Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Napisane: Cz 28.01.2010, 11:43 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4406 Lokalizacja: Ligota
|
kasjan napisał(a): Dodam jeszcze , że linia 7 na początku lat 70-tych swój końcowy i początkowy przystanek miała przy ulicy Goethego Belojannisa ;-) kasjan napisał(a): Większość wozów na tej linii stanowiły przegubowe "ogórki". Typów ich niestety (a numerów tym bardziej) już w pamięci nie mam. AP-021 (krótsze, z harmonijką w środkowych drzwiach). Dłuższego AP-02 na 7 nigdy nie spotkałem. Tak przy okazji - może ktoś wie, ile sztuk AP-02 miało WPK? O numerki nawet nie pytam, bo nie wierzę, że ktoś pamięta... kasjan napisał(a): Wracając zaś do linii 199 i dawnego rozkładu jazdy, to jeśli się nie mylę kursów nie było więcej , a godziny odjazdów były podobne.
W początkowym okresie istnienia (coś do około 1978) 199 nie była linią szczytową, kursowała do wieczora. Ale nigdy w swojej historii nie kursowała w dni wolne.
Pamiętam, że we wczesnych latach 80-tych trzy pary kursów 199 były wydłużone gdzieś do Załęża, niestety nie przypominam sobie do którego punktu ani nawet przybliżonych godzin - chyba po południu i wieczorem. Może to były jakieś zjazdówki albo przewozy zamknięte, które były ujęte na tabliczkach rozkładowych - WPK niekiedy takie kursy wypisywało (np. 212 i 613 na os. Wieczorka).
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
Ostatnio edytowano Cz 28.01.2010, 11:51 przez Egon, łącznie edytowano 1 raz
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 28.01.2010, 11:48 |
|
markus |
|
Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59 Posty: 153 Lokalizacja: BYTOM
|
kasjan napisał(a): Niestety , na temat linii 198 z tamtych lat nic nie wiem. Linia 199 odkąd pamiętam w Zabrzu zawsze jeżdziła przez ulicę De Gaullea. Przypomniałem sobie jak to w czasie zimy stulecia w roku 1979 obsługiwały ją dwa autobusy. Jeden z pierwszej dostawy Ikarus260 o nr. 1619 był już wtedy po jakimś remoncie (miał nawet pomalowane wnętrze) i drugi nowszy 1008 (albo 1009). Dodam jeszcze , że linia 7 na początku lat 70-tych swój końcowy i początkowy przystanek miała przy ulicy Goethego (naprzeciwko obecnego dworca autobusowego - nie pamiętam niestety czy on już wtedy istniał) i kurs w stronę Katowic wykonywała ulicą De Gaullea. Większość wozów na tej linii stanowiły przegubowe "ogórki". Typów ich niestety (a numerów tym bardziej) już w pamięci nie mam. Wracając zaś do linii 199 i dawnego rozkładu jazdy, to jeśli się nie mylę kursów nie było więcej , a godziny odjazdów były podobne.
Z podanych numerów taborowych wynika, że tą linię kiedyś obsługiwała zajezdnia Katowice, jak i inną, wcześniejszą o przybliżonej trasie - linię 7bis. Ja też kojarzę sobie, że przystanki autobusowe były rozmieszczone wzdłuż ulicy Belojannisa (dzisiejszej Goethego), tak więc dworca autobusowego z prawdziwego zdarzenia jeszcze nie było.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 28.01.2010, 12:02 |
|
markus |
|
Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59 Posty: 153 Lokalizacja: BYTOM
|
[quote="Egon"] AP-021 (krótsze, z harmonijką w środkowych drzwiach). Dłuższego AP-02 na 7 nigdy nie spotkałem. Tak przy okazji - może ktoś wie, ile sztuk AP-02 miało WPK? O numerki nawet nie pytam, bo nie wierzę, że ktoś pamięta...
Przeguby dobrze kojarzysz. Były to faktycznie 021. Niestety ile WPK miało Jelczy AP-02 nie wiem i też chciałbym się tego dowiedzieć. Dopiero nie tak dawno szperając w internecie natknąłem się na zdjęcie takiego autobusu z WPK o numerze 509. Pamiętam taką numerację przegubów, ale nie kojarzyłem sobie ich właśnie z AP-02. Byłem przekonany, że były to 021. Tak więc te Jelcze musiały być w przedziale 500 i napewno też 400. Można sobie też wytłumaczyć bardzo dużą ilość skróconych przegubów do wersji 272 MEX. Z tego co pamiętam, to np. z bytomskich przegubów skrócono m.in. #421,464,491,505,506. Było ich zapewne więcej ale tego już nie pamiętam a szkoda.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 28.01.2010, 12:11 |
|
markus |
|
Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59 Posty: 153 Lokalizacja: BYTOM
|
Egon napisał(a): W początkowym okresie istnienia (coś do około 1978) 199 nie była linią szczytową, kursowała do wieczora. Ale nigdy w swojej historii nie kursowała w dni wolne. Pamiętam, że we wczesnych latach 80-tych trzy pary kursów 199 były wydłużone gdzieś do Załęża, niestety nie przypominam sobie do którego punktu ani nawet przybliżonych godzin - chyba po południu i wieczorem. Może to były jakieś zjazdówki albo przewozy zamknięte, które były ujęte na tabliczkach rozkładowych - WPK niekiedy takie kursy wypisywało (np. 212 i 613 na os. Wieczorka).
To by się zgadzało. Linię tę obsługiwała wtedy zajezdnia w Katowicach i były to kursy zjazdowe. I były chyba do Załęża Dwór a to dlatego, że wtedy dużo autobusów nie miało swojego placu postojowego przy ulicy Mickiewicza ale przy ulicy Żelaznej. Był to dodatkowy plac postojowy zajezdni Katowice. Duży plac przy ulicy Zabrskiej został zabrany WPK.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 28.01.2010, 16:26 |
|
Dołączył(a): Pn 25.01.2010, 15:00 Posty: 44 Lokalizacja: Ruda Śl.-Kochłowice
|
Egon napisał(a): Belojannisa ;-)
AP-021 (krótsze, z harmonijką w środkowych drzwiach). W początkowym okresie istnienia (coś do około 1978) 199 nie była linią szczytową, kursowała do wieczora. Ale nigdy w swojej historii nie kursowała w dni wolne.
Tak , to wszystko się zgadza co pisze Egon. Mam od niedawna polecaną i na tym portalu książkę-album "80 lat komunikacji autobusowej w aglomeracji katowickiej". Jeszcze nie zacząłem czytać , przeglądam obrazki. Na zamieszczonych tam zdjęciach są i bohaterowie naszych wspomnień: -Jelcz272MEX-441 --linia 10 (ok.1979) , Jelcz021--na teranie zajezdni (ok.1972) , JelczAP2--linia 18 (ok.1967). Są też zdjęcia autobusów z wcześniejszych lat . Numery taborowe też można odczytać.
Prawdopodobnie od jutra zacznę czytać - może znajdę jakieś wykazy , statystyki.
Czy nie uważacie Szanowni Koledzy Forumowicze , że wjechaliśmy z tematem "Historia taboru i lini WPK" do komunikacyjnej Rudy Śl.1976 ?
Z mojej zresztą przyczyny.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 31.01.2010, 17:16 |
|
Dołączył(a): Nd 1.10.2006, 19:22 Posty: 164 Lokalizacja: Ruda Śląska
|
Warto dodać ze była linia 146bis jeździła jak dzisiaj 230.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 31.01.2010, 18:44 |
|
Dołączył(a): Pn 28.06.2004, 14:57 Posty: 40 Lokalizacja: Ruda Śląska
|
Mattor20056 napisał(a): Warto dodać ze była linia 146bis jeździła jak dzisiaj 230.
Tylko dodatkowo przez stare osiedle.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 31.01.2010, 18:58 |
|
markus |
|
Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59 Posty: 153 Lokalizacja: BYTOM
|
Jeżeli już tak dokładnie się przyglądamy komunikacji autobusowej w Rudzie Śląskiej, to czy ktoś pamięta trasy byłych linii 76, 82 bis i 156. Bo i takie też kursowały gdzieś na przełomie lat 70-tych i 80-tych, a może i jeszcze później. 76 i 156 zaczynały na Goduli pl. Niepodległości (wtedy to chyba była nawet inna nazwa tego przystanku). 156 prawdopodobnie jeździł do Halemby przez Bielszowice. 76 też prawdopodobnie kursował do Halemby, ale nie wiem którędy. Natomiast 82 bis zapamiętałem gdzieś z okolic Nowego Bytomia. W tych latach, wspominana już wcześniej, linia 82 kursowała na trasie Bytom - Tychy oś. F4, 155 też była, natomiast 255 jeszcze nie było.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 31.01.2010, 19:02 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13991 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
76: Godula Apteka - Orzegów - Ruda - Południowa - Czarny Las- Bielszowice Szpital II - Halemba.
82bis: Bytom - Ruda - Nowy Bytom- Halemba
Rok 1973.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 31.01.2010, 19:15 |
|
markus |
|
Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59 Posty: 153 Lokalizacja: BYTOM
|
adam86 napisał(a): 76: Godula Apteka - Orzegów - Ruda - Południowa - Czarny Las- Bielszowice Szpital II - Halemba. 82bis: Bytom - Ruda - Nowy Bytom- Halemba Rok 1973.
Dziękuję bardzo za informację. Coś mi też przypomina i kojarzy, że linia 82 bis wykonywała jakieś przewozy pracowników dla kop. "Halemba" i huty "Pokój". Czy tak było w rzeczywistości?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 31.01.2010, 21:52 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4406 Lokalizacja: Ligota
|
adam86 napisał(a): 76: Godula Apteka - Orzegów - Ruda - Południowa - Czarny Las- Bielszowice Szpital II - Halemba. 82bis: Bytom - Ruda - Nowy Bytom- Halemba Rok 1973.
Kilka par kursów 76 (bodajże 6), prawdopodobnie wyjazdowych/zjazdowych było wydużonych do Bytomia przez Szombierki, raz takim jechałem.
Co do 82 i 82 bis - nie pamiętam dokładnie tras tych linii z tamtych czasów. Pierwszy mój kontakt z 82 miałem, gdy kursowała na trasie Tychy - Nowy Bytom (1979) ale podobno jakoby daaawno temu 82 kursowało z Bytomia aż do Urbanowic, a może i dalej. Tak przynajmniej zeznawali moi starsi krewni, no ale w ich wieku to już pomału przysługuje mieć Alzheimera ;-) O 82 bis nie wiem kompletnie nic.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 31.01.2010, 23:23 |
|
Dołączył(a): So 21.11.2009, 11:06 Posty: 35 Lokalizacja: RŚL
|
A ja mam takie pytanie, które linie kiedyś kończyły na rynie a dokładnie była to chyba ulica Kościuszki tam gdzie obecnie stoją taxi. No chyba ze mi sie cos pomyliło ale pamiętam jak byłem mniejszy ze tam gdzieś jakas linia miała swój koniec :)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 31.01.2010, 23:43 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4406 Lokalizacja: Ligota
|
kych0 napisał(a): A ja mam takie pytanie, które linie kiedyś kończyły na rynie a dokładnie była to chyba ulica Kościuszki tam gdzie obecnie stoją taxi. No chyba ze mi sie cos pomyliło ale pamiętam jak byłem mniejszy ze tam gdzieś jakas linia miała swój koniec :)
68 i 82, a po wydłużeniu jeszcze 693.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 1.02.2010, 12:36 |
|
markus |
|
Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59 Posty: 153 Lokalizacja: BYTOM
|
Egon napisał(a): 68 i 82, a po wydłużeniu jeszcze 693.
Masz bardzo dobre i wiarygodne informacje. Na podstawie Twoich wiadomości można sobie wiele faktów przypomnieć. Godne pochwały i naśladownictwa. Linia 82 bis kursowała chyba jeszcze na początku lat 70-tych albo jeszcze pod koniec 60-tych, w każdym razie bardzo dawno, tak samo jak 82 z Bytomia. Ktoś wcześniej podał trasę linii 82 bis, ale ja co prawda nie pamiętam jej w Bytomiu. Bardziej bym ją kojarzył raczej jako uzupełniającej 82 na trasie Halemba - Godula, po za tym prawdopodobnie w porach szczytowych wykonywała przewozy dla kop. "Halemba" i huty "Pokój". Tak twierdzę, ponieważ w autobusie tej linii widziałem tablice z napisami - Przewóz pracowników kop. "Halemba" i przewóz pracowników huty "Pokój". Co do linii 76 to masz całkowitą rację. Była obsługiwana przez Bytom i były kursy z Bytomia, tak jak i z Goduli do Bytomia - dojazdowe i zjazdowe. Linię 693 też pamiętam i o dziwo mam nawet jej rozkład z marca 1982 roku. Z niego wynika, że wtedy linia ta kończyła jazdę już w Nowym Bytomiu. Przypomnij mi gdzie wcześniej kończyła jazdę, bo o tym nie mam pojęcia (może na Goduli).
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 1.02.2010, 12:51 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4406 Lokalizacja: Ligota
|
markus napisał(a): Przypomnij mi gdzie wcześniej kończyła jazdę, bo o tym nie mam pojęcia (może na Goduli).
Tak jest, na przystanku Godula Apteka.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 1.02.2010, 13:03 |
|
markus |
|
Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59 Posty: 153 Lokalizacja: BYTOM
|
Egon napisał(a): Tak jest, na przystanku Godula Apteka.
Dziękuję bardzo.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Napisane: Wt 30.08.2011, 6:25 |
|
Dołączył(a): So 16.12.2006, 18:26 Posty: 7
|
arcziv napisał(a): Linia 82 z tego co pamiętam kursowała na Godulę do końca 1988 roku. 82 nas Godulę jeździł co najmniej do końca czerwca 1990. Na pewno nie jeździł natomiast wiosną 1991 (skrócony na Frynę i przerzedzone kursy. Mieszkam na Goduli, a praktyki miałem w Tychach, więc tą zmianę odczułem na własnej skórze.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Napisane: Śr 31.08.2011, 15:05 |
|
Dołączył(a): Cz 4.09.2003, 11:41 Posty: 722 Lokalizacja: Ruda Śląska 1
|
Egon napisał(a): ziut19 napisał(a): Egon napisał(a): 39: Kochłowice - Bytom - trasa przez Halembę i Wirek, dalej tak jak dziś
Oczywiscie z pominieciem odcinka Szczesc Boze-Biskupice-Kuznica (Sobieskiego) Fakt, dzięki za uzupełnienie ;-) Coś mi nie pasuje "dalej tak jak dziś" Wydaje mi się, że z Bobrka trasa była ta sama co tramwaj. Przemawiają za tym dwa fakty: 1. Pewne że wisiał rozkład 39 na obecnym przystanku Bobrek Ratusz na ul. Zabrzańskiej w kierunku Kochłowic czyli jechał raczej z od strony Szombierek ( no chyba, że przy Hucie skręcił w Baczyńskiego). 2. W tamtym okresie był mocno ograniczony ruch na mostach przy Hucie Bobrek (były bramki < 2,0m)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Re: Napisane: Cz 1.09.2011, 6:56 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
Misza napisał(a): Coś mi nie pasuje "dalej tak jak dziś" 1. Pewne że wisiał rozkład 39 na obecnym przystanku Bobrek Ratusz na ul. Zabrzańskiej w kierunku Kochłowic czyli jechał raczej z od strony Szombierek ( no chyba, że przy Hucie skręcił w Baczyńskiego). 2. W tamtym okresie był mocno ograniczony ruch na mostach przy Hucie Bobrek (były bramki < 2,0m) 39 jeździł ulicą Zabrzańską. I tak było też gdy ta linia wróciła do Bytomia gdzieś ok. 1998 roku.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: KM w Rudzie Śląskiej '76 Napisane: Nd 4.09.2011, 9:54 |
|
Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54 Posty: 888
|
Sprawdzałem na swoich planach linię 39.
na palnie Bytomia z 1957 linia 39 ma 2 trasy: I Plac Wolskiego (D.A) - Zabrska - Manifestu Lipcowego - Modrzewskiego - przez Orzegów - Halemba II Plac Wolskiego (D.A) - Powstańców Warszawskich- Bieruta - Konstytucji - Stara Cynkownia - Halemba (dodam, że Zabrska i Manifestu Lipcowego to dzisiejsza Zabrzańska)
Na planie z 1975 ma tylko jedną trasę: Plac Wolskiego (D.A) - Powstańców Warszawskich- Bieruta - Miechowicka - Konstytucji - Stara Cynkownia - HALEMBA (z powrotem: Bieruta - Koniewa - pl.Wolskiego)
Na planie z 1970 ma jedną trasę - taka jak z 1975 z tym wyjątkiem, że w obie strony przez Koniewa (nie jedzie przez Powstańców Warszawskich).
Zabrzańską w latach 70-tych kursowała linia 15 do Gliwic po trasie podobnej do 280 jakiś czas temu (Gliwice - Biskupice - Bytom)
Na planie z '85 39 jedzie z Kochłowic do Piekar Śląskich przez ulicę Obrońców Wołgogradu czyli przez Kuźnicę Rudzką
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|