Teraz jest Cz 8.12.2022, 17:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1375 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Nd 16.12.2018, 20:23 

Dołączył(a): Pn 5.09.2011, 23:07
Posty: 1061
Lokalizacja:
Sosnowiec
Lukas SC napisał(a):
Arbeiterus napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
Arbeiterus napisał(a):
Wiem że to troche ni z gruchy ni z pietruchy ale jest wogóle szansa na poprowadzenie tej 15stki na Plac Papieski w Sosnowcu? Bo hur bur było wielkie kilka lat temu i cisza...

Bo potem pojawił się taki oto lead: "To jeden z najnowocześniejszych PKM-ów w kraju."
A na koniec to: "Ponad 34 mln zł na komunikację publiczną zabraknie w kasie metropolii."
Coś więc trzeba wyciąć, a głównych i pożytecznych linii autobusowych do pocięcia/likwidacji pozostało niewiele.

Można wyciąć najnowsza linie na lotnisko gdzie do obsługi wystarczyłby jakiś Fiat ducato Ew sprinter. Druga sprawa to takie 182 czy nocne wycieczki na pusto dookoła zagłębia tez są generatorami strat. Nie licząc tego ze połowa lini w zagłębiu pod wieczór powinna być obsługiwana taborem 12 metrowym.


Która linia na lotnisko powinna być obsługiwana Sprinterem? AP2 ? Zależy od godzin przylotów/odlotów, raz to jechałem oparty o przednie drzwi na trasie Będzin -> Sosnowiec, cały autobus był zapełniony jak 831 w godzinie szczytu.

182 zgodzę się, jest nie potrzebne, a inne nocne wycieczkowce po Zagłębiu czeka wkrótce rewolucja, zacznie się od 903N.

Ja widziałem jakiegoś kebaba jak pomyka z dosłownie jednym pasażerem koło elektrociepłowni Będzin w stronę lotniska w godzinach szczytu.

Rewolucja potrzebna jest w calym zagłebiu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 17.12.2018, 8:56 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1907
adam86 napisał(a):
A na czym ta rewolucja ma polegać?


W przypadku 903N zmiana trasy, poprzez zlikwidowanie przejazdu na odcinku Trzebiesławice Kościół - Łosień Szkoła - Strzemieszyce Aleja za Remizą i z powrotem, a kilometry które z tej operacji zostaną, mają być wrzucone na miasto. W jednej z propozycji jest skierowanie linii z Zagórza przez Dańdówkę, Sielec, Środulę i włączenie się z powrotem na trasę na Osiedlu Mydlice.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 17.12.2018, 17:29 

Dołączył(a): Pn 5.09.2011, 23:07
Posty: 1061
Lokalizacja:
Sosnowiec
Wg mnie powinny zamiast tych śmiesznych przewozów pracowniczych do zajezdni powstać linie takie jak 808N, 807N, 18N i synchronizacja z tramwajami. Dziękuje.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 17.12.2018, 17:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2892
Żeby jeszcze w ogóle wszystkie połączenia w Zagłębiu zostały dopasowane pod pasażerów, nie Przedsiębiorstwo.

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 17.12.2018, 20:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13860
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Lukas SC napisał(a):
adam86 napisał(a):
A na czym ta rewolucja ma polegać?


W przypadku 903N zmiana trasy, poprzez zlikwidowanie przejazdu na odcinku Trzebiesławice Kościół - Łosień Szkoła - Strzemieszyce Aleja za Remizą i z powrotem, a kilometry które z tej operacji zostaną, mają być wrzucone na miasto. W jednej z propozycji jest skierowanie linii z Zagórza przez Dańdówkę, Sielec, Środulę i włączenie się z powrotem na trasę na Osiedlu Mydlice.

No to rzeczywiscie rewolucja.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 17.12.2018, 22:09 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
motley napisał(a):
Żeby jeszcze w ogóle wszystkie połączenia w Zagłębiu zostały dopasowane pod pasażerów, nie Przedsiębiorstwo.


W naszych realiach kompetentnych ludzi, którzy umieją zrobić coś, co poprawi wynik finansowy, a nie pogorszy to szukać chyba już nie ze świecą, a ze zniczem. Z naprawianiem komunikacji jest jak z leczeniem - trzeba nie tylko posiadać wiedzę, ale też trzeba umieć ją zastosować, czyli w oparciu o ograniczony zbiór danych zastosować najlepsze rozwiązanie, zarówno od strony finansowej, jak też funkcjonalnej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Wt 18.12.2018, 20:57 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1907
Jedną z propozycji przedstawionym dla KZK GOP było utworzenie nowej linii, 907N która miała by wspólny obieg wozów z 903N, i całość by współgrało tramwajami 21 i 22 w Dąbrowie Górniczej, i "prawie" z 27 w Sosnowcu oraz z możliwością przesiadki na 902N i z powrotem w zależności od kursów, na przystankach Środula Osiedle oraz Sielec Osiedle Zamkowa.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Wt 18.12.2018, 22:50 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Lukas SC napisał(a):
Jedną z propozycji przedstawionym dla KZK GOP było utworzenie nowej linii, 907N która miała by wspólny obieg wozów z 903N, i całość by współgrało tramwajami 21 i 22 w Dąbrowie Górniczej, i "prawie" z 27 w Sosnowcu oraz z możliwością przesiadki na 902N i z powrotem w zależności od kursów, na przystankach Środula Osiedle oraz Sielec Osiedle Zamkowa.


Nocki to w tej chwili naprawdę mniej istotny problem. ATSD naprawdę 808 aż prosi się trzyzmianowo (całodobowo) i nie trzeba wtedy żadnego 908N.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Śr 19.12.2018, 11:45 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 790
Lokalizacja:
Sosnowiec
Nie wiem, jak można coś dopasować do 902N, skoro chyba nie ma nikogo, kto znałby trasę tej linii ;)
Kręgosłupem nocnej komunikacji w Sosnowcu i Dąbrowie powinno być właśnie 808N, z lekką modyfikacją trasy w Sosnowcu. Autobus powinien jechać trasą Katowice - Hallera - Roweckiego/Mireckiego - Odrodzenia - Os. Piastów - Dworzec - Dąbrowa. Dzięki temu połączenie nocne z Katowicami, Sosnowcem, Zagórzem i Dąbrową miałaby i część Pogoni, i duże Piastowo.
Gdyby jeszcze udało się uporządkować nocne kursy 21, tzn. puścić je co godzinę na pełnej trasie (skracając 22 i 27), to już byłaby znaczna poprawa. Do tego widziałbym jeszcze 2 linie, kursujące z "higieniczną" częstotliwością co 2 godziny (częściej nie trzeba): 35N trasą Czeladź - Stawowa - Orla - Dworzec - Jagiellońska - Mysłowice - Niwka Os. Bór i 622N ze Stawowej do Maczek, ale przez Wawel i Prusa. Jeśli nie ma kasy na obie, to 622N wydłużyć do Czeladzi, a na Niwkę musi wystarczyć nocny tramwaj.
Swoją drogą, dlaczego 902N w kursach na Bór nie obsługuje przystanków na Niwce od Tuwima do pętli na Borze?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Śr 19.12.2018, 19:58 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1907
Ravel napisał(a):

Swoją drogą, dlaczego 902N w kursach na Bór nie obsługuje przystanków na Niwce od Tuwima do pętli na Borze?


Za krótki czas przelotu jest na trasie, więc nie ma ich w obsłudze, ale gdybyś poprosił kierowcę, na pewno by się zatrzymał.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Cz 20.12.2018, 12:54 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 790
Lokalizacja:
Sosnowiec
Lukas SC napisał(a):
Ravel napisał(a):

Swoją drogą, dlaczego 902N w kursach na Bór nie obsługuje przystanków na Niwce od Tuwima do pętli na Borze?


Za krótki czas przelotu jest na trasie, więc nie ma ich w obsłudze, ale gdybyś poprosił kierowcę, na pewno by się zatrzymał.

Dzięki. W sumie to kolejny dowód na lipę nocnych połączeń.
Ja rozumiem istnienie nocnych przewozów dla kierowców. Rozumiem też, że trasy i rozkład są dostosowane do potrzeb wewnętrznych przedsiębiorstwa i mam świadomość, że one będą istnieć niezależnie od tego, czy będą wykonywać kursy handlowe, czy nie. Oczywiście, dla pasażerów lepiej jest, gdy te połączenia są ogólnodostępne. Jednak nawet i takie połączenia można zrobić bardziej przyjazne mieszkańcom. Pod względem – powiedzmy – przetargowo-księgowym, niech to sobie będzie 902N po całym Sosnowcu i okolicach, ale na rozkładzie można nadać różne oznaczenia w zależności od trasy. Można też nieco zmodyfikować trasy tak, aby punkty ważne dla kierowców zostały zachowane, ale pojawiły się też dodatkowe przystanki, dzięki czemu dana trasa byłaby atrakcyjna dla osób postronnych. Trochę tych wozokm w nocy jest wykonywanych i na pewno dałoby się coś z tym zrobić.
Nawet bez zamiany 908N na 808N, autobus ten powinien jechać trasą, którą podałem wcześniej (przez Roweckiego, Mireckiego i Os. Piastów). Rondo i lokalizacja przystanków na Piastowie pozwalają na szybką i wygodną obsługę wjazdem kieszeniowym tego osiedla. Przy takiej trasie, przez całą dobę byłby autobus spod dworca do Katowic i z Os. Piastów, i właśnie z Pogoni.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Cz 20.12.2018, 15:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1428
Lokalizacja:
Sosnowiec
aso napisał(a):
Strzyż napisał(a):
Potrzebne to jak świni siodło IMO. Lepiej zrobić pętlę w rejonie ogródków działkowych przy Paderewskiego.


Już raz popełniono błąd budując linię nie obsługującą całości osiedla. Skoro przedłużamy, to przedłużmy tak, aby osbsłużyć osiedle optymalnie.


Tylko że z Zagórzem i ew. tramwajami jest podstawowy problem. Różnice wysokości terenu.

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Cz 20.12.2018, 23:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13860
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Ravel napisał(a):
Lukas SC napisał(a):
Ravel napisał(a):

Swoją drogą, dlaczego 902N w kursach na Bór nie obsługuje przystanków na Niwce od Tuwima do pętli na Borze?


Za krótki czas przelotu jest na trasie, więc nie ma ich w obsłudze, ale gdybyś poprosił kierowcę, na pewno by się zatrzymał.

Dzięki. W sumie to kolejny dowód na lipę nocnych połączeń.
Ja rozumiem istnienie nocnych przewozów dla kierowców. Rozumiem też, że trasy i rozkład są dostosowane do potrzeb wewnętrznych przedsiębiorstwa i mam świadomość, że one będą istnieć niezależnie od tego, czy będą wykonywać kursy handlowe, czy nie.

To niech sobie istnieją, ale nie za publiczne pieniądze.
Cytuj:
Oczywiście, dla pasażerów lepiej jest, gdy te połączenia są ogólnodostępne.

Nie, to nie ma żadnego sensu. Dla pasażerów będzie lepiej, jak komunikacja nocną będzie mógł gdziekolwiiek dojechać. Ciekawe, że jakoś w innych częściach GOPu jakoś dało się zrobić w miarę normalną komunikację nocną tylko nie tam.
Cytuj:
Pod względem – powiedzmy – przetargowo-księgowym, niech to sobie będzie 902N po całym Sosnowcu i okolicach, ale na rozkładzie można nadać różne oznaczenia w zależności od trasy.

Zgodnie z umową można wymyslic jakiekolwiek oznaczenie.
[quote] Można też nieco zmodyfikować trasy tak, aby punkty ważne dla kierowców zostały zachowane, ale pojawiły się też dodatkowe przystanki, dzięki czemu dana trasa byłaby atrakcyjna dla osób postronnych. Trochę tych wozokm w nocy jest wykonywanych i na pewno dałoby się coś z tym zrobić.[./quote]
Po prostu trzeba to raz na zawsze w cholerę zlikwidować i zrobić normalną komunikację nocną, a nie jeden kurs 903N w jedną stronę, drugi w drugą i 2 nocki na 104 każda inną trasą bez związku z dzienną.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 27.01.2020, 17:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01
Posty: 1895
Lokalizacja:
Bielsko-B
No to Kostuchna odpływa https://katowice.wyborcza.pl/katowice/7 ... mwaju.html

_________________
Przewodnik beskidzki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Śr 29.01.2020, 1:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 757
Lokalizacja:
Katowice
(37) michał napisał(a):

Uwielbiam wtórnych analfabetów. Nic nie odpływa. Ze względu na protesty, zmiany w przebiegu trasy przeciągają się procedury uzyskania decyzji środowiskowej więc logicznym jest, że miasto nie da rady rozliczyć się z kasy unijnej. Krok, który podjęto uważam za zasadny, ponieważ 70 mln pójdzie na inne inwestycje tramwajowe, a nie z powrotem do unijnego budżetu. Będzie nowa perspektywa, będzie nowa kasa. Projekt jest realizowany i są to informacje nie tylko medialne, ale również z UM. Trochę pomyśl zanim coś napiszesz.

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Śr 29.01.2020, 7:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01
Posty: 1895
Lokalizacja:
Bielsko-B
Kubala. napisał(a):
(37) michał napisał(a):

Uwielbiam wtórnych analfabetów. Nic nie odpływa. Ze względu na protesty, zmiany w przebiegu trasy przeciągają się procedury uzyskania decyzji środowiskowej więc logicznym jest, że miasto nie da rady rozliczyć się z kasy unijnej. Krok, który podjęto uważam za zasadny, ponieważ 70 mln pójdzie na inne inwestycje tramwajowe, a nie z powrotem do unijnego budżetu. Będzie nowa perspektywa, będzie nowa kasa. Projekt jest realizowany i są to informacje nie tylko medialne, ale również z UM. Trochę pomyśl zanim coś napiszesz.

Koniec perspektywy unijnej niekoniecznie musi stanowić przyczynę odłożenia projektu na kolejne lata finansowania. Można ubiegać się o indywidualną zmianę okresu realizacji. Przedłużające się procedury środowiskowe mogą być podstawą do złożenia takiego wniosku. Pytanie, czy miasto sprawdziło to rozwiązanie?
W kwestii personalnych uniesień nie będę się odnosił. Jest regulamin forum, są administratorzy.

_________________
Przewodnik beskidzki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Śr 29.01.2020, 19:28 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Kubala. napisał(a):
(37) michał napisał(a):

Uwielbiam wtórnych analfabetów. Nic nie odpływa. Ze względu na protesty, zmiany w przebiegu trasy przeciągają się procedury uzyskania decyzji środowiskowej więc logicznym jest, że miasto nie da rady rozliczyć się z kasy unijnej. Krok, który podjęto uważam za zasadny, ponieważ 70 mln pójdzie na inne inwestycje tramwajowe, a nie z powrotem do unijnego budżetu. Będzie nowa perspektywa, będzie nowa kasa. Projekt jest realizowany i są to informacje nie tylko medialne, ale również z UM. Trochę pomyśl zanim coś napiszesz.

Po pierwsze - nikt do końca nie wie, jak będzie wyglądać przyszła perspektywa i jakie będą warunki dla przyszłych inwestycji tramwajowych. Tak naprawdę to jesteśmy na dobrej drodze, aby solidnie przykręcić sobie kurek z uwagi na konflikt z Unią. Po drugie - rezygnacja z budowy to istotna zmiana podstawowych wskaźników projektu. Jeżeli uda się przerzucić faktycznie te pieniądze na inne inwestycje, to jest to już sukces. Ale program, który miał być programem rozwojowym sieci staje się pomału programem rewitalizacyjnym i naprawdę trudno tego nie dostrzec. Dalej... Pogorszenie koniunktury gospodarczej w powiązaniu z obniżeniem wpływu z PIT może spowodować, że przy gorszych warunkach finansowania (np. jedynie 50% kosztów kwalifikowanych) będzie problem z wygospodarowaniem środków na inwestycję (wkład własny). Inwestycja była od początku nie najlepiej prowadzona wizerunkowo i tak naprawdę uczyniono wiele, aby jej raczej nie realizować, niż realizować. Więcej zwracano uwagi na wady, niż zalety tramwaju i nie starano się przekonać mieszkańców do tramwaju, co potem miało swoje skutki w odbiorze inwestycji i skali protestów. Po trzecie - nie po raz pierwszy prezentujesz określony poziom kultury osobistej, a raczej jej braku. Na leczenie kompleksów bardziej skuteczny jest psycholog, niż ubliżanie ludziom na forach. Moja bardzo dyplomatyczna sugestia jest taka, abyś zastanowił się nad tym, w jaki sposób przedstawiasz swoje poglądy w Internecie, bo możesz kiedyś naprawdę pożałować skutków swoich wypowiedzi.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pt 31.01.2020, 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01
Posty: 1895
Lokalizacja:
Bielsko-B
Kontynuując wątek, RDOŚ wydał oświadczenie, w którym informuje, że decyzji środowiskowej wydać nie może, bo wciąż nie ma kompletu niezbędnych dokumentów. Co więcej RDOŚ w grudniu informowała o konieczności uzupełnienia raportu oddziaływania na środowisko, ale do dziś nie otrzymała kompletu dokumentów.

_________________
Przewodnik beskidzki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: So 1.02.2020, 15:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13860
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
aso napisał(a):
Inwestycja była od początku nie najlepiej prowadzona wizerunkowo

Nie tylko wizerunkowo. A tak na prawdę, to od początku było wiadome, że tak będzie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pt 24.04.2020, 16:58 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
1. Po co mijanka Szombierski Młyn? Awaryjna?
2. Na ile >>te<< życzenia:
    1) dwa tory Chebzie - Nowy Bytom
    2) mijanka Wirek
    3) mijanka Zgoda
są pobożne?

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1375 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności