Teraz jest Cz 28.03.2024, 13:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Punktualność
Napisane: Śr 14.09.2011, 18:10 
Punktualności brakuje tam, gdzie rozkłady nie są zrobione według określonej powtarzalności godzin odjazdu. W każdej godzinie kursy są wykonywane o innej porze, przerwy są różne lub tak krótkie, że każde spóźnienie na trasie wyklucza odpoczynek kierowcy. Kierowca sam sobie robi przerwę bo rozkład ma gdzieś, co pogłębia brak punktualności. A to przecież tylko niedostosowanie do warunków drogowych powoduje ten problem...

Jednominutowe odstępy czasowe pomiędzy przystankami są czasem również niewykonalne. Bo wyraźnie widać, że nie uwzględniają wysiadania/wsiadania pasażerów.

Nikt też nie analizuje każdego odcinka drogi danej linii. O każdej porze, różne miejsca są różnie zatłoczone. Podział rozkładu na ranny, południowy, popołudniowy i wieczorny rozwiązał by wiele spóźnień, których nie da się uniknąć na nieprzystosowanych rozkładach.


Na górę strony
  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punktualność
Napisane: Śr 14.09.2011, 18:37 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
No i po czymś takim mam całe biurko zaplamione kawą, bo nieopatrznie parsknąłem ze śmiechu czytając te bzdury.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punktualność
Napisane: Śr 14.09.2011, 18:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
No, a potem mają dekle pretensje.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punktualność
Napisane: Śr 14.09.2011, 18:51 
Pewnie trzeba przeczytać książkę zamiast obserwować to, co się dzieje na takich liniach, jakie podałem... Który 870 się wielce spóźnia skoro zawsze odjeżdża co pół godziny? Jasna trasa, jasne godziny, ten sam postój. A co się dzieje, gdy połowa trasy danej linii jest dostosowana do pustych ulic bez świateł, a korki są na niej największe w mieście... Dodajmy do tego dwie minuty na nawrót i mamy nowy rozkład... Tworzony przez kierowców i realia... Natomiast w wypadku, gdy pojawia się minutowy odstęp między przystankami, gdzie stoi sygnalizacja świetlna, włączająca się dla autobusu co dwie minuty, to mamy najlepszy przykład tego, kto kompetentny analizował drogę.


Na górę strony
  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punktualność
Napisane: Śr 14.09.2011, 19:37 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Nie od dziś wiadomo, że czasy przejazdów ustalane przez KZK GOP są czasami (często) błędne. Jednak związek między stałym taktem, a punktualnością jest raczej wirtualną teorią niepopartą żadnym dowodami. Tak samo jak to, że jak jest nieregularny rozkład to kierowcy sami sobie robią przerwy kiedy chcą.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punktualność
Napisane: Śr 14.09.2011, 19:42 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Dab88 napisał(a):
Pewnie trzeba przeczytać książkę zamiast obserwować to, co się dzieje na takich liniach, jakie podałem... Który 870 się wielce spóźnia skoro zawsze odjeżdża co pół godziny? Jasna trasa, jasne godziny, ten sam postój.


Widać istnieją dwa rozkłady 870, bo ten kursujący na zlecenie KZK GOP w module 30-minutowym jeździ wyłącznie w międzyszczycie, a w godzinach szczytu obowiązuje zasada 3 kursów w ciągu godziny, ale w układzie quasi-regularnym. Reszta wypowiedzi nadaje się jedynie do Nonsensopedii.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punktualność
Napisane: Śr 14.09.2011, 20:02 
Przykład 870 jest najłatwiejszy bo przystanki występują tu w liczbie symbolicznej, stąd możliwość nadrobienia zaległości czasowych jest ogromna. Stała częstotliwość odjazdów to też nie rozwiązanie problemu, jeśli czasy odjazdu między przystankami będą zbyt krótkie i niedostosowane bo faktycznego ruchu. Pora dnia wchodzi w grę, musowo. Jeśli z kolei częstotliwość będzie zmienna to ok, jednak nie może być sytuacji, że jedna przerwa trwa dwie minuty a druga trzy kwadranse. Nie wiem czy tak ustalone rozkłady mają czemuś służyć.


Na górę strony
  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punktualność
Napisane: Cz 15.09.2011, 7:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Dab88 napisał(a):
Jeśli z kolei częstotliwość będzie zmienna to ok, jednak nie może być sytuacji, że jedna przerwa trwa dwie minuty a druga trzy kwadranse. Nie wiem czy tak ustalone rozkłady mają czemuś służyć.


No ale rozkład jest dla pasażerów a nie dla kierowcy. I taki rozkład może mieć sens, choćby w godzinach szkolnych- gdzie masz dowozy i odwozy co 45 minut, a np. przed 8 masz do zrobienia 2, czy 3 kursy w jakiejś relacji.
Poza tym dalece mylne jest to, że jak ma kursowanie co 30 min to mi się autobus o 30 nie spóźni ;). It depend- jak to mówią anglezy.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punktualność
Napisane: Cz 15.09.2011, 8:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1433
Lokalizacja:
Sosnowiec
Depends! jak już.

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punktualność
Napisane: Cz 15.09.2011, 9:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Strzyż napisał(a):
Depends! jak już.


Of course, sir! ;)

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punktualność
Napisane: Cz 15.09.2011, 15:11 
Daro85 napisał(a):
No ale rozkład jest dla pasażerów a nie dla kierowcy.

Poza tym dalece mylne jest to, że jak ma kursowanie co 30 min to mi się autobus o 30 nie spóźni ;)


Krótkawe przerwy to konsekwencja pewnej nieregularności. Przykładowo, w południe ustawia się różnicę między dwoma wybranymi kursami na 40 minut. Powiedzmy, że wcześniej była to godzina. Odjazd był o 9.50, 10.50 a potem 11.35. Każdy z poprzednich wozów kończył powiedzmy o godzinie X:33 minuty. Przerwa trwała dobre kilkanaście minut. A ten co naraz ma odjazd o 11.35 ma nawrót za 2 minuty. To prawie niewykonalne przy niedostosowanych do warunków drogowych godzinach odjazdów z poprzednich stanowisk. Zero przerwy, spóźnienie będzie zawsze. Wszystkie czynniki mają tu znaczenie, żaden nie jest ważniejszy od poprzedniego.


Na górę strony
  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punktualność
Napisane: Cz 15.09.2011, 15:19 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Dab88 napisał(a):
Daro85 napisał(a):
No ale rozkład jest dla pasażerów a nie dla kierowcy.

Poza tym dalece mylne jest to, że jak ma kursowanie co 30 min to mi się autobus o 30 nie spóźni ;)


Krótkawe przerwy to konsekwencja pewnej nieregularności. Przykładowo, w południe ustawia się różnicę między dwoma wybranymi kursami na 40 minut. Powiedzmy, że wcześniej była to godzina. Odjazd był o 9.50, 10.50 a potem 11.35. Każdy z poprzednich wozów kończył powiedzmy o godzinie X:33 minuty. Przerwa trwała dobre kilkanaście minut. A ten co naraz ma odjazd o 11.35 ma nawrót za 2 minuty. To prawie niewykonalne przy niedostosowanych do warunków drogowych godzinach odjazdów z poprzednich stanowisk. Zero przerwy, spóźnienie będzie zawsze. Wszystkie czynniki mają tu znaczenie, żaden nie jest ważniejszy od poprzedniego.


"Kończ waść, wstydu oszczędź" (sobie). Pojęcia o tym, jak się robi rozkłady jazdy nie masz niestety żadnego, a próbujesz grać eksperta. O czymś takim, jak obiegi wozów nie masz nawet bladego pojęcia. To co ty widzisz na rozkładzie to jedno, a to jak wygląda rozkład "od środka" (z obiegami wozów), to jest zupełnie coś innego. Nigdzie nie jest powiedziane, że wszystkie kursy muszą wykonywać wozy wyłącznie jednej linii. W praktyce obiegami wozów często powiązanych jest ze sobą po dwie, trzy linie, a czasami nawet więcej. Z początku byłeś śmieszny, ale teraz jesteś już tylko żałosny.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punktualność
Napisane: Cz 15.09.2011, 16:21 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Aso te pierwsze zdanie to mi zywcem z ust wyjales :). Co do samego 870 to ze zwiekszeniem przerwy nie bylo by wiekszego problemu tylko pytanie czy jest mozliwe trzymanie go 15 minut na Mickiewicza/Stawowej.
Mozna by np. tak poprzesuwac godziny
z Piastow: 4:39,59 5:19,39,59 6:19,39,59 7:29,59 8:29,59 9:39 10:19,49 11:19,49 12:19,49 13:19,49 14:09,29,49 15:09,29,49 16:09,49 17:29 18:29
ze Stawowej: 5:37,57 6:17,37,57 7:17,37,57 8:27,57 9:37 10:17,57 11:27,57 12:27,57 13:27,57 14:27,57 15:17,37,57 16:17,37,57 17:17,47 18:27 19:27

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punktualność
Napisane: Cz 15.09.2011, 16:41 
To co piszę, to obserwacje pasażera. Natomiast oczytani i wykształceni, znający wszystko od środka eksperci, doprowadzają do sytuacji, gdzie w godzinach szczytu są godzinne przerwy w kursach, po czym jedzie tabor B. Gratuluję. Może zmienicie zawód lub forumowe teorie przelejecie na drogi? Więc jeśli nic nie robicie choć znacie lekarstwa na KZK GOPowe "doskonałości", to zmieńcie język w stosunku do mnie. Zaraz dojdzie adam86, potem mod który powie, że nie mam prawa oceniać jego humorystyczno-cenzuralnych wyczynów, ba, że nie mam prawa pisać w ogóle i zamknie Wam kolejny temat bo tak rzecze coś, co tu się nazywa "regulaminem".


Na górę strony
  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punktualność
Napisane: Cz 15.09.2011, 17:17 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Sam tez mozesz sie poprzerzucac papierami i przelac jakies zmiany na drogi. Mnie 870 ani ziebi ani parzy.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punktualność
Napisane: Cz 15.09.2011, 17:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
P Śl napisał(a):
Aso te pierwsze zdanie to mi zywcem z ust wyjales :). Co do samego 870 to ze zwiekszeniem przerwy nie bylo by wiekszego problemu tylko pytanie czy jest mozliwe trzymanie go 15 minut na Mickiewicza/Stawowej.

Ale niby po co? Po otwarciu DTŚ do Zabrza korki na Wolnosci znacznie się zmniejszyły i spóźnienia na tej linii są spowodowane głównie wysyłaniem tam rozlecanego ikarusa, który nie potrafi jechać szybciej niż 50 kmh.
P Śl napisał(a):
Sam tez mozesz sie poprzerzucac papierami i przelac jakies zmiany na drogi. Mnie 870 ani ziebi ani parzy.

Lepiej nie, bo chyba wszyscy mamy dość tych bzdur.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punktualność
Napisane: Pt 16.09.2011, 7:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Dab88 napisał(a):
Krótkawe przerwy to konsekwencja pewnej nieregularności. Przykładowo, w południe ustawia się różnicę między dwoma wybranymi kursami na 40 minut. Powiedzmy, że wcześniej była to godzina. Odjazd był o 9.50, 10.50 a potem 11.35. Każdy z poprzednich wozów kończył powiedzmy o godzinie X:33 minuty. Przerwa trwała dobre kilkanaście minut.


No i co? A jak ten kurs wykona np. wóz 2? A ten co przyjedzie będzie stał np. 1:02 h?
Przeciez można tak zrobić- zobacz sobie jak wygląda rozkład linii 147, albo 98- tam masz ciekawie z obiegami- twoim zdaniem takie rozwiązanie jest lepsze?

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punktualność
Napisane: Pt 16.09.2011, 14:11 
Daro85 napisał(a):
No i co? A jak ten kurs wykona np. wóz 2? A ten co przyjedzie będzie stał np. 1:02 h?
Przeciez można tak zrobić- zobacz sobie jak wygląda rozkład linii 147, albo 98- tam masz ciekawie z obiegami- twoim zdaniem takie rozwiązanie jest lepsze?


To był przykład gdzie nie ma żadnej wymiany z innych linii. Po prostu dwa wozy jeżdżą na zmianę.


Na górę strony
  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punktualność
Napisane: Pt 16.09.2011, 14:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Dab88 napisał(a):
To był przykład gdzie nie ma żadnej wymiany z innych linii. Po prostu dwa wozy jeżdżą na zmianę.


No to życie- ale wiadomo, ze ok. 11 masz mniejszy ruch i nagle 30 min opóźnienia nie zrobisz.
Ale przypominam rozkład robi się pod klienta- na takim 147 masz przerwy po kilkadziesiąt minut we wszystkich kursach i też jeździć trzeba.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Punktualność
Napisane: Pt 16.09.2011, 14:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Daro85 napisał(a):
Ale przypominam rozkład robi się pod klienta- na takim 147 masz przerwy po kilkadziesiąt minut we wszystkich kursach i też jeździć trzeba.

Jakiego zaś klienta? 147 jak i cała komunikacja w Rudzie Slaskiej jest kompletnie do niczego. A przerwy po kilkadziesiąt minut są idealnym przykładem kompletnej nieudolności KZK, ale też tego, że nikt tam nie rpzejmuje się kosztami.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności