Teraz jest Pt 29.03.2024, 12:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 652 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 33  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 10.05.2010, 13:36 

Dołączył(a): Śr 19.03.2008, 12:58
Posty: 981
Lokalizacja:
Bydgoszcz/Tarnowskie Góry
treeboor napisał(a):
Opinia może być też taka, że ten projekt służy tylko Katowicom.
A na przykład 'ktoś' by chciał dojechać z Rudy Śl. do Mikołowa to by musiał najprzód jechać do Katowic N-10 i potem do Mikołowa N-8.

No w takim wypadku by się Ruda i Mikołów musiały postarać o takie połączenie dodatkowo...

_________________
Zgłoszenia błędów w komunikacji miejskiej - Warsztat napraw KZK GOP | Zobacz blog adas.jogger.pl


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 10.05.2010, 14:12 

Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22
Posty: 694
Lokalizacja:
Katowitz
Pomysł dobry tylko mam nadzieje ze ta numeracja to jest tylko na zasadzie "przykładu", bo gdyby miała pozostac w takiej formie jak podano to według mnie jest o kant dupy rozbic. Jesli moge troszke podebatowac nad takim niuansem jak numeracja to należałoby wprowadzic oczywiscie oznaczenie NXX ale tylko dla autobusów natomiast tramwaje pozostawic bez zmian. Lub tez jesli trzymac sie sztywno tego że każda linia nocna zarówno tramwajowa jak i autobusowa ma rozpoczynac sie od N to nalezało by przedział od 0 do 50 pozostawic dla linii tramwajowych natomiast powyzej dla autobusowych zeby nie robic bałaganu że np. N7 to tramwaj a N8 to autobus. Nalezy sprawic od samego poczatku zeby system numeracji komunikacji nocnej był jasny i czytelny bez niepotrzebnego bałaganu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 10.05.2010, 15:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
pat napisał(a):
Pomysł dobry tylko mam nadzieje ze ta numeracja to jest tylko na zasadzie "przykładu".

Oczywiście, temat uporządkowania numeracji i tras linii nie tylko nocnych, ale i dziennych to zupełnie inna i bardzo obszerna dziedzina ;-)

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 10.05.2010, 16:52 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
pat napisał(a):
Lub tez jesli trzymac sie sztywno tego że każda linia nocna zarówno tramwajowa jak i autobusowa ma rozpoczynac sie od N to nalezało by przedział od 0 do 50 pozostawic dla linii tramwajowych natomiast powyzej dla autobusowych zeby nie robic bałaganu


Przewidujemy 50 nocnych linii tramwajowych? :o

Cytuj:
że np. N7 to tramwaj a N8 to autobus. Nalezy sprawic od samego poczatku zeby system numeracji komunikacji nocnej był jasny i czytelny bez niepotrzebnego bałaganu.


System jest prosty, bo numeracja jest wg wskazówek zegara po kolei.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 10.05.2010, 18:07 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Daro85 napisał(a):
No tak, z tym, że taka trasa jest mocno zniechęcająca przy jeździe z Bytomia do Os. Wieczorka (w dzień tak nikt nie jeździ, a w nocy tym bardziej), w dominującej relacji - ale zawsze mozna ew. oszczedzić wozokm robiąc nocke na 114 z pojedynczymi kursami jako 185 (max. 2 na noc) np.

Szczegolnie w nocy te 10-15 minut dluzej to nie jest az tak duzo, a jednak mozna obslugzyc prawie cale miasto za jednym zamachem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 10.05.2010, 18:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
P Śl napisał(a):
Szczegolnie w nocy te 10-15 minut dluzej to nie jest az tak duzo, a jednak mozna obslugzyc prawie cale miasto za jednym zamachem.


E tam, zarówno z Bytomia jak i z Katowic to jest optycznie dużo dłuższa droga, dodatkowo jest strata w obsłudze północnej części śródmieścia Bytomia (a tam zapewne miałby kto wsiadać). W nocy 830 też niby dużo czasowo drogi nie nadkłada, a już się odechciewa objazdowej wycieczki. Chropaczów w nocy jest bardzo malowniczy ;).

Ale o czym my tu, ani nocki na 114,185 ani nawet na 623 nie będzie zapewne- "przecież w nocy nikt nie jeździ, jak już jeżdżą to żule i imprezowicze co tylko dewastują autobusy" :P

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 10.05.2010, 19:35 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
memphis napisał(a):
Osobna linia dublująca N-2 na odcinku z Katowic do Michałkowic? To trochę bez sensu.
Patrząc na mapę przystanków to można by taką koncepcje zrobić. Co prawda byłoby to niezłe krążenie w dodatku z połowiczną obsługa Bytkowa.
N-2: Katowice Mickiewicza – Koszutka – Józefowiec – Węzłowiec – Bytków Centrum Kultury - Siemanowice Kopalniana - Siemianowice Plac Wolności - Michałkowice Kościół - Piekary Śląskie


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 10.05.2010, 21:24 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Pasażerowie mogliby zapomnieć, gdzie jadą ;) Rozsądniejsze byłoby jednak rozwinięcie sieci o komplementarne linie w stronę Piekar Śl. / Tarnowskich Gór z przesiadką. W projekcie autobusy linii N-2 mijają się w Michałkowicach właśnie, dzięki czemu możnaby bez większego problemu zapewnić atrakcyjne skomunikowania zarówno w stronę Katowic, jak i Siemianowic.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 10.05.2010, 22:29 
- Moderator -

Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53
Posty: 1677
Lokalizacja:
Siemianowice Śląskie
lgor napisał(a):
memphis napisał(a):
Osobna linia dublująca N-2 na odcinku z Katowic do Michałkowic? To trochę bez sensu.
Patrząc na mapę przystanków to można by taką koncepcje zrobić. Co prawda byłoby to niezłe krążenie w dodatku z połowiczną obsługa Bytkowa.
N-2: Katowice Mickiewicza – Koszutka – Józefowiec – Węzłowiec – Bytków Centrum Kultury - Siemanowice Kopalniana - Siemianowice Plac Wolności - Michałkowice Kościół - Piekary Śląskie

Dalej brak Bańgowa i Przełajki.

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 11.05.2010, 10:16 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 6.06.2008, 18:55
Posty: 2318
Lokalizacja:
Katowice
Crom napisał(a):
Dalej brak Bańgowa i Przełajki.

Obecna 30, tylko przez centrum, jest jedynym możliwym połączeniem ;)

Igor, tak upierasz się przy tych Piekarach, a jechałeś kiedykolwiek jakimś autobusem nocnym? :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 11.05.2010, 10:18 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Głos z sali obok napisał(a):
Igor, tak upierasz się przy tych Piekarach, a jechałeś kiedykolwiek jakimś autobusem nocnym? :D

Do czego zmierzasz ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 11.05.2010, 10:45 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 6.06.2008, 18:55
Posty: 2318
Lokalizacja:
Katowice
Do braku rozeznania i pojęcia na ten temat ;) Nie mówię tutaj, że nocna km nie jest potrzebna w Piekarach, lecz wypada mieć nieco pojęcia, dalej niż za ekran komputera. Ja np. jechałem każdym autobusem nocnym w moim mieście i to niejednokrotnie, znam wiele osób, które często korzystają z tego rodzaju km. Mimo tego upieram się i sapie np. na temat połączenia nocnego w jakimś tam mieście ;)
Przez brak takiej wiedzy, wyszło pominięcie Bańgowa i Przełajki, a polecam pojeździć tam nieco, zawsze jest trochę ludzi, w imprezowe noce zdarza się nawet połowa autobusu!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 11.05.2010, 11:08 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
No badz co badz na Przelajce jest duze osiedle, wiec pozostawianie go bez nocki jest niepowazne, do tego Johnson + Arcelor, wiec wypadaloby, zeby komunikacja tam byla i to nawet z centrum Katowic.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 11.05.2010, 11:15 

Dołączył(a): Śr 16.08.2006, 10:16
Posty: 56
Lokalizacja:
Siemianowice Śląskie
P Śl napisał(a):
No badz co badz na Przelajce jest duze osiedle, wiec pozostawianie go bez nocki jest niepowazne, do tego Johnson + Arcelor, wiec wypadaloby, zeby komunikacja tam byla i to nawet z centrum Katowic.


Duże osiedle to jest na Bańgowie. Nie wiem co do tego ma Johnson bo tam są zmiany 6-14, 14-22, 22-5 i dla każdej jest już autobus zapewniony.

_________________
96 - Przełajka Pętla - Bańgów - Centrum - Os. Tuwim - Bytków - Michałkowice - Bańgów - Przełajka Pętla


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 11.05.2010, 12:51 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
P Śl napisał(a):
No badz co badz na Przelajce jest duze osiedle, wiec pozostawianie go bez nocki jest niepowazne,


Na Przełajce nie ma żadnego osiedla, co najwyżej w Bańgowie. Mając jednak do wyboru obsługę centrum Siemianowic, czy Bańgowa wybrałem w projekcie centrum miasta.

Cytuj:
do tego Johnson + Arcelor, wiec wypadaloby, zeby komunikacja tam byla i to nawet z centrum Katowic.


Są setki zakładów pracy w GOPie które nie mają bezpośredniego połączenia z centrum Katowic, czemu akurat ten na Bańgowie miałby mieć? Zresztą w ciągu dnia i tak ma.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 11.05.2010, 18:53 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
Głos z sali obok napisał(a):
Crom napisał(a):
Dalej brak Bańgowa i Przełajki.
Igor, tak upierasz się przy tych Piekarach, a jechałeś kiedykolwiek jakimś autobusem nocnym? :D
Nie jechałem po takowego nie mam a w związku z tym wiele razy korzystałem z samochodu. Poza tym jak projekt zakłada komunikację nocną z Katowic do Błędzina to dlaczego nie może być również dla Piekar Śląskich ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 11.05.2010, 20:34 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 6.06.2008, 18:55
Posty: 2318
Lokalizacja:
Katowice
Oczywiście, nie powiedziałem że nie ;) Może bardziej coś z Bytomia, później do Tg? ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 11.05.2010, 20:44 

Dołączył(a): Śr 19.03.2008, 12:58
Posty: 981
Lokalizacja:
Bydgoszcz/Tarnowskie Góry
A takie pytanie: MZK Tychy ma nocne połączenie z Katowicami w weekendy. Jak w nim z frekwencją? Coś wiadomo?

_________________
Zgłoszenia błędów w komunikacji miejskiej - Warsztat napraw KZK GOP | Zobacz blog adas.jogger.pl


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 11.05.2010, 22:05 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
Głos z sali obok napisał(a):
Oczywiście, nie powiedziałem że nie ;) Może bardziej coś z Bytomia, później do Tg? ;)
Koncepcja dotyczyła Katowic dlatego mowa była o połączeniu z Katowicami. Skoro centrum Katowic ma się stać modne w nocy to raczej do tego miasta ludzie będą chcieli mieć zapewniony dojazd. Oczywiście jestem również za przesiadką w Bytomiu ale...
O ile autobus do Katowic, obsłuży większość dzielnic Piekar to już do Bytomia albo obsłuży dwie dzielnice (przy koncepcji nocnej 114) zapewniając szybki dojazd na przesiadkę albo zrobi kółko przez inne dzielnice tylko po to żeby się przesiąść. W wielu przypadkach można wybrać system przesiadkowy ale jakoś koncepcja zapowiada czarter z Gliwic do Katowic a nie np. Gliwice - Chorzów


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 12.05.2010, 7:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
lgor napisał(a):
W wielu przypadkach można wybrać system przesiadkowy ale jakoś koncepcja zapowiada czarter z Gliwic do Katowic a nie np. Gliwice - Chorzów


To jest pytanie gdzie więcej ludzi jeździ. Jasne, że lepiej, gdy więcej dzielnic jest obsługiwanych- ale nie metodą sprawiedliwości dziejowej ;). Moim zdaniem na Piekary dobry by był nocny 168. Nocka na 114 to w sumie fakultatywnie.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 652 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 33  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności