Teraz jest Cz 18.04.2024, 11:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 403 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 6.05.2010, 7:45 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
aso napisał(a):
A moze wystarczy sięgnać po coś innego, niż Wyszomirski?


Przecież to nie z Wyszomirskiego. A zamiast pisać głupoty "wiem ale nie powiem" nie pisz nic albo napisz konkretnie gdzie można znaleźć informacje, bo myślę, że więcej osób na forum byłoby tym zainteresowanych, a nie każdy ma czas siedzieć całymi dniami w bibliotekach i tego szukać.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 6.05.2010, 8:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Ludw_K napisał(a):
I to chyba jest najważniejsze, bez inwestycji jakiekolwiek zmiany w przebiegach linii, w szczególności ich skracanie, przestawianie przystanków, tworzenie na siłę systemów przesiadkowych czy nawet radykalna zmiana całego układu sieci autobusowej KZK GOP niczego nie usprawni, a tylko moze jeszcze bardziej popsuć. Potrzebne są inwestycje i zmiany organizacji systemu komunikacji obejmującej GOP i jego otoczenie.


Przede wszystkim to musimy wyjść z sytuacji, gdzie sieć tramwajowa, autobusowa i kolejowa stanowią 3 osobne systemy, z niewielką liczbą punktów stycznych. Jeżeli z tego wyjdziemy to wydatki mogą spokojnie spaść.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 6.05.2010, 8:25 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
memphis napisał(a):
aso napisał(a):
A moze wystarczy sięgnać po coś innego, niż Wyszomirski?


Przecież to nie z Wyszomirskiego.


To nie Twój ulubiony Wyszomirski? Przecież on to praktycznie w każdym podręczniku cytuje. To jakie w takim razie jest źródło tych danych? Sam sobie wymyśliłeś?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 6.05.2010, 10:37 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
aso napisał(a):
To nie Twój ulubiony Wyszomirski? Przecież on to praktycznie w każdym podręczniku cytuje. To jakie w takim razie jest źródło tych danych? Sam sobie wymyśliłeś?


Starowicz W., Gretkowska K.: Wyniki badań preferencji i ocen pasażerów w zakresie jakości komunikacji zbiorowej w Krakowie. Transport Miejski i Regionalny, nr 7-8 z 2003 r. i Starowicz W.: Preferencje pasażerów w zakresie jakości przewozów środkami transportu zbiorowego w polskich miastach. Prezentacja zespołu autorskiego.

Miałeś wskazać nowsze badania. Co z Ciebie za pracownik naukowy który nie chce się podzielić posiadaną wiedzą?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 6.05.2010, 11:53 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
memphis napisał(a):
Miałeś wskazać nowsze badania. Co z Ciebie za pracownik naukowy który nie chce się podzielić posiadaną wiedzą?


Jestem geografem ekonomicznym, a nie ekonomistą (o czym zapominasz chyba). I nie zawsze "na już" mam dostępne wszystkie dostępne artykuły, zwłaszcza geograficzne i nie zawsze mam czas "na już" odpowiedzieć. Kojarzę, gdzie widziałem prawd. nowsze dane, ale w danym momencie nie jestem w stanie do tego sięgnąć.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 6.05.2010, 12:12 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
aso napisał(a):
Jestem geografem ekonomicznym, a nie ekonomistą (o czym zapominasz chyba). I nie zawsze "na już" mam dostępne wszystkie dostępne artykuły, zwłaszcza geograficzne i nie zawsze mam czas "na już" odpowiedzieć. Kojarzę, gdzie widziałem prawd. nowsze dane, ale w danym momencie nie jestem w stanie do tego sięgnąć.


Ale czas na dogryzanie masz zawsze :P

Spróbuj znaleźć te dane, bo to jest ciekawa i ważna sprawa.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: bilety inaczej
Napisane: So 8.05.2010, 18:30 

Dołączył(a): Wt 16.09.2008, 20:25
Posty: 67
Gdyby tak zrezygnować z biletów okresowych(takich jakie znamy obecnie)?

Mając karta elektroniczną można zrobić inaczej, jakieś środki na kartę(a może kredyt, połączony z kartą kredytową posiadaną przez użytkownika)
i kupujemy bilety wchodząc do autobusu (karta do czytnika)

Tyle. Beż żadnych okresówek które trzeba wcześniej zakupić.

W zamian stosowany były system bezpłatnych przejazdów po wykorzystaniu odpowiedniej kwoty.

Na przykład, po dwóch przejazdach dziennie reszta tego dnia gratis.

Po wydaniu określonej kwoty (dwa przejazdy) przez 4 lub 5 dni kolejne 3 lub 2 dni gratis.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 9.05.2010, 10:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
memphis napisał(a):
aso napisał(a):
Jestem geografem ekonomicznym, a nie ekonomistą (o czym zapominasz chyba). I nie zawsze "na już" mam dostępne wszystkie dostępne artykuły, zwłaszcza geograficzne i nie zawsze mam czas "na już" odpowiedzieć. Kojarzę, gdzie widziałem prawd. nowsze dane, ale w danym momencie nie jestem w stanie do tego sięgnąć.


Ale czas na dogryzanie masz zawsze :P

Spróbuj znaleźć te dane, bo to jest ciekawa i ważna sprawa.

Przerywając dyskusję pozwolę sobie na aluzję, że stwierdzenie, że cokolwiek starawe te dane z GOP-u z 99 roku nie było przytykiem osobistym do Ciebie, Memphis (akurat nie tym razem), co raczej głosem rozżalenia w związku z brakiem danych świeższych.

Natomiast jeśli już głos zabrałem to moim skromnym zdaniem tego rodzaju badania preferencji, które "rangują" postulaty przewozowe w takiej czy innej kolejności, ba, nawet takie, które pokazują procentowy rozkład istotności (bo między pierwszym postulatem a drugim może być niewielka różnica a pomiędzy drugim a trzecim wielka dziura jak lej po bombie i tego prosta lista nie wychwyci) są o kant globusa roztrzaś i specjalnie dużym narzędziem wspierającym zarządzanie komunikacją nie są. Ale to moje zdanie jest, może nawet uda mi się je przedyskutować z wspomnianym Profesorem, nie wykluiczam też, że po prostu ja jestem opóźniony umysłowo i nie dostrzegam czegoś, co jest "jak na dłoni widoczne" dla tych, dla których badania preferencji rangujące poszczególne postulaty są wystarczające...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: bilety inaczej
Napisane: Nd 9.05.2010, 10:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
KrzysiekL napisał(a):
Gdyby tak zrezygnować z biletów okresowych(takich jakie znamy obecnie)?

Mając karta elektroniczną można zrobić inaczej, jakieś środki na kartę(a może kredyt, połączony z kartą kredytową posiadaną przez użytkownika)
i kupujemy bilety wchodząc do autobusu (karta do czytnika)

Tyle. Beż żadnych okresówek które trzeba wcześniej zakupić.

W zamian stosowany były system bezpłatnych przejazdów po wykorzystaniu odpowiedniej kwoty.

Na przykład, po dwóch przejazdach dziennie reszta tego dnia gratis.

Po wydaniu określonej kwoty (dwa przejazdy) przez 4 lub 5 dni kolejne 3 lub 2 dni gratis.


Jasne, dodatkowo jak ktoś jeździ przez osiem kolejnych dni w wakacje to ma bilet do kina na seanse rozpoczynające się do 14:00 za darmo, a w przypadku niewykorzystania trzech kolejnych biletów do kina dostaje się jednorazową zniżkę na miejski basen w wysokości 42,98 %.

PS. Dużo wziąłeś?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: bilety inaczej
Napisane: Nd 9.05.2010, 11:06 

Dołączył(a): Nd 30.12.2007, 23:03
Posty: 101
Lokalizacja:
Dąbrowa Górnicza
KrzysiekL napisał(a):
Gdyby tak zrezygnować z biletów okresowych(takich jakie znamy obecnie)?

Mając karta elektroniczną można zrobić inaczej, jakieś środki na kartę(a może kredyt, połączony z kartą kredytową posiadaną przez użytkownika)
i kupujemy bilety wchodząc do autobusu (karta do czytnika)

Tyle. Beż żadnych okresówek które trzeba wcześniej zakupić.

W zamian stosowany były system bezpłatnych przejazdów po wykorzystaniu odpowiedniej kwoty.

Na przykład, po dwóch przejazdach dziennie reszta tego dnia gratis.

Po wydaniu określonej kwoty (dwa przejazdy) przez 4 lub 5 dni kolejne 3 lub 2 dni gratis.

Jak dla mnie pomysł niegłupi, ale nie w konurbacji, w której organizator nie jest w stanie wypracować biletu, czy zniżki rodzinnej, czy weekendowej, bo jak mówi "aby nie komplikować taryfy".

_________________
Obywatelu pamiętaj, tramwajem bliżej.
R-4246/4244 - Katowice - Sosnowiec Płd. - Dąbrowa Górnicza St. - Sławków - Olkusz - Wolbrom - Kozłów - Sędziszów*
kurs. w C do Kozłowa, w D do Sędziszowa.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 27.05.2010, 18:58 

Dołączył(a): Nd 25.02.2007, 20:52
Posty: 872
Lokalizacja:
Gliwice
W Bip KZK ukazały się dane o przychodowości linii podpięte pod uchwałę o rozliczeniu dopłat gmin.
http://bip.kzkgop.pl/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1275

Chyba jednak ten program wsiadania pierwszymi drzwiami coś dał, bo z tego co patrzyłem w Gliwicach, to przychodowość większości linii wzrosła średnio o kilka-kilkanaście groszy.
Wyjątkami są linia 850, 870 oraz 692, które zanotowało rekordowy dla Gliwic wzrost kosztów o 0,87 zł/wzkm w stosunku do wcześniej publikowanych danych. Bierze się to chyba z obsługi przegubami Kleszczowa i Brzezinki, bo nic innego się nie zmieniło, a pozostałe linie w okolicy staniały.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 27.05.2010, 19:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13990
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Skończcie pierdoły pociskać. Ta cała przychodowość jest liczona li tylko na podstawie napełnień,a nie struktury biletowej. Przecież tam pisze, że średni dochód z pasażera to jest kwota uzyskana ze sprzedaży biletów podzielona przez ilość przejazdów, a ilość przejazdów jest brana z badań napełnień.


Ostatnio edytowano Cz 27.05.2010, 19:07 przez adam86, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 27.05.2010, 19:06 

Dołączył(a): Nd 25.02.2007, 20:52
Posty: 872
Lokalizacja:
Gliwice
adam86 napisał(a):
Skończcie pierdoły pociskać. Ta cała przychodowość jest liczona li tylko na podstawie napełnień,a nie struktury biletowej.
A jak napełnienie jest na zysk przeliczane. Wartości są brane z powietrza?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 27.05.2010, 19:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13990
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Kwarek napisał(a):
adam86 napisał(a):
Skończcie pierdoły pociskać. Ta cała przychodowość jest liczona li tylko na podstawie napełnień,a nie struktury biletowej.
A jak napełnienie jest na zysk przeliczane. Wartości są brane z powietrza?

Napisałem wyżej, ale zdążyłeś odpisać:) To jest napisane drobnym maczkiem w tej uchwale. To jest oczywiście taki np. 22, znany w okolicy bydłowóz dowożący petentów do MOPSu, w którym czasem i połowa nie ma biletu jest linią do której Chorzów ma dopłacać najmniej.

ATSD w tych rozliczeniach dla gmin są piekne bzdury popisane, np. PKM Katowice jeździ na 142 i paru innych liniach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 27.05.2010, 19:19 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Za rok 2010 to pewnie nieco inaczej będzie wyglądać, bo stawki dla PKMów wzrosły sporo, a przychody nawet jeśli troszkę rosną to na pewno nie o tyle.

Śmiesznie wyglądają w tym zestawieniu linie specjalne typu T2 i T8, bo jest na nich wykazany jakiś przychód z sufitu wzięty ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 27.05.2010, 19:22 

Dołączył(a): Nd 25.02.2007, 20:52
Posty: 872
Lokalizacja:
Gliwice
adam86 napisał(a):
To jest napisane drobnym maczkiem w tej uchwale. To jest oczywiście taki np. 22, znany w okolicy bydłowóz dowożący petentów do MOPSu, w którym czasem i połowa nie ma biletu jest linią do której Chorzów ma dopłacać najmniej.
Wiem o tym druczku. Tylko są 3 możliwości, by np. w Gliwicach ogólne wzrosła przychodowość.:
1. Więcej ludzi jeździ liniami w Gliwicach.
2. Więcej ludzi kupiło jakiekolwiek bilety w skali GOP.
3. Mniej gapowiczów jeździ w GOP i współczynnik się zawyżył.
Dla mnie najbardziej prawdopodobną jest odpowiedź 2. ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 27.05.2010, 19:27 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Kwarek napisał(a):
Wiem o tym druczku. Tylko są 3 możliwości, by np. w Gliwicach ogólne wzrosła przychodowość.:
1. Więcej ludzi jeździ liniami w Gliwicach.
2. Więcej ludzi kupiło jakiekolwiek bilety w skali GOP.
3. Mniej gapowiczów jeździ w GOP i współczynnik się zawyżył.
Dla mnie najbardziej prawdopodobną jest odpowiedź 2. ;)


2+3 generalnie. Z tego widać jak wielu gapowiczów było w skali sieci skoro relatywnie niewielka poprawa ściągalności opłat spowodowała tak znaczne zwiększenie przychodów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 27.05.2010, 19:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13990
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
memphis napisał(a):
2+3 generalnie. Z tego widać jak wielu gapowiczów było w skali sieci skoro relatywnie niewielka poprawa ściągalności opłat spowodowała tak znaczne zwiększenie przychodów.

Raczej to się bierze z tego, że kontroli jest więcej. Wiecej kwitów się pisze to i więcej spływa. Nie wiemy w sumie ile wynosi ściągalność, trzeba by ich pomęczyć:P A tak poza tym czy w stosunku do poprzedniego roku w 2009 aby w gliwicach czegoś nie powycinano?

I z resztą zauważyłem kolejny przykład głupoty. Linia 676, którą w głównej mierze jeżdżą osoby starsze za darmo lub z ulgą jest najbardziej dochodowa. Czysty bezsens.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 30.05.2010, 18:41 

Dołączył(a): Nd 30.12.2007, 23:03
Posty: 101
Lokalizacja:
Dąbrowa Górnicza
KZK mnie nie od dzisiaj szokuje, ale po raz kolejny pokazał swoją nieudolność. Jest okres, gdzie zaczyna się masa imprez plenerowych. W Katowicach jakoś potrafią stworzyć linię, co będzie np. na Muchowiec dowozić bydło, a jak przychodzą np. skromne dni DG, to już nie łaska dorzucić kilka kursów? W piątek impreza skończyła się o 24:00. A tak się składa, że po północy ostatnie strzały wracają na zajezdnie do Gołonoga. Nie pomyślano jednak, że warto odwieźć te tłumy? O 22:00 wszystko jeździło już na B, a w środku sytuacja wyglądała niczym w godzinach szczytu, co więcej wszystkie wozy prowadzone były przez największych buraków (no tutaj już KZK nie ma nic do gadania). Czy tak trudno KZK jest dołożyć kilka kursów?

_________________
Obywatelu pamiętaj, tramwajem bliżej.
R-4246/4244 - Katowice - Sosnowiec Płd. - Dąbrowa Górnicza St. - Sławków - Olkusz - Wolbrom - Kozłów - Sędziszów*
kurs. w C do Kozłowa, w D do Sędziszowa.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 30.05.2010, 18:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13990
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
slowak99 napisał(a):
Czy tak trudno KZK jest dołożyć kilka kursów?

Widac trudno, bo ktoś musi za to zapłacić.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 403 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności