Teraz jest Cz 28.03.2024, 11:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 403 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 18.03.2010, 0:25 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
memphis napisał(a):
z bytomskiego dworca odjeżdża garstka pociągów i niestety nic nie wskazuje na to, żeby miało się to w najbliższych latach zmienić.

Moim zdaniem - przydałoby się, aby trochę ich przybyło. Ponadto pasażer jadący z Bobrownik, Suchej Góry, Stroszka do Krakowa, Bielska, Zakopanego, Budapesztu, Wiednia itp. także powinien mieć możliwość dojechać do dworca w Bytomiu, tam kupić bilet i jechać pociągiem z przesiadką w Katowicach, a nie dojeżdżać 820 do Katowic, gdzie z przystanku do dworca kolejowego ma jeszcze dalej niż w Bytomiu z tramwaju.
Cytuj:
Pasażer jadący ze Stroszka nie będzie się przesiadał na dworcu w kierunku Miechowic, czy innych Piekar Śląskich, bo to absurdalne. A do Szombierek, czy Chorzowa dojedzie bez problemu tramwajem.

A jadący do Halemby, Brzezin Śl, Siemianowic, Czeladzi, Będzina ?
Daro85 napisał(a):
Wcale nie musiałaby być dużo większa.

To, że pociąg obecnie jedzie z Bytomia do Katowic nie dłużej niż przyspieszony autobus wcale nie oznacza iż jego prędkość jest właściwa na miarę XXI wieku, zważywszy, że np. 5-cio kilometrowy odcinek z Chorzowa Starego do Bytomia pokonuje on w 7minut.
Cytuj:
Zresztą ja bym był daleki od całkowitej likwidacji 19, ale raczej należałoby tam ograniczyć kursowanie.

I to jest dobrze wyważone stanowisko. Na pewno na odcinku Stroszek - Bytom autobusów mogłoby kursować mniej, ale za to tramwaj powinien jeździć częściej (o tym już dyskutowaliśmy)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 18.03.2010, 8:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Ludw_K napisał(a):
A jadący do Halemby, Brzezin Śl, Siemianowic, Czeladzi, Będzina ?


Do Brzezin/Siemianowic/Czeladzi/Będzina ma znacznie lepsza przesiadkę albo na Strzelców Bytomskich przy liceum (gdy chce jechać do Grodźca np.), do Halemby też chyba lepiej przesiadać się np. na KWK Pokój (wtedy się nie zwiedza bez sensu Rudy I, Orzegowa, Tesco, Czarnego Lasu)

Cytuj:
I to jest dobrze wyważone stanowisko. Na pewno na odcinku Stroszek - Bytom autobusów mogłoby kursować mniej, ale za to tramwaj powinien jeździć częściej (o tym już dyskutowaliśmy)


No tramwaj co 7 min by tam spokojnie wystarczył. Ewentualnie możnaby celem jakiegoś większego usprawnienia inaczej poprowadzić ciąg pieszy do przystanku na Strzelców Bytomskich- tak, by nie obchodzić całego kwartału ;).

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 18.03.2010, 8:09 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
Daro85 napisał(a):
No tramwaj co 7 min by tam spokojnie wystarczył.


aaaa! Co 6, 5 lub 7/8, ale nie co 7! (ze wskazaniem na 6) - niechże się odjazdy powtarzają w modułach godzinnych.

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 18.03.2010, 8:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Sadorg napisał(a):
aaaa! Co 6, 5 lub 7/8, ale nie co 7! (ze wskazaniem na 6) - niechże się odjazdy powtarzają w modułach godzinnych.


No tak tak- to było stwierdzenie umowne ;]

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 18.03.2010, 8:50 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Ludw_K napisał(a):
Ponadto pasażer jadący z Bobrownik, Suchej Góry, Stroszka do Krakowa, Bielska, Zakopanego, Budapesztu, Wiednia itp. także powinien mieć możliwość dojechać do dworca w Bytomiu, tam kupić bilet i jechać pociągiem z przesiadką w Katowicach, a nie dojeżdżać 820 do Katowic, gdzie z przystanku do dworca kolejowego ma jeszcze dalej niż w Bytomiu z tramwaju.


No jasne, specjalnie dla setek pasażerów z Bobrownik, którzy codziennie dojeżdżają do Wiednia i Zakopanego należy utrzymywać linię autobusową kursującą co 10 minut. Naprawdę pomyśl czasami...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 18.03.2010, 19:27 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
memphis napisał(a):
No jasne, specjalnie dla setek pasażerów z Bobrownik, którzy codziennie dojeżdżają do Wiednia i Zakopanego należy utrzymywać linię autobusową kursującą co 10 minut. Naprawdę pomyśl czasami...


antymarszrutyzacja ;-)

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 18.03.2010, 22:26 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
Ludw_K napisał(a):
pasażer jadący z Bobrownik, Suchej Góry, Stroszka do Krakowa, Bielska, Zakopanego, Budapesztu, Wiednia itp. także powinien mieć możliwość dojechać do dworca w Bytomiu
A Ci z Bobrownik to nie mają bliżej do dworca w T.G ? Może zamiast linia 1 do Osady Jana zrobić na stałe do Bobrownik ?
Cytuj:
Cytuj:
Pasażer jadący ze Stroszka nie będzie się przesiadał na dworcu w kierunku Miechowic, czy innych Piekar Śląskich, bo to absurdalne. A do Szombierek, czy Chorzowa dojedzie bez problemu tramwajem.
A jadący do Halemby, Brzezin Śl, Siemianowic, Czeladzi, Będzina ?

W sumie jakby się uprzeć to do Halemby przesiadka na Estakadzie/Rynku z T19 na 98 czasowo wychodzi trochę lepiej niż z A19 na 146.
Co do Będzina, Czeladzi czy Siemianowic to zawsze pozostaje przesiadka na Siemianowickiej.
W sumie Stroszkowi zaoferowano znacznie więcej niż miał kiedyś. Jednakże nadal się zastanawiam czy przedłużenie T19 do Katowic było dobrym posunięciem. A jak Wy uważacie? Zdaje się że teraz to najdłuższa linia w GOP.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.03.2010, 8:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
lgor napisał(a):
Ludw_K napisał(a):
pasażer jadący z Bobrownik, Suchej Góry, Stroszka do Krakowa, Bielska, Zakopanego, Budapesztu, Wiednia itp. także powinien mieć możliwość dojechać do dworca w Bytomiu
A Ci z Bobrownik to nie mają bliżej do dworca w T.G ? Może zamiast linia 1 do Osady Jana zrobić na stałe do Bobrownik ?


Jak dojadą do dworca w Rojcy 94, to co za problem dalej do Katowic?

Cytuj:
A jak Wy uważacie? Zdaje się że teraz to najdłuższa linia w GOP.


Z bytomskiego punktu widzenia bardzo dobre rozwiązanie- przede wszystkim daltego, że Bytom posiada minimalną ilość połączeń przecinających centrum- wszystko prawie kończy w centrum. Dzieki temu na ciągu UM- Arki Bożka jest tramwaj co chwilę, a kiedyś był co 14 minut.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.03.2010, 1:02 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Daro85 napisał(a):
Do Brzezin/Siemianowic/Czeladzi/Będzina ma znacznie lepsza przesiadkę albo na Strzelców Bytomskich przy liceum (gdy chce jechać do Grodźca np.),

Do Będzina najkrócej jedzie 42 (a do Czeladzi - wyłacznie ta linia) i wcale mu nie po drodze Strzelców Bytomskich, a 91 co prawda jeździ przez Strzelców Byt, ale tylko w jednym kierunku.
Cytuj:
do Halemby też chyba lepiej przesiadać się np. na KWK Pokój

Zaproponuj to komuś, kto dojeżdża np ze Stroszka do Halemby, po czym szybko uciekaj jeśli nie chcesz zostać ofiarą linczu. Jeśli nie wiesz, to przypomnę, że w/g badań ponad 75% pasażerów preferuje dojazd bezpośredni, a Ty proponujesz dwie przesiadki zamiast jednej, gdzie czas może by się nieznacznie skrócił, ale pod warunkiem bardzo dobrego zsynchronizowania rozkładów T19/T9/A147, a na to chyba nie liczysz.
memphis napisał(a):
No jasne, specjalnie dla setek pasażerów z Bobrownik, którzy codziennie dojeżdżają do Wiednia i Zakopanego należy utrzymywać linię autobusową kursującą co 10 minut. Naprawdę pomyśl czasami...

Myślę, myślę przede wszystkim o tym co potrzebne jest pasażerom i jakoś mi z tego myślenia wychodzi, że jednak potrzebny jest dogodny dojazd do dworca kolejowego i auotbusowego, a setki pasażerów uzbiera się jeśli uwzględnić wszelkie możliwe kombinacje połączeń, a nie tylko dwie które wymieniłeś.
Igor napisał(a):
W sumie jakby się uprzeć to do Halemby przesiadka na Estakadzie/Rynku z T19 na 98 czasowo wychodzi trochę lepiej niż z A19 na 146.

Niby tak, niby, jako że czas przejazdu 146 od dworca w Bytomiu to 66min, a 98 z Chorzowa 35min + 21min przejazd 19-ką. Tylko z rozkładów wynika, że na przesiadkę masz 6min, ale nie zawsze ( czasem 16, a wieczorem musisz w Chorzowie czekać ponad 20min), a i ten czas nie daje gwarancji, że zdążysz. A najważniejsze, to jest to, że 98 kursuje bardzo rzadko.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.03.2010, 9:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Ludw_K napisał(a):
Do Będzina najkrócej jedzie 42 (a do Czeladzi - wyłacznie ta linia) i wcale mu nie po drodze Strzelców Bytomskich, a 91 co prawda jeździ przez Strzelców Byt, ale tylko w jednym kierunku.


Czytaj ze zrozumieniem- jak chce jechać do Grodźca np.. Jeśli nie chce tam jechać to się przesiądzie na Siemianowickiej, co za problem się przesiąść z T19, setki ludzi tak robi, inna sprawa, że to jest celowanie, nieważne gdzie byś do tego 42 nie wsiadł. Poza tym proszę nie cytować wyrwanej z kontekstu wypowiedzi.

Cytuj:
Zaproponuj to komuś, kto dojeżdża np ze Stroszka do Halemby, po czym szybko uciekaj jeśli nie chcesz zostać ofiarą linczu. Jeśli nie wiesz, to przypomnę, że w/g badań ponad 75% pasażerów preferuje dojazd bezpośredni, a Ty proponujesz dwie przesiadki zamiast jednej, gdzie czas może by się nieznacznie skrócił, ale pod warunkiem bardzo dobrego zsynchronizowania rozkładów T19/T9/A147, a na to chyba nie liczysz.


Coś chyba się kolega myli- kto się będzie przesiadał na KWK Pokój do 147 (da się w ogóle? :P:P)? Mi raczej chodziło o jakąkolwiek linię w stylu 146, 155, 144, 982- przynajmniej nie trzeba strzelać czy trafi się na kurs co 30 min, czy nie. I to bez zwiedzania Rudy 1, Karmańskiego, 3/4 Orzegowa i Czarnego Lasu oraz Tesco. Zresztą T9 z centrum Bytomia do KWK Pokój jedzie 10 min krócej- czyli można teoretycznie zdążyć na wcześniejsze 155 ;).

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Ostatnio edytowano Nd 21.03.2010, 12:30 przez Daro85, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.03.2010, 11:29 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
Ludw_K napisał(a):
Jeśli nie wiesz, to przypomnę, że w/g badań ponad 75% pasażerów preferuje dojazd bezpośredni, a Ty proponujesz dwie przesiadki zamiast jednej, gdzie czas może by się nieznacznie skrócił,


wyniki takie sa spowodowane brakiem dobrej alternatywy.

W przypadku, gdy pasażer ma do wyboru dwie możliwości:

- linia bezpośrednia, rzadko kursująca
- podróż z przesiadka, linie często kursujące

większość wybiera druga opcje.
I tak właśnie pokazują badania.

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.03.2010, 13:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Sadorg napisał(a):
Ludw_K napisał(a):
Jeśli nie wiesz, to przypomnę, że w/g badań ponad 75% pasażerów preferuje dojazd bezpośredni, a Ty proponujesz dwie przesiadki zamiast jednej, gdzie czas może by się nieznacznie skrócił,


wyniki takie sa spowodowane brakiem dobrej alternatywy.

W przypadku, gdy pasażer ma do wyboru dwie możliwości:

- linia bezpośrednia, rzadko kursująca
- podróż z przesiadka, linie często kursujące

większość wybiera druga opcje.
I tak właśnie pokazują badania.


Mógłbyś (ew. na priva, mazur185(at)poczta(dot)onet(dot)pl - na wszelki wypadek podaję) podrzucić jakieś wskazania, gdzie trafić do tych badań? Bo takie przedstawienie sprawy jest moim zdaniem metodycznie wadliwe i chętnie bym się zapoznał z dokumentem źródłowym, a także skonfrontował go z innymi materiałami. Z góry senkju.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.03.2010, 17:01 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Proponuję zakończyć w tym miejscu dyskusję o szczegółach połaczeń komunikacyjnych w Bytomiu jako, że temat wątku mówi o czymś innym.
Odpowiem tylko krótko na to co napisał Sadorg i o co zapytał YoMaHa, a dotyczy to całości zagadnienia koncepcji układów linii i połaczeń.
YoMaHa napisał(a):
Mógłbyś (ew. na priva, mazur185(at)poczta(dot)onet(dot)pl - na wszelki wypadek podaję) podrzucić jakieś wskazania, gdzie trafić do tych badań? Bo takie przedstawienie sprawy jest moim zdaniem metodycznie wadliwe i chętnie bym się zapoznał z dokumentem źródłowym, a także skonfrontował go z innymi materiałami. Z góry senkju.

Proszę bardzo - dokument żódłowy podaję tutaj, bowiem dobrze byłoby, aby także inni w swoich propozycjach zmian linni i połaczeń zawsze o tym pamiętali.
Wynik badania o którym wspomniałem znajduje się w tym opracowaniu :
http://www.kzkgop.com.pl/dzialalnosc/plan/
- dokładnie na stronie 10-tej.
Pozwolę sobie zacytować ten fragment, wydaje mi się trochę przeczący temu :
Sadorg napisał(a):
W przypadku, gdy pasażer ma do wyboru dwie możliwości:

- linia bezpośrednia, rzadko kursująca
- podróż z przesiadka, linie często kursujące

większość wybiera druga opcje.
I tak właśnie pokazują badania.

albowiem brzmi on tak :
"Respondenci zapytani o preferowany typ połączeń zdecydowanie częściej wybierali połączenia bezpośrednie (73% respondentów) od połączeń z przesiadką, choć o wyższej częstotliwości (za tą opcją było tylko 17%)."
Obok tego tekstu jest tam takie kółko przedstawiające to graficznie z większą liczbą danych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.03.2010, 19:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Ludw_K napisał(a):
Odpowiem tylko krótko na to co napisał Sadorg i o co zapytał YoMaHa, a dotyczy to całości zagadnienia koncepcji układów linii i połaczeń.
YoMaHa napisał(a):
Mógłbyś (ew. na priva, mazur185(at)poczta(dot)onet(dot)pl - na wszelki wypadek podaję) podrzucić jakieś wskazania, gdzie trafić do tych badań? Bo takie przedstawienie sprawy jest moim zdaniem metodycznie wadliwe i chętnie bym się zapoznał z dokumentem źródłowym, a także skonfrontował go z innymi materiałami. Z góry senkju.

Proszę bardzo - dokument żódłowy podaję tutaj, bowiem dobrze byłoby, aby także inni w swoich propozycjach zmian linni i połaczeń zawsze o tym pamiętali.


Jakoś dziwnie przekonany jestem, że Adam miał na myśli jakieś poważniejsze badania niż to, o czym wspominasz. Nie wiem, może jakiś conjoint czy coś innego, nie wiem, czy badania dotyczyly stanu faktycznego czy hipotetycznego, czy byly prowadzone jako obserwacja zachowań czy jako wywiady, dlatego zapytałem. Arabskie porzekadło mówi "strzeż się człowieka jednej książki" i dlatego staram się dowiedzieć jak najwięcej z różnych prowadzonych badań.

Ludw_K napisał(a):
albowiem brzmi on tak :
"Respondenci zapytani o preferowany typ połączeń zdecydowanie częściej wybierali połączenia bezpośrednie (73% respondentów) od połączeń z przesiadką, choć o wyższej częstotliwości (za tą opcją było tylko 17%)."
Obok tego tekstu jest tam takie kółko przedstawiające to graficznie z większą liczbą danych.

Tylko na obszar GOPu za "wyższą częstotliwość" uznaje się pół godziny czy coś w tym stylu, a dla mnie wysoka częstotliwość to jest np. metro. Stąd - jw - te tezy są dla mnie zupełnie z księżyca.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.03.2010, 19:38 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
YoMaHa napisał(a):
Ludw_K napisał(a):
albowiem brzmi on tak :
"Respondenci zapytani o preferowany typ połączeń zdecydowanie częściej wybierali połączenia bezpośrednie (73% respondentów) od połączeń z przesiadką, choć o wyższej częstotliwości (za tą opcją było tylko 17%)."
Obok tego tekstu jest tam takie kółko przedstawiające to graficznie z większą liczbą danych.

Tylko na obszar GOPu za "wyższą częstotliwość" uznaje się pół godziny czy coś w tym stylu, a dla mnie wysoka częstotliwość to jest np. metro. Stąd - jw - te tezy są dla mnie zupełnie z księżyca.


Otóż to. Tam w pytaniu było, czy ludzie wolą co 10 minut z przesiadką, czy co 20 minut bezpośrednio, co jest zupełnie oderwane od rzeczywistości w GOPie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.03.2010, 20:04 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
YoMaHa napisał(a):
Mógłbyś (ew. na priva, mazur185(at)poczta(dot)onet(dot)pl - na wszelki wypadek podaję) podrzucić jakieś wskazania, gdzie trafić do tych badań? Bo takie przedstawienie sprawy jest moim zdaniem metodycznie wadliwe i chętnie bym się zapoznał z dokumentem źródłowym, a także skonfrontował go z innymi materiałami. Z góry senkju.


Badania zachowań komunikacyjnych w poszczególnych dzielnicach Warszawy. Zaczęło się od 2008 roku, co "sezon" 2-3 dzielnice są nimi obejmowane.
Nie pamiętam w tej chwili, kto wykonywał te badania - mogę sprawdzić jeśli Cie to interesuje.

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.03.2010, 20:06 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
memphis napisał(a):
Tam w pytaniu było, czy ludzie wolą co 10 minut z przesiadką, czy co 20 minut bezpośrednio, co jest zupełnie oderwane od rzeczywistości w GOPie.


Jesli chodzi o teren Warszawy to te czasy dobiera się rożnie. Np. w dzielnicy Wawer ludzie całowali by po rękach za częstotliwość linii 15min (obecnie komunikacja działa tam troche jak w GOP), natomiast na Tarchominie takt 10 minut wywołuje pytania: "co tak rzadko?". Choć faktycznie zestaw 10-20 w wariantach był najczęstszy.

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 22.03.2010, 0:45 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
YoMaHa napisał(a):
Jakoś dziwnie przekonany jestem, że Adam miał na myśli jakieś poważniejsze badania niż to, o czym wspominasz.

Wydawało mi się, ze opracowanie Ernst&Young oparte jest o poważne badania (w jaki sposób przeprowadzane - tego nie wiem) i że mimo iż napewno posiada ono wiele niedoskonałości i braków można na nim przynajmniej w jakimś stopniu polegać i korzystać z niego we wszelkich rozważaniach dotyczących usprawnień komunikacji w naszym regionie.
Cytuj:
Arabskie porzekadło mówi "strzeż się człowieka jednej książki" i dlatego staram się dowiedzieć jak najwięcej z różnych prowadzonych badań.

Całkowicie zgadzam się z tym porzekadłem. Nie znam żadnych innych wyników badań w tym temacie, ale za to znam opinię bardzo wielu pasażerów tak w efekcie bezpośrednich rozmów z ludźmi jak i z opinii wyrażanych przez pasażerów w różnych środkach masowego przekazu i wszystkie one bardziej potwierdzają niż przeczą temu co przedstawiono w wymienionym opracowaniu.
Oczywiście w szczególnych przypadkach może być odwrotnie, mogą być relacje w których dojeżdżającym w pierwszej kolejności zależy na częstotliwości. Ma to miejsce wówczas jeśli tego rodzaju zmiana powoduje faktyczne skrócenie czasu dojazdu (drzwi-drzwi), ale w naszych warunkach raczej na to nikt nie liczy, a dotychczas nigdzie tak się nie stało i wydaje mi sie to mało realne. Ponadto zależy również to od tego jakiej grupy pasażerów ma dotyczyć, dla młodziezy szkolnej i studentów przesiadki mogą nie stanowić żadnej zauważalnej uciążliwości, dla dojezdżającyh do pracy już może być całkiem inaczej (dokładniej już o tym pisałem), a dla osób w podeszłym wieku czy też niepełnosprawnych może to być koszmarem wręcz wykluczjącym korzystanie z komunikacji zbiorowej w takich relacjach - co też nie jest sztywną regułą.
memphis napisał(a):
Tam w pytaniu było, czy ludzie wolą co 10 minut z przesiadką, czy co 20 minut bezpośrednio, co jest zupełnie oderwane od rzeczywistości w GOPie.

No bo chyba właśnie co najwyżej taka może być alternatywa. Czy gdziekolwiek, kiedykowiek zastąpiono np jakś linię bezpośrednią kusrujacą co 30min, połaczeniem przesiadkowym realizowanym co 5, a może nawet co 10minut i czy rzeczywiście istnieje gdzieś możliwość takiej zmiany ?
Dyskusja wywiązała się z pomysłu likwidacji dublowania tramwaju na odcinku Bytom - Stroszek, a więc praktycznie skróceniu A19 do Stroszka (pomińmy już 820). Załóżmy nawet, że wraz z takim skróceniem zwiększono by częstotliwość zarówno A19 jak i T19 do 5min. w godzinach szczytu (10min poza szczytem), to wątpię by więcej jak ok.30% tych pasażerów, którzy obecnie korzystają z 19-ki dojezdżając do dworca w Bytomiu taką zmianę zaakceptowało, bo i co by na tym zyskali, a już szczególnie ci którzy przesiadają się na dworcu do innych autobusów lub pociągów ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 22.03.2010, 7:40 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
Ludw_K napisał(a):
Całkowicie zgadzam się z tym porzekadłem. Nie znam żadnych innych wyników badań w tym temacie, ale za to znam opinię bardzo wielu pasażerów tak w efekcie bezpośrednich rozmów z ludźmi jak i z opinii wyrażanych przez pasażerów w różnych środkach masowego przekazu i wszystkie one bardziej potwierdzają niż przeczą temu co przedstawiono w wymienionym opracowaniu.


ba, najlepsza jest linia bezpośrednia linia co 3 minuty. I czasem komuś się trafi taki "joker" przy układzie przesiadkowym ;-)

Cytuj:
Oczywiście w szczególnych przypadkach może być odwrotnie, mogą być relacje w których dojeżdżającym w pierwszej kolejności zależy na częstotliwości. Ma to miejsce wówczas jeśli tego rodzaju zmiana powoduje faktyczne skrócenie czasu dojazdu (drzwi-drzwi), ale w naszych warunkach raczej na to nikt nie liczy, a dotychczas nigdzie tak się nie stało i wydaje mi sie to mało realne. Ponadto zależy również to od tego jakiej grupy pasażerów ma dotyczyć, dla młodziezy szkolnej i studentów przesiadki mogą nie stanowić żadnej zauważalnej uciążliwości, dla dojezdżającyh do pracy już może być całkiem inaczej (dokładniej już o tym pisałem), a dla osób w podeszłym wieku czy też niepełnosprawnych może to być koszmarem wręcz wykluczjącym korzystanie z komunikacji zbiorowej w takich relacjach - co też nie jest sztywną regułą.


Tytułem wstępu: sam dojeżdżam do pracy z dwoma przesiadkami :>

Przesiadek nie robi się ot tak, dla zasady. Chodzi o odpowiedni podział zadań przewozowych. Podstawa to szyna, czy to pod czy nad ziemna. Czy to "ciężka" kolej, czy SKM i tramwaje. Są to środki transportu o bardzo dużej przepustowości, dające się w stosunkowo łatwy sposób "priorytetować" w ruchu ulicznym (a często mające wręcz wydzielone ciągi komunikacyjne). Do tych szynowych kręgosłupów powinny dowozić autobusy, stykając się z nimi w węzłach. Na pewno niedopuszczalne jest "ganianie" autobusem wzdłuż linii tramwajowej. Tyle teorii. Ale co z dużymi generatorami (np. blokowisko) odciętymi od szyny? Tutaj się tworzy szkieletowe linie autobusowe*, także zapewniając im możliwie duży priorytet w ruchu (buspasy) - i dowiązuje się takie linie do istniejącego układu szynowego.

* - Np. warszawskie 508 wiozące ludzi z Białołęki do metra: http://ztm.waw.pl/rozklady.php?u=508/12 ... M&c=76&l=1

Oczywiście tworzy się tez linie socjalne - obsługiwane najczęściej małym taborem, o niskiej częstotliwości, ale realizujące bezpośrednie połączenia z przychodniami, urzędem dzielnicy, cmentarzem, targowiskiem itp. (np. warszawskie linie 202, 305, 505 i wiele innych). Jak pokazuje praktyka, mimo bezpośredniego połączenia ludzie wolą jechać często kursującymi liniami nawet z przesiadką niż bezpośrednim "socjalem".

Cytuj:
No bo chyba właśnie co najwyżej taka może być alternatywa. Czy gdziekolwiek, kiedykowiek zastąpiono np jakś linię bezpośrednią kusrujacą co 30min, połaczeniem przesiadkowym realizowanym co 5, a może nawet co 10minut i czy rzeczywiście istnieje gdzieś możliwość takiej zmiany ?


Przeciez jak na danym ciągu masz 15 linii to jasne, że każda nie może kursować co 5 minut. Dlatego należy marszrutyzować sieć - stworzyć 1-2 silne linie na ciągu (tzw. "siekiery"), a resztę do tegoż ciągu dowiązać.

Cytuj:
Dyskusja wywiązała się z pomysłu likwidacji dublowania tramwaju na odcinku Bytom - Stroszek, a więc praktycznie skróceniu A19 do Stroszka (pomińmy już 820). Załóżmy nawet, że wraz z takim skróceniem zwiększono by częstotliwość zarówno A19 jak i T19 do 5min. w godzinach szczytu (10min poza szczytem), to wątpię by więcej jak ok.30% tych pasażerów, którzy obecnie korzystają z 19-ki dojezdżając do dworca w Bytomiu taką zmianę zaakceptowało, bo i co by na tym zyskali, a już szczególnie ci którzy przesiadają się na dworcu do innych autobusów lub pociągów ?


Jest taki parametr jak globalny czas podróży w systemie - jeżeli spadnie to oznacza to, ze zmiana jest korzystna dla większości. Ludziom z TG się nie pogorszy w jakiś znaczący sposób (przy wysokich częstotliwościach przesiadka nie zajmuje więcej czasu niż 4 czerwone światła na drodze :P), natomiast w znaczący sposób polepszy się pasażerom na trasie T19 ;-) A tak w ogóle to relacja TG-Bytom powinna być obsługiwana pociągiem (tak, wiem jakie są realia)

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 22.03.2010, 8:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Ludw_K napisał(a):
Dyskusja wywiązała się z pomysłu likwidacji dublowania tramwaju na odcinku Bytom - Stroszek, a więc praktycznie skróceniu A19 do Stroszka (pomińmy już 820). Załóżmy nawet, że wraz z takim skróceniem zwiększono by częstotliwość zarówno A19 jak i T19 do 5min. w godzinach szczytu (10min poza szczytem), to wątpię by więcej jak ok.30% tych pasażerów, którzy obecnie korzystają z 19-ki dojezdżając do dworca w Bytomiu taką zmianę zaakceptowało, bo i co by na tym zyskali, a już szczególnie ci którzy przesiadają się na dworcu do innych autobusów lub pociągów ?


Spoko, ale takiego pomysłu- przynajmniej moim zdaniem nie można wprowadzać na zasadzie pełnej radykalnej wycinanki, zwłaszcza, ze w GOPie mało kto się bawi w badanie preferencji pasażerskich. Poważnym błędem jest przede wszystkim to, że nijak nie zarządza się preferencjami pasażerów w zakresie wyboru środka transportu, dodatkowo sieć tramwajowa jednak dalej działa jakby niezależnie od autobusów (miejscami nawet przystanki są rozbieżne i przesiadać się nie da).

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 403 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności