Teraz jest Cz 28.03.2024, 20:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 652 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: So 28.01.2012, 23:27 

Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54
Posty: 888
Przeanalizowalem nocki na ciagu zajezdnia - Warynskiego i wyglada to dziwnie. Najlepiej jechac 840n wtedy na piastow czekamy 7 do 10 minut. Nie rozumiem kursu a4n o 0.24 i 194n o 0.30 z zajezdni. Jedna z nich powinna startowac z piastow. Po co puszczac 2 busy o jednym czasie? To samo z a4n i 840n o 1.57 i 2.04. Znowu prawie razem a a4n przyjezdza 2 min po odjezdzie 692n. Kiepsko wypadaja niektore polaczenia tramwaj autobus na zajezdni.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Nd 29.01.2012, 10:53 

Dołączył(a): So 12.02.2005, 21:43
Posty: 730
Lokalizacja:
Gliwice
myszka napisał(a):
Nie rozumiem kursu a4n o 0.24 i 194n o 0.30 z zajezdni.
Czego nie rozumiesz? Że kierowcy do domu wracają, tego nie rozumiesz?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Nd 29.01.2012, 11:01 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Longer napisał(a):
myszka napisał(a):
Nie rozumiem kursu a4n o 0.24 i 194n o 0.30 z zajezdni.
Czego nie rozumiesz? Że kierowcy do domu wracają, tego nie rozumiesz?


A kierowcom korona z głowy spadnie jak pojadą z zajezdni jednym autobusem, a potem się na pl. Piastów przesiądą w swoich kierunkach?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Nd 29.01.2012, 11:33 

Dołączył(a): So 12.02.2005, 21:43
Posty: 730
Lokalizacja:
Gliwice
memphis napisał(a):
Longer napisał(a):
myszka napisał(a):
Nie rozumiem kursu a4n o 0.24 i 194n o 0.30 z zajezdni.
Czego nie rozumiesz? Że kierowcy do domu wracają, tego nie rozumiesz?


A kierowcom korona z głowy spadnie jak pojadą z zajezdni jednym autobusem, a potem się na pl. Piastów przesiądą w swoich kierunkach?

A co komu to da, że jeden będzie od Placu startować? Obydwa wyjeżdżają z zajezdni, zarówno A4 jak i 194, więc chyba dobrze, że obydwa jadą po drodze zbierając ludzi? No chyba, że to niedobrze?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Nd 29.01.2012, 11:37 

Dołączył(a): Nd 25.02.2007, 20:52
Posty: 872
Lokalizacja:
Gliwice
Longer napisał(a):
A co komu to da, że jeden będzie od Placu startować? Obydwa wyjeżdżają z zajezdni, zarówno A4 jak i 194, więc chyba dobrze, że obydwa jadą po drodze zbierając ludzi? No chyba, że to niedobrze?
Niedobrze, bo tej porze każdy wozokilometr i każdy odjazd jest na wagę złota i dzięki dwóm autobusom jadącym w stadzie nie ma autobusu o innej porze lub w innym miejscu.

Tak samo dubel przegubowy tramwaj + przyspieszony 840N po północy z Gliwic przez całe Zabrze. To jest bardzo optymalne wydawanie gminnych pieniędzy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Nd 29.01.2012, 12:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Cytuj:
Obydwa wyjeżdżają z zajezdni, zarówno A4 jak i 194, więc chyba dobrze, że obydwa jadą po drodze zbierając ludzi? No chyba, że to niedobrze?


Zdecydowanie. W końcu takie tłumy ludzi są do przewiezienia między Zajezdnią a pl. Piastów po północy! A jak ew. by to wycięto to zmęczeni szoferzy nawet nie musieliby się przesiadać, kolega z pracy wyjeżdżając nie wziąłby ich na bramie?

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Nd 29.01.2012, 12:21 

Dołączył(a): So 12.02.2005, 21:43
Posty: 730
Lokalizacja:
Gliwice
inżinier napisał(a):
A jak ew. by to wycięto to zmęczeni szoferzy nawet nie musieliby się przesiadać, kolega z pracy wyjeżdżając nie wziąłby ich na bramie?
I w sumie o tym nie pomyślałem zaczynając tą dyskusję, więc teraz mogę spokojnie się przychylić do wersji, że niepotrzebne są dwa autobusy. Z pewnością są miejsca, gdzie bardziej przydadzą się zaoszczędone tu 4 km i 200 m :).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Nd 29.01.2012, 12:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Na przykład będzie można uruchomić kolejną nikomu niepotrzebną zjazdówkę płatną ładnie PKMowi! : )

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Nd 29.01.2012, 14:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Longer napisał(a):
Z pewnością są miejsca, gdzie bardziej przydadzą się zaoszczędone tu 4 km i 200 m :).


194N przez Bojków np. można by puścić.

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Nd 29.01.2012, 14:49 

Dołączył(a): Śr 3.01.2007, 22:00
Posty: 97
Lokalizacja:
gliwice
Z tego, co sprawdzałem, można spokojnie wyciąć 2 A4n. Przekleję, co pisałem na posterze:

kaspric napisał(a):
A na zajezdni wygląda to tak
    Przyjazdy Odjazdy
    A4N 0:18
    . . . . . . . 0:20 T1
    840N 0:22
    . . . . . . . 0:35 617N
    194N 0:50
    840N 1:04
    . . . . . . . 1:05 T1
    A4N 1:58
    840N 2:14
    . . . . . . . 2:30 T1
    A4N 2:58
    . . . . . . . 3:10 T17
    . . . . . . . 3:30 T1
    194N 3:38
    . . . . . . . 3:39 T3
    . . . . . . . 3:40 T17
    . . . . . . . 3:41 T18
    . . . . . . . 3:53 T3
    . . . . . . . 03 T1

A mogłoby tak:

    Przyjazdy Odjazdy

    840N 0:22
    . . . . . . . 0:23 T1 +3
    . . . . . . . 0:35 617N
    194N 0:50
    840N 1:04
    . . . . . . . 1:05 T1
    840N 2:29 +15
    . . . . . . . 2:30 T1
    A4N 3:09 +11
    . . . . . . . 3:10 T17
    . . . . . . . 3:30 T1
    194N 3:38
    . . . . . . . 3:39 T3
    . . . . . . . 3:40 T17
    . . . . . . . 3:41 T18
    . . . . . . . 3:53 T3
    . . . . . . . 4:03 T1
Wyrzuciłem A4N, które nie są zjazdem. 194N to są wszystko zjazdy. Zjazdy 840N i A4N - wydaje mi się, że takie opóźnienia o kilkanaście minut nie powinny być problemem.
Jedyny problem wydaje mi się to przesunięcie tramwaju T1 (Kwarku - on teoretycznie jedzie inną trasą, więc powiedzmy, że jest to jakiś argument, żeby umożliwić przesiadki). 840N raczej nie da się tutaj ruszyć (bo jest skoordynowany ze wcześniejszym 840 na Zajezdni), zaś T1 nie ma postoju w Chebziu (inne mają po 5 a czasem i 10 minut)... hmm, chyba, że to nie jest ten pociąg?

I tym sposobem bez żadnej zmiany na gorsze w KM zyskujemy do wykorzystania jakieś 16wzkm dla A4N (np na wydłużenie trasy do Wileczego Gardła? Trochę by trzeba dołożyć, ale jednak)[/list]


Dokładnie, zaoszczędzone wzkm można wykorzystać np na wydłużenie A4N - tu lepiej operować w ciagu jednej linii, bo coś z tym wozem na A4N trzeba zrobić (nie będzie koczować na pl.Piastów kilkadziesiąt minut)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Nd 29.01.2012, 19:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Nocna 1 jest bezwzględnie do wycięcia. 840N powinien oczywiscie obsługiwac wszystkie przystanki na trasie jako NŻ.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Nd 29.01.2012, 21:40 

Dołączył(a): Cz 4.09.2003, 11:41
Posty: 722
Lokalizacja:
Ruda Śląska 1
adam86 napisał(a):
Nocna 1 jest bezwzględnie do wycięcia. 840N powinien oczywiscie obsługiwac wszystkie przystanki na trasie jako NŻ.

Co z przystankami typu Chebzie Styczyńskiego, Urząd Skarbowy? Stawanie na "dziko" nawet w nocy nie przejdzie - trzeba uruchomić stanowiska.
Z innej beczki - tramwaj nocny jest w pewnym stopniu zabezpieczeniem przed utlenianiem się miedzi i innych elementów infrastruktury, nie tylko w rozumieniu reakcji chemicznych ;-)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Nd 29.01.2012, 23:15 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Wiele razy już było to dyskutowane, tak na dobrą sprawę to każdy przystanek tramwajowy powinien mieć zastępcze stanowisko autobusowe, nie tylko dla nocek ale i dla sytuacji awaryjnych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Pn 30.01.2012, 0:18 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Misza napisał(a):
adam86 napisał(a):
Co z przystankami typu Chebzie Styczyńskiego, Urząd Skarbowy?


A ktoś tam korzysta z tramwaju w środku nocy?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Pn 30.01.2012, 0:35 

Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54
Posty: 888
[quote="Longer"][quote="myszka"]Nie rozumiem kursu a4n o 0.24 i 194n o 0.30 z zajezdni.[/quote]Czego nie rozumiesz? Że kierowcy do domu wracają, tego nie rozumiesz?[/quote]

Nie rozumiem tego, czemu nawet po północy busy u nas muszą jeździć stadami przez pół miasta.

Longer co do tych zaoszczędzonych 4 km i 200 m to mam wiele pomysłów. Pierwszy z brzegu: można byłoby zrobić normalny zjazd 186 z Trynku do Placu Piastów a nie zostawianie niepotrzebnego ogryzka Trynek - Cegielnia (czytaj zaczyna na zadupiu a kończy nigdzie), albo w drugą stronę kończący 186 na Operetce wydłużyć do Trynku lub Placu Piastów.
Albo pierwszy kurs linii 6 lub 840 zamiast z zajezdni puścić z Placu Piastów.

kaspric Taki skrócony A4N mógłby przechodzić w 692N i odwrotnie by nie musiał czekać kilkudziesięciu minut. Można byłoby też przecież uwalić A4N i 840N puścić od zajezdni jego trasą. Albo A4N po skróceniu puścić przez Opolską i Świętojańską lub Toszecką na Obrońców Pokoju. Przecież wtakie Nki nie zawsze pokrywają się trasami z liniami dziennymi. Chociażby taki 617N. Trochę to 156, trochę 617 i w końcu trochę 57.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Pn 30.01.2012, 11:07 

Dołączył(a): Śr 3.01.2007, 22:00
Posty: 97
Lokalizacja:
gliwice
^^Myszka, to oczywiste, zresztą nasza koncepcja zakładała łączenie zadań - ale chyba to jest ostatnia rzecz, którą uda się w KZK przewalczyć. Dlatego ewentualnie można myśleć o zmianach trasy. Przełużenie na Obrońców Pokoju jest nieco bez sensu, bo jeździ w te okolice 60N (pisałem o możliwość wjazdu keiszeniowego, oczywiście bez odpowiedzi). Myślę, że najprostsze i dające najwięcej korzyści byłoby wydłużenie A4N do Wilczego Gardła - to jest chyba kwestia dodatkowego 1wzkm.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Pn 30.01.2012, 23:15 

Dołączył(a): Cz 4.09.2003, 11:41
Posty: 722
Lokalizacja:
Ruda Śląska 1
memphis napisał(a):
A ktoś tam korzysta z tramwaju w środku nocy?

Styczyńskiego to dziura, ale z Urzędu Skarbowego może coś być. Tam są firmy typu PUK, JM, M&W, co robią nocki. Przed i po 22:00 kilka razy widziałem sporo wysiadających i wsiadających do T1.
Praktycznie, to na Urzędzie Skarbowym można wykorzystać stanowisko 147 (+wariant 121) dla zatrzymania 840


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Pn 30.01.2012, 23:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
memphis napisał(a):
Misza napisał(a):
adam86 napisał(a):
Co z przystankami typu Chebzie Styczyńskiego, Urząd Skarbowy?


A ktoś tam korzysta z tramwaju w środku nocy?

Pewnie dwudziestu motorniczych, P, MSPANC :P

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Wt 31.01.2012, 17:52 

Dołączył(a): Cz 15.02.2007, 17:42
Posty: 851
Lokalizacja:
Zabrze
1. Rzecz o te 2 km od Zajezdni do Dąbrowskiego? Proponuje wyciąć 657N od Stawowej do Brynowa bo się dubluje z 297N-jeszcze dłuższy odcinek. Nie słyszałem żeby ktoś się o to burzył.
2. Motorowy to też człowiek (albo im dać zarobić żeby ich było stać dojeżdżać do pracy autem albo organizować transport). Widzę że większym priorytetem jest dojazd z dyskoteki niż powrót ludzi po pracy do domu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?
Napisane: Wt 31.01.2012, 18:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Cytuj:
1. Rzecz o te 2 km od Zajezdni do Dąbrowskiego? Proponuje wyciąć 657N od Stawowej do Brynowa bo się dubluje z 297N-jeszcze dłuższy odcinek. Nie słyszałem żeby ktoś się o to burzył.


Już nie chcę mi się tłumaczyć oczywistości, to najbardziej obrazowo: 657N jedzie nie raz zawalone po dach jak autobus w szczycie i pasażerowie z 297N w weekend by się tam najzwyczajniej nie zmieścili. W PKM Gliwice po północy też kończy robotę 200 szoferów, by konieczne byłyby dwa autobusy? Litości.

A jeśli ktoś nie badał struktury biletowej, to niech nie śmie wypowiadać się na temat "bezbiletowego bydła" na nockach "dyskotekowych". Zamiast tego polecam zastanowić się, jak wielkie dochody ma KZK GOP z autobusu nocnego wypełnionego w 100 % pracownikami pewnego zakładu przy Chorzowskiej sto-ileś. :))

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 652 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności