Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Inne zdarzenia (do 2014)
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=42&t=1387
Strona 28 z 29

Autor:  motley [ Pn 20.02.2012, 9:54 ]
Tytuł:  Re: Inne

Tak jest, do Sosnowca po południu najpewniej dojechać tramwajem... jeśli akurat nie ma zatrzymania, co mi się zdarzyło trzy razy kiedy chciałem taki myk wykonać ;P

Autor:  YoMaHa [ Pn 20.02.2012, 10:33 ]
Tytuł:  Re: Inne

No właśnie rozważam, czy "cokolwiek + T26" czy raczej T15 do Sosnowca. W każdym razie dzięki za pomoc.

Autor:  Flash [ Pn 7.05.2012, 11:46 ]
Tytuł:  Re: Inne

Kierowca przegubowego Solarisa na linii 814 jadącego z Katowic po 11:00 pomylił trasę i na wysokości Sosnowca zjechał z S86 na przystanek Sosnowiec Milowice Centrum Handlowe zagubiony że nie ma przejazdu na wprost pojechał jak musiał i zawracał na zakazie zawracania na skrzyżowaniu Piłsudskiego/Kierocińskiej/Grabowej. Wyglądało to ciekawie bo na tym skrzyżowaniu bus się nie mieścił (stąd też jest tam zakaz zawracania a objazd poprowadzony na następne skrzyżowanie 300m dalej).

Autor:  Kwarek [ Pt 25.05.2012, 19:10 ]
Tytuł:  Re: Inne

Taka ciekawostka: możliwe, że z Gliwic znikną kolejne metry torów tramwajowych. Tylko tym razem nie fizycznie - dostanie je Zabrze. ;)

Z projektów uchwał na najbliższą sesję Rady Miejskiej wynika, że Gliwice wspólnie z Zabrzem zamierzają dokonać korekty granic. W jej efekcie, oprócz wymiany różnych przygranicznych gruntów, przystanek Maciejów Knurowska przeniesie się do Zabrza.
http://www.um.gliwice.pl/bip/pub/uchwaly/p11153.pdf

Autor:  motley [ Pt 25.05.2012, 20:33 ]
Tytuł:  Re: Inne

Uważam, że to świetne rozwiązanie, dzięki temu prostemu administracyjnemu rozwiązaniu Gliwice będą płacić odrobinę mniej na te brudne, głośne tramwaje. ;)

Autor:  aso [ Pt 25.05.2012, 21:03 ]
Tytuł:  Re: Inne

Kwarek napisał(a):
Taka ciekawostka: możliwe, że z Gliwic znikną kolejne metry torów tramwajowych. Tylko tym razem nie fizycznie - dostanie je Zabrze. ;)

Z projektów uchwał na najbliższą sesję Rady Miejskiej wynika, że Gliwice wspólnie z Zabrzem zamierzają dokonać korekty granic. W jej efekcie, oprócz wymiany różnych przygranicznych gruntów, przystanek Maciejów Knurowska przeniesie się do Zabrza.
http://www.um.gliwice.pl/bip/pub/uchwaly/p11153.pdf


Co by znaczyło, że potencjalna korekta granic administracyjnych jest możliwa od 1 stycznia 2013 r. Jak dla mnie, cenny "branżowy" nius.

Autor:  rufio [ Pt 6.07.2012, 17:44 ]
Tytuł:  w KZK GOP nie do pomyślenia

http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 50872.html

Autor:  inżinier [ Pt 6.07.2012, 19:02 ]
Tytuł:  Re: Inne

U nas wystarczyłoby wlepić kary za otwartą PASAŻERSKĄ połówkę I drzwi...

Autor:  Strzyż [ Cz 15.11.2012, 12:21 ]
Tytuł:  Re: Inne

Dziś rano na przejeździe kolejowym na Porąbce kierowca 220 ominął opuszczone szlabany i przejechał sobie radośnie przez tory. Pytany przez pasażerów powiedział, że na tym przejeździe wszyscy notorycznie jeżdżą pomimo szlabanów, bo nikomu po prostu się nie chce czekać 8-9 minut, aż przetelepie się osobówka. Nie skomentuję tego...

Autor:  Jelczu [ Cz 15.11.2012, 21:26 ]
Tytuł:  Re: Inne

Czy to Facebook KZK GOP czy forum WPK, że widzę takie gorzkie żale..? Szlabany zamykają się zbyt wcześnie, to jest paranoja którą powinien ktoś ogarnąć w tym kraju.

Autor:  Strzyż [ Cz 15.11.2012, 22:36 ]
Tytuł:  Re: Inne

Do tego piję właśnie. 5 minut przed szlabanem to norma, a i nawet 10 się zdarzyło... I zawsze przed kiblem albo składem towarowym telepiącym się parędziesiąt km/h.

Autor:  Lukas SC [ Pt 16.11.2012, 7:10 ]
Tytuł:  Re: Inne

Strzyż napisał(a):
I zawsze przed kiblem albo składem towarowym telepiącym się parędziesiąt km/h.

Parę naście, tam mają ograniczenie do 20km/h

Autor:  Strzyż [ Pt 16.11.2012, 15:17 ]
Tytuł:  Re: Inne

Jeszcze lepiej... ktoś na tyle siedzi w przepisach, by wiedzieć, skąd coś tak durnego się bierze? Na niezbyt ruchliwej drodze to i chyba minuta-półtorej by wystarczyła.

Autor:  JacekSo [ Pt 16.11.2012, 22:34 ]
Tytuł:  Re: Inne

Strzyż napisał(a):
Jeszcze lepiej... ktoś na tyle siedzi w przepisach, by wiedzieć, skąd coś tak durnego się bierze? Na niezbyt ruchliwej drodze to i chyba minuta-półtorej by wystarczyła.

Kiedyś w Pradze (z 10 lat temu) widziałem automatyczne rogatki, które zamknęły się niecałą minutę przed przejazdem pociągu, a więc da się.

Autor:  Lukas SC [ So 17.11.2012, 8:22 ]
Tytuł:  Re: Inne

Porozmawiałem trochę z rodziną (kolejarze), ciotka była dróżniczką do końca lat 80 na przejeździe w Katowicach Dąbrówce Małej, oprócz technologii i nie których przepisów się nic nie zmieniło.

Kod:
Przejazd uważa się za obsługiwany na miejscu, jeżeli stanowisko do jego obsługi znajduje się w odległości do 60 m. Na przejazdach obsługiwanych z odległości stosuje się gong lub inny sygnał dźwiękowy ostrzegający o opuszczania się rogatek na 8 sekund przed rozpoczęciem ich opuszczania. Przejazd może być obsługiwany z maksymalnej odległości 1000 metrów, chyba że stosowany jest nadzór telewizji przemysłowej. Przejazdy kategorii B i C są mogą być chronione tarczami ostrzegawczymi przejazdowymi Osp , informującymi maszynistę pojazdu kolejowego o działaniu bądź awarii urządzeń ostrzegawczych.


Teraz praktyka, dróżnicy między sobą komunikują się za pomocą dzwonka, w wyjątkowych sytuacjach radiotelefony lub telefony komórkowe. Taka sama zasada stosowana jest miedzy przetaczaniu składów, tzn. Lokomotywa -> Nastawnia -> Dróżnik. Jeśli chodzi o pociągi osobowe, gdy pociągi są mówiąc fachowo na "szlaku" dróźnik przesyła informację do następnego, gdy pociąg minie jego posterunek. Nie wiem ile jest posterunków na szlaku Katowice Szopienice - Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce, na pewno jest przed Sosnowcem, na Radosze, Dańdówce w nastawni, i na Kazimierzu są dwa, czy jest na Porąbce tego się nie orientuje. W praktyce dużo czasu spędzałem w autobusie przy przejeździe na Radosze, gdzie przejazd był zamykany na ponad 5 minut, ponieważ stan torowiska nie pozwala jechać szybciej składowi od nastawni w Dańdówce do posterunku na Południowym. Między posterunkami na Kazimierzu jest to 2 minuty, w drugą stronę gdy pociąg jedzie w kierunku Kazimierza równierz jest to ponad 5 minut. Na chemicznej też jest około 2-3 minuty, tam zaś posterunki na szlaku Sosnowiec Główny - Będzin Ksawera znajdują się w nastawni przy Żeromskiego, Chemiczna, Będzin (B1) zaraz za izbą wytrzeźwień nastawnia wykonawcza Będzin (B), na Ksawerze przy stacji. Więc krótko pisząc na zakończenie, wszytko zależy od rozmieszczenia posterunków i stanu torowiska, nie kiedy jest szybciej nie kiedy już nie.

Autor:  Strzyż [ Wt 7.05.2013, 8:30 ]
Tytuł:  Re: Inne

Stara betonowa wiata na dawnej pętli 683 przy przejeździe na Porąbce przestała istnieć (tydzień temu jeszcze była).

Autor:  Lukas SC [ Wt 7.05.2013, 19:43 ]
Tytuł:  Re: Inne

Z góry przepraszam za karmienie troli

W Sosnowcu ostatnio w ogóle jest moda na wyburzanie obiektów, też tydzień temu wyburzyli scenę w parku przy Żeromskiego oraz słynne miejsce Katarzyny W.

Autor:  inżinier [ So 4.01.2014, 12:29 ]
Tytuł:  Re: Inne

https://www.facebook.com/photo.php?v=71 ... =2&theater

Zabrze w formie przodowniczej w dziedzinie transportu miejskiego, najpierw przywieszenie tablicy "WOLNOŚCI - SIĘKIEWICZA" na wiacie na Zaborzu, teraz ta piękna zatoczka. Aż żal diety odbierać takim innowacyjnym pracusiom (tak, wiem, że zatoka to sprawka wykonawcy, ale Siękiewicz to czempion nieprzeciętny).

Autor:  viator [ Nd 5.01.2014, 12:38 ]
Tytuł:  Re: Inne

W Polsce moda na robienie zatok w każdym miejscu trwa w najlepsze.

Autor:  khanda [ Nd 5.01.2014, 17:17 ]
Tytuł:  Re: Inne

Siękiewicza hehe dobre,niedługo jakiś uczony wpadnie na pomysł hożuf rynek:)

Strona 28 z 29 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/