Teraz jest Wt 19.03.2024, 9:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1156 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 58  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 24.01.2007, 21:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
Pytanie jesczez ile z tego co tam napisali jest prawdą, a ile wymysłem/domysłem dziennikarzy. Wydawało mi się, że firma ma zamiar jeździć np. na zlecenia samorządów, tak jak to miało być na trasie Bytom-Gliwice. A tak poza tym, chyba PTKiGK Rybnik chciało tez zająć się przewozamipasażerskimi. Swego czasu był przejazd pociągu specjalnego do Wisły. Ta firma chciała chyba też kupować wagony od PKP, tylko, że nasz monopolista woli je pociąć niż komukolwiek sprzedawać.


1- Jak już komuś cos sprzedadzą to raczej będą to wagony węglarki, ktore malo kto kupi.
2- już wiesz za co płacą rocznie nawet do 180 mln zł kar od UOKiK

PTKIGK chce tez uruchomić pociągi pasażerskie, poza tym gdzieś tam w ofensywie jest Connexx Koleje Polskie. Jednak o bliżej sprecyzowanych planach cisza.

Cytuj:
Ostatnio z reszta w Gliwicachstoi sobie kilka bonanz z napisem 'na złom'.


Jak się ma tabor z przelomu Gierka i Gomułki to nie dziwne że się go tnie, poza tym nowoczesnego taboru w PKP jest coraz więcej, ale wciąż mało.

Cytuj:
Żadnej konkurencji nanaszych otrach nie będzie wiec chyba w najbliższym czasie.


Hola, hola. Za daleki to wniosek, zdecydowanie- polski rynek pod względem zliberalizowania zajmuje 10. miejsce w Europie (najwyższe spośród nowych członków UE). To ze w Polsce ceny za dostęp do infrastruktury są jednymi z wyższych (4 m. w Europie) jak widac nie odstrasza konkurencji. Dalej w roku 2007 Polska zobowiązala sie wobec UE do wprowadzenia kolejnych ułatwien w dostepie do polskich torow przewoźnikom zagranicznym- stąd bliski desant DB z Raillonem. Poza tym jesli chodzi o przewozy pasażerskie od zachodu wkrada się konkurencja kolejowa mniejszych i większych firm zachodnich, często kooperantów DB- np. UBB- planujacej otwarcie linii do Świnoujścia, czy pociągów w realcji Kostrzyn- Berlin. Poza tym grunt pod nogami Grupy PKP plonie już od dawna- działaja już przecież rodzime twory takie jak KM, czy np. PKP SKM odbierające bardzo chętnie pasażerów PKP PR. Projekt Kolei Nadwiślańskich to kolejny tego przejaw- zważ że do przetargu na obsługę trasy Bytom- Gliwice zgłosilo się kilku chętnych. Stąd wniosek, że fimy widzą w tym sektorze moziwośći rozwoju.

Cytuj:
Swoją drogą PLK powinno stać się raczej urzędem w stylu GDiA, niż spółka z grupy PKP.


Przede wszystkim PKP PLK powinno mysleć, a nie być jednym z glównych utrudnień rozowju kolejnictwa w Polsce.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 25.01.2007, 10:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13981
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Daro85 napisał(a):
Poza tym grunt pod nogami Grupy PKP plonie już od dawna- działaja już przecież rodzime twory takie jak KM, czy np. PKP SKM odbierające bardzo chętnie pasażerów PKP PR. Projekt Kolei Nadwiślańskich to kolejny tego przejaw- zważ że do przetargu na obsługę trasy Bytom- Gliwice zgłosilo się kilku chętnych. Stąd wniosek, że fimy widzą w tym sektorze moziwośći rozwoju.

Po pierwsze KM i SKM to nie jest żadna konkurencja dla PKP PR. Po drugie chodzi włąsnie o to, że z owego przetargu nic nie wyszło, oprócz tego, ze żadna z firm poza PKP PR nie była w ogóle przygotowana do obsługi tej lini.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 25.01.2007, 11:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 1.05.2006, 19:25
Posty: 95
Cytuj:
Swoją drogą PLK powinno stać się raczej urzędem w stylu GDiA, niż spółka z grupy PKP.


I poprzedni rzad plany takiego przeksztalcenia mial. Obednie jednak na pierwszy plan wyszly sprawy peronu i portu pelnomorskiego we Wloszczowie, obwodnicy Pcimia Dolnego i Gornego gdzies na Scianie Wschodniej oraz deubekizacji, dekomunizacji, demoralizacji i debilizacji uogolnionej....


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 25.01.2007, 15:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
Daro85 napisał(a):
Poza tym grunt pod nogami Grupy PKP plonie już od dawna- działaja już przecież rodzime twory takie jak KM, czy np. PKP SKM odbierające bardzo chętnie pasażerów PKP PR. Projekt Kolei Nadwiślańskich to kolejny tego przejaw- zważ że do przetargu na obsługę trasy Bytom- Gliwice zgłosilo się kilku chętnych. Stąd wniosek, że fimy widzą w tym sektorze moziwośći rozwoju.

Po pierwsze KM i SKM to nie jest żadna konkurencja dla PKP PR.


Do czasu dopoki SKM nie podpisalo z PKP PR umowy o wspołpracy to nie bylo to takie oczywiste, np. na linii Gdansk- Malbork SKM bardzo chętnie podbierało pasażerów PR-ce.

Cytuj:
Po drugie chodzi włąsnie o to, że z owego przetargu nic nie wyszło, oprócz tego, ze żadna z firm poza PKP PR nie była w ogóle przygotowana do obsługi tej lini.


Nie była nie znaczy że nie bedzie... Poza tym jest jeszcze kwestia wymagań i innych szmerów bajerów...

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 25.01.2007, 20:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13981
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Daro85 napisał(a):

Nie była nie znaczy że nie bedzie... Poza tym jest jeszcze kwestia wymagań i innych szmerów bajerów...

Też prawda, nie znamy nawet specyfikacji tego przetargu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 9.02.2007, 16:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
Cytuj:
Bliżej szybkiej kolei

Przedstawiciele PKP, Urzędu Marszałkowskiego i władz samorządowych Katowic i Tychów omawiali wczoraj sprawę uruchomienia szybkiego połączenia kolejowego między Tychami a Sosnowcem. - To było robocze spotkanie dotyczące spraw proceduralnych i dokumentacji, ale można powiedzieć, że do szybkiej kolei jest coraz bliżej - powiedział Robert Rajczyk, rzecznik UM w Tychach. - Obecnie właśnie Tychy stały się liderem przedsięwzięcia, głównie dlatego, że tutaj rozpocznie się jego realizacja. Pieniądze na ten cel zostały zagwarantowane w budżecie państwa, teraz problem tkwi w technicznej stronie inwestycji.

Za 90 mln zł Urząd Marszałkowski zakupi w przyszłym roku 4 pociągi, które mają obsługiwać trasę. Pierwszy ma trafić do Katowic w połowie roku, a kolejne - co miesiąc. Teoretycznie zatem, jeśli do tego czasu udałoby się "poprawić" tory i wybudować w Tychach dworzec, szybka kolej mogłaby ruszyć w końcu przyszłego roku.

http://katowice.naszemiasto.pl/wydarzenia/698358.html


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 12.02.2007, 23:04 

Dołączył(a): Pn 31.01.2005, 20:25
Posty: 1131
Lokalizacja:
Dąbrowa Górnicza
Nie dziwię się na odzew do tego posta - wszak mecyje mi to wielkie! Ta kolej miała być zdaje się już w tym roku, a nie "być może pod koniec przyszłego!!" >:[


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 13.02.2007, 19:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25
Posty: 764
Dave napisał(a):
Nie dziwię się na odzew do tego posta - wszak mecyje mi to wielkie! Ta kolej miała być zdaje się już w tym roku, a nie "być może pod koniec przyszłego!!" >:[

Zaś macanie się!A szybkie połaczenia kolejowe w konurbacji śląskiej są koniecznością...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 22.02.2007, 22:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 30.11.2004, 10:37
Posty: 299
Lokalizacja:
Sosnowiec
Witam ponownie.
W sieci pojawiło się sporo artykułów na temat LKM:
http://www.fz.eco.pl/?a=lkm_slask
http://www.teberia.pl/news.php?id=4857
http://www.lkm.abc.pl/
http://www.zm.org.pl/download/czt/lkm_slask.png - schemat linii

No i najfajniejsze (ale chyba nikt z nas tego nie dożyje):
http://thetransitcoalition.us/PicturesWeb/MagLev/images/%23A-MagLev%23.jpg
Szybki MagLev, pędzący wzdłuż DTŚ z Katowic do Sosnowca ;-D

Nie wiem, czy to czasem nie fałszywy alarm... Kojarzycie ten długi wiadukt, po którym kursuje m.in. 801? Rzecz w tym, że z okien autobusu widziałem coś jakby zaczątek jakiegoś placu budowy tuż przy linii kolejowej Sosnowiec-Będzin (od strony Sosnowca; to są właśnie okolice pałacu Schoena). Do tej pory wszystko tam było pozarastane krzakami. Może jeszcze za wcześnie na zwiastun owego przystanku LKM na Środuli. Może po prostu np. wymieniają tam jedynie jakieś rurki. Poczekamy na rozwój wydarzeń, dam znać.

Tymczasem popatrzcie na to zdjęcie:
http://www.zm.org.pl/?a=lkm_slask&img=2
Czy ten most w tle nie wydaje się jakiś znajomy? Napisali, że to przystanek Sosnowiec Parkowa... Ciekawe.

_________________
Strzeżcie się Haładusa! To wróg tramwajów!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 23.02.2007, 17:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1433
Lokalizacja:
Sosnowiec
Sosnowiec Parkowa???
Na wizualizacji wygląda że byłoby to w okolicach ślimaka, ale po cholerę tam przystanek jak 100 m dalej jest Sosnowiec Główny, też na trasie LKM??

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 23.02.2007, 23:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 30.11.2004, 10:37
Posty: 299
Lokalizacja:
Sosnowiec
Strzyż napisał(a):
Sosnowiec Parkowa???
Na wizualizacji wygląda że byłoby to w okolicach ślimaka, ale po cholerę tam przystanek jak 100 m dalej jest Sosnowiec Główny, też na trasie LKM??

Mnie to zdjęcie przypomina raczej ten długi wiadukt w okolicy pałacu i parku Schoena. I pasowałaby nazwa: Sosnowiec - Parkowa. I tło... A przystanek Środula może powstanie w głębi osiedla (zbudują jakąś odnogę)?... Nie wiem. Poczekamy, zobaczymy.

_________________
Strzeżcie się Haładusa! To wróg tramwajów!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 24.02.2007, 0:53 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4380
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
ChemiQ napisał(a):
Mnie to zdjęcie przypomina raczej ten długi wiadukt w okolicy pałacu i parku Schoena. I pasowałaby nazwa: Sosnowiec - Parkowa. I tło...

No jednak bardziej przypomina wiadukt przy ślimakach, a ulica Parkowa jest właśnie w tym miejscu - to przedłużenie ulicy Wawel.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 24.02.2007, 2:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 30.11.2004, 10:37
Posty: 299
Lokalizacja:
Sosnowiec
JacekSo napisał(a):
ChemiQ napisał(a):
Mnie to zdjęcie przypomina raczej ten długi wiadukt w okolicy pałacu i parku Schoena. I pasowałaby nazwa: Sosnowiec - Parkowa. I tło...

No jednak bardziej przypomina wiadukt przy ślimakach, a ulica Parkowa jest właśnie w tym miejscu - to przedłużenie ulicy Wawel.

Hmmm... Więc tak, jak pisał Strzyż: po co ta stacja, jeśli o rzut beretem jest Dworzec Główny?
PS. Na tym moście widać wiaty. Czyżby przystanek autobusowy?

_________________
Strzeżcie się Haładusa! To wróg tramwajów!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 24.02.2007, 12:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
Cytuj:
Pociągiem z Tychów do Katowic w 20 minut

Szybka Kolej Regionalna, której pierwszy etap ma prowadzić z Tychów do Katowic, mogłaby już ruszyć pod koniec przyszłego roku.
Tak przynajmniej uważa Jacek Stumpf, dyrektor wydziału komunikacji i transportu w Śląskim Urzędzie Marszałkowskim. - W połowie przyszłego roku trafi do nas pierwszy z czterech pociągów szybkiej kolei - mówi.

Na cztery składy podstawowe i jeden rezerwowy wydamy 90 mln zł. Pociągi mają kursować co 20 minut i rozwijać prędkości do 120 kilometrów na godzinę. Dlatego stan torów kolejowych i innych urządzeń musi być idealny. To wymaga kolejnych nakładów, nie mówiąc o budowie dworców, peronów, parkingów, itd. Pierwsze słowo w tym przedsięwzięciu należeć będzie zatem do Polskich Linii Kolejowych i władz Tychów, gdzie inwestycja się rozpocznie - dodaje Stumpf. W przyszłości szybka kolej ma kursować między miastami Tychy - Katowice - Sosnowiec. Na niedawnym spotkaniu z przedstawicielami PLK i Urzędu Marszałkowskiego Tychy zaproponowały podpisanie listu intencyjnego, który jest rodzajem porozumienia w sprawie wspólnej realizacji projektu. Będzie on podstawą opracowania studium wykonalności projektu.

- Podpisanie listu nastąpi za miesiąc, półtora, a przygotowanie studium potrwa do końca roku - mówi Andrzej Dziuba, prezydent Tychów. - Dopiero wówczas będziemy mogli mówić o terminach realizacji inwestycji. Budowa szybkiej kolei znalazła się na liście 13 kluczowych projektów województwa, na jego realizację przyznano 10 milionów złotych euro z funduszy europejskich. PLK zobowiązały się dostosować tory na trasie z Tychów do Katowic (do ul. Damrota), natomiast Tychy zmodernizują trzy istniejące już stacje: Tychy Miasto, Tychy Zachodnie oraz Tychy Główne i wybudują dwa nowe przystanki - przy lodowisku i al. Bielskiej. Nie ustalono jeszcze ile będzie kosztował bilet szybkiej kolejki, ale jego cena ma być konkurencyjna dla pośpiesznych autobusów kursujących z Tychów do Katowic. Podobno niewiele ponad 3 zł.

http://katowice.naszemiasto.pl/wydarzenia/703845.html


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 24.02.2007, 12:57 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
reksio napisał(a):
W połowie przyszłego roku trafi do nas pierwszy z czterech pociągów szybkiej kolei - mówi.


wiadomo już co to za składy mają być?

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 24.02.2007, 13:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13981
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Sadorg napisał(a):
reksio napisał(a):
W połowie przyszłego roku trafi do nas pierwszy z czterech pociągów szybkiej kolei - mówi.


wiadomo już co to za składy mają być?

Stadler Flirt. Znaczy najpierw to Bombardier wygrał, ale potem UZP uwalił jego ofertę. Ten cały przetarg to była niezła paranoja. Zmarnowano kupe kasy. Gdby nie wykluczono Pesy, to moglibyśmy mieć więcej EZT i przypuszcam, że szybciej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 24.02.2007, 15:18 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4380
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
ChemiQ napisał(a):
Hmmm... Więc tak, jak pisał Strzyż: po co ta stacja, jeśli o rzut beretem jest Dworzec Główny?
PS. Na tym moście widać wiaty. Czyżby przystanek autobusowy?

Sam sobie odpowiedziałeś. Przystanek kolejowy i przystanki na estakadzie stworzą nowe możliwości. Będzie można na przykład zlikwidować podjazd "35" pod dworzec, albo "622" pod UM. Ale prócz przystanków na estakadzie potrzebne będą też dodatkowe przystanki na poziomie zero, żeby ten węzeł faktycznie był węzłem. Myślę o przystankach na Parkowej w kierunku Wawelu (nawet jest stara zatoka), na Mościckiego za 3 Maja i na 3 Maja w kierunku Środuli.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 25.02.2007, 15:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
adam86 napisał(a):
Stadler Flirt.


http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:S1-Eb ... hn_Zug.jpg
No no, czekam z niecierpliowością aż takie pociagi wyjadą na nasze trasy. PESĘ lepiej sobie podarujmy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 25.02.2007, 20:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13981
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
reksio napisał(a):
adam86 napisał(a):
Stadler Flirt.


http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:S1-Eb ... hn_Zug.jpg
No no, czekam z niecierpliowością aż takie pociagi wyjadą na nasze trasy. PESĘ lepiej sobie podarujmy.

No to se poczekasz jeszcez z rok. A tak w ogóle to oczywiście 3 członowe to ma byc, a nie 4 jak na fotce. Czemu mamy sobie darować pesę? Ja bym wolał 6 akatusów za te pieniądze.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 30.08.2007, 20:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
Cytuj:
Obrazek

Superpociąg pojechał z Katowic do Gliwic

Jazda pociągiem Flirt/Tilo to czysta przyjemność. Doskonale wyciszone wnętrze, duże okna, superwygodne siedzenia i wreszcie toaleta większa niż w niejednej... kawalerce. Za dziesięć miesięcy pierwsze takie pociągi pojawią się na Śląsku.

Przy dźwiękach fanfar, punktualnie o godz. 10.15, na katowicki dworzec wjechał w czwartek Flirt/Tilo, pociąg wyprodukowany przez Stadlera na rynek szwajcarski i włoski. Za kilka miesięcy cztery takie same maszyny, tyle że wyprodukowane w Polsce, trafią na Śląsk. To dla nas dobra informacja. Wczoraj przekonaliśmy się, że jazda Flirtem to naprawdę czysta przyjemność.

Do Gliwic ruszyliśmy tuż po godz. 11. W środku nowoczesnego pociągu jest zupełnie inaczej niż w tradycyjnych składach należących do PKP. Flirt ma duże, widne okna i bardzo wygodne lotnicze siedzenia. Odległość między nimi jest spora - tak że pasażerowie nie muszą podróżować z podkurczonymi nogami.

Choć jedziemy dość szybko, wewnątrz pociągu jest cicho. Wydaje się, że Flirt płynie, a nie jedzie po torach. I kolejna zaleta - gdy staniemy na końcu przedziału, widzimy wnętrze całego pociągu. Nie ma w nim żadnych zakamarków czy wąskich przejść, w których pasażerowie mogliby czuć się niepewnie. - Zamontowaliśmy też specjalne telefony SOS, przez które w każdej chwili można wezwać pomoc - tłumaczy Stanisław Skalski, dyrektor ds. handlowych Stadlera.

Widać, że producent nie oszczędza na bezpieczeństwie. W suficie zamontowano obrotowe kamery i czujniki przeciwpożarowe. We Flircie jest też klimatyzacja i kilka niewielkich monitorów, na których można wyświetlać nazwy stacji czy rozkład jazdy. I w końcu półkolista toaleta, oddalona o tysiąc lat świetlnych od WC, jakie znamy z tradycyjnych pociągów. Jest większa niż w niejednej kawalerce.

Słabym punktem Flirta jest niewiele miejsca dla pasażerów, którzy podróżują na stojąco. Choć teoretycznie każdy skład może pomieścić 500 osób, gdyby rzeczywiście byłoby ich aż tyle, w pociągu zrobiłoby się trochę ciasno.

Pierwsze dwa Flirty zamówione przez województwo mają trafić na Śląsk w czerwcu przyszłego roku. Kolejne dwa - do końca 2008 roku. Kupione przez województwo maszyny zostaną wydzierżawione PKP.

Pociągi, które kosztowały w sumie 90 mln zł, będą kursować między Bielskiem-Białą i Częstochową oraz między Tychami, Katowicami a Sosnowcem. Na tej drugiej trasie, specjalnie dla pociągów Flirt, przeprowadzony zostanie remont. - To przełomowa chwila, bo ostatnie całkowicie nowe pociągi trafiły na Śląsk jakieś dwadzieścia lat temu - przekonuje Jarosław Kołodziejczyk, członek zarządu województwa śląskiego.

Do 2013 roku na śląskich torach ma pojawić się 16 następnych nowoczesnych maszyn (osiem z nich to nowe składy, a drugie osiem - gruntownie wyremontowane). Województwo chce przeznaczyć na ten cel kolejne 160 mln zł. Pociągi mają jeździć m.in. pomiędzy Gliwicami a Częstochową oraz Bielskiem-Białą a Katowicami.

Wygląda na to, że dla pasażerów nadchodzą lepsze czasy, bo unowocześnienie taboru zapowiada też PKP. Na przełomie 2008 i 2009 roku kolej chce kupić 20 nowoczesnych maszyn produkowanych przez bydgoską Pesę. Marek Nitkowski, dyrektor handlowy PKP Przewozy Regionalne, zapewnił wczoraj "Gazetę", że połowa z nich trafi na Śląsk.

http://bi.gazeta.pl/im/5/4446/z4446225X.jpg
http://bi.gazeta.pl/im/4/4446/z4446224X.jpg
http://bi.gazeta.pl/im/4/4446/z4446214X.jpg
http://bi.gazeta.pl/im/5/4446/z4446195X.jpg


Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice


Jestem ciekaw czy nowe pociągi bedą jezdziły na stałych przydziałach, czy beda przerzucane na różne trasy czy odjazdy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1156 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 58  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności