Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności oferty
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=39&t=2804
Strona 1 z 5

Autor:  dexiu89 [ Pt 18.05.2012, 20:49 ]
Tytuł:  Taryfa, częstotliwości - zwiększenie atrakcyjności oferty

Gdzie ty full ludzi na 111 widzisz? Od Heleny do Mikuli wszystko jedzie 81, w Biskupicach ludzie pakują się w T5 a od Goethego na południe masz 198, 23 i 47, wszystko mniej więcej o jednym czasie. To musiało być jednorazowe zdarzenie.

Autor:  Daro85 [ Pt 18.05.2012, 21:14 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

dexiu89 napisał(a):
Gdzie ty full ludzi na 111 widzisz? Od Heleny do Mikuli wszystko jedzie 81, w Biskupicach ludzie pakują się w T5 a od Goethego na południe masz 198, 23 i 47, wszystko mniej więcej o jednym czasie. To musiało być jednorazowe zdarzenie.


No nie wiem- biorąc pod uwagę, że na trasie są wszystkie zabrzańskie kopalnie, z czego jedna obsługiwana tylko przez 111 to w okolicach zmian może być kogo wozić. Zresztą wiadomo, ze na 111 lamentacje o zmiany rozkładu podnosi zazwyczaj jeden rejon Zabrza...

Autor:  inżinier [ Pt 18.05.2012, 22:30 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

Cytuj:
No nie wiem- biorąc pod uwagę, że na trasie są wszystkie zabrzańskie kopalnie, z czego jedna obsługiwana tylko przez 111


Przecież do tych lasów i pól od pewnego czasu jeździ 280. Inna sprawa, że dziś o ~16:30 widziałem w Biskupicach urocze stadko 111+280 (w takiej kolejności), i bynajmniej nie był to przeciwpotok...

Autor:  motley [ Pt 18.05.2012, 22:45 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

Daro85 napisał(a):
jeden rejon Zabrza...

który rejon?
dexiu89 napisał(a):
Gdzie ty full ludzi na 111 widzisz? Od Heleny do Mikuli wszystko jedzie 81, w Biskupicach ludzie pakują się w T5 a od Goethego na południe masz 198, 23 i 47, wszystko mniej więcej o jednym czasie. To musiało być jednorazowe zdarzenie.

Ale osiedle młodego górnika wozi się 111, w Biskupicach ludzie dalece nie tylko pakują się w 111, bo jak ktoś uparcie chce dojechać na Belkę to pojedzie 111.
111 jest co najmniej półpełne o każdej porze dnia.

Autor:  motley [ Pt 18.05.2012, 22:45 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

Daro85 napisał(a):
jeden rejon Zabrza...

który rejon?
dexiu89 napisał(a):
Gdzie ty full ludzi na 111 widzisz? Od Heleny do Mikuli wszystko jedzie 81, w Biskupicach ludzie pakują się w T5 a od Goethego na południe masz 198, 23 i 47, wszystko mniej więcej o jednym czasie. To musiało być jednorazowe zdarzenie.

Ale osiedle młodego górnika wozi się 111, w Biskupicach ludzie dalece nie tylko pakują się w 111, bo jak ktoś uparcie chce dojechać na Belkę to pojedzie 111.
111 jest co najmniej półpełne o każdej porze dnia.

Autor:  Bodzio [ So 19.05.2012, 10:20 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

motley napisał(a):
Ale osiedle młodego górnika wozi się 111, w Biskupicach ludzie dalece nie tylko pakują się w 111, bo jak ktoś uparcie chce dojechać na Belkę to pojedzie 111.
111 jest co najmniej półpełne o każdej porze dnia.

Jest jeszcze wiele innych zalet 111. Dla przykładu wymienię tu tylko bezpośrednie połączenie Helenki/Rokitnicy z pl. Krakowskim ( sam często z tej zalety korzystam ), rejonem de Gaulle'a, Matejki, Guido, Kończycami i Makoszowami. Ktoś kiedyś ze mną w tym temacie polemizował, że niby to żadna atrakcja jechać godzinę transkomowym złomem, ale według mnie jest to dobra oferta. Najlepszym dowodem na to jest owe stwierdzenie :
motley napisał(a):
111 jest co najmniej półpełne o każdej porze dnia.

Autor:  Daro85 [ So 19.05.2012, 12:16 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

inżinier napisał(a):
Cytuj:
No nie wiem- biorąc pod uwagę, że na trasie są wszystkie zabrzańskie kopalnie, z czego jedna obsługiwana tylko przez 111


Przecież do tych lasów i pól od pewnego czasu jeździ 280. Inna sprawa, że dziś o ~16:30 widziałem w Biskupicach urocze stadko 111+280 (w takiej kolejności), i bynajmniej nie był to przeciwpotok...


No ale robi to nie we wszystkich kursach i tylko w dni robocze.

Cytuj:
który rejon?


Ten co nie ma wyboru :P.

Autor:  motley [ Nd 20.05.2012, 19:09 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

Bodzio napisał(a):
Dla przykładu wymienię tu tylko bezpośrednie połączenie Helenki/Rokitnicy z pl. Krakowskim ( sam często z tej zalety korzystam ), rejonem de Gaulle'a, Matejki, Guido, Kończycami i Makoszowami.

Masochista, przecież 111 na trasie Rokitnica - centrum to żadna oferta :o a dalej to brzmi odrobinę absurdalnie, bo myślę, że relacja Helenka - Kończyce jest odrobinkę niszowa. Poza tym to jest zmorą w GOP, każda wiocha chce PB na każdą godiznę :p

Autor:  Bodzio [ Nd 20.05.2012, 20:29 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

motley napisał(a):
Bodzio napisał(a):
Dla przykładu wymienię tu tylko bezpośrednie połączenie Helenki/Rokitnicy z pl. Krakowskim ( sam często z tej zalety korzystam ), rejonem de Gaulle'a, Matejki, Guido, Kończycami i Makoszowami.

Masochista, przecież 111 na trasie Rokitnica - centrum to żadna oferta :o a dalej to brzmi odrobinę absurdalnie, bo myślę, że relacja Helenka - Kończyce jest odrobinkę niszowa. Poza tym to jest zmorą w GOP, każda wiocha chce PB na każdą godiznę :p

Gdzie Ty tu widzisz masochizm ? Jeżeli mam dojechać przykładowo na godz. 10 na pl. Krakowski w niedzielę, to co wg Ciebie powinienem wybrać ? 81 o 9:04 do Goethego i popier... z buta po schodach na wiadukt, czy 111 o 9:11, którym zajadę na czas, na miejsce, na pewno ? Jeżeli mam do załatwienia sprawe na 3-maja 91, to co wg Ciebie powinienem wybrać ? Jechać 81 na pl. Teatralny i przesiąść się na T3 w najlepszym razie kasując bilet za 4,40 ( 60-minutowy ), czy w porównywalnym czasie dojechać 111 na czas, na miejsce, na pewno kasując bilet za 3 zł ? A jeszcze do niedawna żyła moja Ciocia mieszkająca w pobliżu skrzyżowania de Gaulle'a/Roosevelta. Jazda w odwiedziny przy wykorzystaniu 111 do przystanku koło "Czarnego Diamentu" była w miarę komfortowa. 81 jedzie z Helenki do Goethego ok. 25 minut, 111 do pl. Krakowskiego ok. 40 minut. Mam mówić dalej ?
81 trasę Helenka

Autor:  inżinier [ Nd 20.05.2012, 20:34 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

To nie masochizm, to codzienność w GOPie, takie patologiczne krążenie przez pół świata, z racji braku alternatyw i/lub strachu przed przeciągającym się w nieskończoność koczowaniem w związku z przesiadką. Bo raz spoko, podjedziesz 81 i za 5 minut masz 840/234 na pl. Krakowski, innym razem trzeba czekać minut 30, i już takie 111 robi się atrakcyjne. Np. w dojeździe na punkt 15:00 w weekend na Krakowski z Rokitnicy takie 111 wydaje się być idealne.

6 na trasie Katowice - Gliwice to też żadna oferta, ale w niedziele z braku laku jest wykorzystywane przecież, ba, o dziwo nie jedzie w stadzie z 840, co chyba nie jest przypadkiem.

Autor:  Bodzio [ Nd 20.05.2012, 20:49 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

inżinier napisał(a):
To nie masochizm, to codzienność w GOPie, takie patologiczne krążenie przez pół świata, z racji braku alternatyw i/lub strachu przed przeciągającym się w nieskończoność koczowaniem w związku z przesiadką. Bo raz spoko, podjedziesz 81 i za 5 minut masz 840/234 na pl. Krakowski, innym razem trzeba czekać minut 30, i już takie 111 robi się atrakcyjne. Np. w dojeździe na punkt 15:00 w weekend na Krakowski z Rokitnicy takie 111 wydaje się być idealne.

6 na trasie Katowice - Gliwice to też żadna oferta, ale w niedziele z braku laku jest wykorzystywane przecież, ba, o dziwo nie jedzie w stadzie z 840, co chyba nie jest przypadkiem.
Niby tak. Tylko ciągle zapominacie ( Ty i inni ) o koszcie podróży na biletach jednorazowych. To też ma duże znaczenie.

Autor:  memphis [ Nd 20.05.2012, 20:58 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

Dlatego też większość wybiera po prostu samochód i ma w głębokim poważaniu tę wspaniałą ofertę komunikacji miejskiej.

Autor:  Daro85 [ Nd 20.05.2012, 21:09 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

motley napisał(a):
Poza tym to jest zmorą w GOP, każda wiocha chce PB na każdą godiznę :p


Nie no, przecież z Dąbia-Garbacz, albo z innych Miedar autobus powinien dojechać do miasta na 7:20 i 8:10, bo akurat się wtedy skoordynuje z 125 i 614... Litości...
Ci durnie z Wieszowy tez się nie chcą przesiadać mendy na skraju Rokitnicy, tak jak ci z Ptakowic ;).

Autor:  inżinier [ Nd 20.05.2012, 21:16 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

Owszem, to oczywiste, że jeśli szary człowiek bez miesięcznego ma do wyboru jazdę - już w tej przykładowej relacji Rokitnica - pl. Krakowski - za 3,00, bądź też za 4,40 (czy nawet 2x3,00, jak się nie zmieści w godzinie), to jasne co wybierze, nawet kosztem dłuższego czasu jazdy. Ma to więc duże znaczenie dzisiaj.

Nikt tu nie mówi jednak, że należy pociąć 111 na trzy różne linie już od 01.06.2012, nie ruszając pozostałych wokół. Jeśli już, to robić kompleksową reformę (ja, abstakcja, wiem), a robiąc tą reformę na pewno nie można dążyć do utrzymania takiej liczby "tanich połączeń jednorazowych" jak dziś. Póki co niech to 111 sobie jeździ spokojnie, zawsze to kolejne połączenie więcej w tych bidarozkładach...

Autor:  motley [ Nd 20.05.2012, 21:23 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

Daro85 napisał(a):
motley napisał(a):
Poza tym to jest zmorą w GOP, każda wiocha chce PB na każdą godiznę :p


Nie no, przecież z Dąbia-Garbacz, albo z innych Miedar autobus powinien dojechać do miasta na 7:20 i 8:10, bo akurat się wtedy skoordynuje z 125 i 614... Litości...
Ci durnie z Wieszowy tez się nie chcą przesiadać mendy na skraju Rokitnicy, tak jak ci z Ptakowic ;).

Miedary, Ptakowice, Wieszowa i Dąbie-Garbacz to nie GOP :P

Chodziło bardziej o te połączenia bezpośrednie w komunikacji MIEJSKIEJ, wiele linii jeździ totalnie bez sensu, a jednak ludzie tym masowo podróżują, bo nie mają wyboru. Wiadomo, że przy obecnej taryfie nie ma szans na reformy, ale (abstrahując już od postojów i miejsca na pętle) właśnie takie 111 mogłoby bez problemu zaczynać w Mikulczycach, 81 mogłoby być ino dowozówką do Placu Kroczka i dalej zapraszamy na niskopodłogową trójkę co 10 minut i tak dalej, i tak dalej ;P

Autor:  Bodzio [ Nd 20.05.2012, 21:33 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

motley napisał(a):
Wiadomo, że przy obecnej taryfie nie ma szans na reformy, ale (abstrahując już od postojów i miejsca na pętle) właśnie takie 111 mogłoby bez problemu zaczynać w Mikulczycach, 81 mogłoby być ino dowozówką do Placu Kroczka i dalej zapraszamy na niskopodłogową trójkę co 10 minut i tak dalej, i tak dalej ;P

No więc właśnie chodzi o... przebudowę taryfy w pierwszej kolejności. Dopiero potem można mówić o zmianach tras, rozkładów, zachęcaniu do podróżowania z przesiadkami. Tego problemu na pewno nie rozwiąże ( nie rozwiązało ) wspaniałomyślne wprowadzenie prze Kazików taryfy czasowej od 1 stycznia. Ja już wielokrotnie wyrażałem taką opinię.

Autor:  motley [ Nd 20.05.2012, 21:45 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

15/30/60 to jak na GOP beznadziejnie wymyślona siatka czasów, przykłady na to, jakich popularnych relacji nie da się przejechać w tyle minut, można mnożyć, więc lepiej nie pisać o żadnym.
20/40/90, jak w Tychach, byłoby lepszym rozwiązaniem, ale oczywiście to koszta i nie da się.

Autor:  P Śl [ Nd 20.05.2012, 21:50 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

Patrzysz na koszty w zbyt bezposrednim ujeciu, podobnie jak oni. Posrednio to nie musi wcale obnizac dochodow, a przez pewne posuniecia je zwiekszyc.

Autor:  Bodzio [ Nd 20.05.2012, 21:50 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

motley napisał(a):
15/30/60 to jak na GOP beznadziejnie wymyślona siatka czasów, przykłady na to, jakich popularnych relacji nie da się przejechać w tyle minut, można mnożyć, więc lepiej nie pisać o żadnym.
20/40/90, jak w Tychach, byłoby lepszym rozwiązaniem, ale oczywiście to koszta i nie da się.
Otóż to właśnie.

Autor:  memphis [ Nd 20.05.2012, 21:53 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

Bodzio napisał(a):
No więc właśnie chodzi o... przebudowę taryfy w pierwszej kolejności. Dopiero potem można mówić o zmianach tras, rozkładów, zachęcaniu do podróżowania z przesiadkami.


Nie, to są sprawy, które muszą iść w parze. Nic nie da zmiana taryfy przy obecnym idiotycznym układzie połączeń. A sama zmiana tras, czy liczby kursów bez zmiany taryfy też spowoduje problemy. Jedno się z drugim nierozerwalnie wiąże. I przede wszystkim chodzi o wzrost oferty, a nie tylko o grzebanie w tym co jest. Tu trzeba drastycznych kroków, wzrostu liczby kursów i inwestycji umożliwiających wykorzystanie transportu szynowego. Bez tego to czy bilety są na 15 minut, 20, czy 60, albo czy jest miesięczny A+T, czy A/T nie ma żadnego znaczenia, bo kierowców mało co to obchodzi.

Strona 1 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/