Teraz jest Cz 25.04.2024, 2:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 1.07.2008, 9:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
P Śl napisał(a):
zawrocenie pod niejakim dworcem PKP .


Chyba nijakim ;)- ale tak po prawdzie to tam była kiedyś stacja i co ciekawe linia była zelektryfikowana- no ale...

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 1.07.2008, 14:09 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4388
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Daro85 napisał(a):
Chyba nijakim ;)- ale tak po prawdzie to tam była kiedyś stacja i co ciekawe linia była zelektryfikowana- no ale...

Nie wiadomo po co taką wiejską linię w ogóle wybudowali... No ale w socjaliźmie było wiele takich nietrafionych inwestycji.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 1.07.2008, 14:25 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
JacekSo napisał(a):
Nie wiadomo po co taką wiejską linię w ogóle wybudowali... No ale w socjaliźmie było wiele takich nietrafionych inwestycji.


A tą linię w socjalizmie wybudowali?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 1.07.2008, 15:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
JacekSo napisał(a):
Nie wiadomo po co taką wiejską linię w ogóle wybudowali... No ale w socjaliźmie było wiele takich nietrafionych inwestycji.


Ale oa chyba powstała przed wojną- budowa jej była uzasadniona tym, że jazda z Bytomia w kierunku huty w Ozimku, czy też Fosowskich musiałaby się wiązać z przekroczeniem granicy i odprawą celną.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 1.07.2008, 15:50 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Daro85 napisał(a):

Ale oa chyba powstała przed wojną- budowa jej była uzasadniona tym, że jazda z Bytomia w kierunku huty w Ozimku, czy też Fosowskich musiałaby się wiązać z przekroczeniem granicy i odprawą celną.


Właśnie. Jej budowa jak zauważyłeś była związana z podziałem Górnego Sląska w międzywojniu. Więc jej budowa wtedy była uzasadniona.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 1.07.2008, 18:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 17.04.2006, 10:32
Posty: 56
Lokalizacja:
Czeladź
viator napisał(a):
Właśnie. Jej budowa jak zauważyłeś była związana z podziałem Górnego Sląska w międzywojniu. Więc jej budowa wtedy była uzasadniona.

Dodam, że drugi tor i trakcja elektryczna pojawiły się na tej linii w latach 70. XX wieku w związku z budową kolejnego (jeśli dobrze pamiętam, to siódmego) kolejowego korytarza wylotowego z GOP. W planach była jeszcze budowa gdzieś w Zabrzu stacji rozrządowej do obsługi tego korytarza, jednak z tego nic nie wyszło.

_________________
Pozdrawiam, Mariusz Herchold


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 2.07.2008, 21:32 

Dołączył(a): Cz 5.06.2008, 21:10
Posty: 913
Lokalizacja:
Zabrze Helenka
Helmie napisał(a):
Dodam, że drugi tor i trakcja elektryczna pojawiły się na tej linii w latach 70. XX wieku w związku z budową kolejnego (jeśli dobrze pamiętam, to siódmego) kolejowego korytarza wylotowego z GOP. W planach była jeszcze budowa gdzieś w Zabrzu stacji rozrządowej do obsługi tego korytarza, jednak z tego nic nie wyszło.

Ściśle biorąc ósmego. Tą stacją miały być Mikulczyce. Pamiętam, że w czasach świetności tego odcinka pociągi z węglem jeździły nim bardzo często. Moja ( niestety już ŚP ) Teściowa ( pochodząca z Rudy - Orzegowa miała dość sporo krewnych na Opolszczyźnie w rejonie Ozimka. Opowiadała, jak w czasach swojego dzieciństwa podróżowała ze swoimi rodzicami właśnie tą linią. Pociąg jechał np. w relacji Bytom-Opole przez Biskupice - Mikulczyce - Wieszowę - Kamieniec - Zbrosławice - Tworóg - Zawadzkie - Fosowskie - Ozimek. Naprawdę ciekawi mnie, czy dziś taka relacja nie miałaby wzięcia wśród podróżujących. Gdyby np. w Mikulczycach wybudować peron, który byłby bliższy osiedli ( choćby w rejonie ul. Kopalnianej )...

Pamiętam, ile było zamieszania związanego z budową drugiego toru i elektryfikacją tej linii : podnoszenie wiaduktu na drodze z Grzybowic do Czekanowa, przesuwanie całego odcinka drogi i budowa nowego wiaduktu między Wieszową a Boniowicami, itd. Dziś po torach, sieci trakcyjnej i dworcach pozostało niestety jedynie wspomnienie. A przecież mieszkańcy wiosek takich, jak Wieszowa, Kamieniec, Zbrosławice, Miedary czy Połomia wiele by dali, żeby mieć ponownie szybkie połączenia kolejowe z resztą świata.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 3.07.2008, 6:02 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Na wsiach to by wszystko chcieli tyle, ze tam to sie ledwo autobus kalkuluje wypuszczac a co dopiero pociag.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 3.07.2008, 8:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13991
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
P Śl napisał(a):
Na wsiach to by wszystko chcieli tyle, ze tam to sie ledwo autobus kalkuluje wypuszczac a co dopiero pociag.

Dziwne, że w innych krajach sie opłaca, z reszta u nas też, w końcu juz od kilku lat są szynobusy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 3.07.2008, 9:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
Dziwne, że w innych krajach sie opłaca, z reszta u nas też, w końcu juz od kilku lat są szynobusy.


Inna sprawa, ze trochę pod towarowe torowisk brakuje- kurde ostatnio się zorientowałem, że jeden z głównych terminali kontenerowych w Gdańsku ma tylko 1 (słownie jeden) tor dla pociągów towarowych. Można tym samym obsługiwać tam tylko 1 pociąg. Dobrze, ze jeszcze ktoś nie wpadl na to, by magistralą przez Inowrocław puszczać jeszcze kilkanaście dodatkowych składów osobowych, bo wtedy odbudowa linii przez Wieszową chyba byłaby koniecznością.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 3.07.2008, 11:34 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4388
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Daro85 napisał(a):
Dobrze, ze jeszcze ktoś nie wpadl na to, by magistralą przez Inowrocław puszczać jeszcze kilkanaście dodatkowych składów osobowych, bo wtedy odbudowa linii przez Wieszową chyba byłaby koniecznością.

A co ma do tego linia przez Wieszowę?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 3.07.2008, 13:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
JacekSo napisał(a):
Daro85 napisał(a):
Dobrze, ze jeszcze ktoś nie wpadl na to, by magistralą przez Inowrocław puszczać jeszcze kilkanaście dodatkowych składów osobowych, bo wtedy odbudowa linii przez Wieszową chyba byłaby koniecznością.

A co ma do tego linia przez Wieszowę?


No to, że sie możesz nie przepchać przez TG.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 3.07.2008, 15:36 

Dołączył(a): Cz 5.06.2008, 21:10
Posty: 913
Lokalizacja:
Zabrze Helenka
Daro85 napisał(a):
JacekSo napisał(a):
Daro85 napisał(a):
Dobrze, ze jeszcze ktoś nie wpadl na to, by magistralą przez Inowrocław puszczać jeszcze kilkanaście dodatkowych składów osobowych, bo wtedy odbudowa linii przez Wieszową chyba byłaby koniecznością.

A co ma do tego linia przez Wieszowę?


No to, że sie możesz nie przepchać przez TG.


No to mnie teraz dobiłeś. Z TG do Inowrocławia i dalej Bydgoszcz-Trójmiasto pociągi jadą przez Kalety, Herby Nowe, Zduńską Wolę-Karsznice. Przez Wieszowę dojechałbyś torami do węzła Tworóg-Brynek do trasy TG - Fosowskie. Ewentualnie trochę za Tworogiem w okolicach Borowian masz jeszcze łącznik do trasy Pyskowice - Lubliniec. Z węzła Fosowskie możesz skierować się do Kluczborka Lublińca lub do Opola przez Ozimek. kiedyś jeszcze do Strzelc Opolskich. Jeżeli chciałbyś jechać do magistrali TG-Inowrocław-Porty przez Wieszowę, to równie dobrze mógłbyś jechać do Warszawy przez Szczecin.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 3.07.2008, 17:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Bodzio napisał(a):
No to mnie teraz dobiłeś. Z TG do Inowrocławia i dalej Bydgoszcz-Trójmiasto pociągi jadą przez Kalety, Herby Nowe, Zduńską Wolę-Karsznice. Przez Wieszowę dojechałbyś torami do węzła Tworóg-Brynek do trasy TG - Fosowskie. Ewentualnie trochę za Tworogiem w okolicach Borowian masz jeszcze łącznik do trasy Pyskowice - Lubliniec. Z węzła Fosowskie możesz skierować się do Kluczborka Lublińca lub do Opola przez Ozimek. kiedyś jeszcze do Strzelc Opolskich. Jeżeli chciałbyś jechać do magistrali TG-Inowrocław-Porty przez Wieszowę, to równie dobrze mógłbyś jechać do Warszawy przez Szczecin.


Dobrze o tym wiem, ale nikt mi się nie karze pchac tamtędy- wszak mogę sie przepchać przez Ostrów Wlkp. i dalej poprzez Gniezno do Bydgoszczy i dalej drogą kolejową na Kościerzynę. Z tym, ze wąskim gardłem byłaby tu Bydgoszcz. Dodatkowa wada to koniecznosć jazdy albo przez Szubin (są tam tory?), albo przez Nakło nad Notecią.
Ale zostawmy już ten temat, bo i tak pewnie prędzej doczekamy się inwestycji na Śląsk-Porty niz na jakiejś alternatywnej do niej trasie.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 3.07.2008, 20:25 

Dołączył(a): Cz 9.08.2007, 23:20
Posty: 39
Panowie, jaki powód zmieścić dodatkowe pociągi na 'Węglówce"? Przelotowość tej linii jest ogromna (Radzionków-TG 3-4 tory; TG-Kalety 3 tory; dalej 2 tory). Ruch towarowy? Problem z "przebiciem się przez Tarnowskie Góry? Ruch towarowy to dzisiaj może 60% tego co w latach '70-'80, zapełnienie grup torów stacji Tarnowskie Góry to może też jakieś 60% w porywach, ruch na szlaku TGA-TGE(TGD) jest płynny i nic się tam nie zatrzymuje, a choćby nawet to jest alternatywna droga przejazdu.

Dodatkowych składów pasażerskich doczekamy się nieprędko ale nie dlatego, że się "nie mieszczą" w rozkładzie, tylko że prędkość szlakowa na tej linii jest zbyt niska. Dlatego, niestety wszystko idzie okrężną drogą przez Wrocław i dalej "Nadodrzanką".

Mieszkańcy Wieszowy chcieliby mieć kolej? A po co im? Przy samej linii kolejowej mieszka może z 50 osób a cała wieś leży daleko od stacji. Nikt z mieszkańców nie pójdzie 2 km na pociąg jeśli bus zatrzymuje się co 200 metrów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 3.07.2008, 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 8.09.2007, 21:20
Posty: 1199
Lokalizacja:
Tarnowskie Góry.
Np. pociąg jadący na odcinku od dworca w T.G do Nakła Śl. jedzie z prędkością ok. 30 km/h.

_________________
5:00 księżyc nad Bogucicami sześćset jeden ( 601<--) sunie pustymi arteriami.PUP/Sed-Baz.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 3.07.2008, 23:27 

Dołączył(a): Cz 9.08.2007, 23:20
Posty: 39
IkarusFan4417 napisał(a):
Np. pociąg jadący na odcinku od dworca w T.G do Nakła Śl. jedzie z prędkością ok. 30 km/h.
Tylko co w związku z tym? Na tym szlaku jest Samoczynna Blokada Liniowa, ponadto podobna szlakowa była w latach dziewięćdziesiątych w obydwu kierunkach od Radzionkowa a pociągów było dużo więcej i kursowały bez zakłóceń.

Linia 131 jest jak pewnie wszyscy wiemy magistralą a obecny ruch nie wykorzystuje nawet połowy możliwości tej linii ...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 4.07.2008, 2:09 

Dołączył(a): Cz 23.03.2006, 9:07
Posty: 49
Lokalizacja:
Katowice
IkarusFan4417 napisał(a):
Np. pociąg jadący na odcinku od dworca w T.G do Nakła Śl. jedzie z prędkością ok. 30 km/h.


20km/h aktualnie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 4.07.2008, 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 8.09.2007, 21:20
Posty: 1199
Lokalizacja:
Tarnowskie Góry.
Reds napisał(a):
IkarusFan4417 napisał(a):
Np. pociąg jadący na odcinku od dworca w T.G do Nakła Śl. jedzie z prędkością ok. 30 km/h.


20km/h aktualnie.

No to 20 km/h,ale to też z tego powodu ponieważ ten pierwszy tor jest zniszczony(co kilka metrów brakuje śrub w podkładach).

_________________
5:00 księżyc nad Bogucicami sześćset jeden ( 601<--) sunie pustymi arteriami.PUP/Sed-Baz.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 4.07.2008, 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13991
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
IkarusFan4417 napisał(a):
No to 20 km/h,ale to też z tego powodu ponieważ ten pierwszy tor jest zniszczony(co kilka metrów brakuje śrub w podkładach).

Zapewne same sie nie straciły.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności