Teraz jest Pn 6.02.2023, 22:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 685 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 35  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 16:59 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
adam86 napisał(a):
P Śl napisał(a):
Bo Meteor nie nalezy do miasta. (?)

No niesamowite odkrycie.
Cytuj:
Radzilbym uwazac na stwierdzenia "pod stolem", bo na to sa paragrafy.

A ja bym raczył uważać na pierdoły które się wypisuje.

1. No dla Ciebie widac tak. 2. To ja bym to proponowal przed lustrem sobie codziennie powtarzac :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 17:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13898
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Daro85 napisał(a):
SAM? No chyba żartujesz ;). A są papiery w fabryce, zę pojazd o takiej kombinacji numerów nadwozia i silnika kiedykolwiek ją opuścił? Nie ma? No to nie jest to pojazd fabryczny, chyba, że w dokumentach zapisano, ze wymieniono silnik (w sensie cały zespół napędowy), ale wtedy to tez nie SAM :P.

Alez jest fabrycznie nowy, tylko że ową fabryką jest w tym momencie Zagozda np.
Cytuj:
A wiesz czemu się nie darli? Bo teraz mają na takim 126 4 wozy całodzienne a kiedyś mieli 3 i 2 przerywańce ;)

Ale ja nie mówię o PKM, tylko o prezydencie, który to rzekomo tak bardzo dba o pasażerów:)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 17:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13898
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
P Śl napisał(a):
1. No dla Ciebie widac tak.

Niestety oczywiście nie jesteś w stanie zromuieć o co w tym wsyztskim chodzi.
Cytuj:
2. To ja bym to proponowal przed lustrem sobie codziennie powtarzac :)

No to korzystaj, nikt nie broni:P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 17:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
Alez jest fabrycznie nowy, tylko że ową fabryką jest w tym momencie Zagozda np.


Nie nie on nie jest fabryką- po pierwsze dlatego, ze nie ma np. tłoczni blach, a są dowody na to, ze nadwozie zostało wypuszczone z linii montażowej w 1989 roku, a po drugie mozna udowodnić, że pojazd ma inny rok produkcji nadwozia i inny rok produkcji silnika (co przy fabrycznych pojazdach się nie zdarza, chyba, że przeszły remont kapitalny, z wymianą zespołu napędowego). Zresztą rygory pierwszej rejestracji pojazdu fabrycznie nowego są w PL dość wysokie (np. pojazd musi mieć wszystkie częsci fabryczne, tzn. wyprodukowane dla tego konkretnego egzemplarza pojazdu)- np. w GMie jest grupa Astr, które nigdy nie wyjechały na drogi, z powodu np. znacznego uszkodzenia w transporcie.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 17:11 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
adam86 napisał(a):
Niestety oczywiście nie jesteś w stanie zromuieć o co w tym wsyztskim chodzi.

Oj tak, oczywiscie, jak zwykle trafiles w sedno sprawy :).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 17:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13898
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Daro85 napisał(a):
Nie nie on nie jest fabryką- po pierwsze dlatego, ze nie ma np. tłoczni blach, a są dowody na to, ze nadwozie zostało wypuszczone z linii montażowej w 1989 roku, a po drugie mozna udowodnić, że pojazd ma inny rok produkcji nadwozia i inny rok produkcji silnika (co przy fabrycznych pojazdach się nie zdarza, chyba, że przeszły remont kapitalny, z wymianą zespołu napędowego).

Ale nie chodzi mi o fikcyjne SAMy, tylko zarejestrowane zgodnie z przepisami i stanem faktycznym zgodnym ze stosownym rozporządzeniem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 17:15 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Daro85 napisał(a):
SAM? No chyba żartujesz ;). A są papiery w fabryce, zę pojazd o takiej kombinacji numerów nadwozia i silnika kiedykolwiek ją opuścił? Nie ma? No to nie jest to pojazd fabryczny, chyba, że w dokumentach zapisano, ze wymieniono silnik (w sensie cały zespół napędowy), ale wtedy to tez nie SAM :P.

Dokladnie o takim samym ugryzieniu sprawy myslalem jesli chodzi o tworzenie papierow do przetargow piekarskich i nie bylo by problemow dzisiaj z tym ..... z Chebzia :/.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 17:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
Ale nie chodzi mi o fikcyjne SAMy, tylko zarejestrowane zgodnie z przepisami i stanem faktycznym zgodnym ze stosownym rozporządzeniem.


No tylko, ze już w ustawie pisze, ze SAM to pojazd konstrukcji własnej, a więc nie fabrycznej :P

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 17:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13898
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Daro85 napisał(a):
No tylko, ze już w ustawie pisze, ze SAM to pojazd konstrukcji własnej, a więc nie fabrycznej :P

No ale to nie zmienia faktu, że jest on fabrycznie nowy. Z resztą z tym fabrycznie nowy to też jest mały problem. Bo trudno w zasadzie jednoznacznie określić, który pojazd jest fabrycznie nowy, a który nie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 18:36 

Dołączył(a): Nd 19.02.2006, 13:14
Posty: 1595
Cytuj:
Bo teraz mają na takim 126 4 wozy całodzienne a kiedyś mieli 3 i 2 przerywańce ;)

Mieli 6 wozów na 126 ale mniejsza oto :P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 18:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 1.09.2007, 19:18
Posty: 979
Lokalizacja:
Gliwice
Natomiast nie jest to żadną regułą. Trudno więc mówić o hipokryzji. Faktem jest natomiast, że PKM nie dysponuje na dzień dzisiejszy autobusami niskopodłogowymi z 1993 roku, a przecież nie będzie ich na siłę sprowadzał, bo to byłby krok w tył. Tak czy inaczej, w większości przetargów rozpisywanych przez KZK jest na z góry straconej pozycji. Ale historia zna już takie przypadki. Gaus też nie dostał się na studia tylko z powodu tego, że był mądrzejszy od egzaminatorów.


adam86 napisał(a):
Trzeba się w końcu na coś zdecydować, albo jest system przetargów, jest KZK i to on ma kompetencje w dziedzinie komunikacji miejskiej, albo każdy sam sobie robi komunikacje i każdy sobie robi z kasą co chce.


Po co się na siłę decydować, skoro można realizować system mieszany, który przydaje zalety, eliminując większość wad? System mieszany pozwala gminom na ograniczenie kosztów komunikacji miejskiej, bo jedna administracja centralna eliminuje dublowanie kosztów. Z drugiej strony, gminy (przynajmniej niektóre, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dotyczyło to wszystkich) mają osobną pulę pieniędzy, dzięki której mogą mieć bezpośredni wpływ na jakość taboru na swoim terenie. Z punktu widzenia Gliwic, taki system sprawdza się wręcz idealnie.


adam86 napisał(a):
Akurat w Świętochłowicach 3/4 komunikacji to są tramwaje na które jakos wcale tak hojnie dające na komunikacje Gliwice złamanego grosza nie raczą wyda.


Tak się składa, że przeszła już przez RM uchwała o wejściu Gliwic do programu modernizacji tramwajów z kwotą 12 mln zł. Biorąc pod uwagę udział Gliwic w całości sieci tramwajowej, jest to kwota relatywnie spora. Tak więc, darowałbyś sobie pisanie rzeczy niezgodnych z prawdą.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 18:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 1.09.2007, 19:18
Posty: 979
Lokalizacja:
Gliwice
Gumiś napisał(a):
Niby jakieś rozmowy z KZK GOP w sprawie przywrócenia dawnego rozkładu 32,126,197 trwają. Zostałem również poinformowany że będą interweniowac w sprawie powrotu na starą trase lini 280 oraz zwiekszenia pojemności taboru na lini 677.


Niby trwają, ale raczej nic nie dadzą. KZK ma problem z płynnością finansową, bo przeliczył się w sprawie dochodów z biletów. Okazały się dużo niższe, niż planowano na początku roku i na dzień dzisiejszy KZK kończą się już pieniądze, więc tnie kursy na potęgę. Z pierwszych wyliczeń wynika ponoć, że gminy średnio będą musiały zwiększyć dotacje nawet o 30%. Teoretycznie, z początkiem roku, o ile gminy wpłacą nowe, wyższe dotacje, wycięte kursy powinny powrócić.


Daro85 napisał(a):
[...] dysproporcja między PKMem Gliwice, a innymi przewoźnikami zaczyna się powoli robić widoczna- i teraz pytanie czy to nie zaskutkuje jakąś secesją za czas jakiś.


Żadnej secesji nie będzie. Myślę, że Gliwice bardzo sporo oszczędzają na przynależności do KZK (patrz wcześniejszy post). A jednocześnie w dalszym ciągu mają całkiem poważny wpływ na to, co jeździ po Gliwicach. Zdarzają się oczywiście takie wypadki, jak Omnitech (myślę, że ktoś wyciągnie z tego wnioski i zabezpieczy się na przyszłość), ale patrząc po całości, komunikacja miejska w Gliwicach rozwija się pod pełną kontrolą władz miasta.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 18:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13898
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
mieszko966 napisał(a):
Natomiast nie jest to żadną regułą. Trudno więc mówić o hipokryzji. Faktem jest natomiast, że PKM nie dysponuje na dzień dzisiejszy autobusami niskopodłogowymi z 1993 roku, a przecież nie będzie ich na siłę sprowadzał, bo to byłby krok w tył. Tak czy inaczej, w większości przetargów rozpisywanych przez KZK jest na z góry straconej pozycji.

To zamiast tych Dabów z 1991 roku by sobie kupili z 1993. Ale mówię, będzie przetarg na pakiet to będzie można sobie Ikarusa zgłosic.
Cytuj:
Po co się na siłę decydować, skoro można realizować system mieszany, który przydaje zalety, eliminując większość wad?

Jakie to niby eliminuje wady?
Cytuj:
System mieszany pozwala gminom na ograniczenie kosztów komunikacji miejskiej, bo jedna administracja centralna eliminuje dublowanie kosztów. Z drugiej strony, gminy (przynajmniej niektóre, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dotyczyło to wszystkich) mają osobną pulę pieniędzy, dzięki której mogą mieć bezpośredni wpływ na jakość taboru na swoim terenie.

Ale brednie. Na jakość taboru to ma wpływać organ zlecający tą komunikację, a nie gmina kupując taki czy inny autobus.
Cytuj:
Z punktu widzenia Gliwic, taki system sprawdza się wręcz idealnie.

No, szkoda tylko, że za te parę milinów złotych to pasażerowie mogliby mieć dużo częściej autobus. Co z tego, że jadą nowym Solarisem, jak cisną się w tłoku. Ale co to kogo niech powycinają połowę kursów na 32, co tam kogo obchodzi jakiś pasażer. My przeciez taką kasę dajemy na nowe autobusy...
Cytuj:
Tak się składa, że przeszła już przez RM uchwała o wejściu Gliwic do programu modernizacji tramwajów z kwotą 12 mln zł. Biorąc pod uwagę udział Gliwic w całości sieci tramwajowej, jest to kwota relatywnie spora. Tak więc, darowałbyś sobie pisanie rzeczy niezgodnych z prawdą.

No niesamowita wręcz, 100 km nowych torów da się za to wybudować...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 19:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13898
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
mieszko966 napisał(a):
Niby trwają, ale raczej nic nie dadzą. KZK ma problem z płynnością finansową, bo przeliczył się w sprawie dochodów z biletów. Okazały się dużo niższe, niż planowano na początku roku i na dzień dzisiejszy KZK kończą się już pieniądze, więc tnie kursy na potęgę. Z pierwszych wyliczeń wynika ponoć, że gminy średnio będą musiały zwiększyć dotacje nawet o 30%. Teoretycznie, z początkiem roku, o ile gminy wpłacą nowe, wyższe dotacje, wycięte kursy powinny powrócić.

No i gdzie jest teraz pan prezydent? czemu nie ma larma na temat tego, że KZK tnie kursy? Podobno tyle kasy daje na tą komunikacje.

Daro85 napisał(a):
Zdarzają się oczywiście takie wypadki, jak Omnitech (myślę, że ktoś wyciągnie z tego wnioski i zabezpieczy się na przyszłość), ale patrząc po całości, komunikacja miejska w Gliwicach rozwija się pod pełną kontrolą władz miasta.

No jeszcze tylko tego brakuje, żeby władze miasta decydował o tym kto ma jeźdizć na której linii. To już by chyba był szczyt bezczelności.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 19:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 1.09.2007, 19:18
Posty: 979
Lokalizacja:
Gliwice
adam86 napisał(a):
Jakie to niby eliminuje wady?


Jeśli gmina sama organizuje komunikację, to wadą są wyższe koszty administracyjne. Jeśli organizatorem w całości jest KZK, a rynek jest w pełni uwolniony, gmina w dość dużym stopniu traci wpływ na to, czym fizycznie jeżdżą jej mieszkańcy.


adam86 napisał(a):
Ale brednie. Na jakość taboru to ma wpływać organ zlecający tą komunikację, a nie gmina kupując taki czy inny autobus.


Na KZK GOP liczyć nie warto (wszyscy wiemy, jak to się kończy), dlatego lepiej dbać o pewne rzeczy we własnym zakresie. Nigdy nie miałeś takiej sytuacji, że wykonywałeś jakieś zadanie samodzielnie, tylko dlatego, że bałeś się, że kto inny może je spieprzyć? Ja tak miewam często, dlatego nie dziwię się Frankiewiczowi, że nie w pełni ufa możliwościom organizacyjnym KZK.


adam86 napisał(a):
No, szkoda tylko, że za te parę milinów złotych to pasażerowie mogliby mieć dużo częściej autobus. Co z tego, że jadą nowym Solarisem, jak cisną się w tłoku.


Lepszy tłok w nowym Solarisie, niż luz w rozpadającym się Ikarusie tudzież jakiejś używce z Zachodu. Zresztą, Gliwice to nie jest biedne miasto. Stać nas na to, żeby mieć i nowoczesne autobusy, i dużą częstotliwość. Obecne cięcia to jest sytuacja awaryjna, która powinna zakończyć się pod koniec roku (patrz wcześniejszy post).


adam86 napisał(a):
No niesamowita wręcz, 100 km nowych torów da się za to wybudować...


Jak już napisałem wcześniej, uważam, że kwota ta jest adekwatna do udziału Gliwic w całości sieci tramwajowej. Zresztą, to że teraz jest 12 mln, nie wyklucza wcale, że w przyszłości będzie więcej.


adam86 napisał(a):
No i gdzie jest teraz pan prezydent? czemu nie ma larma na temat tego, że KZK tnie kursy? Podobno tyle kasy daje na tą komunikacje.


Larmo to nawet i jest, ale od robienia larma pieniądzy w KZK nie przybędzie. Sprawa jest prosta. Jeśli mają być autobusy, to KZK musi za nie czymś zapłacić. Skoro nie uzbierał tych pieniędzy z biletów, to musi dać je gmina. Ergo: autobusy wrócą nie wtedy, gdy Frankiewicz będzie robił larmo, tylko wtedy, gdy wyciągnie skądś pieniądze na realizację do końca roku dodatkowych kursów. Nie jestem pewien, o jaką konkretnie sumę chodzi, ale przy zamkniętym budżecie każda suma jest problemem. Natomiast jestem pewien, że od przyszłego roku na pewno dodatkowe pieniądze się znajdą i autobusy wrócą na trasę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 19:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
mieszko966 napisał(a):
Jak już napisałem wcześniej, uważam, że kwota ta jest adekwatna do udziału Gliwic w całości sieci tramwajowej. Zresztą, to że teraz jest 12 mln, nie wyklucza wcale, że w przyszłości będzie więcej.
Kwota jest adekwatna do zgłoszonych przez Gliwice inwestycji, które zamierzają wykonać na swoim terenie, a udział Gliwic jest jedynie brany pod uwage w przypadku modernizacji taboru.

adam86 napisał(a):
No niesamowita wręcz, 100 km nowych torów da się za to wybudować...


12 mln (+12 mln dotacji) to moze nie dużo jak na całą sumę projektu, jednak w Gliwicach nie trzeba obecnie robić więcej. W innych miastach wyda sie te pieniądze na potrzebniejsze remonty.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 19:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13898
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
mieszko966 napisał(a):
Jeśli gmina sama organizuje komunikację, to wadą są wyższe koszty administracyjne. Jeśli organizatorem w całości jest KZK, a rynek jest w pełni uwolniony, gmina w dość dużym stopniu traci wpływ na to, czym fizycznie jeżdżą jej mieszkańcy.

Na podstawie czego tak niby twierdzisz, że traci na to wpływ? Czyżby Warszawa, Kraków czy Gdynia nie miały takiego wpływu?

Cytuj:
Na KZK GOP liczyć nie warto (wszyscy wiemy, jak to się kończy)

Bo oczywiście pan prezydent jako członek zgromadzenia to nie ma na KZK żadnego wpływu.


Cytuj:
Lepszy tłok w nowym Solarisie, niż luz w rozpadającym się Ikarusie tudzież jakiejś używce z Zachodu.

ROTFL. Bo oczywiście PKM nie ma przecież Ikarusów, a uzywek to w ogóle nie sprowadza.
Cytuj:
Zresztą, Gliwice to nie jest biedne miasto. Stać nas na to, żeby mieć i nowoczesne autobusy, i dużą częstotliwość. Obecne cięcia to jest sytuacja awaryjna, która powinna zakończyć się pod koniec roku (patrz wcześniejszy post).

No to skoro jest takie bogate to czemu nikt sie drze, że kursy są wycinane? To nie jest żadna sytuacja awaryjna, bo te kursy i tak nie zostaną przywrócone, wszyscy w UM Gliwice o tym dobrze wiedzą i dobrze m z tym, bo im mniej wydzadzą tym lepiej.

Cytuj:
Natomiast jestem pewien, że od przyszłego roku na pewno dodatkowe pieniądze się znajdą i autobusy wrócą na trasę.

ROTFL. Nie bądź naiwny. Nic nie zostanie przywrócone, raczej będzie jeszcze bardziej wycięte.


Ostatnio edytowano Pt 19.09.2008, 19:25 przez adam86, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13898
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
reksio napisał(a):
12 mln (+12 mln dotacji) to moze nie dużo jak na całą sumę projektu, jednak w Gliwicach nie trzeba obecnie robić więcej. W innych miastach wyda sie te pieniądze na potrzebniejsze remonty.

Nie w ogóle nic nie trzeba robic, bo lepiej kupić hybrydę:P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 19:25 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Oj Adasiu wlasnie pokazales jak Ty malo rozumiesz i malo wiesz jeszcze, bo mieszko slusznie zauwazyl, ze system mieszany faktycznie jest bardzo korzystny dla miasta, a Ty poki co to jestes dobry w biciu piany jak zwykle.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 19:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13898
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
P Śl napisał(a):
Oj Adasiu wlasnie pokazales jak Ty malo rozumiesz i malo wiesz jeszcze,

No niestety nie wiem tyle ile znawca zarządzania systemami transportowymi z wielkich Piekar Śląski. Jego post w tym temacie jest pełen ważnych i pieknych argumentów po prostu. A cała reszta to wredni pieniacze. Zalecam pilną wizytę...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 685 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 35  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności