Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Napisane: Wt 10.08.2010, 12:17 |
|
motley |
|
Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47 Posty: 2928
|
I przez to wprowadzono 16' dla prawie całego Zagłębia, tak?
Jeszcze frapuje mnie 14' dla 24.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 10.08.2010, 12:23 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
motley napisał(a): I przez to wprowadzono 16' dla prawie całego Zagłębia, tak? Zasadniczo tak. Moduł co 16 minut na składach pasował na wielu liniach do wielkości potoków pasażerskich, a jednocześnie jako-tako (po PKT-owsku) wychodziła koordynacja. motley napisał(a): Jeszcze frapuje mnie 14' dla 24.
Dwa czynniki - układ mijanek plus (trzeba wziąć pod uwagę, że przez centrum Sosnowca linia 24 jechała okrężnie i nie dało się wprowadzić postoju wyrównawczego)efektywność rozkładu jazdy. Na 35 minuty jazdy 7 minut postoju. I tak następne kółeczko. Przy dwóch pociągach to było odpowiednio 35 minut jazdy i 5 minut postoju. Na 24 można było wprowadzić częstotliwość co 16 minut, ale wówczas jego efektywność spadłaby do ok. 70%. A współczynnik efektywności za czasów PKT był dosyć mocno przestrzegany.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 10.08.2010, 12:26 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13992 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
aso napisał(a): Zasadniczo tak. Moduł co 16 minut na składach pasował na wielu liniach do wielkości potoków pasażerskich, a jednocześnie jako-tako (po PKT-owsku) wychodziła koordynacja. wność rozkładu jazdy.
A kiedy wprowadzono ten takt na 21? Bo w 1998r. w robocze kursowała co 10 minut, 22 i 28 z resztą też.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 10.08.2010, 12:32 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
adam86 napisał(a): aso napisał(a): Zasadniczo tak. Moduł co 16 minut na składach pasował na wielu liniach do wielkości potoków pasażerskich, a jednocześnie jako-tako (po PKT-owsku) wychodziła koordynacja. wność rozkładu jazdy. A kiedy wprowadzono ten takt na 21? Bo w 1998r. w robocze kursowała co 10 minut, 22 i 28 z resztą też.
Na linii 21 częstotliwość co 16 minut obowiązywała do początku 1995 roku. Później wprowadzili co 10-20 minut (co 10 minut było na zmianie porannej, na popołudniowej było co 20 minut). Ponownie częstotliwość co 16 minut przywrócono w listopadzie 1998 roku.
Pod koniec 1993 roku zlikwidowano na 22 składy co 16 minut, zastępując solówkami co 10 minut, a na początku 1994 roku analogiczną operację przeprowadzono na 26.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 10.08.2010, 12:38 |
|
motley |
|
Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47 Posty: 2928
|
A linia 18 jaką ma maksymalną częstotliwość? Z mojej rozpiski mijanki - czas przejazdu 15'/20' wyszło mi, że nawet jakieś 8 minut.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 10.08.2010, 12:43 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
motley napisał(a): A linia 18 jaką ma maksymalną częstotliwość? Z mojej rozpiski mijanki - czas przejazdu 15'/20' wyszło mi, że nawet jakieś 8 minut.
Nie pamiętam, ale swego czasu memphis to przeliczał. Jezeli się nie mylę, to co 12 minut. Ale głowy nie dam.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 10.08.2010, 13:36 |
|
motley |
|
Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47 Posty: 2928
|
Kod: Chebzie Petla || 20 50 07 37 14 34 54 17 37 57 Chebzie Dworcowa || 19 49 09 39 16 36 56 15 35 55 Chebzie Styczynskiego | 17 47 12 42 19 39 59 12 32 52 Ruda Urzad Skarbowy || 15 45(M) 15 45 01 21 41 10 30 50 | || | Ruda Poludniowa || 10 40 19 49 05 25 45 (M) 06 26 46 Ruda Wolnosci | 08 38 21 51 07 27 47 04 24 44 Ruda Wieniawskiego | 07 37 23 53 08 28 48 03 23 43 Ruda Dworzec PKP || 05 35 25 55 09 29 49 02 22 42 Ruda Matejki | 04 34 26 56 10 30 50 01 21 41 Ruda Kosciol | 02 32 28 58 12 32 52 19 39 59 Ruda Osiedle Stare | 01 31 29 59 13 33 53 18 38 58 || (M) (M) Kuznica Rudzka | 28 58 01 31 15 35 55 16 36 56 Bobrek Osiedle Pod Brzozami || 26 56 03 33 17 37 57 15 35 55 | Bobrek Szkola n/z \/ || 05 35 19 39 59 Bobrek Ratusz || 23 53 06 36 00 20 40 12 32 52 Bobrek Wytrwalych || 22 52 07 37 01 21 41 11 31 51 Szombierki Elektrownia || 20 50 10 40 03 23 43 09 29 49 Szombierki Ratusz || 18 48 11 41 05 25 45 (M) 07 27 47 Szombierki Kosciol || 16 46 13 43 07 27 47 (M) 05 25 45 Szombierki Kolonia Gornicza || 14 44 (M) 14 44 08 28 48 03 23 43 Szombierki Kopalnia || 13 43 16 46 10 30 50 02 22 42 Bytom Zamlynie || 11 41 18 48 12 32 52 00 20 40 Bytom Jagiellonska || 08 38 21 51 15 35 55 17 37 57 Bytom Plac Sikorskiego || 07 37 22 52 16 36 56 16 36 56
(M) - mijanka
Z tego mi wyszła dość wysoka częstotliwość. A z jaką 18 jeździła w historii?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 11.08.2010, 8:18 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
motley napisał(a): Z tego mi wyszła dość wysoka częstotliwość. A z jaką 18 jeździła w historii?
I właściwie sam sobie wszystko objaśniłeś dobrze, tylko musisz zinterpretować to, co narysowałeś. Czas przejazdu pomiędzy takimi mijankami, które pozwalają regularnie mijać się na całej trasie, to zwykle 5-6 minut. Najdłuższy odcinek, czyli ten co wyznacza maksymalną częstotliwość dla czałej linii (pod warunkiem, że inne mijanki pozwalają się mijać przy tej częstotliwości) to odcinek od dworca kolejowego w Rudzie do mijanki na Kuźnicy Rudzkiej to teoretycznie 5 minut, ale wyglada, że czas przejazdu wygląda tu na dosyć napięty, zatem ja bym przyjął 6 minut. Co właśnie daje częstotliwość co 12 minut.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 24.08.2010, 10:01 |
|
Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43 Posty: 2027
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 24.08.2010, 10:32 |
|
Strzyż |
|
Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07 Posty: 1433 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Fajny ten tramek :) pewnie jak coś zaczyna się na "T" jest domyślnie traktowane jako tramwaj i stąd takie cuda.
_________________ 27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 22.09.2010, 18:04 |
|
rustsaltz |
|
Dołączył(a): So 12.07.2008, 21:52 Posty: 1245 Lokalizacja: Chełm Śląski
|
Nikt nie pisał (albo źle czytałem), że nowy numer "szlaków" był dzisiaj rozdawany w Katowicach :) do tego sympatyczna broszurka dla uczniów (jakbyśmy mieli jakiś wybór). Muszę przyznać, że uśmialiśmy się w szkolnym bufecie przednio z tej inicjatywy, zwłaszcza że pisemko przyniósł kolega z Tychów ;)
Czyżby na tym polegało promowanie wśród pieszych dnia bez samochodu?
_________________ Jeżeli ktoś żyje z tego, że zwalcza wroga, jest zainteresowany tym, aby wróg pozostał przy życiu.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 14.10.2010, 13:11 |
|
Dołączył(a): Nd 25.02.2007, 20:52 Posty: 872 Lokalizacja: Gliwice
|
Taka ciekawostka z Gliwic:
http://gliwice.eu/aktualnosci/zycie-i-styl/bedzie-nowa-linia-autobusowa
Cytuj: Coraz więcej osób łączy zajęcia akademickie bądź pracę zawodową z Politechniką Śląską, Gliwicką Wyższą Szkołą Przedsiębiorczości lub Centrum Edukacji i Biznesu NOWE GLIWICE.
Między innymi z tego powodu pojawił się pomysł uruchomienia w mieście nowej, stałej linii busów: „Politechnika Śląska – Nowe Gliwice”. To wspólna inicjatywa Agencji Rozwoju Lokalnego w Gliwicach i prywatnego przewoźnika. – Linia wystartuje w piątek, 15 października, z parkingu przed Wydziałem Automatyki, Elektroniki i Informatyki Pol. Śl. (ul. Akademicka 16). W uroczystości jej „odpalenia” z udziałem mediów wezmą udział profesorowie Jerzy Rutkowski (prorektor Pol. Śl. ds. współpracy międzynarodowej) oraz Zdzisław Duda (dziekan wydziału AEiI Pol. Śl.). W „Nowych Gliwicach” pasażerów busa powita prezes zarządu ARL, Bogdan Traczyk. Na miejscu zaplanowaliśmy m.in. zwiedzanie siedziby GWSP oraz nowo otwartej, interaktywnej wystawy stałej w Oddziale Odlewnictwa Artystycznego Muzeum w Gliwicach – uchyla rąbka tajemnicy Józef Gumienny, dyrektor ARL. (kik)
Podkreślenie celowe.
Oczywiście "niedasię" zrobić tego jako normalnej linii obsługiwanej normalnymi autobusami na normalnym bilecie normalnego organizatora komunikacji miejskiej. Na Politechnikę trzeba co najmniej w jedną stronę dochodzić na piechotę 5-12 minut do najbliższego przystanku (za wyjątkiem linii w kierunku Sośnicy i Zabrza), do Nowych Gliwic, sztandarowej inwestycji obecnego UM, za wyjątkiem niedziel, jeździ tyle samo autobusów, co wtedy, gdy była to jeszcze tylko zamknięta kopalnia.
Dalej tkwijmy w komunikacji żywcem wyjętej z lat osiemdziesiątych, a prywaciarz sobie (może) zarobi, albo już wszyscy będą jeździć samochodami i będzie można ją zlikwidować... ;]
PS. Choć otwieranie z wielką pompą linii "busowej" jest może jakąś jaskółką nadchodzącej wiosny? :P
Ostatnio edytowano Cz 14.10.2010, 13:22 przez Kwarek, łącznie edytowano 1 raz
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 14.10.2010, 13:21 |
|
Dołączył(a): So 14.11.2009, 12:21 Posty: 1085 Lokalizacja: Gliwice
|
Zostawiam to bez komentarza. Moim zdaniem jeżeli nie stać ich na nowa linię to mozna zwiększyć kursowanie 702, tak aby nowe kursy łączyły Polibudę z GWSP, ale w tym wypadku widac, że ich stać to można dziabnąć nową normalna autobusową linię ;)
_________________ Nein, nein, nein. Das kann nicht sein! Um nüchtern kannst du nicht! Midttrafik: Vi skal nok køre dig - Uczmy się!
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 14.10.2010, 15:14 |
|
Dołączył(a): Cz 5.06.2008, 21:10 Posty: 913 Lokalizacja: Zabrze Helenka
|
Kwarek napisał(a): Oczywiście "niedasię" zrobić tego jako normalnej linii obsługiwanej normalnymi autobusami na normalnym bilecie normalnego organizatora komunikacji miejskiej.
Przepraszam. Czy masz na myśli KZK GOP ? Ekhm.
Podkreślenie celowe.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 14.10.2010, 15:50 |
|
inżinier |
|
Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58 Posty: 2091 Lokalizacja: Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
|
Abstrahując od poziomu KZK GOP to jednak komiczne jest, że dwa ośrodki naukowe, w tym jeden niedawno utworzony, umieszczane w każdym folderze reklamowym miasta, ma łączyć uruchamiana z pompą linia obsługiwana jakimś Transitem.
Chociaż w mieście gdzie likwiduje się tramwaje to w sumie nie powinno dziwić, na wschodzie też szyny znikają, za to namnażają się PAZiki i tym podobne wynalazki do transportu kartofli. ;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Kontrola biletów Napisane: Nd 24.10.2010, 20:20 |
|
Dołączył(a): Pn 9.08.2010, 17:58 Posty: 24 Lokalizacja: Bielsko-Biała
|
Mam pytanko, jak u Was wygląda kontrola biletów i ustalanie danych gdy gapowicz nie ma żadnych dokumentów?
_________________ woznica67
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Kontrola biletów Napisane: Nd 24.10.2010, 20:25 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13992 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
woznica67 napisał(a): Mam pytanko, jak u Was wygląda kontrola biletów Kontrola biletów to chyba wszędzie wygląda pdobnie. Cytuj: i ustalanie danych gdy gapowicz nie ma żadnych dokumentów?
Nie ma czegoś takiego jak ustalanie danych. Istnieje ustalanie tożsamości. W przypadku niemożności ustalenia podróżnego stosuje się art.33a ustawy Prawo Przewozowe. W praktyce się wzywa SM lub Policję zazwyczaj na przystanku końcowym, chyba że sytuacja tego wymaga, to na dowolnym innym.
BTW, co to ma do tego tematu?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Kontrola biletów Napisane: Nd 24.10.2010, 20:29 |
|
Dołączył(a): Pn 9.08.2010, 17:58 Posty: 24 Lokalizacja: Bielsko-Biała
|
adam86 napisał(a): woznica67 napisał(a): Mam pytanko, jak u Was wygląda kontrola biletów Kontrola biletów to chyba wszędzie wygląda pdobnie. Cytuj: i ustalanie danych gdy gapowicz nie ma żadnych dokumentów? Nie ma czegoś takiego jak ustalanie danych. Istnieje ustalanie tożsamości. W przypadku niemożności ustalenia podróżnego stosuje się art.33a ustawy Prawo Przewozowe. W praktyce się wzywa SM lub Policję zazwyczaj na przystanku końcowym, chyba że sytuacja tego wymaga, to na dowolnym innym. To nawet nie jest ustalenie tożsamości tylko potwierdzenie. Czyli podobnie jak u nas, jakieś dodatkowe kary są? Gdy kurs wyleci, lub się opóźni przez to?
_________________ woznica67
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Kontrola biletów Napisane: Nd 24.10.2010, 20:38 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13992 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
woznica67 napisał(a): To nawet nie jest ustalenie tożsamości tylko potwierdzenie. Nie ma czegoś takiego jak potwierdzanie tożsamości. Policjant legitymuje celem ustalenia tożsamości. Cytuj: Czyli podobnie jak u nas, jakieś dodatkowe kary są? Gdy kurs wyleci, lub się opóźni przez to?
Przecież pisze w cenniku, że za spowodowanie zatrzymania lub zmianę trasy jest 260 zł.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 6.11.2010, 12:08 |
|
inżinier |
|
Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58 Posty: 2091 Lokalizacja: Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
|
Wczoraj jechałem autobusem linii 37 która wg tablicy kursuje przez "Brynów - Ochojec - Piotrowice - Zarzecze". Nie wymaga komentarza.
Ponadto zauważyłem, że naprzeciwko wieży TV, w miejscu po którym kiedyś odbywał się sprawny transport publiczny między Chorzowem a Siemianowicami budowana jest zatoka. Czyżby larmo nowoczesnych autobusów pod blokiem jednak nie zadowalało mieszkańców Bytkowa?
_________________ "Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|