memphis napisał(a):
kaspric napisał(a):
memphis napisał(a):
Gdynia w 2008 roku wydaje na lokalny transport zbiorowy 132 414 220 zł.
(budżet:
http://www.gdynia.pl/g2/2008_01/15090_fileot.xls)
A Gliwice (łącznie)? Chodzi o proste porównanie, bo mam wrażenie, że Gdynia jednak wydaje nieco więcej.
Więcej? Ja widzę (str. 89:
http://www.um.gliwice.pl/bip/pub/pliki/ ... ternet.pdf) kwotę 13 686 000 zł.
No porównując obie liczby to 10x więcej :|
Cytuj:
Zapomniałem wcześniej napisać - w Gdyni wpływy taryfowe są dochodem budżetu miasta. Mają wynieść w 2008 roku 66 959 313 zł. Natomiast wydatki obejmują również różnego rodzaju inwestycje. No i nie zapominajmy, że tam są też trolejbusy (które w przeciwieństwie do gliwickich tramwajów są docenione i odpowiednio dofinansowane).
czyli system jest po prostu zupełnie inny, niż u nas.
Cytuj:
Jeśli chodzi o sposób realizowania zadań przewozowych (konkurencja regulowana, czyli przetargi) - jest jak najbardziej.
Tak, ale jest systemem miejskim, więc podlega w każdym aspekcie jednej gminie.
Cytuj:
Nie zmuszaj mnie, żebym wypisywał na ilu trasach będzie tak, że każda linia będzie kogo innego.
Ale w czym takie coś ma być lepsze od tego co jest?
I co to zmieni?
W sumie odpowiedziałem we wcześniejszym poście. Tras dla Gliwic przynajmniej nie jest wielu. System komunikacji w GOPie nie jest systemem centralnym i dlatego powinien być podzielony na kilka takich systemów - przykładowo Gliwice są centrum dla Pyskowic czy Zbrosławic więc tutaj organizator powinien podlegać Gliwicom. KZK aktualnie podlega zbyt dużej ilości równorzędnych podmiotów.
edit: widzę, że offtop przeniesony, proszę uczynić to samo z tym postem ;)