Teraz jest Cz 21.09.2017, 15:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów
Napisane: Pn 21.05.2012, 21:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13249
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Daro85 napisał(a):
No i teraz się już pogrzebałeś. Jak ma niby twoim zdaniem wyglądać takie ograniczenie, bo ja sobie nie wyobrażam tego niestety. Aha, i nie strzelaj mi tu tekstem w stylu "stwórzmy alternatywny układ stref, dla biletów obowiązujących dla danej relacji", bo to będzie znaczyło, że nie czytasz tego co piszą inni.

Widać masz słabą wyobraźnię:P
Cytuj:
Dylematy są dwa:
1- dlaczego mieszkając w danej gminie (a trzymamy się tego, że mamy bilety gminne, zarówno jednodniowe, jak i miesięczne) część jej mieszkańców ze względu na chaotyczny podział administracyjny ma tracić na przejazdach w relacjach de facto gminnych? (przykład os. Bór- Sosnowiec centrum, gdzie albo tracisz czas na przesiadkę, albo pieniądze na zwiedzanie Mysłowic)

Nie ze względu na chaotyczny podział administracyjny, tylko chyba ze względu na chory układ linii komunikacyjnych. Co ma podział administracyjny do tego, że 150 jedzie przez Mysłowice? Są przecież setki relacji wewnątrz gminy gdzie tez się trzeba przesiąść. Tylko co w związku z tym? Każdy ma mieć bezpośredni czarter zewsząd dowsząd?
Cytuj:

2- dlaczego podróż dwoma de facto równoległymi trasami ma kosztować różnie, ze względu na to, że tu przekraczamy granicę gminy dwa razy a tu ani razu, a w efekcie i tak docieramy do tego samego punktu? (przykład 94 i 19 np.)

A dlaczego, krótsza podróż z Chorzowa do Świętochłowic, na krótszym odcinku tramwajem (mówimy o biletach okresowych) ma kosztować więcej niż np. podróż południa na północ Katowic?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów
Napisane: Wt 22.05.2012, 7:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
Widać masz słabą wyobraźnię:P


Podobnie jak ty :P. Co zresztą udowadniasz poniżej.

Cytuj:
Nie ze względu na chaotyczny podział administracyjny, tylko chyba ze względu na chory układ linii komunikacyjnych. Co ma podział administracyjny do tego, że 150 jedzie przez Mysłowice? Są przecież setki relacji wewnątrz gminy gdzie tez się trzeba przesiąść. Tylko co w związku z tym? Każdy ma mieć bezpośredni czarter zewsząd dowsząd?


Myślisz co piszesz? Co to ma za znaczenie, że ma być czarter do tego ile mam płacić za przejazd. Chodzi o zupełnie co innego, ale widać u ciebie jest jedna ustalona modła i poza ciężko wyjść :P. Mieszasz strasznie- tu nie chodzi o to, czy 150 ma jechać przez Mysłowice, czy nie, tylko o to, by ktoś jadąc tak naprawdę u siebie nie musiał płacić za całą sieć, tylko za jakiś jej wycinek, a najlepiej tyle co za jedno miasto. I przypominam- żebyś znowu nie zamieszał- chodzi tylko o bilety okresowe.

Cytuj:
A dlaczego, krótsza podróż z Chorzowa do Świętochłowic, na krótszym odcinku tramwajem (mówimy o biletach okresowych) ma kosztować więcej niż np. podróż południa na północ Katowic?


No i dlatego jestem temu przeciwny- na początku stwierdziłem, że bez sensu jest trzymanie się granic administracyjnych gmin, bo nie dość, że są bez sensu, to jeszcze ustalona w oparciu o nie taryfa dla części pasażerów może być mocno nieatrakcyjna. O ile w biletach jednorazowych rozwiązano to wprowadzając przedziały czasowe o tyle w ramach miesięcznych jest dalej utrzymywana durnota. Są miasta, gdzie strefy dla miesięcznych, tygodniowych i jednorazowych są różne. I da się.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów
Napisane: Wt 22.05.2012, 13:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13249
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Daro85 napisał(a):
Myślisz co piszesz? Co to ma za znaczenie, że ma być czarter do tego ile mam płacić za przejazd. Chodzi o zupełnie co innego, ale widać u ciebie jest jedna ustalona modła i poza ciężko wyjść :P. Mieszasz strasznie- tu nie chodzi o to, czy 150 ma jechać przez Mysłowice, czy nie, tylko o to, by ktoś jadąc tak naprawdę u siebie nie musiał płacić za całą sieć, tylko za jakiś jej wycinek, a najlepiej tyle co za jedno miasto. I przypominam- żebyś znowu nie zamieszał- chodzi tylko o bilety okresowe.

Przykład przez Ciebie podany jest kompletnie bez sensu. Jak ktoś jedzie z owego osiedla do centrum Sosnowca to się przesiada na tramwaj, w efekcie czego jedzie na bilecie na jedno miasto i wcale nie dlużej niż bezpośrednim autobusem.
Cytuj:

No i dlatego jestem temu przeciwny- na początku stwierdziłem, że bez sensu jest trzymanie się granic administracyjnych gmin, bo nie dość, że są bez sensu, to jeszcze ustalona w oparciu o nie taryfa dla części pasażerów może być mocno nieatrakcyjna.

Pytanie tylko dla jakiej części.
Cytuj:
O ile w biletach jednorazowych rozwiązano to wprowadzając przedziały czasowe o tyle w ramach miesięcznych jest dalej utrzymywana durnota.

Przecież te przedziały czasowe są kompletnie do niczego. A największą durnotą w miesięcznych to są bilety na jedną trakcję, a nie na jedno miasto.
Cytuj:
Są miasta, gdzie strefy dla miesięcznych, tygodniowych i jednorazowych są różne. I da się.

To jak konkretnie chcesz to rozwiązać w GOPie?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów
Napisane: Wt 22.05.2012, 14:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
Przykład przez Ciebie podany jest kompletnie bez sensu. Jak ktoś jedzie z owego osiedla do centrum Sosnowca to się przesiada na tramwaj, w efekcie czego jedzie na bilecie na jedno miasto i wcale nie dlużej niż bezpośrednim autobusem.


Zależy dokąd chce jechać- zresztą przy porównaniu tych opcji na trasie Bór- Dw.PKP tramwajem jest 5 min do tyłu.

Cytuj:
Przecież te przedziały czasowe są kompletnie do niczego. A największą durnotą w miesięcznych to są bilety na jedną trakcję, a nie na jedno miasto.


Bilet na jedną trakcję to jest bezsens, ale bilet na jedną gminę i to jeszcze wyznaczaną wg granic administracyjnych to też głupota. To nie Warszawa, czy Poznań gdzie masz jedno wielkie miasto a przewozy podmiejskie to jakiś tam margines. Są rejony, gdzie marketingowo dobrze byłoby podejść inaczej.
Jak tak skonstruowana taryfa strefowa ma być atrakcyjna dla trakcji kolejowej, skoro niemal nie będzie trasy w GOPie do przejechania w cenie biletu na 1 gminę? Proste- gmina to żaden obszar odniesienia. A jaki ma być ten obszar to już zależy co sobie wymyślisz. Może bilet do jeżdżenia po śródmieściu za 1 zł (w Katowicach mogłoby to rozwiązać sporo problemów), może strefy wewnątrz miasta (np. z dzielnicy do centrum drożej, po dzielnicy taniej- w miastach rozległych miałoby to sens), może strefy dla biletów okresowych zgodnie z obszarem oddziaływania głównych miast aglomeracji (Bytom, Katowice, Gliwice, Sosnowiec). I w zasadzie to może istnieć wszystko naraz, klucz jest taki, by płacić sensowną cenę, za sensowny przejazd- i to taką, która nie stoi w sprzeczności względem innych metod dojazdu w ramach jednego organizatora.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów
Napisane: Wt 22.05.2012, 19:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13249
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Daro85 napisał(a):
Bilet na jedną trakcję to jest bezsens, ale bilet na jedną gminę i to jeszcze wyznaczaną wg granic administracyjnych to też głupota. To nie Warszawa, czy Poznań gdzie masz jedno wielkie miasto a przewozy podmiejskie to jakiś tam margines. Są rejony, gdzie marketingowo dobrze byłoby podejść inaczej.

Ale są też rejony gdzie ten bilet na jedne miasto się sprawdza.
Cytuj:
Jak tak skonstruowana taryfa strefowa ma być atrakcyjna dla trakcji kolejowej, skoro niemal nie będzie trasy w GOPie do przejechania w cenie biletu na 1 gminę?

Ale nie rozmawiamy o kolei przecież.
Cytuj:
Proste- gmina to żaden obszar odniesienia.

Zależy w którym miejscu konurbacji.
Cytuj:
Może bilet do jeżdżenia po śródmieściu za 1 zł (w Katowicach mogłoby to rozwiązać sporo problemów),

Tylko chyba najpierw by trzeba znacząco poprawić dostępność komunikacji w owym śródmieściu.
Cytuj:
I w zasadzie to może istnieć wszystko naraz, klucz jest taki, by płacić sensowną cenę, za sensowny przejazd- i to taką, która nie stoi w sprzeczności względem innych metod dojazdu w ramach jednego organizatora.

Tylko to jeszcze musi być jako tako zrozumiale dla przeciętnego pasażera, to raz, a dwa nie może to zastapic biletu na jedno miasto.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów
Napisane: Śr 23.05.2012, 7:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
Ale są też rejony gdzie ten bilet na jedne miasto się sprawdza.


Taryfa ma być uniwersalna, a nie tworzyć paradoksy.

Cytuj:
Tylko to jeszcze musi być jako tako zrozumiale dla przeciętnego pasażera, to raz, a dwa nie może to zastapic biletu na jedno miasto.


A dlaczego nie może? Jasne, że może. Są miasta, gdzie nie ma czegoś takiego jak "bilet na jedno miasto" i da się, a taryfa jest jasna i zrozumiała.

Przykład pierwszy z brzegu np. dla mieszkańca Wieszowy ;). Kupując bilet jednodniowy "na jedną strefę" może mieć w takiej taryfie możliwość dojechania do każdego punktu wyznaczonego w przykładowej strefie A (załóżmy, że jest to strefa bytomska- czyli np. do centrum Zabrza, czy do centrum Bytomia, czy do TG), ale również do wszystkich miejscowości w swojej gminie. Normalnie kupując bilet jednodniowy/miesięczny na jedną gminę pojeździ tylko po Zbrosławicach.
Taka opcja jest dla niego bardziej korzystna i ma znacznie większy sens. Więcej zapłaci przy dojeździe do Gliwic (choć to też nie jest powiedziane, bo strefy mogą na siebie nachodzić), za Bytom, do Katowic i dalej.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów
Napisane: Nd 3.06.2012, 22:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 3960
Lokalizacja:
Ligota
Chyba jeszcze nie było:
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72 ... ntrow.html
Sam już nie wiem, czy w to wierzyć, czy nie. A jeśli nawet to powstanie, to czy będzie sensownie ułożone. Mam jedną wątpliwość: po jakiego diabła dwa centra przesiadkowe tuż koło siebie (Brynów i Ligota)? Logiczne byłoby dociągnąć linię tramwajową do dworca (np. Kłodnicka - Kolejowa - Rzeszótki) i zrobić jedno centrum w tym rejonie, wszak teraz miejsca tam w pierony.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności ofert
Napisane: Nd 3.06.2012, 22:57 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Jedno jest pewne: sołtys daje czytelny sygnał, że planuje jeszcze (co najmniej) jedną kadencję ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności ofert
Napisane: Cz 9.02.2017, 17:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 3960
Lokalizacja:
Ligota
http://www.mzk.pl/nowe-wersje-eko-biletow/

Drogo... :(
Ciekawe, czy KZK GOP (a właściwie kontrolerzy) wie o takich biletach ;)

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności ofert
Napisane: So 11.02.2017, 23:21 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 1977
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Egon napisał(a):
http://www.mzk.pl/nowe-wersje-eko-biletow/

Drogo... :(
Ciekawe, czy KZK GOP (a właściwie kontrolerzy) wie o takich biletach ;)


Z Katowic do BB bilet (tam i powrót) kosztuje 25,90 zł. Kupując bilet 12-godzinny zapłacę 24 zł plus w cenie dojazd KZK GOP. Problem w tym, żeby kupić ten bilet muszę wpierw dojechać do dworca. Brakuje możliwości zakupu tego biletu przez internet/SkyCash.

_________________
Nie lubię pieszych. Denerwują mnie, gdy wchodzą na przejście dla pieszych pojedynczo, co parę minut - Marek Jarzębowski


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności ofert
Napisane: Nd 12.02.2017, 13:53 

Dołączył(a): So 5.10.2013, 13:20
Posty: 71
W Trójmieście można kupić 24h łączony bilet MZKZG. Obowiązuje w pociągach SKM, PR oraz pojazdach ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia i MZK Wejherowo. Kosztuje tylko 23 zł i ma swój ulgowy odpowiednik za 11,50 zł. Da się.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności ofert
Napisane: Pn 3.04.2017, 17:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 3960
Lokalizacja:
Ligota
Dziś KZK GOP skutecznie wyleczył mnie z korzystania z połączeń przesiadkowych.
W piątek był mój ostatni dzień pracy na Owsianej, od dziś przerzucono mnie na Sokolską. Wiedząc, że linie 154 i 657, odjeżdżające z Sokolskiej w kierunku Ligoty utykają w minimum 3 korkach, postanowiłem przetestować połączenie T6 + 13/51. Ponieważ tramwaj spóźnił się kilka minut, 13-tka już była na skrzyżowaniu. Poszedłem więc na przystanek za skrzyżowaniem, w nadziei że złapię 51 - złapałem, ale autobus był 17 minut opóźniony, czyli odjechał tuż przed następną "trzynastką". Pół godziny więc spędziłem na brynowskim wygwizdowie. Jutro już nie będę nic kombinował - wsiądę w 657 albo 154, przynajmniej bez przygód dojadę od startu do mety. Pieprzyć korki, i tak będę w domu szybciej, a nigdzie mnie nie przewieje i nie zmoczy.

Mam więc poważne obawy, co to będzie po wybudowaniu tych centrów przesiadkowych. Na pewno wiele linii autobusowych ulegnie skróceniu, ale wątpię, aby zwiększono częstość ich kursowania. Może tylko poprawią się warunki półgodzinnego oczekiwania na połączenie :-/

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności ofert
Napisane: Wt 4.04.2017, 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 822
Chciał skorzystać z przesiadki w KZK. Odważny! Szacunek dla niego.

Dla rozweselenia nastroju. Mnie akurat w ostatnim czasie to się udało. Jak jadąc 820 z TG po drodze przypomniałem sobie, że muszę jeszcze po coś się wrócić do TG. W Bytomiu sprawnie przesiadłem się z 820 na 820 w przeciwnym kierunku. Koordynacja - dało się?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności ofert
Napisane: Śr 5.04.2017, 7:12 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3759
Lokalizacja:
Sosnowiec
Egon napisał(a):
Mam więc poważne obawy, co to będzie po wybudowaniu tych centrów przesiadkowych. Na pewno wiele linii autobusowych ulegnie skróceniu, ale wątpię, aby zwiększono częstość ich kursowania. Może tylko poprawią się warunki półgodzinnego oczekiwania na połączenie :-/


Centrum jest tak zaprojektowane, że mam poważne obawy, czy będzie można wjechać tam deskorolką lub przegubem bez konieczności ponownego lakierowania wozu. Dlatego z praktyki pewnie zbyt wiele linii kończyć tam nie będzie, ale będzie można pokropić, zrobić sobie sweet fotkę i puścić parę tekstów propagandowych do mediów. Wot, taka polska klasyka...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności ofert
Napisane: Śr 5.04.2017, 16:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 3960
Lokalizacja:
Ligota
Odkrycie Hameryki:

http://katowice.wyborcza.pl/katowice/7, ... xLokKatImg

Ja tak robię od lat, nie przejmując się żadnymi tabliczkami. Prawdę mówiąc, nawet ich nie zauważyłem.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności ofert
Napisane: Cz 6.04.2017, 0:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 583
Lokalizacja:
Katowice
Egon napisał(a):
Dziś KZK GOP skutecznie wyleczył mnie z korzystania z połączeń przesiadkowych.
W piątek był mój ostatni dzień pracy na Owsianej, od dziś przerzucono mnie na Sokolską. Wiedząc, że linie 154 i 657, odjeżdżające z Sokolskiej w kierunku Ligoty utykają w minimum 3 korkach, postanowiłem przetestować połączenie T6 + 13/51. Ponieważ tramwaj spóźnił się kilka minut, 13-tka już była na skrzyżowaniu. Poszedłem więc na przystanek za skrzyżowaniem, w nadziei że złapię 51 - złapałem, ale autobus był 17 minut opóźniony, czyli odjechał tuż przed następną "trzynastką". Pół godziny więc spędziłem na brynowskim wygwizdowie. Jutro już nie będę nic kombinował - wsiądę w 657 albo 154, przynajmniej bez przygód dojadę od startu do mety. Pieprzyć korki, i tak będę w domu szybciej, a nigdzie mnie nie przewieje i nie zmoczy.

Mam więc poważne obawy, co to będzie po wybudowaniu tych centrów przesiadkowych. Na pewno wiele linii autobusowych ulegnie skróceniu, ale wątpię, aby zwiększono częstość ich kursowania. Może tylko poprawią się warunki półgodzinnego oczekiwania na połączenie :-/


Rzeczywiście oferta w kierunku Ligoty jest bardzo kiepska, natomiast w kierunku Ochojca i Piotrowic jest bardzo dobra. Codziennie jeżdżę w systemie przesiadkowym i szczerze powiem, że zdecydowanie wygodniej tak się podróżuje aniżeli bezpośrednio.

Co do P&R to zobaczymy co wymyślą. Pan Prezydent na spotkaniach z mieszkańcami podkreśla, że czeka nas reorganizacja siatki więc musimy poczekać do zakończenia budowy. Klimat do zmian jest coraz lepszy więc w najbliższych latach może się wiele dobrego, ale także wiele złego wydarzyć.

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności