Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 17 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Ikarusy 55 w WPK Napisane: Pt 29.01.2010, 22:06 |
|
rustsaltz |
|
Dołączył(a): So 12.07.2008, 21:52 Posty: 1245 Lokalizacja: Chełm Śląski
|
Jako, iż szukajka nic nie pokazała, wujek google też nie chce współpracować więc zapytam tutaj:
Czy w WPK były Ikarusy 55, lub podobne. Tata opowiadał mi, że jeździły w latach 70. m.in. na 18stce, przy czym nie był w stanie jednoznacznie stwierdzić, czy był to Ikarus 55. W związku z tym zapytam: czy na stanie WPK były rzeczone wozy? Który zakład obsługiwał w tych czasach 18stkę? Jak wyglądały zakłady WPK w Zagłębiu przed wybudowaniem Huty Katowice?
_________________ Jeżeli ktoś żyje z tego, że zwalcza wroga, jest zainteresowany tym, aby wróg pozostał przy życiu.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Ikarusy 55 w WPK Napisane: So 30.01.2010, 14:51 |
|
Dołączył(a): Pn 25.01.2010, 15:00 Posty: 44 Lokalizacja: Ruda Śl.-Kochłowice
|
rustsaltz napisał(a): Czy w WPK były Ikarusy 55, lub podobne. Tata opowiadał mi, że jeździły w latach 70. m.in. na 18stce, przy czym nie był w stanie jednoznacznie stwierdzić, czy był to Ikarus 55. Witam ! Wiem , że w latach 60,70-tych - WPK eksploatowało wiele Ikarusów66 . Osobiście wiele razy nimi jeżdziłem na wielu liniach wokół Katowic (np. 7bis , 9 , 10 , 13 , 48bis , 70 , 177 - te pamiętam). Ale o Ikarusie55 na liniach nic nie wiem. W " 80 lat komunikacji autobusowej w aglomeracji katowickiej" też na ten temat nic nie znalazłem. Jest za to taki fragment : Cytuj: Do 1965r eksploatowano w zakładzie Ikarusy 60 , 601 , 620 , 630 i 66.
Jest też zdjęcie przedstawiające Ikarusa55 wraz z grupą pracowników. Być może się mylę ale mógł to być jakiś autobus służący jako wycieczkowy lub coś w tym rodzaju . Ikarus55 był to autobus turystyczny. Ale przecież Jelcze "ogórki" tak zwane "klamkowce" też swego czasu obsługiwały linie , może więc Twój tata ma rację .
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 30.01.2010, 17:01 |
|
Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16 Posty: 553 Lokalizacja: Katowice
|
Jako dziecko pamiętam Ik66 na linii 30 którą często jeździłem z mamą do kuzyna na Giszowiec, było to gdzieś w okolicach 1974-76. Ik 55 nie pamiętam, ale nie wykluczam ich istnienia.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Ikarusy 55 w WPK Napisane: So 30.01.2010, 20:58 |
|
markus |
|
Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59 Posty: 153 Lokalizacja: BYTOM
|
rustsaltz napisał(a): Jako, iż szukajka nic nie pokazała, wujek google też nie chce współpracować więc zapytam tutaj: Czy w WPK były Ikarusy 55, lub podobne. Tata opowiadał mi, że jeździły w latach 70. m.in. na 18stce, przy czym nie był w stanie jednoznacznie stwierdzić, czy był to Ikarus 55. W związku z tym zapytam: czy na stanie WPK były rzeczone wozy? Który zakład obsługiwał w tych czasach 18stkę? Jak wyglądały zakłady WPK w Zagłębiu przed wybudowaniem Huty Katowice?
Ikarusów 55 w WPK do obsługi linii komunikacyjnych nie było. Być może, że WPK posiadało taki autobus do celów wycieczkowych. Zdaje się, że pod koniec lat 60-tych zauważyłem taki autobus na zajezdni w Katowicach. Zainteresował mnie z tego względu, że nie posiadał automatycznych drzwi. Do tej pory taki autobus widziałem tylko w okolicy kop. "Dymitrow" (teraz "Centrum") w Bytomiu, gdzie mieli takie dwa. Natomiast ten na zajezdni w Katowicach nie wiem czy należał do WPK, bo chyba nie miał żadnych zauważalnych napisów. Co prawda widziałem go z pewnej odległości. Ale całkiem możliwe, że ten autobus przyjechał tylko na warsztat WPK. Przecież mieli wtedy bardzo dużo Ikarusów 66.
Przed wybudowaniem huty "Katowice" WPK miało w Zagłębiu tylko zajezdnie w Będzinie i Gołonogu.
Linię 18 obsługiwała w zasadzie zajezdnia Gołonóg ale i były jakieś wozy z zajezdni Katowice.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Ikarusy 55 w WPK Napisane: So 30.01.2010, 21:21 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
markus napisał(a): Przed wybudowaniem huty "Katowice" WPK miało w Zagłębiu tylko zajezdnie w Będzinie i Gołonogu. Linię 18 obsługiwała w zasadzie zajezdnia Gołonóg ale i były jakieś wozy z zajezdni Katowice.
No, z tym Zagłębiem to zależy, jak traktować ;-) bo niektórzy puryści by się zgodzili, a inni zaś by tym mianem nazywali wszystko na wschód od Brynicy i wówczas jest jeszcze Olkusz, Chrzanów i Jaworzno ;-)
Natomiast mam pytanie o Będzin - kiedy z Będzina wycofano przeguby i czy miało to związek z relokacją zajezdni? Ty możesz takie rzeczy wiedzieć...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Ikarusy 55 w WPK Napisane: So 30.01.2010, 21:49 |
|
markus |
|
Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59 Posty: 153 Lokalizacja: BYTOM
|
YoMaHa napisał(a): No, z tym Zagłębiem to zależy, jak traktować ;-) bo niektórzy puryści by się zgodzili, a inni zaś by tym mianem nazywali wszystko na wschód od Brynicy i wówczas jest jeszcze Olkusz, Chrzanów i Jaworzno ;-)
Natomiast mam pytanie o Będzin - kiedy z Będzina wycofano przeguby i czy miało to związek z relokacją zajezdni? Ty możesz takie rzeczy wiedzieć...
Mogą sobie mówić co chcą, ale przed wybudowaniem huty "Katowice" te miasta i tak jeszcze nie należały do WPK.
Co do przegubów w Będzinie, to szczerze powiedziawszy nie mam pojęcia kiedy one tam były i gdzie garażowały. Z tego co wiem ta zajezdnia nie była za duża i napewno nie była przystosowana do długich autobusów. Ale podobno był okres, że były i garażowały na ulicach wokół zajezdni. Zapewne wtedy stały gdzieś w okolicy albo dworca autobusowego (jeżeli już był) albo w okolicy dworca PKP. Na bocznej ulicy Bema kiedyś były początkowe przystanki wszystkich linii. Co do pojemności zajezdni to Bytom też był bardzo ciasną zajezdnią (podobno byłą tramwajową). Mieli aż do końca dużo przegubów i w ogóle dość dużo taboru. I też były czasy gdzie nie mieli garażować autobusów. Stały więc na ulicach wokół zajezdni albo na pl. Wolskiego. Najgorsze czasy były jak brakowało akumulatorów, no i innych części też, wtedy w czasie zimy większość garażowanych autobusów przez całą noc była na chodzie.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Ikarusy 55 w WPK Napisane: So 30.01.2010, 21:53 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
markus napisał(a): Co do przegubów w Będzinie, to szczerze powiedziawszy nie mam pojęcia kiedy one tam były i gdzie garażowały. Z tego co wiem ta zajezdnia nie była za duża i napewno nie była przystosowana do długich autobusów. Ale podobno był okres, że były i garażowały na ulicach wokół zajezdni.
Ik280 #3095 stacjonował na 95 % w Będzinie.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Ikarusy 55 w WPK Napisane: So 30.01.2010, 22:02 |
|
markus |
|
Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59 Posty: 153 Lokalizacja: BYTOM
|
YoMaHa napisał(a): Ik280 #3095 stacjonował na 95 % w Będzinie.
Super. Już jest jakaś konkretna informacja. Już wcześniej też ktoś pisał właśnie o przegubach w Będzinie. Ty podałeś konkretny numer. Muszę sprawdzić w powstającej bazie jaki tam ma przydział i czy ma.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 31.01.2010, 0:25 |
|
Dołączył(a): Wt 17.03.2009, 22:18 Posty: 240
|
W Bytomiu też był Ikarus260 którego już jako nówkę przerobili na "wycieczkowego" tzn wyciągli kabinę, wyciągli ostatnie drzwi i wstawili siedzenia. Co ciekawe siedzenia miał na powyyższeniach i były to tzw "fotele lotnicze" Jeżdzil on początkowo tylko jako wycieczkowiec i jako autobus dalekobieżny który woził dzieci pracowników na kolonie. Po remoncie miał wstawione drzwi na klamke i pomalowany został na żółto w kolorowe pasy. W ostatnich latach swego życia można go było nawet spotkac na liniach miejskich (widocznie chcieli go zajechac na amen) Autobus mial nr #3843
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 31.01.2010, 0:29 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
WPKBYTOM1228 napisał(a): (...)
WPKBYTOM1228, mam prośbę, odezwij się do mnie mailem, z góry dzięki.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 31.01.2010, 1:00 |
|
markus |
|
Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59 Posty: 153 Lokalizacja: BYTOM
|
WPKBYTOM1228 napisał(a): W Bytomiu też był Ikarus260 którego już jako nówkę przerobili na "wycieczkowego" tzn wyciągli kabinę, wyciągli ostatnie drzwi i wstawili siedzenia. Co ciekawe siedzenia miał na powyyższeniach i były to tzw "fotele lotnicze" Jeżdzil on początkowo tylko jako wycieczkowiec i jako autobus dalekobieżny który woził dzieci pracowników na kolonie. Po remoncie miał wstawione drzwi na klamke i pomalowany został na żółto w kolorowe pasy. W ostatnich latach swego życia można go było nawet spotkac na liniach miejskich (widocznie chcieli go zajechac na amen) Autobus mial nr #3843
Zgadza się. Był taki w Bytomiu i m.in. jeździł dość długo, ale jeszcze z drzwiami automatycznymi, na linii 643. Był to przewóz pracowników jakiejś firmy z huty "Katowice".
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Ikarusy 55 w WPK Napisane: Nd 31.01.2010, 7:41 |
|
Slavco |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): So 28.12.2002, 11:06 Posty: 2357 Lokalizacja: Zabrze
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 31.01.2010, 8:48 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10682
|
WPKBYTOM1228 napisał(a): W Bytomiu też był Ikarus260 którego już jako nówkę przerobili na "wycieczkowego" tzn wyciągli kabinę, wyciągli ostatnie drzwi i wstawili siedzenia. Co ciekawe siedzenia miał na powyyższeniach i były to tzw "fotele lotnicze" Jeżdzil on początkowo tylko jako wycieczkowiec i jako autobus dalekobieżny który woził dzieci pracowników na kolonie. Po remoncie miał wstawione drzwi na klamke i pomalowany został na żółto w kolorowe pasy. W ostatnich latach swego życia można go było nawet spotkac na liniach miejskich (widocznie chcieli go zajechac na amen) Autobus mial nr #3843
Coś takiego to było?
http://www.phototrans.eu/14,49028,0,Ika ... _5721.html
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 31.01.2010, 13:06 |
|
markus |
|
Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59 Posty: 153 Lokalizacja: BYTOM
|
memphis napisał(a):
Możliwe, że jest to właśnie były #3843.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Ikarusy 55 w WPK Napisane: Pn 1.02.2010, 8:14 |
|
Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16 Posty: 553 Lokalizacja: Katowice
|
YoMaHa napisał(a): Natomiast mam pytanie o Będzin - kiedy z Będzina wycofano przeguby i czy miało to związek z relokacją zajezdni? Ty możesz takie rzeczy wiedzieć...
Linię 61 od dawiem dawna obsługiwał Będzin. Pamiętam przegubu na niej w latach od około 1981 do napewno października 1984, w którym zniknęły. Od wrzesnia 1984 zacząłem naukę w Technikum na Dąbrówce Wlk. i dokłądnie pamiętam że po miesiącu nauki na linii 61 wycofano przeguby zastępując je nowymi solówkami: #4090, #4219 i inne także starsze solówki. Z tego co zauważyłem to wycofywane z 61 (z Będzina) przeguby szły na NG do Jamny a poniej od razu na Zagórze. Po tym fakcie sądzę że w 1984 otwarto zaj. Zagórze i wszystkie przeguby z Będzina na Zagórze przeniesiono. 61 byłą bardzo zatłoczoną linią i szkoda było tych przegubów, ale cóz podobnie w tym czasie było z linią 5,168 kiedy to ze Świerklańca do Katowic przeniesiono prawie wszytskie przegubu(pozostawiono jedynie#562, #587).
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 2.02.2010, 20:30 |
|
markus |
|
Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59 Posty: 153 Lokalizacja: BYTOM
|
memphis napisał(a):
Ja stawiałbym jednak na tego poprzedniego. #3843 był z 1983 roku, a napis "IKARUS" na przedniej klapie wskazuje, że ten może być o kilka lat starszy. No chyba, że wzięto klapę z innego autobusu.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 17 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|