Teraz jest Cz 28.03.2024, 17:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 336 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 2.04.2010, 16:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
P Śl napisał(a):
J, E i A znikaja z Dworca PKP - E i J przenosza sie na PKS, a A przelatuje tylko przez Mickiewicza.

Zapewne już się do remontu dworca przygotowują.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 2.04.2010, 17:50 

Dołączył(a): Pt 14.09.2007, 16:05
Posty: 232
Lokalizacja:
Jaworzno
Cytuj:
Zapewne już się do remontu dworca przygotowują.

Oczywiście, w chaosie, który nastąpi nikt o interesy Jaworzna w KZK nie będzie dbał. Trzeba działać szybciej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 2.04.2010, 21:05 
- Moderator -

Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53
Posty: 1677
Lokalizacja:
Siemianowice Śląskie
aso napisał(a):
Nowością jest zataktowanie E i J. W dodatku E codziennie, a nie tylko w robocze.

Hmm ciekawe podejście jest również do tego, że to pośpiech będzie jeździł do nocy a nie Jadwiga. Zawsze wydawało mi się, że wieczorem lepiej obsługiwać więcej przystanków a nie mniej.

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 2.04.2010, 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Crom napisał(a):
Zawsze wydawało mi się, że wieczorem lepiej obsługiwać więcej przystanków a nie mniej.


No tak, z tym, ze tutaj chyba wyszli od tego, że na tych opuszczanych przystankach nie trzeba aż tylu kursów wieczorową porą.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 2.04.2010, 21:31 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Crom napisał(a):
aso napisał(a):
Nowością jest zataktowanie E i J. W dodatku E codziennie, a nie tylko w robocze.

Hmm ciekawe podejście jest również do tego, że to pośpiech będzie jeździł do nocy a nie Jadwiga. Zawsze wydawało mi się, że wieczorem lepiej obsługiwać więcej przystanków a nie mniej.


Podstawowa zasada: J - Krakowska, E - Byczyna. Jeżdżą naprzemiennie. Nie masz tak jak teraz - kursów do kilku krańcówek. Większość osób w godzinach wieczornych i tak jedzie z centrum Katowic. Najeździłem się swego czasu tą linią bardzo dużo, więc akurat o to rozwiązanie byłbym spokojny. Cały problem tyczy się Novotelu i Zawodzia, a te przystanki wieczorem nie są zbyt popularne. Będą one obsługiwane rzadziej, ale nie zostaną wyłączone z obsługi. Nie ma sensu "dla zasady" pakować nadmiaru przystanków.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 4.04.2010, 15:46 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2024
Z "S" też pojechali po bandzie likwidując kursy do Milowic oraz ostatni kurs po 22 który jest trochę popularny.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 4.04.2010, 21:14 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Lukas SC napisał(a):
Z "S" też pojechali po bandzie likwidując kursy do Milowic oraz ostatni kurs po 22 który jest trochę popularny.


Znaczy popieramy muchowozy? Bo to "trochę" to pojęcie baaaaaaaaaardzo względne.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 5.04.2010, 10:59 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
Rozkład S-ki swoim geniuszem nawiązuje do pierwszego rozkładu 88 po zmianach czeladzkich (kiedy nie było możliwości dojazdu z Grodźca do Sosnowca na 6-tą i 8-mą). Rozumiem, że kursy o 18.01 spod dworca i 17.57 z przystanku Jaworzno Centrum są dla tych, co pracują w handlu do godziny 18-tej. Skoro bez problemu mogą dotrzeć do pracy na 10-tą (z Jaworzna 9.32 – przyjazd do Sosnowca 10.09, z Sosnowca 9.21, w Jaworznie 10.02), to fajnie, że i powrót im zapewniono. A jeśli ktoś pracuje do 14-tej, też nie ma problemu. W końcu jest autobus z Sosnowca po czternastej. Dokładnie: minutę po czternastej. No, jeśli ktoś wraca z Jaworzna do Sosnowca, to ma autobus o 13.57.

Zastanawiam się, czy w ogóle jest sens dalszego utrzymywania jedynego bezpośredniego połączenia między sąsiadującymi ze sobą miastami liczącymi 100 i 200 tysięcy mieszkańców. W końcu z powszechnie wyznawaną tutaj filozofią wystarczy, jeśli pasażerowie mogą się wygodnie przesiadać. I w tym przypadku zapewne się przesiądą... Układający jaworznickie rozkłady klientów swojej firmy „wybrali rozkładami”.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 5.04.2010, 14:12 

Dołączył(a): Wt 8.01.2008, 10:53
Posty: 479
Lokalizacja:
Katowice
Nie przeżywaj tak. Póki co przecież to wersja robocza rozkładu, który jeszcze nie wszedł w życie. MZDiM prosi by składano prośby i postulaty w/s ewentualnych zmian.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 5.04.2010, 14:34 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ravel napisał(a):
Rozkład S-ki swoim geniuszem nawiązuje do pierwszego rozkładu 88 po zmianach czeladzkich (kiedy nie było możliwości dojazdu z Grodźca do Sosnowca na 6-tą i 8-mą). Rozumiem, że kursy o 18.01 spod dworca i 17.57 z przystanku Jaworzno Centrum są dla tych, co pracują w handlu do godziny 18-tej. Skoro bez problemu mogą dotrzeć do pracy na 10-tą (z Jaworzna 9.32 – przyjazd do Sosnowca 10.09, z Sosnowca 9.21, w Jaworznie 10.02), to fajnie, że i powrót im zapewniono. A jeśli ktoś pracuje do 14-tej, też nie ma problemu. W końcu jest autobus z Sosnowca po czternastej. Dokładnie: minutę po czternastej. No, jeśli ktoś wraca z Jaworzna do Sosnowca, to ma autobus o 13.57.


Handel i usługi w centrum Jaworzna są na tyle słabo rozwinięte, że nie generują klasycznych godzin dojazdu 10-18 w ujęciu ponadlokalnym. A w przypadku miasta na ciągu problem od Łubowca rozwiązują linie E i J. Zresztą odjazd przed 18-tą z Jaworzna wymuszony jest koniecznością obsługi Szpitala Wojewódzkiego na określoną godzinę. W centrum Sosnowca nie istnieje zmiana na godzinę 14-tą, a w przypadku kursów na strefę ekonomiczną w Milowicach utrzymywaniu dojazdu przestało mieć sens z powodu braku pasażerów. W tej chwili w dojazdach od Jaworzna do Sosnowca podstawową grupę stanowią uczniowe i studenci, a także personel (też coraz mniej) i pacjenci Szpitala Wojewódzkiego. Klasycznych dojazdów do pracy do centrum Sosnowca jest niewiele, a jeżeli są, to bardziej na 7-15, 8-16. Katowice w stosunku do Sosnowca dla mieszkańców Jaworzna są znacznie atrakcyjniejsze, a i tam w ciągu ostatnich lat liczba pasażerów zmniejszyła się. Spadek pasażerów na linii S to również kwestia przewoźników prywatnych, którzy coraz agresywniej atakują linie ponadlokalne, w przypadku Sosnowca dosłownie "pilotując" linię S (kiedyś byłem świadkiem, jak przed samą 15-tą jeden z minibusów zawracał na 3 Maja na wysokości skarbówki, bo inaczej nie zsążyłby podjechać planowej S oraz innego busa). Nie jestem nadmiernym optymistą co do S i tego rozkładu, bo doskonale znam tą linię i to, ile z niej można wyciągnąć i jakie będą konsekwencje wdrożenia nowego rozkładu, ale wylewanie wiadra pomyj bez bliższego zapoznania się z sytuacją jest trochę nie na miejscu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 5.04.2010, 21:00 

Dołączył(a): Wt 10.01.2006, 19:40
Posty: 370
Lokalizacja:
Sosnowiec
aso napisał(a):
Lukas SC napisał(a):
Z "S" też pojechali po bandzie likwidując kursy do Milowic oraz ostatni kurs po 22 który jest trochę popularny.


Znaczy popieramy muchowozy? Bo to "trochę" to pojęcie baaaaaaaaaardzo względne.

Wbrew pozorom od Sosnowca większość miejsc siedzących w ostatnim kursie do Jaworzna była zajęta.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 5.04.2010, 22:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Witja S-c napisał(a):
aso napisał(a):
Lukas SC napisał(a):
Z "S" też pojechali po bandzie likwidując kursy do Milowic oraz ostatni kurs po 22 który jest trochę popularny.


Znaczy popieramy muchowozy? Bo to "trochę" to pojęcie baaaaaaaaaardzo względne.

Wbrew pozorom od Sosnowca większość miejsc siedzących w ostatnim kursie do Jaworzna była zajęta.
Z ciekawości spytam - a ile było od Milowic do Sosnowca?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 6.04.2010, 5:18 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
YoMaHa napisał(a):
Z ciekawości spytam - a ile było od Milowic do Sosnowca?


Zdarzały się kursy wieczorne, gdzie w dwie strony łączna liczba pasażerów była jednocyfrowa i niska, a w skrajnych przypadkach jechał sam kierowca. Dwucyfrową łączną dla obydwu kierunków na wymienionym odcinku rzadko kiedy udawało się uzyskać.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 6.04.2010, 19:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
Nie jestem ekspertem od linii S, więc nie wiem, czy przerzedzanie rozkładów i zlikwidowanie kursów do Milowic jest słuszne czy nie. W każdym razie jedno mogę stwierdzić - nie zadano sobie trudu, żeby odjazdy/przyjazdy "eSki" skoordynować z czymkolwiek. Tak do 300, jak i do 319 w miarę dopasowane kursy są ze trzy (razem). Może nie ma takiej potrzeby, może te potrzeby przewozowe w relacjach typu Chrzanów - Sosnowiec przejmą/przejęli prywaciarze, ale takie projektowanie rozkładów to IMO albo strzał we własną stopę, albo celowe wygaszanie popytu.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 6.04.2010, 20:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 8.09.2007, 21:20
Posty: 1199
Lokalizacja:
Tarnowskie Góry.
Egon napisał(a):
Tak do 300, jak i do 319 w miarę dopasowane kursy są ze trzy (razem).

No właśnie, ten proponowany rozkład jazdy został ułożony raczej bezmyślnie...

_________________
5:00 księżyc nad Bogucicami sześćset jeden ( 601<--) sunie pustymi arteriami.PUP/Sed-Baz.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 6.04.2010, 23:20 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Jak już wspomniano wyżej, linie ponadlokalne podjeżdżane są intensywnie przez busiarstwo, nic więc dziwnego że przewozy spadają. Z punktu widzenia Jaworzna, które kursy wypadowe musi pokryć z własnej kieszeni, takie zmiany są dość pragmatyczne - lepiej poprawić ofertę w granicach miasta, co bez wątpienia nastąpi wraz z wejściem nowych rozkładów w życie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 7.04.2010, 13:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
butthead napisał(a):
lepiej poprawić ofertę w granicach miasta, co bez wątpienia nastąpi wraz z wejściem nowych rozkładów w życie.

Tak to wygląda na papierze, a jak będzie w rzeczywistosci to się zobaczy. Obawiam się, czy więcej autobusów i więcej kursujących tuż przed nimi busów na głównym ciągu komunikacyjnym nie doprowadzi do jego przytkania. Wątpię, aby po zmianie rozkładów ludzie nagle masowo zrezygnowali z samochodów, a nawet przypuszczam, że dojeżdżający w kierunku Sosnowca po przetrzebieniu "eSki " częściej zaczną korzystać z własnego środka transportu.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 7.04.2010, 14:30 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Egon napisał(a):
butthead napisał(a):
lepiej poprawić ofertę w granicach miasta, co bez wątpienia nastąpi wraz z wejściem nowych rozkładów w życie.

Tak to wygląda na papierze, a jak będzie w rzeczywistosci to się zobaczy. Obawiam się, czy więcej autobusów i więcej kursujących tuż przed nimi busów na głównym ciągu komunikacyjnym nie doprowadzi do jego przytkania.


Raczej rzekłbym odwrotnie. Dobra pozycja PKM na strategicznym ciągu wykruszy trochę tego tałatajstwa. Zwłaszcza, że w relacjach wewnątrzmiejskich busy są droższe od biletu jednorazowego, opłaconego kartą elektroniczną z check-in - check-out. Oglądałeś chociaż raz trasę i rozkład busa B10?

Egon napisał(a):
Wątpię, aby po zmianie rozkładów ludzie nagle masowo zrezygnowali z samochodów, a nawet przypuszczam, że dojeżdżający w kierunku Sosnowca po przetrzebieniu "eSki " częściej zaczną korzystać z własnego środka transportu.


Piszesz ogólniki. Potrafisz przedstawić jakieś konkretne wyliczenia, które pokazywałyby, dlaczego przy obecnej pozycji konkurencyjnej linii S, danej wielkości i charakterystyce pasażeropotoku, danym poziomie kosztów ponoszonych przez gminę Jaworzno na finansowanie pracy eksploatacyjnej poza granicami miasta, należy odpowiednio ukierunkować ofertę?

To, co napisałeś, ja mogę skomentować w prosty sposób: za dużo do stracenia nie ma, gdyż pomimo tego, że rozkład linii S przez 5 lat ulegał tylko kosmetycznym zmianom, liczba pasażerów systematycznie zmniejszała się i patrząc na sposób finansowania konieczne jest podjęcie niepopularnych decyzji. Ci, co mieli się przesiąść, to już dawno się przesiedli. Na własne auta albo na działającą na granicy prawa konkurencję.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 7.04.2010, 16:20 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
aso napisał(a):
Zwłaszcza, że w relacjach wewnątrzmiejskich busy są droższe od biletu jednorazowego, opłaconego kartą elektroniczną z check-in - check-out.

A nie woza te busy przypadkiem na sobie kartek "na terenie Jaworzna 1 zł" ? Albo to jakies inne busy byly i inne miasto, bo gdzies mi dzwoni ale nie wiem czy w tym kosciele ;).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 7.04.2010, 16:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
aso napisał(a):
Raczej rzekłbym odwrotnie. Dobra pozycja PKM na strategicznym ciągu wykruszy trochę tego tałatajstwa. Zwłaszcza, że w relacjach wewnątrzmiejskich busy są droższe od biletu jednorazowego, opłaconego kartą elektroniczną z check-in - check-out. Oglądałeś chociaż raz trasę i rozkład busa B10?

Obyś miał rację. Jednakże uważam, że mój wariant również może się sprawdzić. Pożyjemy, zobaczymy.
Co do B-10 - dawno nie byłem w Jaworznie, zdaje się że zrobiło się z tego kilka wersji różniących się tylko przewoźnikiem. Trasę znam (o ile od 2 lat się nie zmieniła), rozkład widziałem, ale fakt że nigdy nie porównywałem go z rozkładem PKM. Tylko nie załapałem, dlaczego mnie o to zapytałeś.

aso napisał(a):
Piszesz ogólniki. Potrafisz przedstawić jakieś konkretne wyliczenia, które pokazywałyby, dlaczego przy obecnej pozycji konkurencyjnej linii S, danej wielkości i charakterystyce pasażeropotoku, danym poziomie kosztów ponoszonych przez gminę Jaworzno na finansowanie pracy eksploatacyjnej poza granicami miasta, należy odpowiednio ukierunkować ofertę?

Nie - po prostu staram się myśleć. Może się i mylę, bo rzadko bywam w tamtych rejonach, eSką jechałem raz w życiu i żadnych charakterystyk pasażeropotoków na tej linii nie znam. Wyraziłem tylko swoje przypuszczenia po porównanu starych i nowych rozkładów i tras. Ot, pesymista ze mnie... ;-)

aso napisał(a):
To, co napisałeś, ja mogę skomentować w prosty sposób: za dużo do stracenia nie ma, gdyż pomimo tego, że rozkład linii S przez 5 lat ulegał tylko kosmetycznym zmianom, liczba pasażerów systematycznie zmniejszała się i patrząc na sposób finansowania konieczne jest podjęcie niepopularnych decyzji. Ci, co mieli się przesiąść, to już dawno się przesiedli. Na własne auta albo na działającą na granicy prawa konkurencję.

A teraz te resztki też się przesiądą i eSkę będzie można spokojnie zlikwidować. Nie będzie nabierała opóźnień, nie będzie krążyła po remontowanych drogach, nie będą niszczone autobusy, nie trzeba będzie dopłacać, będzie święty spokój. Komunikacja publiczna wg GOP i okolic :-(

Zastanawiam się, dlaczego spadała liczba pasażerów. Przecież z Jaworzna do Sosnowca busiarze raczej nie jeżdżą. Jakieś totalne zamykanie zakładów czy szkół w obydwu miastach też raczej nie miało miejsca. Może wina leży po stronie różnych taryf i rosnących cen biletów? A może winne są te "kosmetyczne zmiany" - przesunięcia o minutę w przód, ale tak, że ludziom tego małego odcinka czasu zabrakło na zdążenie na autobus? Tak niegdyś postąpiono z bliską mi linią 657 i choć potem to naprawiono, to utraconych pasażerów nie dało się już odzyskać. A teraz rozpowszechnia się opnię, że autobusy na odcinku Panewniki - Ligota jeżdżą puste i linię należy skrócić/zlikwidować/obsługiwać rzadziej i mniejszym taborem. Klasyczne wygaszanie poytu. Nie odpowiada mi "kształtowanie potrzeb pasażerów" (jak to w innym wątku ujął kolega Sadorg) przez ludzi używających mózgu jako urządzenia peryferyjnego.

Uff, trochę się wzburzyłem ;-)

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 336 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności