Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Ratujmy tramwaje! Napisane: Śr 5.11.2008, 0:52 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10682
|
KZK GOP wraz z władzami gmin po raz kolejny chcą zrealizować akcję likwidacji linii tramwajowych. Zamiast rozwoju - destrukcja. Apelujemy o włączenie się do akcji protestacyjnej przeciwko rujnowaniu transportu szynowego w regionie.
Zapraszamy do odwiedzenia specjalnej strony internetowej
http://www.ratujmytramwaje.pl/
na której będą zamieszczane wszystkie informacje z tym związane.
Zachęcamy również do dyskusji na ten temat, a chętnych do współpracy zapraszamy na zebrania Klubu Miłośników Transportu Miejskiego - w każdą trzecią niedzielę miesiąca, od godz. 11:00 w świetlicy zajezdni Chorzów Batory.
Ostatnio edytowano Pt 7.01.2011, 19:53 przez memphis, łącznie edytowano 2 razy
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 5.11.2008, 1:01 |
|
IkarusFan4417 |
|
Dołączył(a): So 8.09.2007, 21:20 Posty: 1199 Lokalizacja: Tarnowskie Góry.
|
Ehh,czyli jednak w tym Fakcie mieli niestety prawdziwe informacje...:(
_________________ 5:00 księżyc nad Bogucicami sześćset jeden ( 601<--) sunie pustymi arteriami.PUP/Sed-Baz.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 5.11.2008, 8:17 |
|
mtrs.com.pl |
|
Dołączył(a): Pn 3.11.2008, 17:39 Posty: 24 Lokalizacja: Ruda Śląska
|
Czysta głupota ! Zamiast wprowadzać nowe linie, na bieżąco modernizować torowiska i sieci to nie, trzeba zamknąć kolejne linie ! po prostu żal !
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 5.11.2008, 9:12 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
mtrs.com.pl napisał(a): Czysta głupota ! Zamiast wprowadzać nowe linie, na bieżąco modernizować torowiska i sieci to nie, trzeba zamknąć kolejne linie ! po prostu żal !
Dobrze kolego, ale za darmo się nie zmodernizuje, a miasta od dawna nie uwzględniają żadnych pieniędzy na modernizacje w swoich budżetach. Moim zdaniem trzebaby wypracować jakiś nowy model finansowania ponieważ mniejsze miasta takie jak Świętochłowice czy Będzin mogą nie uciągnąć takiego wydatku...
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 5.11.2008, 9:21 |
|
Dołączył(a): So 15.10.2005, 9:00 Posty: 794 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Daro85 napisał(a): a miasta od dawna nie uwzględniają żadnych pieniędzy na modernizacje w swoich budżetach.
Sosnowiec od dawna w budżecie uwzględnia pieniądze na przedłużenie 15-stki do Gwiezdnej i jego przykład najlepiej pokazuje, że nie warto takich pieniędzy uwzględniać.
_________________ 24 Milwitz - Sosnowitz O/S - Zeilenweg :P
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Ratujmy tramwaje! Napisane: Śr 5.11.2008, 9:27 |
|
Dołączył(a): So 15.10.2005, 9:00 Posty: 794 Lokalizacja: Sosnowiec
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 5.11.2008, 9:45 |
|
Strzyż |
|
Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07 Posty: 1433 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Proponowałbym całą sprawą zainteresować Wyborczą, ostatnio dworzec w Kato udało się uratować przed wyburzeniem...
_________________ 27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 5.11.2008, 9:55 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
Strzyż napisał(a): Proponowałbym całą sprawą zainteresować Wyborczą, ostatnio dworzec w Kato udało się uratować przed wyburzeniem...
A ja nie wiem akurat czy to dobrze :P
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 5.11.2008, 10:59 |
|
Strzyż |
|
Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07 Posty: 1433 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Ale sama akcja była skuteczna i o to mi chodzi. Bo sam chętnie wysadziłbym tą szkaradę w powietrze...
_________________ 27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 5.11.2008, 11:09 |
|
Penny |
|
Dołączył(a): Śr 19.07.2006, 19:56 Posty: 400 Lokalizacja: Chorzów
|
Daro85 napisał(a): za darmo się nie zmodernizuje, a miasta od dawna nie uwzględniają żadnych pieniędzy na modernizacje w swoich budżetach Niestety, póki akcje TŚ nie były przejęte, to tylko Skarb Państwa mógł je bezpośrednio finansować, a nie gminy (ich samorządy).
_________________
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 5.11.2008, 11:55 |
|
mark40 |
|
Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14 Posty: 1722 Lokalizacja: Chorzów
|
Strzyż napisał(a): Proponowałbym całą sprawą zainteresować Wyborczą, ostatnio dworzec w Kato udało się uratować przed wyburzeniem...
Media w odpowiednim momencie będą poinformowane. A czy GW uratowała dworzec... Hmm, chyba nie, ale faktem jest, że temat maglowała i zrobiło się głośno. A dworzec dobrze, że zostaje, bo inne projekty to takie sobie były.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 5.11.2008, 13:07 |
|
Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56 Posty: 809 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Daro85 napisał(a): Dobrze kolego, ale za darmo się nie zmodernizuje, a miasta od dawna nie uwzględniają żadnych pieniędzy na modernizacje w swoich budżetach.
Miasta przekazują pieniądze organizatorowi i to jego zadaniem powinno być szukanie oszczędności i środków na inwestycje poprzez lepsze dostosowanie oferty do potrzeb i możliwości (wożenie powietrza w 618, stada autobusów wzdłuż torowiska w Dąbrowie, dublowanie tramwaju niewiele szybszym 820 do Bytomia i dziesiątki innych sytuacji obrazujących nieprawidłowe działania KZK GOP). Tutaj masz doskonały przykład, jak alodia... tfu, alokacja ;-) posiadanych środków dokonywana jest nieprawidłowo. Przy takim gospodarowaniu muszą powstać ogromne koszty alternatywne i to one odbijają się na nakładach w kosztowniejszą komunikację tramwajową.
Martinek też wskazał dobry przykład z Sosnowcem i 15-ką...
Memphis (i ogólnie KMTM): bardzo dobra inicjatywa z tą akcja. „Nie można dużo, to mało”, ale już coś się dzieje.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 5.11.2008, 13:30 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13984 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Ravel napisał(a): Miasta przekazują pieniądze organizatorowi i to jego zadaniem powinno być szukanie oszczędności i środków na inwestycje poprzez lepsze dostosowanie oferty do potrzeb i możliwości (wożenie powietrza w 618, stada autobusów wzdłuż torowiska w Dąbrowie, Ale środki przekazywane do KZK dalece nie starczają nawet na zorganizowanie jako takiej komunikacji, nawet gdyby KZK potrafiło bardziej racjonlanie nimi gospodarowac, to prostu starczyło by na lepszy tabor wymagany w przetargach. Na inwestycje w infrastruktur miasta powinny dawać kase osobno, tak jak to się dzieje w innych miastach. Cytuj: dublowanie tramwaju niewiele szybszym 820 do Bytomia No, to akurat nie trafiłeś:) Akurat 820 jest szybsze, a przede wszytskim jednak wygodniejsze. Poza tym trawmaj zdaje się do TG nie dojeżdża. Cytuj: Tutaj masz doskonały przykład, jak alodia... tfu, alokacja ;-) posiadanych środków dokonywana jest nieprawidłowo. Przy takim gospodarowaniu muszą powstać ogromne koszty alternatywne i to one odbijają się na nakładach w kosztowniejszą komunikację tramwajową. Martinek też wskazał dobry przykład z Sosnowcem i 15-ką...
Ale te środki są dalece za małe. Budżt KZK to jest około 450 mln, oidp, z czego gminy płaca coś ok. 170 mln, te 170 mln ledwie by starczyło na ratowanie tego co jest.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 5.11.2008, 13:52 |
|
mtrs.com.pl |
|
Dołączył(a): Pn 3.11.2008, 17:39 Posty: 24 Lokalizacja: Ruda Śląska
|
Strzyż napisał(a): ostatnio dworzec w Kato udało się uratować przed wyburzeniem...
To ciekawe bo 29 października w serwisie informacyjnym inforail.pl piszą że dworzec ma być przebudowany, jedynie co się ze starego ostanie to strop oraz filary ... tu masz linka do artykułu :
http://inforail.pl/text.php?id=20520&from=tag
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 5.11.2008, 14:00 |
|
Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07 Posty: 5585 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
Ja widze, ze w planie finansowym sa rozbieznosci nawet we wplatach gmin. No to sorry - albo sie bawimy na ustalonych zasadach albo trzeba kogos wyprosic z tej piaskownicy, bo inaczej to faktycznie ta nasza komunikacja daleko nie zajedzie.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 5.11.2008, 14:11 |
|
Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56 Posty: 809 Lokalizacja: Sosnowiec
|
adam86 napisał(a): Ale środki przekazywane do KZK dalece nie starczają nawet na zorganizowanie jako takiej komunikacji, nawet gdyby KZK potrafiło bardziej racjonlanie nimi gospodarowac, to prostu starczyło by na lepszy tabor wymagany w przetargach. Na inwestycje w infrastruktur miasta powinny dawać kase osobno, tak jak to się dzieje w innych miastach. Według wklejonego tutaj kiedyś zestawienia, w naszym regionie nakłady miast na KM per capita są dosyć wyraźnie niższe od średniej krajowej. To jest fakt, tylko to w niczym nie umniejsza tych przykładów niegospodarności organizatora. Ja wiem, że tych pieniędzy nie starczyłoby na wybudowanie szybkiego tramwaju z Katowic do Gliwic, ale na bieżące funkcjonowanie już powinno być. Wówczas można by się starać o pozyskanie środków zewnętrznych na droższe inwestycje. Sosnowiec cały czas szykuje się do przedłużenia 15-ki, władze Bytomia chyba też corocznie rezerwują jakieś kwoty na linię do Miechowic. I co? Jakie działania podejmuje właściciel Tramwajów, aby protramwajowe nastawienie Sosnowca wykorzystać? Sosnowiec wydał trochę forsy na autobusy i wierz mi, wydałby też i na tramwaje. Tylko Sosnowiec nie jest właścicielem tramwajów, a plany KZK GOP względem tego miasta związane są z likwidacja, a nie rozwojem tego środka komunikacji. Tramwaje nie wystąpiły z propozycją zwiększenia pracy eksploatacyjnej na ternie miasta, aby zwiększyć swoje przychody, tylko przeciwnie: chcą cieć. Nie znam szczegółów tej spornej kasy, która zamiast na Zagórze trafi na Warszawską. Podejrzewam jednak, że przy odrobinie dobrej woli można by połączyć jedno z drugim. Sosnowiec zwiększyłby nakłady na swoim odcinku, a Katowice na swoim i rozbudowano by i zmodernizowano całą trasę od Placu Wolności do Zagórza. Co zobaczył Sosnowiec? „Taki ch... bolszy, kak pół Polszy”. Cytuj: No, to akurat nie trafiłeś:) Akurat 820 jest szybsze, a przede wszytskim jednak wygodniejsze. Poza tym trawmaj zdaje się do TG nie dojeżdża.
Chodziło mi o ten do Bytomia (830). Pomyliłem numerki. W większości miast komunikacja na dłuższych odcinkach opiera się na tramwajach. U nas jest odwrotnie. Cytuj: Ale te środki są dalece za małe. Budżt KZK to jest około 450 mln, oidp, z czego gminy płaca coś ok. 170 mln, te 170 mln ledwie by starczyło na ratowanie tego co jest.
Otóż to! Natomiast u nas zamiast szukania pieniędzy aby ratować to co jest, to się wszystko olewa i idzie po najmniejszej linii oporu.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 5.11.2008, 14:21 |
|
Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07 Posty: 5585 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
Ravel napisał(a): W większości miast komunikacja na dłuższych odcinkach opiera się na tramwajach. U nas jest odwrotnie.
Z taka iloscia przystankow to raczej nie jest najlepszy pomysl.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 5.11.2008, 14:22 |
|
Jelczu |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Pt 6.06.2008, 18:55 Posty: 2318 Lokalizacja: Katowice
|
Ravel napisał(a): Chodziło mi o ten do Bytomia (830). Pomyliłem numerki. W większości miast komunikacja na dłuższych odcinkach opiera się na tramwajach. U nas jest odwrotnie.
Nadal jest to absurdalne porówananie, to tak jakbyś chciał zastąpić 840 za pomocą 6. I tak jedzie szybciej, wygodniej no i bezpieczniej. Chyba że na trasie 6/19 zostawiłbyś kilka głównych przystanków, przebudował całkowicie infrastrukturę oraz totalnie zmienił sygnalizacje, wtedy owszem.
Pewnych sytuacji nie da się wykluczyć np. nigdy 15 nawet na Bombardierach z taktem co 7,5 minuty z tak krajoznawczą trasą nie dorówna zwykłej 8XX. Chyba że zbudowanoby nowe torowisko, nową trasą. Lecz żyjmy wśród naszych realiów.. ;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 5.11.2008, 15:25 |
|
Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58 Posty: 4384 Lokalizacja: z Tarnowskich Gór
|
mtrs.com.pl napisał(a): To ciekawe bo 29 października w serwisie informacyjnym inforail.pl piszą że dworzec ma być przebudowany
Nie dostrzegasz różnicy między przebudową, a wyburzeniem?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 5.11.2008, 15:59 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
P Śl napisał(a): Z taka iloscia przystankow to raczej nie jest najlepszy pomysl.
To nie jest kwestia przystanków tylko prędkości komunikacyjnej- na takiej 19 masz oprócz przystanków kilka dodatkowych postojów, które spokojnie możnaby z tej trasy wyplenić...
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|