jednak trzyma pewien poziom.

Autor:  lgor [ Pn 20.10.2014, 20:51 ]
Tytuł:  Re: Autobusy Glaspo

aso napisał(a):
Przypominam, że program nie zakładał taboru rezerwowego i "na sztywno" przypisywał tabor 15-metrowy do określonych linii. Wozy "z rezerwy" można było spotkać jedynie incydentalnie.

Dziwne by to było jakby program pozwalał na zakup taboru, który miałby większą część czasu stać pod płotem :>
Co do stronniczości to tabor i obsługa tego PKMu zależy chyba od regionu i zajezdni, która ten rejon obsługuje. Do niedawna i to od kilku lat po Bytomiu i Piekarach Śl jeździły stare Jelcze, teraz jeżdżą za większy kasę używane Mercedesy. Niby coś się poprawiło ale w moim odczuciu jest to utrzymanie stanu posiadania by mieć ciastko i zjeść ciastko a w tym utrzymywaniu pewnego poziomu nie o to chyba chodzi.

Autor:  aso [ Pn 20.10.2014, 21:59 ]
Tytuł:  Re: Autobusy Glaspo

lgor napisał(a):
Co do stronniczości to tabor i obsługa tego PKMu zależy chyba od regionu i zajezdni, która ten rejon obsługuje. Do niedawna i to od kilku lat po Bytomiu i Piekarach Śl jeździły stare Jelcze, teraz jeżdżą za większy kasę używane Mercedesy. Niby coś się poprawiło ale w moim odczuciu jest to utrzymanie stanu posiadania by mieć ciastko i zjeść ciastko a w tym utrzymywaniu pewnego poziomu nie o to chyba chodzi.


Stary tabor jeździł bez wyjątku właściwie na wszystkich liniach "nieunijnych". Nie szukaj drugiego dna tam, gdzie go nie ma.

Autor:  Lukas SC [ Wt 21.10.2014, 8:19 ]
Tytuł:  Re: Autobusy Glaspo

lgor napisał(a):
Do niedawna i to od kilku lat po Bytomiu i Piekarach Śl jeździły stare Jelcze, teraz jeżdżą za większy kasę używane Mercedesy.

Tylko zauważ że Jelcze z PKM były w lepszym stanie technicznym i wizualnym niż od prywaciarzy z sieci MZKP którzy jeździli po Piekarach i Bytomiu z 10 lat temu.

Autor:  lgor [ Wt 16.02.2016, 22:33 ]
Tytuł:  Re: Autobusy Glaspo

Kolejne wieści z infobusa
http://infobus.pl/polska-montowania-maz ... 81861.html

Autor:  Arbeiterus [ Wt 16.02.2016, 23:18 ]
Tytuł:  Re: Autobusy Glaspo

lgor napisał(a):

Kiedy MAZ zacznie dawać normalne szyberdachy, inne niż te z "szelkami"?

Autor:  nemo333 [ Wt 16.02.2016, 23:25 ]
Tytuł:  Re: Autobusy Glaspo

Jak zamówisz to będziesz mieć, wersje na Niemcy które ma Meteor mają coś w stylu Lionsa itp. Elektryczne oczywiście.
Szkoda tylko że obudzili się odrobinę za późno, u nas większość linii już raczej poobstawiana nówkami na 8 lat ;p

Autor:  Urbino [ Nd 28.02.2016, 22:15 ]
Tytuł:  Re: Autobusy Glaspo

Na pewno jeszcze nie wszystko stracone. Z niedługo przetargi na 292 czy też 860 i tu na pewno też pojawią się jakieś długoletnie zadania.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/