Teraz jest Wt 19.03.2024, 7:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1156 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 58  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 12.01.2007, 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13981
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Sadorg napisał(a):

Co proponujesz? Góry przesunąć? :P

Słyszał Ty kiedy, że ludzie wymyślili tunele itp?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 12.01.2007, 22:33 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4380
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Nikt nie będzie przekuwał hiperkosztownych tuneli na jakiejś lokalnej linii.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 12.01.2007, 22:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13981
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
JacekSo napisał(a):
Nikt nie będzie przekuwał hiperkosztownych tuneli na jakiejś lokalnej linii.

Lokalnej powiadasz? No to bardzo ciekawe, zdawało mi się, że do Szklarskiej w sezoni dość dużo ludzi jeździ. Głównym generatorem ruchu jest tam przecież turystyka.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 13.01.2007, 0:08 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
adam86 napisał(a):
Sadorg napisał(a):

Co proponujesz? Góry przesunąć? :P

Słyszał Ty kiedy, że ludzie wymyślili tunele itp?


A oglądał ty kiedy mapę Szklarskiej Poręby z warstwicami?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 13.01.2007, 11:15 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
adam86 napisał(a):
Lokalnej powiadasz? No to bardzo ciekawe, zdawało mi się, że do Szklarskiej w sezoni dość dużo ludzi jeździ. Głównym generatorem ruchu jest tam przecież turystyka.


tylko, że jakoś niewielu wybiera pociąg. A linię kolejową tam naprawdę ciężko tam inaczej poprowadzić (patrz co napisał aso i spojrz w mapę). IMHO jedynym ratunkiem dla tej linii jest otwarcie przejazdu do Harrachova.

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 13.01.2007, 15:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13981
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Sadorg napisał(a):
tylko, że jakoś niewielu wybiera pociąg. A linię kolejową tam naprawdę ciężko tam inaczej poprowadzić (patrz co napisał aso i spojrz w mapę). IMHO jedynym ratunkiem dla tej linii jest otwarcie przejazdu do Harrachova.

Niewielu wybiera pociąg, bo owy pociąg jedzie żółwim tempem. Przede wszytskim nalezy zacząć od remontu tej lini, tak aby pociąg jechał przynajmniej 60 kmh.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 13.01.2007, 17:39 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
adam86 napisał(a):
Niewielu wybiera pociąg, bo owy pociąg jedzie żółwim tempem. Przede wszytskim nalezy zacząć od remontu tej lini, tak aby pociąg jechał przynajmniej 60 kmh.


Szlak kolejowy ma 32 km. Więc nawet gdyby prędkośc była we wszystkich miejscach = 60kmh (nie wiem czy jest to możliwe przy profilu linii i ciasnych łukach) to pociąg jechałby ok. 45 min.

Tym czasem PKS-y mają do pokonania odcinek 22 km i w niektórych kursach pokonują go w 31 min. Już teraz, bez żadnych kosztów ponoszonych na remonty :>

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 13.01.2007, 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25
Posty: 764
JacekSo napisał(a):
Nikt nie będzie przekuwał hiperkosztownych tuneli na jakiejś lokalnej linii.

Takie tunele buduje się w Alpach.
A może skopiować ten pomysł w Karkonoszach i Górach Izerskich?:)
Wim, wim koszta...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 20.01.2007, 16:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
Czy to prawda że przetarg na obsługę linii kolejowej Bytom-Gliwice zakończył się klapą? Tzn. pomimo kilku wcześniejszych zapowiedzi oferentów do przetargu żaden nie wystartował.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 20.01.2007, 17:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13981
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
reksio napisał(a):
Czy to prawda że przetarg na obsługę linii kolejowej Bytom-Gliwice zakończył się klapą? Tzn. pomimo kilku wcześniejszych zapowiedzi oferentów do przetargu żaden nie wystartował.

Wystartowała peerka, ale urzędasy uwalili ją z przyczyn formalnych. Jeżeli komukolwiek rzeczywiście zalezy na tej lini, to nalezy udzielić im zamówienie z wolnej ręki i wreszcie pociąg ruszy, kibel rzecz jasna;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 20.01.2007, 18:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25
Posty: 764
adam86 napisał(a):
reksio napisał(a):
Czy to prawda że przetarg na obsługę linii kolejowej Bytom-Gliwice zakończył się klapą? Tzn. pomimo kilku wcześniejszych zapowiedzi oferentów do przetargu żaden nie wystartował.

Wystartowała peerka, ale urzędasy uwalili ją z przyczyn formalnych. Jeżeli komukolwiek rzeczywiście zalezy na tej lini, to nalezy udzielić im zamówienie z wolnej ręki i wreszcie pociąg ruszy, kibel rzecz jasna;)

Tyle ceregieli, a na kiblu się skończy...:(((
Cieszy jedynie remont torowiska i nowy wiadukt w Zabrzu (przy dawnym Dworcu Północnym, Pole Ludwik)....


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 20.01.2007, 18:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13981
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
berek26 napisał(a):
Tyle ceregieli, a na kiblu się skończy...:(((
Cieszy jedynie remont torowiska i nowy wiadukt w Zabrzu (przy dawnym Dworcu Północnym, Pole Ludwik)....

Jak na kiblu się skończy to będzie dobrze.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 23.01.2007, 22:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
Cytuj:
Kiedy ruszy kolej

Czy dzięki powstaniu aglomeracji Silesia i współpracy polskiej i brytyjskiej wrócą złote czasy kolei pasażerskiej?

Aglomeracja Silesia
Już planowane jest utworzenie szybkiej kolei na linii Tychy - Katowice - Sosnowiec. Z dworca PKP mieszkańcy i pracujący w Tychach odjeżdżają do Katowic autobusami, a nie pociągami, ponieważ bilet autobusowy do Katowic kosztuje 2,90, a podróż pociągiem 4,20. A codziennie tylko na tej trasie podróżuje ponad 17 tys. osób. Nie wiadomo jednak, jak szybko taka miejska kolej powstanie. Potrzebna jest do tego wola dużych miast, a przede wszystkim przeforsowanie tej sprawy na poziomie województwa. Pytanie brzmi: kto miałby sfinansować tego typu inwestycję? Na razie prowadzone są ekspertyzy i rozmowy w tej sprawie. A przecież miejska kolej może w bardzo pozytywnie wpłynąć na integrację w ramach aglomeracji Silesia, która ma połączyć w jeden organizm miejski 17 śląskich miast.

Plany dwóch firm
O tym, że na uruchomieniu we właściwy sposób kolei pasażerskiej rzeczywiście będzie można zarobić, nie trzeba nikogo przekonywać. Dlatego spółka PCC Rail z Jaworzna, która dotąd specjalizowała się w kolejowych przewozach towarowych, zamierza wspólnie z brytyjskim potentatem transportowym - firmą Arriva PLC, uruchomić w Polsce spółkę joint venture, która zajmie się organizacją przewozów pasażerskich. Obie firmy podpisały umowę o współpracy 19 grudnia 2006 r. Jej celem jest stworzenie na terenie Polski sieci kolei pasażerskich, która obsługiwałaby krajowy i lokalny transport pasażerski. Inicjatywa ma duże szanse powodzenia, gdyż połączone zostanie doświadczenie brytyjskiej firmy w przewozach pasażerskich i znajomość polskiej specyfiki, a także tabor oraz infrastruktura jaworzyńskiego partnera.


http://www.biznespolska.pl/gazeta/artic ... tid=135118


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 24.01.2007, 9:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13981
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
reksio napisał(a):
a także tabor oraz infrastruktura jaworzyńskiego partnera.

Tabor to jeszcze jakos rozumiem, ale przepraszam bardzo, jaką oni mają infre?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 24.01.2007, 14:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
reksio napisał(a):
a także tabor oraz infrastruktura jaworzyńskiego partnera.

Tabor to jeszcze jakos rozumiem, ale przepraszam bardzo, jaką oni mają infre?


Nie rozumiem pytania?
1-Za infrastrukturę torową w PL odpowiada PKP PLK i to one decyduje kto na torach jeździ a kto nie. Poza tym kto im broni wykorzystywać do ruchu linie własne za ktore odpowiada PCC Śląskie Linie Kolejowe?
2- Zaplecze techniczne PCC Rail Szczakowa znajduje sie na stacji kolejowej Sosnowiec Jęzor, wg danych:

strona PCC Rail Szczakowa napisał(a):
Infrastruktura kolejowa obecnie to: 150 km linii jedno- i dwutorowych oraz bocznic, 21 posterunków ruchu kolejowego, zlokalizowanych na terenie dziesięciu miast aglomeracji śląskiej i województwa małopolskiego oraz 86 obiektów inżynieryjnych, a także 50 przejazdów drogowych. To również 80 km sieci trakcyjnej oraz 76,5 km linii kablowych i napowietrznych.


Baza taborowa jest w porównaniu do PKP Cargo bardzo mala, w ubiegłym roku przewozy PCC Rail wyniosły około 7-8% wielkosci przewozów PKP Cargo.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 24.01.2007, 18:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13981
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Daro85 napisał(a):

Nie rozumiem pytania?
1-Za infrastrukturę torową w PL odpowiada PKP PLK i to one decyduje kto na torach jeździ a kto nie.

No ale czy to jest infranstruktura należąca do owego jaworznickiego partnera? No przecież nie jest.
Cytuj:
Poza tym kto im broni wykorzystywać do ruchu linie własne za ktore odpowiada PCC Śląskie Linie Kolejowe?

Z których większość przebiega przez totalne zadupia, a prędkości szlakowe oscylują w granicach 30-60kmh...
Cytuj:
Baza taborowa jest w porównaniu do PKP Cargo bardzo mala, w ubiegłym roku przewozy PCC Rail wyniosły około 7-8% wielkosci przewozów PKP Cargo.

Tak tylko, że mówimy o przewozach pasażerskich. Większość ichniejszego taboru nie nadaje się do prowadzenia pociągu pasażerskiego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 24.01.2007, 19:42 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Daro85 napisał(a):
w ubiegłym roku przewozy PCC Rail wyniosły około 7-8% wielkosci przewozów PKP Cargo.
Jak na prywatną firmę zmuszoną do zmagania się z bezwładnem i oporem PKP wobec konkurencji, to nie jest chyba aż tak mało?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 24.01.2007, 19:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
butthead napisał(a):
Daro85 napisał(a):
w ubiegłym roku przewozy PCC Rail wyniosły około 7-8% wielkosci przewozów PKP Cargo.
Jak na prywatną firmę zmuszoną do zmagania się z bezwładnem i oporem PKP wobec konkurencji, to nie jest chyba aż tak mało?


Inni konkurenci tacy jak np. CTL Rail, czy PTKiGK radzą sobie zdecydowanie lepiej, choć i tak dla PKP Cargo jest to żadna konkurencja. Kierownictwo tej spólki zdecydowanie bardziej obawia sie dopuszczenia do polskich szyn DB, niż tych pomniejszych firemek.

PS. Jesli interesują cie dokładniejsze dane to z chęcią udostepnię :) <oczywiście jesli chodzi o politykę PKP Cargo oraz dzialalność jego konkurentów> :-)

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Ostatnio edytowano Śr 24.01.2007, 20:08 przez Daro85, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 24.01.2007, 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
Cytuj:
Baza taborowa jest w porównaniu do PKP Cargo bardzo mala, w ubiegłym roku przewozy PCC Rail wyniosły około 7-8% wielkosci przewozów PKP Cargo.

Tak tylko, że mówimy o przewozach pasażerskich. Większość ichniejszego taboru nie nadaje się do prowadzenia pociągu pasażerskiego.


pytanie co do tego biznesu wsadzi Arriva PLC? Może oni mają kasę na nowe/uzywane szynobusy- może oni mają kasę na remoty torow i zakup koncesji.
W ogole ta cala koncepcja najpierw Kolei Nadwiślanskich a teraz jakiegoś Jointa w oparciu o PCC wydaje mi sie mocno naciągana. Jakby nie patrzeć jest to jeden ze słabszych konkurentów PKP Cargo. Straszą dużego czy jak?

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 24.01.2007, 20:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13981
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Daro85 napisał(a):
pytanie co do tego biznesu wsadzi Arriva PLC? Może oni mają kasę na nowe/uzywane szynobusy- może oni mają kasę na remoty torow i zakup koncesji.
W ogole ta cala koncepcja najpierw Kolei Nadwiślanskich a teraz jakiegoś Jointa w oparciu o PCC wydaje mi sie mocno naciągana. Jakby nie patrzeć jest to jeden ze słabszych konkurentów PKP Cargo. Straszą dużego czy jak?

Pytanie jesczez ile z tego co tam napisali jest prawdą, a ile wymysłem/domysłem dziennikarzy. Wydawało mi się, że firma ma zamiar jeździć np. na zlecenia samorządów, tak jak to miało być na trasie Bytom-Gliwice. A tak poza tym, chyba PTKiGK Rybnik chciało tez zająć się przewozamipasażerskimi. Swego czasu był przejazd pociągu specjalnego do Wisły. Ta firma chciała chyba też kupować wagony od PKP, tylko, że nasz monopolista woli je pociąć niż komukolwiek sprzedawać. Ostatnio z reszta w Gliwicachstoi sobie kilka bonanz z napisem 'na złom'. Żadnej konkurencji nanaszych otrach nie będzie wiec chyba w najbliższym czasie. Swoją drogą PLK powinno stać się raczej urzędem w stylu GDiA, niż spółka z grupy PKP.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1156 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 58  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności