Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności oferty
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=39&t=2804
Strona 4 z 5

Autor:  Kubala. [ Śr 22.11.2017, 19:37 ]
Tytuł:  Re: Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności ofert

Egon napisał(a):
viator napisał(a):
Egon napisał(a):
Lecz nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że "mieszkańcy Tychów zmian nie odczują". Taka sytuacja będzie miała miejsce, jeśli zdecydują się na ich wersję elektroniczną, bo w wersji papierowej będą droższe. Natomiast co stanie się z biletami pomarańczowymi, tego artykuł nie wyjaśnia.


Nie bardzo rozumiem jak to ma działać, skoro w Tychach nie ma ŚKUP

Integracja z MZK dopiero od kwietnia, zdążą wprowadzić... ;) Od stycznia tylko zrównanie cennika.



To co piszesz nie jest prawdą. Integracja nastąpi 1 stycznia, a 1 kwietnia zaczną obowiązywać nowe bilety okresowe.

Autor:  Egon [ Śr 22.11.2017, 20:54 ]
Tytuł:  Re: Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności ofert

Kubala. napisał(a):
To co piszesz nie jest prawdą. Integracja nastąpi 1 stycznia, a 1 kwietnia zaczną obowiązywać nowe bilety okresowe.

Być może się pomyliłem. Ale i tak miesiąc to kupa czasu, elektroniczne urządzenia da się zamontować w większości pojazdów. Lecz nie wiem, jak to wygląda os strony formalnej. Przypuszczam, że tyskie bilety papierowe o dotychczasowych nominałach zachowają jeszcze jakiś czas swoją ważność.

Autor:  Matthew [ Śr 22.11.2017, 21:24 ]
Tytuł:  Re: Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności ofert

http://pliki.portalsamorzadowy.pl/i/10/83/53/108353.jpg

http://pliki.portalsamorzadowy.pl/i/10/83/54/108354.jpg

Autor:  adam86 [ Śr 22.11.2017, 23:23 ]
Tytuł:  Re: Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności ofert

Kubala. napisał(a):
Egon napisał(a):
viator napisał(a):
Egon napisał(a):
Lecz nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że "mieszkańcy Tychów zmian nie odczują". Taka sytuacja będzie miała miejsce, jeśli zdecydują się na ich wersję elektroniczną, bo w wersji papierowej będą droższe. Natomiast co stanie się z biletami pomarańczowymi, tego artykuł nie wyjaśnia.


Nie bardzo rozumiem jak to ma działać, skoro w Tychach nie ma ŚKUP

Integracja z MZK dopiero od kwietnia, zdążą wprowadzić... ;) Od stycznia tylko zrównanie cennika.



To co piszesz nie jest prawdą. Integracja nastąpi 1 stycznia, a 1 kwietnia zaczną obowiązywać nowe bilety okresowe.

Tak własciwie to nie wiadomo co nastąpi. nie a bardzo nawet wiadomo w jakim własciwie trybie KZKGOP, MZKP i MZK Tychy miałyby zastosować od 1 stycznia owy cennik.

Autor:  Matthew [ Wt 28.11.2017, 19:23 ]
Tytuł:  Re: Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności ofert

Cytuj:
To problem. W Tychach nie ma Śląskiej Karty Usług Publicznych.

– Lada moment się pojawi. W styczniu uruchomione zostaną punkty wydawania ŚKUP na obszarze działania MZK Tychy. Mieszkańcy będą mogli się w nie zaopatrzyć, a w międzyczasie będą też mogli korzystać z aplikacji w telefonach. Wiadomo też, że w tyskich autobusach nie od razu pojawią się czytniki ŚKUP. Kontrolerzy będą jednak przy pomocy przenośnych urządzeń kontrolować, czy pasażerowie mają bilety.


Całość na: http://katowice.wyborcza.pl/katowice/7, ... -nowa.html

Czyli wygląda na to, że mieszkańcy Tych póki co za bilety jednorazowe zapłacą jednak więcej, chyba że skorzystają z możliwości kupienia biletu przez aplikacje, w których ceny mają być takie same jak na ŚKUP.

Autor:  Kubala. [ Wt 28.11.2017, 19:49 ]
Tytuł:  Re: Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności ofert

Matthew napisał(a):
Cytuj:
To problem. W Tychach nie ma Śląskiej Karty Usług Publicznych.

– Lada moment się pojawi. W styczniu uruchomione zostaną punkty wydawania ŚKUP na obszarze działania MZK Tychy. Mieszkańcy będą mogli się w nie zaopatrzyć, a w międzyczasie będą też mogli korzystać z aplikacji w telefonach. Wiadomo też, że w tyskich autobusach nie od razu pojawią się czytniki ŚKUP. Kontrolerzy będą jednak przy pomocy przenośnych urządzeń kontrolować, czy pasażerowie mają bilety.


Całość na: http://katowice.wyborcza.pl/katowice/7, ... -nowa.html

Czyli wygląda na to, że mieszkańcy Tych póki co za bilety jednorazowe zapłacą jednak więcej, chyba że skorzystają z możliwości kupienia biletu przez aplikacje, w których ceny mają być takie same jak na ŚKUP.


Czytamy jednak ze zrozumieniem. Mieszkancy Tychów będą mogli korzystać z ŚKUP, a zatem z tańszych biletów tylko nie będą ich poprostu odbijać, tak jak to miało miesce na początku w Twistach. W praktyce wyglądać to będzie tak, że większość Tyszan będzie jeździć za darmo, ponieważ doładują sobie kartę tudzież zakodują sobie na niej bilet jednorazowy i mogą śmiało jeździć po całym obszarze MZK. W razie kontroli zweryfikowany zostanie tylko stan konta lub stan posiadania i tyle.

Autor:  Matthew [ Wt 28.11.2017, 20:50 ]
Tytuł:  Re: Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności ofert

Kubala. napisał(a):
Czytamy jednak ze zrozumieniem. Mieszkancy Tychów będą mogli korzystać z ŚKUP, a zatem z tańszych biletów tylko nie będą ich poprostu odbijać, tak jak to miało miesce na początku w Twistach. W praktyce wyglądać to będzie tak, że większość Tyszan będzie jeździć za darmo, ponieważ doładują sobie kartę tudzież zakodują sobie na niej bilet jednorazowy i mogą śmiało jeździć po całym obszarze MZK. W razie kontroli zweryfikowany zostanie tylko stan konta lub stan posiadania i tyle.

I myślisz, że to faktycznie tak będzie wyglądać, albo co więcej, ktoś to oficjalnie powie? Nie pamiętam, jak dokładnie wyglądało to na początku kursowania Twistów, ale to jest jednak ułamek tramwajów i autobusów, które kursowały - tu mówisz praktycznie o zwolnieniu z opłat całego miasta. Odczytywanie biletów przez kontrolerów ma sens tylko w przypadku biletów okresowych, które nie zostały odbite przy wsiadaniu.

Autor:  Kubala. [ Śr 29.11.2017, 0:51 ]
Tytuł:  Re: Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności ofert

Matthew napisał(a):
Kubala. napisał(a):
Czytamy jednak ze zrozumieniem. Mieszkancy Tychów będą mogli korzystać z ŚKUP, a zatem z tańszych biletów tylko nie będą ich poprostu odbijać, tak jak to miało miesce na początku w Twistach. W praktyce wyglądać to będzie tak, że większość Tyszan będzie jeździć za darmo, ponieważ doładują sobie kartę tudzież zakodują sobie na niej bilet jednorazowy i mogą śmiało jeździć po całym obszarze MZK. W razie kontroli zweryfikowany zostanie tylko stan konta lub stan posiadania i tyle.

I myślisz, że to faktycznie tak będzie wyglądać, albo co więcej, ktoś to oficjalnie powie? Nie pamiętam, jak dokładnie wyglądało to na początku kursowania Twistów, ale to jest jednak ułamek tramwajów i autobusów, które kursowały - tu mówisz praktycznie o zwolnieniu z opłat całego miasta. Odczytywanie biletów przez kontrolerów ma sens tylko w przypadku biletów okresowych, które nie zostały odbite przy wsiadaniu.


Oczywiście, że tego nikt oficjalnie nie przyzna, ale nikt też nie zakaże posiadaczom ŚKUP korzystania z autobusów MZK. Myślę, że ZTM (już tak upraszczając nazwijmy tak odpowiedzialnego) sądzi, że w pierwszych miesiącach i tak większość na terenie MZK będzie korzystać z papierowych jednorazówek więc udają, że nie ma problemu. Po kilku miesiącach wprowadzą czytniki do tyskich wozów i będzie git.

Autor:  viator [ Śr 29.11.2017, 9:12 ]
Tytuł:  Re: Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności ofert

Kubala. napisał(a):
Oczywiście, że tego nikt oficjalnie nie przyzna, ale nikt też nie zakaże posiadaczom ŚKUP korzystania z autobusów MZK. Myślę, że ZTM (już tak upraszczając nazwijmy tak odpowiedzialnego) sądzi, że w pierwszych miesiącach i tak większość na terenie MZK będzie korzystać z papierowych jednorazówek więc udają, że nie ma problemu. Po kilku miesiącach wprowadzą czytniki do tyskich wozów i będzie git.


W MZKP czytniki ŚKUP w autobusach ruszyły coś pół roku później. I było zdaje się tak, że jeżeli pasażer nie miał biletu papierowego, ale ważny bilet ŚKUP, to nie można mu było wystawić opłaty dodatkowej.

Autor:  adam86 [ Śr 29.11.2017, 20:13 ]
Tytuł:  Re: Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności ofert

Matthew napisał(a):
Odczytywanie biletów przez kontrolerów ma sens tylko w przypadku biletów okresowych, które nie zostały odbite przy wsiadaniu.

To tez nie ma sensu. Żeby zweryfikować czy ktoś ma ważny bilet okresowy trzeba sprawdzać w aplikacji co to jest za bilet.

Autor:  adam86 [ Śr 29.11.2017, 20:14 ]
Tytuł:  Re: Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności ofert

viator napisał(a):
Kubala. napisał(a):
Oczywiście, że tego nikt oficjalnie nie przyzna, ale nikt też nie zakaże posiadaczom ŚKUP korzystania z autobusów MZK. Myślę, że ZTM (już tak upraszczając nazwijmy tak odpowiedzialnego) sądzi, że w pierwszych miesiącach i tak większość na terenie MZK będzie korzystać z papierowych jednorazówek więc udają, że nie ma problemu. Po kilku miesiącach wprowadzą czytniki do tyskich wozów i będzie git.


W MZKP czytniki ŚKUP w autobusach ruszyły coś pół roku później. I było zdaje się tak, że jeżeli pasażer nie miał biletu papierowego, ale ważny bilet ŚKUP, to nie można mu było wystawić opłaty dodatkowej.

Tak, tylko wtedy nikt na terenie MZKP nie wydawał SKUPu.

Autor:  chrup [ Cz 30.11.2017, 20:04 ]
Tytuł:  Re: Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności ofert

adam86 napisał(a):
viator napisał(a):
Kubala. napisał(a):
Oczywiście, że tego nikt oficjalnie nie przyzna, ale nikt też nie zakaże posiadaczom ŚKUP korzystania z autobusów MZK. Myślę, że ZTM (już tak upraszczając nazwijmy tak odpowiedzialnego) sądzi, że w pierwszych miesiącach i tak większość na terenie MZK będzie korzystać z papierowych jednorazówek więc udają, że nie ma problemu. Po kilku miesiącach wprowadzą czytniki do tyskich wozów i będzie git.


W MZKP czytniki ŚKUP w autobusach ruszyły coś pół roku później. I było zdaje się tak, że jeżeli pasażer nie miał biletu papierowego, ale ważny bilet ŚKUP, to nie można mu było wystawić opłaty dodatkowej.

Tak, tylko wtedy nikt na terenie MZKP nie wydawał SKUPu.

Co ma respektowanie doładowanej karty śkup jako coś, co uprawnia do przejazdu linią MZKP do tego, czy punkty wydające karty tam były?

Autor:  Lukas SC [ Cz 30.11.2017, 21:39 ]
Tytuł:  Re: Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności ofert

A jak ludzie mieli kupić miesięczne na karcie skoro nie mogli jej wyrobić? A po drugie oprócz punktów nie były do Śkupu wgrane linie z MZKP , a autobusy np. z PKM Świerklaniec nie miały ich zamontowanych.

Autor:  chrup [ Pt 1.12.2017, 22:38 ]
Tytuł:  Re: Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności ofert

Lukas SC napisał(a):
A jak ludzie mieli kupić miesięczne na karcie skoro nie mogli jej wyrobić? A po drugie oprócz punktów nie były do Śkupu wgrane linie z MZKP , a autobusy np. z PKM Świerklaniec nie miały ich zamontowanych.
No nie wiem, na przykład w jakimś mieście "podległym" KZK GOP-owi gdzie były POKi? Albo karta na okaziciela, kupiona w automacie podczas pobycie w którymś z miast, które takie automaty posiada. Co ma wgranie linii do śkupu z honorowaniem biletu na karcie?

Autor:  Lukas SC [ Pt 1.12.2017, 22:56 ]
Tytuł:  Re: Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności ofert

To że w autobusach w których były czytniki nie można było odbijać kart.

Autor:  Kubala. [ Pn 15.01.2018, 12:14 ]
Tytuł:  Re: Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności ofert

http://katowice.wyborcza.pl/katowice/7, ... xLokKatImg

W końcu połączenie na lotnisko zostanie ucywilizowane. Autobusy będą kursować co 30 minut, ale nie tylko z Katowic, ale również z Gliwic, Tychów, Sosnowca. Cena biletu będzie wynosić 14 zł., ale bilet ten będzie jednocześnie biletem 24h na cały GZM.

Autor:  Adams [ Wt 16.01.2018, 2:33 ]
Tytuł:  Re: Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności ofert

Kubala. napisał(a):
http://katowice.wyborcza.pl/katowice/7,72739,22899684,na-lotnisko-w-pyrzowicach-pojedziemy-autobusem-o-polowe-taniej.html#BoxLokKatImg

W końcu połączenie na lotnisko zostanie ucywilizowane. Autobusy będą kursować co 30 minut, ale nie tylko z Katowic, ale również z Gliwic, Tychów, Sosnowca.

Ucywilizowane to byłoby to połączenie wówczas, gdyby w nim obowiązywała zwykła taryfa. Tak jest to w większości aglomeracji, że linie lotniskowe komunikacji miejskiej, niczym się nie różnią taryfowo od pozostałych. Tylko GOP jest w tej materii odmieńcem.
Kubala. napisał(a):
Cena biletu będzie wynosić 14 zł., ale bilet ten będzie jednocześnie biletem 24h na cały GZM.

A tutaj to już pojechali. Jak ktoś będzie chciał dojechać tylko do lotniska musi zapłacić 14 zł, natomiast drugi, który będzie chciał skorzystać z biletu dobowego, to kupi "lotniskowy" (nawet tam nie jadąc) i zaoszczędzi 2 zł w stosunku do zwykłej dobówki. Ot logika made in KZK GOP.

Autor:  Bertol [ Wt 16.01.2018, 6:57 ]
Tytuł:  Re: Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności ofert

Adams napisał(a):
A tutaj to już pojechali. Jak ktoś będzie chciał dojechać tylko do lotniska musi zapłacić 14 zł, natomiast drugi, który będzie chciał skorzystać z biletu dobowego, to kupi "lotniskowy" (nawet tam nie jadąc) i zaoszczędzi 2 zł w stosunku do zwykłej dobówki. Ot logika made in KZK GOP.


Zgodnie z projektem taryfy metropolitarnej dot. biletów średnio- i długookresowych (która ma wejść w kwietniu), bilet dobowy normalny (ważny w całej sieci GZM) ma być właśnie w tej samej cenie tj. 14 zł. Zakładam, że bilet ten będzie alternatywnie upoważniał do podróży na lotnisko i nie będzie osobnego biletu.

Autor:  aso [ Wt 16.01.2018, 10:30 ]
Tytuł:  Re: Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności ofert

Adams napisał(a):
Kubala. napisał(a):
http://katowice.wyborcza.pl/katowice/7,72739,22899684,na-lotnisko-w-pyrzowicach-pojedziemy-autobusem-o-polowe-taniej.html#BoxLokKatImg

W końcu połączenie na lotnisko zostanie ucywilizowane. Autobusy będą kursować co 30 minut, ale nie tylko z Katowic, ale również z Gliwic, Tychów, Sosnowca.

Ucywilizowane to byłoby to połączenie wówczas, gdyby w nim obowiązywała zwykła taryfa. Tak jest to w większości aglomeracji, że linie lotniskowe komunikacji miejskiej, niczym się nie różnią taryfowo od pozostałych. Tylko GOP jest w tej materii odmieńcem.


Nie masz racji. Nie ma zasady - "co kraj to obyczaj". Do części lotnisk dojeżdżasz nawet metrem po normalnej cenie, część ma komunikację miejską + linie specjalne, a do części dostaniesz się tylko liniami specjalnymi po wyższej cenie lub taxi.

Autor:  Adams [ Wt 16.01.2018, 20:36 ]
Tytuł:  Re: Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności ofert

aso napisał(a):
Adams napisał(a):
Kubala. napisał(a):
http://katowice.wyborcza.pl/katowice/7,72739,22899684,na-lotnisko-w-pyrzowicach-pojedziemy-autobusem-o-polowe-taniej.html#BoxLokKatImg

W końcu połączenie na lotnisko zostanie ucywilizowane. Autobusy będą kursować co 30 minut, ale nie tylko z Katowic, ale również z Gliwic, Tychów, Sosnowca.

Ucywilizowane to byłoby to połączenie wówczas, gdyby w nim obowiązywała zwykła taryfa. Tak jest to w większości aglomeracji, że linie lotniskowe komunikacji miejskiej, niczym się nie różnią taryfowo od pozostałych. Tylko GOP jest w tej materii odmieńcem.


Nie masz racji. Nie ma zasady - "co kraj to obyczaj". Do części lotnisk dojeżdżasz nawet metrem po normalnej cenie, część ma komunikację miejską + linie specjalne, a do części dostaniesz się tylko liniami specjalnymi po wyższej cenie lub taxi.

Jak tak, to podaj przykłady tych linii specjalnych o wyższej taryfie. W największych miastach takich jak Warszawa, Kraków, Wrocław, czy Poznań na lotniska dojeżdżają autobusy komunikacji miejskiej według zwykłej taryfy. Natomiast w Trójmieście, Szczecinie i Lublinie, na lotnisko można dojechać pociągiem, także według zwykłej taryfy kilometrowej. Jedynie w Krakowie dojazd pociągiem na lotnisko jest droższy, ale jest alternatywa w postaci autobusów MPK.

Strona 4 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/