Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Napisane: Pn 10.05.2010, 13:36 |
|
Dołączył(a): Śr 19.03.2008, 12:58 Posty: 981 Lokalizacja: Bydgoszcz/Tarnowskie Góry
|
treeboor napisał(a): Opinia może być też taka, że ten projekt służy tylko Katowicom. A na przykład 'ktoś' by chciał dojechać z Rudy Śl. do Mikołowa to by musiał najprzód jechać do Katowic N-10 i potem do Mikołowa N-8.
No w takim wypadku by się Ruda i Mikołów musiały postarać o takie połączenie dodatkowo...
_________________ Zgłoszenia błędów w komunikacji miejskiej - Warsztat napraw KZK GOP | Zobacz blog adas.jogger.pl
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 10.05.2010, 14:12 |
|
Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22 Posty: 694 Lokalizacja: Katowitz
|
Pomysł dobry tylko mam nadzieje ze ta numeracja to jest tylko na zasadzie "przykładu", bo gdyby miała pozostac w takiej formie jak podano to według mnie jest o kant dupy rozbic. Jesli moge troszke podebatowac nad takim niuansem jak numeracja to należałoby wprowadzic oczywiscie oznaczenie NXX ale tylko dla autobusów natomiast tramwaje pozostawic bez zmian. Lub tez jesli trzymac sie sztywno tego że każda linia nocna zarówno tramwajowa jak i autobusowa ma rozpoczynac sie od N to nalezało by przedział od 0 do 50 pozostawic dla linii tramwajowych natomiast powyzej dla autobusowych zeby nie robic bałaganu że np. N7 to tramwaj a N8 to autobus. Nalezy sprawic od samego poczatku zeby system numeracji komunikacji nocnej był jasny i czytelny bez niepotrzebnego bałaganu.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 10.05.2010, 15:34 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4400 Lokalizacja: Ligota
|
pat napisał(a): Pomysł dobry tylko mam nadzieje ze ta numeracja to jest tylko na zasadzie "przykładu".
Oczywiście, temat uporządkowania numeracji i tras linii nie tylko nocnych, ale i dziennych to zupełnie inna i bardzo obszerna dziedzina ;-)
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 10.05.2010, 16:52 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10682
|
pat napisał(a): Lub tez jesli trzymac sie sztywno tego że każda linia nocna zarówno tramwajowa jak i autobusowa ma rozpoczynac sie od N to nalezało by przedział od 0 do 50 pozostawic dla linii tramwajowych natomiast powyzej dla autobusowych zeby nie robic bałaganu Przewidujemy 50 nocnych linii tramwajowych? :o Cytuj: że np. N7 to tramwaj a N8 to autobus. Nalezy sprawic od samego poczatku zeby system numeracji komunikacji nocnej był jasny i czytelny bez niepotrzebnego bałaganu.
System jest prosty, bo numeracja jest wg wskazówek zegara po kolei.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 10.05.2010, 18:07 |
|
Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07 Posty: 5585 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
Daro85 napisał(a): No tak, z tym, że taka trasa jest mocno zniechęcająca przy jeździe z Bytomia do Os. Wieczorka (w dzień tak nikt nie jeździ, a w nocy tym bardziej), w dominującej relacji - ale zawsze mozna ew. oszczedzić wozokm robiąc nocke na 114 z pojedynczymi kursami jako 185 (max. 2 na noc) np.
Szczegolnie w nocy te 10-15 minut dluzej to nie jest az tak duzo, a jednak mozna obslugzyc prawie cale miasto za jednym zamachem.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 10.05.2010, 18:34 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
P Śl napisał(a): Szczegolnie w nocy te 10-15 minut dluzej to nie jest az tak duzo, a jednak mozna obslugzyc prawie cale miasto za jednym zamachem.
E tam, zarówno z Bytomia jak i z Katowic to jest optycznie dużo dłuższa droga, dodatkowo jest strata w obsłudze północnej części śródmieścia Bytomia (a tam zapewne miałby kto wsiadać). W nocy 830 też niby dużo czasowo drogi nie nadkłada, a już się odechciewa objazdowej wycieczki. Chropaczów w nocy jest bardzo malowniczy ;).
Ale o czym my tu, ani nocki na 114,185 ani nawet na 623 nie będzie zapewne- "przecież w nocy nikt nie jeździ, jak już jeżdżą to żule i imprezowicze co tylko dewastują autobusy" :P
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 10.05.2010, 19:35 |
|
Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56 Posty: 2994
|
memphis napisał(a): Osobna linia dublująca N-2 na odcinku z Katowic do Michałkowic? To trochę bez sensu. Patrząc na mapę przystanków to można by taką koncepcje zrobić. Co prawda byłoby to niezłe krążenie w dodatku z połowiczną obsługa Bytkowa.
N-2: Katowice Mickiewicza – Koszutka – Józefowiec – Węzłowiec – Bytków Centrum Kultury - Siemanowice Kopalniana - Siemianowice Plac Wolności - Michałkowice Kościół - Piekary Śląskie
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 10.05.2010, 21:24 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Pasażerowie mogliby zapomnieć, gdzie jadą ;) Rozsądniejsze byłoby jednak rozwinięcie sieci o komplementarne linie w stronę Piekar Śl. / Tarnowskich Gór z przesiadką. W projekcie autobusy linii N-2 mijają się w Michałkowicach właśnie, dzięki czemu możnaby bez większego problemu zapewnić atrakcyjne skomunikowania zarówno w stronę Katowic, jak i Siemianowic.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 10.05.2010, 22:29 |
|
Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53 Posty: 1677 Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
|
lgor napisał(a): memphis napisał(a): Osobna linia dublująca N-2 na odcinku z Katowic do Michałkowic? To trochę bez sensu. Patrząc na mapę przystanków to można by taką koncepcje zrobić. Co prawda byłoby to niezłe krążenie w dodatku z połowiczną obsługa Bytkowa. N-2: Katowice Mickiewicza – Koszutka – Józefowiec – Węzłowiec – Bytków Centrum Kultury - Siemanowice Kopalniana - Siemianowice Plac Wolności - Michałkowice Kościół - Piekary Śląskie
Dalej brak Bańgowa i Przełajki.
_________________
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 11.05.2010, 10:16 |
|
Jelczu |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Pt 6.06.2008, 18:55 Posty: 2318 Lokalizacja: Katowice
|
Crom napisał(a): Dalej brak Bańgowa i Przełajki.
Obecna 30, tylko przez centrum, jest jedynym możliwym połączeniem ;)
Igor, tak upierasz się przy tych Piekarach, a jechałeś kiedykolwiek jakimś autobusem nocnym? :D
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 11.05.2010, 10:18 |
|
Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07 Posty: 5585 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
Głos z sali obok napisał(a): Igor, tak upierasz się przy tych Piekarach, a jechałeś kiedykolwiek jakimś autobusem nocnym? :D
Do czego zmierzasz ?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 11.05.2010, 10:45 |
|
Jelczu |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Pt 6.06.2008, 18:55 Posty: 2318 Lokalizacja: Katowice
|
Do braku rozeznania i pojęcia na ten temat ;) Nie mówię tutaj, że nocna km nie jest potrzebna w Piekarach, lecz wypada mieć nieco pojęcia, dalej niż za ekran komputera. Ja np. jechałem każdym autobusem nocnym w moim mieście i to niejednokrotnie, znam wiele osób, które często korzystają z tego rodzaju km. Mimo tego upieram się i sapie np. na temat połączenia nocnego w jakimś tam mieście ;)
Przez brak takiej wiedzy, wyszło pominięcie Bańgowa i Przełajki, a polecam pojeździć tam nieco, zawsze jest trochę ludzi, w imprezowe noce zdarza się nawet połowa autobusu!
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 11.05.2010, 11:08 |
|
Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07 Posty: 5585 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
No badz co badz na Przelajce jest duze osiedle, wiec pozostawianie go bez nocki jest niepowazne, do tego Johnson + Arcelor, wiec wypadaloby, zeby komunikacja tam byla i to nawet z centrum Katowic.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 11.05.2010, 11:15 |
|
Dołączył(a): Śr 16.08.2006, 10:16 Posty: 56 Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
|
P Śl napisał(a): No badz co badz na Przelajce jest duze osiedle, wiec pozostawianie go bez nocki jest niepowazne, do tego Johnson + Arcelor, wiec wypadaloby, zeby komunikacja tam byla i to nawet z centrum Katowic.
Duże osiedle to jest na Bańgowie. Nie wiem co do tego ma Johnson bo tam są zmiany 6-14, 14-22, 22-5 i dla każdej jest już autobus zapewniony.
_________________ 96 - Przełajka Pętla - Bańgów - Centrum - Os. Tuwim - Bytków - Michałkowice - Bańgów - Przełajka Pętla
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 11.05.2010, 12:51 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10682
|
P Śl napisał(a): No badz co badz na Przelajce jest duze osiedle, wiec pozostawianie go bez nocki jest niepowazne, Na Przełajce nie ma żadnego osiedla, co najwyżej w Bańgowie. Mając jednak do wyboru obsługę centrum Siemianowic, czy Bańgowa wybrałem w projekcie centrum miasta. Cytuj: do tego Johnson + Arcelor, wiec wypadaloby, zeby komunikacja tam byla i to nawet z centrum Katowic.
Są setki zakładów pracy w GOPie które nie mają bezpośredniego połączenia z centrum Katowic, czemu akurat ten na Bańgowie miałby mieć? Zresztą w ciągu dnia i tak ma.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 11.05.2010, 18:53 |
|
Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56 Posty: 2994
|
Głos z sali obok napisał(a): Crom napisał(a): Dalej brak Bańgowa i Przełajki. Igor, tak upierasz się przy tych Piekarach, a jechałeś kiedykolwiek jakimś autobusem nocnym? :D Nie jechałem po takowego nie mam a w związku z tym wiele razy korzystałem z samochodu. Poza tym jak projekt zakłada komunikację nocną z Katowic do Błędzina to dlaczego nie może być również dla Piekar Śląskich ?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 11.05.2010, 20:34 |
|
Jelczu |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Pt 6.06.2008, 18:55 Posty: 2318 Lokalizacja: Katowice
|
Oczywiście, nie powiedziałem że nie ;) Może bardziej coś z Bytomia, później do Tg? ;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 11.05.2010, 20:44 |
|
Dołączył(a): Śr 19.03.2008, 12:58 Posty: 981 Lokalizacja: Bydgoszcz/Tarnowskie Góry
|
A takie pytanie: MZK Tychy ma nocne połączenie z Katowicami w weekendy. Jak w nim z frekwencją? Coś wiadomo?
_________________ Zgłoszenia błędów w komunikacji miejskiej - Warsztat napraw KZK GOP | Zobacz blog adas.jogger.pl
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 11.05.2010, 22:05 |
|
Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56 Posty: 2994
|
Głos z sali obok napisał(a): Oczywiście, nie powiedziałem że nie ;) Może bardziej coś z Bytomia, później do Tg? ;) Koncepcja dotyczyła Katowic dlatego mowa była o połączeniu z Katowicami. Skoro centrum Katowic ma się stać modne w nocy to raczej do tego miasta ludzie będą chcieli mieć zapewniony dojazd. Oczywiście jestem również za przesiadką w Bytomiu ale...
O ile autobus do Katowic, obsłuży większość dzielnic Piekar to już do Bytomia albo obsłuży dwie dzielnice (przy koncepcji nocnej 114) zapewniając szybki dojazd na przesiadkę albo zrobi kółko przez inne dzielnice tylko po to żeby się przesiąść. W wielu przypadkach można wybrać system przesiadkowy ale jakoś koncepcja zapowiada czarter z Gliwic do Katowic a nie np. Gliwice - Chorzów
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 12.05.2010, 7:26 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
lgor napisał(a): W wielu przypadkach można wybrać system przesiadkowy ale jakoś koncepcja zapowiada czarter z Gliwic do Katowic a nie np. Gliwice - Chorzów
To jest pytanie gdzie więcej ludzi jeździ. Jasne, że lepiej, gdy więcej dzielnic jest obsługiwanych- ale nie metodą sprawiedliwości dziejowej ;). Moim zdaniem na Piekary dobry by był nocny 168. Nocka na 114 to w sumie fakultatywnie.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|