Teraz jest Cz 28.03.2024, 18:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 336 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: So 3.11.2012, 12:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Daro85 napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
Właściciel pojazdu prywatnego skuteczniej zabiega o klientów i ich pieniądze, ponieważ z pieniędzy tychże klientów musi wyżywić rodzinę, podczas gdy władze "ucywilizowanego" organizatora żywią swoje rodziny pieniędzmi z podatków, toteż mniejszą uwagę przykładają do klienta jako "dodatku do wozokilometra rozliczeniowego". Kontynuować?


Hieh, tyle, że właściciel prywatny ZAWSZE swoje zachowania będzie uzależniał od towarzystwa. Jak je będzie miał wrogie to będzie walczył bardziej, a jak bardziej przyjazne to się może zrobić ładny kartelik ;). Paradoksalnie koledzy urzędowi są w terenie potrzebni kolegom prywaciarzom, w końcu w zawodach źle startować samemu.

Jedna z teorii ekonomicznych głosi, że rolą sektora publicznego jest przeciwdziałanie monopolom. I wystarczy, że aksjomatem administracji będzie stawianie się po tej stronie danego stosunku rynkowego, która jest bardziej rozproszona i już wszystko będzie działało jak należy. Tyle teorii. W praktyce oczywistym jest, że istnieje szereg przesłanek dla działania "ucywilizowanych" organizatorów (wspomniany przeze mnie Szwagropol Czarnego Dunajca nie obsłuży), niemniej jednak PGR-y upadły, a przesłanki ku temu miały charakter systemowy...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: So 3.11.2012, 12:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
YoMaHa napisał(a):
Jedna z teorii ekonomicznych głosi, że rolą sektora publicznego jest przeciwdziałanie monopolom. I wystarczy, że aksjomatem administracji będzie stawianie się po tej stronie danego stosunku rynkowego, która jest bardziej rozproszona i już wszystko będzie działało jak należy. Tyle teorii. W praktyce oczywistym jest, że istnieje szereg przesłanek dla działania "ucywilizowanych" organizatorów (wspomniany przeze mnie Szwagropol Czarnego Dunajca nie obsłuży), niemniej jednak PGR-y upadły, a przesłanki ku temu miały charakter systemowy...


No tyle, że my tu znowu mówimy o formach, a fakt faktem sama forma nie gwarantuje należytej kontroli realizacji określonego celu. Skoro rynek z definicji dąży do oligopolu, a dalej do jeszcze większej konsolidacji, to niestety, ale uważam, że w wypadku, gdy mamy po stronie regulatorów sytuację absurdalną, tzn. że inny urząd wydaje zezwolenie, inny zbiera za brak zainteresowania, ale interweniować bezpośrednio nie może, inny wreszcie wycofuje się z finansowania, zaspokajając tylko swoje potrzeby, to niestety ale kontrola nad monopolizowaniem danego rynku w rękach jednego lub kilku skartelizowanych podmiotów prywatnych skończy się jej utratą. Czyli- jasne, będzie można skopać monopoliście tyłek, ale po czasie (długim czasie), a co sobie zarobi, to sobie zarobi, dom na Martynice zdąży postawić.
A wyszukanie elementu publicznego, który ma interweniować będzie żmudne i wesołe ;). Jak z dachem na Narodowym- wyjdzie w końcu na to, że możemy wszystko, ale przecież X nie chciał, to nie mogliśmy ;).

Zresztą zachowanie konsumenta w takim wypadku będzie przewidywalne, ten co straci od razu będzie się wściekał, tyle, ze jak to w PL bywa nie będzie wiedzieć na kogo wylać żale ;).

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: So 3.11.2012, 12:55 

Dołączył(a): Cz 5.06.2008, 21:10
Posty: 913
Lokalizacja:
Zabrze Helenka
Daro85 napisał(a):
Pytanie tylko, jak sobie poradzą jeżeli Panowie prywaciarze nagle zaczną zawyżać ceny, bo tak (bo podrożała benzyna, bo trzeba kupić nowe auto, bo za małe zyski, bo kierowca musi pracować za 6000 zł/ miesiąc itd.). Przecież rodzinę trzeba wyżywić, ale lepiej żabimi udkami niż salcesonem :P.

Tylko, że rynek i konkurencja takiemu prywaciarzowi szybko zweryfikuje jego zapędy do zawyżania cen (czytaj - nastąpi odpływ klientów, w efekcie zamiast wzrostu nastąpi spadek przychodów) i nie będzie go stać nawet na salceson (swoją drogą salceson od dawna wcale nie jest synonimem taniej żywności) a "ucywilizowany" organizator zacznie szantażować gminy: Jak nie podniesiecie dotacji, to przestaniemy "organizować" i nie spełnicie waszego ustawowego obowiązku "organizowania" komunikacji publicznej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: So 3.11.2012, 13:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Bodzio napisał(a):
Tylko, że rynek i konkurencja takiemu prywaciarzowi szybko zweryfikuje jego zapędy do zawyżania cen (czytaj - nastąpi odpływ klientów, w efekcie zamiast wzrostu nastąpi spadek przychodów)


Hie, tyle, że gmina akurat w tym wypadku zgadza się na niekontrolowany kartel, więc jedyną konkurencją będą samochody- a tam pole do popisu jeśli chodzi o stronę kosztową jest spore. Za 5-6 zł samochodem z Chrzanowa do Katowic nie dojedziesz przecież ;). Więc czemu bilet ma kosztować akurat 2 zł?

Cytuj:
a "ucywilizowany" organizator zacznie szantażować gminy: Jak nie podniesiecie dotacji, to przestaniemy "organizować" i nie spełnicie waszego ustawowego obowiązku "organizowania" komunikacji publicznej.


No i tak to się może skończyć- tyle, że ten szantaż zacznie się oddolnie- np. nagle ktoś napisze, że o 22:00 nie ma jak wrócić z Chrzanowa do Jaworzna z pracy i że miasto ma go w d... Tak to też i w Sławkowie było.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: So 3.11.2012, 23:26 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
YoMaHa napisał(a):
Przyczyn jest diablo wiele.

<skrót>

Kontynuować?

Dziękuje za odpowiedź, która jak i dalszy ciąg dyskusji w tym temacie wiele wyjaśnia. To wszystko o czym piszecie to "oczywista oczywistość". Mnie tylko nadal dręczy pytanie - czy tak być musi, czy musimy z tą oczywistością biernie się godzić ? Jeszcze o tym za chwilę.
Cytuj:
Btw. nazywanie KZK GOP "ucywilizowanym" organizatorem zaiste jest odrobine groteskowe ;-)

Masz rację, to tylko takie określenie umowne, wiemy chyba wszyscy o co chodzi.
Cytuj:
dla kontrastu jechałem ostatnio "pojazdem prywatnym" z Zakopanego do Krakowa (prozaicznie na "ucywilizowany" pociąg Przewozów Regionalnych nie zdążyłem) i jestem bardzo zadowolony.

A ja wielokrotnie w relacji Kraków - Katowice i też nie miałem powodów do narzekań.
Tu mogę powrócić do tego co pisałem na początku. Jako pasażerowi jest mi obojętne czy autobus lub inny pojazd będzie prywatny, miejski, powiatowy, wojewódzki, spółdzielczy czy może jeszcze jakiś inny. W relacjach gdzie podróżuje się sporadycznie i kupuje na bieżąco jednorazowy bilet czyli właśnie przykładowo Zakopane - Kraków bez znaczenia jest forma organizacyjna przewozu, dobrze byłoby tylko gdyby autobusy (a zwłaszcza jadące w jednym kierunku) odjeżdżały z tego samego miejsca i tak właśnie - można powiedzieć, że wzorcowo funkcjonuje to w Krakowie. Zupełnie inaczej wygląda to w odniesieniu do komunikacji lokalnej (nie koniecznie tylko miejskiej) gdzie znaczna część pasażerów, może nawet większość korzysta z biletów okresowych a pozostali zaopatrują sie w bilety w formie przedsprzedaży. W takim układzie istnienie przewozów poza zorganizowanym systemem jest poważnym utrudnieniem dla podróżujących i znacznie podnosi (mimo, że jednorazowe opłaty są niższe) koszt przejazdu. W określonym regionie (mieście, aglomeracji, konurbacji czasem także powiecie a nawet województwie) powinien funkcjonować jeden zintegrowany taryfowo-biletowo system. Nie mogę pojąć dlaczego tak może być w Niemczech, Czechach (chyba, że w ostatnich latach coś się tam zmieniło na niekorzyść o czym nie wiem) gdzie przecież też istnieje tzw. wolny rynek a u nas każdy moze sobie dowolnie tworzyć własną komunikację działającą poza jakimkolwiek systemem. Czy nie należałoby dążyć do ograniczania i w końcu zlikwidowania tego zjawiska ? Tymczasem działania z jakimi mieliśmy do czynienia w Sławkowie, a obecnie w połączeniu Chrzanów - Jaworzno - Katowice, ale także likwidacja innych bezpośrednich połączeń jak chociażby Mysłowice - Katowice czy Mikołów - Katowice przyczyniają się dopogłębiania tego zjawiska. Jest rzeczą zrozumiałą, że tam gdzie jest zapotrzebowanie na przewozy, jeśli "ucywilizowany" organizator je likwiduje na jego miejsce wchodzi "dzikie" busiarstwo. Tym bardziej trudno pojąć sens likwidowania czy ograniczania takich połaczeń przez organizatorów komunikacji zbiorowej. Przypadek Chrzanowa jest o tyle specyficzny, że tu przebiega granica województw, ale jak już pisałem są miejsca gdzie nawet granica państwa nie jest przeszkodą w funkcjonowaniu zorganizowanej komunikacji lokalnej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: Nd 4.11.2012, 13:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Ludw_K napisał(a):
Nie mogę pojąć dlaczego tak może być w Niemczech, Czechach (chyba, że w ostatnich latach coś się tam zmieniło na niekorzyść o czym nie wiem) gdzie przecież też istnieje tzw. wolny rynek a u nas każdy moze sobie dowolnie tworzyć własną komunikację działającą poza jakimkolwiek systemem.

Że co niby? Przecież nie można sobie dowolnie jeździć gdzie się chce. Każdy przedsiębiorca jest zobowiązany uzyskać stosowne zezwolenie, a także honorować stosowne ulgi.
Cytuj:
Czy nie należałoby dążyć do ograniczania i w końcu zlikwidowania tego zjawiska ?

Ale co Ty chcesz likwidować? Prywatnych przewoźników?
Cytuj:
"dzikie" busiarstwo.

Te dzikie busiarstwo nie raz gwarantuje lepszy komfort podróży niz PKSy, kolej itp.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: Nd 4.11.2012, 17:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Ludw_K napisał(a):
Czy nie należałoby dążyć do ograniczania i w końcu zlikwidowania tego zjawiska ?


Ja na ten temat mam zdanie następujące- kryterium oceny powinna być sprawność. Wiadomo, ze podmiot rządowy zawsze jest dalej od informacji i musi zawsze działać bardziej systemowo- więc zadaniem tego podmiotu powinno być porządkowanie systemu.
Kiedyś jeden koleś, akurat mocno związany z branżą taksówkową zauważył ciekawą rzecz- dlaczego podmioty instytucjonalne likwidują nawet naładowane kursy motywując to tym, że są nierentowne, a przecież nierentowne są tylko średnio rzecz biorąc. Przecież prywaciarz by tego nie ruszał, a skasował te, gdzie nikt nie jeździ. Więc jeżeli gminy dążą do usprawniania systemu powinny być bardziej elastyczne jeżeli chodzi o rozwiązywanie problemów.

Cytuj:
Przypadek Chrzanowa jest o tyle specyficzny, że tu przebiega granica województw, ale jak już pisałem są miejsca gdzie nawet granica państwa nie jest przeszkodą w funkcjonowaniu zorganizowanej komunikacji lokalnej.


No ale jak we wszystkim potrzebne jest know-how. Niestety w PL mamy blokadę mentalnościową, która po pierwsze każe postrzegać organizatorów jako niezależne podmioty (w sensie kasowym), a po drugie nie ma spójności w działaniu między organizatorami a miastem. A tu trzeba elastyczności...

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: Nd 4.11.2012, 17:46 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
adam86 napisał(a):
Ale co Ty chcesz likwidować? Prywatnych przewoźników?

Nie przewoźników tylko system ich działania. Chodzi mi o to by prywatni przewoźnicy działali wyłącznie w ramach zintegrowanego systemu komunikacyjnego tak jak to ma miejsce w sieci VRR (gdzie prywatni przewoźnicy funkcjonują nawet na liniach S-bahn) bądź dużo bliżej w systemie ODIS. Zresztą u nas też przecież w ramach KZK GOP jeżdżą prywatni przewoźnicy, tylko że nie wszyscy.
Daro85 napisał(a):
Ja na ten temat mam zdanie następujące- kryterium oceny powinna być sprawność.

To jest oczywiste, chyba dla każdego
Cytuj:
Niestety w PL mamy blokadę mentalnościową, która po pierwsze każe postrzegać organizatorów jako niezależne podmioty (w sensie kasowym), a po drugie nie ma spójności w działaniu między organizatorami a miastem. A tu trzeba elastyczności...

A no właśnie - trzeba, trzeba także walczyć z "blokadą mentalnościową" wszędzie i wszelkimi możliwymi zgodnymi z prawem metodami.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: Nd 4.11.2012, 18:11 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Ludw_K napisał(a):
Nie przewoźników tylko system ich działania. Chodzi mi o to by prywatni przewoźnicy działali wyłącznie w ramach zintegrowanego systemu komunikacyjnego tak jak to ma miejsce w sieci VRR (gdzie prywatni przewoźnicy funkcjonują nawet na liniach S-bahn) bądź dużo bliżej w systemie ODIS. Zresztą u nas też przecież w ramach KZK GOP jeżdżą prywatni przewoźnicy, tylko że nie wszyscy.


Ale to nie trzeba niczego likwidować tylko wystarczy zbudować sensowną ofertę przewozową. Jakoś w innych miastach na miejskich liniach nie ma żadnych konkurencyjnych przewoźników (pozasystemowych). A jak jest beznadziejna oferta to mimo wszystko chyba dobrze, że jest konkurencja, bo pasażer ma jakąś alternatywę. Pewnie, że byłoby fajnie jakby zamiast D-tki na tej trasie jeździł KRR i metrobus co 5 minut przez Zagórze, ale póki co nie zanosi się nawet na namiastkę tego.

Owszem, czasem jest tak, że busiarstwo stosując nieuczciwe praktyki powoduje upadek przewoźnika komunalnego, czy szerzej "państwowego" (jak dawne PKSy), ale na łamanie prawa niewiele poradzimy. Przewoźnicy komunalni i PKSy też często nie grają fair.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: Nd 4.11.2012, 19:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
memphis napisał(a):
Ale to nie trzeba niczego likwidować tylko wystarczy zbudować sensowną ofertę przewozową. Jakoś w innych miastach na miejskich liniach nie ma żadnych konkurencyjnych przewoźników (pozasystemowych).


Nie ma? A jakie to są niby te inne miasta? :P. Bo o ile na liniach robionych przez MPK jedyne miasto jakie mi przychodzi do głowy, gdzie jest taki burdel to był/jest Lublin (ale tam to swego czasu była skala niespotykana nigdzie w GOPie), ew. Wałbrzych, o tyle na podmiejskich to niemal w każdym mieście jest chaos. Przykładami skrajnymi są miasta, gdzie MPK w ogóle nie wyjeżdża poza miasto, albo miasta, gdzie w każdą stronę kursuje inny przewoźnik komunalny (!). Nawet w najbardziej rozwiniętej sieci międzygminnej poza GOPem, czyli w Krakowie zdarzają się relacje, gdzie busiarz kursuje co 10 min, a mimo to kursuje też MPK.
W wypadku Jaworzna mamy przypadek właśnie z połączeniem mimo wszystko podmiejskim. Pytanie, czy to przekracza umiejętności poznawcze by dwie sąsiednie gminy się dogadały? I to jest pytanie nie tyle do samego Jaworzna, co ogólne. Wystarczy sobie zerknąć jak opornie idzie integracja w okolicach Poznania (i to między komunalnymi "organizatorami"), a gdzie indziej to już w ogóle nie ma co gadać. Albo niezbyt elastyczne są te procedury, albo jednak sprawy kasowe i teoria jednego talentu (co go sługa zakopał, żeby go nie stracić) jednak jest nadal aktualna...

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: Nd 4.11.2012, 23:15 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Daro85 napisał(a):
Nie ma? A jakie to są niby te inne miasta? :P. Bo o ile na liniach robionych przez MPK jedyne miasto jakie mi przychodzi do głowy, gdzie jest taki burdel to był/jest Lublin (ale tam to swego czasu była skala niespotykana nigdzie w GOPie), ew. Wałbrzych, o tyle na podmiejskich to niemal w każdym mieście jest chaos.


Mówimy o liniach miejskich oczywiście. W GOPie masz tego od groma i akurat połączenie Jaworzno-Chrzanów, choć formalnie międzymiastowe (a nawet międzywojewódzkie) nie różni się od tej całej reszty.

Cytuj:
miasta, gdzie w każdą stronę kursuje inny przewoźnik komunalny (!).


A to niby jakie?

Cytuj:
W wypadku Jaworzna mamy przypadek właśnie z połączeniem mimo wszystko podmiejskim.


Formalnie tak, praktycznie ten obszar zawsze (od kilkuset lat wręcz) stanowił jakąś wspólną całość, dość sztucznie przecięty granicą województwa.

Cytuj:
Pytanie, czy to przekracza umiejętności poznawcze by dwie sąsiednie gminy się dogadały? I to jest pytanie nie tyle do samego Jaworzna, co ogólne.


Nie od dziś wiadomo, że granica gminy w Polsce to czasem więcej niż mur berliński. A w naszym regionie przerabiamy to od 1991 roku cały czas. Wystarczy popatrzeć na ROW.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: Nd 4.11.2012, 23:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
memphis napisał(a):
Daro85 napisał(a):
miasta, gdzie w każdą stronę kursuje inny przewoźnik komunalny (!).


A to niby jakie?



Żory, Czerwionka-Leszczyny, Rydułtowy, Sławków, ekhm Chrzanów, w pewnym sensie Katowice (Jaworzno i Tychy).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: Nd 4.11.2012, 23:39 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
YoMaHa napisał(a):
Żory, Czerwionka-Leszczyny, Rydułtowy, Sławków, ekhm Chrzanów, w pewnym sensie Katowice (Jaworzno i Tychy).


Nie no, myślałem, że chodzi o takie gdzie własne firmy komunalne jeżdżą niezintegrowane, dlatego mnie to tak zdziwiło. Dla takich Rydułtów komunalność przewoźnika z Raciborza jest kompletne bez znaczenia (szczególnie, że on tam i tak jeździ komercyjnie). A w Sławkowie to przecież tylko w jedną stronę jeździ komunalny ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: Pn 5.11.2012, 8:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
memphis napisał(a):
A to niby jakie?


Tak jest np. w Poznaniu chyba w najradykalniejszej odmianie ;). Są co prawda relacje transmiejskie, gdzie nie trzeba kupować biletu MPK, ale i tak jest to paranoja do potęgi. Dość powiedzieć, że w takich Smochowicach MPK jeździ często, TPBus też często (nawet częściej niż MPK momentami) i jeszcze Rokbus ;).

Cytuj:
Nie od dziś wiadomo, że granica gminy w Polsce to czasem więcej niż mur berliński. A w naszym regionie przerabiamy to od 1991 roku cały czas. Wystarczy popatrzeć na ROW.


;) tyle, że to się ma nijak do jednego z celów istnienia KM ;).

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: Pt 30.11.2012, 12:15 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4384
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
http://www.pkm.jaworzno.pl/www/
http://www.zkkm.org.pl/

Połączenie Jaworzno – Chrzanów utrzymane

W wyniku prowadzonych z inicjatywy Prezydenta Miasta Jaworzna Pawła Silberta i Burmistrza Chrzanowa Ryszarda Kosowskiego rozmów, w których brali udział przedstawiciele Burmistrza Trzebini, Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Jaworznie, Związku Komunalnego „Komunikacja Międzygminna” w Chrzanowie oraz Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. w Jaworznie, doszło do porozumienia w zakresie dalszego funkcjonowania komunikacji pomiędzy Chrzanowem i Jaworznem.

Dla pasażerów komunikacji zbiorowej oznacza to, że linia autobusowa nr 319 zostanie utrzymana. Trasa przejazdu na relacji Jaworzno – Chrzanów nie zmieni się i tak jak dotychczas autobusy kursować będą z Jaworzna do Chrzanowa przez Jeziorki, Koźmin i Balin natomiast na terenie samego Jaworzna linia obsłuży dodatkowo Dąbrowę Narodową oraz Łubowiec. W dzień roboczy realizowanych będzie 21 kursów do i z Chrzanowa, a w soboty, niedziele i dni wolne po 10 kursów w każdym kierunku.

W najbliższym czasie stosowna umowa zostanie zawarta pomiędzy Gminą Jaworzno a Związkiem Komunalnym „Komunikacja Międzygminna” w Chrzanowie. Projekt umowy zakłada, że obie strony będą finansować pełną stawkę dopłaty do wozokilometra na swoim terenie. Organizatorem połączenia będzie Gmina Jaworzno a kursy linii 319 obsługiwane będą jak dotychczas autobusami PKM Sp. z o.o. w Jaworznie. Bilety okresowe ZK”KM” na linię nr 29 oraz bilety sieciowe będą honorowane w autobusach linii 319 na terenie gminy Chrzanów.

Od nowego roku ZK”KM” uruchomi także komunikację publiczną na Osiedle Kąty, którą będzie realizowała linia autobusowa nr 31. Kursy te pozwolą mieszkańcom Osiedla Kąty na bezpośrednie dotarcie nie tylko do ścisłego centrum miasta, ale także do szpitala, na ulicę Sienną, pod ZUS, czy w okolice krytej pływalni.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jaworzno - linie ponadlokalne
Napisane: Pt 30.11.2012, 19:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Za to 300 do piochu po Chrzanowie ;)

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 336 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności