Teraz jest Śr 18.07.2018, 9:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Punkty Obsługi Pasażera
Napisane: Pn 14.03.2011, 19:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Chciałbym rozpocząć dyskusję na temat celowości funkcjonowania przybytków z tematu. Dzisiaj miałem okazję skorzystać z sosnowieckiego POPu i odniosłem wrażenie, że uruchomiono je tylko po to, by rozszerzyć sieć punktów uiszczania opłat dodatkowych (czyt. obsługiwać tych nieuczciwych pasażerów i zbijać na nich kasę).

Przedstawię całą przygodę z POPem: miałem do załatwienia sprawy w Sosnowcu, z racji lepszej pogody udałem się pieszo na stację w Batorym i nabyłem bilet strefowy B+C Przewozów Regionalnych, wszak zawsze przyjemniejszy jest spacer + stosunkowo szybka podróż od żółwiego telepania się autobusami z objeżdżaniem każdego możliwego fragmentu jezdni na katowickim Rondzie. =) Tak jak przypuszczałem, podróż powrotną mogłem odbić na tym samym bilecie kolejowym, wszak zmieściłem się w dwóch godzinach. Jednak miałem aż 25 minut oczekiwania na pociąg (ukłony w stronę miłośników bezpośrednich połączeń co 30'), stąd nudząc się stwierdziłem, że warto wstąpić do POPu z zapytaniem o dokładny czas przejazdu przy użyciu pojazdów KZK.

Zaatakowałem pracownika prośbą o wyszukanie połączenia Sosnowiec PKP - Chorzów AKS. Sami przyznacie, niezbyt wyszukane, KZK GO nawet nie ma zbytnio okazji do świrowania i pokazywania irracjonalnych połączeń. Tymczasem pracownik zmył mnie błahym stwierdzeniem "do Katowic autobusem 20-25 minut a dalej pojedzie pan tramwajem". Nie będzie łatwo, atakuje go prośbą o szczegóły - ten nawet nie starał się zasugerować mi jakiegokolwiek połączenia, zafrapowany wydukał tylko, że dalej mogę pojechać 820 i wysiąść na Rynku. :o
Do dyskusji włączył się kasjer, sugerując skorzystanie z tramwaju, które "jeżdżą co 10 minut". Rozpoczął rzucanie numerkami - na początku nawet zgrabnie, dopiero jak wypalił: "siódemka też tam jedzie" podziękowałem, w duchu ciesząc się, że jednak nie wymienił 41, i biorąc plan sieci, zażenowany wyszedłem.

A teraz wyobraźcie sobie, że chcecie dojechać KZK np. do Brynka (w odwiedziny do kogoś w internacie np.) i chcecie uzyskać tam pomoc w opracowaniu wyprawy. :|

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera
Napisane: Pn 14.03.2011, 20:02 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10558
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
Wydaje się, że umiejętność obsługiwania strony internetowej własnego pracodawcy powinna być standardem w takim miejscu... a co tu dopiero mówić o jakiejś szerszej wiedzy na temat sieci komunikacyjnej. Niestety ZTCW to pracownicy POP-ów i infolinii nie są w żaden sposób szkoleni, zarówno merytorycznie, jak i na temat obsługi klienta (a przynajmniej kiedyś nie byli - nawet jak teraz są to i tak, jak widać, bez efektu).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera
Napisane: Pn 14.03.2011, 20:07 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Mimo wszystko troche przeginasz, bo ciezko, zeby ci szukal konkretnego polaczenia w wypadku kiedy na tej trasie roznego rodzaju pojazdy kursuja co chwile. Jazda do Brynka to zupelnie inna historia.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera
Napisane: Pn 14.03.2011, 20:13 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10558
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
P Śl napisał(a):
Mimo wszystko troche przeginasz, bo ciezko, zeby ci szukal konkretnego polaczenia w wypadku kiedy na tej trasie roznego rodzaju pojazdy kursuja co chwile.


A choćby po to ma szukać, żeby podać dokładny czas przejazdu, który może potencjalnego pasażera interesować. No i podawać prawidłowe numery linii, a nie że "siódemką można dojechać", bo to jest kpina.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera
Napisane: Pn 14.03.2011, 21:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Otóż to, miałem napięty plan dnia i naprawdę potrzebna była mi informacja o czasie, wszak nie będę jechał w ciemno. W końcu i tak skorzystałem z 815, by dojechać na Skargi 3 minuty po odjeździe autobusu 6. Gdyby pracownik od razu wpisał w wyszukiwarkę połączenie, z pewnością zdążyłbym na wcześniejszy autobus, o 12:52 z patelni, i bez problemu złapał 6, będąc o wiele wcześniej...

Cytuj:
Jazda do Brynka to zupelnie inna historia.


Tiaaa, się boję myśleć. No ok, rozumiem, punkt jest w Sosnowcu, także może prosząc o połączenia do Maczek uzyskałbym bardziej merytoryczną informację, ale proszę Cię, to kwestia 2 kliknięć. Zrozumiałbym jeszcze, gdyby nie było wyszukiwarki!

PS. Przepraszam, że nie wstrzeliłem się w dział. :)

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera
Napisane: Pt 18.03.2011, 14:48 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
P Śl napisał(a):
Mimo wszystko troche przeginasz, bo ciezko, zeby ci szukal konkretnego polaczenia w wypadku kiedy na tej trasie roznego rodzaju pojazdy kursuja co chwile.


Chyba żartujesz! A od czego jest pracownik w punkcie obsługi? Powinien podać, którą trasą jechać jest najkorzystniej biorąc pod uwagę potrzeby pasażera (czas vs bezpośredniość vs inne)

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera
Napisane: Pt 18.03.2011, 20:06 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Sadorg napisał(a):
Chyba żartujesz! A od czego jest pracownik w punkcie obsługi? Powinien podać, którą trasą jechać jest najkorzystniej biorąc pod uwagę potrzeby pasażera (czas vs bezpośredniość vs inne)

Naucz sie moze najpierw czytac ze zrozumieniem zanim bedziesz krzyczal o swoich zartach.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera
Napisane: So 19.03.2011, 1:14 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
P Śl napisał(a):
Sadorg napisał(a):
Chyba żartujesz! A od czego jest pracownik w punkcie obsługi? Powinien podać, którą trasą jechać jest najkorzystniej biorąc pod uwagę potrzeby pasażera (czas vs bezpośredniość vs inne)

Naucz sie moze najpierw czytac ze zrozumieniem zanim bedziesz krzyczal o swoich zartach.

I vice versa. Miałeś kiedyś do czynienia z prawidłową obsługą w punkcie obsługi podróżnych?
P.S. Kto tu krzyczy? ;)

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera
Napisane: So 19.03.2011, 9:15 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
No ja nie rzucam wykrzyknikami na wiatr. Nie mialem do czynienia, bo sie sam moge obsluzyc :P. Dwa razy z tego punktu korzystalem. Z czego raz po mape z nadzieja, ze beda miec, ale niestety (czyzby ktos wzial sobie to do serca?). Nie zrozumiales mnie, ja pisalem o tym, ze powinien pomoc mu jaka linie wybrac, gdzie sie przesiasc i na jakie linie moze, czas przejazdu etc - tak, o ktorej konkretnie godzinie, o ktorej godzinie na co sie przesiasc w wypadku kiedy na wybranej trasie pojawiaja pojazdy co kilka minut -NIE, bo to jest na sile utrudnianie komus zycia (tymbardziej gdy wyszukiwarka to jeden wielki bubel). Z tym, ze pracownik POPu nie powinien wprowadzac w blad tez sie zgadzam, ale z drugiej strony cos ciezko jest mi sobie wyobrazic, ze chocby on przeszedl nie wiem jakie szkolenie to ogarnal te 360 linii i byl z tym na biezaco jeszcze. Do czegos takiego to chyba tylko milosnik sie nadaje, bo zwyklemu pracownikowi to raczej ciezko bedzie przyswajac takie dane z wlasnej woli tymbardziej.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera
Napisane: So 19.03.2011, 9:41 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10558
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
P Śl napisał(a):
z drugiej strony cos ciezko jest mi sobie wyobrazic, ze chocby on przeszedl nie wiem jakie szkolenie to ogarnal te 360 linii i byl z tym na biezaco jeszcze.


Żartujesz sobie znów. Albo raczej kpisz...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera
Napisane: So 19.03.2011, 9:44 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Raczej realnie oceniam rzeczywistosc w przewinosci do twoich idealnych fantazji.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera
Napisane: So 19.03.2011, 9:46 

Dołączył(a): Śr 19.03.2008, 12:58
Posty: 981
Lokalizacja:
Bydgoszcz/Tarnowskie Góry
P Śl napisał(a):
Raczej realnie oceniam rzeczywistosc w przewinosci do twoich idealnych fantazji.

Ale jakoś w informacjach kolejowych się da (raz lepiej, raz gorzej) a mają większy obszar do ogarnięcia ;)

_________________
Zgłoszenia błędów w komunikacji miejskiej - Warsztat napraw KZK GOP | Zobacz blog adas.jogger.pl


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera
Napisane: So 19.03.2011, 9:52 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10558
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
Realnie? Twierdzisz, że pracownik informacji pasażerskiej nie jest w stanie nauczyć się przebiegu linii autobusowych w regionie? Nie jest w stanie ogarnąć dwóch komunikatów na krzyż o zmianach tymczasowych? To w takiej Warszawie, czy innej Gdyni w informacji pracują chyba jakieś cyborgi, o krajach zachodnich i innych branżach nie wspominając. Jak ktoś ma elementarne problemy z przyswajaniem prostych informacji to chyba sobie jednak innej pracy powinien poszukać.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera
Napisane: So 19.03.2011, 10:04 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
P Śl napisał(a):
No ja nie rzucam wykrzyknikami na wiatr. Nie mialem do czynienia, bo sie sam moge obsluzyc :P.


Nie unoś się, krzyk w internecie WYGLĄDA INACZEJ :P

Cytuj:
Nie zrozumiales mnie, ja pisalem o tym, ze powinien pomoc mu jaka linie wybrac, gdzie sie przesiasc i na jakie linie moze, czas przejazdu etc - tak, o ktorej konkretnie godzinie, o ktorej godzinie na co sie przesiasc w wypadku kiedy na wybranej trasie pojawiaja pojazdy co kilka minut -NIE, bo to jest na sile utrudnianie komus zycia (tymbardziej gdy wyszukiwarka to jeden wielki bubel). Z tym, ze pracownik POPu nie powinien wprowadzac w blad tez sie zgadzam,


No to zasadniczo się zgadzamy. Tylko ile na Śląsku jest takich ciągów, że jest pojazd co kilka minut? W zdecydowanej większości są rejony, ze przydaje się ściąga z godzinami odjazdów, aby gdzieś 25 minut nie "kwitnąc".
No i chyba zgodzisz się, że to co przedstawił autor wątku to żenujący poziom obsługi.

a to że wyszukiwarka to bubel - to już pasazera niewiele obchodzi w momencie gdy znajdzie się z pracownikiem POP-a face2face. ATSD, zastanawialiście się, czymu nie ma GOP-u w jakodojade? Tam algorytmy szukania działają zauważalnie lepiej niż w KZK-GO.

Cytuj:
ale z drugiej strony cos ciezko jest mi sobie wyobrazic, ze chocby on przeszedl nie wiem jakie szkolenie to ogarnal te 360 linii i byl z tym na biezaco jeszcze. Do czegos takiego to chyba tylko milosnik sie nadaje, bo zwyklemu pracownikowi to raczej ciezko bedzie przyswajac takie dane z wlasnej woli tymbardziej.


Podpisuję się pod tym co memphis napisał powyżej. Ale jeszcze jedno: zastanawiałeś się dlaczego w innych miastach tylu miłośników pracuje "w komunikacji"? Wielokrotnie właśnie na infoliniach lub w punktach obsługi.

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera
Napisane: So 19.03.2011, 10:08 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
W ogolnych zarysach nie, ale jesli chodzi o bardzo dokladne przebiegi to raczej tak wlasnie mysle.
adas napisał(a):
P Śl napisał(a):
Raczej realnie oceniam rzeczywistosc w przewinosci do twoich idealnych fantazji.

Ale jakoś w informacjach kolejowych się da (raz lepiej, raz gorzej) a mają większy obszar do ogarnięcia ;)

Mimo wszystko jednak wydaje mi sie, ze prosciej jest ogarnac przebiegi sieci kolejowej , bo nie jest ona raczej tak gesta jak mozliwosci jazdy autobusow i ilosci ulic, po ktorych sie poruszaja.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera
Napisane: So 19.03.2011, 10:13 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Sadorg napisał(a):
No to zasadniczo się zgadzamy. Tylko ile na Śląsku jest takich ciągów, że jest pojazd co kilka minut? W zdecydowanej większości są rejony, ze przydaje się ściąga z godzinami odjazdów, aby gdzieś 25 minut nie "kwitnąc".
No i chyba zgodzisz się, że to co przedstawił autor wątku to żenujący poziom obsługi.
No to zasadniczo sie jednak zgadzamy ;).
Sadorg napisał(a):
ATSD, zastanawialiście się, czymu nie ma GOP-u w jakodojade? Tam algorytmy szukania działają zauważalnie lepiej niż w KZK-GO.

Dlaczego ? ;>
Sadorg napisał(a):
Ale jeszcze jedno: zastanawiałeś się dlaczego w innych miastach tylu miłośników pracuje "w komunikacji"? Wielokrotnie właśnie na infoliniach lub w punktach obsługi.

Dlaczego ? ;>

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera
Napisane: So 19.03.2011, 10:14 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10558
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
Sadorg napisał(a):
ATSD, zastanawialiście się, czymu nie ma GOP-u w jakodojade? Tam algorytmy szukania działają zauważalnie lepiej niż w KZK-GO.


Pewnie dlatego, że KZK broni się rękami i nogami przed udostępnianiem komukolwiek na zewnątrz rozkładów jazdy. Zresztą nie tylko KZK, MZK Tychy również. Nie da się, nie można, nie wolno, pasażerowie będą masowo występować o odszkodowanie w związku z błędnymi informacjami, trzeba zatrudnić sztab ludzi do udostępniania bazy, itd. I to są autentyczne argumenty, nie zmyślone. Swego czasu KZK GOP nam łaskawie zezwoliło na piśmie, że możemy udostępniać link do ich strony :P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera
Napisane: So 19.03.2011, 10:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Cytuj:
pasażerowie będą masowo występować o odszkodowanie w związku z błędnymi informacjami,


O! Chyba sobie pisemko w sprawię POPu wyślę na Barbary, może nie będę występował o odszkodowanie, ale zawsze warto podzielić się oficjalną drogą spostrzeżeniami. ;)

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera
Napisane: So 19.03.2011, 12:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Sadorg napisał(a):
Ale jeszcze jedno: zastanawiałeś się dlaczego w innych miastach tylu miłośników pracuje "w komunikacji"? Wielokrotnie właśnie na infoliniach lub w punktach obsługi.


Dobrze płacą? ;)

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punkty Obsługi Pasażera
Napisane: So 19.03.2011, 14:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13343
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Raczej pora zadać pytanie dlaczego w naszej komunikacji prawie żaden miłosnik nie pracuje...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności