Teraz jest Cz 25.04.2024, 12:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: ,,Obcinanie ogonów"- czyli polityka zwijania torów.
Napisane: Nd 18.11.2007, 23:09 

Dołączył(a): Cz 18.10.2007, 19:41
Posty: 132
Lokalizacja:
Zabrze
GLIWICE. Cóż ! Tu wszystko się zaczęło. Z tąd wyjechał pierwszy tramwaj przez Zabrze, Królewską Hutę, Łagiewniki do Piekar Śl. Teraz historia zatoczyła koło. To nie wykluczone że z tąd właśnie zacznie się zwijanie torów na Śląsku.

KZK GOP przejął w imieniu Gmin akcje TŚ. A więc procentowo każda Gmina jest współwłaścicielem TŚ. Z tego wynikają zobowiązania w na rzecz utrzymania linii tramwajowych. A to już się nie podoba. Więc każda Gmina będzie kombinować: Jak tu pozbyć się problemu. Przecież autobusem taniej.

Największe zagrożenie likwidacją jest tam gdzie jedna tylko linia wchodzi na teren danej Gminy. To właśnie tzw ,,ogon" kwalifikowany do obcięcia.
W tych Gliwicach to juz prawie kipi na ten temat. Jakaś hybryda co będzie sobie w korku stać ! Komitet na rzecz likwidacji trawajów na ulicy Zwycięstwa. I teraz jeszcze ta niepoważna ekspertyza o przerzuceniu torowiska na Dąbrowskiego i jakąś estakadę.

O siemianowickim ogonie też przebąkiwano.

A są też fakty, które już miały miejsce przed przejęciem akcji przez KZK GOP. Gminy które nie były zainteresowane tramwajami odcięto od tego środka komunikacji, aby uniknąć problemow z przekazaniem akcji. To jest właśnie ,,8 i 25". Tylko niech ktoś tu nie powie że za mało pasażerów. No może ,,8" to jeszcze prawda. Pomiarowcy pasażerów dostali odpowiednie wytyczne. Takie że ich praca w terenie była naprawdę zbędna.

_________________
Z prądem taniej, szybciej i czyściej. Obojętnie czy na 25kV, 15kV, 3kV a czasami jeszcze mniej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 18.11.2007, 23:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25
Posty: 764
Czy pan F. dostał się do sejmu? On powinien leczyć się u psychiatry na nową jednostkę chorobową: "banofobia"! Pojarało go dawno! Gliwice potrzebują wręcz rozwoju banek-stado busów nie jest dobrym rozwiązaniem do obslużenia gliwickich osiedli-sypialni na dłuższą metę.
Bus jest tani w zakupie-w eksploatacji droższy. Z baną jest raczej na odwrót.

_________________
Bana 33 Bytom ul. Pokoju - Zabrze-Mikulczyce Dworzec PKP przez Zabrze-Rokitnicę :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ,,Obcinanie ogonów"- czyli polityka zwijania torów.
Napisane: Nd 18.11.2007, 23:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Platan napisał(a):
GLIWICE. Cóż ! Tu wszystko się zaczęło. Z tąd wyjechał pierwszy tramwaj przez Zabrze, Królewską Hutę, Łagiewniki do Piekar Śl. Teraz historia zatoczyła koło. To nie wykluczone że z tąd właśnie zacznie się zwijanie torów na Śląsku.

KZK GOP przejął w imieniu Gmin akcje TŚ. A więc procentowo każda Gmina jest współwłaścicielem TŚ. Z tego wynikają zobowiązania w na rzecz utrzymania linii tramwajowych. A to już się nie podoba. Więc każda Gmina będzie kombinować: Jak tu pozbyć się problemu. Przecież autobusem taniej.


Po pierwsze nie taniej, po drugie nie lepiej. Ale akurat Gliwice, ze tak powiem, to patrząc przez pryzmat analizy np. modelu ekonometrycznego to obserwacja nietypowa ;-). Po prostu wychodzą poza 3 sigma niekumacji.

Cytuj:
A są też fakty, które już miały miejsce przed przejęciem akcji przez KZK GOP. Gminy które nie były zainteresowane tramwajami odcięto od tego środka komunikacji, aby uniknąć problemow z przekazaniem akcji. To jest właśnie ,,8 i 25". Tylko niech ktoś tu nie powie że za mało pasażerów. No może ,,8" to jeszcze prawda. Pomiarowcy pasażerów dostali odpowiednie wytyczne. Takie że ich praca w terenie była naprawdę zbędna.


T8 to akurat poszło do piachu z powodu Polityki MZKaPy. W taki sposób jak robiło to MZKP to można każda linię zarżnąć, zwłaszcza te o wymuszonej sztywnej i niskiej częstotliwości. Co prawda nie doszło u nas do takiego debilizmu jak w Aleksandrowie Łódzkim (gdzie posłano kursujący co 20 min tramwaj do piachu (bo za częsty, za drogi, za mało pasażerów, gminy nie stać), po czym dziś +- jego trasą kursuje autobus (78) co 15 minut w obsłudze autobusów przegubowych!!) ale jeśli istnieją "obserwacje nietypowe" to nie wykluczone że takie coś nastąpi.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 18.11.2007, 23:31 

Dołączył(a): Cz 18.10.2007, 19:41
Posty: 132
Lokalizacja:
Zabrze
Kombinują. Zamawiaja jakieś ekspertyzy i pionierskie hybrydy. Wszystko po to żeby w Brukseli nie podpaść. Bo UE popiera właśnie komunikację szynową. W przeciwnym razie tramwaj w Gliwicach dawno byłby juz historią.

_________________
Z prądem taniej, szybciej i czyściej. Obojętnie czy na 25kV, 15kV, 3kV a czasami jeszcze mniej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ,,Obcinanie ogonów"- czyli polityka zwijania torów.
Napisane: Pn 19.11.2007, 10:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13991
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Platan napisał(a):
A są też fakty, które już miały miejsce przed przejęciem akcji przez KZK GOP. Gminy które nie były zainteresowane tramwajami odcięto od tego środka komunikacji, aby uniknąć problemow z przekazaniem akcji. To jest właśnie ,,8 i 25".

Dalece nie o to chodziło, Wojkowice przecież chciały akcje. To Będzin ich nie ma.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ,,Obcinanie ogonów"- czyli polityka zwijania torów.
Napisane: Pn 19.11.2007, 20:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
adam86 napisał(a):
Dalece nie o to chodziło, Wojkowice przecież chciały akcje. To Będzin ich nie ma.
Żadne miasto ich nie ma. Przypominam, ze akcje pozostana własnością KZK GOP :-)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 21.11.2007, 20:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Platan napisał(a):
Kombinują. Zamawiaja jakieś ekspertyzy i pionierskie hybrydy. Wszystko po to żeby w Brukseli nie podpaść. Bo UE popiera właśnie komunikację szynową.
Tak popiera jakby wcale :-/


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 22.11.2007, 11:33 

Dołączył(a): Śr 21.11.2007, 11:43
Posty: 18
Lokalizacja:
Gliwice
Mam nadzieje,że z tym obcinaniem ogonów to tylko" strachy na lachy"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 22.11.2007, 18:15 

Dołączył(a): Śr 8.11.2006, 21:35
Posty: 55
YoMaHa napisał(a):
Platan napisał(a):
Kombinują. Zamawiaja jakieś ekspertyzy i pionierskie hybrydy. Wszystko po to żeby w Brukseli nie podpaść. Bo UE popiera właśnie komunikację szynową.
Tak popiera jakby wcale :-/


no właśnie ue popiera rekoma i nogami transport samochodowy


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ,,Obcinanie ogonów"- czyli polityka zwijania torów.
Napisane: Cz 22.11.2007, 20:38 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Daro85 napisał(a):
T8 to akurat poszło do piachu z powodu Polityki MZKaPy. W taki sposób jak robiło to MZKP to można każda linię zarżnąć, zwłaszcza te o wymuszonej sztywnej i niskiej częstotliwości.

Nieprawda. To nie MZKP wymyśliło 42 i 91 jadące przez Brzeziny i Dąbrówkę. Tak samo jak nie wymyśliło 135 ładnie się dublujące z T8 na odcinku Bytom - Brzeziny...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ,,Obcinanie ogonów"- czyli polityka zwijania torów.
Napisane: Cz 22.11.2007, 21:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
viator napisał(a):
Nieprawda. To nie MZKP wymyśliło 42 i 91 jadące przez Brzeziny i Dąbrówkę. Tak samo jak nie wymyśliło 135 ładnie się dublujące z T8 na odcinku Bytom - Brzeziny...


A kiedy 135 przestało jeździć do Brzezin? Wtedy gdy T8 kursowało co 20 minut oidp, potem zwiększono czestotliwość do 14 minut (dodatkowy pociąg z T30). Kiedy przestało tamtędy kursować 91? Z jakiego powodu 91 jechalo przez DW? Ano dlatego, ze w trakcie remontu jednego z wiaduktów na DK 4 tamtędy przebiegał objazd tej linii i tak zostało, po czym znowu to cofnięto. Ile kursów 31 III 2006 miało 42 a ile T8? 42 ledwo 23, a T8 aż 37, w tym z 23 kursów 42 dubli było tylko 6, a były godizny, ze 42 całkiem fajnie się wpasowywało, podobnie jak 85 (zaledwie jeden ewidentny dubel)
A prawdziwy grabaż linii T8 czai sie o tutaj: aż 8 kursów 185 dublowało się z T8+ dodatkowo 5 z 42 (i to są tylko duble w przód w stosunku do 42 i tramwaju), co ciekawe duble na 185 wykazywały zadziwijającą sezonowość (np. w godzinach 18-23 tylko 1 kurs z Brzezin do Bytomia nie był dublujacy) na 24 kursy- co oznacza ni mniej ni więcej, ze ponad 50% kursów na 185 na odcinku Bytom- Brzeziny nadawało się od razu do piachu.

Aha wziąłem pod uwage tylko kursy z Brzezin do Bytomia.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ,,Obcinanie ogonów"- czyli polityka zwijania torów.
Napisane: Pt 23.11.2007, 0:23 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4388
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Daro85 napisał(a):
A kiedy 135 przestało jeździć do Brzezin?

Bodajże w 1995 roku.
Daro85 napisał(a):
Kiedy przestało tamtędy kursować 91? Z jakiego powodu 91 jechalo przez DW? Ano dlatego, ze w trakcie remontu jednego z wiaduktów na DK 4 tamtędy przebiegał objazd tej linii i tak zostało.

W którym roku zaczął się ten rzekomy objazd?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ,,Obcinanie ogonów"- czyli polityka zwijania torów.
Napisane: Pt 23.11.2007, 8:49 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Daro85 napisał(a):
A kiedy 135 przestało jeździć do Brzezin? Wtedy gdy T8 kursowało co 20 minut oidp, potem zwiększono czestotliwość do 14 minut (dodatkowy pociąg z T30). Kiedy przestało tamtędy kursować 91? Z jakiego powodu 91 jechalo przez DW? Ano dlatego, ze w trakcie remontu jednego z wiaduktów na DK 4 tamtędy przebiegał objazd tej linii i tak zostało, po czym znowu to cofnięto. Ile kursów 31 III 2006 miało 42 a ile T8? 42 ledwo 23, a T8 aż 37, w tym z 23 kursów 42 dubli było tylko 6, a były godizny, ze 42 całkiem fajnie się wpasowywało, podobnie jak 85 (zaledwie jeden ewidentny dubel)
A prawdziwy grabaż linii T8 czai sie o tutaj: aż 8 kursów 185 dublowało się z T8+ dodatkowo 5 z 42 (i to są tylko duble w przód w stosunku do 42 i tramwaju), co ciekawe duble na 185 wykazywały zadziwijającą sezonowość (np. w godzinach 18-23 tylko 1 kurs z Brzezin do Bytomia nie był dublujacy) na 24 kursy- co oznacza ni mniej ni więcej, ze ponad 50% kursów na 185 na odcinku Bytom- Brzeziny nadawało się od razu do piachu
Aha wziąłem pod uwage tylko kursy z Brzezin do Bytomia.

To że jakaś linia tam jadąca dublowała (bądź nie) tramwaj na odcinku Bytom - Brzeziny było przypadkiem wyłącznie losowym. Nikt przecież celowo rozkładu 42 nie dostosowywał do T8, jak nikt też celowo nie układał kursów 185 w godzinach odjazdu tramwaju. Skupiasz sie na szczegółach.
Problemem bowiem był układ zakładający istnienie na odcinku Bytom - Brzeziny 42, 85, 91, 135 i T8. Taki układ powstał już za czasów WPK. Z tą różnicą, że w 1996 r. 185 zastąpiło 135, a w 2001 r. 91 zaczęło pomijać Dąbrówkę. Choćby nie wiem jak się starał to linii tych ze sobą nieskoordynujesz. Już nie mówiąc o tym, że globalnie liczba kursów była zdecydowanie zbyt duża w stosunku do potrzeb.
Dwa główne problemy to:
- fakt, że T8 nie obsługiwała właściwie Dąbrówki. Presja meszkańców tej dzielnicy była duża, aby połączenie bezpośrednie z Bytomiem stworzyć a później utrzymać
- wzrost liczby mieszkańców Kamienia w związku budową "Manhattanu" (sam Kamień liczy obecnie więcej mieszkańców niż Brzeziny i DW razem wzięte). Stąd również i tu mieliśmy wielką presję, aby z tej dzielnicy bezpośrednie połączenie z centrum Bytomia stworzyć i je utrzymać.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ,,Obcinanie ogonów"- czyli polityka zwijania torów.
Napisane: Pt 23.11.2007, 22:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
viator napisał(a):
To że jakaś linia tam jadąca dublowała (bądź nie) tramwaj na odcinku Bytom - Brzeziny było przypadkiem wyłącznie losowym. Nikt przecież celowo rozkładu 42 nie dostosowywał do T8, jak nikt też celowo nie układał kursów 185 w godzinach odjazdu tramwaju. Skupiasz sie na szczegółach.


Ha, może i się skupiam na szczegółach, ale niektóre elementy można było poprawić, bo serio nie wierzę, ze tych 11 kursów z Bytomia do Brzezin i 8 w drugą stronę na 185 nie dało się przesunąć o 10 minut w żadna stronę.

Cytuj:
Problemem bowiem był układ zakładający istnienie na odcinku Bytom - Brzeziny 42, 85, 91, 135 i T8. Taki układ powstał już za czasów WPK. Z tą różnicą, że w 1996 r. 185 zastąpiło 135, a w 2001 r. 91 zaczęło pomijać Dąbrówkę. Choćby nie wiem jak się starał to linii tych ze sobą nieskoordynujesz.


Prawda jest taka, że w zasadzie nie ma potrzeby koordynowania 42 z 85.
A co do 185 to ja już wyraziłem swoje zdanie- zresztą podobne jak o 164.

Cytuj:
Już nie mówiąc o tym, że globalnie liczba kursów była zdecydowanie zbyt duża w stosunku do potrzeb.


No była większa o te ponad 50% kursów na 185.

Cytuj:
Dwa główne problemy to:
- fakt, że T8 nie obsługiwała właściwie Dąbrówki. Presja meszkańców tej dzielnicy była duża, aby połączenie bezpośrednie z Bytomiem stworzyć a później utrzymać


Z tym, ze patrząc w rozkład 42 nie stanowiło ono większego zagrożenia dla T8, zwłaszcza, ze kursów miało to to o 30% mniej,ale nie tylko o to chodzi.

Cytuj:
- wzrost liczby mieszkańców Kamienia w związku budową "Manhattanu" (sam Kamień liczy obecnie więcej mieszkańców niż Brzeziny i DW razem wzięte). Stąd również i tu mieliśmy wielką presję, aby z tej dzielnicy bezpośrednie połączenie z centrum Bytomia stworzyć i je utrzymać.


No cudnie tylko, ze to jak kursowało 185 jest wypadkową po pierwsze kursowania 5/168 a po drugie 164. Dopóki 185 kursowało co 30 minut, to jeszcze od biedy dałoby się je skoordynować z T8 i problem by znikł. Natomiast przy wprowadzeniu ograniczeń na 185 i 164 to co mogłoby jeszcze jakoś w miarę funkcjonowac skaszaniono już do reszty. Nie dość, ze 185 rano zabierało podrożnych T8 niemalże sprzed nosa (i to w obie strony) to jeszcze przez cały wieczór powodowalo kursowanie pustych wagonów. Nie wierzę, ze nie dało się nic z tym zrobić- dlaczego żaden wspólny obieg z 164 nie wchodził w grę?

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ,,Obcinanie ogonów"- czyli polityka zwijania torów.
Napisane: So 24.11.2007, 11:10 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Daro85 napisał(a):
Ha, może i się skupiam na szczegółach, ale niektóre elementy można było poprawić, bo serio nie wierzę, ze tych 11 kursów z Bytomia do Brzezin i 8 w drugą stronę na 185 nie dało się przesunąć o 10 minut w żadna stronę

Może i było można, ale nikt się tym nie przejmował... Zresztą koordynacją T8 z innymi liniami tak samo.

Cytuj:
No była większa o te ponad 50% kursów na 185.

Nie bądź śmieszny. Zobacz chociaż ten przykład : w weekendy T8 jeździło co 28 min. By uzyskać wtedy sensowne napełnienia musiałbyś co najmniej wyciąć 42 i 185.

Cytuj:
Z tym, ze patrząc w rozkład 42 nie stanowiło ono większego zagrożenia dla T8, zwłaszcza, ze kursów miało to to o 30% mniej,ale nie tylko o to chodzi.

Skupiasz się na rozkładzie z wybranego okresu. Weź pod uwagę, że rozkłady wszystkich linii zmieniały się i to czasem dość znacznie. IMHO 42 było taką samym dublem tramwaju jak 185.

Cytuj:
Dopóki 185 kursowało co 30 minut, to jeszcze od biedy dałoby się je skoordynować z T8 i problem by znikł.

Ciekawe jak, skoro T8 kursowało co 28 minut?

Co do reszty, dalej będę się upierał przy twierdzeniu, że oferta przewozowa na odcinku Bytom - Brzeziny była zbyt duża w stosunku do potrzeb (i bynajmniej nie tylko o 185 chodzi). Nikt jednak nie chciał przeprowadzać tam żadnych większych zmian (udało się jedynie zmienić przebieg 91), bo każda spotkałaby się z protestami mieszkańców...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ,,Obcinanie ogonów"- czyli polityka zwijania torów.
Napisane: So 24.11.2007, 16:19 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4388
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Daro85 napisał(a):
Nie wierzę, ze nie dało się nic z tym zrobić- dlaczego żaden wspólny obieg z 164 nie wchodził w grę?

A w czym by pomógł wspólny obieg?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ,,Obcinanie ogonów"- czyli polityka zwijania torów.
Napisane: So 24.11.2007, 16:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
viator napisał(a):
Nie bądź śmieszny. Zobacz chociaż ten przykład : w weekendy T8 jeździło co 28 min. By uzyskać wtedy sensowne napełnienia musiałbyś co najmniej wyciąć 42 i 185.


W weekendy jeździło co 28 minut? A w robocze to niby nie ;-).
Zresztą co tu gadać, skoro na 42 w sumie jakoś broni się takt co ok. 55 minut (do zmontowania z T8), a wystarczyło jedynie dorobić do tego 185. Ale za trudne to to było widać.

Cytuj:
Skupiasz się na rozkładzie z wybranego okresu. Weź pod uwagę, że rozkłady wszystkich linii zmieniały się i to czasem dość znacznie. IMHO 42 było taką samym dublem tramwaju jak 185.


Nieśmiało stwierdzę, że w takich właśnie warunkach dokonano badań, które pogrzebały T8. Biorę to co mówisz pod uwagę i oczywiście dobrze pamiętam, ze kiedyś 185 kursowało co 30 minut np.
Ale radzę spojrzeć w godziny odjazdów z Bytomia do Brzezin to ci od razu wyjdzie, ze brak dobrej woli był tam widziany niemal na dłoni.
Nie rozumiem poza tym innego stwierdzenia- czyli uważasz, ze zmiana rozkładu w kierunku lepszego dopasowania kursów autobusu do tramwaju (tzn. w stylu 6:11(A), 6:13(T)) to zmiana dobra?

Cytuj:
Ciekawe jak, skoro T8 kursowało co 28 minut?


A to już w takcie 30-32 nie da się jeździć? Masz odjazdy T8 np. 0,28,56,24,52 a 185 14,44,12,42... Makabra no nie?

Cytuj:
Co do reszty, dalej będę się upierał przy twierdzeniu, że oferta przewozowa na odcinku Bytom - Brzeziny była zbyt duża w stosunku do potrzeb (i bynajmniej nie tylko o 185 chodzi). Nikt jednak nie chciał przeprowadzać tam żadnych większych zmian (udało się jedynie zmienić przebieg 91), bo każda spotkałaby się z protestami mieszkańców...


No i nadal jak był bez sensu ten układ tak nadal jest...

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ,,Obcinanie ogonów"- czyli polityka zwijania torów.
Napisane: So 24.11.2007, 19:19 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Daro85 napisał(a):
W weekendy jeździło co 28 minut? A w robocze to niby nie ;-).
Zresztą co tu gadać, skoro na 42 w sumie jakoś broni się takt co ok. 55 minut (do zmontowania z T8), a wystarczyło jedynie dorobić do tego 185. Ale za trudne to to było widać.

W weekendy to było bardziej widoczne. Skoro jeździł z Brzezin tram co 28 min, to tak naprawdę nie było sensu wzmacniania oferty autobusami. Tu nawet nie chodzi o wzajemna koordynację, ale i o pieniądze przeznaczane na dodatkowe wzkm.

Cytuj:
Nieśmiało stwierdzę, że w takich właśnie warunkach dokonano badań, które pogrzebały T8.

Te badania pogrzebałyby T8 nawet gdyby 185 nie jeździł w godzinach odjazdu tramwaju...
Cytuj:
Nie rozumiem poza tym innego stwierdzenia- czyli uważasz, ze zmiana rozkładu w kierunku lepszego dopasowania kursów autobusu do tramwaju (tzn. w stylu 6:11(A), 6:13(T)) to zmiana dobra?

Problem leży w tym, że żadną linię tam jadącą nie można było sztucznie podporządkować godzinom odjazdów T8.

Cytuj:
A to już w takcie 30-32 nie da się jeździć? Masz odjazdy T8 np. 0,28,56,24,52 a 185 14,44,12,42... Makabra no nie?

No jak dla mnie makabra ;) Bo nadal nie widzę możliwości, że można zrobić sensowny rozkład dla 2 linii, z których jedna jeździ w takcie 28-minutowym, a druga w 30-minutowym.

Cytuj:
No i nadal jak był bez sensu ten układ tak nadal jest...

No i z tym niestety muszę się zgodzić... Tyle że obecnie mniej wzkm już pochłania.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ,,Obcinanie ogonów"- czyli polityka zwijania torów.
Napisane: Nd 25.11.2007, 10:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
viator napisał(a):
No jak dla mnie makabra ;) Bo nadal nie widzę możliwości, że można zrobić sensowny rozkład dla 2 linii, z których jedna jeździ w takcie 28-minutowym, a druga w 30-minutowym.


No niestety tak to jest jeśli 185 jest koordynowane w innym miejscu niż ósemka- 185 miało być kombinowane z 164 i 5,168, a T8 z ... T11 ;-). Mannhattan miał dlatego wzorcowo, moje osiedle też dosyć fajnie, ale już Brzeziny miały wypadkową tej "fajności".

Cytuj:
Cytuj:
No i nadal jak był bez sensu ten układ tak nadal jest...

No i z tym niestety muszę się zgodzić... Tyle że obecnie mniej wzkm już pochłania.


Ciekawe czy kiedyś ktoś się odważy i ruszy te 185...

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 25.11.2007, 18:18 

Dołączył(a): Cz 18.10.2007, 19:41
Posty: 132
Lokalizacja:
Zabrze
Widzę w tej dyskusji chęć utrzymania T8 choć by rzygać. Ale przepraszam - tu kończy się rozsądek a zaczyna fanatyzm.

1. Proponuję najpierw sprawdzić co się stało na przełomie luty/marzec 2003r. Z czyjej inicjatywy i dlaczego?

2. Jak by ktoś nie wiedział to 31 marzec 2006r to koniec umowy na wykonanie przewozów na linii T8 i T25 między KZK - GOP a TŚ. Gmina Piekary Śl za swój odcinek płaciła bezpośrednio KZK - GOP. Jak zareagował Prezydent S. Korfanty na nowe warunki umowy to chyba wszyscy wiemy.


3. Przy koordynacji rozkładów jazdy krótszą linię zawsze dopasowuje się do dłuższej - nigdy odwrotnie. A połączenia bezpośrednie muszą wyznaczać znacząco duże potoki pasażerów. MZKP - to szczyty nie kompetencji i o tym nie wiedzą.

_________________
Z prądem taniej, szybciej i czyściej. Obojętnie czy na 25kV, 15kV, 3kV a czasami jeszcze mniej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności