Teraz jest Cz 28.03.2024, 19:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 652 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 10.05.2010, 7:44 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
memphis napisał(a):
Z przesiadką w Michałkowicach w takim razie? Fajne miejsce na przesiadki :P

W każdym razie taki pomysł to już poza projektem jest, bo on dotyczy Katowic, a nie dodatkowych połączeń w innych gminach.

Eee nie ma tak zle ;). Nawet pod kosciolem jest spory parking skad mozna by bylo ja wypuscic.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 10.05.2010, 7:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
memphis napisał(a):
W nocy relatywnie niewielkie wydłużenie czasu przejazdu w stosunku do najkrótszego połączenia nie jest tak ważne, jak w ciągu dnia.


No ale po co takie objazdówy- to przecież juz człowieka krew zalewa jak musi np. w nocy jechać 830 przez Piaśniki i inne Chropaczowy, a tu podobnie wesoło będzie mieć osoba z Chorzowa Starego ;)- nie wiem jak będzie z przesiadką na Rynku, ale licze że się dowiem.

Cytuj:
Z przesiadkami pojawia się problem taki, że jak się chce skomunikować wszystko wszędzie to nie ma na to szans, bo nie wyjdzie ;)


No nie da się, ale czasem w przyrodzie GOPu występuje coś takiego jak element górniczy ;). I tenże element górniczy czesto kończy prace o dziwnych porach w nocy, co determinuje utrzymywanie jakiegoś dodatkowego połączenia.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 10.05.2010, 8:10 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 6.06.2008, 18:55
Posty: 2318
Lokalizacja:
Katowice
N-8 to przesada z tyloma wywijasami, dlaczego południowe dzielnice są tak niemiło traktowane? To że nasz dezorganizator, za dnia pcha tam dosłownie nic, to nie znaczy, że należy to powielać. Spokojnie można to rozdzielić na dwie linie, jak dawne, częściowe N-3 i N-81. Można też przecież rozpocząć obie linie od Brynowa pętli. Z grubsza generalizując, np. wariant 1; Piotrowice-Podlesie-Mikołów, wariant 2; Ochojec-Os. Odrodzenia-Piotrowice-Kostuchna.
Dodatkowo, w Siemcach N-2 bez Przełajki nie przejdzie, ze względu na kierowców stamtąd jak i spore dojazdy, wielu osób na Bangów ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 10.05.2010, 8:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
lgor napisał(a):
Kiedyś była mowa że lepiej jest nocny tramwaj z Bytomia do Katowic zastąpić autobusem gdyż ten może zajeżdżać przez Oś. Tysiąclecia.


No ale tramwaj ma więcej przystanków.

Cytuj:
Co do komunikacji nocnej w Piekarach to zaś pytanie czy robić jedną dla wszystkich dzielnic ? nocne 114 do Bytomia raczej tego nie obsłuży chociaż mi osobiście by najbardziej pasowało :P


Nie no nie proponujcie nocnego 185 ;).

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 10.05.2010, 8:36 
- Moderator -

Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53
Posty: 1677
Lokalizacja:
Siemianowice Śląskie
memphis napisał(a):
Otóż to. Oczywiście te Piekary są pewnym "brakującym ogniwem". Oprócz wariantu z nocką z Piekar na przesiadkę w Bytomiu może być też taka wersja, że N-2 pojedzie od Michałowic jak 168 do Piekar - z tym, że wydaje mi się to droższe, bo wtedy do centrum Siemianowic trzeba wysłać kolejną linię.

Pomysł trasy linii N-2 jest w ogóle poroniony. Jedyną modyfikacją nocki na Siemianowice mogłoby być wprowadzenie stałej trasy w tym dłuższym wariancie czyli Przełajka-Bańgów-Centrum-Michałkowice-Bytków. Na Bańgowie mieszka kilku kierowców z pewnością (znam co najmniej dwoje). Zaś co do Piekar można zrobić zawsze skomunikowaną przesiadkę na jakiś autobus w Michałkowicach pod Kościołem (lub gdziekolwiek indziej, to tylko przykład), wtedy oszczędzamy km na dojazd do Katowic a połączenie mamy zapewnione dla Dąbrówki i obsługę "dolnych" Michałkowic. Swoją drogą czy na takich nocka z powodzeniem nie mogłyby śmigać wysokie wozy za jakiś śmieszny wzkm?


memphis napisał(a):
Z przesiadką w Michałkowicach w takim razie? Fajne miejsce na przesiadki :P

A co złego w tych Michałkowicach? Tam można nawet zrobić przesiadkę door to door :P Autobus na Piekary staje na parkingu za wiatą a nocka z Katowic w zatoczce i już :D A tak zupełnie serio to na przystanku najbliższym biedronki jest długa zatoka w której mieści się przegub z solówka, Piekary lecą od razu na dół a Przełajka w prawo na Centrum i po krzyku. W drugą stronę trzeba by coś pokombinować, ale zawsze można ustawić przesiadkę na pl. Wolności i problem znika.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano Pn 10.05.2010, 8:44 przez Crom, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 10.05.2010, 8:40 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Daro85 napisał(a):
Cytuj:
Co do komunikacji nocnej w Piekarach to zaś pytanie czy robić jedną dla wszystkich dzielnic ? nocne 114 do Bytomia raczej tego nie obsłuży chociaż mi osobiście by najbardziej pasowało :P

Nie no nie proponujcie nocnego 185 ;).


A czemu by nie?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 10.05.2010, 9:04 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Crom napisał(a):
Pomysł trasy linii N-2 jest w ogóle poroniony. Jedyną modyfikacją nocki na Siemianowice mogłoby być wprowadzenie stałej trasy w tym dłuższym wariancie czyli Przełajka-Bańgów-Centrum-Michałkowice-Bytków. Na Bańgowie mieszka kilku kierowców z pewnością (znam co najmniej dwoje).


Kierowców to PKM sobie może wozić samodzielnie, zapewne można znaleźć jeszcze wiele miejsc, gdzie mieszkają kierowcy i nocki (nawet dzisiaj) tam nie ma.

Najlepszym rozwiązaniem była nocka N-2 od Michałkowic wydłużona do Bańgowa, a do obsługi centrum Siemianowic i później Piekar osobna linia. Tylko, że z punktu widzenia Katowic dla których był robiony projekt jest to mało interesujące.

Cytuj:
Swoją drogą czy na takich nocka z powodzeniem nie mogłyby śmigać wysokie wozy za jakiś śmieszny wzkm?


Część zadań w projektowanych rj jest połączona z liniami dziennymi, żeby oszczędzić pustych przebiegów. I czasami są to łączenia z niskimi wozami. Natomiast cała reszta może być śmiało obsługiwana czymkolwiek.

Cytuj:
A co złego w tych Michałkowicach? Tam można nawet zrobić przesiadkę door to door :P Autobus na Piekary staje na parkingu za wiatą a nocka z Katowic w zatoczce i już :D


Nie no, techniczne to się da bez problemu. Tylko skoro układ ma być prosty dla pasażera to tłumaczenie mu, że ma się gdzieś po drodze przesiadać (w miejscu, które nie jest jakimś wielkim generatorem popytu w nocy) jest trochę nie bardzo. Przesiadki w centrum miasta tak, a gdzieś po drodze to tylko w przypadku jakiś relacji uzupełniających. Tak więc do Piekar albo osobna linia z Katowic albo przesiadka w Bytomiu.

Cytuj:
N-8 to przesada z tyloma wywijasami, dlaczego południowe dzielnice są tak niemiło traktowane? To że nasz dezorganizator, za dnia pcha tam dosłownie nic, to nie znaczy, że należy to powielać.


Dzisiejsze 905 też ma taką trasę (tzn. zwiedza Kostuchnę zanim zajedzie na Podlesie).

Cytuj:
Z grubsza generalizując, np. wariant 1; Piotrowice-Podlesie-Mikołów, wariant 2; Ochojec-Os. Odrodzenia-Piotrowice-Kostuchna.


Sama Kostuchna wygeneruje taki potok, żeby jeździł tam co godzinę osobny autobus? Nie wydaje mi się.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 10.05.2010, 9:28 

Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54
Posty: 888
A to N-13 do Gliwic to będzie na zasadzie dziennej 6 czy 840. Chodzi mi o to czy to będzie linia zwykła czy pośpieszna?
A co do nazwy linii Nxx. Zauważyliście, że to powrót do tego co tak nagminnie likwidował KZK?

Co do pomysłów to N-7 można byłoby puścić przynajmniej do Alfreda, albo N-7 do piachu i w jego miejsce dać N-1 z Bytomia na Brynów.
N-12 też ma dziwną relację. Mam nadzieje, że jeżeli kiedyś uruchomią linie przez Łagiewniki to linia będzie dojeżdżać do Bytomia. No i jak ta linia będzie się miała z nocną T7 z Chebzia. Uwalą tą 7kę do trasy dawnej 17 (Lipiny - Łagiewniki)?
I jeszcze jedno spostrzeżenie. Jak się puści takie N-4 po trasie tramwaju to nocne T15 pójdzie do piachu.
A idąc na Zachód to oferta coraz skromniejsza będzie. Przydałoby się coś z Helenki. O Gliwicach nie wspomnę bo to wiocha. Cała komunikacja nocna to dwa kursy 32, dwa kursy A4, 1 kurs 194 objeżdżający w 1 kursie Sikornik i 2 razy Trynek i chyba tyle.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 10.05.2010, 9:33 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
myszka napisał(a):
A to N-13 do Gliwic to będzie na zasadzie dziennej 6 czy 840. Chodzi mi o to czy to będzie linia zwykła czy pośpieszna?


Zwykła. Uruchamianie w nocy linii pośpiesznej (czy przyspieszonej) jest bez sensu.

Cytuj:
Co do pomysłów to N-7 można byłoby puścić przynajmniej do Alfreda, albo N-7 do piachu i w jego miejsce dać N-1 z Bytomia na Brynów.


N-7 jedzie do Słonecznej tylko po to, żeby zawrócić. Podobnie jak N-1 do pl. Wolności. Można teoretycznie połączyć N-7 z N-1, ale chodziło też o to, żeby w jednym kierunku odjeżdżała jedna linia, żeby się nikomu nie myliło w którą stronę ma czym jechać.

Cytuj:
N-12 też ma dziwną relację. Mam nadzieje, że jeżeli kiedyś uruchomią linie przez Łagiewniki to linia będzie dojeżdżać do Bytomia.


To jest tak odległa przyszłość, że nie ma co sobie nią głowy zawracać. Rj 607 powinien zostać ściśle dopasowany do N-12.

Cytuj:
No i jak ta linia będzie się miała z nocną T7 z Chebzia. Uwalą tą 7kę do trasy dawnej 17 (Lipiny - Łagiewniki)?


A po co ma jeździć nocka z Łagiewnik do Chebzia?

Cytuj:
I jeszcze jedno spostrzeżenie. Jak się puści takie N-4 po trasie tramwaju to nocne T15 pójdzie do piachu.


Tak, nocne kursy 14 i 15 wylecą w takim układzie.

Cytuj:
A idąc na Zachód to oferta coraz skromniejsza będzie.


Jak to coraz skromniejsza? Przecież jest zwiększenie oferty (nocka do Gliwic), a nie jej ograniczenie.

Cytuj:
Przydałoby się coś z Helenki. O Gliwicach nie wspomnę bo to wiocha. Cała komunikacja nocna to dwa kursy 32, dwa kursy A4, 1 kurs 194 objeżdżający w 1 kursie Sikornik i 2 razy Trynek i chyba tyle.


Ale to nie było przedmiotem projektu, bo ten dotyczy Katowic, a nie Gliwic.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 10.05.2010, 9:58 

Dołączył(a): Śr 19.03.2008, 12:58
Posty: 981
Lokalizacja:
Bydgoszcz/Tarnowskie Góry
A jakie są perspektywy wprowadzenia tego projektu w życie? Są jakieś?

_________________
Zgłoszenia błędów w komunikacji miejskiej - Warsztat napraw KZK GOP | Zobacz blog adas.jogger.pl


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 10.05.2010, 10:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 14:03
Posty: 162
Lokalizacja:
Cwajka
To jest na razie ino projekt. A żeby projekt wszedł w życie, może zająć to sporo czasu. Ja jestem za, żeby coś takiego weszło w życie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 10.05.2010, 10:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
viator napisał(a):
Daro85 napisał(a):
Cytuj:
Co do komunikacji nocnej w Piekarach to zaś pytanie czy robić jedną dla wszystkich dzielnic ? nocne 114 do Bytomia raczej tego nie obsłuży chociaż mi osobiście by najbardziej pasowało :P

Nie no nie proponujcie nocnego 185 ;).


A czemu by nie?


Jesli miałaby to być jedyna nocka obsługująca Piekary to to bez sensu (w prostej relacji jazda w totalne koło), a jeśli byłaby opcja z dwoma to znowu nie ma potrzeby, bo ten rejon zrobi nocne 168.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 10.05.2010, 10:45 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
adas napisał(a):
A jakie są perspektywy wprowadzenia tego projektu w życie? Są jakieś?


Są, podobno opinia władz Katowic jest przychylna. Co najwyżej KZK GOP może coś zepsuć ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 10.05.2010, 11:04 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Daro85 napisał(a):
Jesli miałaby to być jedyna nocka obsługująca Piekary to to bez sensu (w prostej relacji jazda w totalne koło), a jeśli byłaby opcja z dwoma to znowu nie ma potrzeby, bo ten rejon zrobi nocne 168.


Jeżeli byłyby dwie, to faktycznie nie ma potrzeby. Jeżeli jednak jedna, to należałoby się też zastanowić jak połaczyć dzielnice Piekar razem ze sobą. I tu nocne 185 byłoby lepsze niz 114.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 10.05.2010, 11:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
viator napisał(a):
Jeżeli byłyby dwie, to faktycznie nie ma potrzeby. Jeżeli jednak jedna, to należałoby się też zastanowić jak połaczyć dzielnice Piekar razem ze sobą. I tu nocne 185 byłoby lepsze niz 114.


No tak, z tym, że taka trasa jest mocno zniechęcająca przy jeździe z Bytomia do Os. Wieczorka (w dzień tak nikt nie jeździ, a w nocy tym bardziej), w dominującej relacji - ale zawsze mozna ew. oszczedzić wozokm robiąc nocke na 114 z pojedynczymi kursami jako 185 (max. 2 na noc) np.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 10.05.2010, 12:29 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 6.06.2008, 18:55
Posty: 2318
Lokalizacja:
Katowice
memphis napisał(a):
Dzisiejsze 905 też ma taką trasę (tzn. zwiedza Kostuchnę zanim zajedzie na Podlesie).

Ma i to jest poronione, ludzie strasznie na nią narzekaj; że jedzie turystycznie, długo i wolno. Nieraz widziałem, na przystanku jak studenci na widok trasy, wybierali taksę.
memphis napisał(a):
Sama Kostuchna wygeneruje taki potok, żeby jeździł tam co godzinę osobny autobus? Nie wydaje mi się.

Os. Odrodzenia z Kostuchną, oczywiście!
Odnosząc się od planowego wariantu, który miałby zrobić Ochojec, Manhattan, Kostę, Podlesie. To przegub chyba byłby jedynym logicznym rodzajem taboru.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 10.05.2010, 13:07 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Głos z sali obok napisał(a):
Os. Odrodzenia z Kostuchną, oczywiście!


Tylko, że puszczenie dwóch odrębnych autobusów - jednego na Podlesie, a drugiego na Kostuchnę (niezależnie od tego co będą zwiedzać w rejonie Piotrowic) powoduje, że będą się dublować od Kostuchna Skrzyżowanie aż do centrum. Nawet jak jeden pojedzie przez Kościuszki (jak 688) to i tak od Brynowa do centrum pojadą razem. Przesiadka na Brynowie? Po pierwsze założeniem było, żeby przesiadki i spotkania linii były w jednym punkcie i w centrum. Po drugie którego wtedy skrócić? Jak tego do Kostuchny to będzie larmo od tych z Podlesia, jak tego drugiego to odwrotnie.

Kompromis może być taki, że co drugi kurs jedzie do Podlesia i co drugi do Kostuchny. Można też wjechać w Kostuchnę i wrócić do Podlesia nieco szybciej (przez Migdałowców lub Sołtysią, ale przyznaję się, że nie mam pojęcia, czy tam się da przejechać autobusem).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 10.05.2010, 13:16 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 6.06.2008, 18:55
Posty: 2318
Lokalizacja:
Katowice
Rozumiem, można i tak ;) Zasadniczo koncept jest udany.

Niby teraz w rozkładzie 905, powinien jechać Migdałowców, jak niegdyś N-81. Autobus przejdzie tam bez problemów, jest nieco progów z kostki brukowej w okolicach kościoła, lecz droga jest porządna i nowa, dokładne zdjęcia można obejrzeć na zumi.pl. Sołtysia jest trochę pokręcona, co chwile jest leżący policjant, nie sądzę, żebym tam udało się puścić.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 10.05.2010, 13:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 14:03
Posty: 162
Lokalizacja:
Cwajka
memphis napisał(a):
adas napisał(a):
A jakie są perspektywy wprowadzenia tego projektu w życie? Są jakieś?


Są, podobno opinia władz Katowic jest przychylna.


Może władze Katowic są przychylni do tego projektu.
Ale nie wiem co władze innych miast sądzą lub będą sądzić o tym pomyśle, bo np.: chorzowskie władze są przeciwni nocnemu życiu.

Opinia może być też taka, że ten projekt służy tylko Katowicom.
A na przykład 'ktoś' by chciał dojechać z Rudy Śl. do Mikołowa to by musiał najprzód jechać do Katowic N-10 i potem do Mikołowa N-8.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 10.05.2010, 13:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
treeboor napisał(a):
Opinia może być też taka, że ten projekt służy tylko Katowicom.


No w końcu "miasto wielkich wydarzeń" :).

Cytuj:
A na przykład 'ktoś' by chciał dojechać z Rudy Śl. do Mikołowa to by musiał najprzód jechać do Katowic N-10 i potem do Mikołowa N-8.


No ale nie można utrzymywać połaczeń wszędzie.
Jeżeli gdzieś jest potrzeba to tam cos powinno kursować- na Śląsku póki co w komunikacji nocnej trzeba wyeliminowac trzy glówne rzeczy:
- dublowanie połączeń- po co w jednej relacji i nocny tramwaj, i autobus
- rozwalone przesiadki w rożnych miejscach- na tramwaj gdzie indziej, na autobus gdzie indziej
- mniejszy chaos i w miarę proste trasy kursowania

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 652 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności