Teraz jest Wt 16.04.2024, 6:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 628 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Liczenie pasażerów
Napisane: Wt 17.01.2012, 18:31 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 6.06.2008, 18:55
Posty: 2318
Lokalizacja:
Katowice
Żadnych kresek nie stawiasz, wpisujesz ile wyszło, weszło i pozostało. W przegubie liczą dwie osoby i po kółko poprawiacie wspólne liczenie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Liczenie pasażerów
Napisane: Wt 17.01.2012, 19:03 

Dołączył(a): Pn 16.01.2012, 16:58
Posty: 12
Jelczu napisał(a):
Żadnych kresek nie stawiasz, wpisujesz ile wyszło, weszło i pozostało. W przegubie liczą dwie osoby i po kółko poprawiacie wspólne liczenie.


Dzięki. Nie ukrywam, że zainteresowałbym się tym. Zawsze dodatkowe pieniążki wpadną a i praca raczej przyjemna. No i może będzie okazja przejechać się jakąś linią, z której raczej nie korzystam i i złapać jakieś ciekawe busy. A czy są przydzielone konkretne linie czy wolna amerykanka?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Liczenie pasażerów
Napisane: Wt 17.01.2012, 19:06 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 6.06.2008, 18:55
Posty: 2318
Lokalizacja:
Katowice
Oczywiście, że przydzielone. Zazwyczaj w miarę dostosowane do miejsca zamieszkania.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Liczenie pasażerów
Napisane: Wt 17.01.2012, 19:50 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Jelczu napisał(a):
Żadnych kresek nie stawiasz, wpisujesz ile wyszło, weszło i pozostało. W przegubie liczą dwie osoby i po kółko poprawiacie wspólne liczenie.


Nie ma to większego sensu. Robiłem przeguby na jednego i lepsze jest kilkukrotne przejście w trakcie kursu przez autobus samemu i skorygowanie pomiaru, niż kombinowanie na końcu kursu, jak zrobić, by było zero. Lepiej dać wyższą stawkę (bo przeguba trudniej się robi i czasem trzeba się solidnie nachodzić, by mieć dobry wynik), niż dawać dwójkę ludzi. Natomiast jak widzę, jak niektórzy mierzą (na przykład wóz full nabity, a ten / ta ostro siedzi i coś niby pisze, czy też wpisuje przy niewłaściwym przystanku, bo nie zna w ogóle trasy), to na miejscu zlecającego z miejsca bym wywalił za fuszerkę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Liczenie pasażerów
Napisane: Wt 17.01.2012, 20:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13990
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
aso napisał(a):
Nie ma to większego sensu. Robiłem przeguby na jednego i lepsze jest kilkukrotne przejście w trakcie kursu przez autobus samemu i skorygowanie pomiaru, niż kombinowanie na końcu kursu, jak zrobić, by było zero.

No, tylko, że chodzenie przez wóz nawalony po dach czasem, jest nieco kłopotliwe. Szczególnie jęsli to ma być np citadis.
Cytuj:
Lepiej dać wyższą stawkę (bo przeguba trudniej się robi i czasem trzeba się solidnie nachodzić, by mieć dobry wynik), niż dawać dwójkę ludzi. Natomiast jak widzę, jak niektórzy mierzą (na przykład wóz full nabity, a ten / ta ostro siedzi i coś niby pisze, czy też wpisuje przy niewłaściwym przystanku, bo nie zna w ogóle trasy), to na miejscu zlecającego z miejsca bym wywalił za fuszerkę.

Tak jakby organizatora to w ogóle obchodziło co kto wpisuje.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Liczenie pasażerów
Napisane: Wt 17.01.2012, 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4403
Lokalizacja:
Ligota
adam86 napisał(a):
Tak jakby organizatora to w ogóle obchodziło co kto wpisuje.

No więc właśnie tak to widzę... Rytuał, który musi zostać odprawiony :-(

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Liczenie pasażerów
Napisane: Wt 17.01.2012, 22:11 

Dołączył(a): Pn 14.04.2008, 16:45
Posty: 440
Lokalizacja:
TG
aso napisał(a):
Natomiast jak widzę, jak niektórzy mierzą (na przykład wóz full nabity, a ten / ta ostro siedzi i coś niby pisze, czy też wpisuje przy niewłaściwym przystanku, bo nie zna w ogóle trasy), to na miejscu zlecającego z miejsca bym wywalił za fuszerkę.
Generalnie zgadzam się z Tobą ale czasem zdarza się tak że dostajesz listę z nieaktualnym spisem przystanków - ja osobiście tak miałem licząc T23, miałem na liście przystanek którego w czasie pomiarów nie obsługiwano - akurat trasę znałem ale dla kogoś, kto nie zna będzie to problem i na końcu trasy mu zostanie jedna wolna rubryka.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Liczenie pasażerów
Napisane: Wt 17.01.2012, 23:53 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
oz13im napisał(a):
Generalnie zgadzam się z Tobą ale czasem zdarza się tak że dostajesz listę z nieaktualnym spisem przystanków - ja osobiście tak miałem licząc T23, miałem na liście przystanek którego w czasie pomiarów nie obsługiwano - akurat trasę znałem ale dla kogoś, kto nie zna będzie to problem i na końcu trasy mu zostanie jedna wolna rubryka.


Jasne, dlatego dochodzimy do kolejnego etapu - zapoznanie z trasą w warunkach dziennych. Po to, by po rozpoczęciu zmiany o 4 nad ranem nie pisać głupot.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Liczenie pasażerów
Napisane: Śr 18.01.2012, 0:00 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
adam86 napisał(a):
No, tylko, że chodzenie przez wóz nawalony po dach czasem, jest nieco kłopotliwe. Szczególnie jęsli to ma być np citadis.


Przy poziomach zapełnienia E i F pozostaje szacunek z granicą błędu. A co do Citadisa - nie wypowiem się od strony praktycznej, bo nie mam wystarczającego doświadczenia.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Liczenie pasażerów
Napisane: Śr 18.01.2012, 0:05 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Egon napisał(a):
adam86 napisał(a):
Tak jakby organizatora to w ogóle obchodziło co kto wpisuje.

No więc właśnie tak to widzę... Rytuał, który musi zostać odprawiony :-(


Dlatego w moim subiektywnym odczuciu mając dane za okres kilku lat lepiej byłoby pokusić się o nowy model oparty na dwóch strukturach: demograficznej i zagospodarowania terenu. Produkuje się mnóstwo danych przeciętnej wartości merytorycznej (jedni się starają, inni nie), do których i tak rzadko kiedy ktoś zagląda, dzieli się włos przysłowiowy włos na czworo, a koszty obsługi systemu rosną...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Liczenie pasażerów
Napisane: Śr 18.01.2012, 0:43 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Citadis do liczenia to nie powinien byc taki zly, szczegolnie porownujac do 105N, bo przynajmniej rozne poziomy podlogi, drzwi odskokowe itp., wiec nawet z niskim wzrostem mozna cos pomanewrowac.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Liczenie pasażerów
Napisane: Śr 18.01.2012, 0:57 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
P Śl napisał(a):
Citadis do liczenia to nie powinien byc taki zly, szczegolnie porownujac do 105N, bo przynajmniej rozne poziomy podlogi, drzwi odskokowe itp., wiec nawet z niskim wzrostem mozna cos pomanewrowac.


Dochodzą niuanse poszczególnych modeli. Dla mnie na przykład Scania CN113CLL była zawsze bardzo trudna do mierzenia, bo nawet na poziomach zapełnienia A i B było wysokie ryzyko błędu - tak naprawdę z żadnego miejsca na wozie nie było pełnej widoczności wszystkich miejsc siedzących.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Liczenie pasażerów
Napisane: Śr 18.01.2012, 8:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
aso napisał(a):
Przy poziomach zapełnienia E i F pozostaje szacunek z granicą błędu. A co do Citadisa - nie wypowiem się od strony praktycznej, bo nie mam wystarczającego doświadczenia.


;) czasem można wpisać np. 200 osób w U18, albo 150 w U12 ;).
Ja bym tych poziomów zapełnienia nie traktował jako regułę, bo oznaczenia i kryteria są różne- np. ja się spotkałem ze skalą 1-8, gdzie 1- to zajęte pojedyncze miejsca siedzące, 8- ludzie pozostali na przystanku. Ma to swoje plusy, ale ma też minus- jest to bardzo subiektywne- choć rzeczywiście pozwala lepiej dostosować ofertę do potrzeb.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Liczenie pasażerów
Napisane: Śr 18.01.2012, 9:53 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Już niebawem ŚKUP rozwiąże wszystkie problemy i niedoskonałości obecnego systemu ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Liczenie pasażerów
Napisane: Śr 18.01.2012, 10:16 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Daro85 napisał(a):
aso napisał(a):
Przy poziomach zapełnienia E i F pozostaje szacunek z granicą błędu.


np. ja się spotkałem ze skalą 1-8, gdzie 1- to zajęte pojedyncze miejsca siedzące, 8- ludzie pozostali na przystanku.


Zapodasz cytowanie, czy jedynie "spotkane w praktyce"?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Liczenie pasażerów
Napisane: Śr 18.01.2012, 10:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
aso napisał(a):
Zapodasz cytowanie, czy jedynie "spotkane w praktyce"?


Jak tak sobie przeglądam różne dokumenty to nie widzę żadnej skali kanonicznej. Ustalić sobie można ją dowolnie, tu cytat z Poznania:
Cytuj:
Dla opisania wskaźnika rzeczywistego [%] napełnień pojazdów można posługiwać się
podaną niżej skalą:
- 0 – brak pasażerów,
- 1 – kilku pasażerów,
- 2 – zajęta połowa miejsc siedzących,
- 3 – zajęte miejsca siedzące,
- 4 – zajęta część miejsc stojących (prześwity między pasażerami na szerokość okna),
- 5 – zajęta część miejsc stojących (bez prześwitów szerokości okna),
- 6 – brak prześwitów miedzy pasażerami (pasażerowie nie przylegają do siebie),
- 7 – brak prześwitów miedzy pasażerami (nie ma wolnych miejsc pomiędzy stojącymi),
- 8 – brak ruchu „plecy na drzwiach” (tłoczno),
- 9 – tylko na przystankach – nie wszyscy pasażerowie wsiedli.


Jest to praktycznie opisywana przeze mnie skala, w opisywanej przeze mnie brakowało pkt. 7, albo 0.

http://www.ztm.poznan.pl/assets/Przetar ... ejskie.pdf

s.4

Zleceniodawca ustala to więc jak mu wygodniej. Jest pewnie jakiś tam ogólny kanon, ale nie ma on żadnej formy ściśle i odgórnie narzuconej skali. Pewnie też dlatego, że mimo wszystko takie badanie to element systemu informacji dla zarządu, więc podlegającej kryteriom istotnym dla zarządu danej organizacji.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Liczenie pasażerów
Napisane: Śr 18.01.2012, 12:44 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Daro85 napisał(a):
aso napisał(a):
Zapodasz cytowanie, czy jedynie "spotkane w praktyce"?


Jak tak sobie przeglądam różne dokumenty to nie widzę żadnej skali kanonicznej. Ustalić sobie można ją dowolnie, tu cytat z Poznania:


Dzięki. Przejrzałem tą skalę - dosyć logiczna, aczkolwiek nastawiona na "jazdę na śledzia". Przy poziomach, w których komfort podróży zaczyna się mocno obniżać, jesteś w środku punktacji.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Liczenie pasażerów
Napisane: Śr 18.01.2012, 22:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Daro85 napisał(a):
aso napisał(a):
Przy poziomach zapełnienia E i F pozostaje szacunek z granicą błędu. A co do Citadisa - nie wypowiem się od strony praktycznej, bo nie mam wystarczającego doświadczenia.


;) czasem można wpisać np. 200 osób w U18, albo 150 w U12 ;).
Co nie jest niemożliwe. Raz jechałem Jelczem 120M i naliczyłem ok. 170 osób. Taak, nie było błędu pomiaru - ludzie np. siedzieli po troje, a nawet czworo (sic!) na siedzeniach, stali pomiędzy siedzeniami i wykonywali inne sporty ekstremalne.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Liczenie pasażerów
Napisane: Cz 19.01.2012, 8:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
YoMaHa napisał(a):
Co nie jest niemożliwe. Raz jechałem Jelczem 120M i naliczyłem ok. 170 osób. Taak, nie było błędu pomiaru - ludzie np. siedzieli po troje, a nawet czworo (sic!) na siedzeniach, stali pomiędzy siedzeniami i wykonywali inne sporty ekstremalne.


Oczywiście, że nie jest- przy skrajnym tłoku różne rzeczy można policzyć. Czasem jednak dużo zależy od samego pojazdu. Przykład to Neoplan N4014NF, gdzie niby pojemność to ok. 100 osób, ale układ wnętrza powoduje, że powyżej 80 kilku do pojazdu wsiąść się nie da.
Np. w SU18 ludzie przestają próbować wsiadać przy 140 osobach na pokładzie ;).

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Liczenie pasażerów
Napisane: Cz 19.01.2012, 14:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 15.11.2003, 9:54
Posty: 678
Lokalizacja:
Zabrze
Formularze już są. Ja swój dziś zaniosłem i pracownik powiedział, że do dwóch dni skończą się wolne miejsca.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 628 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności