Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Rewolucja w nocnej komunikacji?
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=42&t=2441
Strona 1 z 33

Autor:  mark40 [ Nd 9.05.2010, 21:59 ]
Tytuł:  Rewolucja w nocnej komunikacji?

W sumie już chyba można zacząć oficjalnie o tym rozmawiać, a memphis nie obrazi się jesli go tu trochę wychwalę. W tym roku rusza akcja SMM "Moda na centrum" (Katowic). Rozkręceniu "Mody na centrum" ma pomóc wprowadzenie zintegrowanej sieci komunikacji nocnej. O przygotowanie jej koncepcji SMM poprosiło członków Klubu Miłośników Transportu Miejskiego a szczególnie jednego członka. Jest już gotowa. Jest tez już artykuł z mapkami i rozkładami:

http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... trum_.html

Autor:  memphis [ Nd 9.05.2010, 22:22 ]
Tytuł: 

Na WPK też już jest artykuł:
http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1653

Autor:  Daro85 [ Nd 9.05.2010, 22:24 ]
Tytuł:  Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?

mark40 napisał(a):
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,7861582,Bez_nocnej_komunikacji_nie_bedzie__Mody_na_Centrum_.html


Koncepcja spoko- przy tak debilnym układzie przystanków jaki jest w centrum Katowic niestety dużo lepiej się nie da- można ewentualnie skierować wszystkie nocki na Dw.PKP, bo to jedyne miejsce, gdzie spotykają się wszystkie trakcje- ale jak to mówią "do czasu" ;).

Jeśliby coś pozmieniać to np. nockę na T16 wydłużyć do Siemianowic, bo wątpię, żeby znaleźli się tacy amatorzy objazdowych wycieczek po tym mieście w nocy, jakie przewiduje trasa N2- możnaby też pomyśleć nad układem N11 i N10- może taniej byłoby żeby tylko jedna linia jeździła z Dworca w kierunku Witosa i dalej do Rudy, zaś druga robiła Chorzów w relacji N-S. No i niektórym marzy się coś w stylu nocki na 168 ;).

A tak całkiem na marginesie- fajnie by było, gdyby w GOPie oprócz sieci N-ek pojawiła się też sieć M-ek- czyli metrobusów- linii autobusowych o wysokiej częstotliwości przez cały dzień, będących w przyszłości podstawą do rozbudowy trakcji tramwajowej, a na początku czytelna informacją dla klienta, że na autobus gdzieś tam bedzie czekał max. 10 min.

Autor:  adas [ Nd 9.05.2010, 22:26 ]
Tytuł: 

memphis napisał(a):

Nie widać :/

Autor:  P Śl [ Nd 9.05.2010, 22:31 ]
Tytuł: 

Wszystko w deche, ino szkoda, ze nie wziales pod uwage, ze cos takiego jak Piekary tez istnieje.

Autor:  butthead [ Nd 9.05.2010, 22:34 ]
Tytuł: 

adas napisał(a):
Nie widać :/
Już odblokowany ;)

Autor:  P Śl [ Nd 9.05.2010, 22:34 ]
Tytuł:  Re: Rewolucja w nocnej komunikacji?

Daro85 napisał(a):
No i niektórym marzy się coś w stylu nocki na 168 ;).

Eee no w sumie styklo by jakies wahadlo z dworca w Bytomiu do n2 ;).

Autor:  Daro85 [ Nd 9.05.2010, 22:38 ]
Tytuł: 

P Śl napisał(a):
Wszystko w deche, ino szkoda, ze nie wziales pod uwage, ze cos takiego jak Piekary tez istnieje.


Nie no utrzymujmy, ze to jest układ skoncentrowany na Katowicach- bo oprócz tych połączeń, które są jeszcze kilka nocek w innych miastach by się przydało (w tym np. w Bytomiu nocne 114 i 623, oraz coś do Stroszka, jakaś nocka po trasie T5, nocne 146, nocne połączenia w Gliwicach, czy w Zagłębiu).

Autor:  memphis [ Nd 9.05.2010, 22:39 ]
Tytuł: 

adas napisał(a):
memphis napisał(a):

Nie widać :/


Już powinno być widać :)

Cytuj:
można ewentualnie skierować wszystkie nocki na Dw.PKP, bo to jedyne miejsce, gdzie spotykają się wszystkie trakcje- ale jak to mówią "do czasu" ;).


Dworzec był oczywistym pierwszym wyborem, no ale z racji przebudowy odpadł w przedbiegach.

Cytuj:
Jeśliby coś pozmieniać to np. nockę na T16 wydłużyć do Siemianowic, bo wątpię, żeby znaleźli się tacy amatorzy objazdowych wycieczek po tym mieście w nocy, jakie przewiduje trasa N2


Tylko, że tramwajem nie obsłużysz centrum Siemianowic, więc autobus i tak musiałby jechać. A po drodze ze Słonecznej do Siemianowic wzdłuż tramwaju za wiele nie ma do obsługi, bo w praktyce tylko Osiedle Tuwima. Natomiast ogóle pomysł do rozważenia.

Cytuj:
- możnaby też pomyśleć nad układem N11 i N10- może taniej byłoby żeby tylko jedna linia jeździła z Dworca w kierunku Witosa i dalej do Rudy, zaś druga robiła Chorzów w relacji N-S
.

A z Katowic do Chorzowa Batorego to czym? N-10 omija Witosa żeby mieć czas objechać Bykowinę i Wirek, jakby miał jeszcze Witosa zwiedzać to trochę za dużo by było na raz.

Cytuj:
No i niektórym marzy się coś w stylu nocki na 168 ;).


Nocka po trasie 114 może być i w Bytomiu skomunikowana z projektowanym N-1.

Autor:  memphis [ Nd 9.05.2010, 22:42 ]
Tytuł: 

Daro85 napisał(a):
P Śl napisał(a):
Wszystko w deche, ino szkoda, ze nie wziales pod uwage, ze cos takiego jak Piekary tez istnieje.


Nie no utrzymujmy, ze to jest układ skoncentrowany na Katowicach.


Otóż to. Oczywiście te Piekary są pewnym "brakującym ogniwem". Oprócz wariantu z nocką z Piekar na przesiadkę w Bytomiu może być też taka wersja, że N-2 pojedzie od Michałowic jak 168 do Piekar - z tym, że wydaje mi się to droższe, bo wtedy do centrum Siemianowic trzeba wysłać kolejną linię.

Można się zapytać dlaczego Będzin ma nockę wg projektu do Katowic, a Piekary nie mają. Ale ten Będzin też może nie mieć, bo jak się gminy nie zgodzą to jest wariant N-3 skrócony do Dąbrówki Małej.

Cytuj:
bo oprócz tych połączeń, które są jeszcze kilka nocek w innych miastach by się przydało (w tym np. w Bytomiu nocne 114 i 623, oraz coś do Stroszka, jakaś nocka po trasie T5, nocne 146, nocne połączenia w Gliwicach, czy w Zagłębiu).


Nie ma przeszkód w rozszerzeniu systemu o inne gminy.

Autor:  P Śl [ Nd 9.05.2010, 22:49 ]
Tytuł: 

memphis napisał(a):
Otóż to. Oczywiście te Piekary są pewnym "brakującym ogniwem". Oprócz wariantu z nocką z Piekar na przesiadkę w Bytomiu może być też taka wersja, że N-2 pojedzie od Michałowic jak 168 do Piekar - z tym, że wydaje mi się to droższe, bo wtedy do centrum Siemianowic trzeba wysłać kolejną linię.

Tu nie jest potrzebne wydluzanie, wystarczy podpiecie pod to co jest kolejnej w kierunku polnocnym.

Autor:  Egon [ Nd 9.05.2010, 22:56 ]
Tytuł: 

memphis napisał(a):
N-10 omija Witosa żeby mieć czas objechać Bykowinę i Wirek, jakby miał jeszcze Witosa zwiedzać to trochę za dużo by było na raz.

Może by do tej trasy dodać Nowy Bytom (od Bykowiny, a potem powrót na Wirek przez Czarny Las)? Wszak to dość znacząca dzielnica Rudy Śl.

Autor:  Daro85 [ Nd 9.05.2010, 22:56 ]
Tytuł: 

memphis napisał(a):
Tylko, że tramwajem nie obsłużysz centrum Siemianowic, więc autobus i tak musiałby jechać. A po drodze ze Słonecznej do Siemianowic wzdłuż tramwaju za wiele nie ma do obsługi, bo w praktyce tylko Osiedle Tuwima. Natomiast ogóle pomysł do rozważenia.


Głównie chodzi o to by w rejon Powstańców nie jechać z Katowic przez Michałkowice, bo to w sumie zbędne kilometry.

Cytuj:
A z Katowic do Chorzowa Batorego to czym? N-10 omija Witosa żeby mieć czas objechać Bykowinę i Wirek, jakby miał jeszcze Witosa zwiedzać to trochę za dużo by było na raz.


No tu jest trudność, bo w Rudzie znowu tego N10 nie ma sensu ganiać na Halembę trasą podobną do 144, zwłaszcza, ze gdzieś tam wędrować musiałby nocny 146. Wydaje się, że akurat obsługa Rudy Śl.- Nowy Bytom, Bykowina, mogłaby być z przesiadką z N12 (coś w stylu obecnej nocki na T9, ale autobusowej i z wjazdem do Bykowiny), N10 prosto do Halemby (ew. przez Witosa) i nocnego 146 jako obsługi reszty dzielnic Rudy w relacji N-S. A jak Batory tak bardzo potrzebuje bezpośredniego połączenia z Katowicami to dobrze niech go sobie ma, tylko pytanie, czy da się go skoordynować na Dw. w Batorym i na Rynku tak, zeby ktoś kto chce dotrzeć do Starego Chorzowa nie musiał jechać przez całe miasto, albo chodzić pieszo.

Cytuj:
Nocka po trasie 114 może być i w Bytomiu skomunikowana z projektowanym N-1.


Tylko, że w Bytomiu pada podobne pytanie jak w Katowicach- w którym miejscu? Ja widzę jedną możliwość- przy UMie, ale przy założeniu zorganizowania przystanku na Chrzanowskiego- za te 3-4 kursy przez noc raczej miasto nie zbiednieje. Na Pogodzie taka opcja odpada...

Autor:  skandal87 [ Nd 9.05.2010, 22:59 ]
Tytuł: 

A nocny 194 z Gliwic do Szczygłowic, jaki będzie miał numerek:P?

Autor:  memphis [ Pn 10.05.2010, 7:14 ]
Tytuł: 

Daro85 napisał(a):
Głównie chodzi o to by w rejon Powstańców nie jechać z Katowic przez Michałkowice, bo to w sumie zbędne kilometry.
(...)
ktoś kto chce dotrzeć do Starego Chorzowa nie musiał jechać przez całe miasto, albo chodzić pieszo.


W nocy relatywnie niewielkie wydłużenie czasu przejazdu w stosunku do najkrótszego połączenia nie jest tak ważne, jak w ciągu dnia. Z przesiadkami pojawia się problem taki, że jak się chce skomunikować wszystko wszędzie to nie ma na to szans, bo nie wyjdzie ;)

Cytuj:
Tylko, że w Bytomiu pada podobne pytanie jak w Katowicach- w którym miejscu? Ja widzę jedną możliwość- przy UMie, ale przy założeniu zorganizowania przystanku na Chrzanowskiego- za te 3-4 kursy przez noc raczej miasto nie zbiednieje. Na Pogodzie taka opcja odpada...


W zasadzie te dwa autobusy nocne na krzyż mogłyby śmiało wjechać na pl. Sikorskiego. W przeciwieństwie do Rynku w Katowicach (który też był rozpatrywany jako ewentualny punkt zbiorczy) nie jest on całkiem zamknięty dla ruchu (w sensie okolicznych uliczek), nie będzie w najbliższym czasie rozkopany, no i tych autobusów byłoby dużo mniej niż w Katowicach.

Autor:  memphis [ Pn 10.05.2010, 7:15 ]
Tytuł: 

P Śl napisał(a):
Tu nie jest potrzebne wydluzanie, wystarczy podpiecie pod to co jest kolejnej w kierunku polnocnym.


Osobna linia dublująca N-2 na odcinku z Katowic do Michałkowic? To trochę bez sensu.

Autor:  memphis [ Pn 10.05.2010, 7:15 ]
Tytuł: 

Egon napisał(a):
memphis napisał(a):
N-10 omija Witosa żeby mieć czas objechać Bykowinę i Wirek, jakby miał jeszcze Witosa zwiedzać to trochę za dużo by było na raz.

Może by do tej trasy dodać Nowy Bytom (od Bykowiny, a potem powrót na Wirek przez Czarny Las)? Wszak to dość znacząca dzielnica Rudy Śl.


Tak to jest zaplanowane mniej więcej - może słabo to widać, ale jednak widać na schemacie ;)

Autor:  P Śl [ Pn 10.05.2010, 7:25 ]
Tytuł: 

memphis napisał(a):
P Śl napisał(a):
Tu nie jest potrzebne wydluzanie, wystarczy podpiecie pod to co jest kolejnej w kierunku polnocnym.


Osobna linia dublująca N-2 na odcinku z Katowic do Michałkowic? To trochę bez sensu.
Od N-2 , a nie pokrywajaca sie.

Autor:  memphis [ Pn 10.05.2010, 7:32 ]
Tytuł: 

P Śl napisał(a):
memphis napisał(a):
P Śl napisał(a):
Tu nie jest potrzebne wydluzanie, wystarczy podpiecie pod to co jest kolejnej w kierunku polnocnym.


Osobna linia dublująca N-2 na odcinku z Katowic do Michałkowic? To trochę bez sensu.
Od N-2 , a nie pokrywajaca sie.


Z przesiadką w Michałkowicach w takim razie? Fajne miejsce na przesiadki :P

W każdym razie taki pomysł to już poza projektem jest, bo on dotyczy Katowic, a nie dodatkowych połączeń w innych gminach.

Autor:  lgor [ Pn 10.05.2010, 7:35 ]
Tytuł: 

Kiedyś była mowa że lepiej jest nocny tramwaj z Bytomia do Katowic zastąpić autobusem gdyż ten może zajeżdżać przez Oś. Tysiąclecia.
Co do komunikacji nocnej w Piekarach to zaś pytanie czy robić jedną dla wszystkich dzielnic ? nocne 114 do Bytomia raczej tego nie obsłuży chociaż mi osobiście by najbardziej pasowało :P

Strona 1 z 33 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/