Teraz jest Pt 19.04.2024, 22:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1375 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 69  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 17.04.2005, 22:02 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Dave napisał(a):
1. co to jest DW (było takei cos w czyimś poście z 17-ego kwietnia.

Dąbrówka Wielka.
Dave napisał(a):
2. co to jest ZTCW Bytom (chyba taki skrót był pore razy)

Z Tego Co Wiem, polski odpowiednik AFAIK (As Far As I Know). Jak zwykle warto polecić kontakt z Google :wink:
Dave napisał(a):
3. co to jest (co znaczy) znaczek v^?? Czy to ma być KZK GOP?? :wink:

Tak.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 17.04.2005, 22:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
RZabek napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
Jakich niby zasług?

Kiedyś kiedyś, jak wszystko się uda i tramwaje wyjdą na prostą, będą mogli powiedzieć wnukom, że uratowali komunikację tramwajową w regionie i bez ich jakże wydatnej pomocy torowiska byłyby już dawno zarośnięte trwaskiem i chwastami (o ile nie rozkradzione).


Przecież to samo robili i robią spece z KZK GOP w związku z przejęciem "zarządzania" komunikacją tramwajową w okolicach 2000 roku! A poza tym to podpis tutaj niczego nie zmienia - niezależnie od sygnowania bądź nie każdy będzie sobie przypisywał wszelkie możliwe zasługi, to przecież oczywiste...

RZabek napisał(a):
Co do drugiego pytania: Osobiście uważam, że jeśli ktoś się pod czymś podpisuje, to się z tym zgadza i ma świadomość podjętej przez siebie decyzji i jej konsekwencji w przyszłości. Skoro Urząd Marszałkowski, wiedząc o dość sporym dłygu TŚSA, sygnuje wniosek o przekazanie ich akcji w ręce gmin, najprawdopodobniej bez umożenia długu, to bierze również na siebie w jakiś sposób odpowiedzialność finansową za ten podpis. Inną sprawą jest, że z pewnością w jakiś sposób wykręci się od "odpowiedzialności" całość zasług przypisując wyłącznie sobie...


Wynika z tego, Urząd Marszałkowski po prostu z mety spisujesz na straty jako instytucję, która sobie by tylko przypisywała sukcesy, a wymigiwała się od wszelkich zobowiązań.

PS. Urząd Marszałkowski to raczej sygnować nie może absolutnie nic - polecam lekturę stosownych ustaw.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 21.04.2005, 0:57 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Cytuj:
Prawdę powiedziawszy linia do DW nie jest jakoś specjalnie potrzebna. Przejeżdża przez wymarłe i słabo zamieszkane tereny, a kończy się w polu.

Chyba to troszkę przesada. Brzeziny Śl. nie są wymarłym terenem i tramwaj tam wcale taki pusty nie jeździ. Ostatni raz korzystałem z 8-ki kilka miesięcy temu jadąc z Brzezin do Katowic i po dokładnym zpoznaniu się z rozkładami okazało się iż do domu dotarłem szybciej niż gdybym zdecydował się na autobus 5, który planowo miał jechać chyba 1 czy 2 minuty później. Autobus ten miał na Mickiewicza dotrzeć w takim czasie, że wcale nie jestem pewny czy zdążyłbym na Rynku wsiąść do tej 6-ki do której bez problemu zdążyłem przesiąść się z 8-ki na Siemianowickiej w Bytomiu ( mieszkam w pobliżu przystanku K-ce Poniatowskiego ). Niejednokrotnie zresztą trasę Katowice - Brzeziny Śl. pokonywałem tramwajem i wielu pasażerów też by tak robiło gdyby nie powszechne przeświadczenie, że autobusem dojedzie się szybciej i wygodniej. Z tą wygodą też bzdura jako że na jednej z najdłuższych linii autobusowych w naszym regionie ( 5 ) kursują najgorsze graty. W ostatnim okresie jednak KZK GOP uczyniło kolejny krok dla promocji autobusów ( w tym wypadku nie KZK ) "uszczęśliwiając" pasażerów jeżdżących do Bytomia możliwością pokonania tej trasy solówką. Problemem 8-ki jest to, że faktycznie kończy trasę prawie w polu, jednak zamiast ją likwidować należałoby ją przedłużyć ( wydaje mi się iż najlepiej do Os. Powstańców Śląskich ), ale to już ongiś omawialiśmy w innym wątku.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 21.04.2005, 7:30 

Dołączył(a): Pn 31.01.2005, 20:25
Posty: 1131
Lokalizacja:
Dąbrowa Górnicza
Ale jak "5" jeździ często!! Świąte, piuntek, a ona jezdzi minimum co pół godziny i to do północy prawie!! I tak powinno byc! ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 21.04.2005, 20:09 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Ludw_K napisał(a):
Z tą wygodą też bzdura jako że na jednej z najdłuższych linii autobusowych w naszym regionie ( 5 ) kursują najgorsze graty.

Nie przesadzasz?

Dave napisał(a):
Ale jak "5" jeździ często!! Świąte, piuntek, a ona jezdzi minimum co pół godziny i to do północy prawie!!

Częściej jak co pół godziny nie jeździ (to, że czasem są trzy kursy na godzinę wynika z drobnych wachnięć w odjazdach). A co pół godziny to jest "często" wyłącznie jak na nasze warunki...


Ostatnio edytowano Cz 21.04.2005, 20:15 przez butthead, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 21.04.2005, 22:24 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Dave napisał(a):
Ale jak "5" jeździ często!! Świąte, piuntek, a ona jezdzi minimum co pół godziny i to do północy prawie!! I tak powinno byc! ;)
Jak Ci się będzie nadmiernie nudzić, pojeździj sobie tą 5. w soboty i niedziele, tak od 8 rano do jakiejś 16-18, pomiędzy Brzezinami a os. Wieczorka. Chyba nie tak powinno (tam) być.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 22.04.2005, 12:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Ludw_K napisał(a):
Chyba to troszkę przesada. Brzeziny Śl. nie są wymarłym terenem i tramwaj tam wcale taki pusty nie jeździ. Ostatni raz korzystałem z 8-ki kilka miesięcy temu jadąc z Brzezin do Katowic i po dokładnym zpoznaniu się z rozkładami okazało się iż do domu dotarłem szybciej niż gdybym zdecydował się na autobus 5, który planowo miał jechać chyba 1 czy 2 minuty później. Autobus ten miał na Mickiewicza dotrzeć w takim czasie, że wcale nie jestem pewny czy zdążyłbym na Rynku wsiąść do tej 6-ki do której bez problemu zdążyłem przesiąść się z 8-ki na Siemianowickiej w Bytomiu ( mieszkam w pobliżu przystanku K-ce Poniatowskiego ). Niejednokrotnie zresztą trasę Katowice - Brzeziny Śl. pokonywałem tramwajem i wielu pasażerów też by tak robiło gdyby nie powszechne przeświadczenie, że autobusem dojedzie się szybciej i wygodniej. Z tą wygodą też bzdura jako że na jednej z najdłuższych linii autobusowych w naszym regionie ( 5 ) kursują najgorsze graty. W ostatnim okresie jednak KZK GOP uczyniło kolejny krok dla promocji autobusów ( w tym wypadku nie KZK ) "uszczęśliwiając" pasażerów jeżdżących do Bytomia możliwością pokonania tej trasy solówką. Problemem 8-ki jest to, że faktycznie kończy trasę prawie w polu, jednak zamiast ją likwidować należałoby ją przedłużyć ( wydaje mi się iż najlepiej do Os. Powstańców Śląskich ), ale to już ongiś omawialiśmy w innym wątku.


Co do 5 to istotnie przesadziłeś... PKM Świerklaniec nie ma może taboru na jakimś super poziomie ale nie można powiedziec że są to najgorsze graty. Co do 8 to ta linia obecnie obowiązującym rozkladem została skazana na śmierć. Choc chyba bardziej na tej trasie opłacałoby się unicestwić wożące powietrze 185 i 85.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 22.04.2005, 17:41 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Ludw_K napisał(a):
Co do 8 to ta linia obecnie obowiązującym rozkladem została skazana na śmierć.
Choć to nie bardzo na temat, specjalistą w tym temacie jest PKP.
Cytuj:
Choc chyba bardziej na tej trasie opłacałoby się unicestwić wożące powietrze 185 i 85.
85 w swej historii miewała chwilę zapełnienia górnikami, czy pracownikami Orła Białego. Obecnie faktycznie przepełnieniami nie grzeszy, na całej długości trasy zresztą. Natomiast 185 zdarza się pomiędzy Brzezinami Śl. a Bytomiem okazjonalnie przewieźć całkiem sporą gromadkę podróżnych, którzy oczywiście mogliby pokonać ten odcinek tramwajem, gdyby stworzono odpowiednie ku temu warunki. Zresztą pamiętam jeszcze trochę stare 135, któremu także trafiała się czasami całkiem przyzwoita gromadka jadących z okolic Powstańców Śl. do Bytomia. Są jeszcze ochłapy po 42, którego tranzytowi pasażerowie psioczą na wycieczki przez Brzeziny - Dąbrówkę, lecz już jako jedyne łączące "centrum" tej ostatniej z Bytomiem. No i dzięki wjazdowi 42 do tych dzielnic można się czasami fajnie przesiąść na 5 do T.G. :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 22.04.2005, 18:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 26.09.2004, 20:57
Posty: 950
Lokalizacja:
Sosnowiec
Jak ja lubie te odbiegania od tematu postu... :twisted:
Wątek niby o tramwajach a tu się wkradają busy z Tarnowskich... :P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 22.04.2005, 20:01 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
RZabek napisał(a):
Wątek niby o tramwajach a tu się wkradają busy z Tarnowskich... :P

No są realnym zagrożeniem dla przyszłości tramwajów, z każdej strony jak by nie patrzeć :wink:


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 22.04.2005, 20:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
butthead napisał(a):
RZabek napisał(a):
Wątek niby o tramwajach a tu się wkradają busy z Tarnowskich... :P

No są realnym zagrożeniem dla przyszłości tramwajów, z każdej strony jak by nie patrzeć :wink:

Hmmm... Autobusy mogą być sowohl konkurencją dla tramwajów als auch pomocą - wszystko zależy od zarządzania 8)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 22.04.2005, 20:39 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4388
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Ludw_K napisał(a):
Chyba to troszkę przesada. Brzeziny Śl. nie są wymarłym terenem i tramwaj tam wcale taki pusty nie jeździ. Ostatni raz korzystałem z 8-ki kilka miesięcy temu jadąc z Brzezin do Katowic i po dokładnym zpoznaniu się z rozkładami okazało się iż do domu dotarłem szybciej niż gdybym zdecydował się na autobus 5, który planowo miał jechać chyba 1 czy 2 minuty później. Autobus ten miał na Mickiewicza dotrzeć w takim czasie, że wcale nie jestem pewny czy zdążyłbym na Rynku wsiąść do tej 6-ki do której bez problemu zdążyłem przesiąść się z 8-ki na Siemianowickiej w Bytomiu ( mieszkam w pobliżu przystanku K-ce Poniatowskiego ).

Nie wiem jak to zrobiłeś. "5" z Brzezin do Katowic jedzie 35 minut, a czas przejazdu "8" + "6" wynosi 50 minut. Czas na przesiadkę też wypada doliczyć.
Ludw_K napisał(a):
Niejednokrotnie zresztą trasę Katowice - Brzeziny Śl. pokonywałem tramwajem i wielu pasażerów też by tak robiło gdyby nie powszechne przeświadczenie, że autobusem dojedzie się szybciej i wygodniej.

Szybciej na pewno. A i zatłoczenie 5 i 168 nie jest jakieś katastrofalne.
Ludw_K napisał(a):
Z tą wygodą też bzdura jako że na jednej z najdłuższych linii autobusowych w naszym regionie ( 5 ) kursują najgorsze graty.

Te graty to wyremontowane ikarusy i 1 jelcz 120M. Faktycznie, ten 120M pewnie już długo nie pociągnie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 22.04.2005, 20:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
JacekSo napisał(a):
Ludw_K napisał(a):
Z tą wygodą też bzdura jako że na jednej z najdłuższych linii autobusowych w naszym regionie ( 5 ) kursują najgorsze graty.

Te graty to wyremontowane ikarusy i 1 jelcz 120M. Faktycznie, ten 120M pewnie już długo nie pociągnie.


No to wziąwszy pod uwagę średnią unijną nie wygląda to zbyt różowo 8) :wink:


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 24.04.2005, 12:12 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4388
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
YoMaHa napisał(a):
No to wziąwszy pod uwagę średnią unijną nie wygląda to zbyt różowo 8) :wink:

Oczywiście, że nie ale z kolei średnia świerklaniecka jest bardziej różowa niż średnia chrzanowska czy bytomska. ;)

Dave napisał(a):
hmmm, a przysiągłbym, ze ja patrzyłęm w Dąbrówce na rozkład, to ta "5" w szczycie w dni robocze jechała anwet co 20 minut!! :shock: Ale może to ino "przełoczenie"... :roll:

"5" od dawien dawna jeździ co 30 minut.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 24.04.2005, 16:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
JacekSo napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
No to wziąwszy pod uwagę średnią unijną nie wygląda to zbyt różowo 8) :wink:

Oczywiście, że nie ale z kolei średnia świerklaniecka jest bardziej różowa niż średnia chrzanowska czy bytomska. ;)


Hmmm, dokładnych wyliczeń nie przeprowadzałem, w każdym razie wydaje mi się, że różnica pomiędzy stopniem odbiegania Świerklańca, Bytomia, Zagozdy, Polaka, Delty, Transgóru, Olkusza i co jeszcze bądź od średniej unijnej jest - wewnątrz tak nakerślonej zbiorowości - statystycznie nieistotna. Ale mogę się mylić 8)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 26.04.2005, 17:52 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
http://umczeladz.bip-gov.pl/html/1114533872718/vs.html

Pod tym adresem znalazłem treść wspomnianego wyżej porozumienia.

Z §3 pkt. 1 wynika, że aby województwo mogło wystąpić o przejęcie akcji musi być zgoda _wszystkich_ sygnatariuszy porozumienia - a ponieważ Będzin i Dąbrowa Górnicza (oraz podobno Wojkowice) wyraziły sprzeciw, tzn. nie uchwaliły, że chcą te akcje to sprawa się chyba rypła.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 26.04.2005, 18:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Super, zwrot do tematu.

memphis napisał(a):
http://umczeladz.bip-gov.pl/html/1114533872718/vs.html

Pod tym adresem znalazłem treść wspomnianego wyżej porozumienia.

Z §3 pkt. 1 wynika, że aby województwo mogło wystąpić o przejęcie akcji musi być zgoda _wszystkich_ sygnatariuszy porozumienia - a ponieważ Będzin i Dąbrowa Górnicza (oraz podobno Wojkowice) wyraziły sprzeciw, tzn. nie uchwaliły, że chcą te akcje to sprawa się chyba rypła.


Mniam, nie ma to jak debilne porozumienia 8) Najpierw można zrobiuć tak, żeby było bez sensu, a jak się wywali do kosza to ponarzekać, że byliśmy już o krok od, a wyszła kicha...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 26.04.2005, 18:26 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
memphis napisał(a):
Z §3 pkt. 1 wynika, że aby województwo mogło wystąpić o przejęcie akcji musi być zgoda _wszystkich_ sygnatariuszy porozumienia - a ponieważ Będzin i Dąbrowa Górnicza (oraz podobno Wojkowice) wyraziły sprzeciw, tzn. nie uchwaliły, że chcą te akcje to sprawa się chyba rypła.
Moim zdaniem, jakby naprawdę chcieć przejąć nieodpłatnie te akcje, to zapis ten, szukając jego alternatyw dla nieprzewidzianej sytuacji, jaką załóżmy, że jest postawienie się tych 3. gmin, dałoby się obejść, w skrajności jakimś aneksem do tego porozumienia (którym zresztą można zmienić wszystko). Tylko że ta wola przejmowania tych udziałów i tak pozostanie drętwa, gdzieniegdzie wymuszona. Gdyby wszystkim pozostałym potencjalnym akcjonariuszom tak na prawdę zależało na tramwajach, to na niepokornych szybko by bat znaleźli: z wykorzystaniem samorządu wojewódzkiego, czy związku powiatów, itp. Po prostu trzeba by było jakiś zewnętrzny strumień pieniężny zakręcić na chwilę takiemu Będzinowi czy Wojkowicom, temu pierwszemu dodatkowo w kilka targów z rzędu wyłączyć zasilanie trakcji, a przy tym narobić trochę szumu (po wiejsku: siana :) ) na wyższym szczeblu i by zmiękli. Sam zaś Będzin pewnie przekonałby się drobnymi suvenirami, tylko, że to akurat niedozwolone.
A stanowisko DG to i rozumię i nie rozumię. Z tego, co się od pewnego czasu dzieje w tym mieście (rzecz nie ma nic wspólnego z KM, więc nie zaśmiecam; Dąbrowianie i wszyscy zainteresowani pewnie są zorientowani w splocie spraw Mitexu, parku wodnego, wielbłądów, hali sportowej itp.) nie dziw, że unika się podejmowania decyzji powodujących nawet ewentualne skutki finansowe (partycypacja w stratach Spółki), ba: jakichkolwiek istotnych decyzji. Z drugiej strony tu niby ten przewodniczący zgromadzenia, a tu proszę: taki numer.

Co jeszcze: Skarb Państwa nigdy nie robi żadnych trudności, jeżeli ktoś chce im zdjąć ze stanu jakiegoś wrzoda. A nie ma co się czarować: T.Śl. S.A. za takiego uchodzą tam na pewno.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 26.04.2005, 18:38 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
YoMaHa napisał(a):
Mniam, nie ma to jak debilne porozumienia 8)
Bo ja wiem, liczy się wola, a papier jest cierpliwy, więc jakby było zdecydowanie co do sprawy, to porozumienie, jego treść, miało by tu akurat najmniejsze znaczenie.
Po prostu: nikt w tym (przejęciu akcji T.Śl. S.A.) nie czuje interesu!. Mało tego, Będzin niemalże dokładnie tymi słowy uzasadnił własną uchwałę (czym przy okazji pokazał, jaką wiochę i pazerstwo prezentuje, ale ich sprawa, niech się topią we własnym szambie).
Kierując się własnym doświadczeniem w tej materii powiem tyle, że gdyby w takim porozumieniu, ja bym to zwał bardziej listem intencyjnym, było napisane przykładowo, że proporcja udziałów oznacza jednocześnie wielkość stołków do obsadzenia, to juz pewnie byłoby dawno po temacie. A sygnatariusze żali by się jedynie na własnych podwórkach, kogo na nie wcisnąć. A gdyby jeszcze do tego doszło jakieś mamienie chocby dywidendą, to fju, fju.
Cytuj:
Najpierw można zrobiuć tak, żeby było bez sensu, a jak się wywali do kosza to ponarzekać, że byliśmy już o krok od, a wyszła kicha...
Lepiej pomyśl, co by było, jakby to zostało pomyślnie sfinalizowane. Zachwalaniu, że to właśnie dzięki nam, i właściwie tylko dzięki nam nie było by końca. A w porywach to może nawet o korzyściach płynących z takiego rozwiązaniach dla pasażerów by sobie na chwilę przypomniano.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 26.04.2005, 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Vanessa00 napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
Najpierw można zrobiuć tak, żeby było bez sensu, a jak się wywali do kosza to ponarzekać, że byliśmy już o krok od, a wyszła kicha...
Lepiej pomyśl, co by było, jakby to zostało pomyślnie sfinalizowane. Zachwalaniu, że to właśnie dzięki nam, i właściwie tylko dzięki nam nie było by końca.


Co fakt to fakt! Ciekawe, czy któryś z lokalnych tokinkhedsów by eksplodował z radości...

Tak czy inaczej póki co jest kicha i ciągłe, kroczek po kroczku - uwalanie komunikacji tramwajowej w GOP przez (dez)organizatora komunikacji. Powolutku, powolutku, tak, żeby nikt nie zauważył, zanim już nie będzie po wszystkim...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1375 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 69  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności