Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Napisane: Wt 1.07.2008, 9:30 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
P Śl napisał(a): zawrocenie pod niejakim dworcem PKP .
Chyba nijakim ;)- ale tak po prawdzie to tam była kiedyś stacja i co ciekawe linia była zelektryfikowana- no ale...
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 1.07.2008, 14:09 |
|
Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58 Posty: 4388 Lokalizacja: z Tarnowskich Gór
|
Daro85 napisał(a): Chyba nijakim ;)- ale tak po prawdzie to tam była kiedyś stacja i co ciekawe linia była zelektryfikowana- no ale...
Nie wiadomo po co taką wiejską linię w ogóle wybudowali... No ale w socjaliźmie było wiele takich nietrafionych inwestycji.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 1.07.2008, 14:25 |
|
Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34 Posty: 2085 Lokalizacja: 50°23 N 18°57 E
|
JacekSo napisał(a): Nie wiadomo po co taką wiejską linię w ogóle wybudowali... No ale w socjaliźmie było wiele takich nietrafionych inwestycji.
A tą linię w socjalizmie wybudowali?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 1.07.2008, 15:48 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
JacekSo napisał(a): Nie wiadomo po co taką wiejską linię w ogóle wybudowali... No ale w socjaliźmie było wiele takich nietrafionych inwestycji.
Ale oa chyba powstała przed wojną- budowa jej była uzasadniona tym, że jazda z Bytomia w kierunku huty w Ozimku, czy też Fosowskich musiałaby się wiązać z przekroczeniem granicy i odprawą celną.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 1.07.2008, 15:50 |
|
Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34 Posty: 2085 Lokalizacja: 50°23 N 18°57 E
|
Daro85 napisał(a): Ale oa chyba powstała przed wojną- budowa jej była uzasadniona tym, że jazda z Bytomia w kierunku huty w Ozimku, czy też Fosowskich musiałaby się wiązać z przekroczeniem granicy i odprawą celną.
Właśnie. Jej budowa jak zauważyłeś była związana z podziałem Górnego Sląska w międzywojniu. Więc jej budowa wtedy była uzasadniona.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 1.07.2008, 18:50 |
|
Helmie |
|
Dołączył(a): Pn 17.04.2006, 10:32 Posty: 56 Lokalizacja: Czeladź
|
viator napisał(a): Właśnie. Jej budowa jak zauważyłeś była związana z podziałem Górnego Sląska w międzywojniu. Więc jej budowa wtedy była uzasadniona.
Dodam, że drugi tor i trakcja elektryczna pojawiły się na tej linii w latach 70. XX wieku w związku z budową kolejnego (jeśli dobrze pamiętam, to siódmego) kolejowego korytarza wylotowego z GOP. W planach była jeszcze budowa gdzieś w Zabrzu stacji rozrządowej do obsługi tego korytarza, jednak z tego nic nie wyszło.
_________________ Pozdrawiam, Mariusz Herchold
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 2.07.2008, 21:32 |
|
Dołączył(a): Cz 5.06.2008, 21:10 Posty: 913 Lokalizacja: Zabrze Helenka
|
Helmie napisał(a): Dodam, że drugi tor i trakcja elektryczna pojawiły się na tej linii w latach 70. XX wieku w związku z budową kolejnego (jeśli dobrze pamiętam, to siódmego) kolejowego korytarza wylotowego z GOP. W planach była jeszcze budowa gdzieś w Zabrzu stacji rozrządowej do obsługi tego korytarza, jednak z tego nic nie wyszło.
Ściśle biorąc ósmego. Tą stacją miały być Mikulczyce. Pamiętam, że w czasach świetności tego odcinka pociągi z węglem jeździły nim bardzo często. Moja ( niestety już ŚP ) Teściowa ( pochodząca z Rudy - Orzegowa miała dość sporo krewnych na Opolszczyźnie w rejonie Ozimka. Opowiadała, jak w czasach swojego dzieciństwa podróżowała ze swoimi rodzicami właśnie tą linią. Pociąg jechał np. w relacji Bytom-Opole przez Biskupice - Mikulczyce - Wieszowę - Kamieniec - Zbrosławice - Tworóg - Zawadzkie - Fosowskie - Ozimek. Naprawdę ciekawi mnie, czy dziś taka relacja nie miałaby wzięcia wśród podróżujących. Gdyby np. w Mikulczycach wybudować peron, który byłby bliższy osiedli ( choćby w rejonie ul. Kopalnianej )...
Pamiętam, ile było zamieszania związanego z budową drugiego toru i elektryfikacją tej linii : podnoszenie wiaduktu na drodze z Grzybowic do Czekanowa, przesuwanie całego odcinka drogi i budowa nowego wiaduktu między Wieszową a Boniowicami, itd. Dziś po torach, sieci trakcyjnej i dworcach pozostało niestety jedynie wspomnienie. A przecież mieszkańcy wiosek takich, jak Wieszowa, Kamieniec, Zbrosławice, Miedary czy Połomia wiele by dali, żeby mieć ponownie szybkie połączenia kolejowe z resztą świata.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 3.07.2008, 6:02 |
|
Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07 Posty: 5585 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
Na wsiach to by wszystko chcieli tyle, ze tam to sie ledwo autobus kalkuluje wypuszczac a co dopiero pociag.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 3.07.2008, 8:11 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13991 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
P Śl napisał(a): Na wsiach to by wszystko chcieli tyle, ze tam to sie ledwo autobus kalkuluje wypuszczac a co dopiero pociag.
Dziwne, że w innych krajach sie opłaca, z reszta u nas też, w końcu juz od kilku lat są szynobusy.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 3.07.2008, 9:24 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
adam86 napisał(a): Dziwne, że w innych krajach sie opłaca, z reszta u nas też, w końcu juz od kilku lat są szynobusy.
Inna sprawa, ze trochę pod towarowe torowisk brakuje- kurde ostatnio się zorientowałem, że jeden z głównych terminali kontenerowych w Gdańsku ma tylko 1 (słownie jeden) tor dla pociągów towarowych. Można tym samym obsługiwać tam tylko 1 pociąg. Dobrze, ze jeszcze ktoś nie wpadl na to, by magistralą przez Inowrocław puszczać jeszcze kilkanaście dodatkowych składów osobowych, bo wtedy odbudowa linii przez Wieszową chyba byłaby koniecznością.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 3.07.2008, 11:34 |
|
Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58 Posty: 4388 Lokalizacja: z Tarnowskich Gór
|
Daro85 napisał(a): Dobrze, ze jeszcze ktoś nie wpadl na to, by magistralą przez Inowrocław puszczać jeszcze kilkanaście dodatkowych składów osobowych, bo wtedy odbudowa linii przez Wieszową chyba byłaby koniecznością.
A co ma do tego linia przez Wieszowę?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 3.07.2008, 13:25 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
JacekSo napisał(a): Daro85 napisał(a): Dobrze, ze jeszcze ktoś nie wpadl na to, by magistralą przez Inowrocław puszczać jeszcze kilkanaście dodatkowych składów osobowych, bo wtedy odbudowa linii przez Wieszową chyba byłaby koniecznością. A co ma do tego linia przez Wieszowę?
No to, że sie możesz nie przepchać przez TG.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 3.07.2008, 15:36 |
|
Dołączył(a): Cz 5.06.2008, 21:10 Posty: 913 Lokalizacja: Zabrze Helenka
|
Daro85 napisał(a): JacekSo napisał(a): Daro85 napisał(a): Dobrze, ze jeszcze ktoś nie wpadl na to, by magistralą przez Inowrocław puszczać jeszcze kilkanaście dodatkowych składów osobowych, bo wtedy odbudowa linii przez Wieszową chyba byłaby koniecznością. A co ma do tego linia przez Wieszowę? No to, że sie możesz nie przepchać przez TG.
No to mnie teraz dobiłeś. Z TG do Inowrocławia i dalej Bydgoszcz-Trójmiasto pociągi jadą przez Kalety, Herby Nowe, Zduńską Wolę-Karsznice. Przez Wieszowę dojechałbyś torami do węzła Tworóg-Brynek do trasy TG - Fosowskie. Ewentualnie trochę za Tworogiem w okolicach Borowian masz jeszcze łącznik do trasy Pyskowice - Lubliniec. Z węzła Fosowskie możesz skierować się do Kluczborka Lublińca lub do Opola przez Ozimek. kiedyś jeszcze do Strzelc Opolskich. Jeżeli chciałbyś jechać do magistrali TG-Inowrocław-Porty przez Wieszowę, to równie dobrze mógłbyś jechać do Warszawy przez Szczecin.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 3.07.2008, 17:32 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
Bodzio napisał(a): No to mnie teraz dobiłeś. Z TG do Inowrocławia i dalej Bydgoszcz-Trójmiasto pociągi jadą przez Kalety, Herby Nowe, Zduńską Wolę-Karsznice. Przez Wieszowę dojechałbyś torami do węzła Tworóg-Brynek do trasy TG - Fosowskie. Ewentualnie trochę za Tworogiem w okolicach Borowian masz jeszcze łącznik do trasy Pyskowice - Lubliniec. Z węzła Fosowskie możesz skierować się do Kluczborka Lublińca lub do Opola przez Ozimek. kiedyś jeszcze do Strzelc Opolskich. Jeżeli chciałbyś jechać do magistrali TG-Inowrocław-Porty przez Wieszowę, to równie dobrze mógłbyś jechać do Warszawy przez Szczecin.
Dobrze o tym wiem, ale nikt mi się nie karze pchac tamtędy- wszak mogę sie przepchać przez Ostrów Wlkp. i dalej poprzez Gniezno do Bydgoszczy i dalej drogą kolejową na Kościerzynę. Z tym, ze wąskim gardłem byłaby tu Bydgoszcz. Dodatkowa wada to koniecznosć jazdy albo przez Szubin (są tam tory?), albo przez Nakło nad Notecią.
Ale zostawmy już ten temat, bo i tak pewnie prędzej doczekamy się inwestycji na Śląsk-Porty niz na jakiejś alternatywnej do niej trasie.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 3.07.2008, 20:25 |
|
Dołączył(a): Cz 9.08.2007, 23:20 Posty: 39
|
Panowie, jaki powód zmieścić dodatkowe pociągi na 'Węglówce"? Przelotowość tej linii jest ogromna (Radzionków-TG 3-4 tory; TG-Kalety 3 tory; dalej 2 tory). Ruch towarowy? Problem z "przebiciem się przez Tarnowskie Góry? Ruch towarowy to dzisiaj może 60% tego co w latach '70-'80, zapełnienie grup torów stacji Tarnowskie Góry to może też jakieś 60% w porywach, ruch na szlaku TGA-TGE(TGD) jest płynny i nic się tam nie zatrzymuje, a choćby nawet to jest alternatywna droga przejazdu.
Dodatkowych składów pasażerskich doczekamy się nieprędko ale nie dlatego, że się "nie mieszczą" w rozkładzie, tylko że prędkość szlakowa na tej linii jest zbyt niska. Dlatego, niestety wszystko idzie okrężną drogą przez Wrocław i dalej "Nadodrzanką".
Mieszkańcy Wieszowy chcieliby mieć kolej? A po co im? Przy samej linii kolejowej mieszka może z 50 osób a cała wieś leży daleko od stacji. Nikt z mieszkańców nie pójdzie 2 km na pociąg jeśli bus zatrzymuje się co 200 metrów.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 3.07.2008, 21:48 |
|
IkarusFan4417 |
|
Dołączył(a): So 8.09.2007, 21:20 Posty: 1199 Lokalizacja: Tarnowskie Góry.
|
Np. pociąg jadący na odcinku od dworca w T.G do Nakła Śl. jedzie z prędkością ok. 30 km/h.
_________________ 5:00 księżyc nad Bogucicami sześćset jeden ( 601<--) sunie pustymi arteriami.PUP/Sed-Baz.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 3.07.2008, 23:27 |
|
Dołączył(a): Cz 9.08.2007, 23:20 Posty: 39
|
IkarusFan4417 napisał(a): Np. pociąg jadący na odcinku od dworca w T.G do Nakła Śl. jedzie z prędkością ok. 30 km/h. Tylko co w związku z tym? Na tym szlaku jest Samoczynna Blokada Liniowa, ponadto podobna szlakowa była w latach dziewięćdziesiątych w obydwu kierunkach od Radzionkowa a pociągów było dużo więcej i kursowały bez zakłóceń.
Linia 131 jest jak pewnie wszyscy wiemy magistralą a obecny ruch nie wykorzystuje nawet połowy możliwości tej linii ...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 4.07.2008, 2:09 |
|
Dołączył(a): Cz 23.03.2006, 9:07 Posty: 49 Lokalizacja: Katowice
|
IkarusFan4417 napisał(a): Np. pociąg jadący na odcinku od dworca w T.G do Nakła Śl. jedzie z prędkością ok. 30 km/h.
20km/h aktualnie.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 4.07.2008, 21:12 |
|
IkarusFan4417 |
|
Dołączył(a): So 8.09.2007, 21:20 Posty: 1199 Lokalizacja: Tarnowskie Góry.
|
Reds napisał(a): IkarusFan4417 napisał(a): Np. pociąg jadący na odcinku od dworca w T.G do Nakła Śl. jedzie z prędkością ok. 30 km/h. 20km/h aktualnie.
No to 20 km/h,ale to też z tego powodu ponieważ ten pierwszy tor jest zniszczony(co kilka metrów brakuje śrub w podkładach).
_________________ 5:00 księżyc nad Bogucicami sześćset jeden ( 601<--) sunie pustymi arteriami.PUP/Sed-Baz.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 4.07.2008, 21:24 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13991 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
IkarusFan4417 napisał(a): No to 20 km/h,ale to też z tego powodu ponieważ ten pierwszy tor jest zniszczony(co kilka metrów brakuje śrub w podkładach).
Zapewne same sie nie straciły.
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|