Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Przyszłość sieci tramwajowej GOP
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=38&t=655
Strona 69 z 69

Autor:  DW [ So 23.05.2020, 19:21 ]
Tytuł:  Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP

adam86 napisał(a):
A ktoś z ZTMu te projekty w ogóle opiniuje?
Jeśli trafiają do ZTMu to tak.

Autor:  Vanessa00 [ So 23.05.2020, 20:32 ]
Tytuł:  Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP

adam86 napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
Sugeruję, że istotne dla pasażerów decyzje podejmuje kto inny.
A któż taki?

He, he, w świecie wielkich pieniędzy tzw. rodo obowiązuje :)

Ale da się to przybliżyć bez nazwisk. Otóż jeszcze się panu doktorowi habilitowanemu inżynierowi profesorowi Politechniki Śląskiej nie śniło o karierze pod sztandarem Fuksji, a już tramwaje były skutecznie podjeżdżane przez autobusy, po czym autowane, dodatkowo w takim Zagłębiu D. same autobusy były rozkoordynowywane do granic ludzkiej wymyślności. Ktoś już wtedy te decyzje podejmował.

No chyba że to pasażerowie słali wnioski typu zlikwidujcie tramwaj 12, bo mi widok na kurnik przysłania, lub zlikwidujcie autobusy 805 i 811 w niedziele, bo niedziela to dzień poszabatowy*, a same decyzje były mechanicznymi czynnościami - odpowiedziami na tego typu postulaty.

Albo lepszy. Jestem mieszkańcem Konstantynowa Centrum. Przygotowuję się do międzynarodowego konkursu geniuszy, w dziedzinie techniki zapamiętywania. Obecnie autobusy 55 i 188 przejeżdżają przez moją dzielnicę w równych odstępach. I to przez cały dzień! To nie pomaga mi w solidnym przygotowaniu się, gdyż taki rozkład jazdy zapamiętuję w 0,1 minuty, dla obydwu kierunków. Proszę o ambitniejszą pomoc naukową. Najlepiej taką, by żaden odstęp pomiędzy kursami nie był powtarzalny ani raz w ciągu doby. I bach! Zbiera się Rada Ekspertów i opiniuje, niezawodny generator przypadku losuje nowe godziny, naczelnik - sam naukowiec, więc z dumą akceptuje, zarząd firmuje, dyżurny dziennikarz kolejną umowę-zlecenie na obwieszczenie sukcesu otrzymuje. Ups, łańcuch długi jak od krowy mi wyszedł, a dalej tych, co zakopali 55 i 188 nie obejmuje.

W przypadku kolejki, o której można więcej napisać bez obaw o ściągnięcie na siebie prymitywnego odwetu, też jeszcze nie było najświatlejszych specjalistów ze ŚZPR, a już ktoś decydował o zwlekaniu takich herosów czy wadloperów, wynajmowaniu traxxów. Bynajmniej nie prezes. Nawet nie prezes, ani nie marszałek, podejmował decyzje o reaktywowaniu Bytom-Gliwice, czy Katowice-Kłobuck, albo puszczeniu w niedzielne popołudnie jednowagonowego pociągu na Racibórz – Kędzierzyn-K, ze skutkiem wiadomym. Albo nieposyłaniu flirta na Strzelce Op., gdzie miał swoim wizerunkiem jakąś tam rolę odgrywać. Za to prezes świadomie i z własnej woli podpisał sądne pisma do PLK o remont: 1) Bronów-Wisła, 2) Wodzisław Śląski - Chałupki (to drugie w formie zobowiązania prowadzenia ruchu po remoncie). I trzecią, autonomiczną decyzją prezesa było, by wszystkie pociągi Katowice-Wisła wydłużyć - zacząć od Gliwic. To nie zdążyło wejść, przetoczyli się ze ŚZPR nowi decydenci. Oprócz czystek i wkręcenia swoich Rogowska podjęła decyzje o uruchomieniu Katowice-Zakopane i likwidacji tego, co wcześniej zlikwidował ŚZPR, a KŚ niegodnie reaktywowały. I to tyle. W reszcie znów kto inny decydował. Teraz znów "ktoś", a więc nie zarząd, ani nie marszałek, ani nawet nie PLK, podjął decyzję, by zamiast ściąć idiotyczne, kilkunastominutowe postoje wyrównawcze w Lublińcu, to w ramach najprymitywniejszego odwetu dołożyć je w każdym możliwym kursie. Biedny ten "ktoś" nie wie, że nikomu nie szkodzi, bo przez 8 lat wygaszania popytu na Kluczbork-Lubliniec zwykłym ludziom serdecznie obojętne, czy coś tam jeździ, czy nie.

* Akurat 805 poleciało pod 926 przerobione na 150, a 811 - pod 801. W myśl świętego założenia, że tzw. świąteczny dodatek do pensji kierowców = constans. W myśl podobnej świętości swego czasu szczytówki tramwajowe od godziny 13 zjeżdżały do zajezdni - i takie głupoty w GOP bywały.

DW napisał(a):
adam86 napisał(a):
A ktoś z ZTMu te projekty w ogóle opiniuje?
Jeśli trafiają do ZTMu to tak.

Ówcześnie w sosnowieckim UM pracowała Anna Dworaczek. Utalentowana, kompetentna i wszechstronna, drogi, transport, inwestycje. Jej zdania nie trzeba było nawet opiniować, wiadomo było, że jest dobre. Zakładam, że dawno tam nie robi, bo zawyżała poziom.

Całe opiniowanie w KZK GOP polegało na ocenie, 1) czy zwiększy się liczba wzkm, a 2) jeżeli tak - kto za nie zapłaci, oraz 3) czy przy okazji da się jakąś jedną-dwie pary kursów wyciąć.

Autor:  adam86 [ Pn 25.05.2020, 22:38 ]
Tytuł:  Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP

DW napisał(a):
adam86 napisał(a):
A ktoś z ZTMu te projekty w ogóle opiniuje?
Jeśli trafiają do ZTMu to tak.

A któż taki i jak owe opinie wyglądają?

Autor:  DW [ Śr 27.05.2020, 8:18 ]
Tytuł:  Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP

adam86 napisał(a):
DW napisał(a):
adam86 napisał(a):
A ktoś z ZTMu te projekty w ogóle opiniuje?
Jeśli trafiają do ZTMu to tak.

A któż taki i jak owe opinie wyglądają?

Dyrektor ZTM lub osoby upoważnione na podstawie upoważnień :) Jakoś nie chce mi się wierzyć, że nie widziałeś żadnej opinii z ZTM ;)

Vanessa00 napisał(a):
Całe opiniowanie w KZK GOP polegało na ocenie, 1) czy zwiększy się liczba wzkm, a 2) jeżeli tak - kto za nie zapłaci, oraz 3) czy przy okazji da się jakąś jedną-dwie pary kursów wyciąć.
Odnośnie punktów 1 i 2 to są jednymi z podstawowych kryteriów, ale przy opiniowaniu projektów tymczasowej organizacji ruchu. Poza tym lub przede wszystkim zwraca się uwagę na lokalizację przystanków, możliwość ich obsługi, przejezdność, wpływ na układ komunikacyjny, dostępność komunikacyjną rejonu i ogólną poprawę, brak poprawy lub pogorszenie pod względem komunikacyjnym itp.
Co do punktu 3 to nie bierze się tego pod uwagę przy opiniowaniu projektów organizacji ruchu, tylko po otrzymaniu wniosku od gminy, która chce zmniejszyć wydatki na komunikację, ewentualnie w przypadku znacznych utrudnień w ruchu, które uniemożliwiają utrzymanie kursów z tą samą częstotliwością, gdy nie ma możliwości uruchomienia dodatkowego autobusu.

Autor:  aso [ Śr 27.05.2020, 9:36 ]
Tytuł:  Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP

DW napisał(a):
Odnośnie punktów 1 i 2 to są jednymi z podstawowych kryteriów, ale przy opiniowaniu projektów tymczasowej organizacji ruchu. Poza tym lub przede wszystkim zwraca się uwagę na lokalizację przystanków, możliwość ich obsługi, przejezdność, wpływ na układ komunikacyjny, dostępność komunikacyjną rejonu i ogólną poprawę, brak poprawy lub pogorszenie pod względem komunikacyjnym itp. Co do punktu 3 to nie bierze się tego pod uwagę przy opiniowaniu projektów organizacji ruchu, tylko po otrzymaniu wniosku od gminy, która chce zmniejszyć wydatki na komunikację, ewentualnie w przypadku znacznych utrudnień w ruchu, które uniemożliwiają utrzymanie kursów z tą samą częstotliwością, gdy nie ma możliwości uruchomienia dodatkowego autobusu


"Prawdę mówiąc nie przekonał mnie Pan" (c) Komisarz Przygoda, Vabank.

Autor:  adam86 [ Śr 27.05.2020, 10:04 ]
Tytuł:  Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP

DW napisał(a):
Poza tym lub przede wszystkim zwraca się uwagę na lokalizację przystanków, możliwość ich obsługi, przejezdność,

Tak jak na przystanku Żernica Pętla?

Autor:  DW [ Śr 27.05.2020, 17:34 ]
Tytuł:  Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP

aso napisał(a):
"Prawdę mówiąc nie przekonał mnie Pan" (c) Komisarz Przygoda, Vabank.

Już się nauczyłem, że tutaj nie warto kogokolwiek do czegokolwiek przekonywać ;)

adam86 napisał(a):
DW napisał(a):
Poza tym lub przede wszystkim zwraca się uwagę na lokalizację przystanków, możliwość ich obsługi, przejezdność,
Tak jak na przystanku Żernica Pętla?

ZTM nie opiniował tego projektu. Informacja o jego realizacji dotarła do organizatora transportu dopiero na etapie realizacji prac budowlanych.

Autor:  adam86 [ Śr 27.05.2020, 20:06 ]
Tytuł:  Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP

DW napisał(a):
ZTM nie opiniował tego projektu. Informacja o jego realizacji dotarła do organizatora transportu dopiero na etapie realizacji prac budowlanych.

No i właśnie od wielu lat tak jest, że nikt tymi opiniami ZTM/KZKGOP się nie przejmuje, albo w ogóle nikogo nie pyta. Ale sami sobie na to pozwalają.

Autor:  aso [ Śr 27.05.2020, 23:23 ]
Tytuł:  Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP

DW napisał(a):
aso napisał(a):
"Prawdę mówiąc nie przekonał mnie Pan" (c) Komisarz Przygoda, Vabank.

Już się nauczyłem, że tutaj nie warto kogokolwiek do czegokolwiek przekonywać ;)

Proponuję przypomnieć sobie / znaleźć z pomocą Google fragment filmu, w którym padają te słowa :-) Ale poniekąd trochę rozumiem brak chęci do szerszej dyskusji, osobie racjonalnie myślącej ciężko jest wmówić, że białe nie jest białe, a czarne nie jest czarne. A niestety - ten przyszłowiowy "koń jaki jest, każdy widzi", czyli każdy widzi jak naprawdę wygląda komunikacja ZTM.

Autor:  Vanessa00 [ Pn 18.01.2021, 23:59 ]
Tytuł:  Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP

Prezydent Marcin Krupa powiedział:

Cytuj:
Pewna grupa osób nie chce tramwaju na południe. Wpłynęło w tej sprawie wiele różnych skarg i to wszystko musi być rozpatrzone oraz ocenione przez odpowiednie instytucje. Uspokajam jednak - tramwaj na południe na 100 proc. powstanie.

Autor:  motley [ Śr 20.01.2021, 15:09 ]
Tytuł:  Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP

Kolego Vanessa, zarabiasz na linkach, czy jest jakiś inny powód, dla którego nie możesz linkować bezpośrednio?

Dziękuję z góry za odpowiedź,

Motley

Autor:  Vanessa00 [ Śr 20.01.2021, 19:25 ]
Tytuł:  Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP

Nie zarabiam, mogę linkować bezpośrednio, jeżeli skracacze tworzą kłopot.

Autor:  motley [ Pt 22.01.2021, 18:30 ]
Tytuł:  Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP

Proszę wybaczyć pasywno-agresywny ton posta powyżej, źródłem mojego problemu jest konkretnie:
- niemożność przejścia do tego skracacza na VPN w komputerze służbowym,
- jw., ale w komputerze prywatnym, gdzie zablokowałem sobie w hostach potencjalnie szkodliwe strony, korzystając z listy dostępnej na Githubie. Zawiera ona między innymi photosex, phototrans i clck.ru.

:(

Autor:  Vanessa00 [ Pt 22.01.2021, 19:30 ]
Tytuł:  Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP

Z mojej strony nie ma w niczym problemu, skracaczy używam "od zawsze", wpierw tiny, jak zaczęło szwankować to clck, teraz rozumiem o co chodzi, pozostaję w jedynym kłopocie, czy linkować bezpośrednio do swojej pseudo-strony, bo doprawdy nie potrzebuję reklamy, pozycjonowania, statystyk itd. Obce linki - temat zamknięty, bezpośrednio.

Autor:  panewnicki [ Pn 13.06.2022, 7:50 ]
Tytuł:  Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP

Alstom prowadzi prace na torach, które dotychczas miały połączenie z siecią tramwajową w GOP. Szyny od strony miasta nadal kończą się na bramie Alstomu, natomiast w ubiegłym tygodniu skrócono sieć trakcyjna. Obecnie kończy sie przed budynkiem Metalowców 7.

Strona 69 z 69 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/