Teraz jest Cz 19.04.2018, 14:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1308 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 62, 63, 64, 65, 66  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pt 15.07.2016, 15:14 

Dołączył(a): Cz 22.01.2015, 13:26
Posty: 188
To jest fakt, że tramwajarze niestety są niechętni do zmian. Widać to też na nowych odcinkach, gdzie można spokojnie rozwijać prędkość 50-60km/h a motorowi turlają się 30, gdzie ci bardziej żywiołowi jadą ile się da.
Druga rzecz, która występuje w tramwajach to zatrzymywanie na przystankach. Coraz częściej stosuje się na liniach autobusowych zasadę (wśród kierowców), że jak przystanek pusty, ludzie nie używają guzika stop, więc kierowca zwalnia i bez zatrzymania jedzie dalej, a w tramwajach nie tylko zatrzymują się na wszystkich stałych to jeszcze zwalniają przed n/ż.
No i najważniejsze, że nadal nie został uporządkowany problem zielonej fali/priorytetu. Na wielu sygnalizatorach nie ma detekcji, a jak już jest to przed samym skrzyżowaniem więc tramwaj i tak musi się zatrzymać. Detektor powinien być na tyle daleko, że bez zwalniania motorowy może przekroczyć krzyżówkę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pt 15.07.2016, 18:14 

Dołączył(a): Pn 21.02.2005, 16:13
Posty: 964
Lokalizacja:
Sosnowiec
Auri23 napisał(a):
To jest fakt, że tramwajarze niestety są niechętni do zmian. Widać to też na nowych odcinkach, gdzie można spokojnie rozwijać prędkość 50-60km/h a motorowi turlają się 30, gdzie ci bardziej żywiołowi jadą ile się da.
Więcej niż 50 km/h można jechać tylko na nielicznych odcinkach znajdujących się poza terenem zabudowanym. Natomiast powolną jazdę wymuszają wydłużone czasy przejazdu lub wprowadzone ograniczenia prędkości (nawet na nowych odcinkach zdarzają się ograniczenia do 15 km/h).

Auri23 napisał(a):
Druga rzecz, która występuje w tramwajach to zatrzymywanie na przystankach. Coraz częściej stosuje się na liniach autobusowych zasadę (wśród kierowców), że jak przystanek pusty, ludzie nie używają guzika stop, więc kierowca zwalnia i bez zatrzymania jedzie dalej, a w tramwajach nie tylko zatrzymują się na wszystkich stałych to jeszcze zwalniają przed n/ż.
Zgodnie z umową z KZK oraz instrukcją dla służby ruchu TŚ motorniczy musi zatrzymać pojazd na każdym przystanku stałym "bez względu na obecność pasażerów w pojeździe lub oczekujących na przystanku". Również na wszystkich liniach autobusowych na przystankach stałych kierowcy powinni się każdorazowo zatrzymywać.
Problem jest przede wszystkim w tym, że od dłuższego czasu nie tworzy się przystanków "na żądanie" oraz nie zmienia rodzaju przystanków rzadko używanych. Jednak, jak się ostatnio przekonałem, sam sposób powiadomienia o zamiarze opuszczenia pojazdu nie jest przejrzysty dla pasażera. Oczywiste było dla mnie, że w nowych i zmodernizowanych wozach wystarczy samo naciśnięcie przycisku otwierania drzwi (które zresztą potwierdzone zostało napisem na wyświetlaczu wewnętrznym: "STOP. PRZYSTANEK NA ŻĄDANIE"). Motorniczy na przystanku się jednak nie zatrzymał, twierdząc, że należało podejść i mu o tym powiedzieć. W regulaminie przewozu KZK GOP jest tylko zapis, że należy "wcześniej uprzedzić o tym kierującego pojazdem". Nie jest natomiast opisany sposób w jaki należy to uczynić. Skoro dla mnie nie jest to jasne, to co dopiero dla pasażerów niezorientowanych w temacie.

Auri23 napisał(a):
No i najważniejsze, że nadal nie został uporządkowany problem zielonej fali/priorytetu. Na wielu sygnalizatorach nie ma detekcji, a jak już jest to przed samym skrzyżowaniem więc tramwaj i tak musi się zatrzymać. Detektor powinien być na tyle daleko, że bez zwalniania motorowy może przekroczyć krzyżówkę.
Zgadzam się. Niestety, nawet jak w programie sygnalizacji jest założony priorytet dla tramwajów to i tak często tramwaje muszą się zatrzymać na kilka lub kilkanaście sekund. Są też przypadki, że priorytet jest wyłączany lub w ogóle nie jest wdrażany (nawet częściowo).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pt 15.07.2016, 22:02 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2018
Lokalizacja:
Katowice
DW napisał(a):
Więcej niż 50 km/h można jechać tylko na nielicznych odcinkach znajdujących się poza terenem zabudowanym.

Nie orientuje się jak to wygląda w świetle przepisów, może ktoś zechce dokładnie wyjaśnić. Czy na torowisku tramwajowym w terenie zabudowanym, ale wydzielonym z drogi (a co jeśli przebiega w miejscu gdzie w ogóle drogi nie ma) również tramwaj obowiązuje to ograniczenie do 50km/h, a jak jest jeśli na danej drodze dozwolona jest prędkość większa co nie dotyczy autobusów, czy tramwajów na wydzielonym torowisku też. Przykłady takich odcinków to wspomniana 3-go Maja w Sosnowcu czy trasa 6 i 19 na wielu odcinkach. Przypuszczam, że w tych wszystkich przypadkach tramwaj obowiązuje ograniczenie do 50km/h i uważam, że tak być nie powinno. Oczywiście bezpieczeństwo jest najważniejsze ale w przypadku tramwaju poruszającego się po torowisku oddzielającym dwa pasy ruchu po których samochody osobowe poruszają się 70km/h praktycznie nie ma żadnego zagrożenia wynikającego z większej prędkości tramwaju. Tam ani pieszy, ani rowerzysta nie ma prawa znaleźć się na szynach, natomiast w bardziej newralgicznych miejscach powinny być dodatkowe zabezpieczenia w postaci siatki uniemożliwiającej wejście na tory. Tu mam na myśli przede wszystkim odcinek wzdłuż Parku Śląskiego (d. WPKiW) gdzie bardzo często tramwaje rozwijają prędkości znacznie większe niż 50km/h (w zgodzie z przepisami?), a przylegającym chodnikiem często spacerują ludzi z dziećmi, dziecko zaś nawet pozornie mocno trzymane za rękę może nagle się wyrwać i wbiec na tory (o pieskach, nie zawsze na smyczy nie wspominając).
Odnośnie zatrzymywania się na przystankach to jestem zdania, że zatrzymanie się tramwaju gdy nikt nie wsiada i nie wysiada ma znaczenie tylko ze względu na zużycie energii natomiast jeśli chodzi o czas przejazdu to oczywiste, że każde zatrzymanie go wydłuża, ale przecież musi to być uwzględnione w rozkładzie jazdy.
Prędkość jazdy na ogół motorniczy dostosowuje do tego by poruszać się w zgodzie z rozkładem jazdy, jeśli gdzieś jest problem zbyt wolnej jazdy to może on wynikać z mało doskonałego planowania rozkładów. Czasy przejazdów powinny być określane na podstawie wielokrotnych i dokładnych obserwacji rzeczywistego ruchu a nie na podstawie teoretycznych wyliczeń. Takie teoretyczne wyliczenia przeprowadzono przed uruchomieniem sieci tramwajowej w Olsztynie i szybko okazało się, że większość tramwajów kursuje z opóźnieniami a co gorsze, że przydałoby się trochę więcej tramwajów niż to miasto ich zamówiło.
Odnośnie priorytetów to w pełni zgadzam się z tym co tu napisano, jak pisałem nie wszędzie można to zrobić, ale są miejsca gdzie można i nie wiem czemu tego nie zrobiono. Przykład z "mojego podwórka" to skrzyżowanie Kościuszki/Powstańców. Przypomnę (o tym już kiedyś pisałem), że bardzo nie podoba mi się zatrzymywanie się tramwajów wyjeżdżających z ronda gen. Ziętka w oczekiwaniu na wolną drogę, a w kierunku północnym czasami dodatkowo w celu ręcznego przełożenia zwrotnicy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: So 16.07.2016, 6:12 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1251
DW napisał(a):
...Oczywiste było dla mnie, że w nowych i zmodernizowanych wozach wystarczy samo naciśnięcie przycisku otwierania drzwi (które zresztą potwierdzone zostało napisem na wyświetlaczu wewnętrznym: "STOP. PRZYSTANEK NA ŻĄDANIE"). Motorniczy na przystanku się jednak nie zatrzymał, twierdząc, że należało podejść i mu o tym powiedzieć...


Nie jechałeś czasem T22 ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: So 16.07.2016, 10:24 

Dołączył(a): Pn 21.02.2005, 16:13
Posty: 964
Lokalizacja:
Sosnowiec
Lukas SC napisał(a):
DW napisał(a):
...Oczywiste było dla mnie, że w nowych i zmodernizowanych wozach wystarczy samo naciśnięcie przycisku otwierania drzwi (które zresztą potwierdzone zostało napisem na wyświetlaczu wewnętrznym: "STOP. PRZYSTANEK NA ŻĄDANIE"). Motorniczy na przystanku się jednak nie zatrzymał, twierdząc, że należało podejść i mu o tym powiedzieć...

Nie jechałeś czasem T22 ?
Owszem :) I po raz pierwszy chciałem wysiąść na jednym z niewielu przystanków tramwajowych "na żądanie" w GOP. Niestety nie udało się.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: So 16.07.2016, 11:49 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1251
Ostatnio ten przystanek jest często używany na zmiany na 6 / 14 / 22 , ale nie którzy motorowi nie zatrzymują się i mówią że trzeba było zgłosić, raz była akcja że motorniczy nawet przeprosił i poinformował pasażerów, i zatrzymał się koło zajazdu rycerskiego w stronę Będzina. Pasażerowie również podziękowali gdyż mieli trochę bliżej do zakładu pracy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: So 16.07.2016, 15:56 

Dołączył(a): Cz 7.07.2016, 7:09
Posty: 17
O jakim przystanku wy mówicie? (Piszecie :P)

Mam sentyment do linii T22, jeszcze nią nie podróżowałem, ale ma taki sam numer jak mój autobus :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: So 16.07.2016, 18:08 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1251
Czeladź Wodociągi N/Ż .


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Cz 4.08.2016, 10:53 

Dołączył(a): Śr 16.08.2006, 10:16
Posty: 51
Lokalizacja:
Siemianowice Śląskie
Trwa likwidacja torowiska przy ulicy Telewizyjnej w Katowicach.

_________________
96 - Przełajka Pętla - Bańgów - Centrum - Os. Tuwim - Bytków - Michałkowice - Bańgów - Przełajka Pętla


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: So 31.12.2016, 16:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01
Posty: 1882
Lokalizacja:
Bielsko-B
http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1, ... rects=true

_________________
Przewodnik beskidzki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 2.01.2017, 11:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 3.05.2005, 21:39
Posty: 722
Lokalizacja:
Ruda Śląska
Czy ktoś się orientuje, czy w ramach tej perspektywy Unijnej, zostanie też dobudowany drugi tor T 11 od Chebzia do Chorzowa?

_________________
Jeżeli Delta kupuje niską podłogę to świat się już powoli kończy...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 2.01.2017, 11:58 

Dołączył(a): Pn 21.02.2005, 16:13
Posty: 964
Lokalizacja:
Sosnowiec
arcziv napisał(a):
(...) czy w ramach tej perspektywy Unijnej, zostanie też dobudowany drugi tor T 11 od Chebzia do Chorzowa?
Tak.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Nd 8.01.2017, 20:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01
Posty: 1882
Lokalizacja:
Bielsko-B
http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1, ... dacja.html

_________________
Przewodnik beskidzki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Nd 8.01.2017, 22:27 

Dołączył(a): So 17.09.2016, 20:31
Posty: 196
Lokalizacja:
GOP
(37) michał napisał(a):
http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1,72739,21216791,ruda-slaska-albo-remont-calej-linii-tramwajowej-albo-jej-likwidacja.html
Dałoby się wkleić cały artykuł tutaj?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 9.01.2017, 4:15 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3839
Lokalizacja:
Sosnowiec
Tram2012N napisał(a):
(37) michał napisał(a):
http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1,72739,21216791,ruda-slaska-albo-remont-calej-linii-tramwajowej-albo-jej-likwidacja.html
Dałoby się wkleić cały artykuł tutaj?


Ruda Śląska: Albo remont całej linii tramwajowej, albo jej likwidacja
Przemysław Jedlecki, 08.01.2017 19:35

Tramwaje Śląskie wstrzymują się z ogłoszeniem ostatecznego harmonogramu prac na torowiskach. Powód? Trudne rozmowy z prezydentami.

Z naszych informacji wynika, że w kontrolowanych przez miasta aglomeracji Tramwajach Śląskich powstała już dokładna rozpiska planowanych w tym roku prac. Spółka nie chce ich jednak na razie podać do publicznej wiadomości.

Prezydenci mają mnóstwo pytań i uwag

- Ponieważ trwają rozmowy z miastami. To uzgodnienia dotyczące dokładnych terminów prac. I zaczęły się pytanie, dlaczego tu, a nie gdzie indziej? Czy można podzielić na etapy, czy musimy wszystko robić w takim, a nie innym czasie - podkreślają przedstawiciele Tramwajów Śląskich.

Pod koniec zeszłego roku Tramwaje Śląskie wystąpiły o unijne dofinansowanie na modernizację i budowę nowych linii tramwajowych. Wartość prac na najbliższe lata to aż 885 mln zł. Pierwszych robót należy się spodziewać na ul. Niedurnego w Rudzie Śląskiej. Przetarg na wykonawcę wkrótce zostanie rozstrzygnięty. Torowisko w tym miejscu od lat jest w złym stanie. Andrzej Stania, poprzedni prezydent Rudy Śląskiej, doprowadził nawet do tego, że zawisła tam tablica z informacją, że za stan torowiska są odpowiedzialne Tramwaje Śląskie.

Ruda Śląska: Od remontu zależy przyszłość linii

- Wiele razy rozmawialiśmy z Tramwajami Śląskimi i KZK GOP na temat prac w Rudzie Śląskiej. Zależy nam na remoncie całej trasy tramwaju nr 9 na terenie miasta. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że nie ma dziś na to pieniędzy, ale jeśli pojawią się oszczędności, to tak się stanie - mówi Krzysztof Mejer, wiceprezydent Rudy Śląskiej.

Miasto przystało na taką propozycję. Wiceprezydent Mejer dodaje, że od dotrzymania słowa w tej sprawie Ruda Śląska uzależnia utrzymanie linii nr 9 (łączy Świętochłowice, Rudę Śląską, Chorzów i Bytom). - Trasa jest w opłakanym stanie. Remont to kwestia bezpieczeństwa pasażerów - podkreśla Mejer.

Niezależnie od prac związanych z infrastrukturą torowo-sieciową należące do 12 śląskich i zagłębiowskich samorządów Tramwaje Śląskie przewidują w ramach obecnego projektu zakup 44 nowoczesnych wagonów i pojazdów technicznych (pogotowia sieciowe i torowe).

W poprzednich latach spółka zleciła remont około 63 km torowisk, kupiła 42 nowe tramwaje, zmodernizowała 75 starych wagonów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 9.01.2017, 12:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13327
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Zależy nam na remoncie całej trasy, ale najlepiej nie za nasze pieniądze. I pewnie jeszcze dobrze by było gdyby TŚ nam przy okazji całą ulicę wyremontowały.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 9.01.2017, 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01
Posty: 1882
Lokalizacja:
Bielsko-B
Tram2012N napisał(a):
(37) michał napisał(a):
http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1,72739,21216791,ruda-slaska-albo-remont-calej-linii-tramwajowej-albo-jej-likwidacja.html
Dałoby się wkleić cały artykuł tutaj?


Niestety tez już miałem wyczerpany limit ;(

_________________
Przewodnik beskidzki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Wt 28.02.2017, 20:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01
Posty: 1882
Lokalizacja:
Bielsko-B
http://www.infotram.pl/co-w-projekcie-t ... 92224.html

http://www.infotram.pl/dialog-techniczn ... 92226.html

_________________
Przewodnik beskidzki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Śr 1.03.2017, 7:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2804
Czy jednoczłonowy wagon niskopodłogowy to niskopodłogowa 105?

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Śr 1.03.2017, 17:24 

Dołączył(a): Pn 5.09.2011, 23:07
Posty: 893
Lokalizacja:
Sosnowiec
Kiedy zostanie wbita pierwsza łopata pod wydłużeniem T-15 na Plac Papieski?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1308 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 62, 63, 64, 65, 66  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności