Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Punkty Obsługi Pasażera Napisane: Pn 14.03.2011, 19:54 |
|
inżinier |
|
Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58 Posty: 2091 Lokalizacja: Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
|
Chciałbym rozpocząć dyskusję na temat celowości funkcjonowania przybytków z tematu. Dzisiaj miałem okazję skorzystać z sosnowieckiego POPu i odniosłem wrażenie, że uruchomiono je tylko po to, by rozszerzyć sieć punktów uiszczania opłat dodatkowych (czyt. obsługiwać tych nieuczciwych pasażerów i zbijać na nich kasę).
Przedstawię całą przygodę z POPem: miałem do załatwienia sprawy w Sosnowcu, z racji lepszej pogody udałem się pieszo na stację w Batorym i nabyłem bilet strefowy B+C Przewozów Regionalnych, wszak zawsze przyjemniejszy jest spacer + stosunkowo szybka podróż od żółwiego telepania się autobusami z objeżdżaniem każdego możliwego fragmentu jezdni na katowickim Rondzie. =) Tak jak przypuszczałem, podróż powrotną mogłem odbić na tym samym bilecie kolejowym, wszak zmieściłem się w dwóch godzinach. Jednak miałem aż 25 minut oczekiwania na pociąg (ukłony w stronę miłośników bezpośrednich połączeń co 30'), stąd nudząc się stwierdziłem, że warto wstąpić do POPu z zapytaniem o dokładny czas przejazdu przy użyciu pojazdów KZK.
Zaatakowałem pracownika prośbą o wyszukanie połączenia Sosnowiec PKP - Chorzów AKS. Sami przyznacie, niezbyt wyszukane, KZK GO nawet nie ma zbytnio okazji do świrowania i pokazywania irracjonalnych połączeń. Tymczasem pracownik zmył mnie błahym stwierdzeniem "do Katowic autobusem 20-25 minut a dalej pojedzie pan tramwajem". Nie będzie łatwo, atakuje go prośbą o szczegóły - ten nawet nie starał się zasugerować mi jakiegokolwiek połączenia, zafrapowany wydukał tylko, że dalej mogę pojechać 820 i wysiąść na Rynku. :o Do dyskusji włączył się kasjer, sugerując skorzystanie z tramwaju, które "jeżdżą co 10 minut". Rozpoczął rzucanie numerkami - na początku nawet zgrabnie, dopiero jak wypalił: "siódemka też tam jedzie" podziękowałem, w duchu ciesząc się, że jednak nie wymienił 41, i biorąc plan sieci, zażenowany wyszedłem.
A teraz wyobraźcie sobie, że chcecie dojechać KZK np. do Brynka (w odwiedziny do kogoś w internacie np.) i chcecie uzyskać tam pomoc w opracowaniu wyprawy. :|
_________________ "Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera Napisane: Pn 14.03.2011, 20:02 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10700
|
Wydaje się, że umiejętność obsługiwania strony internetowej własnego pracodawcy powinna być standardem w takim miejscu... a co tu dopiero mówić o jakiejś szerszej wiedzy na temat sieci komunikacyjnej. Niestety ZTCW to pracownicy POP-ów i infolinii nie są w żaden sposób szkoleni, zarówno merytorycznie, jak i na temat obsługi klienta (a przynajmniej kiedyś nie byli - nawet jak teraz są to i tak, jak widać, bez efektu).
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera Napisane: Pn 14.03.2011, 20:07 |
|
Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07 Posty: 5585 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
Mimo wszystko troche przeginasz, bo ciezko, zeby ci szukal konkretnego polaczenia w wypadku kiedy na tej trasie roznego rodzaju pojazdy kursuja co chwile. Jazda do Brynka to zupelnie inna historia.
_________________ "Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera Napisane: Pn 14.03.2011, 20:13 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10700
|
P Śl napisał(a): Mimo wszystko troche przeginasz, bo ciezko, zeby ci szukal konkretnego polaczenia w wypadku kiedy na tej trasie roznego rodzaju pojazdy kursuja co chwile. A choćby po to ma szukać, żeby podać dokładny czas przejazdu, który może potencjalnego pasażera interesować. No i podawać prawidłowe numery linii, a nie że "siódemką można dojechać", bo to jest kpina.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera Napisane: Pn 14.03.2011, 21:44 |
|
inżinier |
|
Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58 Posty: 2091 Lokalizacja: Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
|
Otóż to, miałem napięty plan dnia i naprawdę potrzebna była mi informacja o czasie, wszak nie będę jechał w ciemno. W końcu i tak skorzystałem z 815, by dojechać na Skargi 3 minuty po odjeździe autobusu 6. Gdyby pracownik od razu wpisał w wyszukiwarkę połączenie, z pewnością zdążyłbym na wcześniejszy autobus, o 12:52 z patelni, i bez problemu złapał 6, będąc o wiele wcześniej... Cytuj: Jazda do Brynka to zupelnie inna historia. Tiaaa, się boję myśleć. No ok, rozumiem, punkt jest w Sosnowcu, także może prosząc o połączenia do Maczek uzyskałbym bardziej merytoryczną informację, ale proszę Cię, to kwestia 2 kliknięć. Zrozumiałbym jeszcze, gdyby nie było wyszukiwarki! PS. Przepraszam, że nie wstrzeliłem się w dział. :)
_________________ "Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera Napisane: Pt 18.03.2011, 14:48 |
|
Sadorg |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31 Posty: 2534 Lokalizacja: SK/WF
|
P Śl napisał(a): Mimo wszystko troche przeginasz, bo ciezko, zeby ci szukal konkretnego polaczenia w wypadku kiedy na tej trasie roznego rodzaju pojazdy kursuja co chwile. Chyba żartujesz! A od czego jest pracownik w punkcie obsługi? Powinien podać, którą trasą jechać jest najkorzystniej biorąc pod uwagę potrzeby pasażera (czas vs bezpośredniość vs inne)
_________________ "kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera Napisane: Pt 18.03.2011, 20:06 |
|
Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07 Posty: 5585 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
Sadorg napisał(a): Chyba żartujesz! A od czego jest pracownik w punkcie obsługi? Powinien podać, którą trasą jechać jest najkorzystniej biorąc pod uwagę potrzeby pasażera (czas vs bezpośredniość vs inne) Naucz sie moze najpierw czytac ze zrozumieniem zanim bedziesz krzyczal o swoich zartach.
_________________ "Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera Napisane: So 19.03.2011, 1:14 |
|
Sadorg |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31 Posty: 2534 Lokalizacja: SK/WF
|
P Śl napisał(a): Sadorg napisał(a): Chyba żartujesz! A od czego jest pracownik w punkcie obsługi? Powinien podać, którą trasą jechać jest najkorzystniej biorąc pod uwagę potrzeby pasażera (czas vs bezpośredniość vs inne) Naucz sie moze najpierw czytac ze zrozumieniem zanim bedziesz krzyczal o swoich zartach. I vice versa. Miałeś kiedyś do czynienia z prawidłową obsługą w punkcie obsługi podróżnych? P.S. Kto tu krzyczy? ;)
_________________ "kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera Napisane: So 19.03.2011, 9:15 |
|
Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07 Posty: 5585 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
No ja nie rzucam wykrzyknikami na wiatr. Nie mialem do czynienia, bo sie sam moge obsluzyc :P. Dwa razy z tego punktu korzystalem. Z czego raz po mape z nadzieja, ze beda miec, ale niestety (czyzby ktos wzial sobie to do serca?). Nie zrozumiales mnie, ja pisalem o tym, ze powinien pomoc mu jaka linie wybrac, gdzie sie przesiasc i na jakie linie moze, czas przejazdu etc - tak, o ktorej konkretnie godzinie, o ktorej godzinie na co sie przesiasc w wypadku kiedy na wybranej trasie pojawiaja pojazdy co kilka minut -NIE, bo to jest na sile utrudnianie komus zycia (tymbardziej gdy wyszukiwarka to jeden wielki bubel). Z tym, ze pracownik POPu nie powinien wprowadzac w blad tez sie zgadzam, ale z drugiej strony cos ciezko jest mi sobie wyobrazic, ze chocby on przeszedl nie wiem jakie szkolenie to ogarnal te 360 linii i byl z tym na biezaco jeszcze. Do czegos takiego to chyba tylko milosnik sie nadaje, bo zwyklemu pracownikowi to raczej ciezko bedzie przyswajac takie dane z wlasnej woli tymbardziej.
_________________ "Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera Napisane: So 19.03.2011, 9:41 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10700
|
P Śl napisał(a): z drugiej strony cos ciezko jest mi sobie wyobrazic, ze chocby on przeszedl nie wiem jakie szkolenie to ogarnal te 360 linii i byl z tym na biezaco jeszcze. Żartujesz sobie znów. Albo raczej kpisz...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera Napisane: So 19.03.2011, 9:44 |
|
Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07 Posty: 5585 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
Raczej realnie oceniam rzeczywistosc w przewinosci do twoich idealnych fantazji.
_________________ "Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera Napisane: So 19.03.2011, 9:46 |
|
Dołączył(a): Śr 19.03.2008, 12:58 Posty: 981 Lokalizacja: Bydgoszcz/Tarnowskie Góry
|
P Śl napisał(a): Raczej realnie oceniam rzeczywistosc w przewinosci do twoich idealnych fantazji. Ale jakoś w informacjach kolejowych się da (raz lepiej, raz gorzej) a mają większy obszar do ogarnięcia ;)
_________________ Zgłoszenia błędów w komunikacji miejskiej - Warsztat napraw KZK GOP | Zobacz blog adas.jogger.pl
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera Napisane: So 19.03.2011, 9:52 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10700
|
Realnie? Twierdzisz, że pracownik informacji pasażerskiej nie jest w stanie nauczyć się przebiegu linii autobusowych w regionie? Nie jest w stanie ogarnąć dwóch komunikatów na krzyż o zmianach tymczasowych? To w takiej Warszawie, czy innej Gdyni w informacji pracują chyba jakieś cyborgi, o krajach zachodnich i innych branżach nie wspominając. Jak ktoś ma elementarne problemy z przyswajaniem prostych informacji to chyba sobie jednak innej pracy powinien poszukać.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera Napisane: So 19.03.2011, 10:04 |
|
Sadorg |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31 Posty: 2534 Lokalizacja: SK/WF
|
P Śl napisał(a): No ja nie rzucam wykrzyknikami na wiatr. Nie mialem do czynienia, bo sie sam moge obsluzyc :P. Nie unoś się, krzyk w internecie WYGLĄDA INACZEJ :P Cytuj: Nie zrozumiales mnie, ja pisalem o tym, ze powinien pomoc mu jaka linie wybrac, gdzie sie przesiasc i na jakie linie moze, czas przejazdu etc - tak, o ktorej konkretnie godzinie, o ktorej godzinie na co sie przesiasc w wypadku kiedy na wybranej trasie pojawiaja pojazdy co kilka minut -NIE, bo to jest na sile utrudnianie komus zycia (tymbardziej gdy wyszukiwarka to jeden wielki bubel). Z tym, ze pracownik POPu nie powinien wprowadzac w blad tez sie zgadzam, No to zasadniczo się zgadzamy. Tylko ile na Śląsku jest takich ciągów, że jest pojazd co kilka minut? W zdecydowanej większości są rejony, ze przydaje się ściąga z godzinami odjazdów, aby gdzieś 25 minut nie "kwitnąc". No i chyba zgodzisz się, że to co przedstawił autor wątku to żenujący poziom obsługi. a to że wyszukiwarka to bubel - to już pasazera niewiele obchodzi w momencie gdy znajdzie się z pracownikiem POP-a face2face. ATSD, zastanawialiście się, czymu nie ma GOP-u w jakodojade? Tam algorytmy szukania działają zauważalnie lepiej niż w KZK-GO. Cytuj: ale z drugiej strony cos ciezko jest mi sobie wyobrazic, ze chocby on przeszedl nie wiem jakie szkolenie to ogarnal te 360 linii i byl z tym na biezaco jeszcze. Do czegos takiego to chyba tylko milosnik sie nadaje, bo zwyklemu pracownikowi to raczej ciezko bedzie przyswajac takie dane z wlasnej woli tymbardziej. Podpisuję się pod tym co memphis napisał powyżej. Ale jeszcze jedno: zastanawiałeś się dlaczego w innych miastach tylu miłośników pracuje "w komunikacji"? Wielokrotnie właśnie na infoliniach lub w punktach obsługi.
_________________ "kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera Napisane: So 19.03.2011, 10:08 |
|
Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07 Posty: 5585 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
W ogolnych zarysach nie, ale jesli chodzi o bardzo dokladne przebiegi to raczej tak wlasnie mysle. adas napisał(a): P Śl napisał(a): Raczej realnie oceniam rzeczywistosc w przewinosci do twoich idealnych fantazji. Ale jakoś w informacjach kolejowych się da (raz lepiej, raz gorzej) a mają większy obszar do ogarnięcia ;) Mimo wszystko jednak wydaje mi sie, ze prosciej jest ogarnac przebiegi sieci kolejowej , bo nie jest ona raczej tak gesta jak mozliwosci jazdy autobusow i ilosci ulic, po ktorych sie poruszaja.
_________________ "Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera Napisane: So 19.03.2011, 10:13 |
|
Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07 Posty: 5585 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
Sadorg napisał(a): No to zasadniczo się zgadzamy. Tylko ile na Śląsku jest takich ciągów, że jest pojazd co kilka minut? W zdecydowanej większości są rejony, ze przydaje się ściąga z godzinami odjazdów, aby gdzieś 25 minut nie "kwitnąc". No i chyba zgodzisz się, że to co przedstawił autor wątku to żenujący poziom obsługi.
No to zasadniczo sie jednak zgadzamy ;). Sadorg napisał(a): ATSD, zastanawialiście się, czymu nie ma GOP-u w jakodojade? Tam algorytmy szukania działają zauważalnie lepiej niż w KZK-GO.
Dlaczego ? ;> Sadorg napisał(a): Ale jeszcze jedno: zastanawiałeś się dlaczego w innych miastach tylu miłośników pracuje "w komunikacji"? Wielokrotnie właśnie na infoliniach lub w punktach obsługi. Dlaczego ? ;>
_________________ "Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera Napisane: So 19.03.2011, 10:14 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10700
|
Sadorg napisał(a): ATSD, zastanawialiście się, czymu nie ma GOP-u w jakodojade? Tam algorytmy szukania działają zauważalnie lepiej niż w KZK-GO. Pewnie dlatego, że KZK broni się rękami i nogami przed udostępnianiem komukolwiek na zewnątrz rozkładów jazdy. Zresztą nie tylko KZK, MZK Tychy również. Nie da się, nie można, nie wolno, pasażerowie będą masowo występować o odszkodowanie w związku z błędnymi informacjami, trzeba zatrudnić sztab ludzi do udostępniania bazy, itd. I to są autentyczne argumenty, nie zmyślone. Swego czasu KZK GOP nam łaskawie zezwoliło na piśmie, że możemy udostępniać link do ich strony :P
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera Napisane: So 19.03.2011, 10:17 |
|
inżinier |
|
Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58 Posty: 2091 Lokalizacja: Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
|
Cytuj: pasażerowie będą masowo występować o odszkodowanie w związku z błędnymi informacjami, O! Chyba sobie pisemko w sprawię POPu wyślę na Barbary, może nie będę występował o odszkodowanie, ale zawsze warto podzielić się oficjalną drogą spostrzeżeniami. ;)
_________________ "Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera Napisane: So 19.03.2011, 12:58 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
Sadorg napisał(a): Ale jeszcze jedno: zastanawiałeś się dlaczego w innych miastach tylu miłośników pracuje "w komunikacji"? Wielokrotnie właśnie na infoliniach lub w punktach obsługi. Dobrze płacą? ;)
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera Napisane: So 19.03.2011, 14:51 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 14011 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Raczej pora zadać pytanie dlaczego w naszej komunikacji prawie żaden miłosnik nie pracuje...
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|