Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Wagony typu 116Nd Napisane: Nd 27.04.2008, 12:01 |
|
jurko444 |
|
Dołączył(a): Wt 31.10.2006, 21:24 Posty: 183 Lokalizacja: KRAKOW
|
Chcialbym zapytac jak sprawują sie u Was słynne "karliki" juz pare lat jeżdzą , czy są awaryjne, czy sprawdziły się u Was?? Pozatym wydaje mi się że jeśli tego typu wozy mogą jeżdżic po Waszych torowiskach to czemu GOP nie zdecydował się na kupno za "grosze GT6,E1 /oszczedność kasy na nowy tabor tania eksploatacja, kasa na nowe wozy/??
_________________ Mając tylko 105Na można się nudzić , mając "przegląd Europy' jest co focic i jest ciekawie.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 27.04.2008, 12:23 |
|
Dołączył(a): Cz 17.08.2006, 19:13 Posty: 1120
|
Z Karlikami są ciągle kłopoty. Po kilku latach eksplotacji , nadają się do remontu. To był nieprzemyślany zakup ,na nasze zdewastowane torowiska.
Najdłużej odstawiony jest wagon 815, to już chyba z 3 lata. Pozostałe też ciągle łapią awarię. Dodatkowo spłacany jest jeszcze chyba kredyt, wzięty na zakup tych wagonów.
Poza tym te wagony, mogą tylko na kursowac na odcinku Brynów-Słoneczna-Bytom . Na inne trasy się nie nadają, z powodu stanu torowisk.
Także gdyby zakupic wagony GT6, E1/ to ich stan, byłby taki sam po jakimś czasie.
Dopóki nie zostaną wyremontowane torowiska, to niema sensu kupowac takich wagonów.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 27.04.2008, 19:05 |
|
mark40 |
|
Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14 Posty: 1722 Lokalizacja: Chorzów
|
Całe szczescie, że nie sprowadzamy takich wagonów jak E1. Takimi klamorami podróżować bym nie chciał. To już lepiej niech Kraków je sobie sprowadza, a nam odsprzedaje (taniej) stopiątki.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 27.04.2008, 19:31 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
jurko444 napisał(a): to czemu GOP nie zdecydował się na kupno za "grosze GT6,E1 /oszczedność kasy na nowy tabor tania eksploatacja, kasa na nowe wozy/?? To tak, jakbyś zadał pytanie: skoro helmuty mogą jeździć po krakowskich torowiskach, to dlaczego Kraków nie zdecydował się na ich zakup zamiast nowych bombardierów? reksio napisał(a): Całe szczescie, że nie sprowadzamy takich wagonów jak E1. Takimi klamorami podróżować bym nie chciał. Tyle, że taki "klamor" jest idealnym zamiennikiem stodwójki, których obecnie będzie u nas brakować. Już wolałbym mieć helmuta, niż solówkę w zastępstwie za 102-jkę.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 27.04.2008, 19:54 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
butthead napisał(a): Tyle, że taki "klamor" jest idealnym zamiennikiem stodwójki, których obecnie będzie u nas brakować. Już wolałbym mieć helmuta, niż solówkę w zastępstwie za 102-jkę.
Obaiwam się, że na naszych torach by zbyt dlugo nie pociągnął. A zamiast stodwójki to się skład powinno puścić.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 27.04.2008, 20:12 |
|
mark40 |
|
Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14 Posty: 1722 Lokalizacja: Chorzów
|
butthead napisał(a): Tyle, że taki "klamor" jest idealnym zamiennikiem stodwójki, których obecnie będzie u nas brakować. Już wolałbym mieć helmuta, niż solówkę w zastępstwie za 102-jkę. W większosci przypadków, stodwójki zostały zastąpione składami. Jedynie na 17 wprowadzono solówki i w wolne dni na niektórych liniach.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 27.04.2008, 21:30 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
reksio napisał(a): W większosci przypadków, stodwójki zostały zastąpione składami. Jedynie na 17 wprowadzono solówki i w wolne dni na niektórych liniach. W nielicznych przypadkach, kosztem wycięcia czegoś gdzie indziej. O 7, 12, 14, 15 i 37 świat zapomniał?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 27.04.2008, 22:04 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
butthead napisał(a): reksio napisał(a): W większosci przypadków, stodwójki zostały zastąpione składami. Jedynie na 17 wprowadzono solówki i w wolne dni na niektórych liniach. W nielicznych przypadkach, kosztem wycięcia czegoś gdzie indziej. O 7, 12, 14, 15 i 37 świat zapomniał?
Przecież na 7 były prawie same składy;>
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 27.04.2008, 22:17 |
|
mark40 |
|
Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14 Posty: 1722 Lokalizacja: Chorzów
|
butthead napisał(a): 7 W niedziele i wieczorami butthead napisał(a): 12 Zwiększona została częstotliwość z 20 do 14 minut, poza tym solówki tam w zupełności wystarczają butthead napisał(a): 14 Tutaj to chyba składy zostały zastąpione solówkami butthead napisał(a): 15 -II- butthead napisał(a): 37
Ostatnia ogryzkowata trasa w samych Katowicach chyba nie wymagała składów ;-)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 28.04.2008, 0:08 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Na Warszawskiej nie powinna się pojawiać żadna solówka planowo, nawet na "ogryzku" w postaci ostatniego wcielenia 37. W ostatnich 3-4 latach stodwójki w znakomitej większości wymieniono na solówki, praktycznie jedynym wyjątkiem jest 11-tka. Na 7-ce owszem, są same składy, ale zamiast sześciu pociągów na godzinę jadą cztery. Na 12-tce może i solówka starcza, jednak w normalnie organizowanej komunikacji jest to idealna linia na stodwójkę/helmuta.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 28.04.2008, 12:21 |
|
mark40 |
|
Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14 Posty: 1722 Lokalizacja: Chorzów
|
butthead napisał(a): Na Warszawskiej nie powinna się pojawiać żadna solówka planowo, nawet na "ogryzku" w postaci ostatniego wcielenia 37. W ostatnich 3-4 latach stodwójki w znakomitej większości wymieniono na solówki, praktycznie jedynym wyjątkiem jest 11-tka. Na 7-ce owszem, są same składy, ale zamiast sześciu pociągów na godzinę jadą cztery. Na 12-tce może i solówka starcza, jednak w normalnie organizowanej komunikacji jest to idealna linia na stodwójkę/helmuta.
Trzeba na to też patrzeć pod katem zmiany rozkłądów jazdy (taktu) który to miał wpływ na taki obrót sprawy. Watpie, ze gdyby były jeszcze stodwójki lub inne pojemnościowo zblizone wagony kursowały by one co 10 minut np na takiej 7/36 (bo co 14 już byłyby za mało pojemne). Takt na co 14 minut był już częsciowo wprowadzony kiedy jeszcze stodwójki kursowały w przynajmniej w połowie obsady.
Inaczej ma się sprawa ze solówkami na 13, 14, 15, ale to też jest bardziej spowodowane dopasowaniem taktu do 14/28 niż brakiem odpowiedniego taboru.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: "Karliki" Napisane: Pn 28.04.2008, 21:45 |
|
bobo |
|
Dołączył(a): Cz 27.03.2008, 12:27 Posty: 347 Lokalizacja: Ruda Śląska
|
jurko444 napisał(a): Chcialbym zapytac jak sprawują sie u Was słynne "karliki" juz pare lat jeżdzą , czy są awaryjne, czy sprawdziły się u Was?? Pozatym wydaje mi się że jeśli tego typu wozy mogą jeżdżic po Waszych torowiskach to czemu GOP nie zdecydował się na kupno za "grosze GT6,E1 /oszczedność kasy na nowy tabor tania eksploatacja, kasa na nowe wozy/??
Karliki się rozlatują, jak ktoś już wcześniej napisał, ale mnie to nie dziwi, skoro docelowo są przeznaczone na trasę Bytom - Katowice, która jest zmodernizowana, ale nikt nie wpadł na pomysł zmodernizowania trasy centrum Katowic - Zajezdnia Zawodzie, a którą to trasę (w fatalnym z resztą stanie) przebywać muszą codziennie "Karliki" aby wyjechać na swoje tory :)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 28.04.2008, 23:03 |
|
Dołączył(a): Cz 4.09.2003, 11:41 Posty: 722 Lokalizacja: Ruda Śląska 1
|
W jednym z karlików wandale uszkodzili wewnątrz uszczelkę (listwę) przy szybie. Pod brakującym kawałkiem widoczna galopująca korozja blachy a`la progi w polonezie. Mam nadzieję, że to... wyjątek?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 28.04.2008, 23:09 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
reksio napisał(a): Inaczej ma się sprawa ze solówkami na 13, 14, 15, ale to też jest bardziej spowodowane dopasowaniem taktu do 14/28 niż brakiem odpowiedniego taboru.
Trochę przekombinowana ta cała filozofia... Takt i wielkość taboru to kwestie drugorzędne. Najważniejsze w systemie sa kilometry i gdyby nie zejście z częstotliwością i niższa stawka za skład od dwóch solówek, to w tym układzie dziś śmigałyby konsekwentnie same solówki zamiast stodwójek. Na likwidacji stodwójek "zyskała" tylko 11-tka w robocze, gdzie stodwójkowe pociągi zamieniono na składy, sytuację na 7 i 36+13 można uznać za status quo, gdzie utrzymano kosztem zmniejszenia częstotliwości podaż miejsc, ale reszta "stodwójkowych" to było cały czas kombinowanie na minus z kilometrami, a stodwójka była tylko etapem pośrednim przejścia ze składu na solówkę. A zmiana taktu była dobrym pretekstem do oszczędności.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 29.04.2008, 1:18 |
|
jurko444 |
|
Dołączył(a): Wt 31.10.2006, 21:24 Posty: 183 Lokalizacja: KRAKOW
|
{/quote]To tak, jakbyś zadał pytanie: skoro helmuty mogą jeździć po krakowskich torowiskach, to dlaczego Kraków nie zdecydował się na ich zakup zamiast nowych bombardierów?
[/quote]
Zdecydował się kupujemy co najmniej 15 skladów E1+c3 w tym roku , mamy juz gotowe jeżdzace 50 szt NGT6 i robimy przetarg na nowe/liczby nie znam/ NGT8 .Natomiast pozbywamy się "na gwałt" 105Na. Więc oszczedności ze skupowania "szrotu" są .Aha jeszcze sprowadzamy 7szt N8S-NF[/i]
_________________ Mając tylko 105Na można się nudzić , mając "przegląd Europy' jest co focic i jest ciekawie.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 29.04.2008, 9:15 |
|
Łukasz |
|
Dołączył(a): Wt 16.09.2003, 22:18 Posty: 273 Lokalizacja: Katowice
|
Gdzieś było na forum a nie wiem w jakim temacie. Chciałbym się zapytać ile to faktycznie może pojechać 116Nd po zdjęciu ogranicznika prędkości. Gdzieś mi się obiło o oczy że ta prędkość to 105km/h. Czy to prawda?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 29.04.2008, 10:24 |
|
Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07 Posty: 5585 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
hanys76 napisał(a): Z Karlikami są ciągle kłopoty. Po kilku latach eksplotacji , nadają się do remontu. To był nieprzemyślany zakup ,na nasze zdewastowane torowiska. Najdłużej odstawiony jest wagon 815, to już chyba z 3 lata. Pozostałe też ciągle łapią awarię. Dodatkowo spłacany jest jeszcze chyba kredyt, wzięty na zakup tych wagonów. Poza tym te wagony, mogą tylko na kursowac na odcinku Brynów-Słoneczna-Bytom . Na inne trasy się nie nadają, z powodu stanu torowisk. Także gdyby zakupic wagony GT6, E1/ to ich stan, byłby taki sam po jakimś czasie. Dopóki nie zostaną wyremontowane torowiska, to niema sensu kupowac takich wagonów.
Juz nie wspominajac o tym, ze podobno 5 sztuk robi za dawcow czesci bo zamiennych do nich nie mozna dostac ?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 29.04.2008, 11:31 |
|
mark40 |
|
Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14 Posty: 1722 Lokalizacja: Chorzów
|
jurko444 napisał(a): Zdecydował się kupujemy co najmniej 15 skladów E1+c3 w tym roku , mamy juz gotowe jeżdzace 50 szt NGT6 i robimy przetarg na nowe/liczby nie znam/ NGT8 .Natomiast pozbywamy się "na gwałt" 105Na. Więc oszczedności ze skupowania "szrotu" są .Aha jeszcze sprowadzamy 7szt N8S-NF[/i]
Temat oszczędności z zakupu szrotu wałkowałem z Michałem na krakowkim forum przez kilka stron i do konsensusu nie doszło, bo i trudno dotrzeć do osoby tak konserwatywnej w swoim poglądzie, tym bardziej że pogląd ten jest oparty na bardzo ogólnikowych danych. Wyszło też, że żeby zaoszczędzic na 1 bomkę MPK Kraków musiałby zakupić ponad 30 szrotów (nie pamiętam dokładnie), a ile ich w sumie jeździ po Krakowie? Sa jeszcze oszczednosci w eksploatacji, ale to też jest naciągane, nie poparte stosownymi wyliczeniami, tylko "bo ktoś tak powiedział".
Zakup i sprowadznie N8S jest droższe niz standardowy remont składu 105Na w Krakowie wiec tutaj oszczedności zadnych nie ma. Ale jest znowu trochę niskiej podłogi, więc można powiedzieć, że zakupy tego typu wagonów są ok.
Właśnie N8S nadawały by się do zastapienia stodwójek (gdyby tory były u nas lepsze oczywiscie ;-))
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|