Teraz jest Cz 28.03.2024, 17:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.10.2010, 17:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
memphis napisał(a):
Dawno nie jechałem 850, ale parę lat temu to tabuny akurat zaglądały do marketów.

W roku akademickim dużo studentów tym do Gliwic jeździ.
Cytuj:
Poza tym o czym my rozmawiamy? Jest pociąg, który jedzie 20 minut na tej trasie i na tym powinien się opierać szkielet. A petycje to raczej należy ogłosić w sprawie wspólnego sensownego biletu, a nie robienia z 850 ekspresu.

nie tylko w sprawie biletu, ale także a może przede wszystkim sensownej oferty, bo te 4 kursy na krzyż, które teraz są...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.10.2010, 17:55 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
adam86 napisał(a):
nie tylko w sprawie biletu, ale także a może przede wszystkim sensownej oferty, bo te 4 kursy na krzyż, które teraz są...


Jakbyś podzielił 850 ma dwie linie, to ten ekspres też nie miałby dużo więcej kursów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.10.2010, 18:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
memphis napisał(a):
Jakbyś podzielił 850 ma dwie linie, to ten ekspres też nie miałby dużo więcej kursów.

O ofertę na torach mi szło:) Jak ten pociąg na początku jeździł znacznie częściej to pasażerów tam tez dużo wiecej było.


Ostatnio edytowano Pt 15.10.2010, 18:03 przez adam86, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.10.2010, 18:03 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
adam86 napisał(a):
memphis napisał(a):
Jakbyś podzielił 850 ma dwie linie, to ten ekspres też nie miałby dużo więcej kursów.

o ofertę na torach mi szło:)


Wiem, że na torach, ale 850 byłoby równie liche gdyby nie markety. Swego czasu Plejada płaciła za całe 10 kursów (5 par) OIDP.

Cytuj:
Jak ten pociąg na początku jeździł znacznie częściej to pasażerów tam tez dużo wiecej było.


To jest oczywiste, jak tramwaj 23 jeździł co 14 minut przez parę tygodni to też był pełny.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.10.2010, 18:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
memphis napisał(a):
Wiem, że na torach, ale 850 byłoby równie liche gdyby nie markety. Swego czasu Plejada płaciła za całe 10 kursów (5 par) OIDP.

Czy ja wiem, mnie się zdaje, że tam jednak wiecej studentów jeździ, niź babć po marchewkę do M1. Z resztą z badań napełnień będzie wiadomo jaka tam jest wymiana przy tych marketach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.10.2010, 18:38 

Dołączył(a): So 14.11.2009, 12:21
Posty: 1085
Lokalizacja:
Gliwice
Na samym odcinku Gliwice-Bytom-Gliwice Sami studenci, natomiast do marketów jeżdżą ludzie do pracy, ale też ludzie na zakupy. Co do M1 to tam jeszcze troche ludzi dojeżdża do Centrum Logistycznego Poczty Polskiej.

_________________
Nein, nein, nein. Das kann nicht sein! Um nüchtern kannst du nicht!
Midttrafik: Vi skal nok køre dig - Uczmy się!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.10.2010, 18:53 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
To tez dlatego 2 linie, bo ludzikow tam wysiada malutko, a wiekszosc jedzie do Bytomia/Gliwic. Boom na zakupy w marketach juz minal, na M1 Zabrze byl szal jak go otwierali i byl jednym z pierwszym. Dzisiaj podniecenie marketami jest juz na duzo nizszym poziomie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.10.2010, 19:34 

Dołączył(a): So 30.06.2007, 19:59
Posty: 505
Lokalizacja:
Gliwice/Katowice
Dawno nic nie napisałem... :)
Pociąg jest jedynym sensownym "ekspresem" na tej trasie. Można by wykorzystać przedwyborcze zamieszanie i zaproponować kandydatom do sejmiku jako punkt programu obniżkę cen biletu ATP (czy też metropolitalnego jak to teraz pięknie raczy się nazywać), a później w mediach egzekwować wykonanie tej obietnicy... Jest nie do pojęcia dla mnie, że utrzymuje się takie kwiatki jak 870, a cena wspólnego biletu jest horrendalna. Taki kraj, czy tylko region?

_________________
Zostań AUTOREM encyklopedii komunikacyjnej www.wikibus.org !!
Poczytaj ciekawostki o komunikacji!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.10.2010, 19:36 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
No tylko w wypadku Bytomia powiedz to tym co mieszkaja w Miechowicach albo w Karbiu. Zdecydowanie taki region.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.10.2010, 20:12 

Dołączył(a): So 30.06.2007, 19:59
Posty: 505
Lokalizacja:
Gliwice/Katowice
P Śl napisał(a):
No tylko w wypadku Bytomia powiedz to tym co mieszkaja w Miechowicach albo w Karbiu. Zdecydowanie taki region.
Tak naprawdę to powinni mieć dogodną przesiadkę na stacji Bytom Bobrek. Ale nie mówię, że trzeba wyciąć w pień 850- i tak jest potrzebne dla marketów i Poczty. Może sensownie byłoby gdyby jechało przez lub do SSE w niektórych wariantach?

_________________
Zostań AUTOREM encyklopedii komunikacyjnej www.wikibus.org !!
Poczytaj ciekawostki o komunikacji!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.10.2010, 20:36 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Sensowne to jest stworzenie porzadnej linii z centrum Gliwic, a nie wyciaganie wszystkiego na sile gdzie sie da, bo to mamy dzisiaj. Byla juz o tym mowa ostatnio.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 16.10.2010, 12:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
P Śl napisał(a):
Sensowne to jest stworzenie porzadnej linii z centrum Gliwic, a nie wyciaganie wszystkiego na sile gdzie sie da, bo to mamy dzisiaj. Byla juz o tym mowa ostatnio.


No spoko- pod niemal podobnym kątem do centrum Gliwic zdąża właśnie taka linia z Tychów- jest to linia E2. Gdybyś sobie zobaczył jakie tam są statystyki przewozów, to byś wiedział, że z punktu widzenia organizatora robienie linii (jeszcze autobusowej), gdzie odległości międzyprzystankowe są rzędu 10 km to jest kompletna pomyłka i nie opłaca się by taka linia miała więcej niż 3-4 kursy, zwłaszcza jeśli taryfa jest jaka jest. Zresztą podobne statystyki są/były na E1. A takie relacje są dla Tyszan kluczowymi, jeśli chodzi o miesjca nauki, czy pracy. Także można tutaj płakać, że część osób krew zalewa, ze muszą zwiedzać M1, czy Miechowice, ale każde rozwiązanie w stylu Expressa to tylko łatanie dziury wywołanej nieudolnością związaną z niedogadaniem się z koleją- i tak naprawdę w obecnych warunkach bardzo słaby biznes.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 16.10.2010, 13:00 

Dołączył(a): Pn 10.07.2006, 6:30
Posty: 320
Lokalizacja:
Bytom
Póki bilet na autobusy plus tramwaje plus kolej nie jest w rozsądnej cenie i strony nie chcą się odpowiednio dogadać, to nie będzie lepiej. W takim Wiedniu już sporo lat temu jakoś można było kupić bilet kilkudniowy i jeździć czym popadnie. Śmialiśmy się z kolegą, że jeszcze tylko brakuje, żeby taksówki obejmował ;) A u nas nie ma woli politycznej, a raczej jest uleganie naciskom politycznym i nie tylko politycznym. Jak się w końcu za komunikację weźmie ktoś, kto wie, jak to powinno wyglądać, i się mu pozwoli pracować, to może wrócę do stałego korzystania z KM. Na razie to cięcia, brak reakcji na wypadnięcie kursu na linii, gdzie autobus jeździ co 30 minut albo rzadziej (reakcją byłoby podstawienie rezerwy, na dworcu w Bytomiu nie byłoby to raczej problemem, gdyby tylko była odpowiednia polityka i organizacja). I pomyśleć, że do garażu mam dalej niż do autobusu. Ale skoro polityka jest jaka jest, wolę trochę dłużej pomarznąć w drodze do garażu niż się denerwować bo autobus nie przyjechał albo nie da się do niego wejść bo ktoś znów dokonał cięć w rozkładzie, bo przecież autobusy nie jeździły przepełnione. Nie mówiąc o tym, że inwestycje tramwajowe wciąż są odkładane na później. Od kiedy nie ma siódemki na plac Sikorskiego? Od kiedy to obiecują tramwaj na Miechowice i wciąż odkładają to na później? Pomimo wielu głosów rozsądku decydenci wciąż robią swoje - ograniczają pracę eksploatacyjną według klucza politycznego. A trakcje są nadal dublowane w najlepsze, zamiast się dopełniać. Czy doczekamy się czasów, kiedy ktoś wreszcie zrobi z tym porządek i ludzie zaczną się przesiadać na komunikację miejską?

_________________
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 16.10.2010, 19:03 

Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54
Posty: 888
[quote="wikibus.org andrzej"] Jest nie do pojęcia dla mnie, że utrzymuje się takie kwiatki jak 870, a cena wspólnego biletu jest horrendalna. Taki kraj, czy tylko region?[/quote] Dla mnie utrzymywanie 870 też nie miało sensu, ale się przekonałem, że czasami ma. W piątek wracałem z Katowic pociągiem. 3 kasy na cały dworzec otwarte przy czym trzecią zamknęli na przerwę. Tak więc 2 kasy a kolejki zawijane przez cały hol dworca. Po 20 minutach nie ruszania się kolejki i pojechania pociągu poszedłem na 870, bo zakup biletu pkp trwa dłużej niż jazda busem w szczycie. Powiecie, że są automaty na peronach ale tam też w piątki były ogromne kolejki.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 16.10.2010, 19:23 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Tyle, ze dla Tychow kazda linia poza miasto to jest daremny interes, wiec slabe porownanie (swoja droga jak Frankiewicz chce pozegnac KZK to niech zegna tez zobaczy czym to pachnie). Ja nie neguje potrzeby pociagu, jednak badz co badz mam watpliwosci. O ile Katowice-Gliwice pociag bez 2 zdan, bo dworce ma chyba w duzo lepszych punktach niz dzisiaj 870. Bytom-Gliwice jak dla mnie ogolnie rzecz biorac czemu nie, ale gorzej pewne dzielnice jak juz wspomnialem (ciebie tez ten problem troche dotyczy) i przesiadka pod zajezdnia wypadnie - oczywiscie jakby jechal przez dworzec w Zabrzu bylo by idealnie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 16.10.2010, 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
P Śl napisał(a):
Tyle, ze dla Tychow kazda linia poza miasto to jest daremny interes, wiec slabe porownanie (swoja droga jak Frankiewicz chce pozegnac KZK to niech zegna tez zobaczy czym to pachnie).


Nie rozumiesz :P. Sytuacja jest prosta- zawsze takie E2 mogę porównać z 33, albo E1 z 1,14, czy 400. I porównanie frekwencji jest dla tych dwóch ekspresów dramatyczne- np. E2 na sieci MZK Tychy osiąga żenująco niskie wyniki pas./km jedne z najgorszych jakie widziałem, przeglądając różne badania- a co jeszcze ciekawsze, tam na kurs wcale nie ma tak mało pasażerów. Dlatego masz wyższą cenę biletu, inaczej to droga do zarżnięcia...

Cytuj:
O ile Katowice-Gliwice pociag bez 2 zdan, bo dworce ma chyba w duzo lepszych punktach niz dzisiaj 870.


Pfff, szczególnie dworce w Zabrzu, Załężu i Świętochłowicach są w takich miejscach, że tylko brawo bić ;). Niestety tak bywa, jak ktoś nie rozumie, ze KM nie jest od chodzenia pieszo- nie będzie autobusu/tramwaju pod dworzec, to pasażer wsiądzie w taksę, albo kupi sobie auto. To już nie te czasy, gdy się ciągnęło tramwaj do granicy dzielnicy, a ludzie z drugiego końca chodzili pieszo, bo nie mieli wyboru...

Cytuj:
Bytom-Gliwice jak dla mnie ogolnie rzecz biorac czemu nie, ale gorzej pewne dzielnice jak juz wspomnialem (ciebie tez ten problem troche dotyczy) i przesiadka pod zajezdnia wypadnie - oczywiscie jakby jechal przez dworzec w Zabrzu bylo by idealnie.


No ale filozofia powinna być inna- chcemy mieć sprawny transport publiczny to nie możemy myśleć, że "tu łod 100 lot boła stacja Zobrze Północ i terozki co momy z niom zrobić, bo przeca z niej daleko do Reala i na Kopernik". Są metody analizy gdzie lokalizować nowe stacje, by kolej była atrakcyjna i od tego nie uciekniemy. Tychy np. relokalizują stacje, by był z nich jakiś pożytek, albo zmieniają rozkłady linii, by dojazd był jak najwygodniejszy. No ale to sci-fi jest, bo w KZK tak prosto z inwestycjami w infrastrukturę nie ma, a najlepiej jakby relacje wszystkie obsługiwały wyłącznie autobusy.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 16.10.2010, 21:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 23.03.2006, 12:22
Posty: 826
Lokalizacja:
Katowice
myszka napisał(a):
3 kasy na cały dworzec otwarte przy czym trzecią zamknęli na przerwę. Tak więc 2 kasy a kolejki zawijane przez cały hol dworca. Po 20 minutach nie ruszania się kolejki i pojechania pociągu poszedłem na 870, bo zakup biletu pkp trwa dłużej niż jazda busem w szczycie.
Przydałoby się uczynić bilet za 4zł biletem także na pociąg (tzn. kupujesz w kiosku i możesz se wybrać - albo 870 albo R0) - ale tu mamy do czynienia ze zmasowanymi siłami dwóch betonów naraz i ja mogę sobie pomarzyć jak mi pozwolą.

_________________
A4<-te linie to zęby Frankiewicza które zjadły tramwaj (c) Gliwice Kościuszki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 19.10.2010, 16:41 

Dołączył(a): So 30.06.2007, 19:59
Posty: 505
Lokalizacja:
Gliwice/Katowice
[quote="myszka"] Dla mnie utrzymywanie 870 też nie miało sensu, ale się przekonałem, że czasami ma. W piątek wracałem z Katowic pociągiem. 3 kasy na cały dworzec otwarte przy czym trzecią zamknęli na przerwę. Tak więc 2 kasy a kolejki zawijane przez cały hol dworca. Po 20 minutach nie ruszania się kolejki i pojechania pociągu poszedłem na 870, bo zakup biletu pkp trwa dłużej niż jazda busem w szczycie. Powiecie, że są automaty na peronach ale tam też w piątki były ogromne kolejki.[/quote]

To nie znaczy, że 870 ma sens, tylko organizacja pracy PKP delikatnie mówiąc jest nie najlepsza. Ja kiedyś zostałem poinformowany przez panią w kasie, że nie ma z czego wydać i muszę czekać aż przyjdą klienci z drobnymi... Zaczekałem i cudem zdążyłem na pociąg, ale tylko cudem.

Zastanawiam się, co jest problemem integracji taryfowej. W mojej opinii nie najgorszym rozwiązaniem mogłoby się okazać rozgonienie w diabły wszystkich prezesów Urbańczyków, pionów do rozpisywania najbardziej uczciwych przetargów III RP, biurowców, rad prezydentów, czyli naszego dezorganizatora i zlecenie organizacji przewozów PR, albo powołanie nowego ciała zlecającego przewozy kolejowe, autobusowe i tramwajowe, które potrafi zorganizować rozkłady i zreformować trasy. Ale teraz mamy jeszcze KŚ dla zwiększenia niezbędnego i kochanego bałaganu.

Spadłem z krzesełka, kiedy przeczytałem, że budżet KZK musi wzrosnąć, żeby zwiększyć kontrole biletów. Toć to chyba zyskowny biznes, do cholery? Bo jak do kontroli się dopłaca to coś już chyba całkiem jest nie tak.
Pociąg Bytom-Gliwice nie tylko jest sensowny, ale jest też bardzo szybki. Brak integracji taryfowej to zbrodnia na pasażerach.

_________________
Zostań AUTOREM encyklopedii komunikacyjnej www.wikibus.org !!
Poczytaj ciekawostki o komunikacji!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 19.10.2010, 17:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
wikibus.org andrzej napisał(a):
ciach

A coś poza ta demagogią?
Cytuj:
Spadłem z krzesełka, kiedy przeczytałem, że budżet KZK musi wzrosnąć, żeby zwiększyć kontrole biletów. Toć to chyba zyskowny biznes, do cholery? Bo jak do kontroli się dopłaca to coś już chyba całkiem jest nie tak.

Spadłeś z krzesła mówisz? To może w sumie pewne kwestie wyjaśniać...
Cytuj:
Pociąg Bytom-Gliwice nie tylko jest sensowny, ale jest też bardzo szybki. Brak integracji taryfowej to zbrodnia na pasażerach.

Startujesz w nadchodzących wyborach czy co, że tak wyjeżdżasz z jakąś zbrodnią?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 19.10.2010, 18:40 

Dołączył(a): So 30.06.2007, 19:59
Posty: 505
Lokalizacja:
Gliwice/Katowice
adam86 napisał(a):
wikibus.org andrzej napisał(a):
ciach

A coś poza ta demagogią?
Zróbmy może użytek z prawa o stowarzyszeniach?... Przemyślę sprawę.
Cytuj:
Startujesz w nadchodzących wyborach czy co, że tak wyjeżdżasz z jakąś zbrodnią?
nie, a Ty?
BTW. Adam wiesz może lub umiesz policzyć jaka jest średnia miesięczna deficytowość kontrolera biletów? Zawodowego i społecznego. Ciekawy jestem bardzo tych liczb... Bo mnie, zawsze kiedy kontrolerów spotykam zdarza się też zobaczyć osoby "złapane". Każda płaci 50 zł. Więc jak to może być deficytowa działalność?

_________________
Zostań AUTOREM encyklopedii komunikacyjnej www.wikibus.org !!
Poczytaj ciekawostki o komunikacji!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności