Teraz jest Cz 28.03.2024, 13:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 707 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 36  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 1.09.2007, 19:18
Posty: 979
Lokalizacja:
Gliwice
adam86 napisał(a):
Na podstawie czego tak niby twierdzisz, że traci na to wpływ? Czyżby Warszawa, Kraków czy Gdynia nie miały takiego wpływu?


Wpływ mają, ale ograniczony. Stawiają pewne wymagania, ale to przewoźnik sam ostatecznie decyduje, co wystawi w przetargu. Różnić się może marka (może być Solaris, a może być MAZ), stan utrzymania taboru (autobus może być dobrze utrzymany, ale może być też zaniedbany), czynik ludzi (kierowcy też bywają różni) itd. Nie da się tak rozpisać przetargu na usługę, żeby mieć pełny wpływ na jakość jej wykonywania. No chyba, że przewoźnik jest twoim podwładnym (patrz prezes PKM).


adam86 napisał(a):
Bo oczywiście pan prezydent jako członek zgromadzenia to nie ma na KZK żadnego wpływu.


Sam jeden nie ma. W zgromadzeniu decyzje podejmuje się, z tego co wiem, większością głosów.


adam86 napisał(a):
ROTFL. Bo oczywiście PKM nie ma przecież Ikarusów, a uzywek to w ogóle nie sprowadza.


Oczywiście, że nie sprowadza. Jeszcze raz chciałbym zauważyć, że sprowadzenie 5 DABów (to jest 3% całego taboru PKMu) to jest tylko wyjątek potwierdzający regułę. A Ikarusy jeżdżą z konieczności. Wiadomo przecież, że nie da się z dnia na dzień wymienić 170 autobusów. Natomiast wydaje mi się, że ich dni są policzone.


adam86 napisał(a):
To nie jest żadna sytuacja awaryjna, bo te kursy i tak nie zostaną przywrócone, wszyscy w UM Gliwice o tym dobrze wiedzą i dobrze m z tym, bo im mniej wydzadzą tym lepiej.


Z wszelkich dostępnych mi źródeł (prezes Szary + prezydent Frankiewicz) wiem, że sytuacja jest awaryjna. Jeśli uważasz, że tak nie jest, to przedstaw przynajmniej źródło tej wiedzy. A jeżeli jedynym źródłem tej wiedzy jesteś ty sam, to po prostu przestań siać bezpodstawny defetyzm. Gdyby intencją władz miasta było wydanie jak najmniejszej ilości pieniądzy, to na pewno nie byłoby w Gliwicach żadnych Solarisów.


adam86 napisał(a):
ROTFL. Nie bądź naiwny. Nic nie zostanie przywrócone, raczej będzie jeszcze bardziej wycięte.


j.w.


Ostatnio edytowano Pt 19.09.2008, 19:45 przez mieszko966, łącznie edytowano 2 razy

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 19:42 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Jak zwykle prawda w oczy kole. Moj post podkresla slusznosc jego slow i obnazyc Twoja niewiedze. Zarzadzania systemami transportowymi ? Ja bym powiedzial, ze to inna dziedzina, ale nie wykluczam, ze moga miec ze soba cos wspolnego wkoncu. Cala reszta ? bynajmniej, tylko na Twoj temat mam takie zdanie.
z wielkich Piekar ? Tym to Ty bynajmniej nie obrazasz mnie tylko wszystkich mieszkancow Piekar, ze mieszkasz tam gdzie mieszkasz to wiesz....tez moge sie tam przeprowadzic - tylko pokazales swoja kolejna "wielka" ceche.


Ostatnio edytowano Pt 19.09.2008, 19:46 przez P Śl, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 19:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
mieszko966 napisał(a):
Nie da się tak rozpisać przetargu na usługę, żeby mieć pełny wpływ na jakość jej wykonywania. No chyba, że przewoźnik jest twoim podwładnym (patrz prezes PKM).

Padłem, po prostu padłem... W cywilizowanych systemach jest cos takiego jak CR i NR i kary za nie takie realizowanie umowy jak trzeba. A u nas to np. pan prezydent katowic ma taki piękny bezposredni wpływ na niby swojego podwładnego prezesa PKM, a jeżdżą totalne złomy, a niskacze nie tam gdzie trzeba.
Cytuj:
Sam jeden nie ma.

Alez oczywiście, że ma...

Cytuj:
Oczywiście, że nie sprowadza. Jeszcze raz chciałbym zauważyć, że sprowadzenie 5 DABów (to jest 0,3% całego taboru PKMu) to jest tylko wyjątek potwierdzający regułę.

Że co jest? jakich 5 dabów, jak sprwadzono ich 15.
Cytuj:
A Ikarusy jeżdżą z konieczności. Wiadomo przecież, że nie da się z dnia na dzień wymienić 170 autobusów.

Owszem da się, patrz ZTM Warszawa.


Cytuj:
Z wszelkich dostępnych mi źródeł (prezes Szary + prezydent Frankiewicz) wiem, że jest awaryjna. Jeśli uważasz, że tak nie jest, to przedstaw przynajmniej źródło tej wiedzy.

KZK nie przywróci tych kursów, bo wpływy taryfowe nie wzrosną, o ile nie dojdzie do totalnej rewolucji w tym względzie.


I wyedytuj post!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 19:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
No ale to nie zmienia faktu, że jest on fabrycznie nowy.


Ze jaki jest? No bez przesady- nie jest fabrycznie nowy w żadnym rozumieniu.

Cytuj:
Z resztą z tym fabrycznie nowy to też jest mały problem. Bo trudno w zasadzie jednoznacznie określić, który pojazd jest fabrycznie nowy, a który nie.


Wiadomo- fabrycznie nowy to jest ten, który opuścił zakład produkcyjny firmy wytwarzającej samochody i został zbudowany z samych nowych, dotychczas nieużywanych w innym pojeździe części. W ogóle samochód staje się pojazdem dopiero w momencie dopuszczenia go do ruchu i do sprzedaży w naszym kraju.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 19:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
Daro85 napisał(a):
Zdarzają się oczywiście takie wypadki, jak Omnitech (myślę, że ktoś wyciągnie z tego wnioski i zabezpieczy się na przyszłość), ale patrząc po całości, komunikacja miejska w Gliwicach rozwija się pod pełną kontrolą władz miasta.

No jeszcze tylko tego brakuje, żeby władze miasta decydował o tym kto ma jeźdizć na której linii. To już by chyba był szczyt bezczelności.


Ja tego nie napisałem- proszę cytuj odpowiednio.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 19:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Przemo napisał(a):
Cytuj:
Bo teraz mają na takim 126 4 wozy całodzienne a kiedyś mieli 3 i 2 przerywańce ;)

Mieli 6 wozów na 126 ale mniejsza oto :P


6 to chyba na 197, nie licząc dodatku ;)

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 19:54 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
adam86 napisał(a):
Owszem da się, patrz ZTM Warszawa.

Chlopie, Ty odpisujesz jakies bzdury, wyjete z kontekstu! Bo warszawskie warunki to sa warszawskie a nasze to nasze to raz ! Poza tym Gliwice maja ile? 200 ? autobusow, a Warszawa 1600, wiec skoncz juz pisac te swoje z d... wyciagniete brednie !


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 19:54 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
mieszko966 napisał(a):
Natomiast nie jest to żadną regułą. Trudno więc mówić o hipokryzji. Faktem jest natomiast, że PKM nie dysponuje na dzień dzisiejszy autobusami niskopodłogowymi z 1993 roku, a przecież nie będzie ich na siłę sprowadzał, bo to byłby krok w tył. Tak czy inaczej, w większości przetargów rozpisywanych przez KZK jest na z góry straconej pozycji.


Ale to PKM powinien się dostosować do wymogów zamawiającego, a nie odwrotnie.

Cytuj:
Po co się na siłę decydować, skoro można realizować system mieszany, który przydaje zalety, eliminując większość wad?


Nie ma czegoś takiego. System (model) jest jeden, tylko w przypadku GOPu ma on szereg wypaczeń i błędów.

Cytuj:
System mieszany pozwala gminom na ograniczenie kosztów komunikacji miejskiej, bo jedna administracja centralna eliminuje dublowanie kosztów.


Wyjaśnij o Ci chodzi.

Cytuj:
Z drugiej strony, gminy (przynajmniej niektóre, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dotyczyło to wszystkich)


No pewnie, niech sobie każda gmina powoła swój PKM ;)

Cytuj:
mają osobną pulę pieniędzy, dzięki której mogą mieć bezpośredni wpływ na jakość taboru na swoim terenie.


I dzielą pasażerów na lepszych (korzystających z nowych autobusów PKMu) i gorszych (którzy korzystają z linii obsługiwanych przez kogoś innego). Jak gmina chce mieć nowy tabor na swoim terenie to naprawdę wystarczy zawnioskować do KZK GOP o stawianie takich, a nie innych wymagań. Chorzów taki wniosek postawił i na 165 są nowe autobusy.

Cytuj:
Z punktu widzenia Gliwic, taki system sprawdza się wręcz idealnie.


Co widać po karczemnej awanturze dotyczącej 57/80/288/

Cytuj:
Tak się składa, że przeszła już przez RM uchwała o wejściu Gliwic do programu modernizacji tramwajów z kwotą 12 mln zł. Biorąc pod uwagę udział Gliwic w całości sieci tramwajowej, jest to kwota relatywnie spora. Tak więc, darowałbyś sobie pisanie rzeczy niezgodnych z prawdą.


To są grosze, a nie "relatywnie spora kwota".


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 19:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Daro85 napisał(a):
Wiadomo- fabrycznie nowy to jest ten, który opuścił zakład produkcyjny firmy wytwarzającej samochody i został zbudowany z samych nowych, dotychczas nieużywanych w innym pojeździe części.

Ale o coś innego chodzi. Bo gdyby np. KZK ogłosiło przetarg i wymagało iluz tam fabrycznie nowych autobusów, to jesli one by musiały istanieć i byc zarejestrowane w dnu zgłaszania, to jakie kryterium przyjąć de facto jako określenie co jest fabrycznie nowe a co nie.


Ostatnio edytowano Pt 19.09.2008, 19:58 przez adam86, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 19:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
P Śl napisał(a):
Chlopie, Ty odpisujesz jakies bzdury, wyjete z kontekstu! Bo warszawskie warunki to sa warszawskie a nasze to nasze to raz ! Poza tym Gliwice maja ile? 200 ? autobusow, a Warszawa 1600, wiec skoncz juz pisac te swoje z d... wyciagniete brednie !

Dobra dziecko, jak juz sam zaczynasz wypisywac słowa cokolwiek nie będące uznawane za kulturalne to zamknij dziób i siedz cicho, bo nie masz pojęcia o czym piszesz. Nie potrafisz napisac żadnego normalnego argumentu tylko rzucasz błotem.


Ostatnio edytowano Pt 19.09.2008, 19:58 przez adam86, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 19:58 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
mieszko966 napisał(a):
adam86 napisał(a):
Jakie to niby eliminuje wady?


Jeśli gmina sama organizuje komunikację, to wadą są wyższe koszty administracyjne. Jeśli organizatorem w całości jest KZK, a rynek jest w pełni uwolniony, gmina w dość dużym stopniu traci wpływ na to, czym fizycznie jeżdżą jej mieszkańcy.


Rynek nie jest uwolniony tylko regulowany. I tym regulatorem ma być KZK GOP. Gmina nie jest od tego, żeby się zajmować kupowaniem autobusów, paliwa, opon i zatrudnianiem kierowców.

Cytuj:
Na KZK GOP liczyć nie warto (wszyscy wiemy, jak to się kończy), dlatego lepiej dbać o pewne rzeczy we własnym zakresie. Nigdy nie miałeś takiej sytuacji, że wykonywałeś jakieś zadanie samodzielnie, tylko dlatego, że bałeś się, że kto inny może je spieprzyć? Ja tak miewam często, dlatego nie dziwię się Frankiewiczowi, że nie w pełni ufa możliwościom organizacyjnym KZK.


Już setki razy było to wałkowane tu na forum. Idąc tym tokiem rozumowania należy czym prędzej wystąpić z szeregów KZK i zacząć komunikację organizować samodzielnie.

Cytuj:
Obecne cięcia to jest sytuacja awaryjna, która powinna zakończyć się pod koniec roku (patrz wcześniejszy post).


Heheh, dobry żart.

Cytuj:
Jak już napisałem wcześniej, uważam, że kwota ta jest adekwatna do udziału Gliwic w całości sieci tramwajowej.


Ale jest nieadekwatna do potrzeb inwestycyjnych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 19:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
mieszko966 napisał(a):
Nie da się tak rozpisać przetargu na usługę, żeby mieć pełny wpływ na jakość jej wykonywania. No chyba, że przewoźnik jest twoim podwładnym (patrz prezes PKM).


Ależ da się tak rozpisać przetarg- po pierwsze dać odpowiednie wymagania, a po drugie wpisać w umowę odpowiedni punkt dotyczący wymagań organu kontrolnego. Nie podoba się firmie to niech sobie jeździ dla ZKKM Chrzanów ;)

Cytuj:
Natomiast wydaje mi się, że ich dni są policzone.


Mi tez się tak wydaje- zostanie może 5 dla KSG ;-)


Cytuj:
ROTFL. Nie bądź naiwny. Nic nie zostanie przywrócone, raczej będzie jeszcze bardziej wycięte.


Albo nie ;)

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 19:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 1.09.2007, 19:18
Posty: 979
Lokalizacja:
Gliwice
adam86 napisał(a):
W cywilizowanych systemach jest cos takiego jak CR i NR i kary za nie takie realizowanie umowy jak trzeba.


Tyle tylko, że wymienione przeze mnie różnice w wykonywaniu usługi mogą się pojawiać także wtedy, gdy umowa jest realizowana "jak trzeba". A wtedy nie ma podstaw do nałożenia żadnych kar. MAZy czy Volva z Omnitechu, które doprowadzają wielu ludzi do białej gorączki, są przecież zgodne z umową. Organizator jest w tym wypadku bezradny. Może oczywiście zostrzyć warunki przetargu, ale nie może tego robić w nieskończoność. Zawsze pozostanie pewien (mniejszy lub większy) margines, w którym przewoźnik może się swobodnie poruszać i na który organizator nie ma żadnego wpływu. A to powoduje u organizatora dyskomfort.


adam86 napisał(a):
A u nas to np. pan prezydent katowic ma taki piękny bezposredni wpływ na niby swojego podwładnego prezesa PKM, a jeżdżą totalne złomy, a niskacze nie tam gdzie trzeba.


Co tylko dowodzi, że Uszok nie nadaje się na sprawowaną przez siebie funkcję.


Cytuj:
Że co jest? jakich 5 dabów, jak sprwadzono ich 15.


No w sumie to DABów jeździ po Gliwicach chyba nawet z 30. Ale z tego co mi wiadomo, tylko 5 zostało kupionych na rynku wtórnym. Ale mogę się oczywiście mylić.


adam86 napisał(a):
Owszem da się, patrz ZTM Warszawa.


Ale Warszawa jest 10x większa od Gliwic, więc porównanie jest zupełnie anstrakcyjne.


adam86 napisał(a):
KZK nie przywróci tych kursów, bo wpływy taryfowe nie wzrosną, o ile nie dojdzie do totalnej rewolucji w tym względzie.


Wpływy taryfowe być może nie wzrosną, ale wzrosnąć może dotacja ze strony miasta. W przypadku Gliwic w grę wchodzi ok. 3-4 mln zł dopłaty. Nie wiem, jak jest w Chorzowie, ale w Gliwicach jest to kwota do przełknięcia. Nasz budżet co roku wzrasta o kilkadziesiąt milionów, więc zwiększenie o 4 mln dopłaty do KZK nie powinno stanowić żadnego problemu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 19:59 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
P Śl napisał(a):
Oj Adasiu wlasnie pokazales jak Ty malo rozumiesz i malo wiesz jeszcze, bo mieszko slusznie zauwazyl, ze system mieszany faktycznie jest bardzo korzystny dla miasta, a Ty poki co to jestes dobry w biciu piany jak zwykle.


Patrząc na KM jako całość i w perspektywie nieco dłuższej niż rok budżetowy to system "mieszany" (czyli nieuczciwa konkurencja i rozmycie odpowiedzialności) jest najgorszym jaki może być.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 20:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Daro85 napisał(a):
Albo nie ;)

Ale przywrócone na pewno nie będzie;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 20:00 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43
Posty: 4265
Lokalizacja:
Bytom
P Śl napisał(a):
Chlopie, Ty odpisujesz jakies bzdury, wyjete z kontekstu! Bo warszawskie warunki to sa warszawskie a nasze to nasze to raz !

Głównie przez to, że połowę patologii tudzież prostych niedoróbek naszego systemu na siłę próbuje się przerabiać w jego zalety - jak dotowanie przewoźników bezpośrednio z miejskiej kasy.
P Śl napisał(a):
Poza tym Gliwice maja ile? 200 ? autobusow, a Warszawa 1600, wiec skoncz juz pisac te swoje z d... wyciagniete brednie !

I co to ma do rzeczy - ilość? Się chce, się da, nikt nie każe od razu wymienić 3/4 floty, ale po prawdzie w skali takiego PKM działającego na tych zasadach, co w ZTMie można by spokojnie połasić się o 40, 50 wozów.

ATSD - co się tak irytujesz? Jakbyś połowę tych emocji wkładał w swoją pracę, niejeden przodownik minionej epoki mógłby się schować, przynajmniej, jeśli idzie o wykonanie procentowe normy. ;-)

_________________
"Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 20:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
Ale o coś innego chodzi. Bo gdyby np. KZK ogłosiło przetarg i wymagało iluz tam fabrycznie nowych autobusów, to jesli one by musiały istanieć i byc zarejestrowane w dnu zgłaszania, to jakie kryterium przyjąć de facto jako określenie co jest fabrycznie nowe a co nie.


No a byłeś kiedyś w fabryce jakiejkolwiek? Wiesz jak wygląda np. system produkcyjny GM, albo Fiata? Spokojnie można dojść do tego jaki pojazd będzie dostarczony jakiemu odbiorcy- jeśli jeszcze masz do czynienia z produkcją małoseryjną to już w ogóle sytuacja jest jasna i przejrzysta, czy dany autobus jest czy go nie ma i nie będzie.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 20:02 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
mieszko966 napisał(a):
Nie da się tak rozpisać przetargu na usługę, żeby mieć pełny wpływ na jakość jej wykonywania.


Wiele razy prosiliśmy w różnych wątkach na forum, żeby przestać patrzeć na komunikację przez pryzmat wypaczeń w GOPie. Popatrz jak funkcjonują przewoźnicy prywatni w innych sieciach komunikacyjnych, co i jak się od nich wymaga i jak się z tego wywiązują. Nie widzę kompletnie żadnego sensownego argumentu za tym, że prywatny autobus nie może być nowy, czysty, zadbany i punktualny.

Cytuj:
Z wszelkich dostępnych mi źródeł (prezes Szary + prezydent Frankiewicz) wiem, że sytuacja jest awaryjna.


Jeśli awarią uznać permanentną dziurę budżetową w KZK to istotnie możesz mieć rację ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 20:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
Daro85 napisał(a):
Albo nie ;)

Ale przywrócone na pewno nie będzie;)


Albo nie ;)- wszak T15 miało też do usr***j jeździć na solówkach a tu taki geschenk :P

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 17.06.2006, 0:07
Posty: 1250
Lokalizacja:
PYSKOWICE
Ludzie nie porównujcie Warszawy do Gliwic . Tam niby wymieniono taką liczbe autobusów ale to jest STOLICA.
Jakbym miał wybór Solarisa co 30 minut albo Ikarusa co 10 minut o czywiście wybrał by to drugie , pewnie nie tylko ja.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 707 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 36  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności