Teraz jest Pt 19.04.2024, 18:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: KM w Rudzie Śląskiej '76
Napisane: So 21.11.2009, 11:12 

Dołączył(a): So 21.11.2009, 11:06
Posty: 35
Lokalizacja:
RŚL
Kiedyś taką mape dostałem i sobie leźała a jako źe moźe być to ciekawostka dla kogoś to umieszczam tutaj link ze zdjęciami tej mapy.

Na mapie widać jak wyglądała Komunikacja miejska w Rudzie Śl. w roku 1976 bo tak jest datowana ta mapa. Jeśli ktoś bedzie chciał jakieś dokładniejsze fotki to pisac :)

>>DOWNLOAD<<


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 21.11.2009, 11:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 29.04.2009, 19:27
Posty: 63
Lokalizacja:
Ruda Śląska
Mapa bardzo ciekawa, wielkie dzięki już kiedyś szukałem mapy Rudy Śląskiej z czasów PRL-u. Można pooglądać układ komunikacji tramwajowej sprzed wybudowania pętli w Chebziu.

_________________
Ruda Dworzec PKP 39 146 147 155 230 255 955 T18


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 12.12.2009, 21:20 

Dołączył(a): Nd 1.10.2006, 19:22
Posty: 164
Lokalizacja:
Ruda Śląska
To gdzie wtedy jeździła linia 97,68,39 i 82?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 12.12.2009, 22:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Mattor20056 napisał(a):
To gdzie wtedy jeździła linia 97,68,39 i 82?


68 pewnie do Orzesza, 82 do Tychów, a te pozostałe- hmmm- 39 też miało różne zabawne przebiegi trasy ;)

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 12.12.2009, 22:28 

Dołączył(a): Nd 1.10.2006, 19:22
Posty: 164
Lokalizacja:
Ruda Śląska
Daro85 napisał(a):
Mattor20056 napisał(a):
To gdzie wtedy jeździła linia 97,68,39 i 82?


68 pewnie do Orzesza, 82 do Tychów, a te pozostałe- hmmm- 39 też miało różne zabawne przebiegi trasy ;)


Daro miałem na myśli ze oni kończyły w Rudzie Śląskiej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 12.12.2009, 22:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Mattor20056 napisał(a):
Daro miałem na myśli ze oni kończyły w Rudzie Śląskiej.


Ja kojarzę 68 i 82 w kilku relacjach- np. 82 kursowało do centrum Nowego Bytomia (nawrót przez Objazdową), albo nawet do Orzegowa na Pl. Niepodległosci - tak pokazuje mapa z 1985 roku- co ciekawe ulicą Niedurnego oprócz T9 kursowała tylko 82. 68 np. kończyło w Nowym Bytomiu w miejsci wspomnianym przy 82.

Wg zamieszczonej mapy z 1976 obie kończą na Frynie ;)

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 13.12.2009, 0:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4406
Lokalizacja:
Ligota
Daro85 napisał(a):
Wg zamieszczonej mapy z 1976 obie kończą na Frynie ;)

Tak było. 68 miało warianty Orzesze - Łaziska Górne przez Wygodę i Mikołów (jakieś 2 lub 3 pary kursów) i Łaziska Górne - Tychy (1 para). Potem (nie pamiętam daty) 68 skrócono do Halemby, a 82 wydłużono do Goduli (nie Orzegowa) Pl. Niepodległości. Ta relacja przetrwała bodajże do 1986-7 roku. Mam wyrwę w pamięci w tych latach, bo wtedy przebywałem z daleka od GOPu ;-) Coś sobie przypominam, że w latach 1987-1989 82 kursowało w relacji Godula - Mikołów.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 13.12.2009, 1:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4406
Lokalizacja:
Ligota
Mattor20056 napisał(a):
To gdzie wtedy jeździła linia 97,68,39 i 82?

39: Kochłowice - Bytom - trasa przez Halembę i Wirek, dalej tak jak dziś
68: Nowy Bytom - Orzesze (warianty: Orzesze - Łaziska Górne przez Wygodę, Mikołów i Łaziska Górne - Tychy)
82: Tychy - Nowy Bytom, potem wydłużone do Goduli, od chyba 1987 z drugiej strony skrócone do Mikołowa (jak dzisiejsze 982)
97: Kochłowice - Bytom (dwie pary kursów do Piekar Śl.) - trasa jak ówczesne 39, ale od Bobrka do Bytomia przez Szombierki (wtedy Chruszczów)

Było jeszcze 693 w relacji Piekary Os. Wieczorka - Godula (potem wydłużone do Nowego Bytomia), ale to już jakieś 4 lata później.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 13.12.2009, 10:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 3.05.2005, 21:39
Posty: 723
Lokalizacja:
Ruda Śląska
Linia 82 z tego co pamiętam kursowała na Godulę do końca 1988 roku. Pamiętam jeszcze linię 130 bis, która też do Halemby nadjeżdżała od strony Mikołowa. Generalnie to były czasy, gdy na większości linii jeździły autosany, a potem jaka radość była gdy zaczęły pojawiać się ciemnozielone Ikarusy.

_________________
Jeżeli Delta kupuje niską podłogę to świat się już powoli kończy...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 13.12.2009, 10:30 

Dołączył(a): Nd 1.10.2006, 19:22
Posty: 164
Lokalizacja:
Ruda Śląska
Egon: Według mapy linia 39 jeździła do Piekar.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 13.12.2009, 10:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 19.10.2008, 9:22
Posty: 864
Lokalizacja:
Ruda Śląska - Bielszowice
Moim zdaniem 198 i 199 mogłyby dziś jeździć tak jak wtedy. Choć nie wiem czy wtedy ten układ tras nie był lepszy niż ten dzisiejszy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 13.12.2009, 10:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4406
Lokalizacja:
Ligota
Mattor20056 napisał(a):
Egon: Według mapy linia 39 jeździła do Piekar.

Możliwe, że było kilka kursów wariantowych, tak jak 97. Nie pamiętam, bo 39 do Piekar nigdy nie jechałem, a 97 tak.

arcziv napisał(a):
Pamiętam jeszcze linię 130 bis, która też do Halemby nadjeżdżała od strony Mikołowa.

Planowo ta linia nigdy tak nie kursowała. Może jakiś objazd? Albo wyjazd z zajezdni pana Małeckiego (ale nie przypominam sobie, żeby on obsługiwał 130bis)?

arcziv napisał(a):
Generalnie to były czasy, gdy na większości linii jeździły autosany, a potem jaka radość była gdy zaczęły pojawiać się ciemnozielone Ikarusy.

Zaś nie przesadzajmy. Autosany się zdarzały po roku 1989 dość często, ale nie stanowiły większości ;-)

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 13.12.2009, 12:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Egon napisał(a):
Możliwe, że było kilka kursów wariantowych, tak jak 97. Nie pamiętam, bo 39 do Piekar nigdy nie jechałem, a 97 tak.


Np. mapa z 1985 podaje jako końcówkę 39 właśnie Piekary Śl. ;)

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 27.01.2010, 16:48 

Dołączył(a): Pn 25.01.2010, 15:00
Posty: 44
Lokalizacja:
Ruda Śl.-Kochłowice
W nawiązaniu do wcześniejszych postów:
- linia 39 kursowała kiedyś na trasie Kochłowice (przystanek był pomiędzy sklepem "Karlik", a starym Kościołem , ulica ta była dwukierunkowa)--Piekary Śl. Oś.Wieczorka to mogę potwierdzić.
-linia 97 natomiast po tej samej trasie , ale do Bytomia (może część kursów była do Piekar) , tego niestety nie wiem.
-linia 130 bis kursowała zawsze obecną trasą 130 , tylko kończyła w Dąbrówce Małej , podobnie jak kiedyś 130 (Dąbrówka Mała--Szczygłowice).
linia 199 powstała gdzieś w połowie lat 70-tych i rozpoczynała trasę z Kochłowic KWK Nowy Wirek , ulicą (obecnie) Tunkla przez Kochłowice, Wirek, Nowy Bytom i dalej już tak jak obecnie. Wydaje mi się , że 199 zastąpiło linię 7bis (tak , tak była taka) , która kursowała tak jak 199 , z tym że konczyła w Nowym Bytomiu (chyba na ul. Kościuszki , tam gdzie kiedyś kończyły też 68 i 82).
-jeszcze jedna linia pozostała w mojej pamięci to 48bis. Ta linia też rozpoczynała się w Kochłowicach , w miejscu gdzie teraz jest sklep "Karlik" (wtedy był Dom Kultury "Rekus") i ulicą Radoszowską trasą linii 48 do Chorzowa Rynek (wtedy jeszcze bez estakady). Linia 48 kursowała wtedy na trsie Katowice--Bytom. Póżniej 48bis zastąpiła linia 144 , która swoją trasę ma niezmienioną od początku istnienia z małym wyjątkiem. Kiedyś przez Kochłowice jeżdziła ul. Oświęcimską a teraz ul. Radoszowską.
Na wspomnianych liniach 7bis , 48bis najczęściej spotykało się Ikarusy66.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 27.01.2010, 18:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 19.10.2008, 9:22
Posty: 864
Lokalizacja:
Ruda Śląska - Bielszowice
Czy pamiętasz może coś o linii 198? Ojciec mi mówił, że na początku była linią okrężną wraz ze 199. Mówił, że 198 kursowało tak jak obecnie z Zabrza do Bielszowic, potem skręcała na (wtedy) Dąbrowszczaków przez Pawłów do Zabrza. I tu nie wiem czy jechała 3 maja do dworca czy też przez De Gaullea, a 199 jeździła w przeciwnym kierunku do 198. Nie pamięta natomiast jak w Zabrzu było z obsługą De Gaullea przez 198 i 199. Pamiętasz może jak wyglądał rozkład jazdy?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 27.01.2010, 18:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59
Posty: 153
Lokalizacja:
BYTOM
kasjan napisał(a):
W nawiązaniu do wcześniejszych postów:
- linia 39 kursowała kiedyś na trasie Kochłowice (przystanek był pomiędzy sklepem "Karlik", a starym Kościołem , ulica ta była dwukierunkowa)--Piekary Śl. Oś.Wieczorka to mogę potwierdzić.
-linia 97 natomiast po tej samej trasie , ale do Bytomia (może część kursów była do Piekar) , tego niestety nie wiem.
-linia 130 bis kursowała zawsze obecną trasą 130 , tylko kończyła w Dąbrówce Małej , podobnie jak kiedyś 130 (Dąbrówka Mała--Szczygłowice).
linia 199 powstała gdzieś w połowie lat 70-tych i rozpoczynała trasę z Kochłowic KWK Nowy Wirek , ulicą (obecnie) Tunkla przez Kochłowice, Wirek, Nowy Bytom i dalej już tak jak obecnie. Wydaje mi się , że 199 zastąpiło linię 7bis (tak , tak była taka) , która kursowała tak jak 199 , z tym że konczyła w Nowym Bytomiu (chyba na ul. Kościuszki , tam gdzie kiedyś kończyły też 68 i 82).
-jeszcze jedna linia pozostała w mojej pamięci to 48bis. Ta linia też rozpoczynała się w Kochłowicach , w miejscu gdzie teraz jest sklep "Karlik" (wtedy był Dom Kultury "Rekus") i ulicą Radoszowską trasą linii 48 do Chorzowa Rynek (wtedy jeszcze bez estakady). Linia 48 kursowała wtedy na trsie Katowice--Bytom. Póżniej 48bis zastąpiła linia 144 , która swoją trasę ma niezmienioną od początku istnienia z małym wyjątkiem. Kiedyś przez Kochłowice jeżdziła ul. Oświęcimską a teraz ul. Radoszowską.
Na wspomnianych liniach 7bis , 48bis najczęściej spotykało się Ikarusy66.


Pamiętam jeszcze wcześniejszą wersję trasy linii 39 i 97. Przebieg był identyczny już z tym podanym, tylko że końcowym przystankiem w Rudzie Ślaskiej był "Kłodnica Most" (dzisiaj "Halemba Most"). Ale to były jeszcze czasy, gdy wszystkie kursy tych linii zaczynały się na Osiedlu Wieczorka. A swoją drogą wtedy te autobusy bardzo często wypadały i nie można było na nie liczyć. Linie te obsługiwała zajezdnia Świerklaniec.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 27.01.2010, 20:31 

Dołączył(a): Pn 28.06.2004, 14:57
Posty: 40
Lokalizacja:
Ruda Śląska
Egon napisał(a):
39: Kochłowice - Bytom - trasa przez Halembę i Wirek, dalej tak jak dziś

Oczywiscie z pominieciem odcinka Szczesc Boze-Biskupice-Kuznica (Sobieskiego)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 27.01.2010, 22:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4406
Lokalizacja:
Ligota
ziut19 napisał(a):
Egon napisał(a):
39: Kochłowice - Bytom - trasa przez Halembę i Wirek, dalej tak jak dziś

Oczywiscie z pominieciem odcinka Szczesc Boze-Biskupice-Kuznica (Sobieskiego)

Fakt, dzięki za uzupełnienie ;-)

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 28.01.2010, 11:11 

Dołączył(a): Pn 25.01.2010, 15:00
Posty: 44
Lokalizacja:
Ruda Śl.-Kochłowice
dexiu89 napisał(a):
Czy pamiętasz może coś o linii 198? Ojciec mi mówił, że na początku była linią okrężną wraz ze 199. Mówił, że 198 kursowało tak jak obecnie z Zabrza do Bielszowic, potem skręcała na (wtedy) Dąbrowszczaków przez Pawłów do Zabrza. I tu nie wiem czy jechała 3 maja do dworca czy też przez De Gaullea, a 199 jeździła w przeciwnym kierunku do 198. Nie pamięta natomiast jak w Zabrzu było z obsługą De Gaullea przez 198 i 199. Pamiętasz może jak wyglądał rozkład jazdy?


Niestety , na temat linii 198 z tamtych lat nic nie wiem. Linia 199 odkąd pamiętam w Zabrzu zawsze jeżdziła przez ulicę De Gaullea. Przypomniałem sobie jak to w czasie zimy stulecia w roku 1979 obsługiwały ją dwa autobusy. Jeden z pierwszej dostawy Ikarus260 o nr. 1619 był już wtedy po jakimś remoncie (miał nawet pomalowane wnętrze) i drugi nowszy 1008 (albo 1009).
Dodam jeszcze , że linia 7 na początku lat 70-tych swój końcowy i początkowy przystanek miała przy ulicy Goethego (naprzeciwko obecnego dworca autobusowego - nie pamiętam niestety czy on już wtedy istniał) i kurs w stronę Katowic wykonywała ulicą De Gaullea. Większość wozów na tej linii stanowiły przegubowe "ogórki". Typów ich niestety (a numerów tym bardziej) już w pamięci nie mam.
Wracając zaś do linii 199 i dawnego rozkładu jazdy, to jeśli się nie mylę kursów nie było więcej , a godziny odjazdów były podobne.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 28.01.2010, 11:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59
Posty: 153
Lokalizacja:
BYTOM
dexiu89 napisał(a):
Czy pamiętasz może coś o linii 198? Ojciec mi mówił, że na początku była linią okrężną wraz ze 199. Mówił, że 198 kursowało tak jak obecnie z Zabrza do Bielszowic, potem skręcała na (wtedy) Dąbrowszczaków przez Pawłów do Zabrza. I tu nie wiem czy jechała 3 maja do dworca czy też przez De Gaullea, a 199 jeździła w przeciwnym kierunku do 198. Nie pamięta natomiast jak w Zabrzu było z obsługą De Gaullea przez 198 i 199. Pamiętasz może jak wyglądał rozkład jazdy?


Jest możliwe, że obydwie te linie miały trasy okrężne. Ale musiało to być przed październikiem 1976 roku lub jeszcze wcześniej. Mam przed sobą archiwalny artykuł z "Dziennika Zachodniego" pt. "Pasażerom dla wygody - Usprawnienia w komunikacji miejskiej". Z niego właśnie się dowiedziałem, że od 1.X.1976 roku będzie m.in. zmiana tras powyższych linii. Linia 198 ma kursować na trasie: Zabrze Belojannisa (dzisiaj Goethego) - 3 Maja - Kończyce - Bielszowice - Halemba Osiedle II, natomiast 199 na trasie: Zabrze Belojannisa - De Gaulle'a - Ślęczka - Pawłów - Bielszowice - Wirek dw.PKP - Kochłowice Rynek - Kochłowice KWK "Wirek". Od 1.X.1976 roku powstaje także nowa miejska linia nr 89. Trasa jej przebiegać będzie okrężnie ulicami: Belojannisa - Wolności - Plac Śłowiański - Świerczewskiego - Roosevelta - Czołgistów - Matejki - De Gaulle'a - Ślęczka - 3 Maja - Belojannisa, a w godzinach szczytu dodatkowo ulicami: 3 Maja - Brysza - Wolności - Pawliczka - Korczoka - do Osiedla Zaborze, skąd ulicami: Kalinową - Wolności - Pszczyńską - Lompy - Sikorskiego do kopalni "Bielszowice". Częstotliwość kursów przewiduje się co 50 minut, w godzinach szczytu natomiast co 30 minut.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności