Teraz jest Cz 28.03.2024, 22:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 336 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 30.05.2010, 20:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Egon napisał(a):
1. Skoro wpływy z biletów i reklam nie wystarczają i linie muszą być dotowane, to o ile nic się ostatnio nie zmieniło, dla Chrzanowa, Katowic, Mysłowic i Sosnowca takie same prezenty są fundowane nadal.

No nie takie same, bo linie mają dowozić mieszkańców Jaworzna do Katowic.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 30.05.2010, 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
adam86 napisał(a):
No nie takie same, bo linie mają dowozić mieszkańców Jaworzna do Katowic.

Jasne. Znika prezent "z Chrzanowa do Katowic" i odwrotnie.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 30.05.2010, 21:11 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Egon napisał(a):
Ale z moich wyżej opisanych przemyśleń wynika, że jeżeli w kogoś ma to uderzyć, to raczej nie w mieszkańców Katowic czy Chrzanowa, a właśnie Jaworzna, a ściślej mówiąc jego dzielnic. Ucierpią ci, którym nie opłaca się kupować biletu okresowego, a mają potrzebę pokonania odcinka np. z Łubowca do Chrzanowa, czy z Wilkoszyna do Mysłowic.


Wymyślaj i kombinuj sobie dalej... A mnie się już zwyczajnie wyjaśniać dalej nie chce. Wszystkiego i tak nie można napisać - bo forum jest publiczne, poza tym w żadnym stopniu nie jestem osobą upoważnioną. Wziąłem udział w dyskusji, by pewne rzeczy wyjaśnić (na tyle, na ile może to zrobić osoba postronna). Dla mnie bilans całej reformy jest wbrew pozorom dodatni, a kto chce, niech sobie szuka "drugiego dna" i bawi się w "dziennikarstwo śledcze". Z mojej strony zamykam udział w tej dyskusji.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 30.05.2010, 21:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
aso napisał(a):
Wymyślaj i kombinuj sobie dalej... A mnie się już zwyczajnie wyjaśniać dalej nie chce.

Jeszcze tylko jedno pytanie (niekoniecznie do Ciebie) - ile autobusów razem obsługuje obecnie linie A, E, J, S, 300 i 319? Ile było ich przed reformą?

aso napisał(a):
Wszystkiego i tak nie można napisać - bo forum jest publiczne, poza tym w żadnym stopniu nie jestem osobą upoważnioną. Wziąłem udział w dyskusji, by pewne rzeczy wyjaśnić (na tyle, na ile może to zrobić osoba postronna).

To po cholerę się w ogóle odzywałeś? Upewniam się w przekonaniu, że byłeś zaangażowany w tę radosną twórczość o wiele bardziej, niż się do tego przyznajesz :-/ W każdym razie dziękuję za udzielone wyjaśnienia, wiele spraw pomogły mi zrozumieć.

aso napisał(a):
Dla mnie bilans całej reformy jest wbrew pozorom dodatni.

Zależy, od której strony na niego spojrzeć i jak długo patrzeć ;-)

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 30.05.2010, 22:41 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Egon napisał(a):
aso napisał(a):
Wszystkiego i tak nie można napisać - bo forum jest publiczne, poza tym w żadnym stopniu nie jestem osobą upoważnioną. Wziąłem udział w dyskusji, by pewne rzeczy wyjaśnić (na tyle, na ile może to zrobić osoba postronna).

To po cholerę się w ogóle odzywałeś? Upewniam się w przekonaniu, że byłeś zaangażowany w tę radosną twórczość o wiele bardziej, niż się do tego przyznajesz :-/ W każdym razie dziękuję za udzielone wyjaśnienia, wiele spraw pomogły mi zrozumieć.


Bo pomimo relatywnie krótkiego (ponad rocznego) okresu moich dojazdów do Jaworzna, mam szacunek do tego, co się w tym mieście robi, aby ta komunikacja dalej funkcjonowała (mimo wielu niesprzyjających okoliczności) i zwyczajnie pewne kwestie nie są mi obojętne. Zawsze (z przyczyn oczywistych) linie ponadlokalne były mi bliższe od linii lokalnych. Natomiast mam ogólny obraz całego systemu jaworznickiego (podobnie jak kilka innych osób z forum, związanych w jakiś sposób z Jaworznem). A jeżeli uwazasz, że to co napisałem jest niewystarczające, wystosuj po prostu oficjalne pismo do MZDiM.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 31.05.2010, 21:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
aso napisał(a):
A jeżeli uwazasz, że to co napisałem jest niewystarczające, wystosuj po prostu oficjalne pismo do MZDiM.

A jest szansa, że odpiszą? KZK GOP zignorował 6 moich ostatnich pism, mimo że wysyłałem listem poleconym.
Co mogłeś to fajnie wyjaśniłeś, za co podziękowałem. Ale niektóre rzeczy po prostu nie mieszczą się w mojej logice. Jaworzno funduje prezenty Chrzanowowi i Katowicom. Jeśli je zafunduje w postaci jednej linii, to owszem, przewiozą się nią pasażerowie na trasie Katowice - Chrzanów. Ale też przyniosą parę groszy za bilety. Jeżeli natomiast te prezenty będą dwoma osobnymi liniami, jest duże prawdopodobieństwo utraty tych pasażerów na rzecz komunikacji prywatnej - zbiorowej lub indywidualnej. I nie jest to zależne od faktu, czy ZKKM dorzuci się do Jotki lub trzysetki, czy nie. Jak wspomniałem, zakładam, że większość takich pasażerów kupi(ła) bilety mesięczne, więc nawet po podzieleniu linii nie płaci więcej. Ale straci komfort bezpośredniego dojazdu, więc najprawdopodobniej zrezygnuje z usług PKM. A już na pewno zrezygnują pasażerowie nie kupujący biletów miesięcznych, jeśli busem czy samochodem odbędą podróż po najkrótszej trasie bez przesiadki. No chyba, że taka podróż J + 300 będzie dużo tańsza i niewiele dłuższa, ale w to nie wierzę...

Ja nie zamierzam występować przeciw MZDiM/PKM - wręcz przeciwnie, zależy mi na tym, żeby organizowana przez nich komunikacja była jak najlepsza (mimo że mnie bezpośredno prawie nie dotyczy). Ale jak widzę takie knoty jak pierwotny projekt rozkładu eSki, to zwracam na nie uwagę. Bardziej zainteresowani ode mnie z pewnością też to zauważyli, bo jednak znacząca poprawa nastąpiła ;-)

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 31.05.2010, 22:47 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
aso napisał(a):
Gmina Jaworzno finansowała połączenia na terenie gminy Chrzanów ze swojego budzetu, realizując tym samym zadania, których nie realizował ich własny samorzad terytorialny.

To jest prawda, ale nie cała, powiedziałbym nawet, że cząstkowa. Przecież z tych linii korzystali także mieszkańcy Jaworzna, ponadto tylko po części komunikacja jest finansowana przez gminę, udział pasażerów chyba nie jest taki mały. Niewiele pod tym względem się zmieniło, bo autobusy jeżdżą nadal tymi samymi trasami, tylko linie są podzielone. Nie znam szczegółów na ile zmiany rozkładów jazdy wpłynęły na finansowanie tych linii, ale chyba nie wiele.
Cytuj:
Mieszkańcy płacą podatki w swojej gminie, w takim razie od "swojego" (czyli podmiotu realizującego w imieniu gminy zadania ustawowe z zakresu lokalnego tranmsportu zbiorowego) organizatora transportu takich połączeń, jakie mają zaspakajać potrzeby lokalnej społeczności w omawianym zakresie. Pasażer płaci bilet wtedy, kiedy korzysta z usługi, a połączenia komunikacji miejskiej realizuje się również w godzinach, kiedy rachunek ekonomiczny w żaden sposób nie przemawia za ich uruchamianiem, ale czyni się to ze względów społecznych i niezależnie od tego, czy ten pasażer jedzie, czy nie.

Tu właśnie wychodzi niedoskonałość systemu w którym finansowanie komunikacji spada na gminy, jeśli dotyczy to komunikacji międzygminnej.
Albowiem jak piszesz :
Cytuj:
Pasażer chce mieć komunikację? Proszę bardzo, ale niech oczekuje tego od "swojego" organizatora lokalnego transportu zbiorowego, a nie od "cudzego".

Jaki pasażer (mieszkaniec której gminy) i co znaczy "od swojego" w przypadku jeśli jedna linia służy pasażerom np z trzech lub więcej różnych gmin, zarówno tym podróżującym tylko w obszarze jednej z nich jak i tym którzy jeżdżą pomiędzy nimi we wszelkich możliwych kombinacjach. Oczywiscie najprostszą odpowiedzią jest, aby w ogóle takich linii nie tworzyć, niech każdy dojeżdża do granicy gminy i tam się przesiada, a w najlepszym razie niech po każdym przekroczeniu granicy kupuje oddzielny bilet tak jak to "geniusze" od ekonomii komunikacji wymyślili ongiś w przypadku linii tramwajowej Zgierz - Łódź - Pabianice.
A przecież takie rozwiązania są absurdalne nie tylko ze względu na utrudnienie życia pasażerom, ale również i z tego względu, że np gmina Jaworzno "fundowała" mieszkańcowi Chrzanowa przejazd linią J z Chrzanowa do Katowic, a co to zmienia jeśli ten sam pasażer jedzie z Chrzanowa do Jaworzna linią 300 i tu przesiada sie na J do Katowic. Właściwie wiem co zmienia - po prostu pasażer taki, tylko w skrajnej ostateczności skorzysta z tej usługi, w większosci przypadków wybierze przejazd prywatnym busem, PKS-em lub zamieni "bus na wóz".
Dopiero takim wypadku Jaworzno nie robi "prezentu" podróżującym pomiędzy Chrzanowem, a Katowicami czy Mysłowicami. A więc o to chodziło ?
Cytuj:
Piszesz o minusach. Zbilansuj takze druga stronę, czyli ile zyskają na poprawie komunikacji pasażerowie podróżujący z Chrzanowa TYLKO do Jaworzna (i z powrotem).

Tym plusem jest dużo większa punktualność autobusów jadących w kierunku Chrzanowa, przy czym dotyczy to kilku kursów w ciągu dnia i to linii J, bo autobusy z Sosnowca na takie problemy z korkami nie napotykały. A ten problem można było w znacznym stopniu rozwiązać inaczej, a mianowicie w kierunku Chrzanowa przedłużyć linię A (korków w Katowicach w ten sposób nie ominie sie, ale już "zatkanie" miasta przy jakichś zdarzeniach w tunelu oraz korki w Mysłowicach - tak), a J skrócić do Jaworzna. Kursów A przydałoby się wówczas troche więcej, a ponadto odcinek Jaworzno - Chrzanów uzupełnić linią 300. Linię S pozostawić bez zmian skracajac ją do centrum Sosnowca, zapewniałaby dojazd do Chrzanowa z Sosnowca i Mysłowic. Na takim rozwiazaniu skorzystaliby także jeżdżący pomiędzy Katowicami a Chrzanowem, ponieważ czas przejazdu uległby skróceniu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 31.05.2010, 23:10 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ludw_K napisał(a):
Linię S pozostawić bez zmian skracajac ją do centrum Sosnowca, zapewniałaby dojazd do Chrzanowa z Sosnowca i Mysłowic.


Miałem się nie wypowiadać już... Ale to jest piękny przykład, jak kosztem kilkuset wozokm w skali tygodnia strzelić sobie w stopę. Skracając linię w ten sposób odcinamy ją od dwóch ważnych generatorów o znaczeniu ponadlokalnym, czyli Uniwersytetu Śląskiego i Szpitala Wojewódzkiego, czyli właśnie tych miejsc, do których dojazdy z Jaworzna są istotne. Znaczenie tych generatorów przewozów dla linii S potwierdzają badania napełnień, gdzie w wybranych kursach nawet połowa pasażerów jedzie właśnie dalej, niż do centrum. Zresztą - w jednym z wątków sovi podał, które godzin są istotne w dojazdach na Szpital. I wbrew pozorom te kursy mają większy sens, niż dołożone "na siłę" kursy wieczorne, gdzie dla kilku osób wykonuje się taką liczbę kilometrów, która pozwala utrzymać szczytową brygadę przerywaną na linii wewnątrzmiejskiej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 1.06.2010, 22:02 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
aso napisał(a):
Ale to jest piękny przykład, jak kosztem kilkuset wozokm w skali tygodnia strzelić sobie w stopę. Skracając linię w ten sposób odcinamy ją od dwóch ważnych generatorów o znaczeniu ponadlokalnym, czyli Uniwersytetu Śląskiego i Szpitala Wojewódzkiego, czyli właśnie tych miejsc, do których dojazdy z Jaworzna są istotne. Znaczenie tych generatorów przewozów dla linii S potwierdzają badania napełnień, gdzie w wybranych kursach nawet połowa pasażerów jedzie właśnie dalej, niż do centrum.

No cóż, jak każdy nie zawsze wszystko przemyślę do końca. W tym wypadku - od razu przyznaję - racja jest po Twojej stronie, a ja się zagalopowałem. Nie wziąłem pod uwagę, że tak liczna grupa pasażerów dojeżdża z kierunku Jaworzna do w/w obiektów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 28.12.2010, 15:57 

Dołączył(a): Wt 28.12.2010, 15:45
Posty: 5
Lokalizacja:
Jaworzno
Witam wszystkich :)

Jest jeszcze jeden ważny aspekt takiego, a nie innego rozdzielenia.
Nowe autobusy, które zakupiło Jaworzno - w sporej mierze na obsługe lini ponadlokalnych, nie mogą być wykorzystywane do połączeń między województwami (zgodnie z warunkami dofinansowania zakupu).
Czyli - albo by miasto musiało świadomie rezygnować z wysyłania nowych wozów na niektóre kursy - te ponadlokalne - w zamian wysyłając stare (co komplikowałoby obsługe lini). Albo i tak musiałoby podzielic linię tak jak obecnie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re:
Napisane: So 19.03.2011, 8:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
nomad_fh napisał(a):
Witam wszystkich :)

Jest jeszcze jeden ważny aspekt takiego, a nie innego rozdzielenia.
Nowe autobusy, które zakupiło Jaworzno - w sporej mierze na obsługe lini ponadlokalnych, nie mogą być wykorzystywane do połączeń między województwami (zgodnie z warunkami dofinansowania zakupu).
Czyli - albo by miasto musiało świadomie rezygnować z wysyłania nowych wozów na niektóre kursy - te ponadlokalne - w zamian wysyłając stare (co komplikowałoby obsługe lini). Albo i tak musiałoby podzielic linię tak jak obecnie.

Tak, ten powód jest chyba najbardziej istotny i nie ma co mydlić oczu historiami o udogodnieniach dla pasażerów.

Ale tego starego kotleta postanowiłem odgrzać w nieco innym celu. Mianowicie dziwi mnie słabe wykorzystanie Solarisów po sprowadzeniu MANów. Czy naprawdę potrzeby przewozowe w Jaworznie są za małe na wykorzystanie tych pojazdów? Ostanio dość często się tam pojawiałem, zwłaszcza w soboty i niedziele i np. takiego 307 nigdy pustego nie widziałem, i to mimo konkurencji busiarzy. 305, 313 i 314 również przyzwoicie zapełnione, w szczycie na 312 też przysługiwałoby coś większego niż solówka. No i 300 - w niedzielę, 6 marca widziałem tam takie coś, co miało jedną parę drzwi z lewej strony (nie fotografowałem, bo byłem po niewłaściwej stronie słońca, a nie miałem czasu czekać aż wróci) i jechało chyba z nadkompletem "ładunku". Ja wiem, że to zadanie Elbudu, ale IMO Solaris, czy też inny autobus dłuższy niż 12m, powinien tam być normą, a nie promocją.
Możnaby też uwolnione z E i J pojazdy wykorzystać na A, no ale to też tylko szczytówka.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: So 19.03.2011, 9:19 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
A ja sie pytam po cholere te uzywance przyjechaly, skoro nie ma co z Solarisami zrobic, jak piszesz ?

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: So 19.03.2011, 9:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
P Śl napisał(a):
A ja sie pytam po cholere te uzywance przyjechaly, skoro nie ma co z Solarisami zrobic, jak piszesz ?

Zaś takiego ich zatrzęsienia nie ma. Część już skasowano, a na rezerwie też coś musi być. A nuż nagle na A czy 306 sztywniak okaże się niewystarczający? A jak tak się dobrze przypatrzeć, to wszystie 14 (a z Hessem 15) sztuk (używki + SU15) zatrudnienie by mogły znaleźć:

2 x A
2 (lub 3) x 300,
2 x 305,
1 x 306,
2 x 307,
1 x 312,
1 x 313,
2 x 314,
1 x 321bis

Nawet braknie, bo nie policzyłem 302. Ale zakładam, że tam na plany wielkopojemne wystarczy 15-metrowych MANów.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: So 19.03.2011, 16:43 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
P Śl napisał(a):
A ja sie pytam po cholere te uzywance przyjechaly
Widocznie szefostwo spółki uznało, że jest potrzeba wymiany taboru na nowszy, wszak kilkunastoletnich wozów wciąż kilka jest na stanie. Przykładanie do Jaworzna miarki według standardu "wiodących" przewoźników komunalnych z regionu już dawno przestało mieć sens.

P.S.: Przy okazji jako kolejny moderator zwracam uwagę, aby Twoje posty stały się bardziej wyważone.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: Nd 20.03.2011, 14:30 

Dołączył(a): Pt 14.09.2007, 16:05
Posty: 232
Lokalizacja:
Jaworzno
Nie rozumiem na czym polega rozpacz o brak Solarisów na mieście. W dni robocze przecież przeciętnie 5/6 jest na trasie! Na rezerwie to czekają głównie Mercedesy. Po drugie plan jest tak skonstruowany, żeby w maksymalny sposób wykorzystywać pojazdy z dofinansowania UE. Poza szczytem naprawdę ciężko o starszy autobus na trasie. Nie uwierzę też, że pasażerowie nie mieszczą się do solówek w Jaworznie... Jedyne skargi na pojemność taboru, to właśnie linia A, z której po fali protestów ściągnięte zostały wozy 15 m.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: Pn 21.03.2011, 0:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
PKM&WPK napisał(a):
Nie rozumiem na czym polega rozpacz o brak Solarisów na mieście. W dni robocze przecież przeciętnie 5/6 jest na trasie!

Ale w zasadzie tylko na szczytówkach. Wydaje mi się, że mogłyby być wykorzystane lepiej. No ale ja jestem tylko hobbystą, a nie zawodowcem ;-)

PKM&WPK napisał(a):
Nie uwierzę też, że pasażerowie nie mieszczą się do solówek w Jaworznie...

Napisałem to, co zobaczyłem. Nie twierdzę, że się nie mieszczą, ale komfort podróży na zaobserwowanym kursie 307 był niski. Może trafiłem na jakiś wyjątki... ;-)

PKM&WPK napisał(a):
Jedyne skargi na pojemność taboru, to właśnie linia A, z której po fali protestów ściągnięte zostały wozy 15 m.

Fakt, nie wziąłem pod uwagę trasy z Jaworzna do Katowic.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: koniec linii 321
Napisane: Cz 22.12.2011, 8:31 

Dołączył(a): Śr 15.11.2006, 13:29
Posty: 46
od 24 grudnia 2011 likwidacji ulega linia 321 Mysłowice-Jaworzno. czy to koniec komunikacji pkm jaworzno na tym odcinku? cos w zamian? http://www.pkm.jaworzno.pl/www/2011/12/ ... polskiego/


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: koniec linii 321
Napisane: Pt 23.12.2011, 17:16 

Dołączył(a): So 26.03.2011, 13:44
Posty: 29
Tak; wysoce urokliwy spacer od Wysokiego Brzegu do Brzezinki - nad Przemszą i pod DK-1 ...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: koniec linii 321
Napisane: Śr 2.05.2012, 20:10 

Dołączył(a): Pt 14.09.2007, 16:05
Posty: 232
Lokalizacja:
Jaworzno
Na koniec mała ciekawostka znaleziona gdzieś tam :)

http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... 158yg.jpg/


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: koniec linii 321
Napisane: Śr 2.05.2012, 22:04 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
PKM&WPK napisał(a):
Na koniec mała ciekawostka znaleziona gdzieś tam :)

http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... 158yg.jpg/


Piękne :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 336 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności