Forum WPK http://forum.wpk.katowice.pl/ |
|
Tzw. "centra przesiadkowe" http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=38&t=3042 |
Strona 5 z 6 |
Autor: | adam86 [ Wt 19.01.2021, 23:05 ] |
Tytuł: | Re: Tzw. "centra przesiadkowe" |
Cóż, przepisanie kilku aktów prawnych było zbyt trudne. Jak kiedyś będę miał więcej czasu to postaram się rozprawić z tym wiekopomnym dziełem zawierającym zdjęcia z folderu Budotechniki (bez podpisu oczywiście). |
Autor: | pat [ Wt 19.01.2021, 23:23 ] |
Tytuł: | Re: Tzw. "centra przesiadkowe" |
I znowu górnolotne teksty i zero konkretów. Jaki wzór wiaty jaki wzór rozkładów gdzie kiedy kto montuje kto utrzymuje i jakie kary za brak realizacji w terminie kto sprząta itp. Albo dziub na kłódkę długopis do kieszeni i nie pisać takich elaboratow bo jest to znowu wizjonerstwo. Najpierw ludzi do transportu trzeba przyciągnąć a zebyv to zrobić to musi być dobry takt w autobusie latem chłodno zimą ciepło cały rok czysto i punktualnie bus pasy wygodne przesiadki pomiędzy środkami transportu bo w tych wiatach panie skarpety w deszczu będą sprzedawać jak nie będzie pasazerow. |
Autor: | Ludw_K [ Śr 20.01.2021, 0:55 ] |
Tytuł: | Re: Tzw. "centra przesiadkowe" |
Lukas SC napisał(a): Właśnie o to chodzi że nic. Zwykła zmiana numeru z 831 na M2. Widocznie robią to ludzie żyjący w przekonaniu, że herbata zrobi się bardziej słodka od samego mieszania. nemo333 napisał(a): A ceny za parking można podnosić bez końca. Póki nie będzie innej możliwości dojazdu, to miasta będą zastawione autami, a kierowcy zapłacą albo znajdą luki w strefach, parkując po dziurach, podwórkach i dzikich parkingach. Pewne jest jedno, miasta więcej zarobią na opłatach parkingowych i tak naprawdę tylko o to chodzi. Gdyby chodziło o rotację, w tym, by do centrum nie dojeżdżali samochodami ludzie tu pracujący, parkingi mogłyby być w ogóle bezpłatne, lecz o ograniczonym czasie parkowania. |
Autor: | Uzi [ Pt 29.01.2021, 20:57 ] |
Tytuł: | Re: Tzw. "centra przesiadkowe" |
Artykuł w dzisiejszym Dzienniku Zachodnim -> https://dziennikzachodni.pl/kto-zamknal ... 1-15415639 |
Autor: | pat [ Pt 29.01.2021, 23:29 ] |
Tytuł: | Re: Tzw. "centra przesiadkowe" |
Centra Przesiadkowe centrami już wybudowane tam gdzie wybudowane i nic nie można już z tym zrobić ale do brzegu. Dlaczego nie buduje się zintegrowanych przystanków autobusowo tramwajowych ułatwiających przesiadki??? Wszyscy włodarze miast gmin i wsi się podniecają tymi przeskalowanymi centrami ale większy sens patrząc na to wszystko miałyby przystanki A+T. Dąbrowa Górnicza chyba będzie prekursorem z przystankami na Manhattanie i na Mercurym. Szczytem jest odcinek od dworca w Batorym do Mijanki na swionach. Każdy środek transportu ma przystanek w innym miejscu co powoduje że albo jedziesz T albo A. Może warto od tego zacząć |
Autor: | adam86 [ So 30.01.2021, 13:36 ] |
Tytuł: | Re: Tzw. "centra przesiadkowe" |
pat napisał(a): Szczytem jest odcinek od dworca w Batorym do Mijanki na swionach. Każdy środek transportu ma przystanek w innym miejscu co powoduje że albo jedziesz T albo A. Ale niby jak na dworcu chicałbyś te przystanki połączyć? |
Autor: | Vanessa00 [ So 30.01.2021, 20:39 ] |
Tytuł: | Re: Tzw. "centra przesiadkowe" |
Ależ były w GOP zintegrowane, jednokrawędziowe przystanki autobusowo-tramwajowe. Pamiętam np. Ruda Śląska na linii 18, do dzisiaj chyba jest Konstantynów na linii 24. Jak na Metropolię to naprawdę sporo. |
Autor: | Lukas SC [ So 30.01.2021, 23:39 ] |
Tytuł: | Re: Tzw. "centra przesiadkowe" |
Vanessa00 napisał(a): Ależ były w GOP zintegrowane, jednokrawędziowe przystanki autobusowo-tramwajowe. Pamiętam np. Ruda Śląska na linii 18, do dzisiaj chyba jest Konstantynów na linii 24. Jak na Metropolię to naprawdę sporo. Z takich przystanków to znam: - Burowiec - Dańdówka Cmentarz - Dańdówka Osiedle - Dębowa Góra Zakopiańska - Gołonóg Podstacja - Katowice Dąbrówki - Klimontów Basen - Konstantynów Okrzei - Mysłowice Świerczyny - Niwka Pawiak - Ruda Klary - Szopienice Dwór - Szopienice Rozdzieńska - Wełnowiec Gnieźnieńska - Załęże Pośpiecha Ewentualnie Porąbka Dworzec PKP, odległość 10 metrów. Ale na wysokości są tej samej. |
Autor: | JacekSo [ Nd 31.01.2021, 0:18 ] |
Tytuł: | Re: Tzw. "centra przesiadkowe" |
Lukas SC napisał(a): - Klimontów Basen Tu jest na przykład tramwajowy w kierunku Kazimierza, a autobusowy w kierunku centrum. To nie o to chodzi. W GOP-ie jest ogólnie problem z lokalizacją przystanków autobusowych i tramwajowych bo w wielu przypadkach nie są blisko siebie albo jakiegoś stanowiska brakuje. Znaczącym przykładem jest przystanek Katowice Rondo gdzie do dziś nie ma przystanków autobusowych. Inny przykład to zespół przystanków Bytom Zamłynie i Bytom Łagiewnicka gdzie brakuje przystanków w kierunku dworca. A gdy jest okazja coś zmienić to się jej nie wykorzystuje: http://phototrans.pl/14,1006046,0,Moder ... D_860.html Albo wyremontowana Katowicka w Bytomiu, na którą magistrat nie wpuścił autobusów zastępczych T-6. |
Autor: | lgor [ Nd 31.01.2021, 12:59 ] |
Tytuł: | Re: Tzw. "centra przesiadkowe" |
Gdy przeczytałem o wspólnych przystankach jednokrawędziowych to wyobrażałem sobie bardziej obsługę przystanku Goldula Pl. Niepodległości (ul. Godulska) W Bytomiu jest kilka przystanków, które w jakimś stopniu pozwalają na przesiadkę drzwi w dzwi... chociaż oczywiście opcje przesiadek na tym jednym wspólnym peronie są przeważnie mało istotne. Na przykład przystanek Bytom Łużycka gdzie autobusowy jest w kierunku Miechowic a tramwajowy w kierunku centrum. (W sumie może jest to jakaś opcja przesiadki dla pasażerów ulicy Olimpijskiej z linii 176). Pozostałe wspólne przystanki Bytom Arki Bożka Stroszek Osiedle Stroszek Kopalnia Dąbrowa Miejska C.H |
Autor: | Musicus [ Pn 1.02.2021, 17:10 ] |
Tytuł: | Re: Tzw. "centra przesiadkowe" |
adam86 napisał(a): pat napisał(a): Jak światło dzienne ujrzą linie metropolitarne to ch*j tu strzeli wszystkich tych co gdzieś byli i coś w życiu widzieli. Pierwszym błędem na starcie jest numeracji typu Mxx i tych dojazdowych Dxx. Bo? Co to ma w ogóle do rzeczy czy to będzie 8xx czy Mxx? Cytuj: Otworzą z pompą i z dniem rozpoczęcia zacznie się powolne zwijanie linii tych Rudzincow Wyr Slawkowów i Bóg wie czego jeszcze coś na styl linii 25. Kto pamięta rozklad jazdy z początku funkcjonowania linii spojrzy na obecny ten wie o czym mówię. Łoo matko. W Rudzińcu to co najwyżej GTV jeździ... Dlaczego GTV zwija się z Rudzińca? Kiedy ma to nastąpić? |
Autor: | adam86 [ Pn 1.02.2021, 21:37 ] |
Tytuł: | Re: Tzw. "centra przesiadkowe" |
A kto powiedział, że się zwija? |
Autor: | pat [ Pn 1.02.2021, 22:24 ] |
Tytuł: | Re: Tzw. "centra przesiadkowe" |
Jest tu kilku takich mądrali że sam się dziwię że nie pracują przy organizacji transportu gdzieś w świecie normalnie zmarnowane talenty. A takie fake newsy o zwijaniu się GTV to dobre jest do prasy brukowej żeby sprzedaż podnieść. Jeśli linia do Rudzinca ruszy bo pewnie ruszy to pewnie zrobią jakieś roszady ale nikt się nie zwinie bo GTV ma polaczenia z dedykowanym przesiadkami do wiosek więc nikt się nie zwinie tylko co najwyżej przeorganizuje. |
Autor: | Musicus [ Pt 19.01.2024, 4:26 ] |
Tytuł: | Re: Tzw. "centra przesiadkowe" |
To były fake newsy. Nie zlikwidowano metrolinii M109 ze Sławkowa, M12 z Wyr ani M106 z Rudzińca, któremu się marzyło, żeby obsługiwała ona wszystkie 17 gminnych miejscowości. A kilkanaście godzin temu rudzińczanie mieli okazję przedstawić swoje wizje przyszłości transportu publicznego na terenie gminy. Metrolinia M106 ma w dni robocze 29 odjazdów z CP w Rudzińcu tj. o 1 więcej niż rok temu, ale to dlatego, że w miejsce gliwickiego przeguba wszedł krótki pawelcowy karton; w weekendy nadal jest 10 odjazdów. A GTV odjeżdża 60 razy w dni szkolne, 43 w feryjno-wakacyjne, w soboty 6, a w niedziele 10 razy. |
Autor: | Musicus [ Pt 19.01.2024, 4:43 ] |
Tytuł: | Re: Tzw. "centra przesiadkowe" |
Czy powstanie „Mierzęcice CP”? Dowiemy się tego już na najbliższym zgromadzeniu. Uchwała nr 14/2024 Zarządu GZM napisał(a): GZM zamierza udzielić pomocy finansowej gminie Mierzęcice w kwocie 2 000 000 zł na realizację zadania własnego tej gminy „Budowy Centrum Przesiadkowego w Gminie Mierzęcice” w sąsiedztwie Międzynarodowego Portu Lotniczego z budżetu GZM w formie dotacji celowej. Kwota pomocy finansowej zostanie wykorzystana na sfinansowanie zgodnie z przekazanym przez gminę Mierzęcice harmonogramem rzeczowo-finansowym. Gmina Mierzęcice sąsiaduje bezpośrednio z Międzynarodowym Portem Lotniczym Katowice w Pyrzowicach, który jest strategicznym lotniskiem w południowej Polsce. Z uwagi na położenie, Gmina Mierzęcice odgrywa ważną rolę w układzie komunikacyjnym nie tylko lokalnym, ale całego regionu. Ponadto wybudowana trasa kolejowa Tarnowskie Góry – Zawiercie, zwiększy dostępność transportu zbiorowego zarówno dla mieszkańców gminy jak również dla mieszkańców całej Metropolii. W pobliżu planowanej inwestycji znajduje się również przystanek autobusowy. Wybudowanie Centrum Przesiadkowego w Gminie Mierzęcice umożliwi pasażerom łatwy dostęp do największych miast Metropolii. Centrum stanowić będzie konkurencyjną ofertę dla komunikacji indywidualnej, gdyż będzie miejscem łączącym zarówno komunikację autobusową jak i kolejową.
|
Autor: | JacekSo [ Nd 21.01.2024, 10:45 ] |
Tytuł: | Re: Tzw. "centra przesiadkowe" |
Centra przesiadkowe w Zabrzu gotowe od grudnia ale są pewne usterki i autobusy wjadą tam być może dopiero w kwietniu. Najpoważniejsza "usterka" CP w centrum to brak miejsc postojowych dla autobusów. Nikt się nie spodziewał. ;) https://wzabrzu.info/centra-przesiadkow ... e-dzialac/ Centra przesiadkowe. Kiedy to zacznie działać… 19/01/2024 Wydawać się to może zaskakujące, ale oba zabrzańskie dworce – centra przesiadkowe przy ulicach Goethego w Śródmieściu i Ofiar Katynia w Rokitnicy – zostały odebrane i uzyskały pozwolenia na użytkowanie. Do hucznego otwarcia i faktycznego użytkowania wartych grubo ponad 100 mln zł inwestycji jeszcze poczekamy. Trwa bowiem… usuwanie usterek, ZTM pracuje nad wdrożeniem zaplanowanych zmian w komunikacji, a dodatkowo poszukiwane jest rozwiązanie dotyczące zbyt małej liczby miejsc postojowych dla autobusów, które w Śródmieściu będą kończyły bieg. Co ciekawe, mimo iż obie inwestycje powstały z wielomiesięcznym opóźnieniem – w przypadku dworca w centrum to grubo ponad pół roku – miasto nie będzie wysuwać żadnych roszczeń! – 19.12.2023 roku budynek z towarzyszącą infrastrukturą techniczną i drogową przy ul. J. Goethego, pl. Dworcowym i ul. 3 Maja w Zabrzu oraz budynek z towarzyszącą infrastrukturą techniczną i drogową przy ul. Krakowskiej i Ofiar Katynia uzyskały pozwolenie na użytkowanie, a 20.12.2023 roku zakończyła się procedura odbiorowa obu inwestycji – poinformował portal #wZabrzu z początkiem stycznia Tomasz Saternus z Jednostki Gospodarki Nieruchomościami, która z ramienia miasta zajmuje się inwestycjami. Trwa usuwanie usterek… Jak dodaje Tomasz Saternus, obecnie trwają prace polegające na… usuwaniu usterek. Jakie to usterki? – W chwili obecnej usuwane są usterki branży sanitarnej, drogowej oraz budowlanej. Jednocześnie JGN wyjaśnia, że przedmiotowe usterki nie mają wpływu na użytkowanie obiektu budowlanego zgodnie z otrzymanymi pozwoleniami na użytkowanie. Chodzi o usterki, czy może też o prace wykończeniowe? Żeby się przekonać, można samemu odwiedzić obiekty, albo chociażby spojrzeć na zdjęcie zrobione przez naszego dziennikarza w zeszłym tygodniu. Kiedy usterki zostaną usunięte? Jak informuje JGN, z uwagi na panujące warunki atmosferyczne oraz zimową porę roku, ostateczny termin usunięcia usterek ustalono na 30 kwietnia 2024 roku. Kiedy dworce zaczną obsługiwać pasażerów? Usunięcie usterek i wykończenie obiektów to jedno. Kolejną sprawą jest uporządkowanie ruchu autobusów przez Zarząd Transportu Metropolitalnego. – Szacujemy, że od otrzymania od UM Zabrze zgody na korzystanie z przystanków, będziemy potrzebować około 3 tygodni na wdrożenie zaplanowanych zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej – przekazał w zeszłym tygodniu portalowi #wZabrzu Michał Wawrzaszek z Zarządu Transportu Metropolitalnego. To czas, w którym będą publikowane rozkłady jazdy w systemach informatycznych i rozwieszane na przystankach. Z finalnymi rozkładami będą też zaznajamiani przewoźnicy. – Aktualnie trwają konsultacje dot. wprowadzenia ostatecznych rozwiązań w zakresie obsługi centrów przesiadkowych przez poszczególne linie – dodaje Michał Wawrzaszek. Nowy rozkład jazdy i… usuwanie usterek to nie jedyne problemy. Jak się okazuje, i co było tematem grudniowego spotkania komisji gospodarki komunalnej Rady Miasta, poszukiwane jest rozwiązanie dotyczące zbyt małej liczby miejsc postojowych dla autobusów, które w Śródmieściu będą kończyły bieg. Na dworcu zaplanowano i wykonano bowiem miejsca postojowe dla dwóch, trzech – w zależności od wielkości – autobusów, a swoją trasę w Zabrzu będzie kończyć ich znacznie więcej. Dziś są to 24 autobusy. – Zakładamy, że liczba ta się nie zmieni po tym, jak autobusy zaczną korzystać z przystanków zlokalizowanych na dworcach autobusowych – informuje Michał Wawrzaszek. Jak z kolei informuje JGN, w tej chwili trwają ustalenia pomiędzy miastem a Zarządem Transportu Metropolitalnego w zakresie pozostałych miejsc postojowych dla autobusów kończących trasę w Zabrzu. To wszystko powoduje, że nowe dworce na swoje otwarcie jeszcze poczekają. Jak długo? Możemy tylko spekulować. Może się okazać, że wszystko zacznie działać dopiero na wiosnę… Ile to wszystko kosztowało? Koszt centrum przesiadkowego w Śródmieściu to 82,5 mln zł, natomiast dworzec w Rokitnicy zamknął się kwotą blisko 30 mln zł! W sumie daje to ponad 112 mln zł! A przypomnijmy, pierwotny koszt obu inwestycji wynosił 83 mln zł (55 mln zł – centrum, 28 mln zł – Rokitnica). Czy miasto będzie dochodzić roszczeń w postaci kar umownych w związku z niedotrzymaniem terminów obu inwestycji? – zapytaliśmy. Jak już wielokrotnie informowaliśmy, dworce miały zostać wybudowane znacznie wcześniej; ten w Śródmieściu miał powstać w pierwszej połowie ubiegłego roku, natomiast rokitnicki – we wrześniu 2023. Mimo, iż obiekty w dalszym ciągu są nieskończone, choć odebrane i… gotowe do użytkowania, to miasto nie będzie dochodzić żadnych roszczeń. – Zgodnie z protokołem odbioru robót budowlanych przedmiot umowy został zrealizowany przez wykonawcę zgodnie z terminem umownym. Wobec powyższego JGN nie ma podstaw do dochodzenia od wykonawcy kar umownych za nieterminową realizację inwestycji – odpowiada Tomasz Saternus z Jednostki Gospodarki Nieruchomościami. To będzie bubel? Jak już wspomnieliśmy, miasto wraz ZTM ustalają, jak rozwiązać problem postoju autobusów kończących bieg w Śródmieściu. Wysoce prawdopodobne jest, że mimo wielkiego, bardzo drogiego i nowoczesnego budynku w centrum, autobusy będą stały… No właśnie, gdzie? |
Autor: | Egon [ Nd 21.01.2024, 10:58 ] |
Tytuł: | Re: Tzw. "centra przesiadkowe" |
JacekSo napisał(a): Centra przesiadkowe w Zabrzu gotowe od grudnia ale są pewne usterki i autobusy wjadą tam być może dopiero w kwietniu. Najpoważniejsza "usterka" CP w centrum to brak miejsc postojowych dla autobusów. Nikt się nie spodziewał. ;) https://wzabrzu.info/centra-przesiadkow ... e-dzialac/ Czy nikt z ZTM nie widział projektu przed wybudowaniem? A może zabrakło wyobraźni, albo winne jest jak za czasów KZK GOP zwykłe lenistwo? Jak zwykle, chaos i prowizorka. |
Autor: | adam86 [ Nd 21.01.2024, 22:34 ] |
Tytuł: | Re: Tzw. "centra przesiadkowe" |
Egon napisał(a): JacekSo napisał(a): Centra przesiadkowe w Zabrzu gotowe od grudnia ale są pewne usterki i autobusy wjadą tam być może dopiero w kwietniu. Najpoważniejsza "usterka" CP w centrum to brak miejsc postojowych dla autobusów. Nikt się nie spodziewał. ;) https://wzabrzu.info/centra-przesiadkow ... e-dzialac/ Czy nikt z ZTM nie widział projektu przed wybudowaniem? A może zabrakło wyobraźni, albo winne jest jak za czasów KZK GOP zwykłe lenistwo? Jak zwykle, chaos i prowizorka. Oj tam. Przecież te CP jest po prostu parkingiem dla osobówek, a autobusy są na dokładke. A poważnie mówiąć, wylecieć powinni wszyscy odpowiedzialni za to, łącznie z tą emerytowaną nauczycielką. |
Autor: | adam86 [ Wt 20.02.2024, 23:18 ] |
Tytuł: | Re: Tzw. "centra przesiadkowe" |
https://wzabrzu.info/centrum-przesiadko ... -dziurami/ |
Autor: | JarJar [ Śr 21.02.2024, 21:32 ] |
Tytuł: | Re: Tzw. "centra przesiadkowe" |
Dodałbym do tego co napisano w podlinkowanym artykule nieprzemyślaną lokalizację poczekalni z wyjściem na drogę zbiorczą, wyjazdową z peronów oraz rozwiązanie wyjazdu. Poczekalnię widziałbym wzdłuż peronów, a wyjazd do ronda przy wiadukcie, konkretnie na drogę dojazdową czy obecnie również wyjazdową z placu dworcowego, oczywiście z nakazem w lewo (w kierunku ronda) i tak też określonym pierwszeństwem. --edit Jeszcze taki detal. Skoro nazwa przystanki brzmi Zabrze Goethego, to dlaczego na budynku można przeczytać Zabrze Centrum? |
Strona 5 z 6 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |