Teraz jest Cz 28.03.2024, 16:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 336 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Ograniczenie kursów S,J
Napisane: Śr 14.04.2010, 22:06 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Egon napisał(a):
aso napisał(a):
Ten argument o przesiadkach to jest trochę sztuka dla sztuki. Jeśli zsynchronizować przesiadki na Osiedlu Stałym z 300 i 319 na E/J oraz S, wówczas z zadanego warunku koordynacji wyjdzie, że linie te musiałyby jechać stadnie na odcinku Jaworzno - Niwka. Siłą rzeczy zatem pierwszeństwo koordynacji ma linia 300 z E/J.

I w ten sposób może zostać obalona teoria o wyższości połączeń przesiadkowych nad bezpośrednimi. Woda na młyn Ludw_ka i poniekąd mój ;-)


Nie doczytałeś do końca mojego wyjaśnienia. Relacja S z Sosnowca do Chrzanowa powstała sztucznie z połączenia dwóch linii w pewnym momencie, gdy "ratowano" system komunikacyjny w Jaworznie. I tą sztuczność widać było w dojazdach, zwłaszcza gdy zwiększyła się liczba kursów prywatnych przewoźników z Chrzanowa do Katowic. Skąd ta gloryfikacja Chrzanowa, zwłaszcza w dojazdach do Sosnowca? Być może czegos nie wiem, aczkolwiek w moim personalnym odczuciu jest mi ta linia dobrze znana, gdyż swego czasu korzystałem z niej regularnie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ograniczenie kursów S,J
Napisane: Śr 14.04.2010, 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
aso napisał(a):
Nie doczytałeś do końca mojego wyjaśnienia. Relacja S z Sosnowca do Chrzanowa powstała sztucznie z połączenia dwóch linii w pewnym momencie, gdy "ratowano" system komunikacyjny w Jaworznie. I tą sztuczność widać było w dojazdach, zwłaszcza gdy zwiększyła się liczba kursów prywatnych przewoźników z Chrzanowa do Katowic. Skąd ta gloryfikacja Chrzanowa, zwłaszcza w dojazdach do Sosnowca? Być może czegos nie wiem, aczkolwiek w moim personalnym odczuciu jest mi ta linia dobrze znana, gdyż swego czasu korzystałem z niej regularnie.

Doczytałem, ale pozwoliłem sobie na żart ;-)
Zgoda, obecny (jeszcze) kształt linii S nawet mnie wydaje się być czymś na kształt Frankensteina. Ale w przyszłym rozkładzie nie wolno zapomnieć nawet o tej niewielkiej grupce pasażerów korzystających/mogących korzystać z połączenia Balin - Sosnowiec. Zabraliśmy im połączenie bezpośrednie, to nie pozbawiajmy ich połączenia przesiadkowego. Nie pamiętam już jak to było za starych linii S i 319, lecz częstotliwości kursów na pewno były większe, więc problemów komunikacyjnych było mniej. IMO 300 i 319 nie powinny kończyć tras na Os. Stałym, a na Łubowcu. Wtedy pojawienie się niewielkiego stada na S + E,J byłoby akceptowalne. ESkę po skróceniu trasy możnaby puścić nawet przez Podłęże.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ograniczenie kursów S,J
Napisane: Śr 14.04.2010, 22:40 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Egon napisał(a):
Ale w przyszłym rozkładzie nie wolno zapomnieć nawet o tej niewielkiej grupce pasażerów korzystających/mogących korzystać z połączenia Balin - Sosnowiec. Zabraliśmy im połączenie bezpośrednie, to nie pozbawiajmy ich połączenia przesiadkowego.


Krótkie pytanie: gdzie więcej zyskasz? Czy na koordynacji na trasie od Niwki przez Fashion House, czy na przesiadkach z Balina? W ogóle postawmy pytanie inaczej: jaki jest realny potencjał Balina w dojazdach do Sosnowca?

Cytuj:
IMO 300 i 319 nie powinny kończyć tras na Os. Stałym, a na Łubowcu.


Szukasz dziury w całym po raz kolejny.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ograniczenie kursów S,J
Napisane: Śr 14.04.2010, 22:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
aso napisał(a):
Krótkie pytanie: gdzie więcej zyskasz? Czy na koordynacji na trasie od Niwki przez Fashion House, czy na przesiadkach z Balina? W ogóle postawmy pytanie inaczej: jaki jest realny potencjał Balina w dojazdach do Sosnowca?

Krótka odpowiedź - nie wiem. Czy dla zysku należy tych ludzi "olać"? Oprócz Balina jest jeszcze Koźmin i dzielnice Jaworzna, których nazw nie pamiętam i do których z Centrum jest mocno pod górę, a zdaje się jest tam jakiś szpital i cmentarz. Czy KM ma przynosić dochody, czy służyć zaspokojeniu potrzeb pasażerów, oczywiście z możliwie jak najmniejszymi kosztami? Jeśli to pierwsze, to zlikwidujmy KM, a wpuśćmy samych busiarzy. Nie wierzę, żeby dali radę bez podbierania pasażerów - może nawet linii nie uruchomią.

aso napisał(a):
Szukasz dziury w całym po raz kolejny.

I, jak mi się wydaje, ją znalazłem. I to dosyć wielką ;-)

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ograniczenie kursów S,J
Napisane: Śr 14.04.2010, 23:53 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Egon napisał(a):
Czy dla zysku należy tych ludzi "olać"? Oprócz Balina jest jeszcze Koźmin i dzielnice Jaworzna, których nazw nie pamiętam i do których z Centrum jest mocno pod górę, a zdaje się jest tam jakiś szpital i cmentarz. Czy KM ma przynosić dochody, czy służyć zaspokojeniu potrzeb pasażerów, oczywiście z możliwie jak najmniejszymi kosztami? (...)
Dyskusja zaczyna niebezpiecznie zmierzać do tezy "każda dzielnica ma prawo do połączenia z centrum Katowic" ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ograniczenie kursów S,J
Napisane: Cz 15.04.2010, 11:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
butthead napisał(a):
Dyskusja zaczyna niebezpiecznie zmierzać do tezy "każda dzielnica ma prawo do połączenia z centrum Katowic" ;)

Nie. W tym momencie ja bronię _połączeń_ przesiadkowych. Co to za połączenie, kiedy muszę czekać 40 minut albo i więcej na przesiadkę? Sam kiedyś Ludw_kowi wyjaśniałeś, dlaczego linie należy skracać. Dlaczego zatem linia jeżdżąca rzadziej (S) ma być gorzej skomunikowana z 300/319 niż linie kursujące częściej (E, J)? Logicznie myśląc, powinno być odwrotnie. E i J razem mają mieć około 40 kursów na dobę, a S tylko 11, więc przyjazdy 300/319 należy dopasować w pierwszej kolejności do odjazdów S, a potem dopiero do E/J.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ograniczenie kursów S,J
Napisane: Cz 15.04.2010, 12:34 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Egon napisał(a):
butthead napisał(a):
Dyskusja zaczyna niebezpiecznie zmierzać do tezy "każda dzielnica ma prawo do połączenia z centrum Katowic" ;)

Nie. W tym momencie ja bronię _połączeń_ przesiadkowych. Co to za połączenie, kiedy muszę czekać 40 minut albo i więcej na przesiadkę? Sam kiedyś Ludw_kowi wyjaśniałeś, dlaczego linie należy skracać. Dlaczego zatem linia jeżdżąca rzadziej (S) ma być gorzej skomunikowana z 300/319 niż linie kursujące częściej (E, J)? Logicznie myśląc, powinno być odwrotnie.


Tworzenie systemu komunikacyjnego nie polega na bawieniu się w miłośnika i układaniu przesiadek na zasadzie "aby ładnie wyglądało na papierze". To jest operacja na żywym organiźmie i niezbędna jest znajomość jego funkcjonowania. Koordynację zaczyna się od rzeczy najważniejszych, a drugoplanowe kwestie realizowane są w miarę technicznych możliwości. Położenie nacisku na niewłaściwe elementy układanki bardzo szybko negatywnie odbije się na całości. W tym konkretnym przypadku zasada systemu jest bardzo prosta. Jeżeli względy techniczne uniemożliwiają równorzędne zapewnienie przesiadek (warunek koordynacji Niwka - Jaworzno oraz Osiedle Stałe - Jaworzno), to priorytet nadaje się tej relacji, z której korzysta więcej pasażerów. Dlatego dla mnie postawienie na 300/319 + E/J jest rzeczą oczywistą.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 15.04.2010, 16:51 

Dołączył(a): Wt 8.01.2008, 10:53
Posty: 479
Lokalizacja:
Katowice
Skieruję może temat rozmowy w nieco innym kierunku. Nie nadszedł jeszcze maj, a już mamy kolejnego busiarza, który uruchomił połączenie w relacji Chrzanów - Katowice. Kilka razy od początku tego tygodnia natknąłem się na kursujące z takimi oznaczeniami busy Dan Express'u. Nie miałem jeszcze jak dotąd okazji zapoznać się z rozkładami tegoż tworu, ale widać, że konkurencja ma już przygotowaną odpowiedź na zmiany rozkładowe PKM.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 15.04.2010, 17:01 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
citadis napisał(a):
Skieruję może temat rozmowy w nieco innym kierunku. Nie nadszedł jeszcze maj, a już mamy kolejnego busiarza, który uruchomił połączenie w relacji Chrzanów - Katowice. Kilka razy od początku tego tygodnia natknąłem się na kursujące z takimi oznaczeniami busy Dan Express'u. Nie miałem jeszcze jak dotąd okazji zapoznać się z rozkładami tegoż tworu, ale widać, że konkurencja ma już przygotowaną odpowiedź na zmiany rozkładowe PKM.


Raczej już znacznie wcześniej podjęto stosowne działania. Przejrzyj sobie procedurę wynikającą z ustawy o transporcie drogowym. Nie sądzę, aby w ciągu kilka dni przewoźnik uzyskał zezwolenie na nową linię. Sprawa jest o tyle fajna, że nie dalej jak rok temu Marszałkowski zamówił analizę i wynikało z niej, że nie ma konieczności wydawania kolejnych zezwoleń na trasie z Mysłowic do Jaworzna, gdyż przewoźnicy, którzy posiadają zezwolenia prowadzą wojnę podjazdową między sobą, co świadczy o nadmiarze po stronie podaży.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 15.04.2010, 17:20 

Dołączył(a): Wt 8.01.2008, 10:53
Posty: 479
Lokalizacja:
Katowice
aso napisał(a):
Raczej już znacznie wcześniej podjęto stosowne działania. Przejrzyj sobie procedurę wynikającą z ustawy o transporcie drogowym. Nie sądzę, aby w ciągu kilka dni przewoźnik uzyskał zezwolenie na nową linię.


Jak najbardziej się tutaj zgodzę. Nie mniej nie od wczoraj było wiadomo jakie są plany dokonania korekt w rozkładach KM na tej trasie. Patucha więc dobrze wyczuł moment swojego startu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 15.04.2010, 17:28 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
citadis napisał(a):
aso napisał(a):
Raczej już znacznie wcześniej podjęto stosowne działania. Przejrzyj sobie procedurę wynikającą z ustawy o transporcie drogowym. Nie sądzę, aby w ciągu kilka dni przewoźnik uzyskał zezwolenie na nową linię.


Jak najbardziej się tutaj zgodzę. Nie mniej nie od wczoraj było wiadomo jakie są plany dokonania korekt w rozkładach KM na tej trasie. Patucha więc dobrze wyczuł moment swojego startu.


Nie szukałbym aż tak bardzo dalekich związków. Po prostu szukają pieniądza gdzie mogą, widzą że nie ma problemu z uzyskaniem zezwolenia na dobrą trasę, to uruchamiają kolejne kursy. Z punktu widzenia urzędnika dużo łatwiej jest wydać zezwolenie, niż odmówić. A problem PKM-u polega na tym, że nie ma za bardzo narzędzi chroniących go w takiej sytuacji przed nieuczciwą konkurencją. Resztę załatwiają sami pasażerowie, którzy nogami popierają podjazdową konkurencję.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 15.04.2010, 17:53 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
aso napisał(a):
A problem PKM-u polega na tym, że nie ma za bardzo narzędzi chroniących go w takiej sytuacji przed nieuczciwą konkurencją.


Najlepszym narzędziem jest dobra oferta przewozowa ze strony PKM. Trudno, żeby wycinanie kolejnych kursów na tej trasie miało spowodować ograniczenie busiarstwa.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ograniczenie kursów S,J
Napisane: Cz 15.04.2010, 19:29 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
aso napisał(a):
Linią S tak naprawdę mało kto jeździł całą trasą, bo trasa przez Balin czasowo była nieatrakcyjna

Egon napisał(a):
Zgoda, obecny (jeszcze) kształt linii S nawet mnie wydaje się być czymś na kształt Frankensteina

Linia J (przez Byczynę):
Jaworzno Centrum: odjazd 11.33
Chrzanów D.A.: przyjazd 12.00
Czas przejazdu: 27 minut

Linia S (przez Balin):
Jaworzno Centrum: odjazd 11.20
Chrzanów D.A.: przyjazd 11.46
Czas przejazdu: 26 minut

Bezpośrednia linia autobusowa z Chrzanowa do Katowic istniała „od zawsze” i te zmiany to ciąg dalszy historii „wygoda i więcej połączeń”. Nie ma sensu martwić się o przesiadki – przesiadka będzie jedna i szybka, na początku działania tych „usprawnień”.

S-ka natomiast przypomina będziński tramwaj historyczny i tak też zapewne niedługo skończy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 15.04.2010, 19:45 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
memphis napisał(a):
aso napisał(a):
A problem PKM-u polega na tym, że nie ma za bardzo narzędzi chroniących go w takiej sytuacji przed nieuczciwą konkurencją.


Najlepszym narzędziem jest dobra oferta przewozowa ze strony PKM. Trudno, żeby wycinanie kolejnych kursów na tej trasie miało spowodować ograniczenie busiarstwa.


Tylko jakoś bezpośrednia J-ka z Chrzanowa, częstotliwość łączna co 15-20 minut z Jaworzna do Katowic (z dodatkowymi kursami po A4 w godzinach szczytu), utrzymanie przez cały czas bezpośrednich połączeń z centrum Mysłowic do centrum Katowic nie powstrzymały rozwoju busiarstwa. I PKM może ułożyć nawet najlepszy rozkład, ale jeśli kilka minut wcześniej na analogicznej trasie podjedzie jeden lub więcej busiarzy, to w jaki sposób PKM ma mieć jakiekolwiek sensowne przychody? Skoro PKM musi trzymać się rozkładu, to dlaczego w ramach ucziwej konkurencji nie jest to wymagane i egzekwowane od wszystkich przewoźników. Nie będąc gołosłownym i nie szukając daleko, choćby sprawa Skałki. Przy takim podejściu PKM z góry skazany jest na przegraną.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ograniczenie kursów S,J
Napisane: Cz 15.04.2010, 19:54 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ravel napisał(a):
Linia J (przez Byczynę):
Jaworzno Centrum: odjazd 11.33
Chrzanów D.A.: przyjazd 12.00
Czas przejazdu: 27 minut

Linia S (przez Balin):
Jaworzno Centrum: odjazd 11.20
Chrzanów D.A.: przyjazd 11.46
Czas przejazdu: 26 minut


W tym kierunku róznica była mniejsza - przed przebudową centrum 3-4 minuty. W drugą była większa, z racji konieczności objazdu od Stojałowskiego do Pocztowej.

Rozkład z 2008 roku:

S - odjazd z Chrzanowa 15:11, przyjazd do Osiedla Stałego: 15:53.
J - odjazd z Chrzanowa 15:14, przejazd do Osiedla Stałego: 15:48.

S - odjazd z Chrzanowa 22:15, przyzd do Osiedla Stałego 22:54.
J - odjazd z Chrzanowa 22:06, przejazd do Osiedla Stałego: 22:37.

W obydwu przypadkach 8 minut różnicy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 15.04.2010, 20:27 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
aso napisał(a):
Tylko jakoś bezpośrednia J-ka z Chrzanowa, częstotliwość łączna co 15-20 minut z Jaworzna do Katowic (z dodatkowymi kursami po A4 w godzinach szczytu), utrzymanie przez cały czas bezpośrednich połączeń z centrum Mysłowic do centrum Katowic nie powstrzymały rozwoju busiarstwa.


Widać to za mało skoro konkurencja się rozwija.

Cytuj:
I PKM może ułożyć nawet najlepszy rozkład, ale jeśli kilka minut wcześniej na analogicznej trasie podjedzie jeden lub więcej busiarzy, to w jaki sposób PKM ma mieć jakiekolwiek sensowne przychody?


Poza rozkładem jazdy są jeszcze inne metody walki konkurencyjnej - choćby ceny biletów, które podobno w samym Jaworznie skutecznie przetrzebiły busiarstwo. Należy się zastanowić dlaczego pasażerowie z Katowic do Jaworzna wolą jeździć furgonem na kartofle zamiast niskopodłogowym autobusem.

Cytuj:
Skoro PKM musi trzymać się rozkładu, to dlaczego w ramach uczciwej konkurencji nie jest to wymagane i egzekwowane od wszystkich przewoźników.


Oczywiście organy wydające zezwolenie powinny kontrolować ich wykonanie. Tylko jak słyszę, że np. Małopolski UMarsz nawet nie ma aktualnych rozkładów swoich busiarzy, bo oni nie zgłaszają zmian, a nikomu w urzędzie się nie chce tego egzekwować...

Cytuj:
Przy takim podejściu PKM z góry skazany jest na przegraną.


PKM ma bardzo wiele cech, które mogą przyczynić się do jego przewagi konkurencyjnej nad busiarstwem, ale trzeba się jak widać trochę bardziej starać, a nie płakać nad tym jak to wredni busiarze zabierają pasażerów dobremu PKMowi.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 15.04.2010, 20:43 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
memphis napisał(a):
trzeba się jak widać trochę bardziej starać, a nie płakać nad tym jak to wredni busiarze zabierają pasażerów dobremu PKMowi.


No i już wszystko wiadomo. Całej sytuacji winny jest PKM, bo się za mało starał. Przez to stracił pasażerów i to niekorzystnie odbiło się na jego finansach. Zmuszony jest dokonać ograniczeń, a teraz próbuje zwalić winę na prywatnych przewoźników. Prawda, jakież to wszystko proste?

Podoba mi się również stosunek do niepominiętych argumentów rzeczowych: "Widać to za mało skoro konkurencja się rozwija ".


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 15.04.2010, 21:02 

Dołączył(a): Śr 14.04.2010, 20:40
Posty: 5
Lokalizacja:
Jaworzno
Dzwoniłam tam do PKMu
prosze o te emaile ponieważ ta babka mi powiedziala ze jeśli będzie duzo skarg (emailami) to zrobią z tym cos, a jesli nie bedzie zadnego odzewu to od maja wchodzi ten rozklad
powiedziala tez ze trasy juz raczej nie zmienimy no ale godziny da sie wywalczyc
dlatego na stornie pkmu jest napisane ze ''od maja'' ale data nie jest jeszcze na 100%

a co do osoby ktora napisala ze na 8 jest rano dojazd do sosnowca, zgodzę sie ze na 8 jestem w sosnowcu ale na ' 'grota'' maja 10 min opóźnienia a w kolegium na zegadłowicza mają 30 min patrzenia sie w sufit bo zajecia są od 8,30 ;/ a wczesniej 6,47 dla UŚ i dla kolegium 7,47 bylo idealne!! i zapewniam ze na kościelnej wysiada z tego autobusu kolo 20 osob a drugie tyle jedzie dalej ...
słuchajcie tak jak ich zwyzywałam to chyba jeszcze nikogo nie zwysywałam i nikt mi tak cisnienia nie podniosl ;/

jeszcze raz proszę o pomoc...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 15.04.2010, 21:16 

Dołączył(a): Cz 15.04.2010, 20:56
Posty: 6
@memphis:

Cytuj:
Należy się zastanowić dlaczego pasażerowie z Katowic do Jaworzna wolą jeździć furgonem na kartofle zamiast niskopodłogowym autobusem.


Rozumiem, że dysponujesz taką wiedzą? To tylko kwestia zastanowienia się, tak? A ta adekwatna częstotliwość to jaka jest? Co 10 minut? Co 5?
I jeszcze - zdecydowana większość międzymiastowych busów to nie furgony na kartofle. Bullshit to tyleż ładnie brzmiący, co nieprawdziwy. Wsiądź, przejedź się, zobacz.

Cytuj:
Oczywiście organy wydające zezwolenie powinny kontrolować ich wykonanie. Tylko jak słyszę, że np. Małopolski UMarsz nawet nie ma aktualnych rozkładów swoich busiarzy, bo oni nie zgłaszają zmian, a nikomu w urzędzie się nie chce tego egzekwować...


Wskaż proszę, w jaki sposób urzędnik z marszałkowa ma możliwość skontrolowania tego, w jaki sposób busiarz wykonuje rozkład. Umieram z ciekawości.

Cytuj:
PKM ma bardzo wiele cech, które mogą przyczynić się do jego przewagi konkurencyjnej nad busiarstwem, ale trzeba się jak widać trochę bardziej starać, a nie płakać nad tym jak to wredni busiarze zabierają pasażerów dobremu PKMowi.


Z taką wiedzą z przyjemnością PKM zatrudni Cię jako doradcę. Tylko ostrzegam, że bezwzględnie zweryfikuje później osiągnięte przez Ciebie efekty.
I koniec końców - nikt w PKMie nie płacze. Pasażerowie wolą busy? Niech jeżdżą busami. Są lepsze pomysły na wydawanie publicznych pieniędzy niż wożenie 10 pasażerów na krzyż do Katowic czy innego Sosnowca. To, że połączenie kiedyś było i się opłacało, nie oznacza, że i dzisiaj tak być musi.


Ostatnio edytowano Cz 15.04.2010, 21:32 przez sovi, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 15.04.2010, 21:29 

Dołączył(a): Cz 15.04.2010, 20:56
Posty: 6
@DemoniQa:

Cytuj:
Dzwoniłam tam do PKMu


nie, dodzwoniłaś się do MZDiMu.


Cytuj:
słuchajcie tak jak ich zwyzywałam to chyba jeszcze nikogo nie zwysywałam i nikt mi tak cisnienia nie podniosl ;/


naprawdę świetny pomysł na dochodzenie swoich racji. teraz, bijąc się w piersi zapewne, po korekcie rozkładu skruszonym głosem sami zadzwonią do Ciebie, spytać się, czy zmiana Ci się podoba?

autobusów do Sosnowca więcej nie będzie. nie ma takich technicznych możliwości. nową "S" wykonywać będą dwa wozy (więcej ich fizycznie nie ma!). godzinna częstotliwość to wszystko, co można w takim układzie uzyskać. skoro ma być zapewniony dojazd na 8 do Sosnowca (chociażby dla Elektronika, czy dla UŚ), to już z pewnością nic nie pojedzie na 8:30.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 336 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności