Teraz jest Cz 28.03.2024, 15:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1375 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 69  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 26.01.2015, 22:10 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4384
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
adam86 napisał(a):
Do czasu aż korki nie będą takie, że przestanie się to opłacać. A to juz niedługo nastąpi.

Masz wizje przyszłości? Zazdroszczę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 26.01.2015, 22:25 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Tu nie trzeba być specjalnie wróżką. Śląskie miasta toną w korkach i nic się nie zmieni przy tych wybitnych fachowcach z bożej łaski. Będzie tylko gorzej, ale tramwaje to żadna alternatywa. Strach wsiadać, bo nie wiesz kiedy zakończysz jazdę.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Wt 27.01.2015, 0:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
JacekSo napisał(a):
adam86 napisał(a):
Do czasu aż korki nie będą takie, że przestanie się to opłacać. A to juz niedługo nastąpi.

Masz wizje przyszłości? Zazdroszczę.

A Ty jak zwykle masz argumenty.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Wt 27.01.2015, 9:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
P Śl napisał(a):
Tu nie trzeba być specjalnie wróżką. Śląskie miasta toną w korkach


Toną? Chyba alternatywne miasta :P. Kraków może tonie, w GOPie to są ewentualnie drobne utrudnienia.

Cytuj:
Będzie tylko gorzej, ale tramwaje to żadna alternatywa. Strach wsiadać, bo nie wiesz kiedy zakończysz jazdę.


Ale co ciekawe na Śląsku tramwaje wcale nie są ani szczególnie awaryjne, ani szczególnie powolne. Ale cóż z tego kiedy konkurencja samochodowo-autobusowa jest duuużo lepsza. W takiej Warszawie 20 km nie przejedziesz w 25 min a na Śląsku da się.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Wt 27.01.2015, 9:22 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Daro85 napisał(a):
Toną? Chyba alternatywne miasta :P. Kraków może tonie, w GOPie to są ewentualnie drobne utrudnienia.

Tylko, że Kraków ma prawie 800 tys. pipoli, a na Śląsku miasta maks. 300. Relatywnie do wielkości miast korki są bardzo duże. Katowice codziennie gdzieś stoją, między Katowicami, a Sosnowcem czy Tychami mały wypadek to korki promieniście się rozchodzą i stoi całe miasto. Centrum Siemianowic, Telewizyjna, Bańgów niby drobne rejony, a też wszędzie stoi. Kraków to chyba na własne życzenie też ma korki, bo patrząc na cennik to raczej do najniższych nie należy.

Daro85 napisał(a):
Ale co ciekawe na Śląsku tramwaje wcale nie są ani szczególnie awaryjne, ani szczególnie powolne. Ale cóż z tego kiedy konkurencja samochodowa jest duuużo lepsza.

Najgorsze jest to, że tu tutaj konkurencja rowerowa jest nawet w zdecydowanej większości lepsza (mówię o spokojnej, bezwysiłkowej jeździe), a przynajmniej jedziesz za darmo. Bez korków i przynajmniej pewnie.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Wt 27.01.2015, 10:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
P Śl napisał(a):
Daro85 napisał(a):
Toną? Chyba alternatywne miasta :P. Kraków może tonie, w GOPie to są ewentualnie drobne utrudnienia.

Tylko, że Kraków ma prawie 800 tys. pipoli, a na Śląsku miasta maks. 300. Relatywnie do wielkości miast korki są bardzo duże. Katowice codziennie gdzieś stoją, między Katowicami, a Sosnowcem czy Tychami mały wypadek to korki promieniście się rozchodzą i stoi całe miasto. Centrum Siemianowic, Telewizyjna, Bańgów niby drobne rejony, a też wszędzie stoi. Kraków to chyba na własne życzenie też ma korki, bo patrząc na cennik to raczej do najniższych nie należy.

Ja nie muszę szukać daleko. Trasa Ligota - Katowice i z powrotem jest dziennie zatkana. Główny powód to dwoje świateł i rondo na Ligockiej, każdy element nie dalej niż 50 m od siebie. Swoje dokłada też chamstwo kierowców, wjeżdżających z Mikołowskiej w Brynowską na czerwonym świetle, wskutek czego wjazd z Ligockiej na Mikołowską jest zablokowany. O ile do Piotrowic tramwaj te korki rozładuje, to tu nic się nie poprawi, bo o tramwaju do Ligoty nikt nic nie mówi. Pozostaje tylko helikopter albo teleportacja. Jakimś wyjściem jest kolej, ale spod dworca jeździ zbyt mało autobusów (tylko linia 13), które mogłyby zawieźć pasażerów dalej. To już Panewniki mają lepiej, bo po wyremontowaniu ul. Gościnnej mogą korzystać z autostrady jako obwodnicy. Ale dla Ligoty żadną pomocą to nie jest. Można jeszcze próbować jeździć przez Kościuszki i Kłodnicką albo Armii Krajowej od Piotrowic, ale tam jest też niewiele lepiej.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Wt 27.01.2015, 13:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
P Śl napisał(a):
Tylko, że Kraków ma prawie 800 tys. pipoli, a na Śląsku miasta maks. 300. Relatywnie do wielkości miast korki są bardzo duże. Katowice codziennie gdzieś stoją, między Katowicami, a Sosnowcem czy Tychami mały wypadek to korki promieniście się rozchodzą i stoi całe miasto. Centrum Siemianowic, Telewizyjna, Bańgów niby drobne rejony, a też wszędzie stoi. Kraków to chyba na własne życzenie też ma korki, bo patrząc na cennik to raczej do najniższych nie należy.


No ale w Krakowie mnóstwo ludzi korzysta z KMu i co ciekawe też często korki są bardzo miejscowe. Fakt jednak jest taki, że mi się czasem udaje dojechać z Brynowa na Bytom w 35 min, co w Krakowie na podobnej odległości byłoby nierealne. Tramwaj nigdy nie dowiezie mnie w takim czasie, ba nawet pociąg będzie miał ciężko. Musiałbym naprawdę stać w potężnym korku, żeby jechać dłużej niż tramwajem. Kraków za to nie ma DTŚ, A1 i A4 naraz...

Cytuj:
Najgorsze jest to, że tu tutaj konkurencja rowerowa jest nawet w zdecydowanej większości lepsza (mówię o spokojnej, bezwysiłkowej jeździe), a przynajmniej jedziesz za darmo. Bez korków i przynajmniej pewnie.


Tyle, że infrastruktura rowerowa jest póki co marna, nie wiem, czy nie gorsza od tramwajowej.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Wt 27.01.2015, 16:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Niestety w wypadku pasażerów z Mysłowic czy Siemianowic ucięcie jednego tramwaju na godzinę (nawet przy jednym więcej w weekendy) równa się ich odpływowi. Przyzwyczajenie do kursowania co kwadrans od kilkunastu lat weźmie górę nad przemyśleniami o racjonalności wydawanych środków. Niestety zmiany na sieci wiążą się z wielkimi kosztami, najlepiej też sobie podziękować za pewne końcówki jak i trasy, bo koszta remontów i przedłużeń wcale nie gwarantują zwrotu. Mówię choćby o linii 18 - jak czasem wpadam na forum tramwajów śląskich chce mi się jedynie śmiać z uporu pewnego użytkownika, który chce własnoręcznie uratować linię, która dla nikogo już atrakcyjna nie jest.

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Wt 27.01.2015, 16:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Daro85 napisał(a):
No ale w Krakowie mnóstwo ludzi korzysta z KMu i co ciekawe też często korki są bardzo miejscowe. Fakt jednak jest taki, że mi się czasem udaje dojechać z Brynowa na Bytom w 35 min, co w Krakowie na podobnej odległości byłoby nierealne. Tramwaj nigdy nie dowiezie mnie w takim czasie, ba nawet pociąg będzie miał ciężko. Musiałbym naprawdę stać w potężnym korku, żeby jechać dłużej niż tramwajem. Kraków za to nie ma DTŚ, A1 i A4 naraz...

Kraków jest miastem z prawdziwego zdarzenia. Centrum Krakowa nie nadaje się do przejścia marszem w ciągu 20 minut, to nie jest 5 przystanków autobusu czy tramwaju. Centrum Krakowa jest opięte siecią tramwajową z możliwością objazdów. Czy tego chcemy czy nie nie ma co się na Kraków oglądać. Opieranie komunikacji w mieście na dwóch nitkach tramwaju to jakaś pomyłka. I lepiej nie będzie. Chorą sytuację u nas obrazowało to, jak podczas remontów nie było przejazdu na Plac Miarki i Brynów, Plac Wolności był rozkopany, nie dało się zjechać do Batorego i linia 46 ze Słonecznej do Brynowa musiała zawracać w Chorzowie na Rynku, bo to była najbliższa dostępna pętla. Podczas zamknięć Słonecznej 13 i 16 jeździły nie wiadomo po co do Stadionu. Nie ma pętli, nie ma przelotek, nie ma trójkątów, nie ma krańcówek, nie ma żadnych technicznych warunków do sprawnego prowadzenia ruchu. Kraków nie ma DTŚ, A1 i A4 bo jest miastem, a nie zlepkiem osiedli, miasteczek i domków fińskich powstających przy zamkniętych już kopalniach. Ot co.

6 kończy w polu pod zamkniętą kopalnią niedaleko od blokowiska z potencjałem (zresztą dlaczego dubluje ją jedna linia kursująca co 10 minut wraz z innymi?), 11 również w polu, w dodatku wyglądającym źle i niebezpiecznym, 13 na początku miasta i nawet nie ma przystanku w pobliżu osiedla które mija z prędkością 30 km/h bo więcej nie może bo się wykolei, przy 15 można tylko liczyć na przedłużenie, 16 została zarżnięta decyzją o wysłaniu do Alfreda (przez to za mało tramwajów jedzie w kierunku który miał potencjał - często lepiej się przejść piechotką niż czekać na transport), 33 w ogóle nie obsługuje żadnego generatora, co najwyżej przewiezie 5 osób do Silesii i 10 z Silesii do Chorzowa - można tak wymieniać i wymieniać. Nie dziwię się zwolennikom likwidacji, bo ta sieć tworzona albo w XIX wieku albo za komuny nie dla ludzi, a dla pracowników wielkich zakładów (linie w Zagłębiu, nie wiem po co komu jeszcze te 24) jest zwyczajnie niepraktyczna i stanowi ciekawostkę dla miłośników tramwajów (ooo, klimatyczny przejazd przez Klimontów, ale fajnie trzepie, ooo a potem pojedziemy sobie do Mysłowic i zobaczymy jedyną w Polsce pętlę w cudzym ogródku/śmietniku!).

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Wt 27.01.2015, 17:37 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Bo generalnie tramwaj to powinien być środek do przewożenia mas, tam gdzie autobusy nie wydajają, gdzie tłoczno itp., a u nas to jest skansen, który jedzie nie wiadomo gdzie i po co, jak całe KZK GOP. ale zróbmy sobie tramwaj, bo na zachodzie to modne.
Daro85 napisał(a):
Tyle, że infrastruktura rowerowa jest póki co marna, nie wiem, czy nie gorsza od tramwajowej.

Jaka infrastruktura ? Jeździ się po drodze w większości. Kostka niepraktyczna, a na każdym przejeździe czy pasach musisz się rozglądać czy cię coś nie rozjedzie - lepsza droga zdecydowanie. Jeden z fajniejszych przykładów - na Korfantego przyzwoita ścieżka, ale ludzie stoją na niej na przystanku, a żeby przejechać przez rondo musisz jechać aż na Uniwersytecką, bo inaczej nosisz koło.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Wt 27.01.2015, 18:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Cytuj:
Kostka niepraktyczna
W zeszłym roku (ew. końcówka 2013?, nie chcę mi się googlać) celebrowaliśmy otwarcie pierwszej ścieżki z nawierzchnią bitumiczną w Gliwicach. Pierwszej. Druga dekada XXI wieku. Future is here jednym zdaniem.

Cokolwiek znamienne jest to, że w miarę sprawnie rowerem po specjalnej infrastrukturze można się przemieszczać po Tychach i Jaworznie.

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Wt 27.01.2015, 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
motley napisał(a):
Kraków jest miastem z prawdziwego zdarzenia. Centrum Krakowa nie nadaje się do przejścia marszem w ciągu 20 minut, to nie jest 5 przystanków autobusu czy tramwaju. Centrum Krakowa jest opięte siecią tramwajową z możliwością objazdów. Czy tego chcemy czy nie nie ma co się na Kraków oglądać.


E tam, wnioski też można wyciągnąć. Jasne jest, że jak jadę tramwajem trasę, którą pokonam w 20 min, a wiem, że niczym innym nie zrobię tego szybciej to nim pojadę. Wiadomo, że miasto duże ma bardziej skomasowane i zaludnione centrum, ale problemy są czasem takie same, albo gorsze. Zresztą jak mi wokół Plantów tramwaj zamula (a zamula) na Dunajewskiego to mnie to podobnie wnerwia jak mijanka na T9, albo nawet bardziej, bo w Krakowie jadę nim 20 min, a na Śląsku 40.

Cytuj:
Opieranie komunikacji w mieście na dwóch nitkach tramwaju to jakaś pomyłka. I lepiej nie będzie. Chorą sytuację u nas obrazowało to, jak podczas remontów nie było przejazdu na Plac Miarki i Brynów, Plac Wolności był rozkopany, nie dało się zjechać do Batorego i linia 46 ze Słonecznej do Brynowa musiała zawracać w Chorzowie na Rynku, bo to była najbliższa dostępna pętla. Podczas zamknięć Słonecznej 13 i 16 jeździły nie wiadomo po co do Stadionu. Nie ma pętli, nie ma przelotek, nie ma trójkątów, nie ma krańcówek, nie ma żadnych technicznych warunków do sprawnego prowadzenia ruchu. Kraków nie ma DTŚ, A1 i A4 bo jest miastem, a nie zlepkiem osiedli, miasteczek i domków fińskich powstających przy zamkniętych już kopalniach. Ot co.


Też jest zlepkiem wiosek i osiedli, akurat jest nieco podobny, bo jest przecież Nowa Huta tak naprawdę z jednym wjazdem tramwajowym przez Czyżyńskie. Te cale KST to też jakiś debilizm...
I z tym zawracaniem też nie jest super, ale jak to mówią bliższa koszula ciału.

Cytuj:
6 kończy w polu pod zamkniętą kopalnią niedaleko od blokowiska z potencjałem


:P Nie wiem jakie miejsce masz na myśli, ale oceny rozwiązań prowadź odwiedzając pewne miejsca. Atlas jest za słabym narzędziem :P. O ile dobrze widzę to owa kopalnia dalej wydobywa, a pętla nie jest niedaleko blokowiska, tylko po drugiej stronie ulicy. Ale zaraz zaraz- to chyba ty próbowałeś nas przekonać o właściwości połączenia Polibudy tylko ze Stroszkiem :P.

Cytuj:
Nie dziwię się zwolennikom likwidacji, bo ta sieć tworzona albo w XIX wieku albo za komuny nie dla ludzi, a dla pracowników wielkich zakładów (linie w Zagłębiu, nie wiem po co komu jeszcze te 24) jest zwyczajnie niepraktyczna i stanowi ciekawostkę dla miłośników tramwajów (ooo, klimatyczny przejazd przez Klimontów, ale fajnie trzepie, ooo a potem pojedziemy sobie do Mysłowic i zobaczymy jedyną w Polsce pętlę w cudzym ogródku/śmietniku!).


Zmiany są konieczne, tyle, że wielkich inwestycji bym się nie spodziewał. Cały układ się nie zmieni, ale faktycznie trzeba proponować rozwiązania, które coś usprawnią. Ale Ameryki nie odkryłeś to samo mówią naukowcy z Polsl.

Cytuj:
Bo generalnie tramwaj to powinien być środek do przewożenia mas, tam gdzie autobusy nie wydajają, gdzie tłoczno itp., a u nas to jest skansen, który jedzie nie wiadomo gdzie i po co, jak całe KZK GOP. ale zróbmy sobie tramwaj, bo na zachodzie to modne.


Hehe, a co wam się wydawało, że po radykalnych zmianach w strukturze przemysłu po iluś latach do reform wszystko zostanie po staremu? W ogóle jak dla mnie cała sieć tramwajowa w Rudzie nadaje się do likwidacji, podobnie jak spora część tramwajów w Świętochłowicach. Nie wiem jaki sens mają tramwaje w Mysłowicach, zwłaszcza po zamknięciu kopalni. Za to w kategoriach totalnej głupoty uważam zlikwidowanie tramwajów w Gliwicach i raczej spodziewałbym się rozbudowy na terenie Katowic, podobnie w Sosnowcu i Bytomiu są trasy ewidentnie pod tramwaj, a niestety tam nie kursuje. Do zmiany jest układ torów w Będzinie, ale nie wierzę, że to kiedykolwiek nastąpi.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Wt 27.01.2015, 20:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Cytuj:
I z tym zawracaniem też nie jest super, ale jak to mówią bliższa koszula ciału.

Nie mówiłem już o Krakowie, a o naszej sieci.

Cytuj:
:P Nie wiem jakie miejsce masz na myśli, ale oceny rozwiązań prowadź odwiedzając pewne miejsca. Atlas jest za słabym narzędziem :P. O ile dobrze widzę to owa kopalnia dalej wydobywa, a pętla nie jest niedaleko blokowiska, tylko po drugiej stronie ulicy. Ale zaraz zaraz- to chyba ty próbowałeś nas przekonać o właściwości połączenia Polibudy tylko ze Stroszkiem :P.

Mówię o tym, co jest za mostem. ;) Z kopalnią faktycznie, mój błąd, mogłem napisać "wkrótce zamkniętej" :P A o łączeniu Wrocławskiej ze Stroszkiem nie wspominałem, nie sądzę.


Cytuj:
Zmiany są konieczne, tyle, że wielkich inwestycji bym się nie spodziewał. Cały układ się nie zmieni, ale faktycznie trzeba proponować rozwiązania, które coś usprawnią. Ale Ameryki nie odkryłeś to samo mówią naukowcy z Polsl.

To super że wpadłem na to bez tony analiz :p

Cytuj:
Hehe, a co wam się wydawało, że po radykalnych zmianach w strukturze przemysłu po iluś latach do reform wszystko zostanie po staremu? W ogóle jak dla mnie cała sieć tramwajowa w Rudzie nadaje się do likwidacji, podobnie jak spora część tramwajów w Świętochłowicach. Nie wiem jaki sens mają tramwaje w Mysłowicach, zwłaszcza po zamknięciu kopalni. Za to w kategoriach totalnej głupoty uważam zlikwidowanie tramwajów w Gliwicach i raczej spodziewałbym się rozbudowy na terenie Katowic, podobnie w Sosnowcu i Bytomiu są trasy ewidentnie pod tramwaj, a niestety tam nie kursuje. Do zmiany jest układ torów w Będzinie, ale nie wierzę, że to kiedykolwiek nastąpi.

Tramwaj w Mysłowicach ma sens - jako dwunastometrowy autobus. Albo linia zabytkowa. Ludzie tym jeżdżą bo to wygodniejsze niż spacer. W Rudzie te linie mogą być kręgosłupem komunikacyjnym, z jakiejś przyczyny do dziś są mocno dublowane autobusami, ale na to zwyczajnie nie ma kasy. W Świętochłowicach co niby chcesz likwidować, siedemnastkę, którą ludzie zaczęli jeździć akurat dzięki KZK GOP?

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Wt 27.01.2015, 21:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
motley napisał(a):
Tramwaj w Mysłowicach ma sens - jako dwunastometrowy autobus. Albo linia zabytkowa. Ludzie tym jeżdżą bo to wygodniejsze niż spacer. W Rudzie te linie mogą być kręgosłupem komunikacyjnym, z jakiejś przyczyny do dziś są mocno dublowane autobusami, ale na to zwyczajnie nie ma kasy.


Że co? Jakim kręgosłupem? Ew. to pojedynczymi żebrami, bo nikt nie wyda 300 mln na budowę tramwaju do Halemby, albo na Kochłowice.
Poza tym wszystkie trasy są do przebudowy na dwutorowe, na co Rudy stać nie będzie nigdy. No a linia w poprzek miasta przez pola- no cóż, przyszłości to to nie ma...

Cytuj:
W Świętochłowicach co niby chcesz likwidować, siedemnastkę, którą ludzie zaczęli jeździć akurat dzięki KZK GOP?


Bez przesady- faktycznie to T17 to jest jakiś poroniony pomysł. Z niektórych części Chropaczowa to T17 wyprzedzisz na piechotę i jeszcze zdążysz na wcześniejszą siódemę :P. Prawda jest taka, że T17 ma sens maks do Szkoły w Chropaczowie, dalej do Chebzia masz jakiś tam pojedynczych pasażerów. Tak faktycznie to całą trasę ratuje jeden przystanek na Lampego. Z T11 też sytuacja jest problematyczna. Niby jeździ do Chebzia i są możliwe przesiadki, ale jakoś mało kto się przesiada ;).

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Wt 27.01.2015, 21:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01
Posty: 1902
Lokalizacja:
Bielsko-B
http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=712

A tak przy okazji...
- Z Będzina do Czeladzi tramwaje kursują po jednym torze z mijankami co dziesięć minut i to jest maksymalne obciążenie. Potrzebny byłby więc drugi tor oraz podstacja zasilająca trakcję elektryczną, której teraz w Czeladzi nie ma - mówi Alodia Ostroch z KZK GOP.

Argument już nieaktualny.

_________________
Przewodnik beskidzki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Wt 27.01.2015, 23:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
adamos napisał(a):
I dobrze kursowanie co 20 minut zabiło by 22/32
18.02 12:21:51

:D



Daro85 napisał(a):
Że co? Jakim kręgosłupem? Ew. to pojedynczymi żebrami, bo nikt nie wyda 300 mln na budowę tramwaju do Halemby, albo na Kochłowice.

No to mówię, że na to nie ma kasy.

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Śr 28.01.2015, 11:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 2.05.2013, 10:38
Posty: 802
Lokalizacja:
Świętochłowice
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/ ... ,t,sa.html

To na pewno będzie likwidacja?

_________________
http://www.km-forum.com.pl/galeria/sear ... r=Sir+Alex


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Śr 28.01.2015, 11:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Dziennikarz nie rozumie różnicy między zawieszeniem a likwidacją :P
Niemniej, tak jak napisałem, pora się porządnie zastanowić, czy ta osiemnastka nie powinna być zlikwidowana na amen. Tyle się mówi o tym, że miałaby sens dojeżdżając do Bykowiny - proste, za zaoszczędzoną kasę można bez problemu puścić taką linię autobusową. Bo dziewiątki też już raczej nic nie uratuje ;)

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Śr 28.01.2015, 13:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 2.05.2013, 10:38
Posty: 802
Lokalizacja:
Świętochłowice
motley napisał(a):
Dziennikarz nie rozumie różnicy między zawieszeniem a likwidacją :P
Niemniej, tak jak napisałem, pora się porządnie zastanowić, czy ta osiemnastka nie powinna być zlikwidowana na amen. Tyle się mówi o tym, że miałaby sens dojeżdżając do Bykowiny - proste, za zaoszczędzoną kasę można bez problemu puścić taką linię autobusową. Bo dziewiątki też już raczej nic nie uratuje ;)

Do Bykowiny? I gdzie byś pętlę zrobił?

_________________
http://www.km-forum.com.pl/galeria/sear ... r=Sir+Alex


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Śr 28.01.2015, 13:48 

Dołączył(a): Pn 6.10.2014, 23:29
Posty: 6
Na siłę to obok zasypanego mostu, na prawo do monopolowego. Chodź wiemy że to mało prawdopodobne.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1375 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 69  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności