Teraz jest Cz 28.03.2024, 10:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 336 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: koniec linii 321
Napisane: Cz 3.05.2012, 11:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
PKM&WPK napisał(a):
Na koniec mała ciekawostka znaleziona gdzieś tam :)

http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... 158yg.jpg/


Wow, na maszynie wypisany! Z informacji, które do mnie dotarły sądziłem, że te naklejki były wypisywane ręcznie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: koniec linii 321
Napisane: Cz 3.05.2012, 13:46 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4384
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
YoMaHa napisał(a):
Wow, na maszynie wypisany! Z informacji, które do mnie dotarły sądziłem, że te naklejki były wypisywane ręcznie.

Na zbiorczej tablicy na dworcu w Tarnowskich Górach takie tabliczki były właśnie ręcznie wypisywane.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: koniec linii 321
Napisane: Cz 3.05.2012, 19:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1433
Lokalizacja:
Sosnowiec
W Sosnowcu przynajmniej na niektórych przystankach też. "Kurs, który w pierwszej kolejności może być zawieszony" :)

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: koniec linii 321
Napisane: Cz 3.05.2012, 19:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
JacekSo napisał(a):
Na zbiorczej tablicy na dworcu w Tarnowskich Górach takie tabliczki były właśnie ręcznie wypisywane.

W Katowicach też były wypisaywane ręcznie. Bardzo często były zrywane, a później cięte w ukośne kwadraty (tzn. nie te zerwane, tylko nowe) - być może nawet przez WPK, bo wtedy trudniej było je zerwać. Często także były przypalane zapalniczkami.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: koniec linii 321
Napisane: Pn 7.05.2012, 9:12 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
Za czasów WPK jak wypadło po kolei 5 kursów, to nie ma się co dziwić, że ze złości pasażerowie wyginali, rysowali, drapali i przypalali rozkłady. W Katowicach przeważnie były na białym-kremowym tle pisane czarnym tuszem ręcznie (piórkiem typu "redis"?), a następnie pokrywane bezbarwnym lakierem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: koniec linii 321
Napisane: Śr 27.06.2012, 21:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Rowerowa wizja lokalna wykazała, że w rejonie zawieszonego (?) przystanku Brzezinka Chrzanowska (także pytajnik co do nazwy, w każdym razie ostatni przed remontowanym wiaduktem), na wylocie ulicy Cmentarnej, stoi sobie w miarę nowy znak D15. "Goły", bez oznaczeń KZK GOP. Ktoś tam rozważał uruchomienie komunikacji zastępczej za 321? :P

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Autobusy z Jaworzna nie pojadą od stycznia do Chrzanowa ?
Napisane: Wt 16.10.2012, 7:14 

Dołączył(a): Pt 29.06.2007, 10:27
Posty: 5
Lokalizacja:
Jaworzno
http://jaworzno.naszemiasto.pl/artykul/ ... 7418,1,3,5

Ciekawe jak to będzie... Jeżeli tak się stanie to minibusy na tym ugrają najwięcej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: Śr 24.10.2012, 10:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
http://www.zkkm.org.pl/index.php?option ... o-chrzanow

Jednym słowem KPINA!

Cytuj:
Dla zapewnienia społeczności lokalnej, w tym m.in. mieszkańcom dzielnicy Kąty, komunikacji do Jaworzna i Chrzanowa w podobnym zakresie jak dotychczas, dostosowany zostanie rozkład jazdy prywatnych przewoźników do obecnych kursów linii 300, w tym w szczególności w godzinach wczesnych porannych i późnych wieczornych


Kretynizm do n-tej potęgi- jak należy tłumaczyć pozbawianie całej dzielnicy komunikacji z miastem? Przecież to jest debilizm niespotykany w kraju- bo nie wiem, czy w jakimś mieście w PL posiadającym KM jest dzielnica, której połączenie z centrum zapewnia wyłącznie minibusiarstwo. Takim Sławkowem to zalatuje z czasów bez 634... Rejon podobny.

A w te ustalenia o ilości kursów zupełnie nie wierzę- jeśli ktoś ma tam jeździć komercyjnie to sobie pojeździ tyle ile chce- i ZKKM mu może. To samo z miesięcznymi- ZKKM olewając Kąty skazuje tych co tam mieszkają i tych co do tej dzielnicy jadą na jazdę busiarzami. A busem można jechać z domu, nie trzeba czekać na jakieś bylejakie autobusy...

W ogóle p. Dyszy tak durnowatym pismem zasługuje na jakąś nagrodę, bo ten sposób załatwienia sprawy jest tak dalece głupi, że aż strach.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: Śr 24.10.2012, 17:22 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Gdy pojawiają się problemy, to najważniejsze znaleźć ustawę, którą można się zasłonić... Tak na marginesie, to radosne pomysły spiętrzania się busików do Katowic w kluchę mogą zostać przyblokowane na etapie zatwierdzania rozkładu jazdy?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: Śr 24.10.2012, 17:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
butthead napisał(a):
Gdy pojawiają się problemy, to najważniejsze znaleźć ustawę, którą można się zasłonić... Tak na marginesie, to radosne pomysły spiętrzania się busików do Katowic w kluchę mogą zostać przyblokowane na etapie zatwierdzania rozkładu jazdy?

A czy gmina Katowice nie ma w tej sprawie nic do powiedzenia? Musi wpuszczać te busiki na swój teren? Gdzie niby one mają się zmieścić?

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: Śr 24.10.2012, 19:13 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Egon napisał(a):
butthead napisał(a):
Gdy pojawiają się problemy, to najważniejsze znaleźć ustawę, którą można się zasłonić... Tak na marginesie, to radosne pomysły spiętrzania się busików do Katowic w kluchę mogą zostać przyblokowane na etapie zatwierdzania rozkładu jazdy?

A czy gmina Katowice nie ma w tej sprawie nic do powiedzenia? Musi wpuszczać te busiki na swój teren? Gdzie niby one mają się zmieścić?


Jedynie w procesie "uzgadaniania zasad korzystania z przystanków" można cokolwiek zrobić, akurat w przypadku Katowic argument o ograniczonej przepustowości przystanków jest całkiem na miejscu. Natomiast w kwestii "nie wpuszczania" czy czegoś takiego to praktycznie nic się nie da zrobić, bo organ wydający zezwolenie (tu: Marszałek Woj. Śląskiego lub Małopolskiego w zależności od siedziby przewoźnika) i organ opinujący (starostowie, czyli tu prezydenci Katowic, Mysłowic i Jaworzna oraz Starosta Chrzanowski) nie mają tak naprawdę możliwości wymuszania zmian w rozkładzie jazdy, ani jego odrzucenia jeśli spełnia wymogi formalne. Analiza sytuacji rynkowej też jest w zasadzie tylko opinią.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: Śr 24.10.2012, 20:56 

Dołączył(a): Wt 8.01.2008, 10:53
Posty: 479
Lokalizacja:
Katowice
Mnie zastanawia pewna kwestia. Dlaczego nie można pozostawić chociaż jednej z "ponadlokalnych" linii PKM w Chrzanowie (tutaj bardziej byłbym za 300), chociażby z racji obsługi Kątów? Może matematyk ze mnie kiepski, ale koszt jej utrzymania wg nowego sposobu rozliczeń z MZDiM, nie przewyższyłby kosztów dotowania linii 300 i 319 w obecnym kształcie. W interesie społecznym wszak jest nieodcinanie Kątów od świata, a po wtóre pozostawienie przynajmniej namiastki zbiorkomu dla emerytów, rencistów, kombatantów i niepełnosprawnych (zwłaszcza tych ostatnich odcina się od Śląska, wskutek nieprzystosowania kartoflanych furgonów do ich przewozu). Po trzecie w skrajnym przypadku mieszkańcy Balina również mogliby skorzystać z 300, przesiadając się z 29 na chrzanowskim Śródmieściu (choć wiem jak to brzmi absurdalnie).
Alternatywą i to dużo sensowniejszą byłoby jednak porozumienie ZKKM i MZDiM w/s utworzenia "węzłów" przesiadkowych dla 29/S w Koźminie i np. reaktywowanej 2 (ex 329K)/J w Byczynie przy Autostradzie, nawet w przypadku braku porozumienia taryfowego. Pasażerów jeżdżących do Katowic, Sosnowca i Mysłowic czekałaby tak jak obecnie jedna przesiadka tyle że nie w centrum Jaworzna. Zdaję sobie jednak sprawę jak duży beton zasiada w ZKKM, a i z faktu kwestii ambicjonalnych MZDiM w/s ewentualnej likwidacji 300 i 319. Wszak już raz przez wzgląd na Chrzanów zafundowano reorganizację mieszkańcom miasta w którym ten podmiot ma ustawowy obowiązek zapewnienia komunikacji. Może jednak warto o tym pomyśleć przemilczając aspekty stricte polityczne. O ile likwidację linii "K" uważałem za zasadną (wielu pasażerów już wcześniej z niej przesiadło się na busy, pociągi, samochody na skutek beznadziejnego taktu; Krzeszowice i Kraków nie dotowały linii; linia była zbyt długa by uzyskać rentowność/zredukować straty) to przy połączeniu Jaworzna z Chrzanowem sprawa jest o wiele bardziej dyskusyjna. Jak mało kto z tego forum (może poza aso i PKM&WPK + jeszcze kilkoma userami) znam specyfikę komunikacji chrzanowskiej (kierunki przemieszczania się potoków pasażerskich) i uważam, że pozbawienie tamtejszych pasażerów połączenia z Jaworznem jest wyrządzeniem im "krzywdy" jaka nie miała miejsca na tym obszarze w związku z likwidacją linii od czasów upadku WPK.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: Śr 24.10.2012, 22:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
citadis napisał(a):
Alternatywą i to dużo sensowniejszą byłoby jednak porozumienie ZKKM i MZDiM w/s utworzenia "węzłów" przesiadkowych dla 29/S w Koźminie i np. reaktywowanej 2 (ex 329K)/J w Byczynie przy Autostradzie, nawet w przypadku braku porozumienia taryfowego. Pasażerów jeżdżących do Katowic, Sosnowca i Mysłowic czekałaby tak jak obecnie jedna przesiadka tyle że nie w centrum Jaworzna. Zdaję sobie jednak sprawę jak duży beton zasiada w ZKKM, a i z faktu kwestii ambicjonalnych MZDiM w/s ewentualnej likwidacji 300 i 319.

Z tego co ogłosiło PKM Jaworzno, linie 300 i 319 nie mają zostać zlikwidowane, a skrócone odpowiednio do Cezarówki Dolnej i Koźmina. Jak widać, ustanowienie takiego punktu przesiadkowego to sprawa trudniejsza niż lot na Marsa, niedawno przećwiczyliśmy to po zamianie "katowickiej" linii 953 na 'tyską" 253 - między Świniowami a Ławkami powstał pas ziemi niczyjej, który w celu przesiadki na 219 należy pokonać piechotą (około 1 km) - jeden organizator nie chce czy nie może wjechać na teren drugiego. Od dawna też taka sama sytuacja istnieje między Dziećkowicami a Jeleniem, tyle, że tam dystans jest dużo krótszy. Przepisy głupsze niż brazylijski serial :-(

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: Śr 24.10.2012, 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Cytuj:
Od dawna też taka sama sytuacja istnieje między Dziećkowicami a Jeleniem


Większy dystans pokonuje się pieszo przy niejednej przesiadce w centrum Katowic czy Gliwic niż między Dziećkowicami Jazdem a Rynkiem w Jeleniu. ;-)

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: Śr 24.10.2012, 23:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
inżinier napisał(a):
Większy dystans pokonuje się pieszo przy niejednej przesiadce w centrum Katowic czy Gliwic niż między Dziećkowicami Jazdem a Rynkiem w Jeleniu. ;-)

O patologiach kiedy indziej podyskutujemy ;-)

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: Cz 25.10.2012, 0:22 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Egon napisał(a):
Od dawna też taka sama sytuacja istnieje między Dziećkowicami a Jeleniem,

Tam chyba nigdy żaden autobus nie przejeżdżał, aczkolwiek - moim zdaniem - powinien. Podobnie z Chełmu Małego do Chełmka.
U nas granica gminy, powiatu czy województwa dla komunikacji zbiorowej bywa równie trudna do pokonania jak przed laty mur berliński, a n.p.z Aachen można miejskim autobusem dojechać na teren dwóch innych państw.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: Cz 25.10.2012, 7:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Ludw_K napisał(a):
U nas granica gminy, powiatu czy województwa dla komunikacji zbiorowej bywa równie trudna do pokonania jak przed laty mur berliński, a n.p.z Aachen można miejskim autobusem dojechać na teren dwóch innych państw.


W Zgorzelcu też tak się da ;).

Cytuj:
Dlaczego nie można pozostawić chociaż jednej z "ponadlokalnych" linii PKM w Chrzanowie (tutaj bardziej byłbym za 300), chociażby z racji obsługi Kątów?


Nie chcą się dogadać, to niczego nie będzie ;). To jest tak głupie, że aż śmieszne.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: Cz 25.10.2012, 12:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
Daro85 napisał(a):
Nie chcą się dogadać, to niczego nie będzie ;). To jest tak głupie, że aż śmieszne.

Bo te linie po skróceniu stały się dużo mniej atrakcyjne. Ludzie poprzesiadali się na busy lub samochody. Teraz do takiego M czy PolBusa szpilki nie wetkniesz - SK nie widziałem, ale podejrzewam, że też na pusto nie jeździ.
Tak się zastanawiam, czy przypadkiem niechęć ZKKM do współfinansowania linii ponadlokalnych nie wynika właśnie z faktu skrócenia ich dwa lata temu do Jaworzna. Wskazywałby na to projekt uruchomienia busów z Chrzanowa aż do Katowic. Naród jednak przesiadać się nie lubi...

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: Cz 25.10.2012, 13:19 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Naród przesiadać się nie lubi ?. Naród się przesiądzie jak system jest dobrze zrobiony, a ten wspomniany to jest jakieś nieporozumienie. Z czego na co mam się przesiąść jadąc do Sosnowca np. ? Z tego co ja widzę to te rozkłady się totalnie nie kleją, przecież nikt nie będzie koczował kilkadziesiąt, a nawet naście minut na przystanku, żeby się przesiąść i jeszcze dodatkowo za to zapłacić. Bądźmy poważni. Logika tego systemu jest godna KZK.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: Cz 25.10.2012, 13:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
P Śl napisał(a):
Z czego na co mam się przesiąść jadąc do Sosnowca np. ? Z tego co ja widzę to te rozkłady się totalnie nie kleją, przecież nikt nie będzie koczował kilkadziesiąt, a nawet naście minut na przystanku, żeby się przesiąść i jeszcze dodatkowo za to zapłacić. Bądźmy poważni. Logika tego systemu jest godna KZK.

Zwracałem już na to uwagę dwa lata temu, gdy dzielono ówczesne J i S. Ale zostałem wtedy zgromiony, że do Sosnowca nie potrzeba, przesiadki są lepsze bo mniej spóźnień, do Katowic jest świetnie itp. Pasażerowie dostali cztery linie o krótszych trasach, ale za to kursujące z mniejszą częstotliwością i w dużej mierze niedopasowanymi przesiadkami. Wprowadzono też mniejszy tabor na nowych liniach do Chrzanowa. No same udogodnienia, nic tylko podróżować.
Nie dziwię się, że ZKKM tego nie chce współfinansować.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 336 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności